1
|
Ako už vieme, archetypy sa nachádzajú v nevedomí, sú spoločné pre celé ľudstvo. Pre muža a ženu zaviedol Jung pojmy ako anima a animus. Aminou označoval feminínny archetyp muža, pričom animusom bol maskulinný archetyp u ženy.
Pretože anima je archetypom vysupujúcim u muža, dá sa domnievať, že u ženy musí existovať jej obdoba, lebo ako je muž kompenzovaný prvkom ženským, je žena kompenzovaná prvkom mužským.
Ako sa zdá byť pre syna prvým nositeľom faktoru tvoriaceho projekciu matka, pre dcéru je to otec. Žena je kompenzovaná mužskou bytosťou, preto má jej nevedomie takpovediac mužské predznamenanie. V zrovnaní s mužom to znamená závažný rozdiel.
Toto slovo (anima) znamená rozum alebo duch. Ako zodpovedá anima materskému erotu, je animus obdobou otcovského logosu (u ženy prevláda pravá hemisféra - citová a obrazotvorná, u muža ľavá - dedukčná a analytická).
Pojmy eros a logos sú pomocné, popisujú umelo skutočnosť, že vedomie ženy charakterizuje viac spojujúce pôsobenie erotu, než rozlišujúca a poznávacia povaha loga.
U mužov je eros, vzťahová funkcia, spravidla menej rozvinutý než logos. U ženy naproti tomu predstavuje eros výraz jej pravej prirodzenosti, zatiaľ čo jej logos znamená nezriedka poľutovaniahodný prípad. Vyvoláva v rodinných a priateľských kruhoch nedorozumenie a zlé interpretácie, pretože zostáva s názorov, a nie z úvah. Názory rozumieme apriórne (predskúsenostné) domnienky s takmer absolútnym nárokom na pravdu. Ako každý vie, niečo také môže pôsobiť dráždivo.
Pretože animus s obľubou argumentuje, dá sa ho najľahšie vidieť u diela pri hašterivých diskusiách. Aj muži môžu argumentovať veľmi žensky, a to vtedy, keď sú posadnutí animou, a tým sú premenení v anima svojej animy. Ide im pritom hlavne o osobnú samoľúbosť a nedotknuteľnosť, ženám však ide o silu pravdy alebo spravodlivosti, či iných podobných velkých vecí, lebo o ich samoľúbosť sa už postarali krajčírka alebo kaderník.
"Otec" hraje v ženskej argumentácii veľkú rolu. Akokoľvek priateľský a ústretový môže byť jej eros, ak je posadnutá animom, neotrasie ňou žiadna logika na svete. V mnohých prípadoch má muž pocit, že nutnú presvedčivosť by mali jedine zvedení, zbití či znáselnení. Muž však nevie, že zvrchovane dramatická situácia by rázom banálne bez rozčuľovania skončila, keby opustil bojové pole a pokračovanie prenechal inej či svojej žene. Na túto spásnu myšlienku však prichádza zriedkakedy alebo nikdy, pretože žiadny muž sa nemôže s animom ani najkratšiu dobu baviť, ani by v tej chvili nepodľahol svojej anime.
Táto zdanlivo pozoruhodná skutočnosť spočíva na následujúcej okolnosti: Keď sa stretnú animus a anima, vytasí animus meč svojej moci a anima vystriekne jed svojho klamu a zvodu. Výsledok však nemusí byť vždy negatívny, lebo je tu práve tak veľká pravdepodobnosť, že sa tí dvaja do seba zamilujú. Reč lásky sa vyznačuje úžasnou jednotvárnosťou a s najväčšou obetavosťou a vernosťou používa všeobecne obľúbených foriem, čím sa obaja partneri opäť ocitajú v banálnej kolektívnej situácii. Žijú však v ilúzii, že sú vzájomne priťahovaní tým najosobnejším spôsobom.
V pozitívnom, rovnako ako v negatívnom ohľade je vzťah animy a anima stále "animózny" (búrlivý), to znamená emocionálny, a preto kolektívny. Afekty znižujú úroveň vzťahu a približujú ju obecnému inštinktu základu, na ktorom už nie je nič individuálneho.
Zatiaľ čo u muža je animózne zakalenie mysli hlavne sentimentálne, alebo má povahu resentimentu, u ženy sa prejavuje v názoroch, výkladoch, mieneniach, insinuáciach a chybných konštrukciách, ktorých výsledkom je prerušenie vzťahu medzi dvoma ľuďmi. Ženu - rovnako ako muža - opradie jej zvláštny a nebezpečný familiaris (domáci dôverný duch) a ako dcéra, ktorá jedine chápe svojho otca (to znamená, že má večne pravdu), je prenesená do zeme ovcí, kde sa nechá pásť svojím duševným pastierom, animom.
Pôsobenie anima a animy na Já je v princípe rovnaké. Je obtiažne ich eliminovať, pretože je nesmierne silné a vypĺňa okamžite osobnosť neotrasiteľným pocitom oprávnenosti a neústupnosti. Archetyp fascinuje vedomie a hypnoticky sa ho zmocňuje. Nezriedka má pritom Ja pocit morálnej porážky a robí sa odmietavejším, vzdorovitejším a hašterivejším, čím cestou bludného kruhu svoj pocit menejcennosti len zväčšuje. Tým sú ľudské vzťahy zbavené pôdy pod nohami, lebo nadradenosť rovnako ako pocit menejcennosti znemožňuje vzájomné uznanie, bez neho žiadny vzťah neexistuje.
Myslíte si, že by ste dokázali vzdorovať opozitnému rodovému archetypu (muž žene a vice versa)? Čo si myslíte o Jungovom pojednaní o syzýgii (konjunkcia a opozícia naraz duálnych archetypov) anima a animy? Je to úplná dedukčná zlátanina, alebo výsledok dlhodobej praxe?
|
|
|
7
|
|
1. 20.05.2009, 12:40
Ako už vieme, archetypy sa nachádzajú v nevedomí, sú spoločné pre celé ľudstvo. Pre muža a ženu zaviedol Jung pojmy ako anima a animus. Aminou označoval feminínny archetyp muža, pričom animusom bol maskulinný archetyp u ženy.
Pretože anima je archetypom vysupujúcim u muža, dá sa domnievať, že u ženy musí existovať jej obdoba, lebo ako je muž kompenzovaný prvkom ženským, je žena kompenzovaná prvkom mužským.
Ako sa zdá byť pre syna prvým nositeľom faktoru tvoriaceho projekciu matka, pre dc...
▲
20.05.2009, 17:27
|
ahoj,nakor,no ja si nemyslim,že jungova teoria je zlatanina,on vlastne daval do popredia ,že zakladom,toho,čo človek preživa je jeho psyche,čiže duša,a ak chceš niečo o človeku zistit,musiš mu nazerat do vnutra,on vlastne bol za humanisticku psychologiu,, kazdy človek,ma v sebe,aj mužsku,aj žensku zložku,tvrdil,že obrazom duše muža je žena,anima,a obrazom duše ženy je muž,animus,Mužsky obraz duše sa objavil v mnohych formach,ale v konečnom dosledku,bol vzdy vykreslovany,okuzlujucou,tajemnou povahou erota,(laska)predstavoval život samotný,žensky obraz duše ma povahu,loga,čiže rozumu,hladanie pravdy ,poznania,zmysluplnej činnosti,nadmerne stotožnenie ženy s animom,robi ženu neusupnou,panovačnou,a tužiacou po moci,čiže jeho dlhodoba prax vlastne dokazala,že žena je taka,alebo muž je taky,ktora zložka v nom viac prevlada,muž može byt napriklad velmi zoženštely,.a potom rozdelil typy na extrovertov a introvertov,už tym bol velkym prinosom pre psychologiu,opisal nevedomie,a pravdu ma v tom,že všetko ,čo človek urobi,može vychadzat z niečoho hlboko zakoreneneho napriklad z detstva,ja jeho teorii verim.....
|
|
|
8
|
|
7. piskotka 20.05.2009, 17:27
ahoj,nakor,no ja si nemyslim,že jungova teoria je zlatanina,on vlastne daval do popredia ,že zakladom,toho,čo človek preživa je jeho psyche,čiže duša,a ak chceš niečo o človeku zistit,musiš mu nazerat do vnutra,on vlastne bol za humanisticku psychologiu,, kazdy človek,ma v sebe,aj mužsku,aj žensku zložku,tvrdil,že obrazom duše muža je žena,anima,a obrazom duše ženy je muž,animus,Mužsky obraz duše sa objavil v mnohych formach,ale v konečnom dosledku,bol vzdy vykreslovany,okuzlujucou,tajemnou pova...
▲
20.05.2009, 17:40
|
Ahoj piškotka, aj ja som spriaznený s jeho teóriou, dáva mi zmyseľ v chápaní určitých symbolík, obrazov, snov a mystérií, ktoré sa spoločne u ľudí vynárajú už od prvopočiatku. A Ďakujem, že si to zhrnula pre laikov, ja som akademicky zdegenerovaný a neviem sa vyjadrovať už bežne.
|
|
|
9
|
|
8. 20.05.2009, 17:40
Ahoj piškotka, aj ja som spriaznený s jeho teóriou, dáva mi zmyseľ v chápaní určitých symbolík, obrazov, snov a mystérií, ktoré sa spoločne u ľudí vynárajú už od prvopočiatku. A Ďakujem, že si to zhrnula pre laikov, ja som akademicky zdegenerovaný a neviem sa vyjadrovať už bežne.
▲
20.05.2009, 17:47
|
ja sa tiež s jeho teroriou stotožnujem,myslim si ,že sny vizie,obrazy a cele naše nevedomie,sa vlastne formuje už velmi davno,a od toho sa odvija ,to,ako človek žije,no možno si ma učil psychologiu,človek nikdy nevie
|
|
|
10
|
|
9. piskotka 20.05.2009, 17:47
ja sa tiež s jeho teroriou stotožnujem,myslim si ,že sny vizie,obrazy a cele naše nevedomie,sa vlastne formuje už velmi davno,a od toho sa odvija ,to,ako človek žije,no možno si ma učil psychologiu,človek nikdy nevie
▲
20.05.2009, 17:58
|
Hehe, teda ďakujem za kompliment s tým učením, ale stále som študent, takže nič neučím. Ale láka ma učiť na vysokej škole, aj keď si ľudia padagógov a školiteľov nevážia.
|
|
|
11
|
|
10. 20.05.2009, 17:58
Hehe, teda ďakujem za kompliment s tým učením, ale stále som študent, takže nič neučím. Ale láka ma učiť na vysokej škole, aj keď si ľudia padagógov a školiteľov nevážia.
▲
20.05.2009, 18:01
|
ludia si asi nič nebudu nikdy važit,až kym o to nepridu..no ja som tiež ešte študent,a ked skončim ,mna zas laka pracovat vo vazeni,tak uvidime,či to vyjde,a čo by si chcel učit?..
|
|
|
12
|
|
11. piskotka 20.05.2009, 18:01
ludia si asi nič nebudu nikdy važit,až kym o to nepridu..no ja som tiež ešte študent,a ked skončim ,mna zas laka pracovat vo vazeni,tak uvidime,či to vyjde,a čo by si chcel učit?..
▲
20.05.2009, 18:09
|
Vo väzení (len pre ucelenie sa pýtam, lebo keď píšeš bez diakritiky, tak niekedy to môžem zle pochopiť)? Aké smer v tom sociálnom prostredí chceš vykonávať?
Čo sa týka mňa, rád by som zostal na našej katedre religionistiky na filozofickej fakulte Komenského, vyučujúci sú tam iba štyria internisti, tak možno keby som sa veľmi snažil, tak nadomnou privrú tri oči.
|
|
|
17
|
|
12. 20.05.2009, 18:09
Vo väzení (len pre ucelenie sa pýtam, lebo keď píšeš bez diakritiky, tak niekedy to môžem zle pochopiť)? Aké smer v tom sociálnom prostredí chceš vykonávať?
Čo sa týka mňa, rád by som zostal na našej katedre religionistiky na filozofickej fakulte Komenského, vyučujúci sú tam iba štyria internisti, tak možno keby som sa veľmi snažil, tak nadomnou privrú tri oči.
▲
20.05.2009, 18:49
|
myslela som vezenie,len mam česku klavesnicu,a tu nie je dvojite a))),,chcela by som tam robit socialneho pracovnika,no mam posledny rok,tak uvidim,ale všetko,je len v rovine snivania ,aj teraz mam pracu,ktora ma velmi bavi,takže,ked to nevyjde,nič sa nedeje,ale ja si vravim,že človek,by nemal prestat snivat))ani ty by si sa nemal vzdat svojho sna,rob všetko,preto,aby to vyšlo
|
|
|
2
|
hanba,nehanba...čo je to analytická psychológia?
|
|
|
4
|
|
2. 20.05.2009, 14:04
hanba,nehanba...čo je to analytická psychológia?
▲
20.05.2009, 14:11
|
obecne je to sposob, ako sa vrtanim v traumatoch z detstva(podla freuda), alebo traumatoch duchovna ludstva(podla junga) dozvies, preco ti je naprt.
|
|
|
5
|
|
4. 20.05.2009, 14:11
obecne je to sposob, ako sa vrtanim v traumatoch z detstva(podla freuda), alebo traumatoch duchovna ludstva(podla junga) dozvies, preco ti je naprt.
▲
20.05.2009, 14:40
|
Čo je analytická psychológia mestsky? Čo sú traumaty? Čo je naprt?
|
|
|
36
|
|
5. Kaies 20.05.2009, 14:40
Čo je analytická psychológia mestsky? Čo sú traumaty? Čo je naprt?
▲
20.05.2009, 22:55
|
Jedna možnosť je, že Činčin je Češka, ktorá nevie dobre po slovensky, ale hrá sa na Slovenku. Preto keď píše "obecne", nemyslí tým obecne - týkajúce sa obce. Ani ako záležitosť vlastníctva (nie súkromné ani štátne), ani ako typ sídla (nie mestské). Myslela tým "všeobecné", lenže nevie, ako sa to po slovensky povie. Podobne je to s tými "traumatmi" - mala na mysli traumy. A to "naprt" niekde počula a nevie o čo ide - že ide o na prd (aj v češtine sa hovorí "prdnout" a nie "prtnout"). Je možné sa pýtať, prečo nepíše po česky. Jedno z vysvetlení: Chce sa naučiť po slovensky a tak sa snaží aj písať po slovensky - v tom prípade možno povedať, že sa jej darí.
Druhá možnosť je, že Činčin je Slovenka a nerozumie dobra po česky. Niečo si vyčítala a vypísala z českých prameňov, ale keďže tomu nerozumie, nedokáže to preložiť do slovenčiny.
Tie ďalšie možnosti sú omnoho menej pravdepodobné. Stavíme sa? (Len nie o jablko...)
|
|
|
37
|
|
36. nrbatas 20.05.2009, 22:55
Jedna možnosť je, že Činčin je Češka, ktorá nevie dobre po slovensky, ale hrá sa na Slovenku. Preto keď píše "obecne", nemyslí tým obecne - týkajúce sa obce. Ani ako záležitosť vlastníctva (nie súkromné ani štátne), ani ako typ sídla (nie mestské). Myslela tým "všeobecné", lenže nevie, ako sa to po slovensky povie. Podobne je to s tými "traumatmi" - mala na mysli traumy. A to "naprt" niekde počula a nevie o čo ide - že ide o na prd (aj v češtine sa hovorí "prdnout" a nie "prtnout"). Je možné sa ...
▲
22.05.2009, 12:44
|
činčin je čechoslovák, a ked niekto nemá inú robotu, ako rýpat do čechizmov, asi je to nejaký fašista z Nitry.
|
|
|
38
|
|
37. 22.05.2009, 12:44
činčin je čechoslovák, a ked niekto nemá inú robotu, ako rýpat do čechizmov, asi je to nejaký fašista z Nitry.
▲
22.05.2009, 13:07
|
|
3
|
no, ale nesmieme opomenúť, že božské a transcendentálne bolo pre junga predstavované ženskou holubicou, a zemské(niekedy až démonické) a telesné hadom(alebo falickým symbolom) pekne tuto symboliku vidiet na atribute hermesa, tej jeho sranda paličke s hadom a kridelkami. to pišem preto, aby som predišla akymkolvek sexistickym utokom z akejkolvek strany...
este je treba dodat, ze aj jungov pristup k libidu je rozdielny, ako sa teraz obecne chape kvoli rozsirenejsiemu(a atraktivnejsiemu) postoju freuda. bola to tvorivá sila, kreatívne v nás, to čo mohlo podla freuda vzniknut iba sexualnym napetim, jung aplikoval na celkovu hnaciu energiu vzniklu z neustaleho boju protikladov, anima a animy, planuceho a rastuceho,...
|
|
|
6
|
Analytická psychológia je Jungov koncept psychológie, v ktorom obrátil Freudovu psychoanalýzu. Freud označoval náboženstvo za neurózu, zatiaľ čo Jung, aj keď bol jeho žiak, poukazoval na náboženstvo ako liek na neurózu. Preto sa rozhodol všetky skutočnosti psyché človeka zhrnúť v archetypoch, ktoré dominujú v ľudskom nevedomí. Ako isto vidno, používal najmä gnostické symboli (napr. Abraxas), alebo bežné mytologické črty (múdry starec - Senex).
Neviem, či z článku to nejak vyplýva, aj keď treba čítať medzi riadkami, že človeka zobrazuje skôr ako androgynnú bytosť, ktorá už ale nie je dokonalá, pretože vstúpila do profánneho priestoru a času a upadla.
Činčin dobre poznamenala niečo o Hermesovi, okrem iného bol psychopompom (sprievodcom zosnulých duší do podsvetia), čo predstavovalo dôležitý koncept v mytológii, a okrem iného zobrazoval už na Kréte v minojskej civilizácii mladého boha, kde ho uctievali ako vegetačné božstvo, ktoré malo za úlohu sa starať o dobrú úrodu, a čo iné vystihuje vegetačné božstvá lepšie, než falus. Sám bol androgýnom (spojenie Herma a Afrodity - hermafrodit).
Väčšina náboženských symbolov poníma tento svet v jeho úplnosti či v niektorej z jeho štruktúr (voda, noc, nebo, nebeské telesá, ročné obdobia, vegetácie, časové rytmy, živočíšny svet atď.), alebo sa dovoláva základných podmienok ľudskej existencie, skutočnosti, že človek je pohlavne odlišný, smrteľný a hľadá to, čo dnes nazývame "konečná realita". V niektorých prípadoch boli archaické symboli spojené so smrťou, sexualitou, nádejou v posmrtný život atď. zmenené a nahradené podobnými symbolmi, ktoré so sebou prieniesli vyššie kultúrne vlny.
Symboli spojené s novými kultúrnymi udalosťami, datovanými v historickom čase, sa stali náboženskými symbolmi, pretože prispeli k "založeniu sveta" v tom zmysle, že týmto novým svetom umožnili po objavení poľnohospodárstva (približne v neolite), zdomácnenie zvierat, kráľovstvo atď. "prehovoriť" a odhaliť tak ľuďom nové ľudské podmienky.
Takže tieto všetky symboli Jung používa na vyjadrenie archetypov a mytologém, pretože človek je ten tvor, ktorý vytvoril dejiny najzásadnejšie zo všetkých živých tvorov.
|
|
|
13
|
Zaujímavé...trochu ma zarazila skutočnosť, že človeka zobrazuje ako adrogynnú, obojpohlavnú bytosť, ktorá už nie je dokonalá, pretože vstúpila do profánneho, zneucteného? priestoru a času a upadla...??? Dvíhame sa, upadáme?, to je básnická otázka, rovnako ako spájame sa, rozdeľujeme?, vyvíja sa vzťah muža a ženy, alebo stagnuje? Učíme sa vo vzájomnom dynamickom vzťahu viazaní sexuálnou túžbou, alebo hlúpneme? Múdrieme, to je moja voľba.
|
|
|
14
|
Aby táto téma mala aj ľudskú rovinu....U nás v domácnosti to určite funguje asi tak nejako podobne ako aj u vás, na lístok v kuchyni zapisujeme, že čo treba kúpiť, a stalo sa nám x-krát, že manžel bol práve na nákupoch, keď som si na niečo dodatočne spomenula, a šla som to dopísať na lístok do kuchyne. Už som bola niekoľkokrát prekvapená, keď to manžel kúpil, lebo si v obchode zrazu spomenul, že možno sa to zíde. Vždy išlo o inú vec.
|
|
|
15
|
|
14. 20.05.2009, 18:29
Aby táto téma mala aj ľudskú rovinu....U nás v domácnosti to určite funguje asi tak nejako podobne ako aj u vás, na lístok v kuchyni zapisujeme, že čo treba kúpiť, a stalo sa nám x-krát, že manžel bol práve na nákupoch, keď som si na niečo dodatočne spomenula, a šla som to dopísať na lístok do kuchyne. Už som bola niekoľkokrát prekvapená, keď to manžel kúpil, lebo si v obchode zrazu spomenul, že možno sa to zíde. Vždy išlo o inú vec.
▲
20.05.2009, 18:36
|
Petrana, ale to o čom ty píšeš, je integrovanie sa do spoločného sociálneho prostredia a veľmi dobré spoznanie sociálneho partnera z určitých psychických stránok. Keď sú dlho dvaja ľudia (väčšinou muž a žena) spolu v jednej domácnosti a rozumejú si po určitých stránkach, nie je problém sa doplňovať v situáciach, ktoré sa pravidelne opakujú.
|
|
|
16
|
|
15. 20.05.2009, 18:36
Petrana, ale to o čom ty píšeš, je integrovanie sa do spoločného sociálneho prostredia a veľmi dobré spoznanie sociálneho partnera z určitých psychických stránok. Keď sú dlho dvaja ľudia (väčšinou muž a žena) spolu v jednej domácnosti a rozumejú si po určitých stránkach, nie je problém sa doplňovať v situáciach, ktoré sa pravidelne opakujú.
▲
20.05.2009, 18:46
|
To, že už vieš presne, na čo ten druhý myslí, poznáš jeho povahu, pocity, reakcie, ako svoje staré boty, že sa s ním dokážeš spojiť telepaticky, že vieš, že sa naňho môžeš spoľahnúť v tých najťažších chvíľach, aj keď nepopieram, sú aj také, kedy by som ho najradšej zabila, to je jednoducho o vzťahu. V živote nejde o to, čo muž a žena tvoria extra, ale o to, čo môžu vytvoriť spolu.
|
|
|
18
|
Ahojte - Piškótka, Názor, Činčin, Kaies, Nakor a Petrana.
Mne sa skôr pozdáva koncept psychologičky, psychiatrička Karen Horneyovej. Pár informácií:
Medzi jej navýznamnejšie prínosy do oblasti psychoanalýzy patrí polemika s Freudovým pojmom „závisť penisu“, prirodzená identifikácia dcéry s matkou, odmietanie biologicky determinovaného ženského masochizmu, autoanalýza, psychologické dôsledky nerovnoprávnosti pohlavia. Medzi ďalšie názory patrí i to, že muži ženám závidia materstvo. Vo svojich neskorších publikáciách stále viac zdôrazňuje veľký spoločenský tlak, ktorý je vyvíjaný na rodičov a ako negatívne ovplivňuje individualitu detí. Na základe toho potom vypracovala tzv. model interpersonálnych štýlov a zaviedla pojem bazálna úzkosť. Ovplyvnila mnoho psychoanalytikov a psychiatrov i mnohé feministické hnutia.
zdroj a viac: odkaz
|
|
|
19
|
|
18. 20.05.2009, 19:01
Ahojte - Piškótka, Názor, Činčin, Kaies, Nakor a Petrana.
Mne sa skôr pozdáva koncept psychologičky, psychiatrička Karen Horneyovej. Pár informácií:
Medzi jej navýznamnejšie prínosy do oblasti psychoanalýzy patrí polemika s Freudovým pojmom „závisť penisu“, prirodzená identifikácia dcéry s matkou, odmietanie biologicky determinovaného ženského masochizmu, autoanalýza, psychologické dôsledky nerovnoprávnosti pohlavia. Medzi ďalšie názory patrí i to, že muži ženám závidia materstvo. Vo svo...
▲
20.05.2009, 19:11
|
ahoj,lea,no nejak do podrobnosti tuto autorku nepoznam,ale viem,že bola spoluzakladatelkou feministickej psychologie,pokial si dobre spominam ,ona sa s klasickou psychoanalyzou zhodovala,len v tom,že na rozvoji ludskej duše maju podiel aj zažitky z detstva,myslim,že ona bola ta autorka,ktora tvrdila,že dieta sa narodi do rodiny plnej problemov.myslim,že aj na jej teorii je vela pravdy..
|
|
|
22
|
|
19. piskotka 20.05.2009, 19:11
ahoj,lea,no nejak do podrobnosti tuto autorku nepoznam,ale viem,že bola spoluzakladatelkou feministickej psychologie,pokial si dobre spominam ,ona sa s klasickou psychoanalyzou zhodovala,len v tom,že na rozvoji ludskej duše maju podiel aj zažitky z detstva,myslim,že ona bola ta autorka,ktora tvrdila,že dieta sa narodi do rodiny plnej problemov.myslim,že aj na jej teorii je vela pravdy..
▲
20.05.2009, 19:29
|
Piškótka ona bola významná kritička Sigmunda Freuda, ona nesúhlasíla s jeho teóriami a vytvorila vlastné.
A na túto knihu mám zálusk: odkaz
|
|
|
25
|
|
22. 20.05.2009, 19:29
Piškótka ona bola významná kritička Sigmunda Freuda, ona nesúhlasíla s jeho teóriami a vytvorila vlastné.
A na túto knihu mám zálusk: http://www.eplanet.sk/kniha/zenska-psychologie-horneyova-karen/
▲
20.05.2009, 19:48
|
vidiš lea,zas som sa niečo nove naučila,to nie je nikdy na škodu..
|
|
|
26
|
|
25. piskotka 20.05.2009, 19:48
vidiš lea,zas som sa niečo nove naučila,to nie je nikdy na škodu..
▲
20.05.2009, 19:52
|
Hm, aj ja som sa vselico priučil, ale zatial neviem ako použit to, že viem, že v arktíde žijú ladovy červy, ktorí keď trpia hladom ohryzaju svoj vlastny chvost .A
|
|
|
27
|
|
26. 20.05.2009, 19:52
Hm, aj ja som sa vselico priučil, ale zatial neviem ako použit to, že viem, že v arktíde žijú ladovy červy, ktorí keď trpia hladom ohryzaju svoj vlastny chvost .A
▲
20.05.2009, 19:54
|
A-čko to bolo mimo tému, nemyslíš?
|
|
|
31
|
|
27. 20.05.2009, 19:54
A-čko to bolo mimo tému, nemyslíš?
▲
20.05.2009, 20:01
|
Ani nie , chcel som iba podotknut ten fakt, že sme tak velmi často nakrmení nepotrebnymi vecami ,že nam znehodnocuju život .Kolko ludí ti vysype celu filozofiu a roztrhne sa mu snurka na gatiach a nedokaze si ich ani vytiahnut , ci povestne zatlkanie klincov ..
|
|
|
33
|
|
31. 20.05.2009, 20:01
Ani nie , chcel som iba podotknut ten fakt, že sme tak velmi často nakrmení nepotrebnymi vecami ,že nam znehodnocuju život .Kolko ludí ti vysype celu filozofiu a roztrhne sa mu snurka na gatiach a nedokaze si ich ani vytiahnut , ci povestne zatlkanie klincov ..
▲
20.05.2009, 20:05
|
ačko,nikto nevie všetko,ale podla mna sa nevylučuje,že ,človek,ktory trebars pozna filozofiu,može vediet ztlkat klince
|
|
|
29
|
|
26. 20.05.2009, 19:52
Hm, aj ja som sa vselico priučil, ale zatial neviem ako použit to, že viem, že v arktíde žijú ladovy červy, ktorí keď trpia hladom ohryzaju svoj vlastny chvost .A
▲
20.05.2009, 19:58
|
ahoj,ačko,zabudla som pozdravit))mat všeobecny rozhlad nie je nikdy na škodu,rozširi to tvoj pohlad,nie vzdy všetko musime vediet použit,stači len,že to vieme
|
|
|
28
|
|
25. piskotka 20.05.2009, 19:48
vidiš lea,zas som sa niečo nove naučila,to nie je nikdy na škodu..
▲
20.05.2009, 19:55
|
Piškótka, áno človek sa učí celý život.
|
|
|
30
|
|
28. 20.05.2009, 19:55
Piškótka, áno človek sa učí celý život.
▲
20.05.2009, 20:00
|
presne tak ,lea,cely život,a aj tak sa nenanuči všetko..
|
|
|
20
|
|
18. 20.05.2009, 19:01
Ahojte - Piškótka, Názor, Činčin, Kaies, Nakor a Petrana.
Mne sa skôr pozdáva koncept psychologičky, psychiatrička Karen Horneyovej. Pár informácií:
Medzi jej navýznamnejšie prínosy do oblasti psychoanalýzy patrí polemika s Freudovým pojmom „závisť penisu“, prirodzená identifikácia dcéry s matkou, odmietanie biologicky determinovaného ženského masochizmu, autoanalýza, psychologické dôsledky nerovnoprávnosti pohlavia. Medzi ďalšie názory patrí i to, že muži ženám závidia materstvo. Vo svo...
▲
20.05.2009, 19:26
|
Dievčatá a chlapci, ja vám nebudem liezť do kapusty, vôbec netuším, o čom je závisť penisu, a chcela by som vidieť chlapa, ktorý by rád rodil, keď ich pri pôrode väčšinou treba kriesiť, ja stále tvrdím, že iba muž a žena spolu môžu vytvoriť celú kompletnú bytosť, aj s penisom a prsiami a vagínou atď., pričom samozrejme každý plní inú biologickú a spoločenskú a psychologickú úlohu vo vzťahu, ale to záleží aj od povahy a charakteru, a vzdelania a cieľa jednotlivca. Spájaním protikladov vznikajú tie naj výsledky. Týmto sa lúčim, nebudem vám túto tému už ďalej sabotovať.
|
|
|
23
|
|
20. 20.05.2009, 19:26
Dievčatá a chlapci, ja vám nebudem liezť do kapusty, vôbec netuším, o čom je závisť penisu, a chcela by som vidieť chlapa, ktorý by rád rodil, keď ich pri pôrode väčšinou treba kriesiť, ja stále tvrdím, že iba muž a žena spolu môžu vytvoriť celú kompletnú bytosť, aj s penisom a prsiami a vagínou atď., pričom samozrejme každý plní inú biologickú a spoločenskú a psychologickú úlohu vo vzťahu, ale to záleží aj od povahy a charakteru, a vzdelania a cieľa jednotlivca. Spájaním protikladov vznikajú ti...
▲
20.05.2009, 19:32
|
Petrana, ďakujem za názor, nemusíš sa dištancovať ani hanbiť trebárs za moje názory. Každý sa môže vyjadriť a nemusí sa báť, že ho niekto vysmeje alebo čo.
|
|
|
32
|
|
20. 20.05.2009, 19:26
Dievčatá a chlapci, ja vám nebudem liezť do kapusty, vôbec netuším, o čom je závisť penisu, a chcela by som vidieť chlapa, ktorý by rád rodil, keď ich pri pôrode väčšinou treba kriesiť, ja stále tvrdím, že iba muž a žena spolu môžu vytvoriť celú kompletnú bytosť, aj s penisom a prsiami a vagínou atď., pričom samozrejme každý plní inú biologickú a spoločenskú a psychologickú úlohu vo vzťahu, ale to záleží aj od povahy a charakteru, a vzdelania a cieľa jednotlivca. Spájaním protikladov vznikajú ti...
▲
20.05.2009, 20:04
|
Petrana máš idealny nazor na svet, keby bolo vela ludí tvojho sposobu chapania ulohy ženy ,resp. muza , tak by zmizlo vela konfliktov a partnerskych nestastí ...
|
|
|
35
|
|
32. 20.05.2009, 20:04
Petrana máš idealny nazor na svet, keby bolo vela ludí tvojho sposobu chapania ulohy ženy ,resp. muza , tak by zmizlo vela konfliktov a partnerskych nestastí ...
▲
20.05.2009, 20:46
|
A-čko, ja nie som ideálna žena, a povyvádzala som všeličo, môj muž tiež, ale dokázali sme jeden druhého pochopiť, a odpustiť si, to je celé.
|
|
|
34
|
|
20. 20.05.2009, 19:26
Dievčatá a chlapci, ja vám nebudem liezť do kapusty, vôbec netuším, o čom je závisť penisu, a chcela by som vidieť chlapa, ktorý by rád rodil, keď ich pri pôrode väčšinou treba kriesiť, ja stále tvrdím, že iba muž a žena spolu môžu vytvoriť celú kompletnú bytosť, aj s penisom a prsiami a vagínou atď., pričom samozrejme každý plní inú biologickú a spoločenskú a psychologickú úlohu vo vzťahu, ale to záleží aj od povahy a charakteru, a vzdelania a cieľa jednotlivca. Spájaním protikladov vznikajú ti...
▲
20.05.2009, 20:24
|
Petrana, veď tak nejak to chápem aj ja, ten androgýn je symbol, ok? Muž a žena v harmonickom vzťahu tvoria dokonalú bytosť, lenže vďaka archetypom ten vzťah nikdy nebude dokonalý, aj keď bude neviem ako krásny a zmysluplný. Ale tak to má byť, človek hľadá dokonalosť v stvorení vesmíru a on sám je mikrokozmosom.
|
|
|
21
|
cítim sa ako v mraziacom priestore..ukážte sa,vaše vedomosti reprodukované..
ehm vlastne sa nič nestalo..
|
|
|
24
|
ahoj,petrana,ja s tebou uplne suhlasim,aj ja by som chcela vidiet chlapa,ktory by chcel rodit))a na druhej strane by som chcela vidiet ženu,ktora by chytila do ruky 40 kg zbijačku,a išla by zbijat,na tomto svete je to tak zariadene,že muž ma byt muž,a žena ma byt žena,maju sa navzajom doplnat,a nie medzi sebou superit,ja napriklad vobec nemam problem priznat,že su jednoducho veci,ktore nezvladnem,a na ,ktore potrebujem muža,a som rada,že ho pri sebe mam,ja neuznavam feminizmus,a ty si to v predošlom prispevku vystihla velmi pekne,nejde o to,čo tvori muž,čo žena,ale čo vytvaraju spolu..
|
|
|
|