1
|
Co vsetko je za potreby k uskutocneniu/postupeniu, na vyssiu priecku Bytia?Prosim o objektivny nahlad,ktory bude v suzneni s polozenou otazkou - tohoto prispevku.
|
|
|
3
|
|
1. attis 13.10.2021, 17:15
Co vsetko je za potreby k uskutocneniu/postupeniu, na vyssiu priecku Bytia?Prosim o objektivny nahlad,ktory bude v suzneni s polozenou otazkou - tohoto prispevku.
▲
13.10.2021, 17:36
|
|
5
|
|
1. attis 13.10.2021, 17:15
Co vsetko je za potreby k uskutocneniu/postupeniu, na vyssiu priecku Bytia?Prosim o objektivny nahlad,ktory bude v suzneni s polozenou otazkou - tohoto prispevku.
▲
13.10.2021, 18:09
|
|
7
|
|
1. attis 13.10.2021, 17:15
Co vsetko je za potreby k uskutocneniu/postupeniu, na vyssiu priecku Bytia?Prosim o objektivny nahlad,ktory bude v suzneni s polozenou otazkou - tohoto prispevku.
▲
14.10.2021, 20:19
|
1-
"Jestli budete mať vieru a nebudete pochybovať, ........ keď poviete i tejto hore : Zodvihni sa a hoď sa do mora, stane sa."
|
|
|
2
|
Objektivne je k tomu potrebna Existencia.
|
|
|
4
|
Čo to je "vyššia priečka bytia"?
|
|
|
6
|
Spojenie so svojim vyšším ja:
Skutečnost “Já” se najde, když vnitřní nazírání, jímž jsme v poznání uchopili astrální tělo, vytváříme dále tak, že pronikáme prožité myšlení v meditaci, vůlí. Odevzdali jsme se nejprve tomuto myšlení bez vůle. Tím jsme dospěli k tomu, že do tohoto myšlení vstoupil duchovní prvek, jako vstupuje barva při smyslovém vjemu do oka, tón do ucha. Budeme-li nyní s to, abychom to, co jsme tímto způsobem pasivní odevzdaností, oživili ve vědomí, budeme-li s to, abychom to znovu vytvořili volním aktem, pak vstupujeme do tohoto volního aktu vnímání vlastního Já.
Cestou meditace můžeme k podobě, v níž Já vystupuje v obyčejném vědomí, nalézti tři další formy:
1. Ve vědomí, jež uchopuje životní tělo, objevuje se Já jako obraz, jenž je však zároveň činnou bytostí a jako taková propůjčuje člověku postavu, růst a tvůrčí síly.
2. Ve vědomí, které uchopuje duševní tělo, projevuje se Já jako článek duchovního světa, z něhož čerpá své síly.
3. Ve vědomí, které bylo právě uvedeno jako to, čeho je třeba nakonec si dobýt, ukazuje se Já jako samostatná duchovní bytost, poměrně nezávislá na svém duchovním okolí.
|
|
|
|