hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Čo je prvé vzkriesenie?

príspevkov
42
zobrazení
12
tému vytvoril(a) 1.11.2017 02:20 RealitaABC
posledná zmena 14.11.2017 11:23
1
01.11.2017, 02:20
ZJ.20
6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.

Keď vstanú vykúpení pri príchode Pána, tak vstanú do oslávených tiel – nesmrteľných, duchovných. Potom je jasné, že u nich nemá moc ani prvá smrť - teda už nikdy telesne nezomrú ani druhá smrť - uvrhnutie do ohnivého jazera.

No v zjavení Jána 20. Kap. sa píše - ...6Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci.

Prečo práve len druhá? Čo je potom prvá smrť? No a vieme z Písma, čo je druhá smrť – ohnivé jazero.

ešte raz

Je potom jasné, že nad vykúpenými, ktorí už vstali z mŕtvych pri príchode Pána do oslávených nesmrteľných tiel ani prvá, ani druhá smrť v žiadnom prípade nemôže mať moci. Teda ani prvá - telesná a ani druhá - uvrhnutie do ohnivého jazera. Je tak? Je! Ak vykúpení v Kristu sú ešte v smrteľných telách a nedošlo ku vzkrieseniu do oslávených tiel, tak nad tými vykúpenými iba druhá smrť nemá moci. No prvá – telesná má moci a teda telesne stále zomierajú. V zjavení sa hovorí, že druhá smrť nemá moci, čo predpokladá, že prvá smrť - telesná má moci nad vykúpenými.

O akom čase sa teda píše v zjavení Jána - pred príchodom Krista alebo po príchode Krista a čo je teda to prvé vzkriesenie? ZJ.20 6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.

Prečo sa nepíše, že nad tými ani prvá ani druhá smrť nemá moci, ale len druhá smrť nemá moci, teda ohnivé jazero? Lebo sa tu nehovorí o vzkriesení pri príchode Pána, teda do oslávených nesmrteľných tiel, kedy by to platilo, ale o duchovnom vzkriesení počas terajšieho času milosti z duchovnej smrti a to skrze vieru v Krista. V tomto prípade naozaj u vykúpených terajšieho času druhá smrť nemá moci, no prvá – telesná smrť má moci a zomierajú telesne.

Potom tisícročné kraľovanie kňazov Boha je o kraľovaní v smrteľných telách a teda pred príchodom Krista a nie o nejakom doslovnom tisícročnom kráľovstve.

Čo je prvé vzkriesenie Písmo vykladá samo

KOL.2
12súc s ním spolu pohrobení v krste, v ktorom, totiž v Kristovi, ste aj spolu vstali z mŕtvych skrze vieru pôsobenia Boha, ktorý ho vzkriesil z mŕtvych. 13I vás, ktorí ste boli mŕtvi v hriechoch a v neobrezanosti svojho tela, spolu oživil s ním darujúc vám z milosti všetky hriechy,...

12S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých. 13Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
none
6

1. RealitaABC 01.11.2017, 02:20

ZJ.20
6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.

Keď vstanú vykúpení pri príchode Pána, tak vstanú do oslávených tiel – nesmrteľných, duchovných. Potom je jasné, že u nich nemá moc ani prvá smrť - teda už nikdy telesne nezomrú ani druhá smrť - uvrhnutie do ohnivého jazera.

No v zjavení Jána 20. Kap. sa píše - ...6Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkries...

01.11.2017, 13:22
1,......nepúšťaj sa do vecí,ktorým nerozumieš.
------------------------------------------------------------
Jednoducho-prvá smrť je adamovská,v dôsledku hriechu,.....teda ak zostárneme,alebo vážne ochorieme zomierame.
Druhá smrť je večné zničenie,ohnivé jazero,gehenna......s tým s tebou súhlasím.. Potvrdme si to biblicky:
Keďže Biblia nehovorí o tom, že by „ohnivé jazero“ malo vydať tých, ktorí sú v ňom, druhá smrť musí byť iná — taká, z ktorej niet návratu.
To,že to znamená večné zničenie,tak na to poukazuje aj fakt,že i "smrť/prvá,adamovská/ a peklo/hádes/ budú vhodené do ohnivého jazera". Tu sa ukazuje aj to,že teda sa nemusíme báť pekla/ríši mŕtvych/lebo ako vidno ,nie je to miesto večných múk.
--------------------------------------
Po ďalšie,....tvoje vysvetlenie prvého vzkriesenia je úplne scestné,démonické.....a Pavol za to už odsúdil istých odpadlíkov pravdy,ktorý hovorili ,že prvé vzkriesenie už nastalo,a že to bolo duchovné vzkriesenie.
„Tí, čo sú mŕtvi v spojení s Kristom, vstanú prví.“ — 1. TESALONIČANOM 4:16. Tu sa jasne píše, že tu ide o tých čo už uverili, a že tí budú vzkriesení ako prví/doslovne/.
Kontext jasne vyjadruje, že „zostávajúci mŕtvi“ nemajú podiel na prvom vzkriesení. To vzkriesenie je pre tých, ktorí vládnu s Kristom tisíc rokov. Aj to potvrdzuje,že ide o vzkriesenie do neba, a vzkriesenie pozemské. "Mierni zdedia zem",.povedal Ježiš.
Teraz sa pozrime do 17. kapitoly Zjavenia. Tam čítame, že po zničení ......„Veľkého Babylona“ Baránok zvíťazí nad národmi. A ďalej sa tam píše:..... „Aj tí povolaní a vyvolení a verní s ním.“ (Zjavenie 17:5, 14) „Povolaní a vyvolení a verní“ musia byť už vzkriesení, ak majú byť s Ježišom pri tomto konečnom víťazstve nad Satanovým svetom. Je teda logické, že vzkriesenie pomazaných, ktorí zomrú pred Armagedonom, prebieha prv,.....je to ono prvé vzkriesenie. A potom bude druhé vzkriesenie/doslovné tiež/, tých,čo budú žiť na zemi v pozemskom raji. A tu budú vzkriesení aj "nespravodliví" ako píše Ján, a budú môcť prejaviť vieru v Ježiša Krista,aby boli v jeho očiach "spravodliví". To sú tí,ktorí z rôznych dôvodov nemohli uveriť v Krista ,evanjelium:...."predkresťanskí ctitelia, ľudia žijúci v dobe nevedomosti,predčasne zomrelí,deti,mentálne nespôsobilí,atď".
Pýtam sa,....aký zmysel by pre nás malo opakované,biblické uistenie, "že smrti už nebude"/ani chorých,vojen/,.....keď by mali ísť všetci do neba? To je ved každému jasné. V nebi nikdy nebola smrť. Ale tieto proroctvá o tom, že ľudia už nebudú chorí, a nebudú zomierať/nebudú sa učiť vojne/ sa týka novej ,spravodlivej zemi. Celá Biblia hýri opismi ako Boh pretvorí zem na rajskú záhradu.
Realita,....si úplne vedľa. Sorry
none
7

6. Shagara 01.11.2017, 13:22

1,......nepúšťaj sa do vecí,ktorým nerozumieš.
------------------------------------------------------------
Jednoducho-prvá smrť je adamovská,v dôsledku hriechu,.....teda ak zostárneme,alebo vážne ochorieme zomierame.
Druhá smrť je večné zničenie,ohnivé jazero,gehenna......s tým s tebou súhlasím.. Potvrdme si to biblicky:
Keďže Biblia nehovorí o tom, že by „ohnivé jazero“ malo vydať tých, ktorí sú v ňom, druhá smrť musí byť iná — taká, z ktorej niet návratu.
To,že to znamená...

01.11.2017, 13:26
7, oprava: Vzkriesenie pozemské, je druhé vzkriesenie,ako povedal Ježiš:..."Mierni zdedia zem".
none
14

6. Shagara 01.11.2017, 13:22

1,......nepúšťaj sa do vecí,ktorým nerozumieš.
------------------------------------------------------------
Jednoducho-prvá smrť je adamovská,v dôsledku hriechu,.....teda ak zostárneme,alebo vážne ochorieme zomierame.
Druhá smrť je večné zničenie,ohnivé jazero,gehenna......s tým s tebou súhlasím.. Potvrdme si to biblicky:
Keďže Biblia nehovorí o tom, že by „ohnivé jazero“ malo vydať tých, ktorí sú v ňom, druhá smrť musí byť iná — taká, z ktorej niet návratu.
To,že to znamená...

01.11.2017, 15:31
7

Shagara

Načo mi píšeš o adamovskej smrti. Veď som konštatoval, že prvá smrť je smrť telesná, lebo človek zhrešil. Predsa je samozrejme, že každý znalý Písma aj každá babka vie prečo zomierame telesne. Tak som to ani nerozvádzal. Druhá smrť je ohnivé jazero. Ani to nie je potrebné rozvádzať, lebo je to priamo napísané.

To, že Pavol odsúdil tých, ktorí hovorili že vzkriesenie už bolo, tak skade si nabral, že oni učili o tom, že už bolo duchovné vzkriesenie. Pravdepodobne učili, že už bolo vzkriesenie tela a už nebude a brali nádej. To si už akosi pridal, že sa jednalo o duchovné vzkriesenie, že , aby si znegoval to čo som napísal. Ja som niekde napísal, že vzkriesenie do oslávených tiel už bolo a nebude, alebo čo? Píšem o dvoch prebudeniach - vzkrieseniach. Jedno je duchovné z duchovnej smrti a to skrz vieru v Slovo života, ktoré je počas celého času milosti. Boh oživuje - kriesi z duchovnej smrti koho chce a kedy chce a môžeš to nazvať aj znovuzrodenie, narodenie znova, narodenie z ducha, narodenie z Boha, oživenie, zobudenie z duchovnej smrti atd.

Hovorím o vzkriesení z duchovnej smrti = oživenie = znovuzrodenie a nie vzkriesení tela, ako to je v spomínanom verši 2Tim2:18. - pravdepodobne učili, že už bolo a už žiadne nebude, alebo niečo v tom zmysle a brali nádej.


Viem o tom verši 2Tim2:18. No viem aj o verši Kol.2:12,13, no a v tom zmysle píšem.
A preto ak ten istý Pavol ktorý píše vo verši 2Tim2:18 o tých, ktorí hovoria, že už bolo vzkriesenie ako o bludároch, a ďalej vo verši Kol.2:12,13 o vstávaní z mŕtvych skrze vieru, oživenie, tak určite v obidvoch prípadoch hovorí o niečom inom. Neviem čo presne učili Hymeneus a Filétus. No viem určite, že to čo píše Pavol vo verši Kol.2:12,13 bolo o duchovnom oživení o duchovnom vstávaní z mŕtvych – duchovnom vzkriesení.


Ako sa to už dá lepšie vysvetliť ako napr. tu: KOL 2 12súc s ním spolu pohrobení v krste, v ktorom, totiž v Kristovi, ste aj spolu vstali z mŕtvych skrze vieru pôsobenia Boha, ktorý ho vzkriesil z mŕtvych. 13I vás, ktorí ste boli mŕtvi v hriechoch a v neobrezanosti svojho tela, spolu oživil s ním darujúc vám z milosti všetky hriechy,...

Všímaj si čas – vstali a nie vstanú, oživil a nie oživí!

Alebo iný preklad

12S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých. 13Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
Takže výraz„Také vzkříšeni vírou v Boha“ podľa teba je démonské učenie, alebo čo
Výraz „probudil nás k životu“ je nebiblické, alebo čo

Teda ako vidíš to brebudenie k životu - ako duchovné vzkriesenie z duchovnej smrti nastáva vierou v Boha - Božie Slovo. Toto sa predsa deje! Nad tými vykúpenými v Kristu, ktorí sú prebudení k večnému životu predsa druhá smrť nemá moci! No prvá má moci.
Ján5 24Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života. 25Ameň, ameň vám hovorím, že prijde hodina a je teraz, keď mŕtvi počujú hlas Syna Božieho, a tí, ktorí počujú, budú žiť.

Všimni si čo hovorí - "Ameň, ameň vám hovorím, že prijde hodina a je teraz"
Už Prešiel zo smrti do života a nie prejde.

Tu sa nehovorí o zmŕtvychvstaní z mŕtvych - o vzkrieseni tiel pri druhom príchode Pána, ale o oživení z duchovnej smrti. Ježiš ich nazýva – mŕtvymi hoci telesne žijú! Všimnime si –“keď mŕtvi počujú hlas Syna Božieho, a tí, ktorí počujú, budú žiť.“ A “že prijde hodina a je teraz“.“ Poď za mnou a nechaj, nech mŕtvi pochovajú svojich mŕtvych“ Počuť hlas Syna Božieho je vo význame uveriť v Slovo Syna Božieho. A ten kto uverí bude žiť! Dovtedy boli duchovne mŕtvi a nevnímali Božie svetlo ako keď mrtvola nevníma svetlo slnka a už tu na zemi ožijú Slovom Božím! Ten život v Kristu je večným životom aj keď telesne zomierajú, pretože druhá smrť nad nimi nemá moci! A to je podstatné!

Teda ako môžu mŕtví pochovávať svojích mŕtvych? Je tu dané rovnítko – sú mrtví aj jední aj druhí, ktorých pochovávajú! Ako vieme tak tí mŕtvi, ktorí pochovávajú sú v skutočnosti duchovne mŕtvi no ako vieme tak telesný život si užívajú ako sa len dá. To, čo nedokážu je uvedomovať je život v Bohu – v Božom Slove – v duchu Božom. Vidíš to? Jedine v Bohu je duchovný život - Božom Slove a všetko ostatné sa volá duchovná smrť hoci telesne žijú. Sú duchovnými mŕtvolami a tie duchovné mŕtvoly pochovávajú svojich mŕtvych, ktorí zomreli telesne a taktiež si nič neuvedomujú, lebo sú telesne mŕtvi.

Teda tu ide hlavne o duchovné oživenie - narodenie znova - z Ducha - z Boha, no a po smrti duševného tela nastane vzkriesenie tela - teda vstane oslávené nesmrteľné telo. Jasnejšie to už byť nemôže.
Teraz mi povedz, ale úprimne, čo je to vzkříšeni vírou v Boha.
Ja viem, že je to znovuzrodenie, no keď to nazvem- vzkříšeni vírou v Boha, alebo vzkriesenie z duchovnej smrti- tak je to blud?
No a prvé duchovné vzkriesenie - oživenie nie že bolo, ale stále prebieha u tých, ktorí duchovne ožijú - znovuzrodia a bude prebiehať do druhého príchodu Pána.
none
15

14. RealitaABC 01.11.2017, 15:31

7

Shagara

Načo mi píšeš o adamovskej smrti. Veď som konštatoval, že prvá smrť je smrť telesná, lebo človek zhrešil. Predsa je samozrejme, že každý znalý Písma aj každá babka vie prečo zomierame telesne. Tak som to ani nerozvádzal. Druhá smrť je ohnivé jazero. Ani to nie je potrebné rozvádzať, lebo je to priamo napísané.

To, že Pavol odsúdil tých, ktorí hovorili že vzkriesenie už bolo, tak skade si nabral, že oni učili o tom, že už bolo duchovné vzkriesenie. Pravdepodob...

01.11.2017, 15:53
15,....viem ,že prvá smrť je adamovská.
Ale ty si písal,že "prvé vzkriesenie je duchovné"! A to nie je pravda.
Sanozrejme,ten text ,čo si citoval sa samozrejme vzťahuje na duchovné oživenie, lebo to je jasné z textu a kontextu správy.
Ale spomínané prvé vzkriesenie, a fakt ,že nad týmito nemá druhá smrť moc,....je vzkriesenie doslovné,do neba.
Prečo tomu je tak? Nuž ak tí ,"pomazaní" zomrú prvou smrťou,tak idú do neba. Oni nebudú na zemi počas 1000-ročného kráľovstva ,a tak už nemôžu zomrieť druhou smrťou. Preto nemá nad nimi moc druhá smrť. Oni budú už pred armagedonom v nebi ,a to na zemi budú ešte všetci ľudia s pozemskou nádejou. Zjavenie to opisuje presne.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To,čo píšeš o "duchovnom oživení",....a o "pokrstení v smrť",....tomu verím.
Ale ja o koze a ty o voze.
"Prvé vzkriesenie" nemá nič spoločné s "duchovným oživením". Biblia aj preto spomína pomazaných ako "prvé ovocie Bohu a baránkovi". Druhé ovocie/podla Izraelského sviatku-sviatok stánkov/ je "zber ostatnej úrody",žatva. "Zber" ľudí s pozemskou nádejou. Nie náhodou na Letnice/druhý sviatok/ bol vyliaty svätý duch, a ten pred -tieňuje "prvé ovocie/zrelé plody/, pomazaných duchom.
A prvý sviatok-Pesach,predobrazoval Krista. Ktorý bol zo svojich duchovných bratov/kráľov/ prvý vzkriesený.
none
13

1. RealitaABC 01.11.2017, 02:20

ZJ.20
6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.

Keď vstanú vykúpení pri príchode Pána, tak vstanú do oslávených tiel – nesmrteľných, duchovných. Potom je jasné, že u nich nemá moc ani prvá smrť - teda už nikdy telesne nezomrú ani druhá smrť - uvrhnutie do ohnivého jazera.

No v zjavení Jána 20. Kap. sa píše - ...6Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkries...

01.11.2017, 15:30
Realita, na môj vkus robíš unáhlené závery, napr. o tom, čo je to prvá smrť. Ak druhá smrť nad nimi nemá moci, ako si z toho odvodil, že prvá smrť je telesná? Mne z toho skôr vyplýva, že prvá smrť je taká istá ako druhá smrť, preto druhá smrť nemá moci, lebo oni takou smrťou už prešli. A je to smrť starého človeka, smrť starého spôsobu života, smrť starého JA v človeku, aby sa zrodil nový, duchovne.

Moc som nepochopil tvoju argumentáciu o duchovnom vzkriesení. Na základe toho si postavil na ruby 1000 ročné kráľovstvo, ktoré má byť údajne bez Krista. Ale písmo nič také nehovorí.

Mimochodom vieš čo je ohnivé jazero? To je kľúčová otázka.
none
16

13. milky945 01.11.2017, 15:30

Realita, na môj vkus robíš unáhlené závery, napr. o tom, čo je to prvá smrť. Ak druhá smrť nad nimi nemá moci, ako si z toho odvodil, že prvá smrť je telesná? Mne z toho skôr vyplýva, že prvá smrť je taká istá ako druhá smrť, preto druhá smrť nemá moci, lebo oni takou smrťou už prešli. A je to smrť starého človeka, smrť starého spôsobu života, smrť starého JA v človeku, aby sa zrodil nový, duchovne.

Moc som nepochopil tvoju argumentáciu o duchovnom vzkriesení. Na základe toho si postav...

01.11.2017, 15:57
14
Načo je ti vedieť presne, čo je to ohnivé jazero? Ber to tak že je to záhuba. To presne poznanie nemáme aká je to forma záhuby. Boli by to len špekulácie ako to robia SJ.

Nič som nepísal že by kráľovstvo božie a čas milosti, ktorý teraz prebieha bol bez Krista. Predsa Kristus kraľuje v srdciach vykúpených svojím Slovom - Duchom. Kto to poprie? Nikto! Je rozdiel hovoril o tisícročnom kráľovstve, ktorý to pojem je teologický a v Písme sa nevyskytuje a hovoriť o tisíc rokov kraľovania kňazov Boha , že. No a to je deň - čas milosti, ktorý teraz prežívame v Kristu.Pán pri druhom viditeľnom príchode si poberie k sebe svoj ľud na novú zem, kde im pripravil miesto. Sam sa vzniesol a išiel mimo túto zem a hovorí, že ide k Otcovi, aby nám pripravil miesto aby, tam kde je on aj my sme boli.

Duchovne mŕtvi sa už rodíme a tak prvá smrť nemôže byť to čo hovoríš. Prvá smrť nemôže byť taká istá ako druhá smrť. Prvá smrť je preto prvá, lebo človek prvýkrát zomiera telesne. No je ešte druhá smrť - ohnivé jazero a Písmo dokonca píše, že kto nie je nájdený zapísaný v knihe života , tak ju zakúsi.
none
17

16. RealitaABC 01.11.2017, 15:57

14
Načo je ti vedieť presne, čo je to ohnivé jazero? Ber to tak že je to záhuba. To presne poznanie nemáme aká je to forma záhuby. Boli by to len špekulácie ako to robia SJ.

Nič som nepísal že by kráľovstvo božie a čas milosti, ktorý teraz prebieha bol bez Krista. Predsa Kristus kraľuje v srdciach vykúpených svojím Slovom - Duchom. Kto to poprie? Nikto! Je rozdiel hovoril o tisícročnom kráľovstve, ktorý to pojem je teologický a v Písme sa nevyskytuje a hovoriť o tisíc rokov kraľova...

01.11.2017, 16:15
17,....ale ja nešpekulujem,....to robíš ty, a pletieš si "duchovné oživenie" s "prvým,doslovným vzkriesením".
A ohnivé jazeri je večné zničenie,teda smrť,bez vyhliadky na vzkriesenie. To je úplne jednoduché.
Sám uznáš,že ak tu má byť vhodená smrť a peklo, tak tie nemôžu trpieť, ale to len poukazuje že budú zničené,teda už nebudú. Lebo ľudia nebudú zomierať,tak smrť bude nadbytočná,aj ríša smrti/peklo,hádes/.
A Božie kráľovstvo nemá nič spoločné s nejakým kraľovaní m v "srdci".
Božie kráľovstvo je doslovná vláda v nebi.
Tiež nespochybňujem "príbytky v nebi",kam šiel Kristus ich pripraviť. Ale len pre pomazaných duchom./malé stádo/
A nepleť si adamovskú smrť s duchovnou smrťou. Kontext Písma ich jasne rozlišuje.
Povedz,kde sa v Písme píše,že sa zmenilo pôvodne Božie predsavzatie so zemou a s ľuďmi? Iz.55:11
"Skôr sa nebo a zem pominie,ako sa nemalo splniť jedno písmeno zo zákona"! Poznáš to?
none
19

17. Shagara 01.11.2017, 16:15

17,....ale ja nešpekulujem,....to robíš ty, a pletieš si "duchovné oživenie" s "prvým,doslovným vzkriesením".
A ohnivé jazeri je večné zničenie,teda smrť,bez vyhliadky na vzkriesenie. To je úplne jednoduché.
Sám uznáš,že ak tu má byť vhodená smrť a peklo, tak tie nemôžu trpieť, ale to len poukazuje že budú zničené,teda už nebudú. Lebo ľudia nebudú zomierať,tak smrť bude nadbytočná,aj ríša smrti/peklo,hádes/.
A Božie kráľovstvo nemá nič spoločné s nejakým kraľovaní m v "srdci".
...

01.11.2017, 17:36
18

Nič si nepletiem a píšem v duchu písma

Presne opísať čo je to ohnivé jazero, čo spôsobí a teda čo predstavuje tento obrazný pojem je len špekuláciou. To nie je nejaké jazero, do ktorého sa hodí smrť ako nejaký predmet. Ohnivé jazero je obrazný termín ako napr. veľká reťaz, ktorou je poviazaný satan a pod. termíny. Predsa satana na nedá poviazať nejakou reťazou no dá sa ho zviazať ako duchovnú bytosť dokonalým dielom milosti, ktorý Boh vykonal na kríži a to je to zviazanie a reťaz, ktorú neprekoná.

1Kor15 26Ako posledný nepriateľ bude zničená smrť.

No a ako bude zničená?

1Kor15 54A keď toto porušiteľné oblečie neporušiteľnosť, a toto smrteľné oblečie nesmrteľnosť, vtedy sa naplní slovo, ktoré je napísané: Smrť je pohltená vo víťazstvo. 55Smrť, kde je tvoj osteň? Kde, peklo, tvoje víťazstvo? 56Osteň smrti je hriech, a moc hriechu je zákon. 57Ale vďaka Bohu, ktorý nám dáva víťazstvo skrze nášho Pána Ježiša Krista. 58A tak, moji milovaní bratia, buďte pevní, nepohnuteľní, rozhojňujúci sa vždycky v diele Pánovom vediac, že vaša práca nie je márna v Pánovi.
none
20

19. RealitaABC 01.11.2017, 17:36

18

Nič si nepletiem a píšem v duchu písma

Presne opísať čo je to ohnivé jazero, čo spôsobí a teda čo predstavuje tento obrazný pojem je len špekuláciou. To nie je nejaké jazero, do ktorého sa hodí smrť ako nejaký predmet. Ohnivé jazero je obrazný termín ako napr. veľká reťaz, ktorou je poviazaný satan a pod. termíny. Predsa satana na nedá poviazať nejakou reťazou no dá sa ho zviazať ako duchovnú bytosť dokonalým dielom milosti, ktorý Boh vykonal na kríži a to je to zviazanie a...

01.11.2017, 21:49
20,....to naozaj nechápeš? Je jasné,že oheň,ohnivé jazero v Písme znázorňuje zničenie,teda smrť. A tak smrť a peklo budú zničené tak,že nebudú. Čo je na tom nepochopiteľné?
Tak ako aj tebou spomínaná "reťaz", znázorňuje,symbolizuje obmedzenie satana počas 1000 rokov. Teda,že nebude môcť zvádzať ľudí.
none
32

20. Shagara 01.11.2017, 21:49

20,....to naozaj nechápeš? Je jasné,že oheň,ohnivé jazero v Písme znázorňuje zničenie,teda smrť. A tak smrť a peklo budú zničené tak,že nebudú. Čo je na tom nepochopiteľné?
Tak ako aj tebou spomínaná "reťaz", znázorňuje,symbolizuje obmedzenie satana počas 1000 rokov. Teda,že nebude môcť zvádzať ľudí.

02.11.2017, 12:56
21

No a ako nebudú. Ako sa dá zničiť vplyv smrti na vykúpeného? No predsa tak:Kor15 54A keď toto porušiteľné oblečie neporušiteľnosť, a toto smrteľné oblečie nesmrteľnosť, vtedy sa naplní slovo, ktoré je napísané: Smrť je pohltená vo víťazstvo.

Ak si predstavuješ zničenie smrti ako nechať zhorieť špekačku nad ohňom, tak kde je tvoj duchovný pohľad SJ.
none
35

32. RealitaABC 02.11.2017, 12:56

21

No a ako nebudú. Ako sa dá zničiť vplyv smrti na vykúpeného? No predsa tak:Kor15 54A keď toto porušiteľné oblečie neporušiteľnosť, a toto smrteľné oblečie nesmrteľnosť, vtedy sa naplní slovo, ktoré je napísané: Smrť je pohltená vo víťazstvo.

Ak si predstavuješ zničenie smrti ako nechať zhorieť špekačku nad ohňom, tak kde je tvoj duchovný pohľad SJ.

03.11.2017, 20:12
35,.....rozlišuj v danom texte koho sa to týka? Druhá vec......Adam bol dokonalý a nemusel zomrieť/mal neporušiteľné telo/. Ak by nezhrešil,tak by nikdy nezomrel. Už rozumieš?
Tak tomu bude aj počas 1000-ročného kráľovstva. Adamovská smrť už nebude. Bude iba druhá smrť.
----------------------------------------------------------------
A ta tvoja otázka zo záveru sa vás týka,....keď veríte ,že ohnivé jazero je peklo. Lenže do tohto ohnivého jazera má byť vhodená "smrť a peklo".
Tak ja sa teba pýtam.....koľko je tých pekiel?
Ako môže smrť trpieť v pekle,alebo peklo v pekle?
-------------------------------------------------------------------
Viera ,že ohnivé jazero je symbol pre večné zničenie,/neexistenciu/ je logická a biblická. Smrť bude zničená tak,že už nebude pôsobiť,teda,že nikto nebude zomierať. Čo je tu nepochopiteľné?
Naopak,tvoje poznanie je absurdné,....to zbadáš,keď mi budeš odpovedať na mnou nadhodené otázky.
none
2
01.11.2017, 05:20
Kedy začne prvé vzkriesenie?
none
3

2. teolog 01.11.2017, 05:20

Kedy začne prvé vzkriesenie?

01.11.2017, 07:57
na druhý týždeň, ked nebudeme prať...
👍: Osvietený
none
4

2. teolog 01.11.2017, 05:20

Kedy začne prvé vzkriesenie?

01.11.2017, 09:16
Prvé duchovné vzkriesenie z duchovnej smrti nastáva počas celého času milosti v ktorom teraz žijeme a to skrze vieru v slovo života. Predsa čítaj verše dole. Skrz vieru v Slovo Božie Boh vyposobí znovuzrodenie, narodenie znova, z ducha, z Boha. Je to oživenie z duchovnej smrti- duchovné vskriesenie a len takýto človek môže vojsť do kráľovstva Božieho, ktoré je duchovným kráľovstvom pokoja a radosti v Duchu Svätom. Druhé vzkriesenie je vzkriesenie do osláveného nesmrteľného tela a to nastane pri príchode Pána. Prvé a druhé vzkriesenie to nie je o poradí vzkriesenia, ale o druhu vzkriesenia. Jedno je v zmysle znovuzrodenie - zobudenia z duchovnej smrti a druhé je zobudenie do nového osláveného tela.
none
5
01.11.2017, 13:09
No a čo je potom zviazanie satana, lebo to s tým súvisí.

Ak by nebol satan zviazaný - obmedzený zviesť do zatratenia vykúpených v Kristu v terajšom čase a to zviazaný Božím spôsobom, tak by neexitoval vek cirkvi Kristovej, lebo nikto by neodolal tomuto žalobcovi, keďže človek je hriešny a hodný odsúdenia. Zviazanie satana sa deje dokonalým dielom milosti, ktoré Boh vykonal na kríži. Predsa vieme, že Kristus je víťaz! Ak teda víťaz, tak tí, ktorí mu uverili patria víťazovi a nie porazenému, keďže podmienkou na uplatnenie milosti je viera v toho, ktorý s obetoval za naše hriechy - Ježiša Krista. Satan nemôže na tých, ktorí sú pod milosťou hoci aj ich pokúša, no nezabráni ich spáse. Preto môže existovať vek cirkvi Kristovej na zemi. Tých symbolických tisíc rokov zviazania vyjadruje deň cirkvi Kristovej na zemi, kde sa rodia deti Božie a to semenom Ducha – Slovom Božím – evanjeliom Ježiša Krista. Takto ich Boh Kriesi skrze vieru do duchovného života v Kristu a kraľujú v Kristu, lebo toto kráľovstvo je radosť a pokoj vo Svätom Duchu a to až do druhého viditeľného príchodu Pána, kedy budú vzkriesení do duchovných a idú tam, kde im pripravil miesto - na nové nebo a novú Zem.

Je to podobné, ako keď v právnickej terminológii sa vyskytuje termín , že má niekto zviazané ruky . Vieme predsa, že žalobcovi v tomto prípade nikto nezviazal doslovne ruky, ale je to právnický termín. Satan ako žalobca je duchovná bytosť a dá sa zviazať jedine Božím spôsobom a to dokonalým dielom milosti, ktoré Boh urobil na kríži. Potom nie je možné, aby satan mohol žalovať na vykúpených v Kristu, aby boli odsúdení, lebo sú pod milosťou. Hoci ich pokúša, ale sú chránení Božou mocou. 1Pet 1:5 ktorí ste mocou Božou strážení vierou cieľom spasenia, ktoré je hotové, aby bolo zjavené v poslednom čase,
none
9

5. RealitaABC 01.11.2017, 13:09

No a čo je potom zviazanie satana, lebo to s tým súvisí.

Ak by nebol satan zviazaný - obmedzený zviesť do zatratenia vykúpených v Kristu v terajšom čase a to zviazaný Božím spôsobom, tak by neexitoval vek cirkvi Kristovej, lebo nikto by neodolal tomuto žalobcovi, keďže človek je hriešny a hodný odsúdenia. Zviazanie satana sa deje dokonalým dielom milosti, ktoré Boh vykonal na kríži. Predsa vieme, že Kristus je víťaz! Ak teda víťaz, tak tí, ktorí mu uverili patria víťazovi a nie porazen...

01.11.2017, 13:45
6,.....Božie predsavzatie so zemou,rajom sa nikdy nezmenilo. Zmenil ho len odpadlícky Augustín.
Ale ,aby sa napravili škody spôsobené hriechom prvých rodičov,bolo zriadené opravné opatrenie v podobe Kristovho,1000-ročného kráľovstva.
Počas tohto obdobia má toto kráľovstvo,s Kristom a s pomazanými duchom/144000/ "vládcov kúpených zo zeme/, ktorí majú ľudskú skúsenosť/ak aj Kristus/ napraviť všetky škody a priviesť ľudstvo k dokonalosti,a aj zem.
Potom na konci tohto 1000-ročného kráľovstva, Kristus odovzdá vládu svojmu Otcovi, a ten bude vládnuť nad všetkým.
1 Kor.15 kap,....."Potom koniec, keď odovzdá kráľovstvo svojmu Bohu a Otcovi, keď zničí každú vládu a každú vrchnosť a moc."
"Lebo [Boh] „podrobil všetko pod jeho nohy“. Ale keď hovorí, že „všetko bolo podrobené“, je zrejmé, že s výnimkou toho, ktorý mu všetko podrobil. 28 Ale keď mu bude všetko podrobené, potom sa aj sám Syn podrobí Tomu, ktorý mu všetko podrobil, aby bol Boh každému všetkým."
Teda,....žiadna trojica, a ten kontext aj poukazuje na fakt,že drvivá väčšina ľudí bude žiť v pozemskom raji navždy!
Žalm 104:5....."Zem si postavil na pevné základy, nepohne sa naveky. "
Žalm 37:29, predpovedá: ......„Spravodliví budú vlastniť zem a budú na nej bývať navždy.“
A tak ten,kto tvrdí opak, je proti Božiemu slovu a tým pádom proti Bohu.
Textov o pozemskom raji a o "trvaní zeme naveky,navždy" je neúrekom. Prehliadnuť ich môže len odporca Boha a pravdy!
none
18

9. Shagara 01.11.2017, 13:45

6,.....Božie predsavzatie so zemou,rajom sa nikdy nezmenilo. Zmenil ho len odpadlícky Augustín.
Ale ,aby sa napravili škody spôsobené hriechom prvých rodičov,bolo zriadené opravné opatrenie v podobe Kristovho,1000-ročného kráľovstva.
Počas tohto obdobia má toto kráľovstvo,s Kristom a s pomazanými duchom/144000/ "vládcov kúpených zo zeme/, ktorí majú ľudskú skúsenosť/ak aj Kristus/ napraviť všetky škody a priviesť ľudstvo k dokonalosti,a aj zem.
Potom na konci tohto 1000-ročného krá...

01.11.2017, 16:26
10 Ako som už napísal tisícročné kráľovstvo je teologický pojem a v Písme sa nevyskytuje.
none
8
01.11.2017, 13:43
Pre strašnú vežu ježiš Kristus
none
10
01.11.2017, 13:47
9,.......„Na strážnej veži, ó, Jehova, stále stojím vo dne a celé noci som postavený na svojom strážnom stanovisku.“ — IZAIÁŠ 21:8.
Teda,odtiaľ je tá "Strašná veža"!
none
11

10. Shagara 01.11.2017, 13:47

9,.......„Na strážnej veži, ó, Jehova, stále stojím vo dne a celé noci som postavený na svojom strážnom stanovisku.“ — IZAIÁŠ 21:8.
Teda,odtiaľ je tá "Strašná veža"!

01.11.2017, 14:02
Shagara Izaiáša nepoznám . Viedel som však pani na lavičke v tescu , ktorá mala dosť nepríčetný pohľad snažila sa vypadať ako osoba svätá . Keď som išil z tesca spala hlbokým spánkom o to humornejšie pôsobili v jej rukách nejaké natlačené žartíky na ktorých bol nápis PREBUDTE SA Mala toho asi dosť . Keď mi raz dve jehovistky vysvetlovali že jahvo jahvovič stvoril svet myslím pred 3000 rokmi odpovedal som , že fíííha to už stáli pyramídy strašne sa rozosmiali a jedna mi položila otazku či mám o tom dôkaz ja že ano ja mám a vy ??? Ešte viac sa začali smiať že nepotrebujeme máme vieru . Vtedy mi docvaklo že strácať čas s duševne nepríčetnou osobou je fakt zbytočnosť .
none
12
01.11.2017, 14:10
12,....asi sotva to bolo pred 3000 rokmi,....ale tebe to verím. Vieš ,ľudia sa delia na "osvietených" a na "nepríčetných".
Darmo, máš šťastie. .........keď raz budem veľký,chcel by som byť ako ty......
none
21
01.11.2017, 22:10
Zjv 20,1-15
1 Potom som videl z neba zostupovať anjela, čo mal kľúč od priepasti a v ruke veľkú reťaz. 2 Chytil draka, toho starého hada, ktorým je diabol a satan, a sputnal ho na tisíc rokov. 3 Hodil ho do priepasti, zavrel ju a zapečatil nad ním, aby už nezvádzal národy, kým sa nedovŕši tisíc rokov; potom musí byť na krátky čas uvoľnený.
4 Ďalej som videl tróny; sadli si na ne tí, čo dostali moc súdiť. Videl som aj duše tých, čo boli sťatí pre Ježišovo svedectvo a pre Božie slovo, aj tých, čo sa neklaňali šelme ani jej obrazu a neprijali jej znak na čelo a na ruky. Tí ožili a kraľovali s Kristom tisíc rokov. 5 Ostatní mŕtvi neožili, kým sa nedovŕšilo tisíc rokov. To je prvé vzkriesenie. 6 Blahoslavený a svätý, kto má podiel na prvom vzkriesení! Nad tými druhá smrť nemá moci, ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.
7 Až sa dovŕši tisíc rokov, bude satan uvoľnený zo svojho väzenia 8 a vyjde, aby zvádzal národy, ktoré sú na štyroch uhloch zeme, Goga a Magoga, aby ich zhromaždil do boja; a bude ich ako piesku v mori. 9 Vyšli na šíru zem a obkľúčili tábor svätých a Bohom milované mesto. Ale zostúpil oheň z neba a strávil ich. 10 A diabol, ktorý ich zvádzal, bol zvrhnutý do ohnivého a sírového jazera, kde je aj šelma i falošný prorok; a budú mučení dňom i nocou na veky vekov.
11 Potom som videl veľký biely trón a toho, čo na ňom sedel. Pred jeho pohľadom utiekla zem i nebo a už pre ne nebolo miesta. 12 Videl som mŕtvych, veľkých i malých; stáli pred trónom a otvorili sa knihy. Otvorila sa aj iná kniha, kniha života. A mŕtvi boli súdení z toho; čo bolo zapísané v knihách podľa ich skutkov. 13 More vydalo mŕtvych, čo boli v ňom, aj smrť aj podsvetie vydali mŕtvych, čo boli v nich, a každý bol súdený podľa svojich skutkov. 14 Potom boli smrť a podsvetie zvrhnuté do ohnivého jazera. Toto je druhá smrť: ohnivé jazero. 15 A koho nenašli zapísaného v knihe života, bol zvrhnutý do ohnivého jazera.

Spútanie satana na tisíc rokov

Úryvok začína opisom dramatickej scény, v ktorej z neba zostupuje anjel s kľúčom od priepasti a s veľkou reťazou v ruke. Reťazou spútal satana a zavrel ho do priepasti (porov. Zjv 20, 2-3).

Tieto obrazy vyjadrujú duchovnú skutočnosť, že diabol je pozbavený možnosti voľne pôsobiť a vykonávať svoju moc. Zmienka o satanovi ako „o starom hadovi“ je narážkou na Knihu Genezis (Gn 3,1), v ktorej obraz hada ako predstaviteľa zla vidíme po prvýkrát. Na úsvite ľudských dejín spôsobuje tragédiu celému ľudstvu, na ich konci je za to potrestaný. Slová o vhodení satana do priepasti sú dôkazom zlomenia jeho moci. Symbolický kľúč od priepasti a veľká reťaz v ruke (20,1) vypovedajú o anjelovej plnej moci, ktorú má od Boha a s ktorou môže konať. Kľúče sú vždy symbolom zverenej moci (porov. Mt 16,19).

Anjel spútal satana ako zločinca, odteraz už nebude môcť bez prekážok klamať národy, jeho pôsobenie na ľudí je zásadne obmedzené, nemôže prekážať hlásaniu Božieho slova a každej inej činnosti, ktorá dáva možnosť oslobodiť sa z jeho moci.

Sv. Augustín v reakcii na túto symboliku hovorí, že satan je spútaný akoby pes na reťazi. Uviazaný je pre tých, ktorí sa pripojili ku Kristovi a voľný je pre tých, ktorí Krista odmietajú. Bola to Kristova vykupiteľská smrť na kríži, ktorá spôsobila obmedzenie satanovej moci na zemi. Ale kým ešte svet existuje, nikdy nemožno považovať satanovu porážku za definitívnu. Teda počas dlhého obdobia tej fázy dejín spásy, ktorá nasleduje po Ježišovom vykupiteľskom čine (symbolických tisíc rokov), bude Kristova obeta hatiť satanove zámery, hoci ich nezhatí úplne, pretože kým Boh neukončí beh dejín, satan sa bude usilovať zo všetkých síl bojovať proti nemu.

Symbol „tisíc rokov“ sa vzťahuje na činnosť Ježiša Krista, ktorá začala jeho príchodom na svet a vyvrcholila jeho smrťou a zmŕtvychvstaním. Vyjadrenie o „krátkom čase“ pre diabla symbolizuje diablovo pôsobenie, obmedzené, zviazané, čiže skrátené, ale aj súbežné a v protiklade s pôsobením Krista a jeho verných.

Diabol je spútaný preto, lebo ho Kristus porazil. V evanjeliu to povedal jasne: „Majte dôveru, ja som zvíťazil nad svetom“. Knieža tohto sveta je pozbavené moci, Kristovo víťazstvo je úplné, nie iba čiastočné. Čiastočná je len jeho aplikácia na konkrétne situácie, satan, hoci je spútaný, môže totiž ešte v dejinách pôsobiť: ale už nikdy nemôže pôsobiť len on sám, v dejinnom vývoji jeho „krátky čas“ sa vždy znova a znova triešti na Kristových „tisícich rokoch“, ktoré tvoria hrádzu a víťazia nad diabolskou zlobou.

Pán Ježiš v súvislosti s porážkou satana a príchodom Božieho kráľovstva povedal podobenstvo o silnom mužovi. „Keď silný ozbrojený človek stráži svoj dvor, jeho majetok je v bezpečí. Ale keď ho prepadne silnejší ako on, premôže ho, vezme mu zbrane na ktoré sa spoliehal, a korisť rozdelí.“ (Lk 11,21-22) Silného muža, čiže satana, spúta Kristus, ktorý ho oberie aj o jeho majetok, čiže ľudí. Ak spútaný satan nezvádza už viac ľudí, ako to robil už od pádu prvých ľudí v rajskej záhrad (Zjv 12,9), je to práve preto, lebo jeho sila oslabená a jeho nadvláda je zničená. Už nepanuje. Je vyhnaný z neba. Zostáva mu iba možnosť škodiť, prenasledovať a aj prípadne spôsobiť smrť, ale nemôže ukradnúť Bohu ľudí, ktorých Boh sa rozhodol zachrániť. Dejiny ako celok sú nepochybne pod Kristovou nadvládou, ale je tu ešte určité dovolenie pre satanovej vplyv. Satan je spútaný, ale ešte živý a striehne.
none
22
01.11.2017, 22:11
Tisícročné kráľovstvo s Kristom a zvrhnutie satana

Druhá vízia z úryvku nám predstavuje Kristovo kráľovstvo. Kristovo Božie kráľovstvo sa zjavilo na Veľkú noc. Je ustanovené Ježišovou smrťou na kríži a Ježišovým zmŕtvychvstaním. Verní kresťania majú účasť na kráľovstve. Toto v sebe zahŕňa či už účasť na Kristovom súde ako aj ustanovenie za kňazov. Tróny sú symbolom súdnej a vládnej moci.

Autor knihy Zjavenia predstavuje tróny, ktoré sú pripravené pre verných kresťanov, pre svätých. „Vy ste vytrvali so mnou v mojich skúškach a ja vám dávam kráľovstvo, ako ho môj Otec dal mne, aby ste jedli a pili pri mojom stole v mojom kráľovstve, sedeli na trónoch a súdili dvanásť kmeňov Izraela“ (Lk 22,28-30). Apoštol Pavol rovnako píše Korinťanom o tom, že „svätí budú súdiť svet“ (1 Kor 6,1-3).

Medzi svätými sú tí, ktorí „boli sťatí pre svedectvo o Ježišovi a pre Božie slovo“ (porov. Zjv 20, 4), sú to mučeníci, autor knihy Zjavenia symbolicky zahŕňa do tohto spôsobu popravy všetkých mučeníkov všetkých čias a všetkých spôsobov zabitia.

Medzi svätými sú aj tí, ktorí „sa neklaňali šelme ani jej obrazu a neprijali jej znak na čelo a na ruky“ (porov. Zjv 20, 4). Boli verní v tom, že sa klaňali jedine prvému Bohu a slúžili mu svojimi každodennými skutkami. Im je tiež darovaná vláda s Kristom, ktorá nikdy neprestáva.

Svätí sú charakterizovaní jednou zásadnou výsadou: majú účasť na prvom vzkriesení (Zjv 20,4-5). Dozvedáme sa, že prvé vzkriesenie je prekonanie druhej smrti. V súvislostiach celej knihy Zjavenia treba rozumieť pojem „druhá smrť“ ako konečný trest, zatratenie (porov. Zjv 20,14; 21,8). Druhá smrť je večné zatratenie, prvá smrť je fyzická smrť človeka v jeho pozemskom živote. Kniha Zjavenia hovorí síce o druhej smrti a my vieme vyrozumieť, čo je prvá smrť, ale na druhej strane hovorí len o prvom vzkriesení, druhé vzkriesenie nie je nikde spomínané. Ale toto mlčanie nie je náhodné. Zodpovedá dokonale teologickému zámeru. Kniha Zjavenia tvrdí, ako sme videli, že veriaci dostávajú už teraz účasť na večnej spáse. Ich osud je už zabezpečený, súd vyslovený. Nemusia sa nijako obávať druhej smrti (porov. Zjv 2,11; 20,6). Už teraz majú v sebe život, ktorý je silnejší ako materiálna smrť a ktorý je silnejší ako odsúdenie. Pán Ježiš povedal Marte: „Ja som vzkriesenie a život. Kto verí vo mňa, bude žiť, aj keď umrie. A nik, kto žije a verí vo mňa, neumrie naveky.” (Jn 11,25s). Svätí majú v sebe vzkriesený život, život večný. Toto je to prvé a definitívne vzkriesenie, lebo je dané Kristovým víťazstvom nad hriechom a smrťou. Je dostačujúce, nemusí nasledovať iné vzkriesenie. My dostávame účasť na Kristovom vzkriesenom živote a na prvom vzkriesení pri sviatosti krstu, počas pozemského života je možné účasť na Kristovom živote a prvom vzkriesení obnoviť v prípade ťažkého hriechu sviatosťou zmierenia.

Opäť sa dostávame k údaju o tisícke rokov. V pomerne krátkej 20. kapitole sa až päťkrát spomína „tisíc rokov.“ V katolíckej Cirkvi je na základe autority sv. Augustína od 5. storočia prijaté symbolické chápanie pojmu „tisíc rokov“ ako veľmi dlhého času.

Niektorí si však vyjadrenia o tisícročnom kraľovaní Krista pred koncom sveta vysvetľovali doslova a upadli do tzv. chiliazmu (gr. chílioi = tisíc) alebo milenarizmu (lat. mille = tisíc), podľa ktorého očakávali ideálnu tisícročnú Kristovu ríšu tu na zemi. Táto mylná náuka nie je minulosťou ani v dnešnej dobe; hlásia sa k nej napr. Svedkovia Jehovovi.

V súvislostiach celého Svätého Písma možno rozumieť pojem „tisíc rokov“ ešte z jedného osobitného hľadiska. Starozákonný prorok Izaiáš predpovedá príchod Mesiáša ako toho, kto obnoví stav človeka v jeho rajskej situácii (Iz 65,22s). V knihe Genezis čítame, že Pán Boh upozornil Adama, že zomrie ten deň, keď bude jesť zakázané ovocie. „Zo všetkých stromov raja môžeš jesť. Zo stromu poznania dobra a zla však nejedz! Lebo v deň, keď by si z neho jedol, istotne zomrieš.“ (Gen 2,17) A čítame v knihe Genezis, že „všetkých dní Adamovho života bolo deväťstotridsať rokov a potom zomrel.“ (Gen 5,5). A keď žalmoch nájdeme vyjadrenie o tom, že „jeden deň u Pána je ako tisíc rokov“ (Ž 90,4), tak deň, keď Adam zhrešil a deň, keď zomrel telesne, sa zlievajú do dňa, ktorý symbolicky trval skoro tisíc rokov. Padnuté ľudstvo, reprezentované Adamom, čaká dlhú dobu, kým príde Mesiáš. Je to symbolicky vyjadrené Adamovým vekom 930 rokov, čiže skoro tisíc rokov čakania. Preto aj v časoch, kedy vznikala kniha Zjavenia bolo obvyklé hovoriť o Mesiášovi, ktorý obnoví pobyt v raji symbolicky na tisíc rokov.

Vyjadrenie, že mesiášske kráľovstvo trvá tisíc rokov znamená v symbolickej reči, že ono obnovuje podmienky rajského života, ktoré sa prerušili pádom prvých ľudí. Teraz v knihe Zjavenia to práve prináša Kristus. Jeho príchod znamená koniec moci hada z počiatku (12, 9), ktorý už teraz nemôže zvádzať národy, ako to urobil prvému človeku (Zjv 12,9; 20,3). Kvôli tomu plod stromu života sa ponúka tým, ktorí spolu s Kristom zvíťazili nad satanom (Zjv 2,7; 22,14.19). Títo veriaci môžu už odteraz vstúpiť do Božej záhrady, aby tam žili vzkriesený život bez toho, aby sa báli či už bezprostrednej alebo druhej smrti: kraľujú s Kristom a majú účasť na jeho víťazstve, ktoré je zároveň pre ostatných aj súdom.

Ako sme už spomenuli, že dejiny ako celok sú nepochybne pod Kristovou nadvládou, ale je tu ešte určité dovolenie pre satanovej vplyv. Táto je pretrvávajúca moc, dopustená na určitý čas, bude definitívne porazená pri poslednom súde. K nemu sa približujeme cez dramatický opis boja medzi Kristom a tými, ktorí vytvorili pozemské diabolské štruktúry.

Vystupujú tu dve mená: Gog a Magog. Podľa proroka Ezechiela Gog pochádzal z krajiny Magog na sever od Palestíny (Ez 38, 1-39) a mal Gog organizovať odpor proti Izraelovi v dobe babylonského zajatia a po ňom. Vodca Gog a krajiny Magog sú symbolmi všetkých tých, ktorí spolupracujú so satanom.

Zlo je odstránené spolu so satanom, všetko je vrhnuté do ohnivého a sírového jazera a pozbavené života (Zjv 20,10). Tento obraz a predstavuje Posledný súd a konečný trest. A keďže peklo je večné, text doslova hovorí, že „budú mučení dňom i nocou“, čo znamená stále.


Všeobecné vzkriesenie a Posledný súd

V poslednej časti nám autor knihy Zjavenia opisuje videnie o Poslednom súde. Ján vidí sudcu na tróne. Nenazýva ho menom, ale myslí tým na všemohúceho Boha (Mt 6,4; 18,35; Rim 14,10). Biela farba trónu symbolizuje Božiu svätosť a veľkosť trónu symbolizuje Božiu moc. Zmiznutie zeme a neba znamená, že pred večným Božím pohľadom neobstojí nič hriešne a nedokonalé. Mizne teda stará podoba hriešneho sveta. Aj na iných miestach v Novom zákone máme zmienku, že nebo a zem sa pominú (Lk 21,33).

Sú to symbolické obrazy, ktoré nemôžeme aplikovať na koniec prírodných zákonov, vesmíru a hmoty. Týmito biblickými obrazmi chce Ján poukázať na veľkosť Boha – Sudcu, ktorého moc je taká obrovská, že ovláda celý vesmír. Teda touto výpoveďou nechce informovať, akým spôsobom svet raz zanikne; on len zdôrazňuje úchvatnú veľkosť Boha, prichádzajúceho na Posledný súd. V tomto prorockom výraze hľadajme skôr mravnú pravdu, že pred Bohom neobstojí nič nečisté. Všetko sa musí premeniť a obnoviť v Kristovi. (porov. Mt 19, 28).

Čo sa týka „knihy života“ (Zjv 20,12; 15), Ján o nej píše v pozitívnom význame (podobne ako v Lk 10,20; Flp 4,3). Dozvedáme, že táto kniha obsahuje zoznam mien vyvolených a teda aj ich dobrých skutkov. Zápis v knihe života znamená záchranu; sú v nej uvedení tí, čo sú určení pre budúci – večný život. Naopak, kto v nej zapísaný nie je, ten bude „zvrhnutý do ohnivého jazera“.

Ak sú však všetky mocnosti zla na čele so satanom zničené, môže sa začať nový svet, nové stvorenie, nové nebo a zem. V záverečnom 15. verši Ján povzbudzuje kresťanov vo vernosti Kristovi, aby mali pevnú vieru a snažili sa patriť k tým, ktorí sú zapísaní v knihe života a budú večne žiť.
none
24

22. Astax1 01.11.2017, 22:11

Tisícročné kráľovstvo s Kristom a zvrhnutie satana

Druhá vízia z úryvku nám predstavuje Kristovo kráľovstvo. Kristovo Božie kráľovstvo sa zjavilo na Veľkú noc. Je ustanovené Ježišovou smrťou na kríži a Ježišovým zmŕtvychvstaním. Verní kresťania majú účasť na kráľovstve. Toto v sebe zahŕňa či už účasť na Kristovom súde ako aj ustanovenie za kňazov. Tróny sú symbolom súdnej a vládnej moci.

Autor knihy Zjavenia predstavuje tróny, ktoré sú pripravené pre verných kresťanov, pre svät...

01.11.2017, 23:38
23,....neviem či sa smiať,alebo plakať? A Augustína si nechaj,taká biblická kniha nie je.
On nebol inšpirovaný a nemal ani len elementárne poznanie. Ak 1000-ročné kráľovstvo začalo po "vykupiteľskom diele Krista",....prečo sa potom kresťania modlia o príchod tohto kráľovstva?
Ak niekto kraľuje,tak je to vidno,aj tu na zemi a aj v nebi. Ale tak sa nedialo.
Zatiaľ tu vládne satan a je to aj vidno. Božie kráľovstvo naplno zavládne po zničení Božích odporcov v armagedone/Pánovom dni/,.....ked toto kráľovstvo doslovne rozbije doslovné,ľudské vlády.
Daniel 2:44....."A za dní tých kráľov zriadi nebeský+ Boh kráľovstvo, ktoré nebude nikdy zničené. A kráľovstvo nebude prenesené na nijaký iný ľud. Rozdrví a ukončí všetky tieto kráľovstvá a ono samo bude stáť až na neurčité časy".
To ,že sa mýliš na celej čiare ,je zrejme aj z toho,že po nastolení tohto kráľovstva už satan nebude vôbec pôsobiť.
A to sa nedá povedať o čase po smrti Krista.
Začalo teda vládnuť vtedy, keď Ježiš vystúpil do neba, ako píšeš ty? Nie, lebo aj Peter, aj Pavol povedali, že po tom, čo bol Ježiš vzkriesený, splnilo sa na ňom proroctvo zo Žalmu 110:1: .....„Jehovov výrok môjmu Pánovi: ‚Seď po mojej pravici, dokiaľ ti nedám tvojich nepriateľov ako podnož pod nohy.‘“ (Skutky 2:32–35; Hebrejom 10:12, 13) Teda Ježiš mal istý čas čakať.
Tiež, počas tohto obdobia/1000 rokov/ bude ľudstvo privedené k dokonalosti a hriech i adamovská smrť budú odstránené. Na konci tisícročnej vlády Ježiš po úspešnom uskutočnení svojej úlohy mesiášskeho Kráľa a Kňaza „odovzdá kráľovstvo“ svojmu Otcovi, „aby bol Boh každému všetkým“. (1. Korinťanom 15:24–28)
Z Ježišových podobenstiev je zrejme,že Kristus mal začať vládnuť až po dlhom čase po jeho smrti, ....a nie hneď ,ako píšeš ty. To sa malo stať až po jeho druhom príchode.
A chiliazmus bolo učenie prvotných kresťanov, a Augustín to zmenil,tak ako všetko v Písme presne naopak.
Aj zo Zjavenia je zrejme,že Božie Kráľovstvo má nastať po jeho 2 príchode.
Preto nerozumiem ,ako Augustín prišiel na to,čo tvrdil?
Tiež nie je pravda ,že je "peklo večné",....lebo ono bude spolu so smrťou vhodené do ohnivého jaqzera. To ako vnímaš?
Sú dve pekla,alebo koľko ich je? A môže peklo,smrť trpieť?
A tiež odpovedz,prečo nad jednými kresťanmi /prvé ovocie,pomazaní/ druhá smrť nemá moc, a nad druhou skupinou má? Vieš prečo?
Ján píše..... „Počul som silný hlas v nebi, ktorý povedal: ‚Teraz prišla záchrana a moc a kráľovstvo nášho Boha a právomoc jeho Krista, lebo bol zvrhnutý žalobca našich bratov [Satan], ktorý ich dňom a nocou obviňuje pred naším Bohom!‘“ (Zjavenie 12:10) Všimol si si dve veľmi dôležité udalosti opísané v tomto biblickom verši? Po prvé, začína vládnuť Božie Kráľovstvo na čele s Ježišom Kristom. Po druhé, Satan je zvrhnutý z neba na zem.
A to sa stalo na konci časov, a ako som už písal-pri druhom príchode Krista.
A v čase konca medzi Božím Kráľovstvom a kráľovstvami tohto sveta vypukne vojna. Božie Kráľovstvo zvíťazí. Nakoniec bude jedinou vládou nad ľudstvom. Potom budú mať ľudia nad sebou tú najlepšiu vládu, akú kedy zažili. Zjavenie 16:14, 16,. Dan.2:44
Tiež si uvedom,že v modlitbe "Otčenáš" sa modlíme aby sa "diala Božia vôla aj na zemi". A to každému poukazuje na zmenené pomery na zemi,na raj. Lebo teraz sa nedeje Božia vôľa.
none
27

24. Shagara 01.11.2017, 23:38

23,....neviem či sa smiať,alebo plakať? A Augustína si nechaj,taká biblická kniha nie je.
On nebol inšpirovaný a nemal ani len elementárne poznanie. Ak 1000-ročné kráľovstvo začalo po "vykupiteľskom diele Krista",....prečo sa potom kresťania modlia o príchod tohto kráľovstva?
Ak niekto kraľuje,tak je to vidno,aj tu na zemi a aj v nebi. Ale tak sa nedialo.
Zatiaľ tu vládne satan a je to aj vidno. Božie kráľovstvo naplno zavládne po zničení Božích odporcov v armagedone/Pánovom dni/,...

02.11.2017, 12:21
25
Shagara

Ty si najprv vyrieš túto vašu nezrovnalosť. Ako je teda možné, že v tisícročnom kráľovstve ak teda budú mať neporušiteľné telá, tak mať nejaká ta smrť nad nimi moci? Som zvedavý ako toto vyriešiš. Potom by SJ predsa zomierali a to je pre vašu predstavu neprijateľné ak teda chcete zaplniť zem.
none
28

24. Shagara 01.11.2017, 23:38

23,....neviem či sa smiať,alebo plakať? A Augustína si nechaj,taká biblická kniha nie je.
On nebol inšpirovaný a nemal ani len elementárne poznanie. Ak 1000-ročné kráľovstvo začalo po "vykupiteľskom diele Krista",....prečo sa potom kresťania modlia o príchod tohto kráľovstva?
Ak niekto kraľuje,tak je to vidno,aj tu na zemi a aj v nebi. Ale tak sa nedialo.
Zatiaľ tu vládne satan a je to aj vidno. Božie kráľovstvo naplno zavládne po zničení Božích odporcov v armagedone/Pánovom dni/,...

02.11.2017, 12:28
25
Ja sa nemodlím príď 1000 ročné kráľovstvo Božie, ale príď kráľovstvo Božie, ktoré je večné. No a ono už pôsobí v srdci vykúpených v Kristu a každý vykúpený vstupuje do tohoto kráľovstva pokoja a radosti v Duchu Svätom.
none
31

24. Shagara 01.11.2017, 23:38

23,....neviem či sa smiať,alebo plakať? A Augustína si nechaj,taká biblická kniha nie je.
On nebol inšpirovaný a nemal ani len elementárne poznanie. Ak 1000-ročné kráľovstvo začalo po "vykupiteľskom diele Krista",....prečo sa potom kresťania modlia o príchod tohto kráľovstva?
Ak niekto kraľuje,tak je to vidno,aj tu na zemi a aj v nebi. Ale tak sa nedialo.
Zatiaľ tu vládne satan a je to aj vidno. Božie kráľovstvo naplno zavládne po zničení Božích odporcov v armagedone/Pánovom dni/,...

02.11.2017, 12:37
25
Shagara

Oprava.
Ty si najprv vyrieš túto vašu nezrovnalosť. Ako je teda možné, že v doslovnom tisícročnom kráľovstve, ak teda tam budú mať neporušiteľné telá, tak ako je možné, že bude mať nejaká ta smrť nad nimi moc? Som zvedavý ako toto vyriešiš. Potom by SJ predsa zomierali a to je pre vašu predstavu neprijateľné ak teda chcete zaplniť zem.

ZJ.20 6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.
none
33

31. RealitaABC 02.11.2017, 12:37

25
Shagara

Oprava.
Ty si najprv vyrieš túto vašu nezrovnalosť. Ako je teda možné, že v doslovnom tisícročnom kráľovstve, ak teda tam budú mať neporušiteľné telá, tak ako je možné, že bude mať nejaká ta smrť nad nimi moc? Som zvedavý ako toto vyriešiš. Potom by SJ predsa zomierali a to je pre vašu predstavu neprijateľné ak teda chcete zaplniť zem.

ZJ.20 6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista ...

02.11.2017, 19:52
34,.....NZ bola uzatvorená s pomazanými,nie s tými ktorí budú žiť na zemi. Aj preto Zj.20,6 sa týka pomazaných,...."kúpených zo zeme"/malé stádo/.
Za dalšie,.....1000-ročné kráľovstvo bude obdobie,keď bude ľudstvo spieť k dokonalosti. A aj zem. Ty si myslíš vo svojej naivite,že Boh mávne čarovnou paličkou a zem sa premení razom na raj.
Za hriech si môžeme sami,aj za neporiadok na zemi,....a tak si to s pomocou Boha musíme dať oboje do poriadku,k dokonalosti. Adamovská smrť už nebude,....ale druhá smrť /večná,ohnivé jazero/musí byť. Prečo?
Uvažuj: Budú vzkriesení "spravodliví a nespravodliví". Píše Ján. Kto je ten nespravodlivý? Nuž ,to sú tí, čo nemali možnosť poznať Krista z rôznych dôvodov. Aj predkresťanskí ctitelia Boha,židia./"krv capov a býkov nemôže spasiť natrvalo"/
Musia všetci prijať Krista a obhájiť svoju vieru. Ale nie každý tak spraví,....lebo Boh nikoho nenúti. A tak mnohí zlyhajú, tak ako dokonalý Adam s Evou.
Pretože na konci tohto 1000-ročného kráľovstva bude ešte skúška,ktorá preskúša už dokonalých ľudí. Bude to niečo ako v Edene.
Po tejto konečnej skúške Jehova zničí Satana i vzbúrencov, ktorí sa postavia na jeho stranu. (Zjavenie 20:7–10) Tí, ktorí sa budú zastávať Jehovovej zvrchovanosti — jeho práva vládnuť —, tak úplne prejavia svoju neochvejnú lojálnosť. Potom budú uvedení do správneho vzťahu k Jehovovi, ktorý ich prijme za svojich synov a dcéry a schváli ich pre večný život. — Rimanom 8:21.
--------------------------
"A len čo sa skončí tisíc rokov, Satan bude uvoľnený zo svojho väzenia 8 a vyjde, aby zvádzal tie národy na štyroch uhloch zeme, Góga a Magóga, aby ich zhromaždil do vojny. Ich počet je ako morského piesku.".........teda,opäť,značná časť sa postaví proti Bohu, a tí budú aj so satanom už definitívne zničení.
Teda,....žiadna "nezrovnalosť",.....to len ty nepoznáš pravdu. A ani nemôžeš,keď Augustín zrušil Božie slovo,a všetkých nasmeroval do neba.
Po 1000-ročnom kraľovaní Krista a záverečnej skúške,....už začne skutočný dokonalý život,....taký ,aký mal byť,keby Adam s Evou nezhrešili. A samozrejme na pretvorenej,očistenej, rajskej zemi. Tí nebudú "vládnuť,kraľovať",....to bude tá menšia skupina v nebi,pomazaní. Božia vláda ,má aj svojich poddaných na zemi. Ako hovorí Písmo:..."Zem bola daná ľudským synom",......"a bude naveky".
"Ale keď mu bude všetko podrobené, potom sa aj sám Syn podrobí Tomu, ktorý mu všetko podrobil, aby bol Boh každému všetkým"......to sa udeje na konci tohto 1000-ročného kráľovstva.
none
34

33. Shagara 02.11.2017, 19:52

34,.....NZ bola uzatvorená s pomazanými,nie s tými ktorí budú žiť na zemi. Aj preto Zj.20,6 sa týka pomazaných,...."kúpených zo zeme"/malé stádo/.
Za dalšie,.....1000-ročné kráľovstvo bude obdobie,keď bude ľudstvo spieť k dokonalosti. A aj zem. Ty si myslíš vo svojej naivite,že Boh mávne čarovnou paličkou a zem sa premení razom na raj.
Za hriech si môžeme sami,aj za neporiadok na zemi,....a tak si to s pomocou Boha musíme dať oboje do poriadku,k dokonalosti. Adamovská smrť už nebude,.......

03.11.2017, 14:51
36

Nezahováraj! Tak budú telesne zomierať v tom podľa teba doslovnom tisícročnom kráľovstve, alebo nebudú. Všade ukazujete obrázky ako SJ si žijú v kráľovstve a už nezomierajú.

Shagara napísal: Adamovská smrť už nebude,....ale druhá smrť /večná,ohnivé jazero/musí byť.
--------------------------------------
Adamovská nebude, tak aká smrť bude, keď sa hovorí v Písme, že iba druhá smrť nad nimi nemá moci, teda to ohnivé jazero - zatratenie? A tá adamovská je aká v poradí? Skade sa naberú vzbúrenci a ich počet bude ako piesok mora? Predsa učíte, že spravodliví , teda SJ zaplnia zem.

Aké telá budú mať tí vzbúrenci, ktorí sa zhromaždia do vojny? A aké telá budú mať spravodliví, proti ktorým budú bojovať? Všetko je to na hlavu čo píšeš, lebo z toho, čo si napísal vychádza, že nespravodliví budú mať smrteľné telá a budú chcieť viesť vojnu proti spravodlivým , ktorí majú nesmrteľné telá? Napísal si predsa, že adamovská smrť už nebude. Tak aká bude platiť na tých spravodlivých, že ich budú chcieť zničiť ich smrteľní nepriatelia? Ak adamovská smrť už nebude, tak ani nebude platiť na nepriateľov Božieho ľudu? Ak bude platiť, tak ako smrteľníci môžu zničiť nesmrteľným nejakou vojnou? Načo potom viesť nejakú vojnu. No katastrofa. Plno otázok, ktoré pri tomto tvojom chápaní sa ani nedajú zodpovedať. Ostáva ti len špekulácia. No a špekuláciou k pravde nedospeješ.

Kto chápe tisícročie ako symbolický čas - deň cirkvi Kristovej - čas milosti v ktorom žijeme, tak všetko do seba začína zapadať. Viditeľný príchod Krista spôsobí definitívne odsúdenie nespravodlivých, všetky moci budu zrušené a určite aj satanavá,1Kor15 23Ale jeden každý vo svojom vlastnom poriadku: prvotina Kristus, potom tí, ktorí sú Kristovi, za jeho príchodu. 24potom koniec, keď oddá kráľovstvo Bohu a Otcovi, keď zruší každé kniežatstvo a každú vrchnosť a moc. 25Lebo on musí kraľovať, dokiaľ mu nepoloží všetkých nepriateľov pod jeho nohy. 26Ako posledný nepriateľ bude zničená smrť.
bude zničená smrť, lebo bude vzkriesenie do oslávených tiel. To čo si napísal je motanica bez zmyslu. Symbolické tisícročie vládnutia kňazov Boha na ktorých má telesná smrť moci je terajší čas milosti v ktorom žijeme a nie ten, v ktorom viditeľne príde Kristus. Predsa počas celého toho času milosti je boj na tejto zemi. Boží ľud je obkľúčený vojskom - množstvom nepriateľov, ktorých je ako piesok mora. Ef 6:12 Lebo nie je nám zápasiť s krvou a s telom, ale s kniežatstvami, mocnosťami, so svetovládcami temnosti tohoto veku, s duchovnými mocami zlosti v ponebeských oblastiach.

To sa prejavuje vo všetkých oblastiach, no aj napriek tomu tu je vládnutie Krista v srdciach vykúpených - svojho ľudu. Hoci telesne zomierajú, tak druhá smrť zatratenie nad nimi už nemá moci, lebo sú spasení jedine z milosti skrze vieru. To je v súlade so ZJ. A to je to kraľovanie Krista v srdciach vykúpených, ktorý vládne svojím Slovom - Duchom. Lebo Rim 14:17 Lebo kráľovstvo Božie nie je pokrm a nápoj, ale spravedlivosť, pokoj a radosť v Svätom Duchu.
none
36

34. RealitaABC 03.11.2017, 14:51

36

Nezahováraj! Tak budú telesne zomierať v tom podľa teba doslovnom tisícročnom kráľovstve, alebo nebudú. Všade ukazujete obrázky ako SJ si žijú v kráľovstve a už nezomierajú.

Shagara napísal: Adamovská smrť už nebude,....ale druhá smrť /večná,ohnivé jazero/musí byť.
--------------------------------------
Adamovská nebude, tak aká smrť bude, keď sa hovorí v Písme, že iba druhá smrť nad nimi nemá moci, teda to ohnivé jazero - zatratenie? A tá adamovská je aká v porad...

03.11.2017, 20:33
37,....písal som ti to. Budú vzkriesení aj "nespravodliví", ....teda tí,čo nejak nemohli z rôznych príčin spoznať Krista,evanjelium.
-------------------------------
A je logické,že Adamovská smrť je prvá smrť. Ak zničenie v ohnivom jazere je druhá smrť,tak inak to ani nemôže byť.
Človek najprv zomiera prirodzenou,adamovskou smrťou. Až po vzkriesení,keď neobháji svoju vieru,nevytrvá,....tak môže byť zničení v ohnivom jazere.
---------------------------------
Aké tela budú mať /vzbúrenci,spravodliví/? Nerozumné otázky. Aké telo môžeš mať asi na zemi? Z rôsolu?
Také,aké máme teraz,iba už nebude podliehať smrti. /v dôsledku hriechu/
Pletieš si neporušiteľnosť s nesmrteľnosťou,lebo tak ťa naučili. Opýtam sa ťa,....aké mal telo dokonalý Adam, porušiteľné,alebo neporušiteľné,alebo nesmrteľné? A potom povedz....prečo zomrel?
------------------------------
A opakujem sa,....kde sa píše,že sa zmenilo Božie predsavzatie so zemou?
Ako vnímaš Ježišove slová,že "mierni zdedia zem"?
Ako chápeš slová,že "zem bude navždy",....že,"stále sa budú striedať ročné obdobia",......že ,"zem bude pretvorená,očistená/stovky textov/,....že "sa bude diať Božia vôla na zemi"/ako sa modlíš v modlitbe "Otčenáš"/,...atď?????
----------------------------
Za ďalšie,....nepísal som ,to čo ty cituješ. lebo tí,čo "budú vládnuť nad zemou",...."tí ,kúpení zo zeme",...nad tými "druhá smrť nemá moc"! A nie "má moc" ako si ty napísal.
Oni,keď zomierajú adamovskou smrťou, tak sú vzkriesení do neba,....tak nemôžu zomrieť druhou smrťou.
---------------------------
V závere máš pravdu/ale uniká ti kontext/,....lebo dobré posolstvo je o doslovnej vláde. Lebo "pokoj,radosť" nemôže zničiť doslovné ,ľudské vlády, ako píše Daniel v 2:44.
Ak "Kristus odovzdá doslovnú vládu"/nie "radosť,pokoj a svätého ducha"/ Otcovi,....iná alternatíva je absurdná. A tak je len na usmiatie to,čo píšeš v závere.
none
38

36. Shagara 03.11.2017, 20:33

37,....písal som ti to. Budú vzkriesení aj "nespravodliví", ....teda tí,čo nejak nemohli z rôznych príčin spoznať Krista,evanjelium.
-------------------------------
A je logické,že Adamovská smrť je prvá smrť. Ak zničenie v ohnivom jazere je druhá smrť,tak inak to ani nemôže byť.
Človek najprv zomiera prirodzenou,adamovskou smrťou. Až po vzkriesení,keď neobháji svoju vieru,nevytrvá,....tak môže byť zničení v ohnivom jazere.
---------------------------------
Aké tela budú mať...

03.11.2017, 21:53
39
Shagara napísal: Aké tela budú mať /vzbúrenci,spravodliví/? Nerozumné otázky. Aké telo môžeš mať asi na zemi? Z rôsolu?
Také,aké máme teraz,iba už nebude podliehať smrti. /v dôsledku hriechu/
Pletieš si neporušiteľnosť s nesmrteľnosťou,lebo tak ťa naučili. Opýtam sa ťa,....aké mal telo dokonalý Adam, porušiteľné,alebo neporušiteľné,alebo nesmrteľné? A potom povedz....prečo zomrel?
----------------------------------------
Ty predsa vieš, čo sa pýtam. Pýtam sa, aké telá vtedy budú mať na zemi, teda smrteľné, alebo nesmrteľné, tak načo okolo toho žongluješ? Takže píšeš, že vzbúrenci aj spravodliví budú nesmrteľní? Aká to potom bude vojna a ako to, že podľa teba tých nesmrteľných strávi oheň z neba?

ZJ20 7A keď sa dokoná tých tisíc rokov, rozviazaný bude satan a prepustený zo svojho žalára 8a vyjde, aby zvodil národy, ktoré sú na štyroch uhloch zeme, Góga a Magóga, aby ich shromaždil do boja, ktorých počet je ako piesok mora. 9A vyšli na šír zeme a obkľúčili tábor svätých i to milované mesto. Ale sostúpil oheň od Boha z neba a strávil ich

Takže obkľúčia tábor svätých a podľa všetkého za účelom ich zničenia. No oni sú predsa podľa teba aj jední aj druhí nesmrteľní. Tak teda tých nesmrteľných strávil oheň? Sám vidíš, že tu niečo nesedí, že.

Shagara napísal: ...."tí ,kúpení zo zeme",...nad tými "druhá smrť nemá moc"! A nie "má moc" ako si ty napísal.
--------------------------------------
Kde som napísal, že nad vykúpenými druhá smrť má moc? Veď neustále opakujem to isté čo je napísané v ZJ, teda že druhá smrť nad nimi nemá moci. No prvá smrť má moci. Potom sa nehovorí o čase, keď budú v nebi v zkriesení do nesmrteľných tiel, ale o čase na zemi v smrteľných telách.

Shagara napísal: V závere máš pravdu/ale uniká ti kontext/,....lebo dobré posolstvo je o doslovnej vláde. Lebo "pokoj,radosť" nemôže zničiť doslovné ,ľudské vlády, ako píše Daniel v 2:44.
Ak "Kristus odovzdá doslovnú vládu"/nie "radosť,pokoj a svätého ducha"/ Otcovi,....iná alternatíva je absurdná. A tak je len na usmiatie to,čo píšeš v závere.
------------------------------
Viditeľný príchod Krista ti nič nehovorí, keď zruší to všetko? Vtedy bude aj jeho kráľovstvo pozorovateľné. No teraz nie je našimi telesnými očami pozorovateľné, lebo je to duchovné kráľovstvo a nikto nepovie tu, alebo je tam hen. Kto sa narodil z Boha z Ducha, tak je jeho súčasťou a preto ho vidí duchovnými očami srdca, lebo má pokoj a radosť vo Svätom duchu. Ono totiž do neho sa vstupuje srdcom v Duchu Svätom a vidí sa ho iba duchovnými očami srdca. Keď ti Ježiš hovorí: Luk17 20A keď sa ho opýtali farizeovia, kedy prijde kráľovstvo Božie, odpovedal im a riekol: Kráľovstvo Božie neprijde s pozorovaním, 21ani nepovedia: Hľa, tu! alebo: Tam hen! Lebo hľa, kráľovstvo Božie je medzi vami!

Presne tak si to predstavovali ako ty - viditeľne. Predsa podľa učenia SJ musí príjsť s pozorovaním, že. V podstate ignorujete to, čo hovorí Ježiš.
none
37

34. RealitaABC 03.11.2017, 14:51

36

Nezahováraj! Tak budú telesne zomierať v tom podľa teba doslovnom tisícročnom kráľovstve, alebo nebudú. Všade ukazujete obrázky ako SJ si žijú v kráľovstve a už nezomierajú.

Shagara napísal: Adamovská smrť už nebude,....ale druhá smrť /večná,ohnivé jazero/musí byť.
--------------------------------------
Adamovská nebude, tak aká smrť bude, keď sa hovorí v Písme, že iba druhá smrť nad nimi nemá moci, teda to ohnivé jazero - zatratenie? A tá adamovská je aká v porad...

03.11.2017, 21:35
RealitaABC
Popravde, je to pre teba iba strata času od neho požadovať rozumnú odpoveď. On vždy zahovára a zvŕta tak, ako sa mu to hodí. O tom som sa presvedčil už mnoho krát.
Stačila mi jeho posledná veta "Lebo teraz sa nedeje Božia vôľa". Ak by sa nediala Božia vôľa nik by nebol spasený, "Lebo to je Božia vôľa, vaše posvätenie" a zase "nebuďte nerozumní, ale pochopte, čo je Pánova vôľa." Kristus by nezvíťazil nad diablom lebo "(Ježišovi), ktorého si pomazal, aby vykonal všetko, čo tvoja ruka a vôľa vopred určili, že sa má stať." a nakoniec by svet nikdy nedospel k svojmu zavŕšeniu.
Ale namiesto toho vo Svätom Písme čítame: "On (Kristus) udržuje všetko slovom svojej moci" a "Boh, ktorý pôsobí všetko vo všetkých". Celé ľudské dejiny sú v "réžii" Boha a nepochybne on má moc nad svetom.

Čo teda povedať na rozprávky, ktorým Shagara verí? Nič, "lebo kto chodí potme, nevie, kam ide." Jn 12, 35
👍: RealitaABC
none
26

22. Astax1 01.11.2017, 22:11

Tisícročné kráľovstvo s Kristom a zvrhnutie satana

Druhá vízia z úryvku nám predstavuje Kristovo kráľovstvo. Kristovo Božie kráľovstvo sa zjavilo na Veľkú noc. Je ustanovené Ježišovou smrťou na kríži a Ježišovým zmŕtvychvstaním. Verní kresťania majú účasť na kráľovstve. Toto v sebe zahŕňa či už účasť na Kristovom súde ako aj ustanovenie za kňazov. Tróny sú symbolom súdnej a vládnej moci.

Autor knihy Zjavenia predstavuje tróny, ktoré sú pripravené pre verných kresťanov, pre svät...

02.11.2017, 12:13
Astax1

Až na niečo v podstate s týmto pohľadom súhlasím.
none
23
01.11.2017, 22:15
anjel je operený kojenec ?
none
25
02.11.2017, 11:35
Premileniálna predstava o 1000 ročnom kráľovstve Krista na tejto zemi s viditeľným prítomným Kristom a súčasne vraj budú na tejto zemi ľudia v smrteľných telách aj ľudia v nesmrteľných telá, budú sa množiť, ženiť a vydávať, zase bude hriech, smrť aj nepriatelia, ktorých počet je ako piesok mora a ktorí vraj budú mať smrteľné telá a budú chcieť zničiť tých, ktorí majú už nesmrteľné telá, tak táto nereálna predstava sa rozpadá, ak si uvedomíme o akom čase sa v zjavení Jána sa píše : ZJ.20 6 Blahoslavený a svätý, kto má diel na prvom vzkriesení. Nad tými druhá smrť nemá moci. Ale budú kňazmi Boha a Krista a budú s ním kraľovať tisíc rokov.

Je jasné, že v týchto veršoch sa to týka vzkriesených - vykúpených v Kristu. Aj keby som si myslel, že pod prvým vzkriesením sa myslí vzkriesenie do nesmrteľných tiel, tak je predsa logické, že žiadna smrť nad vykúpenými nemôže mať už moci. Je tak? Je! Preto sa aj volajú nesmrteľné oslávená telá, že a druhá smrť je zatratenie a to sa taktiež nevťahuje na vykúpených v Kristu. No ak sa píše v zjavení Jána, že iba druhá smrť – ohnivé jazero - zatratenie nad nimi nemá moci, tak táto predstava sa rozpadá ,ak teda má moc nad nimi nejaká ta smrť. Potom je jasné, že prvé vzkriesenie nemôže byť vzkriesenie do nesmrteľných tiel, ale je to duchovné oživenie z duchovnej smrti – znovuzrodenie v Kristu.

Z toho vyplýva, že sa jedná o kraľovanie v čase keď bude mať smrť nad vykúpenými moc no druhá smrť – zatratenie nemá nad nimi moci, lebo sú spasení z milosti, skrze vieru. Ak teda budú kraľovať v smrteľných telách, tak sa musí jednať o čas, v ktorom žijeme práve teraz – o čas milosti, ktorý trvá symbolicky 1000 rokov ako plnosť času - deň cirkvi Kristovej a trvá až po viditeľný príchod Pána. No a práve v tom čase vykúpení v Kristu telesne zomierajú no kraľujú vo Svätom Duchu v srdci s Kristom. Predsa práve v terajšom čase milosti je boj a plno nepriateľov Božieho ľudu ako je piesku mora, rôzni antikristovia , rôzné strašné vojny, katastrofy, genocídy v miliónoch. No a duchovný boj s duchovnými mocnosťami stále prebieha a to vo všetkých oblastiach. Boží ľud je z moci satana obkľúčený týmto všetkým a chcú ho zničiť úplne a vymazať z tejto zemi. A iba Boh vie, čo sa ešte bude diať. Ako sa to dá nevidieť?

Týmto premileniálnym chápaním sa ničí to definitívum pri viditeľnom príchode Krista, kedy by malo byť všetko nové a dokonalé . Žiaden hriech, žiadni nepriatelia, neveriaci , bolesť , smrť . Pán Ježíš príde a vykoná posledný súd, odsúdi neveriacich a na večnosť ich odvrhuje do zatratenia – do ohnivého jazera, všetci vykúpení sú vzkriesení do neporušiteľných tiel a tí, ktorí budú žiť budú ich telá premenené na neporušiteľné a vo večnosti na novej zemi a nebi naveky z nekonečnej vďačnosti oslavujú Boha.

V tom je to radostné očakávanie Krista. No uberie sa z tej radosti, ak by som tvrdil, že aj po viditeľnom príchode Krista tu bude ešte na nejaký čas smrť, nepriatelia, hriech, vojna atd. Písmo to neučí a je to teda pre mňa neprijateľná predstava.
none
29
02.11.2017, 12:33
Už je tu sama lepšia spoločnosť. Aspoň to tak cítia. Nekazme im deň.
none
30
02.11.2017, 12:36
Immanuel- to zvládneš ľavou zadnou aj sám. Potom si to pozriem
none
40
12.11.2017, 10:55
Realita, Aj keď si o tom už asi písal, dovolím si spýtať sa ešte raz. Nepochopil som totiž celkovo / rámcovo ako chápeš pojmy :
prvá smrť, prvé vzkriesenie, druhá smrť, druhé vzkriesenie
a HLAVNE v akej postupnosti majú byť.

Myslel si to takto?
prvé vzkriesenie = je duchovné a odohráva sa tu a teraz, týka sa len vykúpených
druhé vzkriesenie = do nesmrteľných tiel, týka sa len vykúpených
prvá smrť = telesná smrť ako ju poznáme, týka sa všetkých
druhá smrť = zatratenie / uvrhnutie do ohnivého jazera, týka sa nevykúpených

Ale aká je ich postupnosť? Pripúšťaš tieto dve postupnosti pre dve rôzne skupiny ľudí?
1. prvé vzkriesenie -> prvá smrť (môže / nemusí byť) -> druhé vzkriesenie (vykúpení)
2. prvá smrť -> druhá smrť (nevykúpení)

Inak povedané, veríš tomu, že po prvom vzkriesení príde určite druhé, medzi tým môže prísť prvá smrť. A po prvej smrti bez prvého vzkriesenia príde určite druhá smrť a bye-bye. Je to tak?
none
41

40. milky945 12.11.2017, 10:55

Realita, Aj keď si o tom už asi písal, dovolím si spýtať sa ešte raz. Nepochopil som totiž celkovo / rámcovo ako chápeš pojmy :
prvá smrť, prvé vzkriesenie, druhá smrť, druhé vzkriesenie
a HLAVNE v akej postupnosti majú byť.

Myslel si to takto?
prvé vzkriesenie = je duchovné a odohráva sa tu a teraz, týka sa len vykúpených
druhé vzkriesenie = do nesmrteľných tiel, týka sa len vykúpených
prvá smrť = telesná smrť ako ju poznáme, týka sa všetkých
druhá smrť = zatra...

12.11.2017, 23:32
43
Áno. No a s tou postupnosťou. Prvá smrť má nad vykúpenými moci , no neokúsia ju iba tí, ktorí v čase príchodu Pána budú živí. Budú premenení v okamihu. Nechcem do toho zahrnúť aj nevykúpených, aby nevznikol z toho chaos. Píšem iba o vykúpených , aby sa to lepšie chápalo. Čo sa týka nevykúpených, tak tí prídu na súd.
Druhé vzkriesenie bude ako u vykúpených v Kristu, tak aj u ostatných. Vykúpení idú rovno ku Kristu aj tí vykúpení, ktorí budú premenení, lebo tí všetci už sú spasení z milosti a nejdú na súd . No a tí druhí idú na súd a budú súdení podľa skutkov mierou spravodlivého Boha.

Tieto pojmy ako prvé vzkriesenie, druhé, prvá smrť, druhá smrť majú aj alternatívne pojmy, ktoré vyjadrujú ten istý duchovný zmysel.
Prvé vzkriesenie môžeme chápať ako – narodenie znova, narodenie z ducha, narodenie z Boha, znovuzrodenie, oživenie z duchovnej smrti, oživenie v Bohu atd.
Druhé vzkriesenie - zobudenie – vstanie z mŕtvych je vzkriesenie do nového osláveného tela. Je ešte niečo ako premenenie, no to sa týka tých vykúpených, ktorí budú v čase príchodu Pána telesne živí. Načo by zomierali a následne vstávali z mŕtvych, ak Boh vie zariadiť premenenie tela v okamihu a teda neokúsia telesnej smrti a spolu s tými, ktorí vstali z mŕtvych budú vzatí k Pánovi.

No a druhá smrť - zatratenie, nemá moci nad vykúpenými v Kristu, lebo už prešli vierou v Krista zo smrti do života. To sú tí, ktorí majú podiel na prvom vzkriesení a teda ktorí ožili v Kristu vierou v Božie Slovo. No a to je ten čas milosti v ktorom sa nachádzame a mnohí, ktorí uverili v evanjelium kráľovstva – evanjelium Ježiša Krista, tak srdcom vstupujú do tohto kráľovstva pokoja a radosti v Duchu Svätom.

Je jasné, že pokým neuveríme v Slovo života, tak sme len duchovnými mŕtvolami, ktoré síce telesne žijú a užívajú si života ako sa len dá, ale sú telo. Čo sa narodilo z tela je telo a čo sa narodilo z ducha je duch. No a takáto duchovná mŕtvola sama od seba neožije a nepovie si, no tak teraz vstanem, zobudím sa do duchovného života, alebo narodím sa z Ducha z Boha. Ani my, keď sme sa narodili telesne sme nerozhodovali, no tak ideme sa narodiť. Je potom jasné, že tento oživujúci zásah robí Boh, ktorý dáva počiatok života všetkému a to či už duševnému telu – aby sme s narodili telesne, no a hlavne duchovnému životu skrze vieru v Slovo života, ktoré je duch a je život. Ježiš povedal, kto sa nenarodí znova - z ducha – z Boha nemôže vidieť kráľovstvo Božie. Je to ako povedať, kto nemá diel na prvom vzkriesení do duchovného života v Bohu – jeho Slove, tak ani nemôže vidieť srdcom kráľovstvo Božie, ktoré je duchovným kráľovstvom pokoja a radosti v Duchu Svätom a iba duchovný človek - vykúpený v Kristu ho vidí a zažíva. Kto má diel na prvom vzkriesení – narodil sa z Boha – z Ducha, tak už prešiel zo smrti do života a tak nad ním druhá smrť – zatratenie nemá moci. Jeho radosť a pokoj v Duchu Svätom už nemá konca a v novom oslávenom tele s nekonečnej vďačnosti oslavuje svojho Boha.
none
42

41. RealitaABC 12.11.2017, 23:32

43
Áno. No a s tou postupnosťou. Prvá smrť má nad vykúpenými moci , no neokúsia ju iba tí, ktorí v čase príchodu Pána budú živí. Budú premenení v okamihu. Nechcem do toho zahrnúť aj nevykúpených, aby nevznikol z toho chaos. Píšem iba o vykúpených , aby sa to lepšie chápalo. Čo sa týka nevykúpených, tak tí prídu na súd.
Druhé vzkriesenie bude ako u vykúpených v Kristu, tak aj u ostatných. Vykúpení idú rovno ku Kristu aj tí vykúpení, ktorí budú premenení, lebo tí všetci už sú spasení z...

14.11.2017, 11:23
Realita 44, v podstate súhlasím s posledným odsekom a telesné narodenie je dobrá analógia duchovného narodenia, oboje sa deje bez vôle narodeného. ... Ale neodpovedal si moc na moju otázku o postupnosti menovaných udalostí. Ja som sa snažil logicky odhadnúť danú postupnosť / postupnosti a bol som dosť konkrétny. Buď aj ty konkrétny.

K tomu čo si napísal jednu poznámku. Nerozumiem tomu, aký význam má druhé vzkriesenie pre nevykúpených, keď po ich súde aj tak zomrú, definitívne. To ich Boh na chvíľku oživí, aby sa ich mohol nadobro zbaviť? Viem čo mi na toto odpovieš. Že Boh je spravodlivý a zaslúžia si spravodlivý súd. Len ten spravodlivý Boh ich nepovolal, aby sa stali jeho deťmi. Tu niečo nesedí v tvojom výklade.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 27.4.2024 1:45 ) veľkosť : 249 064 B vygenerované za : 0.083 s unikátne zobrazenia tém : 300 932 unikátne zobrazenia blogov : 3 175 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti :

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

nikto (nie) je online

hľadanie :

blog dňa :

Pope Francis is Jacob Rothschild, 4th Baron Rothschild's third cousin once removed's wife's first cousin four times removed's husband's great niece's husband's brother! Preložte to prosím niekto do slovenčiny, nie som si istý, či Deepl neklame. Mu...

citát dňa :

O práci iba v práci. O škole iba v škole.