1
|
Chcem sa spýtať trochu blbosť trochu nie.Predstavte si situaciu ,že ste podpísali zmluvu trebars s diablom,kde bola aj veta ,kde sa vyskytli taketo slová: týmto neodvolateľne a zo slobodnej vôle prehlasujem,že budem.....(a dalej si môžete domysliet).Zaujímalo by ma ,či je možné čosi taketo zrusit,ked ktosi sa podpíse pod slova neodvolatelne a zo slobodnej vôle.Je to možné len pri nesvojpravnosti? pretože na takyto text som narazil pri jednej spiritualnej knihe a ma naozaj zaujíma ,ako je možné sa vymanit z takehoto vstupu v otroctvo a dobrovolneho sa odovzdania niecomu o čom dotycný nemohol mat ani tusenie.
|
|
|
2
|
|
1. ranexil 14.12.2008, 18:30
Chcem sa spýtať trochu blbosť trochu nie.Predstavte si situaciu ,že ste podpísali zmluvu trebars s diablom,kde bola aj veta ,kde sa vyskytli taketo slová: týmto neodvolateľne a zo slobodnej vôle prehlasujem,že budem.....(a dalej si môžete domysliet).Zaujímalo by ma ,či je možné čosi taketo zrusit,ked ktosi sa podpíse pod slova neodvolatelne a zo slobodnej vôle.Je to možné len pri nesvojpravnosti? pretože na takyto text som narazil pri jednej spiritualnej knihe a ma naozaj zaujíma ,ako je možné s...
▲
14.12.2008, 18:35
|
nejakého nepoznáš,každá zmluva sa dá vypovedať,stačí ak umrieš....
|
|
|
3
|
|
2. 14.12.2008, 18:35
nejakého nepoznáš,každá zmluva sa dá vypovedať,stačí ak umrieš....
▲
14.12.2008, 18:42
|
Lenže takato zmluva siaha aj za smrť,takže pre ateistu jednoduche-smrť,ale pre toho kto verí v život po smrti to môže byť neprekonatelna trauma,alebo cosi ja ani neviem co.
|
|
|
43
|
|
1. ranexil 14.12.2008, 18:30
Chcem sa spýtať trochu blbosť trochu nie.Predstavte si situaciu ,že ste podpísali zmluvu trebars s diablom,kde bola aj veta ,kde sa vyskytli taketo slová: týmto neodvolateľne a zo slobodnej vôle prehlasujem,že budem.....(a dalej si môžete domysliet).Zaujímalo by ma ,či je možné čosi taketo zrusit,ked ktosi sa podpíse pod slova neodvolatelne a zo slobodnej vôle.Je to možné len pri nesvojpravnosti? pretože na takyto text som narazil pri jednej spiritualnej knihe a ma naozaj zaujíma ,ako je možné s...
▲
18.12.2008, 22:49
|
|
44
|
|
43. harrybka 18.12.2008, 22:49
Doslova zošalieť.
▲
18.12.2008, 22:54
|
harrybka, čo znamená "doslova zošalieť"?
|
|
|
45
|
|
44. Nadja 18.12.2008, 22:54
harrybka, čo znamená "doslova zošalieť"?
▲
18.12.2008, 22:57
|
Podla mňa je to asi tak,že je s človeká taký cvok,že nežije v realite alebo ani o svete nevie.Nemyslím na ajshajmera.Zrelí človek na psychyatriu.
|
|
|
4
|
Faust sa z jej vplyvu nevymanil?
|
|
|
5
|
Faust sa zo zmluvy s Mefistofelom nevymanil?
|
|
|
6
|
|
5. janyjany 14.12.2008, 18:43
Faust sa zo zmluvy s Mefistofelom nevymanil?
▲
14.12.2008, 18:46
|
Jany to naozaj neviem ,nikdy ma nelakali knihy toho typu.
|
|
|
9
|
|
6. ranexil 14.12.2008, 18:46
Jany to naozaj neviem ,nikdy ma nelakali knihy toho typu.
▲
14.12.2008, 19:06
|
to je škoda. Goetheho knihy o Faustovi alebo Pohádka o Zelenom hadovi a Krásnej ľalii alebo jeho báseň Tajomstvo sú hlboké spisy. Viem, ty radšej východné spisy.
|
|
|
10
|
|
9. janyjany 14.12.2008, 19:06
to je škoda. Goetheho knihy o Faustovi alebo Pohádka o Zelenom hadovi a Krásnej ľalii alebo jeho báseň Tajomstvo sú hlboké spisy. Viem, ty radšej východné spisy.
▲
14.12.2008, 19:16
|
Goethe je jeden z mojich favoritov... jeho dvojzväzkový Faust sa odrážajú podľa mňa jeho osobné zkúsenosti ako učenca vedy, ktorý pochybuje o svojom vedeckom diele, a hladá spásu v mágii a alchýmii. Ale páči sa mi, že nehladal Lapis philosophorum, ale skúmal tajomné vzťahy medzi človekom a kozmom a človekom a Bohom. Bol geniálny básnik a prírodovedec, mať tak jeho knihy v pevnej väzbe a nie v e-bookoch
|
|
|
11
|
|
10. 14.12.2008, 19:16
Goethe je jeden z mojich favoritov... jeho dvojzväzkový Faust sa odrážajú podľa mňa jeho osobné zkúsenosti ako učenca vedy, ktorý pochybuje o svojom vedeckom diele, a hladá spásu v mágii a alchýmii. Ale páči sa mi, že nehladal Lapis philosophorum, ale skúmal tajomné vzťahy medzi človekom a kozmom a človekom a Bohom. Bol geniálny básnik a prírodovedec, mať tak jeho knihy v pevnej väzbe a nie v e-bookoch
▲
14.12.2008, 19:22
|
Väčšina ľudí ho pozná ako básnika. To, že bol i prírodovedec, to mnohí nevedia. Goethe nebol zasvätenec, ale určitú iniciáciu asi musel prežiť. Inak by nenapísal to, čo napísal.
|
|
|
48
|
|
10. 14.12.2008, 19:16
Goethe je jeden z mojich favoritov... jeho dvojzväzkový Faust sa odrážajú podľa mňa jeho osobné zkúsenosti ako učenca vedy, ktorý pochybuje o svojom vedeckom diele, a hladá spásu v mágii a alchýmii. Ale páči sa mi, že nehladal Lapis philosophorum, ale skúmal tajomné vzťahy medzi človekom a kozmom a človekom a Bohom. Bol geniálny básnik a prírodovedec, mať tak jeho knihy v pevnej väzbe a nie v e-bookoch
▲
19.12.2008, 21:58
|
Mortiis, Goethe bol uz vo svojej dobe akceptovany ako genius. Ved mu aj bol udeleny grofsky titul. Jeho deti vsak boli subnormne. Aky to fatalizmus!
|
|
|
7
|
|
5. janyjany 14.12.2008, 18:43
Faust sa zo zmluvy s Mefistofelom nevymanil?
▲
14.12.2008, 18:48
|
|
12
|
Takže nikto mi nic nepovie?Jak dopadol aspon ten faust?Co ho podviedol ,alebo co urobil?
|
|
|
14
|
he he mas len dve moznosti..byt vystanejsi nez sam diabol alebo sa oslobodit sam od seba
|
|
|
16
|
|
14. 14.12.2008, 20:20
he he mas len dve moznosti..byt vystanejsi nez sam diabol alebo sa oslobodit sam od seba
▲
14.12.2008, 20:33
|
Diabla oklamať dokážu len ženy,my sme nato tupí.Preto sa vam diabol vyhybal ,upaloval vas ,v moslimskych krajinach sa snaží vas (ženy) dokonale zotrocit,ale i tak prehra.
|
|
|
15
|
Ď. natalia -snaha sa cení.
|
|
|
17
|
Kasafran-velmi pekne ďakujem,pekný príbeh,robiaci svet lepším
|
|
|
18
|
strave sa do pich orly.
|
|
|
20
|
|
18. ranexil 14.12.2008, 22:49
strave sa do pich orly.
▲
14.12.2008, 23:10
|
..nečítala som z čoho je ti ranexil tak zle až na zvracanie, ale prečítam si to. Len tak, aby reč nestála, tento avatár si už mal a je zo všetkých najkraší, hodí sa k tene. Prosím, prosím nechaj so ho
|
|
|
22
|
|
20. 14.12.2008, 23:10
..nečítala som z čoho je ti ranexil tak zle až na zvracanie, ale prečítam si to. Len tak, aby reč nestála, tento avatár si už mal a je zo všetkých najkraší, hodí sa k tene. Prosím, prosím nechaj so ho
▲
14.12.2008, 23:12
|
Mojka, aj ty si mala lepší avatar predtým, mala si ho veľmi dlho, to som hneď vedela, že si to ty!
|
|
|
27
|
|
22. milenia 14.12.2008, 23:12
Mojka, aj ty si mala lepší avatar predtým, mala si ho veľmi dlho, to som hneď vedela, že si to ty!
▲
14.12.2008, 23:18
|
..milen čo myslíš ? Mám si ho podľa teba dať späť, alebo nechať si to oko ? Dám na teba
|
|
|
28
|
|
27. 14.12.2008, 23:18
..milen čo myslíš ? Mám si ho podľa teba dať späť, alebo nechať si to oko ? Dám na teba
▲
14.12.2008, 23:19
|
Buburko, daj si tam to, čo sa páči tebe.
|
|
|
29
|
|
28. milenia 14.12.2008, 23:19
Buburko, daj si tam to, čo sa páči tebe.
▲
14.12.2008, 23:23
|
..faj milen, tak si nechám to oko, aby som lepšie na vás všetkých videla
Je veľa hodín, tak ja už idem, Páčko a dobrú noc tebe a ostaným
|
|
|
30
|
|
29. 14.12.2008, 23:23
..faj milen, tak si nechám to oko, aby som lepšie na vás všetkých videla
Je veľa hodín, tak ja už idem, Páčko a dobrú noc tebe a ostaným
▲
14.12.2008, 23:29
|
No vidíš, mojka, toto si ty.
|
|
|
32
|
|
30. milenia 14.12.2008, 23:29
No vidíš, mojka, toto si ty.
▲
14.12.2008, 23:32
|
..milen, ale je to predsa len zaujímavé. Vy si menite avatary a prečo u mňa len na tento ste si zvykli ?
|
|
|
31
|
|
28. milenia 14.12.2008, 23:19
Buburko, daj si tam to, čo sa páči tebe.
▲
14.12.2008, 23:30
|
..tak pekne si ma nazvala Buburkom, až som si to rozmyslela a dala som ten avatar, ktorý sa tebe viac páči
|
|
|
35
|
|
31. 14.12.2008, 23:30
..tak pekne si ma nazvala Buburkom, až som si to rozmyslela a dala som ten avatar, ktorý sa tebe viac páči
▲
14.12.2008, 23:54
|
Ja si mením avatar, ale v konečnom dôsledku je to furt moja fotka, obsah je ten istý. Zvykli sme si, lebo si ho mala strašne dlho. Aj salbea mala takého páva, to bola proste salbea. Dorota mala takú čínsku gejšu - proste to bola dorota. Janyjany je panenkamária. Nicolas sathi bol kôň, ozaj, kde je?
|
|
|
36
|
|
35. milenia 14.12.2008, 23:54
Ja si mením avatar, ale v konečnom dôsledku je to furt moja fotka, obsah je ten istý. Zvykli sme si, lebo si ho mala strašne dlho. Aj salbea mala takého páva, to bola proste salbea. Dorota mala takú čínsku gejšu - proste to bola dorota. Janyjany je panenkamária. Nicolas sathi bol kôň, ozaj, kde je?
▲
15.12.2008, 00:28
|
gejsa? (inak japonsko...nie cina) zo vsetkych si pamatas gejsu? co som tu iba pre zabavu?!
|
|
|
19
|
a hele, jamiroquai
|
|
|
21
|
|
19. dorota 14.12.2008, 23:07
a hele, jamiroquai
▲
14.12.2008, 23:11
|
Ozaj, future is made off virtual insanity, now always seems to be governed by this love we have for useless twisting of the new technology ooh now there is no sound for we all live underground, living in virtual insanity...
|
|
|
23
|
|
21. milenia 14.12.2008, 23:11
Ozaj, future is made off virtual insanity, now always seems to be governed by this love we have for useless twisting of the new technology ooh now there is no sound for we all live underground, living in virtual insanity...
▲
14.12.2008, 23:12
|
aj ty...?
|
|
|
24
|
|
23. dorota 14.12.2008, 23:12
aj ty...?
▲
14.12.2008, 23:13
|
|
25
|
|
24. milenia 14.12.2008, 23:13
Pekne spievam?
▲
14.12.2008, 23:14
|
to neviem..ale mas pekny rukopis taky citatelny
|
|
|
41
|
|
25. dorota 14.12.2008, 23:14
to neviem..ale mas pekny rukopis taky citatelny
▲
16.12.2008, 15:02
|
Krásny avatar, najkrajší, dorotka, si miss df.
|
|
|
42
|
|
41. milenia 16.12.2008, 15:02
Krásny avatar, najkrajší, dorotka, si miss df.
▲
16.12.2008, 15:57
|
no ked som toto dole precitala...hned si mi zlepsial den, milenia certica
|
|
|
33
|
Tragiku stredovekých, na prahu novoveku stojacich okultistov popísal Goethe vo Faustovi, ktorá spočívala v tom, že tradície tajných škôl ešte vedeli o duchovnom styku vyvinutých ľudí s kozmickými inteligenciami, lenže táto cesta už viedla len k styku so silami medziříše. V druhom diele je Faust uvádzaný do duchovného sveta Mefistofelom. Potom ako začal vidieť ducha Heleny, který žil pred stáročiami.Faust preto musí zostúpiť do duchovného sveta. K tomuto svetu má kľúč Mefistofeles, sám tam však nemôže vniknúť. Potom Mefistofeles popisuje tento duchovný svet, do ktorého má Faust vstúpiť, aby v ňom našiel ducha, to nesmrteľné, večné, čo zostalo z Heleny. Vstupuje do neho, ale Faust nie je ešte zrelý k tomu, aby spojil tohoto ducha so svojou dušou. Potom dochádza k scéně, kde se probúdzaí vo Faustovi vášeň, kde zmyselnou vášňou chce objať tento praobraz Heleny. Preto je vrhnutý späť. Pretože to sa stane každému, kto sa chce približovať duchovnému svetu na základe egoistického cítenia. Potom Faust dozrieva, aby se stal hodný toho, vstúpiť skutočně do duchovného sveta.Goethe v záverečných slovách druhého dielu Fausta - Večné ženstvo.
Večné ženstvo tiahne nás hore k tomu, čo je večné mužstvo. Nevzťahuje sa to na niečo ženského v obyčejnom zmysles slova. Toto ženstvo musíme hľadat práve tak v každom mužovi ako v každej ženě. Ono večné ženstvo, ktoré usiluje k večnému mužstvu v kozme, aby sa s ním spojilo v jednotu, ktorá tká a pôsobí vo svete ako ono božsko-duchovné, po ktorom Faust tak veľmi túží.
Toto tajomstvo človeka, o ktoré Faust usiluje od samého začiatku, vyjadruje Goethe obrazným a monumentálnym spôsobom v krásnych slovách skrz mystický zbor duchov, kde tento chorus mysticus spieva, že všecko fyzické, čo nás obklopuje v tomto svete vonkajších zmyslov je iba májou, ilúziou, obrazom-podobenstvom duchovna.
Na konci prichádzajú anjeli, aby do neba priniesli Faustovu entelechiu, tzn. to, čo je na Faustovi nesmrteľné. Anjeli vyrvali toto nesmrteľné, ktoré náleží do duchovných svetov, z mefistofelských rúk a odnášajú ho hore so slovami:
Zachránený je ušľachtilý člen
duchovného sveta od zlého:
Kto vždy sa usilovne namáha,
toho môžeme vyslobodiť;
Páter Ecstaticus ukazuje, ako taká duša do svojho vlastného vnútra prijíma určitú božskú nadvládu, takže duša dospela tak ďaleko, že mohla o sebe povedať: Nie ja, ale Boh vo mne chce, myslí a cíti.
V inej časti píše:
Tušia sa mystéria, ba dokonca i
niečo klamného, indického a tiež
egyptského, a kto to správně zlepí
dohromady, má potešenie etymologicky
sa pohybovať sem a tam,
ten je tým pravým mužom!
Goethe dokázal vytušiť už niečo z toho, čo všetky tieto náuky prinášaly tým, čo takým etymologickým spôsobom splietly dohromady a o všetkých takýchto náukach nechcel Goethe hovoriť a preto nechal Mefista pokračovať:
My hovoríme to tiež a hlboký zmysel náš
stane se verným žiakom novších symbolov!
Tým chce Goethe povedať: Nič egyptského, nič indického, ale práve to – verným žiakom novších symbolov!“
Mefistofeles hovorí o svetlých anjeloch:
Oni sú tiež čertami, ale pod rúchom.
Na konci prebieha boj zástupu nebešťanov s diabolskými bytosťami - služobníkmi Mefistofela, ktorí sa usilujú zmocniť Faustovej duše. Mefisto dava príkazy svojim diablom a čertom, lebo niečo vetrí. Mefisto pozná trojnosť ako duševno. Mefisto ale neverí, že by u Fausta zjednotené jástvo bolo tak silné, že by trojnost udržalo pohromade. To je jeho veľký omyl. Zatiaľ čo on stále hovorí o duševnej trojnosti, uplatňuje už duchovný svet, ktorý všetko drží pohromade, svoje nároky na zjednotenú faustovskú dušu. Keby nebola zjednotená mohli by sa zmocniť faustovskej duše. Zostáva tu určitá trvalá súvislosť.
V takomto prípade diabol nič nezmôže. Faust zomrie. Mefisto chce mať jeho dušu, keďže Faust uzatvoril s Mefistom zmluvu, ktorá bola spísaná dokonca krvou. Mefisto sa vytasí v okamžiku, kedy duša vychádza von z tela so zmluvou domnieva sa, že mu nemôže duša uniknúť. V predchádzajúcich dobách sa Mefisto vyznal v tom, ako polapiť ľudskú dušu
kedy sa mohol Mefisto týchto duší, keď bola vec dobre pripravená zmocniť. A docela dobre sa nachystal i na Faustovu dušu. Lenže v novoveku je človek iný a Mefisto nie je zrelý a hovorí:
Však bohužiaľ je dnes tak mnoho návodov,
ako čertu dušu vyrvať možno!
Na starej ceste narážame,
na novej nedojdeme díkov.
A Mefistovi sa stáva zvláštna vec. Prichádzajú bytosti, ktoré patria k duchovným svetom, dole do jeho sféry, a on se do nich zamiluje. Goethe popisuje milostnú scénu medzi Mefistom a anjelmi. Láska medzi Mefistom a anjelmi je absurdnnou láskou, ako ju Mefisto sám nazýva. Keby nebol žil tak dlho po boku Fausta a nechcel Fausta omámiť tým, že vo Faustovi podnecoval zvodné pocity, tak by sa potom neboli preniesli na neho. Diaboll nemá žiadnu erotickú žiadnu lásku v pozemskom zmysle. To je pre neho neznáme. Láska je pre neho niečo absurdné. Keď chcei mať Mefisto nádej, že sa zmocní nejakej duše, musí si takúto dušu pripraviť tak, že ju učiní podobnú diablovi. Diabol musí ľudské vlastnosti akosi vsávať do seba, aby tým moho vzbudzovať vo Faustovi vášne. Ale tým si sám v sebe zároveň ničí svoju pravú diabolskúu povahu. Tým je umožnené, že povstane absurdná láska k anjelom, a on se stáva neopatrným a ani si nevšimne, že mu anjeli Faustovu dušu zobrali. Po celý svoj život Faust hľadal, túžil dosiahnuť duchovný svet.
Pokúsil sa poznávať duchovný svet pomocou středovekej mágie, ktorá ho spojila s Mefistofelom. Keďže Faust už čiastočne stojí v duchovnom svete, už sa nechce pridržiavať mágie. A hovorí:
Keby som prostý mágie mohol sveto ísť,
zaklínacie formule úplne zabudnúť.
Vidí cestu, ktorá ho viedla mefistofelskými temnotami. Mefistofeles mu nemohol sprostredkovať prístup k duchovnému svetu.
Pri vlastnom uložení do hrobu chce Mefisto ukoristiť dušu. Prichádzajú anjeli a zvíťazia nad diablom. Duša je zdanlivo vykúpená, anjeli ju odnášají.
Ku koncu Faust hovorí:
na slobodnej zemi so slobodnými ľuďmi chcel by som stáť.
|
|
|
34
|
Tragiku stredovekých, na prahu novoveku stojacich okultistov popísal Goethe vo Faustovi, ktorá spočívala v tom, že tradície tajných škôl ešte vedeli o duchovnom styku vyvinutých ľudí s kozmickými inteligenciami, lenže táto cesta už viedla len k styku so silami medziríše. V druhom diele je Faust uvádzaný do duchovného sveta Mefistofelom. Potom ako začal vidieť ducha Heleny, ktorý žil pred stáročiami.Faust preto musí zostúpiť do duchovného sveta. K tomuto svetu má kľúč Mefistofeles, sám tam však nemôže vniknúť. Potom Mefistofeles popisuje tento duchovný svet, do ktorého má Faust vstúpiť, aby v ňom našiel ducha, to nesmrteľné, večné, čo zostalo z Heleny. Vstupuje do neho, ale Faust nie je ešte zrelý k tomu, aby spojil tohoto ducha so svojou dušou. Potom dochádza k scéne, kde se probúdza vo Faustovi vášeň, kde zmyselnou vášňou chce objať tento praobraz Heleny. Preto je vrhnutý späť. Pretože to sa stane každému, kto sa chce približovať duchovnému svetu na základe egoistického cítenia. Potom Faust dozrieva, aby sa stal hodný toho, vstúpiť skutočne do duchovného sveta.Goethe v záverečných slovách druhého dielu Fausta - Večné ženstvo.
Večné ženstvo tiahne nás hore k tomu, čo je večné mužstvo. Nevzťahuje sa to na niečo ženského v obyčajnom zmysle slova. Toto ženstvo musíme hľadat práve tak v každom mužovi ako v každej žene. Ono večné ženstvo, ktoré usiluje k večnému mužstvu v kozme, aby sa s ním spojilo v jednotu, ktorá tká a pôsobí vo svete ako ono božsko-duchovné, po ktorom Faust tak veľmi túži.
Toto tajomstvo človeka, o ktoré Faust usiluje od samého začiatku, vyjadruje Goethe obrazným a monumentálnym spôsobom v krásnych slovách skrz mystický zbor duchov, kde tento chorus mysticus spieva, že všetko fyzické, čo nás obklopuje v tomto svete vonkajších zmyslov je iba májou, ilúziou, obrazom-podobenstvom duchovna.
Na konci prichádzajú anjeli, aby do neba priniesli Faustovu entelechiu, tzn. to, čo je na Faustovi nesmrteľné. Anjeli vyrvali toto nesmrteľné, ktoré náleží do duchovných svetov, z mefistofelských rúk a odnášajú ho hore so slovami:
Zachránený je ušľachtilý člen
duchovného sveta od zlého:
Kto vždy sa usilovne namáha,
toho môžeme vyslobodiť.
Páter Ecstaticus ukazuje, ako taká duša do svojho vlastného vnútra prijíma určitú božskú nadvládu, takže duša dospela tak ďaleko, že mohla o sebe povedať: Nie ja, ale Boh vo mne chce, myslí a cíti.
V inej časti píše:
Tušia sa mystéria, ba dokonca i
niečo klamného, indického a tiež
egyptského, a kto to správne zlepí
dohromady, má potešenie etymologicky
sa pohybovať sem a tam,
ten je tým pravým mužom!
Goethe dokázal vytušiť už niečo z toho, čo všetky tieto náuky prinášaly tým, čo takým etymologickým spôsobom splietly dohromady a o všetkých takýchto náukach nechcel Goethe hovoriť a preto nechal Mefista pokračovať:
My hovoríme to tiež a hlboký zmysel náš
stane sa verným žiakom novších symbolov!
Tým chce Goethe povedať: Nič egyptského, nič indického, ale práve to – verným žiakom novších symbolov!
Mefistofeles hovorí o svetlých anjeloch:
Oni sú tiež čertami, ale pod rúchom.
Na konci prebieha boj zástupu nebešťanov s diabolskými bytosťami - služobníkmi Mefistofela, ktorí sa usilujú zmocniť Faustovej duše. Mefisto dava príkazy svojim diablom a čertom, lebo niečo vetrí. Mefisto pozná trojnosť ako duševno. Mefisto ale neverí, že by u Fausta zjednotené jástvo bolo tak silné, že by trojnost udržalo pohromade. To je jeho veľký omyl. Zatiaľ čo on stále hovorí o duševnej trojnosti, uplatňuje už duchovný svet, ktorý všetko drží pohromade, svoje nároky na zjednotenú faustovskú dušu. Keby nebola zjednotená mohli by sa zmocniť faustovskej duše. Zostáva tu určitá trvalá súvislosť.
V takomto prípade diabol nič nezmôže. Faust zomrie. Mefisto chce mať jeho dušu, keďže Faust uzatvoril s Mefistom zmluvu, ktorá bola spísaná dokonca krvou. Mefisto sa vytasí v okamžiku, kedy duša vychádza von z tela so zmluvou domnieva sa, že mu nemôže duša uniknúť. V predchádzajúcich dobách sa Mefisto vyznal v tom, ako polapiť ľudskú dušu
kedy sa mohol Mefisto týchto duší, keď bola vec dobre pripravená zmocniť. A docela dobre sa nachystal i na Faustovu dušu. Lenže v novoveku je človek iný a Mefisto nie je zrelý a hovorí:
Však bohužiaľ je dnes tak mnoho návodov,
ako čertu dušu vyrvať možno!
Na starej ceste narážame,
na novej nedojdeme díkov.
A Mefistovi sa stáva zvláštna vec. Prichádzajú bytosti, ktoré patria k duchovným svetom, dole do jeho sféry, a on se do nich zamiluje. Goethe popisuje milostnú scénu medzi Mefistom a anjelmi. Láska medzi Mefistom a anjelmi je absurdnou láskou, ako ju Mefisto sám nazýva. Keby nebol žil tak dlho po boku Fausta a nechcel Fausta omámiť tým, že vo Faustovi podnecoval zvodné pocity, tak by sa potom neboli preniesli na neho. Diabol nemá žiadnu erotickú žiadnu lásku v pozemskom zmysle. To je pre neho neznáme. Láska je pre neho niečo absurdné. Keď chce mať Mefisto nádej, že sa zmocní nejakej duše, musí si takúto dušu pripraviť tak, že ju učiní podobnú diablovi. Diabol musí ľudské vlastnosti akosi vsávať do seba, aby tým mohol vzbudzovať vo Faustovi vášne. Ale tým si sám v sebe zároveň ničí svoju pravú diabolskú povahu. Tým je umožnené, že povstane absurdná láska k anjelom, a on sa stáva neopatrným a ani si nevšimne, že mu anjeli Faustovu dušu zobrali. Po celý svoj život Faust hľadal, túžil dosiahnuť duchovný svet.
Pokúsil sa poznávať duchovný svet pomocou stredovekej mágie, ktorá ho spojila s Mefistofelom. Keďže Faust už čiastočne stojí v duchovnom svete, už sa nechce pridržiavať mágie. A hovorí:
Keby som prostý mágie mohol svetom ísť,
zaklínacie formule úplne zabudnúť.
Vidí cestu, ktorá ho viedla mefistofelskými temnotami. Mefistofeles mu nemohol sprostredkovať prístup k duchovnému svetu.
Pri vlastnom uložení do hrobu chce Mefisto ukoristiť dušu. Prichádzajú anjeli a zvíťazia nad diablom. Duša je zdanlivo vykúpená, anjeli ju odnášajú.
Ku koncu Faust hovorí:
na slobodnej zemi so slobodnými ľuďmi chcel by som stáť.
|
|
|
38
|
|
34. janyjany 14.12.2008, 23:48
Tragiku stredovekých, na prahu novoveku stojacich okultistov popísal Goethe vo Faustovi, ktorá spočívala v tom, že tradície tajných škôl ešte vedeli o duchovnom styku vyvinutých ľudí s kozmickými inteligenciami, lenže táto cesta už viedla len k styku so silami medziríše. V druhom diele je Faust uvádzaný do duchovného sveta Mefistofelom. Potom ako začal vidieť ducha Heleny, ktorý žil pred stáročiami.Faust preto musí zostúpiť do duchovného sveta. K tomuto svetu má kľúč Mefistofeles, sám tam však n...
▲
15.12.2008, 03:59
|
pekné, ale málo pravdepodobné,psycho 16 storočia...alebo zažitky narkomana....
|
|
|
39
|
|
38. 15.12.2008, 03:59
pekné, ale málo pravdepodobné,psycho 16 storočia...alebo zažitky narkomana....
▲
15.12.2008, 19:03
|
fajer - vieš ako sa hovorí stavu vedomia v ktorom sa nachádzaš? Materialistická hypnóza.
|
|
|
47
|
|
39. janyjany 15.12.2008, 19:03
fajer - vieš ako sa hovorí stavu vedomia v ktorom sa nachádzaš? Materialistická hypnóza.
▲
19.12.2008, 05:23
|
čo ti hovorí náboženské harašenie,nie je to tvoj prípad.....
|
|
|
37
|
hemzi sa to tu samou magiou,podme carovat
zahrame sa na kuzelnika,ja ta pretiahnem a ty potom rychlo zmiznes.
|
|
|
40
|
Stačí keď mi kúpiš cigarety a ja ti tú zmluvu odpustím
|
|
|
46
|
Zajtra pojdem doma prehladat odlozene zmluvy, sa dosmejem ked najdem zmluvu s diablom. Co v nej asi bude? Mozno nieco taketo:
Za to ze dna 12.6.2011 dostanes jahodovu tortu,... dna 24.3.2023 dokazes hypotezu o .... a dna 7.1.2093 zomries stastne - budes mat vela hormonov stastia v krvi dosledkom...
Tvoja dolemenovaneho ... dusa ... sa navzdy stane majetkom Satana,... budes po zvysok zivota ateista... budes odvracat ludi od pravej viery a to viery... a oblubis si diabolsky salat ...
|
|
|
49
|
Dlho som otalal ci sa mam pochvalit s mojim zistenim:
Zmluvu som nasiel, ale boli tam dole take odstavce pisane velmi drobnym pismom, a ked som si ich pod lupou precital akoby ma obarilo. Konecne som pochopil preco sa mi zda ze ten zivot nie je az taky ruzovy aj ked mam zmluvu... keby som vedel o tych dodatkoch tak to nepodpisem. Nuz co, za hlupost pojdem na veky do horucich pekiel...
|
|
|
50
|
|
49. 22.12.2008, 12:42
Dlho som otalal ci sa mam pochvalit s mojim zistenim:
Zmluvu som nasiel, ale boli tam dole take odstavce pisane velmi drobnym pismom, a ked som si ich pod lupou precital akoby ma obarilo. Konecne som pochopil preco sa mi zda ze ten zivot nie je az taky ruzovy aj ked mam zmluvu... keby som vedel o tych dodatkoch tak to nepodpisem. Nuz co, za hlupost pojdem na veky do horucich pekiel...
▲
22.12.2008, 12:50
|
Poroslav veď peklo môžeme mať aj tu na zemi.
|
|
|
|