Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  náboženstvo  téma
kategórie:  

ZAMYSLENIE: „Ježiš áno, Cirkev nie!“ . Je to naozaj správna cesta?

40
reakcií
848
prečítaní
Tému 14. mája 2017, 11:29 založil lea_pragmaticka1.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   14. 5. 2017, 11:29 avatar
Veľmi často, zvlášť medzi mladými, sa stretávam s názorom: „Ježiš áno, Cirkev nie!“ Väčšinou sa odvolávajú na všetko zlé, čo sa v Cirkvi udialo. Chápem ich, no videl to takto aj Ježiš? Dnešné evanjelium nám predstavuje úmysel a stratégiu samotného Ježiša. On vystupuje na vrch, aby sa modlil a potom si sám vyberá tých, ktorých chcel. Najskôr 72 učeníkov, potom 12 apoštolov, nakoniec Petra. Ježiš nezhromažďuje okolo seba len nejaké spontánne spoločenstvo nadšencov. Ježiš buduje okolo seba premodlené a premyslené spoločenstvo. Dokonca tam cítiť už počiatky hierarchie, určitej organizácie. On sám si vyhradzuje právo vybrať si ich a rozposlať ich. Neskôr dáva každému rôzne právomoci: „Komu odpustíte hriechy budú odpustené, komu zadržíte, budú zadržané!“ Sv. Petrovi hovorí: „Ty si Peter, Skala a na tejto skale vystavím svoju Cirkev a brány pekelné ju nepremôžu!“ (Mt 16,18) Ježišov úmysel je jednoznačný: vystavať Cirkev ako organizované spoločenstvo, kde platia určité právomoci a služby. Už v prvých počiatkoch, keď mala určitú hierarchiu a organizovanosť, keď ju Šavol prenasleduje, tak mu vyčíta: „Šavol, Šavol, prečo ma prenasleduješ?“ Nehovorí: „Prečo prenasleduješ Cirkev, ale prečo mňa prenasleduješ?“ Stotožňuje sa s ňou! A práve v takej forme! A taká je Božia logika už v Starom zákone. Boh si vyberá vyvolený národ. A vedie ho, ako organizované a hierarchické spoločenstvo, ktoré je predobrazom Cirkvi. A pohoršenia? Tie boli už v Starom zákone a taktiež aj v Novom zákone. Ježiš si vyberá Petra, aj keď ho zradil. Vyberá si Judáša, aj keď ho zradil. Vie, že nie sme anjeli, ale slabí a hriešni. Napriek tomu chce, aby sme kráčali spoločne za ním a nie ako osamelí dobrodruhovia mimo Cirkvi. Ježiš bol obklopení hriešnikmi a spomedzi nich si vybral tých najbližších. Aj teraz je to tak. To ale nie je dôvod, aby som Cirkev odmietal. Veď ja sám denne sedem krát padnem. Byť verný Cirkvi. Je to naša Matka. Ale keď hovorím verný, nemyslím tým iba Cirkev dneška, ale aj Cirkev budúcnosti.“ (Anthony de Mello) Ďakujem za zamyslenie! Toto zamyslenie povzbudilo už 181 ľudí. POĎ NA HLBINU Aký máš postoj k Cirkvi? Vnímaš ju ako Ježišov projekt? Chápeš, že všetci spoločne tvoríme Cirkev? Uvedomuješ si, že aj predstavitelia Cirkvi sú obyčajní hriešnici ako ty? { TIP PRE TEBA } Pomodli sa dnes za našu Cirkev. DEBATA Diskutujte s autorom o dnešnom Evanjeliu a o tom, čo z neho vyplýva pre život. Otázky dávajte len k Evanjeliu dňa. Zostáva Vám: 500 znakov NEWSLETTER cesta+ Prihláste sa na odber Prihlásiť INZERCIA 13. 5. Vidieť Boha - moja radosť a nádej 12. 5. Napredovanie cez zostávanie 11. 5. Byť vyvoleným 10. 5. Môže byť príkaz pozitívny? > viac zamyslení PONDELOK Alan Ján Dely OP viac UTOROK o. Pavol Burda viac STREDA Tomáš Jellúš SJ viac ŠTVRTOK Félix Mária OFM viac PIATOK Samuel Peter Lovás OP viac SOBOTA o. Richard Ondáš viac NEDEĽA Ján Holubčík SDB viac SPOLUPRACOVALI S NAMI: Ondrej Chrvala viac Igor Kráľ SVD viac Branislav Kožuch viac Jozef Luscoň SDB viac Róbert Flamík SDB viac Peter Girášek SJ viac Ľubomír Majtán viac

Viac na: www.cestaplus.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí oynasomurra


23.
označiť príspevok

ranexil muž
   14. 5. 2017, 21:20 avatar
kto by uz len cital tak dlhy prispoevok lesba?
Súhlasí oynasomurra


2.
označiť príspevok

Fotooon muž
   14. 5. 2017, 11:32

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



10.
označiť príspevok

Krištof
   14. 5. 2017, 19:21 avatar
Pochybujem, že je hriech chodiť do takého kostola aj v tom prípade, že sú tam i "modly" či zdanlivé modly. Druhé prikázanie nehovorí, že je hriech chodiť do takej cirkvi, v ktorej okrem modlitieb a chvál vo vzťahu k pravému Bohu a Ježišovi sú i "modly". Hovorí síce, že modly sú hriech, ale nie to, že hriech je navštevovať takú cirkev, v ktorej sa konajú modlitby a chvály Boha Otca, Syna a Ducha Svätého a v ktorej sú súčasne i "modly". Teda ešte raz - hriech sú modly, ale nie chodenie do kostola, v ktorom veriaci vzývajú pravého kresťanského Boha a pod., napriek tomu, že sa tam nachádzajú i "modly" resp. zdanlivé modly. Mnohí veriaci do kostola nejdú kvôli "modlám", lež kvôli čítaniu Biblie, sv. omši, modlitbe k nebeskému Bohu... Môžu sa však nájsť i takí ľudia, ktorí to preháňajú s tými "modlami". Alebo mne raz kedysi jeden katolík povedal, že on sa síce modlí pred soškou Ježiša, ale tá mu len pomáha lepšie si predstaviť tú osobu, ktorá je v nebi, čiže nie modla, lež akási pomôcka pri modlitbe k živému Ježišovi


11.
označiť príspevok

veriaci-4
   14. 5. 2017, 19:28

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



12.
označiť príspevok

Krištof
   14. 5. 2017, 19:32 avatar
Na druhej strane si myslím, že je lepšie zakladať o niečo menej takýchto tém denne a pritom viac v nich diskutovať aj ich vlastným autorom než zakladať viacej takýchto podobných tém a pomerne málo v nich diskutovať. Čiže podľa mňa stačí, aby autori ako napr. Lea založili iba jednu takúto podobnú tému denne a radšej v nej viac diskutovali
Súhlasí oynasomurra


13.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 19:47 avatar
10,...zrejme si nečítal Písmo a proroka Ezechiela /napríklad 8 kapitolu/a to ako bol Boh rozhorčený nad modlami Izraela, a uisťujem ťa,že Boh Izraela nemal také myslenie a "toleranciu" ako ty.
Tiež si musíš uvedomiť,že kresťania "chodia duchom a pravdou" nie "nazeraním,videním"!
Súhlasí oynasomurra


15.
označiť príspevok

Krištof
   14. 5. 2017, 20:06 avatar
Boh Izraela? Väčšinou ním - a kresťanským Bohom myslíme Boha Otca, Syna a Ducha Svätého. Vy SJ tým však myslíte iba Jehovu. Ale potom jedna alebo druhá strana podlieha modle... irónia


16.
označiť príspevok

Ludwig muž
   14. 5. 2017, 20:27

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



18.
označiť príspevok

Krištof
   14. 5. 2017, 20:44 avatar
A oproti tomu sú sošky a obrazy Ježiša či Márie v kostole asi menším problémom (ak vôbec sú "problémom"
Súhlasí oynasomurra


20.
označiť príspevok

Ludwig muž
   14. 5. 2017, 20:50

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



21.
označiť príspevok

Ludwig muž
   14. 5. 2017, 21:03

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



22.
označiť príspevok

Ludwig muž
   14. 5. 2017, 21:04

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



27.
označiť príspevok

Wolfe muž
   14. 5. 2017, 21:52 avatar
Hej ovela vacsim problemom su putovne relikvie, kosti, saty atd..
Súhlasí Shagara, Krištof


29.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 22:11 avatar
27,...to už je extrém,....a predsa ho mnohí nevnímajú očami Písma. Istá publikácia píše ,že svojho času bolo toľko relikvií,že by ...."Ján krstiteľ musel mať 4 hlavy, .....Ježiš by bol pribitý aspoň stovkou klincov.....,krížov by bolo toľko,že by ho aj desať krát mohli pribiť, .......dokonca sa predával aj kohút čo trikrát zakikiríkal ,keď Peter zaprel Krista, ......materské mlieko Márie, s ktorým kojila malého Ježiša, ......okno,cez ktoré zvestoval anjel Márií jej vyvolenie ,že porodí mesiáša,.....a podobne".
Súhlasí Wolfe


24.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 21:37 avatar
15, nuž ak je Boh jeden a Otec je hlavou, tak tu niet čo riešiť!
Samotná viera v trojicu je najväčším modlárstvom,....sochy a obrazy sú len duplicita modlárstva. Už za to prvé budú ľudia zničení.
A modly v podobe sôch a obrazov boli v SZ....:" odporným hnojom,nečistotou menštruácie,strašiakom v utorkovom poli, hnusom,dielom výsmechu,...atď". A Boh tento názor nezmenil.
A Boh dodáva...:"Hľa, ste niečo nejestvujúce a vaše počínanie je ničím. Ktokoľvek si vás vyvolí,/modly/ je niečím odporným.‘“ (Izaiáš 41:21–24)
Prorok Izaiáš o modle povedal:.... „Nosia to na pleci, nesú to a ukladajú to na miesto, aby to zostalo stáť.“ A dodal: „Nehýbe sa to zo svojho stanovišťa. Niekto na to aj volá, ale ono neodpovedá; nezachraňuje to človeka z tiesne.“ (Izaiáš 46:7) Boh trvá na ‚výlučnej oddanosti‘. Hovorí:..... „Nikomu inému nedám svoju slávu ani svoju chválu rytinám.“ (Izaiáš 42:8)


25.
označiť príspevok

veriaci-4
   14. 5. 2017, 21:40

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



26.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 21:50 avatar
25,......ty nemusíš veriť mojim záverom. Sám musíš spoznať kto je ten "pravý duchovný správca"?
Ak by bola cirkev neviditeľná,tak Ježiš by nekládol túto otázku,kde poukazoval aj na neverného správcu.
Z Matúša 24:48-51 je viac ako isté,že mi máme rozlíšiť,kto je tým správcom,ak chceme prežiť. Inak by daná otázka nemala význam,ak by nebola cirkev jedna a viditeľná!
Súhlasí oynasomurra


28.
označiť príspevok

veriaci-4
   14. 5. 2017, 21:56

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



3.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 11:59 avatar
Netreba zabúdať,že Ježiš hovoril aj o "burine",.....falošných kresťanoch, a aj o tom ,čo čítame u Matúša 24:48-51....."48 Ale keby to bol zlý sluha a povedal by si v srdci: ‚Môj pán neprichádza‘ 49 a začal by biť svojich spolusluhov, jesť a piť s opilcami, 50 pán toho sluhu príde v deň, keď to najmenej čaká, a v hodinu, o ktorej sa nenazdá. 51 Oddelí ho od ostatných a dá mu podiel s pokrytcami, tam bude plač a škrípanie zubami. "
------------------------------------------------------------------------------
A to sa stalo RKC!


4.
označiť príspevok

havran
   14. 5. 2017, 12:26 avatar
Do ..... storkrát nič aj vola umučí a tieto témy sú stále o ničom a tom istom. Ľudia to ste už naozaj vymetení?Čo chcete priniesť pre budúce generácie? Tie bezduché drísty?


5.
označiť príspevok

Fotooon muž
   14. 5. 2017, 15:29

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



6.
označiť príspevok

Ludwig muž
   14. 5. 2017, 15:30

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



7.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 16:42 avatar
4,...ak neodvrátiteľne a postupne ľudstvo upadá,tak ty si myslíš ,že príde ešte niečo dobré pre tento svet?
Budúci svet je tu len pre tých,čo poznajú presne Boha a presne ak konajú jeho vôľu.


8.
označiť príspevok

asmodei muž
   14. 5. 2017, 17:24 avatar
(7.) Ludstvo je na coraz vacsej urovni - moralnej, technologickej aj socialnej - a spiatocnicki veriaci v nom nemaju co hladat. Ked sa ti zda ze upadame, tak sa odstahuj aj s ostatnymi co si to myslite niekde do jaskyne a tam sa mozete pokusit o napravu.
Súhlasí oynasomurra


9.
označiť príspevok

Wolfe muž
   14. 5. 2017, 17:41 avatar
No na tej moralnej a socialnej... ehm..
Súhlasí Fotooon, oynasomurra


19.
označiť príspevok

Fotooon muž
   14. 5. 2017, 20:48

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



14.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 19:49 avatar
Asmodei žije asi na marse,....tak sa nečuduj,že nevie aké pomery sú na zemi. Ale riadne to prešvihol!


17.
označiť príspevok

Krištof
   14. 5. 2017, 20:36 avatar
Katolícka cirkev tie svoje obrazy a sochy nepovažuje za modly, nenahrádza si nimi Boha etc. Pozri zodpovedajúce texty z jej katechizmu:

„Neurobíš si kresanú modlu...“ 

2129 Boží príkaz obsahoval zákaz akéhokoľvek zobrazovania Boha ľudskou rukou. Deuteronómium vysvetľuje: „Veď ste nevideli nijakú postavu, keď k vám Pán hovoril sprostred ohňa na Horebe, aby ste nepoblúdili a neurobili si kresanú modlu alebo akýkoľvek obraz“ (Dt 4,15-16). Absolútne transcendentný Boh sa zjavil Izraelu. „On je všetko,“ ale zároveň „je väčší ako jeho diela“ (Str 43, 29-30). On „ich stvoril, prapôvodca krásy“ (Múd 13,3). 

2130 A predsa už v Starom zákone Boh nariadil alebo dovolil zhotovovať obrazy, ktoré by symbolicky viedli k spáse skrze vtelené Slovo, napr. medeného hada, archu zmluvy a cherubínov. 

2131 Na základe tajomstva vteleného Slova siedmy ekumenický koncil v Nicei (r. 787) odôvodnil proti obrazoborcom uctievanie obrazov Ježiša Krista, ale aj Bohorodičky, anjelov a všetkých svätých. Svojím vtelením Boží Syn otvoril novú „ekonómiu“ obrazov. 

2132 Kresťanské uctievanie obrazov nie je v rozpore s prvým prikázaním, ktoré zakazuje modly. Veď „úcta k obrazu prechádza na vzor“ a „kto uctieva obraz, uctieva osobu, ktorá je na ňom namaľovaná.“ Úcta, ktorá sa vzdáva posvätným obrazom, je „nábožná úcta“, a nie adorácia, ktorá patrí jedine Bohu. 
„Náboženský kult sa nepreukazuje obrazom, nakoľko sa berú do úvahy v sebe samých ako nejaké veci, ale nakoľko sú obrazmi, ktoré vedú k vtelenému Bohu. No úkon [úcty], ktorý smeruje k obrazu ako obrazu, sa nezastavuje pri ňom, ale smeruje k tomu, koho je obrazom.“ 

476 Keďže Slovo sa stalo telom, keď prijalo pravú ľudskú prirodzenosť, bolo Kristovo telo ohraničené (čiže malo presnú podobu). Z toho dôvodu môže byť Ježišov ľudský výzor „zobrazený“ (Gal 3,1). Na siedmom ekumenickom koncile, ktorý sa konal v Nicei roku 787, Cirkev uznala za oprávnené, aby sa Ježišov výzor zobrazoval na svätých obrazoch. 

Pravda, krása a posvätné umenie 

2500 Konanie dobra sprevádza ako odmena duchovná radosť a mravná krása. Práve tak aj pravda so sebou prináša radosť a jas duchovnej krásy. Pravda je krásna sama v sebe. Pravda slova, racionálne vyjadrenie poznania stvorenej i nestvorenej skutočnosti sú potrebné človekovi obdarenému rozumom. Ale pravda môže nájsť aj iné, dopĺňajúce formy ľudského vyjadrenia, najmä keď treba vyvolať v mysli to, čo je v tejto pravde nevysloviteľné, hlbiny ľudského srdca, povznesenia duše a tajomstvo Boha. Ešte skôr ako sa Boh zjavuje človekovi v slovách pravdy, zjavuje sa mu univerzálnou rečou stvorenia, ktoré je dielom jeho Slova, jeho múdrosti: z poriadku a harmónie vesmíru, ktoré objavuje dieťa i vedec, z veľkosti a krásy stvorení možno totiž analogicky poznať ich Stvoriteľa, „veď ich stvoril prapôvodca krásy“ (Múd 13,3). 
„[Múdrosť] je dychom Božej moci a čistý výron slávy Všemohúceho. Preto sa jej nič nečisté dotknúť nemôže. Veď je odblesk večného svetla, zrkadlo Božej moci bez škvrny a obraz jeho dobroty“ (Múd 7,25-26). „Krajšia je než slnko a prevyšuje všetky súhvezdia. V porovnaní so svetlom žiari jasnejšie, lebo za ním nasleduje noc, ale proti múdrosti zloba nič nezmôže“ (Múd 7,29-30). „Zamiloval som sa do jej krásy“ (Múd 8,2). 

2501 Človek „stvorený na Boží obraz“ (Gn 1,26) vyjadruje pravdu o svojom vzťahu k Bohu Stvoriteľovi aj krásou svojich umeleckých diel. Umenie je totiž formou typicky ľudského vyjadrovania, je darovanou hojnosťou vnútorného bohatstva ľudskej bytosti presahujúcou hľadanie životných potrieb, ktoré je spoločné všetkým živým tvorom. Umenie vznikajúce z talentu darovaného Stvoriteľom a z úsilia samého človeka je formou praktickej múdrosti, ktorá spája poznanie so zručnosťou, aby pravde nejakej skutočnosti dala formu v reči prístupnej zraku alebo sluchu. Umenie tak má istú podobnosť s činnosťou Boha vo stvorení, a to v miere, v akej sa inšpiruje pravdou bytostí a láskou k nim. Umenie, ako každá iná ľudská činnosť, nemá svoj absolútny cieľ v sebe, ale je zamerané na posledný cieľ človeka a tento cieľ ho zošľachťuje. 

2502 Posvätné umenie je pravdivé a krásne, keď svojou formou zodpovedá vlastnému poslaniu: vo viere a adorácii pripomínať a oslavovať transcendentné tajomstvo Boha, zvrchovanú neviditeľnú krásu pravdy a lásky, ktorá sa zjavila v Kristovi, ktorý „je odblesk jeho slávy a obraz jeho podstaty“ (Hebr 1,3) a v ktorom „telesne prebýva celá plnosť božstva“ (Kol 2,9), ako aj duchovnú krásu, ktorá sa odzrkadľuje v preblahoslavenej Panne Márii, v anjeloch a svätých. Pravé posvätné umenie privádza človeka k adorácii, k modlitbe a k láske k Bohu, Stvoriteľovi a Spasiteľovi, Svätému a Posvätiteľovi. 

2503 Preto sa biskupi majú osobne alebo prostredníctvom delegátov starať o to, aby sa podporovalo posvätné umenie, staré i nové, vo všetkých jeho formách, a s rovnakou svedomitou starostlivosťou odstraňovať z liturgie a bohoslužobných budov všetko, čo nie je v súlade s pravdou viery a s autentickou krásou posvätného umenia. 

SVÄTÉ OBRAZY

1159 Svätý obraz, liturgická ikona, predstavuje predovšetkým Krista. Nemôže predstavovať neviditeľného a nepochopiteľného Boha. Až vtelením Božieho Syna sa začala nová „ekonómia“ obrazov: 
„Boh, ktorý nemá ani telo, ani podobu, kedysi vôbec nebol predstavovaný obrazom. Ale teraz, keď sa Boh stal viditeľným v tele a žil s ľuďmi, môžem urobiť obraz Boha primerane tomu, ako sa dal vidieť… My však s odhalenou tvárou hľadíme na Pánovu slávu.“ 

1160 Kresťanská ikonografia prostredníctvom obrazu vyjadruje evanjeliové posolstvo, ktoré Sväté písmo podáva slovom. Obraz a slovo sa navzájom objasňujú...

1161 Všetky znaky liturgického slávenia sa vzťahujú na Krista. Podobne aj obrazy svätej Bohorodičky a svätých. Naznačujú totiž Krista, ktorý je v nich oslávený. Ukazujú „oblak svedkov“ (Hebr 12,1), ktorí aj naďalej majú účasť na spáse sveta a s ktorými sme spojení najmä pri sviatostnom slávení. Prostredníctvom ich obrazov sa predstavuje našej viere človek stvorený „na Boží obraz“ a napokon pretvorený „na jeho podobu“, ako aj anjeli, ktorí sú tiež v Kristovi zjednotení ako v hlave: 
„Sledujúc božsky vnuknuté učenie našich svätých Otcov a tradíciu Katolíckej cirkvi (lebo vieme, že je tradíciou Svätého Ducha, ktorý v nej [Cirkvi] prebýva), so všetkou istotou a starostlivosťou vyhlasujeme, že tak zobrazenie drahocenného a oživujúceho kríža, ako aj úctyhodné a sväté obrazy, či už maľované, alebo [zhotovené] z mozaikových kamienkov, alebo z akéhokoľvek iného vhodného materiálu, majú byť vystavené vo svätých Božích chrámoch, na posvätných nádobách a rúchach, na stenách a tabuliach, v domoch a pri cestách, a to tak obraz Boha a nášho Spasiteľa Ježiša Krista, ako aj našej nepoškvrnenej Panej, svätej Bohorodičky, ctihodných anjelov a všetkých svätých a spravodlivých mužov.“ 
Súhlasí lea_pragmaticka1


30.
označiť príspevok

teóma muž
   14. 5. 2017, 22:30

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



31.
označiť príspevok

teóma muž
   14. 5. 2017, 22:34

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



32.
označiť príspevok

teóma muž
   14. 5. 2017, 22:39

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



33.
označiť príspevok

teóma muž
   14. 5. 2017, 22:55

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



36.
označiť príspevok

Krištof
   15. 5. 2017, 10:31 avatar
30. Ježiš predsa žil na tomto svete ako človek, vtelené Slovo, mnohí ľudia ho videli, dotýkali sa ho...

Podobné obrazy, obrázky Ježiša zobrazujú aj napr. svedkovia Jehovovi a niektoré iné cirkvi vo svojich publikáciách. Nejde o presnú podobu, skôr symbolickú.

Ježiš tam nie je zobrazený ako určitý konkrétny muž, ani nejde o to zobraziť Ho ako niekoho iného. Je to skôr symbolická podoba - proste Ježiš bol človek na tomto svete, o tom sú tie obrázky.

Takže neplatí "analógia", že by tvoja manželka mohla mať fotku iného konkrétneho muža a pritom ho považovať za teba, volať ho tvojím menom. Ježišove obrazy nemajú za cieľ zobraziť presnú podobu Ježiša, ktorú nevieme, ide skôr o symbolickú podobu Ježiša ako človeka, muža.

31. Symbolické Ježišovo telo, ktoré je zobrazené na kríži, nie je jeho práve telo. Je to symbol jeho obety pre ľudí. Teda ten kríž s korpusom (telom) je kresťanským symbolom. Keďže je to Kristov kríž, hoci len symbolický, keďže symbolizuje na tomto svete Ježišovu obetu, úcta sa mu určite preukazovať môže (veď nie sme satanisti). Nie ako modle, "adorácia patrí jedine Bohu", ale asi tak, ako som už uviedol. Určite to nie je prestúpenie druhého prikázania v rámci kresťanstva. "Nebudeš sa im klaňať ani ich uctievať, lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh..." Jednak Ježiš k tomu Bohu podľa kresťanstva patrí (nemôže v tomto zmysle žiarliť na seba) a jednak ten kríž s telom je významný symbol, nie však náhrada za Boha (modla).

Klaňať sa Bohu v duchu a pravde je možné aj v kostole, aj inde.

Ty nie si Boh, aby si rozhodoval, či rímskokatolíci (ne)vojdu do Božieho kráľovstva.

32. Adorovať a v tomto zmysle sa klaňať Bohu je niečo iné ako preukazovať úctu svätým kresťanským obrazom a pod. Nejde ani tak o fyzické prejavy poklony, ale o to, čo si človek myslí, za čo to považuje, aký má k tomu vzťah. Netvrdím však, že niektorí to nemôžu preháňať. KKC:

2502 Pravé posvätné umenie privádza človeka k adorácii, k modlitbe a k láske k Bohu, Stvoriteľovi a Spasiteľovi, Svätému a Posvätiteľovi.

2096 Adorácia (klaňanie sa) je hlavným úkonom čnosti nábožnosti. Klaňať sa Bohu znamená uznávať ho za Boha, Stvoriteľa a Spasiteľa, za Pána a Vládcu nad všetkým, čo jestvuje, za nekonečnú a milosrdnú Lásku: „Pánovi, svojmu Bohu sa budeš klaňať a jedine jemu budeš slúžiť“ (Lk 4,8), hovorí Ježiš, citujúc Deuteronómium. 

2628 Klaňanie sa (adorácia) je základným postojom človeka, ktorý sa uznáva za tvora pred svojím Stvoriteľom. Oslavuje veľkosť Pána, ktorý nás stvoril, a všemohúcnosť Spasiteľa, ktorý nás oslobodzuje od zla. Adorácia je hlbokým sklonením sa ducha pred „Kráľom slávy“ (Ž24,9-10) a úctivým mlčaním pred Bohom, ktorý „je vždy… väčší [ako my]“. Klaňanie sa trojsvätému a nanajvýš láskyhodnému Bohu nás napĺňa pokorou a dodáva našim prosbám dôveru.


40.
označiť príspevok

Wolfe muž
   15. 5. 2017, 23:54 avatar
"Ty nie si Boh, aby si rozhodoval, či rímskokatolíci (ne)vojdu do Božieho kráľovstva. " >> Je zaujimave, ze katolici sa takto na Boha hrali/ju


34.
označiť príspevok

Shagara muž
   14. 5. 2017, 22:56 avatar
17,...problém spočíva v tom,že stále platí,že "Boha nikto nikdy nevidel",...a tak je jasné ,že Ježiš nemohol byť Bohom/Všemohúcim/. Aj keby bol/čo je vylúčené/ aj tak sa Boh nemôže stvárňovať,lebo nemá podobu ako človek v nebi.
Aj preto Písmo kladie otázku,:"akú podobu mi dáte"?
Ale,je zrejme,že Ježiš sa nikdy nevydával za Boha,ktorého nemôžme vidieť ,lebo je "večný Duch"!
Teda,tá "nová ekonomia obrazov" ,...je len alibizmus a dodatočná kamufláž,aby sa zakrylo modlárstvo RKC. A porovnávať cherubov a medeného hada nie je na mieste s modlami /obrazmi/ .
"A zároveň sa ukazujú ako neuvažujúci a hlúpi. Strom je iba nabádanie na márnosť. 9 Striebro tepané na plátky sa dováža z Taršíša a zlato z Ufazu , práca remeselníka a rúk kovotepca; ich oblečenie je modré vlákno a vlna zafarbená na červenofialovo. Všetky sú prácou zručných ľudí."........"Každý človek sa správal tak neuvážene, že nemá nijaké poznanie. Každý kovotepec sa istotne zahanbí pre vyrezávaný obraz; veď jeho liaty obraz je faloš, a niet v nich ducha. 15 Sú márnosť, dielo posmechu. V čase, keď sa na nich zameria pozornosť, pominú". Jeremiáš 10:14
------------------------------------------------
A v dnešných modlách je už "duch"? Dnes už nie sú "dielom posmechu"? A kto je potom "hlúpy a neuvažujúci",podla daného textu?


35.
označiť príspevok

velasquez
   14. 5. 2017, 22:59 avatar
Ano Jezis je archanjel Michal
Súhlasí Shagara


37.
označiť príspevok

Krištof
   15. 5. 2017, 10:39 avatar
34. Koho to tu a na mnohých iných podobných obrazoch zobrazujú svedkovia Jehovovi?

assetsnffrgf-a.akamaihd.net Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

wol.jw.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

wol.jw.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

s-media-cache-ak0.pinimg.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


38.
označiť príspevok

elemír muž
   15. 5. 2017, 16:57 avatar
To už sa tu pomaly ani nedá čítať, prečítajte si evanjelium, čo je podstatné, čo ťa spasí. Debatujete tu o kravinách, či ježiš je boh, alebo nie a podobne, ale nevšímate si v evanjeliu otázky priamo na ježiša: Učitewľ, čo máme robiť, aby sme boli spasení ? Čo povedal mladému boháčovi: Si velmi blízko, ak toto všetko zachovávaš, ale chýba ti ešte jedno, :Coď a predaj svoj majetok a rozdaj chudobným. Zatial čo vy tu analyzujete modly v kostoloch, ježišovo božsrtvo, matzkino panenstvo, dedičný hriech a iné výmysly, ušlo vám to najhlavnejšie:
- choď a predaj svoj majetok a daj ho chudobným
- ba ten, čo je moje telo a pije moju krv, ten čo uveril moje meno
- podobenstvá o stratených veciach, drachme,. ovci, pokladu na poli
-rozumné a nerozumné panny
- dvaja budú pri sebe a jeden bude vzatý a druhý nie, prečo ?
O tomto diskutujte, lebo toto je podstatné. A to nie je všetko, keby som tu chcel napísať všetky príklady a podobenstvá, musel by som tu napísať takmer celé evanjelium. Ale zase evanjelium a nič iné, len evanjelium. Môžete bnyť osvietený evnjeliom ako kurča v mikrovlmnke, ale pokial ste tu na zemi, stále nie je o vás rozhodnuté a v poslednej chvíli života vás môže satan vytrhnúť z ruky Ježiša, alebo ježiš z ruky satana. A prečo ???? Veď práve o tomto diskutujte.
Práve tí, čo sú si istý, aká je čistá ich cirkev proti katolíckej, možno práve tí sa nedostanú ďalej, lebo nemajú jednu maličkosť, ktorá je iba v katolíckej cirkvi. Kolkí sa tu cítia osvietení a spoliehajú sa na to a nechodia do kostola, nemodlia sa.
Napríklad aj ja som išiel na aute raz v nemecku a zrazu zo zadu niečo veľké blyslo a o pár metrov som platil pokutu za prekročenie rýchlosti.
Opierate sa o špínu na katolíckej cirkvi, ale prečo ????? Veď človek nebude spasený podľa toho, aká je cirkev, alebo ktorá, ale aký si ty sám ty mudrlant, ako sa ty chováš k iným ľuďom, Ak boh chce, aby sme sa tu mali dobre, tak musíme byť milosrdní, on nechce, že stačí, aby sme si jeden druhého nevšímali, on chce, aby sme boli na seba dobrí a slušní a tak dávali na javo bohu, že chceme to, čo on chce, že chceme milosrdenstvo a nie obetu.
My netušíme, kde je pravda podľa ktorej nás boh posudzuje, lebo kto slúži bohu v duchu a v pravde, ten si vyberá svoju odmenu už teraz, tu na zemi, ale to isté platí aj o satanistoch, aj oni sa majú dobre už tu na zemi, ak slúžia svojmu pánovi, ale jedno je isté už teraz, duchovia týchto ľudí sa navzájom neznášajú. Čassto aj pápež, či biskup, či kňaz, ak sú posadnutí, bez toho, že by o tom vedeli, ako napríklad peter apoštol v ježišovej živej blízkosti, nevedel, kedy je v ňom duch dobrý a kedy zlý, nemôže to vedieť a byť si na beton istý ani jeden kňaz, či biskup, či človek, či pápež,ale tiež je tu jedno isté, Ježišov nemôže robiť skutky satanove a satanov skutky ježišove, po ovocí ich poznáte. Počas aféry Bezák v trnave museli od tiaľ odísť dva exorcisti a mnohí z nás si nevedia, alebo nechcú uvedomiť tieto vecí, napriek tomu, že podľa evanjelia už nezaujatý človek môže získať nejaký obraz, či prehlad o človeku podľa toho, aké je po ňom ovocie.
A nielen na slovensku, ale aj v mnnohých iných krajinách, kde komunizmus dlávil cirkev, boli počas komunizmu kňazi a hierarchia, ktorí sa podrobili komunistom a ďalej slúžili v cirkvi a a boli aj takí, čo sa nepodrobili a robilio robotníkov, vodičov nákladných áut, električiek, závozníci kopači kanálov, ktorí z nich bol milší ježišovi? Na prvý pohľad sa netreba ani moc zamýšľať, aby bolo jasné, kde je sever, Ale kde zostalí tí verní Ježišovi ? Naopak, stačilo sa bezákovi opýtať jedného z nich: Načo ste tam chodili a prišiel o sviatosť. Vytvorili si väčšinu a môžete nás všetci aj s bezákom, viete čo ???? Teda my aj s bezákom môžeme, ale ak som si len raz prečítal evanjelium a pochopil som aspom z časti ježišovu logiku, potom mne z toho vychádza, kde je v tomto spore ježiš a kde satan. Kto tu bojuje o to, aby bol čistý pred týmto svetom a kto tu bojuje o to, aby bol čistý pred kristom. A to nie je iba na slovensku. Ako dlho sme čakali, na ktorú stranu sa prikloní františek a až vo fatime, ukázl svoj dres, že matka božia nie je telegrafný úrad, aby komunikovala s ľuďmi pravidelne, ako v medžugorí. Doteraz som aml v ňom mal velkú nádej a stále si navrávam, že nádej zostala, len sme sa akosi nie dobre modlili, že sa tu niekde stala chyba, ktorú ešte stále možné opraviť.
Toto muselo zamrzieť každého, čo sa na ňu v prosbách spolieha. Kdeže všetky telegrafné úrady sveta, všetci biskupia hierarchia a všetci pápeži sú proti nej maličkí, ako zrnko prachu.
Možno to až tak nemyslel a možno len zvolil nevhodný príklad, ale iba toť len v dechticiach ukázala modlitbu za kňazov, lenže biskupi povedali to je zlé abudete sa modliť po každej omši do zbláznenia toto. Ibaže po tejto modlitbe od biskupov akosi poklesol záujem o toto povolanie ešte viac, ba dokonca, pri mnohých cirkevných katolíckych školách sa objavili autá s dvojkrížom, ktoré tam denne parkujú a niektoré školy dostali minimálny počet prihlášok nových žiakov, ak teda nie sú aj také, čo nedostali vôbec prihlášku. Donedávma dochádzali deti aj z niekolko desiatok kilometrov a teraz odrazu nezáujem.???
A čo ak iba stratili jej ochranu ? Kto tu čo chce nasilu zase proti nebu presadiť ???? Vieme samozrejme všetci, kto by to mohol byť, ale my nechceme za žiadnu cenu pripustiť, že by sme mu mohli patriť, lenže ten kto patrí ježišovi, je slabší ako tento svet. Oni sú silní v tom, že ich ženie robiť násilné veci, aby sa tí, čo patria ježišovi báli. Kolkí ľudia sa neriadia podľa svojho srdca, ale majú strach z cirkevnej hierarchie, a radšej počujú cirkev, než aby sa vystavovali ich nátlaku.
Za každú cenu obhajujú učenie cirkvi a pri tom sú niektoré veci jednoduché a zrejmé z evanjelia.
Ale taký už je tento svet. Ježiš hovoprí, nemôžeš slúžiť dvom pánom a sedieť na dvoch koňoch, lebo len jednému budeš slúžiť a druhého nenávidieť. Všimnite si výraz nenávidieť, lebo tu sa nejedná o vzťah dvoch ľudí, ktorí by sa mali modliť aj za svojích nepriateľov, tu ide o vzťah dvoch pánov a to ježiša a satana a teda jedného budeš nenávidieť a druhému slúžiť, tu nie je na výber a každý si myslí, že sa rozhodol správne, že sa rozhodol pre ježiša, nikto predsa nie je idiot, aby chcel ísť do pekla, a predsa sme nedokázali mnohí rozpoznať ježišovú prosbu od satanovej lži. Ježiš nás prosí, ale iba prosí, ten druhý však ženie nohy tým, čo majú škodiť a vyhrážať sa ježišovým, ježiš nás prosí láskavo a tým druhým pôomáhať s láskou a ten druhý sa neštíti ani zla a ani násilia. Zaslepuje ľudí nenávisťou, ježiš nám hovorí modlite sa aj za nich, neodplácajte oko za oko zub za zub, lebo evanjelium,ktoré nám priniesol on, je ďalej.
je naprosto jasné, že tí, čo majú v sebe nenávisť voči ježišovi majú v sebe silnejší motor od toho druhého a sú hnaní škodiť a nenávidieť, strpčovať život.
Nerobíte ej vy, nemáte v sebe náhodou nenávisť miesto lásky a milosrdenstva ?
Zastavnme sa vždy na chvíľu a všimnime si podrobne, čo vlastne robíme, za čím ideme. čo je náš životný cieľ.
Veď to vôbec nie je zložité, pozrieť sa do svojho života a ten nám ukáže, čo robíme radšej, či strpčujeme a komplikujeme život iným, ktorí veria niečo iné, ako my a či sme tí, ktorí toto znášajú. Toto nie je až také zložité, ale aké zodpovedné pre náš večný život, či ho máme, alebo nie.
Keď sa vo fatime opýtali deti: kto si pani? , odpovedala: som z neba, a toto dokázala, tým, že nariadila zasvätenie ruska a ak sa tak neurobí, príde druhá a strašnšjšia vojna. A cirkev neurobila, čo bolo nariadené z neba a vojna prišla tak,ako o tom rozhodla a povedala. Či si mala roztrhnúť rúcho ako Kaifáš a opýtať sa , aké tu ešte potrebujeme dôkazy. Stomilionov ľudí nestačilo a pokial bude o tom rozhodovať iný, ako ten, čo je boží, nebudú stačiť ani miliardy a svet ide do záhuby.
Teda ešte raz sa pýtam, kto tu potrebuje ešte aký iný dôkaz, ak stomilionov ľudí v druhej svetovej vojne nestačilo ??????
Lebo ak by rozhodoval boží, bolo by to čo slúbila, večný mier, ale ak rozhodovali tí, čo nie sú boží, bola miesto mieru vojna, násilie a zlé a zlé a stále len zlé. Možno som naivista , že som čakal, že vo fatime si františek roztrhne rucho a zvolá: Kto tu ešte potrebuje aké dôkazy !!!!
Stomilionov cez vojnu a ďalšie miliony od vojny do teraz a stále to ide a stále tečie krv a stále sa nenašil boží, čo by to zastavil . a pri tom nič také zložité.
Takmer po každom hriechu, ktorý som oľutoval som si povedal, : Prečo ma zase dostal tak ľahko.
A veruže tak ľahko a tak tíško odchádza náš pokoj do záhuby a tak málo stačí, aby miesto vojny bol mier a tak ľahko stačí satanovi, aby sa na zodpovedné miesta, ktoré majú o tom rozhodnúť nedostal boží, ale zase len ten jeho, cez ktorého klame jeho samotného, nás všetkých, ale klame tým aj satan sám seba a to je jeho najväčšie nešťastie, lebo kto zabíja mečom, mečom aj skončí a kto klame na klam aj skončí. A nezostane tu nič, len klam,, ktorý zhorí ako negatívna energia v kolobehu života hmoty. A iba tí, čo uverili a pochopili ježove evanjelium tak, ako to myslel on, len tí budú odobratí z tohoto sveta do nového života vo večnosti, lebo tých si vyhľadáva samotný boh, čo ho vyznávajú v duchu a v pravde, tak ako námk to povedal ježiš pri samárijskej studni.

Ani načieradlo nemáš a chceš mi dať piť, povedala mu samarijčanka a nakoniec prišli k nemu všetci a všetkým dal piť živej vody z jeho srdca, po ktorej nikto nebude viacej smädný.

Hľadajme ježiša a jeho načieradlo a vo všetkom ostatnom sa spolahnime na neho, lebo on jediný nás ochráni pred tým, aby sme zahynuli v kolobehu premeny hmoty v ohni a jeho matka je ako abrahám, čo prosí boha, aby zastavil katastrofu, lenže boh aj chcel vyhovieť abrahámovi, ibaže v istom momente povedal, dosť s prosbami, už sa nedá nič robiť. choď si zachrániť aspom vlastnú rodinu.

Tento prelomový bod čaká aj nás a ako nevedeli o tomto momente gomorčani a sodomčani, nevieme o ňom ani my, či už bol, alebo či ešte len príde, ale určite nie je ďaleko, aj boh má zrejme len jedny nervy.
apreto mi boh pripadá ako rodič neposlušného dieťaťa, ktorému predsa len nakoniec povolia nervy, dlho, veľmi dlho odpúšťa, až nakoniec chytí neposlušne decko a nakladie mu na zadok.


39.
označiť príspevok

Veličenstvo
   15. 5. 2017, 17:59 avatar
Ako to bolo podľa teba s bezákom?


41.
označiť príspevok

elemír muž
   17. 5. 2017, 09:33 avatar
teraz momentálne neviem, ale kedysi bolo veľa príspevkov na you tube, kde hovoril on sám, Kufa, českí biskupi a podobne,. možno to tam je dodnes,, a z toho mi vyplýva, že moja vlastná teoria z týchto príspevkov sa samozrejme nikde neuchytila, ako veľa iných vecí, ale zrejme mám asi zvláštnejšiehop ducha, ako púriemer, alebo to čo je nariadené si myslieť a mne z toho vyšiel priblýne tento príbeh. Veď nakoniec, takmer všetci tí, čo sú hercami v tomto, filme života ešte stále žijú a nie je problém to prediskutovať, ale asi nie je nejaký zvlášť eminentný záujem.
prípad bezák verzus cirkev a mnoho iných, lebo bezák možno ani nie je špička ľadovca, z ktorého trčí nad vodu jedna devätina, ako z každého ľadovca, sa začína pred 89 rokom, kedy sa každý člen cirkevnej hierarchie musel rozhodnúť a jasne potvrdiť komunistom, či bude s nimi spolupracovať, alebo nie. A toto nie je nejaké niečo nepodstatné, toto každý musel potvrdiť svojím podpisom, čo je podľa apokalypsy ako znak šelmy na ruke a potom neustále dokazovať tým, že sa bude zúčastňovat na schôdzkach ( Páter in) neviem presne teraz ten názov, ale kto to nepozná nech si nagoogluje,
Samozrejme, že nie všetci členovia cirkevnej hierarchie sa podriadili, no a tí, čo sa nepodriadili, boli z tejto koministicko. katolíckj corkvi vylúčení. a museli si nájsť nov é civilné povolanie a tak niektorí robili odičov nákladných áut, závozníkov a ešte som počul, že v košiciach vidičov električiek,. nApríklad biskup Korec robil v hydrostave, atď, kto chce nech si nagôôgluje. No a títo samozrejme boli aj vystavené väčšiemu pokušeniu sveta , ako tí, čo zostali cirkvi, ktorá bola síce kváziovládaná komunistami, ale predsa len cirkev. A tu práve nastáva ten okamžik na zváženie, že čo bolo lepšie, zostať v cirkvi a udržať jej chod aj za podmienok, že komunisti prenasledovali každého, kto ju vyznával, alebo teda odísť a udržať si čiostý štít ježiša. Je to tan istý fenomen husáka a tisu, že radšej zostanem, aby som pre nima zachránil čo najviac. Samozrejme, každý politik, ktorý sa dá na takúto politiku záchrany je dopredu svetom odsúdený, ale ako sa k tomu stavie samotný ježiš, to buď nájdeme nejaké indície v evajeliu, alebo stanoví stanoví samotný ježiš, každému osobitne pri poslednom súde.
Takže , potom, čo už len málo kto predpokladal, socializmus predsa len skončil a zrazu sa ocitla hrstka doráňaných bojovníkov za krista, proti drvivej väčšine hierarchie cirkvi a ta hrstka zrazu zistila, že aj napriek viditeľným ranám za krista sú v menšine oproti tým, čo majú na ruke znak šelmy. Napriek tomu väčšina sa tvrdo ujala moci a nakoniec hrozilo, že doráňaní bojovníci sa nemajú ako brániť a tú škvrnu, ktorú títo poctivci nie naschvál prenášali na väčšinu, riešila väčšina svetským spôsobom. Mocensky prevalcovali menšinu a dodnes idú ďalej.
Ja som bystričan, tak biskup baláž, lktorý bol známy ohnivými kázňami na všetky témy,zistil, čo sa deje, že nie všetkým z tej menšiny sa podarilo, to čo jemu a samozrejme, urobili chybu, že nebojovali spoločne svetsky proti väčšine, čo ale podľa mňa od ľudí, kotrým záleží na Ježišovi bolosamozrejme a o svetských veciach ani nepomysleli, žačali sa stávať pre väčšinu nepohodlní.
Zrejme preto asi Baláž s už poškodeným zdravím , pokúša sa upozorniť na obety týchto ľudí a na cirkevné budovy vyvesuje tabule s prenasledovanými a umučenými. Kdesi sa dozvedšl, že baláž už ako obyčajný kňaz povedal svojmu nadriadenému ešte za komunistov: Načo tam chodíte ????? Túto otázku, ako keby položil sám ježiš každému z nich a mnohých z nich reže do kosti dodnes. Baláž zrejme ešte chcel využiť vplyv váhy svojej osobnosti a hladá osobnosť na ochranu týchto menšinárov. Bezák bol vtedy v radvani, ale keď sa dozvedel, čo má biskup za lubom odišiel na staré hory. To samozrejme akože nič a podarí sa mu urobiť z bezáka arcibiskupa. Väčšina si najprv počkala, čo urobí bezák, ako arcibiskup a on nedáva dlho čakať a snaží sa cirkev vymaniť nielen od svetských vplyvov, ale aj svetských financii, a to bol posledná kkvapka na trpezlivosť väčšina, ktorá sa medzi tým perfektmne zabydlela mimo iné aj tým, že vytvorili zväzok väčšiny a neohrozene začalikonať zvlášť potom, čo isšli kvôli tekto veci dopríma k benediktopvi. Sebavedomým vyhlásením pred odletom, že uvidíme, ako sa vyhadrí svätý otec, mne bolo jasné, že Benedikt dostal podnmienky vopred a nezostáva mu nič iné , len to všetko akceptovať. Lebo toto vyplýva z toho, čo vlastne sa potom stalo. A tak väčšina svetsky upevnila svoju moc v cirkvi a hneď sa začali aj robiť veci, ktoré nech každý posúdi sám. Doteraz neviem, že by sa konali protesty veriacich proti hierarchii a či v tom hrstka veriacáích z trnqavy nie je prvá, ale svetská moc cirkvi sa ukázala ako diktatívna a vôbec nebrala a neberie na vedomie názory veriacích s tým, že rozum a nebo je na ich strane a finito.
Prišlo na odvolanie bezáka, ktorý vynesie na svet finančný škandál cirkvi.
Odvolanie arcibiskupa je odobratie sviatosti, ale ak je sviatosť arcibiskupa významnejšia, ako napríklad manželská, či kňazská, potom nemôže byť odobratá a to podľa kritérii vlastnej cirkvi. Na to netreb a ani to nie je v evanjleiu.
Bezákovi zostáva nádej, že zvolenský je jeho priateľ zo štúdii, a zrejme predpokladé, že sa zachová k nemu ako priateľ, ak už nie ako kresťan. Vieme, ako to dopadlo, nezachoval sa ani ako kresťan a už vôbec nie ako priateľ. Pri tom ježiš v evanjleiu nazýva priateľom neznámeho človeka. Dokonca ešte aj zákaz slúžiť sväté omše je pre kňaza najväčšia osobná tragedia.

samozrejme, že nieje podstatné, čo tu ja píšem, lebo podstatné bude ako rozhodne ježiš. Vkaždom prípade to jaosbne vidím tak, že ten čo zvíťazil a má, alebo mal, ježišov veniec slávy na hlave, si ho na tej hlave nechal príliš dlho a tak tí, proti ktorým bojoval za lepšiu cirkev, za lepší svet, práve tí ho odsúdili a potrestali napriek ježišovému: Nesúďte kým prídem já, alebo akým súdom budete súdiť, takým budete odsúdení. tAKžE PODľA TýCHTO VIET EVANJELIA, by mala byť hierrachia na opačnej strane, ako je Kristus, teda súdili a nemali súdiť a dokonca je tu ešte hrozba hriechu proti duchu svätému.
No ale takýchto príépadov, ktoré mne vychádzajú ako proti ježišovi je omnoho viac, napríklad posudzovanie marianských zjavení, ktoré je pravé a ktoré falošné. To nemôže predsa žiaden človek posúdiť, ani keby si myslel, že je ako osvietený, lebo osvietenie je pochopená pravda evanjelia, alebo aspom by som povedal, ísť správnym smerom k tejto pravde a niekedy si stačí položiť aj jednoduchú otázku, komu vbiacej prospeje to, čo sa robí, ježišovi, alebo satanovi ?
Napríklad kumunikácia márie s vizionármi v medžugorí a dechticiach. Sú to predsa veriací ľudia, a nehovorím, že by sa nedali oklamať satanom, ale v jej blízkosti je moc satana podstatne menšia a tváre ľudí, ktoré sa menia na zvláštne, alebo takmer sväté, ak uvidia to, o čom rozprávali, to sa nedá zahrať. Pápež a cirkev uznávajú len tie zjavenia, ktorých výsledky sú upravené podľa dogiem a učení svätých otcov. A najväčšiu zúrivosť prejavujú nad tým, že to, čo im maria povie, napíšu a zvestujä svetu tak, ako to počuli a ako to chce ona a že si to nenechali opraviť cirkvou podľa dogiem a učení svätých otcov, ako opravila cirkev dialogy s deťmi s našou pani vo fatime. Vyjadrenia vizionárov v medžugorí a v dechticiach sa vymykajú z pod diktátorskej kontroly cirkevnej hierachie. A to diktátori absolútne neznášajú. Vytvorili si vlastnú svätosť a tú nadraďujú nad požiadavky neba, aj za cenu toho, že pre toto bola druhá svetová vojna, úplne zbytočne. Že pre dogmy a učenia svätých otcov tečiše na svete nevinná a zbytočne preliata krv.
A tak kladiem kardinálnu otázku, komu táto tečúca krv stámilionov viac vyhovuje, satanovi, alebo kristovi ??????
A komu patria jedni a kom,u tí druhí ?????????
Samozrejme, že všetci si myslíme, že petríme kristopvi, nie je predsa nikto idiot, aby chcel ísť do pekla, ale rozdelení už sme a ko hovorilježiš pri studni, boh si vyhľadava ľudí, ktorí ho vyznávajú v duchu a v pravde, ale odkiaľ máme istotu, že tento duch pravdy je vo väčšine hierarchie cirkvi a nie medzi tými, čo sú drvivá väčšina.
Práve podľa tohoto poznáme silu klamu satana, systém, ako si satan chráni svoj život cirkvou
takže opakujem ešte raz, ja nesúdim, ale píšem, ako to mne vyxchádza, ak si dám všetko, čo mám do kopy. A možno nakoniec možno vyššia hierarchia má niečo o čom my ako plebs, alebo laici nevieme, ale napriek všetkým satanovým vplyvom cirkev funguje a plní tie najzákladnejšie potreby existencie cirkvi a tedastáleje tu jasne badať vplyv ježiša, že v tých najzákladnejších finkciachcikev plní svoj účel a dokonca, že napriek tomu všetkému nie je z katolíckej cirkvi úniku, lebo má to, čo iné cirkvi nemajú a možno, alebo určite preto je najväčšou hrozbou satana. Veď práve väčšina cirkvi sa utvorila odštiepením na základe týchto negatív. Odštiepili sa a nezobrali so sebou to najdôležitejšie a je velké rizko, že tú pravdu, ktorú hľadá boh, asi nemajú. No na istotu tu nemáme ani my, ale stačí si pomaly a viackrát prečítať evanjelium, viac krát viac krá sa hlbšie zamyslieť, lebo ak úprimne hľadáme svetlo a ducha pravdy, kde inde by sme ho mali mali nájsť, ako v evanjelium. Ale to si ho musime zachovať také, ako ho máme a nie vymýšľaťnezmysly a ete to pribiť, že kto to neuverí,je prekliaty.
A teda ak si chceme s chutí a spkojní povbedať, toto je naša viera a toto je naša pravda, radej trošku zdržme, aby to, čo najviac čakáme a načo sa najviac spoliehame neprišlo z opačného konca.
Je to ako keby sme prišli na stanicu a stoja tam len dva vlaky, jeden tam a druhý opačným smerom a kždý z nás si bude istý, že sa posadí do správneho, ale iba ak sa vlaky pohnú prídemme na to, či ideme správnym , alebo opačným smerom a to určite nebude potom len taká maličkosť.
Takže bezák nebezák, cirkev, necirkev, božia pravda je len jedna a tu jedinú mnohí už dnes poznajú po ovocí, lebo to, čo vyhovuje satanovi, nevyhovuje ježišovi a nakoniec to skončí tam, kde povedal ježiš: .... len ten, komu to dal môj otec.....
je veľa vyvolených, ale málo povolaných a preto nespoliehajte sa na to, že vždy vo väčšine a väčších spoločenstvách musí byť pravda.
Pravdu musíme neustále hľadaľ, ak sa spoľahneme na pravdu iného, skončíme tam, kde on.
Dajte si napríklad na nočný stolík evanjelium a pred spaním si prečítajte pár viet, koľko sa dá, až pokial nezaspíte, anielnže prestanete trpieť nespavosťou, alebo zaspávosťou, ale až po dlhšej dobe poznáte, že nie veta za vetou je pravda, že pravda je nad tým všetkým.- že tá knižočka má aj svojho ducha, ktorý je nad ňou a ten duch je to svetlo, ktoré vás osvetcuje podľa toho, ako dlho na tomto svetle vydržte.
Nehľadajme za každú cenu odpovede na to, čo robí cirkev, lebo to je zodpovenosť cirkvi a podľa toho aj cirkev vyzerá, ale vy čítajte evanjelium dennodenne aspom pár viet pred spaním, a aby ste potom vyzerali, ako vyzerá evanjelium, ak by aj cirkev pochybila, vy stále máte svoje svetlo a samozrejme aj cirkev, bez cirkvi to nejde, ale neutekajte z cirkvi ak vás osvieti evanjelium a hudete vidieť niečo iné.
Kto má oko nečisté vidí nečisté, kto ma oko čisté, vidí čisto a tak nečisté oko vidí iba humus a čisté vidí oboje.
lebo ľudia budú súdení bohom a nie človekom a evanjelium je najčistejší zákon tohoto sveta v rukách ježiša krista a podľa TOHOTO ZáKONA, žIDNA šPíNA NA CIRKVI NEPATRí JEžIšOVI, pre tento čistý a svätý zákon, nebudú zahanbení.

Skúste si dať evanjelium na nočný stolík ........- .... len taká maličkosť................
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 07:10,  1. Krtince.
dnes, 06:28,  glupták a jeho sny
dnes, 00:39,  Cigánsky rasisti-chcu likvidovať-kotlebovcov. Šíria nenávisť mali by byť súdení
dnes, 00:28,  čakajú kým zaspím v noci potom za mnou pošlú lekára, aby nás zatvoril do nemocnice a...
dnes, 00:06,  http://diskusie.slovakforum.net/t232-topic :)
dnes, 00:05,  ty si iny mešuge aj s tou putinovou hlavou *39
dnes, 00:04,  (2) Gabriel pb, myslel si tohto...?...
dnes, 00:04,  len ten pánko z koho myšlienok vyšla celá rada smerov, medzi inym aj marxismus - leninizmus ,...
dnes, 00:01,  Tu tuuuut Andrej vystupovat je dosnivane leopoldov vola.
včera, 23:58,  (2) Gabriel pb, ďakujem za upozornenie - stalo sa mi to opäť nevedome. Ale bez otáznikov to...
včera, 23:55,  (2) Gabriel pb, ani nie, nepomýlil si sa - a keby aj, tak už starí Rimania hovorili/vedeli,...
včera, 23:50,  12. vieš ty vobec čo je rasizmus? ze jedna rasa [ nábozenstvo etc] je nadradena ostatnym....
včera, 23:37,  dosť veľký otáznikový programovací jazyk si použil
včera, 23:36,  židia sa vedia modliť, smiať a prinášať dary, ak som na niečo zabudol tak si doprajte...
včera, 23:33,  väčšinou, to býva takto najprv pocítiš bolesť, potom stres a až na konci strach
včera, 23:31,  ach jáj, a to sa nebojí ísť do trinástej izby v dome
včera, 23:30,  na slovensku sa vyrába myrinda a v prahe sa vyrába canta
včera, 23:29,  aké mali, také stratili
včera, 23:28,  vznik česko slovenska bol naplánovaní alebo nebol naplánovaní zámerne blízko prvej...
včera, 23:26,  vraj ak máš počítači 150 systémových databáz, vojna je dopredu prehraná, len tie...
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Iniciatívny hlupák je horší ako triedny nepriateľ!
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(155 025 bytes in 0,699 seconds)