hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
Vševedomosť alebo obmedzenosť ?
príspevkov 22 |
zobrazení 0 |
posledná zmena 12.4.2017 08:04
|
1
|
Ľudia neuvažujú, su len propagátormi iných úvah. ( vštiepených úvah )
Vzdelanie je patentom na pravdu, inteligenciu aj rozum.
Školské učivo je 100% pravdovravné, určuje hranice normy, čo možné je a čo nieje, čo je pravda a čo nieje.
Čo sa ale stane ak človek upustí od normy a začne myslieť mimo normy?
Stane sa terčom posmešok od ľudí , ktorí prevzali vštiepené úvahy stanovenej normy.
|
|
|
22
|
|
1. panoramix 10.04.2017, 17:23
Ľudia neuvažujú, su len propagátormi iných úvah. ( vštiepených úvah )
Vzdelanie je patentom na pravdu, inteligenciu aj rozum.
Školské učivo je 100% pravdovravné, určuje hranice normy, čo možné je a čo nieje, čo je pravda a čo nieje.
Čo sa ale stane ak človek upustí od normy a začne myslieť mimo normy?
Stane sa terčom posmešok od ľudí , ktorí prevzali vštiepené úvahy stanovenej normy.
▲
12.04.2017, 08:04
|
Je prirodzene, ze si pre seba vyberame to co nam najviac vyhovuje, co je nam svojim sposobom blizke napriklad v rovine myslenia. Ale nemozme porovnavat dieta,ktore chodi do skoly s dospelym clovekom. Cim je clovek starsi ,tym viac plati prva veta, tym viac selektujeme a vyhladame len to podstatne. Nestane sa vobec nic,iba si za svoje rozhodnutia ponesie zodpovednost. Co je jednych zo zakladnych prvkov dospelosti.- byt zodpovedny. A v takom pripade urcite nebude riesit, ci sa niekto na jeho sposobe myslenia bude smiat, nie je to totiz to podstatne.
|
|
|
6
|
Predstav si, žeby bolo všetko ponechané voľnému priebehu....žiadna škola, náboženstvo, nič také.....Čo by si robil. Vyšiel by si vonku a začal by si sa zaujímať. Viedol by si vlastný výskum, spoznával by si fungovanie procesov v prírode......možno by to nebolo správne videnie sveta....ale bolo by to tvoje videnie, tvoje poznanie........takto sme len nejakí "tliachači" cudzieho videnia sveta ktoré do nás bolo vštiepené......akoby niekomu záležalo na nás aby sme vedeli pravú podstatu bytia.
|
|
|
8
|
|
6. panoramix 10.04.2017, 17:33
Predstav si, žeby bolo všetko ponechané voľnému priebehu....žiadna škola, náboženstvo, nič také.....Čo by si robil. Vyšiel by si vonku a začal by si sa zaujímať. Viedol by si vlastný výskum, spoznával by si fungovanie procesov v prírode......možno by to nebolo správne videnie sveta....ale bolo by to tvoje videnie, tvoje poznanie........takto sme len nejakí "tliachači" cudzieho videnia sveta ktoré do nás bolo vštiepené......akoby niekomu záležalo na nás aby sme vedeli pravú podstatu bytia.
▲
10.04.2017, 17:35
|
|
9
|
|
8. -era- 10.04.2017, 17:35
Aká je úloha učiteľa?
▲
10.04.2017, 17:37
|
Učiteľ bol učení učiteľom a ten učiteľom učiteľom a tak dookola....Kto ale stanovil hranice normy? ....že čo je prijatelné a čo nieje.
|
|
|
10
|
|
9. panoramix 10.04.2017, 17:37
Učiteľ bol učení učiteľom a ten učiteľom učiteľom a tak dookola....Kto ale stanovil hranice normy? ....že čo je prijatelné a čo nieje.
▲
10.04.2017, 17:43
|
Hranice sú stanovené dvomi spôsobmi.
Jedny sú stanovené prírodou samotnou, ktorá pochádza z idey.
Druhé stanovil človek, pokúšajúc sa vystihnúť pôvodnú (alebo čo najpôvodnejšiu) ideu.
|
|
|
17
|
|
6. panoramix 10.04.2017, 17:33
Predstav si, žeby bolo všetko ponechané voľnému priebehu....žiadna škola, náboženstvo, nič také.....Čo by si robil. Vyšiel by si vonku a začal by si sa zaujímať. Viedol by si vlastný výskum, spoznával by si fungovanie procesov v prírode......možno by to nebolo správne videnie sveta....ale bolo by to tvoje videnie, tvoje poznanie........takto sme len nejakí "tliachači" cudzieho videnia sveta ktoré do nás bolo vštiepené......akoby niekomu záležalo na nás aby sme vedeli pravú podstatu bytia.
▲
11.04.2017, 08:12
|
(11.) To su ale taraniny. Kazdy clovek by musel znovuobjavovat vsetko nanovo - neskutocne neefektivne mrhanie kratkym ludskym zivotom.
|
|
|
12
|
Sú rôzne typy ľudí a všetky sú v spoločnosti a práci dôležité. Sú ľudia tvoriví, tí posúvajú poznanie a jeho hranice A sú zase ľudia ktorí presne dokážu dodržovať pokyny. A oba základné typy sú dôležité.
|
|
|
13
|
1
Skolske ucivo je základ rozvoja dalsich vedomosti, aj ked niektoré ucebnice vzdelávania nás klamali. Verili sme tomu co sa ucíme a záujmom o vediet viac, sme zistili, ze sme boli drzaní v omyle.
Preto v komunikácii moze nastat rozpor názorov, ked kazdý tvrdí pravdu ktorú prestudoval z ucebnic alebo inych materiálov.
Mysliet mimo normy aby sa taký nestal tercom posmechu, si moze dovolit NAHLAS a verejne o tom hovorit iba ten, co nieco znamená. Ak je zvolená nevhodná skupina pocuvatelov, diskutujucich, tak je zbytocne sa snazit.
|
|
|
14
|
|
13. YouLove 10.04.2017, 22:27
1
Skolske ucivo je základ rozvoja dalsich vedomosti, aj ked niektoré ucebnice vzdelávania nás klamali. Verili sme tomu co sa ucíme a záujmom o vediet viac, sme zistili, ze sme boli drzaní v omyle.
Preto v komunikácii moze nastat rozpor názorov, ked kazdý tvrdí pravdu ktorú prestudoval z ucebnic alebo inych materiálov.
Mysliet mimo normy aby sa taký nestal tercom posmechu, si moze dovolit NAHLAS a verejne o tom hovorit iba ten, co nieco znamená. Ak je zvolená nevhodná skupina p...
▲
11.04.2017, 06:29
|
V čom konkrétne nás učebnice klamali ? Ja vidím problém v tom, že každé tvrdenie- dúfam že sa bavíme o vede- má svoje okrajové podmienky, ktoré obyčajne ľudia nepoznajú či neuvedomujú si.
|
|
|
15
|
|
14. majko1 11.04.2017, 06:29
V čom konkrétne nás učebnice klamali ? Ja vidím problém v tom, že každé tvrdenie- dúfam že sa bavíme o vede- má svoje okrajové podmienky, ktoré obyčajne ľudia nepoznajú či neuvedomujú si.
▲
11.04.2017, 07:55
|
Učili nás napríklad, že existuje svetelný lúč. Z momentálnej dvojnosti teórie svetla svetelný lúč je absurdita. Alebo nie?
|
|
|
16
|
|
15. -era- 11.04.2017, 07:55
Učili nás napríklad, že existuje svetelný lúč. Z momentálnej dvojnosti teórie svetla svetelný lúč je absurdita. Alebo nie?
▲
11.04.2017, 08:04
|
Ale to bol iba prejav , ktorý bol v tej dobe pozorovatelný, lož je vedomé klamanie. Pomocou svetelného lúča sa da veľa- nie všetko- v správaní svetla vysvetliť.
|
|
|
18
|
|
16. majko1 11.04.2017, 08:04
Ale to bol iba prejav , ktorý bol v tej dobe pozorovatelný, lož je vedomé klamanie. Pomocou svetelného lúča sa da veľa- nie všetko- v správaní svetla vysvetliť.
▲
11.04.2017, 08:28
|
25. Tak jeden socialistický: Mali sme učiteľa, ktorý tvrdil, že celá Moskva je už ateistická
|
|
|
19
|
|
18. -era- 11.04.2017, 08:28
25. Tak jeden socialistický: Mali sme učiteľa, ktorý tvrdil, že celá Moskva je už ateistická
▲
11.04.2017, 10:28
|
To nebola veda, to bola ideologia.....
|
|
|
20
|
|
14. majko1 11.04.2017, 06:29
V čom konkrétne nás učebnice klamali ? Ja vidím problém v tom, že každé tvrdenie- dúfam že sa bavíme o vede- má svoje okrajové podmienky, ktoré obyčajne ľudia nepoznajú či neuvedomujú si.
▲
11.04.2017, 16:38
|
23
Uz len Darwinova a teoria že človek pochádza z opice.
|
|
|
21
|
|
20. YouLove 11.04.2017, 16:38
23
Uz len Darwinova a teoria že človek pochádza z opice.
▲
11.04.2017, 16:55
|
človek nepochádza s opice, ale má spoločných predkov s opicou a to je dosť veľký rozdiel...
|
|
|
|
prevádzkuje diskusneforum.sk
kontaktuj správcu diskusného fóra
vytvoril dzI/O 2023 - 2024
veľkosť : 119 896 B
vygenerované za : 0.157 s
unikátne zobrazenia tém : 36 425
unikátne zobrazenia blogov : 543
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
|
možnosti
hlavná stránka
nastavenia
blogy
todo
hľadanie :
blog dňa :
odkaz 1. POČÚVAJ bez prerušovania 😉 2. HOVOR bez obviňovania 😉 3. DÁVAJ hojne 😉 4. MODLI sa neprestajne 😉 5. ODPOVEDAJ bez hádok 😉 6. HOVOR pravdu 😉 7. UŽÍVAJ si bez frflania 😉 8. BOHU...
citát dňa :
Najprv sa musíš naučiť milovať, ak chceš byť milovaný.
|