hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Vôĺa dieťaťa nerozhoduje, že sa narodí

príspevkov
20
zobrazení
14
tému vytvoril(a) 10.3.2021 08:34 RealitaABC
posledná zmena 10.3.2021 20:35
1
10.03.2021, 08:34
Už samotný význam slova - narodenie a znovuzrodenie vylučuje našú vôľu pri novom narodení z Boha.

Preto skutočné znovuzrodenie z Boha, je jedine z Božej vôle

Rozhodujúcim faktorom, pri účinnosti spásy, nie je vôľa duchovne mŕtveho srdca človeka, ktoré nie je schopné vnímať svetlo Božieho Slova, ale tým faktorom je znovuzrodené srdce Otcom na nebesiach. Znovuzrodenie z Boha nie je aktom našej vôle, ale Božej vôle. Teda oživenie - znovuzrodené srdce z Boha predchádza našej vôli, lebo naša vôľa je úplne závislá na stave srdca, teda či je duchovne mŕtve, alebo či je už oživené Bohom.

Ak je už oživené Bohom a teda je už schopné vnímať pravdu Božieho Slova - má už uši na to, aby počulo na hlas Krista, tak až vtedy sa naplní skrze vieru Slovom Božím. No a vôľa je závislá na tom v akom stave voči Bohu je srdce a čím je naplnené, teda čo ho charakterizuje. Vyberá z pokladu srdca len to, čo tam je. Ak je srdce bez Boha, tak čokoľvek, čo vôľa vyberie zo svojho srdca je vždy poznačené bezbožnosťou. Teda, ak je tam len zhrdzavené železo, tak nevyberie predsa zlato.
Ak je Bohom oživené srdce skrze vieru naplnené Slovom Božím, tak to, čo vôľa vyberie zo srdca, bude niesť charakter toho, čo je vo vnútri – teda Boha.

A to je to, čo predchádza našej vôli a je rozhodujúce pri účinnosti spásy.

Evanjelium podľa Lukáša 6:45 Dobrý človek z dobrého pokladu svojho srdca vynáša dobré, a zlý človek zo zlého pokladu svojho srdca vynáša zlé; lebo čím je preplnené srdce, to hovoria jeho ústa.

Aby bolo srdce človeka pre Boha dobré, tak sa musí najprv znovuzrodiť z Boha. Boh ho oživí – preorie zem v jeho srdci a pripraví, aby bola dobrá a to predtým, ako zaseje svoje semeno Ducha – Slovo. Z takého Božieho semena vyrastie dobrý strom, ktorý už prirodzene donáša dobré ovocie. Zlý strom nemôže donášať dobré ovocie. V duchovne mŕtvom srdci vyrastie vždy len zlý strom - burina. Preto najprv musí byť dobré Božie semeno zasiaté do Bohom vopred preoranej, odburinenej a oživenej zeme, aby sa dobre zakorenilo a nič nebránilo v raste dobrého stromu. Bez sebazaprenia to nejde. Je samozrejmosťou, že Boh ako dobrý hospodár svoj strom okopáva, orezuje, vyživuje a chráni, aby donášal viacej ovocia.

Arminianizmus toto popiera a preto je nebiblický, pretože zaprieť samého seba je zaprieť svoju vôľu. Preto naša vôľa nemôže oživiť naše duchovne mŕtve srdce.

Naopak, najprv je Bohom oživené srdce - znovuzrodenie z Boha a vôľa len kopíruje tento stav. Je na stave srdca a teda aj na tom, čím je naplnené - čo ho charakterizuje plne závislá.
👍: stefan 5
none
2

1. RealitaABC 10.03.2021, 08:34

Už samotný význam slova - narodenie a znovuzrodenie vylučuje našú vôľu pri novom narodení z Boha.

Preto skutočné znovuzrodenie z Boha, je jedine z Božej vôle

Rozhodujúcim faktorom, pri účinnosti spásy, nie je vôľa duchovne mŕtveho srdca človeka, ktoré nie je schopné vnímať svetlo Božieho Slova, ale tým faktorom je znovuzrodené srdce Otcom na nebesiach. Znovuzrodenie z Boha nie je aktom našej vôle, ale Božej vôle. Teda oživenie - znovuzrodené srdce z Boha predchádza našej vôli, ...

10.03.2021, 09:20
Dobre píšeš, ale ľudia by mali byť zvedaví o čom to je ako Nikodem....K tomu znovuzrodeniu nedôjde, ak človek preto niečo neurobí....
Nove srdce už dava Boh, my to nevieme urobiť.....
Ez 36:26 A dám vám nové srdce a nového ducha dám do vášho vnútra a odstránim to kamenné srdce z vášho tela a dám vám srdce z mäsa.
none
3

1. RealitaABC 10.03.2021, 08:34

Už samotný význam slova - narodenie a znovuzrodenie vylučuje našú vôľu pri novom narodení z Boha.

Preto skutočné znovuzrodenie z Boha, je jedine z Božej vôle

Rozhodujúcim faktorom, pri účinnosti spásy, nie je vôľa duchovne mŕtveho srdca človeka, ktoré nie je schopné vnímať svetlo Božieho Slova, ale tým faktorom je znovuzrodené srdce Otcom na nebesiach. Znovuzrodenie z Boha nie je aktom našej vôle, ale Božej vôle. Teda oživenie - znovuzrodené srdce z Boha predchádza našej vôli, ...

10.03.2021, 10:36
Realita... je to tak, ako píšeš.
Ale nezabúdaj na to, že aj v arminianskych zboroch je veľký počet znovuzrodených ľudí.
Aj oni majú poznanie Pána a preto by som použil namiesto "nebiblický" radšej niečo v miernejsom tóne.

Inak na tomto fóre ľudia potrebujú počuť základné pravdy o našom Bohu Pánovi Ježišovi Kristovi. O probléme arminianizmu tu nemá nikto ani potuchy.
none
4

3. stefan 5 10.03.2021, 10:36

Realita... je to tak, ako píšeš.
Ale nezabúdaj na to, že aj v arminianskych zboroch je veľký počet znovuzrodených ľudí.
Aj oni majú poznanie Pána a preto by som použil namiesto "nebiblický" radšej niečo v miernejsom tóne.

Inak na tomto fóre ľudia potrebujú počuť základné pravdy o našom Bohu Pánovi Ježišovi Kristovi. O probléme arminianizmu tu nemá nikto ani potuchy.

10.03.2021, 11:04
To koho myslite arminianské zbory......
none
5

4. ondrej61 10.03.2021, 11:04

To koho myslite arminianské zbory......

10.03.2021, 11:20
napr. Kalvinizmus vs. Arminianizmus odkaz

Vezmi si napr. otázku ľudskej slobodnej vôle, ktorú nie všetci "kresťania" považujú za reálne existujúcu
👍: ondrej61
none
6

5. Krištof 10.03.2021, 11:20

napr. Kalvinizmus vs. Arminianizmus https://www.gotquestions.org/Slovencina/Kalvinizmus-Arminianizmus.html.

Vezmi si napr. otázku ľudskej slobodnej vôle, ktorú nie všetci "kresťania" považujú za reálne existujúcu

10.03.2021, 11:30
ludia skomplikuju snad vsetko....Ja som teda čo vlastne podla toho....
none
12

6. ondrej61 10.03.2021, 11:30

ludia skomplikuju snad vsetko....Ja som teda čo vlastne podla toho....

10.03.2021, 16:34
Ondrej61, predpokladám že aspoň do určitej miery slobodnú vôľu uznávaš. Všimol som si, že aj v časopise Milosť sa píše o kalvinizme (časť Predurčenie a osud): odkaz
KKC "405 Hoci je dedičný hriech každému vlastný, ani u jedného Adamovho potomka nemá povahu osobnej viny. Je pozbavením prvotnej svätosti a spravodlivosti, ale ľudská prirodzenosť nie je úplne skazená...
406 Učenie Cirkvi o prenášaní dedičného hriechu sa spresnilo najmä v 5. storočí najmä pod vplyvom úvah svätého Augustína proti pelagianizmu, a v 16. storočí v opozícii proti protestantskej reformácii. Pelagius zastával názor, že človek môže viesť morálne dobrý život prirodzenou silou svojej slobodnej vôle bez nevyhnutnej pomoci Božej milosti. Tak zredukoval vplyv Adamovho hriechu iba na vplyv zlého príkladu. Prví protestantskí reformátori, naopak, učili, že človek bol prvotným hriechom úplne skazený a že jeho slobodná vôľa bola zničená. Stotožňovali hriech, ktorý dedí každý človek, s náklonnosťou na zlé (concupiscentia), ktorá je vraj neprekonateľná. O tom, ako treba chápať zjavené údaje o dedičnom hriechu, sa Cirkev vyslovila najmä na Druhom oranžskom koncile v roku 529 a na Tridentskom koncile v roku 1546."

Cirkev má taký "stredný" názor na slobodnú vôľu - medzi extrémami pelagianizmu a kalvinizmu. A ten "stredný" názor súvisí potom aj s touto vecou:
KKC "847 Toto tvrdenie sa nevzťahuje na tých, ktorí bez vlastnej viny nepoznajú Krista a jeho Cirkev:
„Lebo tí, čo bez vlastnej viny nepoznajú Kristovo evanjelium a jeho Cirkev, ale s úprimným srdcom hľadajú Boha a pod vplyvom milosti sa snažia skutkami plniť jeho vôľu, poznanú hlasom svedomia, môžu dosiahnuť večnú spásu.“ odkaz
none
13

12. Krištof 10.03.2021, 16:34

Ondrej61, predpokladám že aspoň do určitej miery slobodnú vôľu uznávaš. Všimol som si, že aj v časopise Milosť sa píše o kalvinizme (časť Predurčenie a osud): https://bit.ly/3ruyRXz
KKC "405 Hoci je dedičný hriech každému vlastný, ani u jedného Adamovho potomka nemá povahu osobnej viny. Je pozbavením prvotnej svätosti a spravodlivosti, ale ľudská prirodzenosť nie je úplne skazená...
406 Učenie Cirkvi o prenášaní dedičného hriechu sa spresnilo najmä v 5. storočí najmä pod vplyvom úvah sv...

10.03.2021, 16:47
Teraz rozmýšľam Krištof, či tušís, o čom píšeš, alebo vyslovene klameš.
Nože rozveď, čo si predstavuješ pod... citujem "406 Učenie Cirkvi o prenášaní dedičného hriechu sa spresnilo najmä v 5. storočí najmä pod vplyvom úvah svätého Augustína proti pelagianizmu"

Ak mi vysvetlíš, ako sa spresnil, uvidíme, o čo ti ide
none
14

13. stefan 5 10.03.2021, 16:47

Teraz rozmýšľam Krištof, či tušís, o čom píšeš, alebo vyslovene klameš.
Nože rozveď, čo si predstavuješ pod... citujem "406 Učenie Cirkvi o prenášaní dedičného hriechu sa spresnilo najmä v 5. storočí najmä pod vplyvom úvah svätého Augustína proti pelagianizmu"

Ak mi vysvetlíš, ako sa spresnil, uvidíme, o čo ti ide

10.03.2021, 17:08
Pelagius žil v 4. až 5. storočí a zastával názor, že človek môže viesť morálne dobrý život prirodzenou silou svojej slobodnej vôle bez nevyhnutnej pomoci Božej milosti. Odmietal dedičný hriech a jeho negatívny vplyv na človeka, obmedzenie slobodnej vôle a pod. Sv. Augustín naopak uznával náuku o dedičnom hriechu a jeho vplyve na človeka atď., uznával dôležitosť Božej milosti, hoci neodmietal celkom ani slobodnú vôľu. Učenie Cirkvi aj o tomto bolo vyjadrené najmä na Druhom oranžskom koncile v roku 529 a na Tridentskom koncile v roku 1546 (pozri napr. Kánon 5)
none
16

12. Krištof 10.03.2021, 16:34

Ondrej61, predpokladám že aspoň do určitej miery slobodnú vôľu uznávaš. Všimol som si, že aj v časopise Milosť sa píše o kalvinizme (časť Predurčenie a osud): https://bit.ly/3ruyRXz
KKC "405 Hoci je dedičný hriech každému vlastný, ani u jedného Adamovho potomka nemá povahu osobnej viny. Je pozbavením prvotnej svätosti a spravodlivosti, ale ľudská prirodzenosť nie je úplne skazená...
406 Učenie Cirkvi o prenášaní dedičného hriechu sa spresnilo najmä v 5. storočí najmä pod vplyvom úvah sv...

10.03.2021, 18:00
Inak problematikou dedičného hriechu pod vplyvom pelagianizmu sa zaoberala už synoda v Kartágu, kde sa v roku 418 viac ako 200 biskupov zhromaždilo a ktorú potom pápež Zosimus potvrdil. Táto synoda tiež odmietla pelagianizmus
none
18

16. Krištof 10.03.2021, 18:00

Inak problematikou dedičného hriechu pod vplyvom pelagianizmu sa zaoberala už synoda v Kartágu, kde sa v roku 418 viac ako 200 biskupov zhromaždilo a ktorú potom pápež Zosimus potvrdil. Táto synoda tiež odmietla pelagianizmus

10.03.2021, 18:22
Krištof
Takže ak je to tak a Augustín hlásal náuku o dedičom hriechu a vy ste "niekde v strede", tým pádom ste semipelagiani a odvrhli ste náuku o dedičom hriechu, ako to aj neustále potvrdzovali pápeži a najviac František.
Takisto bol Augustín ďaleko pred všetkými teológ i v predestinácii. Bol aj on kalvinista?
Potom nechápem, prečo dávaš slovo kresťania do úvodzoviek. Azda aj Augustín patrí medzi kresťanov v úvodzovkách?
Len tak na okraj Luther v podstate komplet okopiroval Augustína. Ale to by si asi musel niečo o d neho čítať, že?
Na glorii som sa minule dokonca dočítal, že Augustín bol najväčší "mariánsky ctitel"
Keď som sa ale dotyčného opýtal, nech dá súradnice, kde to Augustín písal, aspoň priznal, že to bolo v nejakom RKC časopise.
Som zvedavý, či aj ty priznáš, že o Augustínovi nevieš nič a len si si niečo vyguglil.
none
19

18. stefan 5 10.03.2021, 18:22

Krištof
Takže ak je to tak a Augustín hlásal náuku o dedičom hriechu a vy ste "niekde v strede", tým pádom ste semipelagiani a odvrhli ste náuku o dedičom hriechu, ako to aj neustále potvrdzovali pápeži a najviac František.
Takisto bol Augustín ďaleko pred všetkými teológ i v predestinácii. Bol aj on kalvinista?
Potom nechápem, prečo dávaš slovo kresťania do úvodzoviek. Azda aj Augustín patrí medzi kresťanov v úvodzovkách?
Len tak na okraj Luther v podstate komplet okopiroval A...

10.03.2021, 18:36
Sv. Augustín neodmietal celkom slobodnú vôľu. A Cirkev vo svojom učení nie je závislá len od Augustína. Napr. o dedičnom hriechu je možné si prečítať v Katechizme Katolíckej cirkvi, kde sa o tom učí ako o skutočnej veci. Ale Cirkev neodmieta ani slobodnú vôľu. Napr. Tridentský koncil
"Kánon 5.
Kto hovorí, že slobodná vôľa človeka sa po Adamovom hriechu stratila a vyhasla, alebo že ide iba o slovo, ba o meno bez obsahu, napokon o výplod, ktorý satan vniesol do Cirkvi, nech je exkomunikovaný."

Čítal som aj Vyznania od sv. Augustína...
none
7

1. RealitaABC 10.03.2021, 08:34

Už samotný význam slova - narodenie a znovuzrodenie vylučuje našú vôľu pri novom narodení z Boha.

Preto skutočné znovuzrodenie z Boha, je jedine z Božej vôle

Rozhodujúcim faktorom, pri účinnosti spásy, nie je vôľa duchovne mŕtveho srdca človeka, ktoré nie je schopné vnímať svetlo Božieho Slova, ale tým faktorom je znovuzrodené srdce Otcom na nebesiach. Znovuzrodenie z Boha nie je aktom našej vôle, ale Božej vôle. Teda oživenie - znovuzrodené srdce z Boha predchádza našej vôli, ...

10.03.2021, 14:16
A čože je to tá ľudská vôľa?
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 27.4.2024 1:45 ) veľkosť : 121 787 B vygenerované za : 0.070 s unikátne zobrazenia tém : 300 832 unikátne zobrazenia blogov : 3 175 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti :

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

nikto (nie) je online

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Šialené zhony alebo pokoj, stromček, pod stromčekom darčeky a ľudia, ktorí sú nejakým spôsobom k sebe viazaní spolu pokope v strese či radosti... A ešte narodeniny... Pre niekoho skut...

citát dňa :

Udržiavajúc si svoj duševný pokoj chránime i ten telesný.