1
|
a pravdepodobne viete, že sezónne načasovanie týchto dvoch sviatkov je tiež pohanské. Mierne zaujímavé. Nie to, čo tu nájdete. Na POCM zistíte, že staroveké kultúry v oblasti Stredozemného mora zdieľali súbor myšlienok o Bohoch a ich silách a mieste vo vesmíre - a že kresťanstvo tieto myšlienky prijalo a aplikovalo na Ježiša.
Starovekí ľudia vedeli, že krstní muži robia zázraky. Prví kresťania vedeli, že Ježiš je krstný človek, takže príbehy, ktoré o ňom hovorili, zahŕňali zázraky. Dokonca robil rovnaké zázraky ako ostatní, skôr pohanskí krstní muži.
Jadro kresťanstva - uctievanie zázračného, ??chodiaceho a hovoriaceho krstného muža, ktorý prináša spásu - bolo tiež jadrom iných starovekých náboženstiev, ktoré sa začali tisíc rokov pred Ježišom.
Nebo, peklo, proroctvo, posadnutosť démonmi, obeta, zasvätenie krstom, spoločenstvo s Bohom prostredníctvom svätého jedla, Ducha Svätého, monoteizmus, nesmrteľnosť duše a mnohé ďalšie „kresťanské“ myšlienky, to všetko patrilo k starším, starším pohanským vieram. Jednoducho boli súčasťou starovekej stredomorskej kultúry. Spolu s Božími synmi, ktorí pracovali na zázrakoch, narodenými zo smrteľnej ženy, boli bežnými prvkami predkresťanského pohanského náboženstva. Mithras ich mal. Rovnako aj Dionýsos, Attis, Osiris a Orfeus. A viac.
A mali ich generácie - storočia - predtým, ako bol Ježiš zábleskom u svätého Pavla
odkaz
|
|
|
2
|
|
1. Scarlette 08.10.2021, 20:28
a pravdepodobne viete, že sezónne načasovanie týchto dvoch sviatkov je tiež pohanské. Mierne zaujímavé. Nie to, čo tu nájdete. Na POCM zistíte, že staroveké kultúry v oblasti Stredozemného mora zdieľali súbor myšlienok o Bohoch a ich silách a mieste vo vesmíre - a že kresťanstvo tieto myšlienky prijalo a aplikovalo na Ježiša.
Starovekí ľudia vedeli, že krstní muži robia zázraky. Prví kresťania vedeli, že Ježiš je krstný človek, takže príbehy, ktoré o ňom hovorili, zahŕňali zázraky. Doko...
▲
08.10.2021, 20:36
|
blby preklad z godmen na krstny .
|
|
|
3
|
Ako odpoveď na túto tému by som rád zacitoval apoštola Pavla, keď hovoril v prvom liste Korinťanom o tom, či sa smie jesť mäso obetované modlám:
Pokiaľ teda ide o to, či sa smie jesť mäso obetované modlám, vieme, že niet nijakej modly na svete a že okrem jedného Boha niet iného... Lenže toto poznanie nemajú všetci. Niektorí sú až doteraz takí zvyknutí na modly, že jedia toto mäso ako obety modlám, ich svedomie je neisté a preto je poškvrnené.... Len dbajte, aby táto vaša sloboda nebola na pohoršenie slabým. Ak totiž teba, ktorý máš poznanie, niekto uvidí stolovať v modlárskom chráme, či sa tým aj jeho slabé svedomie neposmelí, aby aj on jedol mäso obetované modlám...
Ak si dávne pohanské tradície a zvyky súčasný človek nespája s tým náboženstvom, nie je na tom nič zlé.
Rovnako ako sa nepreviní kresťan tým, že zje mäso obetované modlám, pokiaľ v tie modly neverí a je to preňho len obyčajné mäso a nehľadá v tom niečo viac.
Prečo by Veľká Noc nemohla byť ako sviatkom vzkriesenia Krista, a tak isto aj oslavou jari, nového života keď sa všetko rodí a kvitne? Vajíčka, zajačiky atď sú krásne tradície. A táto výzdoba rovnako ako aj vianočná pohľadí človeka pri srdci a majú z toho radosť najmä deti.
|
|
|
|