1
|
1. Ján 20,23 :
„Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené a komu zadržíte, tomu budú zadržané“…(katolícky preklad).
„Keby ste odpustili hriechy niektorých ľudí, sú im odpustené, a keby ste zadržali hriechy niektorých ľudí, sú im zadržané.“ … (roháčkov preklad)
2. Matúš 6:14-15:
„Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; 15ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov.“
….........
Na základe (1) bola v RKC ustanovená sviatosť zmierenia / spoveď u kňaza. Môžem sa spovedať, keď som neodpustil bratovi jeho previnenia voči mne? Je táto spoveď platná?
Podľa (1) sa pri spovedi odpúšťajú hriechy, ale podľa (2) nie, lebo som neodpustil bratovi. Ešte raz inak, podľa (1) mi Boh odpustí, ale podľa (2) nie. Takže je tam rozpor. V praxi to znamená, že ak kňaz povie:„odpúšťajú sa ti hriechy“, bude (1) aj nebude (2) to pravda, lebo som neodpustil bratovi.
Čo sa stane, keď podľa (1) nepôjdem ku kňazovi na spoveď, ale k bratovi poprosiť ho o odpusenie? Bude tam rozpor? Brat mi odpustí (1) a keď ja odpustím svojmu “dlžníkovi“, odpustí mi aj Boh (2). Nikde tu nenastal rozpor, všetko sa naplnilo v správny čas. Ani sa nevyslovilo nepravdivé tvrdenie „odpúšťajú sa ti hriechy“.
Dávam do pozornosti ešte dve písma a to, ako krásne nekorešpondujú s tradíciou a s ustanovenou sviatosťou zmierenia / spoveďou u kňaza:
1Jn 2,1-2:1Moje dieťatká, toto vám píšem nato, abyste nezhrešili. A keby niekto zhrešil, máme prímluvcu u Otca, Ježiša Krista, spravedlivého. 2A on je smierením za naše hriechy, no, nie len za naše, ale aj za hriechy celého sveta.
Jak 5,16: Vyznávajte si teda navzájom hriechy a modlite sa jeden za druhého, aby ste ozdraveli. Lebo veľa zmôže naliehavá modlitba spravodlivého.
Týmto som sa chcel zamyslieť len nad tým, komu boli adresované slová v (1). Sú len dve možnosti, boli adresované prítomným učenníkom alebo všetkým veriacim. Ale Tomáš tam nebol, zrejme ani Pavol a teraz sa vzťahujú na celú katolícku cirkev, nie len na podmnožinu. Takže podľa tejto logiky, tieto slová neboli určené len prítomným, ale všetkým učenníkom. No ale keď sa prijemca Ježišových slov mohol rozšíriť na všetkých apoštolov, prečo by sa nemohol rozšíriť na všetkých ľudí?
Slová v (1) boli adresované všetkým, lebo evanjelium je pre všetkých. Odpúšťať hriechy / previnenia svojim vinníkom má každý a presne to hovorí (1).
|
|
|
2
|
|
1. milky945 09.10.2013, 02:54
1. Ján 20,23 :
„Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené a komu zadržíte, tomu budú zadržané“…(katolícky preklad).
„Keby ste odpustili hriechy niektorých ľudí, sú im odpustené, a keby ste zadržali hriechy niektorých ľudí, sú im zadržané.“ … (roháčkov preklad)
2. Matúš 6:14-15:
„Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; 15ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov.“
….........
Na základe (1) bola v R...
▲
09.10.2013, 05:03
|
Je to tak. V RKC je viacero veci nedomyslených. Poznám prípady rodin, ktorí sa roky medzi sebou nerozpravali, ale do kostola chodili a vsetci prijimali sviatosť oltárnu, lebo dostali" rozhrešenie." niektorí knazi sa zjavne nepytaju ludi, či odpustili aj oni.
Niekedy stačilo si kupit odpustky a bolo po hriechu. RKC ale postupom času prešla na taku kultivovanejsiu spoved , lebo v dnesnej dobe by im to uz neprešlo./ludia predsa nie su až takí barani./ ale ani to samozrejme nestači.
|
|
|
3
|
Milky,
konečne sa už prosím ťa vyfarbí. Stále sa tu točíš na jednom mieste ako h... na splave a nakoniec, kto je Roháčik ??? lebo nam ňopm si postavil všetko, teda nie ani tak roháčik ale zrejme jeho logika výkladu evanjelia. Roháčik tam teda doplnil slovo niektorých, nič viac, ale ty v tom vidíš zmenu oproti katolíckemu prekladu, ale význam toho rozdielu je kde ???
Alebo ďalej: Miesto hriechov preložil roháčik poklesky. Čo je to poklesok ???? Jeto iba rým poklesky a otec nebeský ? kde mu zostal hrich?
Ja priložím tretí preklad, elemírov: Ako chcete, aby vám bolo odpustené, ak vy neviete, alebo nechcete odpustiť. A k tomu dodatok: Odpustím, ale do smrti nezabudnem ???
S týmto chceš ísť pred ježiša ?? Ja by som sa na to nespoľahol. To teda nie !!!
Ty dokonca rolišuješ, čo povedal ježiš učeníkom a čo komu vlastne ???? To jakože to, čo povedal ježiš učeníkom, to si zobrali zo sebou do neba a nás to nemusí zaujímať ???
Ty si vatváraš psychické džudá, v ktorých sa nakoniec sám zamotáš. Jasne som ti to v posledenj teme napísal, ty si to nevšímaš a napíšeš sim to isté. Tak ako z toho von ? Pre istotu, samozrejme iba môj osobný názor, ak by si chcel vedieť oficiálne stanovisko RKC, tak si tam napíš .
Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené, komu zadržíte, tomu bodú zadržané. Roháčik ma teraz nezaujíma. ja sa spolioeham na toto.
Logika, na ktorú sa spolieham ja osobne, je v tom, že veta je v budúcom čase, teda v dvojitom budúcom čase. Prvý budúci čas je: komu budete odpúšťať, teda od ježiša až po dnes až ďalej, druhá budúcnosť je, že tomu budú odpustené.
A teda, ak som sa do toho zahrabal v gramatických časoch, potom ak kňaz pri spovedí odpustí hriechy, potom mi budú odpustené aj bohom, teda boh je ten, čo skonečnou platnosťou odpúšťa hriech a je to preto, že kňaz pri spovedí nemusí poznať všetky okolnosti hriechu, ak mu ich zamlčím vedome, alebo nevedome a boh pozná všetky okolnosti okolo každého hriechu, a preto si vyhradzuje automaticky právo konečného rozhodnutia.
Leže toto, čo tu píšem sú viac menej výnimky, kedy človek podcení boha, alebo neviem, prečo by niekto išiel na spoveď, že niekomu ublížil, ak by ho nepožiadal o odpuastenie, preto sa mkusím snažiť žiť tak, aby som nikomu neublížil, teda aby som nemusel prosiť niekoho o odpustenie. Aj keď niekedy stačí povedať prepáč, ospravedlniť sa, to by mal mažť každý na zreteli celý deň, ale tým, že sa dopustímmhriechu proti blížnemu, dopustil som sa hriechu aj proti bohu, lebo som nedodržal jeho požiadavku byť na seba milosrdní. Milosrdenstvo chcem a nie obetu.
Toto je samozrejme iba moja logika, ku ktorej som prišiel takýmto systémom pchopenia evanjelia. Nakoniec rozhodne a už aj má , dávno rozhodnuté boh, či sa mu páči tvoja, alebo moja logika, lebo ja sa spoleiham na toto a ty na to. veď nakoniec o tom je viera v boha u rozličných kresťanov. Každý chce ísť do života večného, ale boh bude ten, kto si z nás vyberie. DFvaja budú mlieť múku, jeden bude vzatý a druhý zostane, dvaja budú ležať na lôžku a jeden bude vzatý a jeden zostane, čo ak tým myslel dvoch rozdielných kresťanov ??? Alebo dvoch spolužijúcich ľudí,ktorí majú protichodné názory na evanjelium, ale každý sa spolieha na to, žo on práve je ten, kto z nich má pravdu a právet ten bude vzatý.Takže 50% bude nemilo prekvapených.
Najprv sa zamýšľaš nad tým, či slová evanjelia sa vzťahujú na učenníkov, alebo na všetkých a nakoniec v poslednom odstavci všetko zhrnieš aj tak na jednu kopu.
Z toho všetkého som pochopil len to, že ty si myslíš, že spoveď, teda vyslovenie hrichov je zbytočné, lebo si našiel v evanjeliu vetu:
Jn 2,1-2:1Moje dieťatká, toto vám píšem nato, abyste nezhrešili. A keby niekto zhrešil, máme prímluvcu u Otca, Ježiša Krista, spravedlivého. 2A on je smierením za naše hriechy, no, nie len za naše, ale aj za hriechy celého sveta.
Jak 5,16: Vyznávajte si teda navzájom hriechy a modlite sa jeden za druhého, aby ste ozdraveli. Lebo veľa zmôže naliehavá modlitba spravodlivého.
Na toto by som sa ja osobne nespoliehal, lebo v tom nevidím logiku.Toznamená napríklad, že ak niekomu ukradnem zemiaky, tak sa nemusím báť, lebo ježiš prišiel na svet práve pre toto, aby to za mňa vybavil ???!!!?? Ateda dokonca aj všetky hriechy celého sveta budú takto odpustené ??!!?? Všetky tie vojny a neprávosti a svinstvo v ktorom teraz žijeme ??? veď načo by potom bolo peklo a kde je spravodlivosť boha, na ktorú sa spolieham, vštko by bolo zbytočné, lebo on je zmierením za naše hriechy ???
Toto nie, na toto by som si nezvesil svoju nádej na spasenie.
Áno, je to ponižujúce a potupujúce ísť do tej spovedelnice a vykydať na iného človeka svoju špínu. V tom sme si dúfam za jedno, ale čo je, alebo čo bude horšie, podstúpiť túto pokoru dnes, ak nám túto šancu dáva Ježiš vo svojom evanjeliu, alebo potom pri poslednom súde? A čo ak ten posledný súd bude už len o súdení a vôbec nie o odpustení???
V evanjeliou je dokonca aj veta, že: Sedávali sme s tebou za jedným stolom, robili sme zázraky v tvojom mene, ale on im odpovie, choďte odomňa zloreční ! Toto vám roháčik nepreložil ??
Veď nakoniec stále sa musím vraciať k tomu, že nikto z nás nie je idiot, aby išiel do pekla.A teda každý z nás sa musí spoliehať na niečo, aby sa to nestalo. možno nakoniec aj nám katolíkom povie boh, že sme pokrytci aj našími spovediami a povie vám, že sa mu viacej páčite, že ste sa spoľahli na to, čo tu vyššie opisuješ. To nikto na zemi nemôže vedieť, to vie len on a on na konci rozhodne a ja budem do poslednej chvíle napnutý, či rozhodne tak, alebo onak, lebo vy tiež sa spoliehate na evanjelium, možno iba inak prfeložené, ale predsa. Ale ten pocit, ak vyjkde človek z tej spovedelnice, sa nedá opísať.A budem tak chodiť vždy, keď to budem potrebovať.
Samozrejme, že aj tu sú extrémy, pretože ľudia veľmi rýchlo pocítili, ako to funguje a snažia sa to vybičovať do krajnosti. To si myslím, že tiež nie je zdravé, ísť tam za každú cenu a vymýšľať si kadeaké ľahké hriechy až do absurdnosti, je tiež nezmysel a tiež si myslím, že sa to ježišovi nemusí páčiť, ale vždy je aj toto lepšie, ako tam neísť vôbec.
Lebo toto ja považujem prať si svoju košelui v krvi baránkovej.
V jánovej apokalypse sa predsa každý musí vidieť, kde je, ak dúfa na odpustenie a nebo. Videl som zástup nekonečný rôznych ľudí a národov a rás, ktorí si zbielili svoje košele v krvi baránkovej. Lebo len ten, kto bude jesť moje telo a piť moju krv, má život večný.
Je to vec názoru, na čo sa každý splieha a nakoniec uvidíme, koho z nás , alebo či aj oboch nás si predsa len boh vyberie, lebo : Blahoslavený každý, kto sa nepohoršil na mojom mene, a v tomto som prevedčený, že sme za jedno.
Veď aj učenníci prišli za Ježišom hovorili mu: Sú aj mnohí iní, ktorí vyháňajú zlých duchov v tvojom mene. Na to im Ježiš odpúovedal: nechajte ich, kto nie je proti nám je s nami a ja dúfam, že aj na tomto fore , milky, sme spolu. Máme trošku rozdielne názory, ale sme spolu.
|
|
|
5
|
|
3. elemír 09.10.2013, 05:53
Milky,
konečne sa už prosím ťa vyfarbí. Stále sa tu točíš na jednom mieste ako h... na splave a nakoniec, kto je Roháčik ??? lebo nam ňopm si postavil všetko, teda nie ani tak roháčik ale zrejme jeho logika výkladu evanjelia. Roháčik tam teda doplnil slovo niektorých, nič viac, ale ty v tom vidíš zmenu oproti katolíckemu prekladu, ale význam toho rozdielu je kde ???
Alebo ďalej: Miesto hriechov preložil roháčik poklesky. Čo je to poklesok ???? Jeto iba rým poklesky a otec nebeský ? kde ...
▲
09.10.2013, 14:29
|
elemír:
Na rozdiel od veriaci-3 si nič nepochopil. Nestaviam nič na roháčkovi (roháček), môžem kľudne v tomto prípade použiť len katolícky preklad, lebo slovo "niektorých" vôbec nie je dôležité, nehrá žiadnu rolu. Ale keď už ide o to, Roháček robil doslovný preklad z pôvodných jazykov. A aby som bol úplne presný, aj on pridával slová v kontexte, aby sa to dalo ľahšie čítať / rozumieť, takže bez pridaných slov by doslovný preklad z pôvodných jazykov vyzeral takto:
Ján 20,23: Keby ste odpustili hriechy niektorých, sú im odpustené, a keby ste zadržali niektorých, sú im zadržané.
Citujem „Ty dokonca rolišuješ, čo povedal ježiš učeníkom a čo komu vlastne ???? To jakože to, čo povedal ježiš učeníkom, to si zobrali zo sebou do neba a nás to nemusí zaujímať ???" ..... to si zase zaperlil, lebo obviňuješ mňa z toho, čo robí RKC, v mojom príspevku som tvrdil opak, že uvedené slová Ježiš adresoval všetkým, teda je na mieste spochybniť sviatosť zmierenia, formu alebo dokonca jej obsah.
Citujem „neviem, prečo by niekto išiel na spoveď, že niekomu ublížil, ak by ho nepožiadal o odpuastenie“ ….. Vôbec mi nešlo o tento prípad, divím sa, že to stále nechápeš, už som to vysvetloval tri krát, aj veriaci-3 to pekne zhrnul. Ale nedivím sa tomu, že si sa nevyjadril k meritu veci, teda k sporu medzi (1) a (2), ak (1) chápeme ako ustanovenie sviatosti zmierenia.
Citujem „Z toho všetkého som pochopil len to, že ty si myslíš, že spoveď, teda vyslovenie hrichov je zbytočné, lebo si našiel v evanjeliu vetu:“ …. zase zle. Vyslovenie hriechov je dôležité, pokánie je dôležité, pred Bohom a pred človekom, ktorému som ublížil, ale nie tretej osobe, nie kňazovi v spovedelnici. Iba o toto mi v podstate tu a teraz ide / išlo.
Citujem „veď načo by potom bolo peklo a kde je spravodlivosť boha, na ktorú sa spolieham?“ … Ty sa spoliehaš na peklo? Spoliehaš sa zrejme aj nato, že ty v ňom nebudeš. To je znak / prejav tvojho milosrdenstva, iných tam posielať, ale seba nie.
Citujem „možno nakoniec aj nám katolíkom povie boh, že sme pokrytci aj našími spovediami a povie vám, že sa mu viacej páčite, že ste sa spoľahli na to, čo tu vyššie opisuješ. To nikto na zemi nemôže vedieť, to vie len on “ …. to vôbec nie je pravda, že iba on. Treba čítať písmo a budeš to vedieť aj ty. Treba sa v písme hrabať a vŕtať ako decko na pieskovisku a nie si ho len občas prečítať ak vôbec, pritom sa spoliehať len na tradíciu cirkvi katolíckej.
Citujem „ak vyjkde človek z tej spovedelnice, sa nedá opísať.“ …... Nemal som takú skúsenosť, keď som chodil na spoveď, hoci som chodil málo, nie moc často.
|
|
|
4
|
Iracionálne učenie, reálne konanie. Veď, bez ohľadu na to či to niekto vyčítal z NZ, sa to bežne deje. Ak mi niekto ublíži, alebo ma inak urazí, môžem mu to odpustiť, alebo celý život na neho gániť, zazerať, byť voči nemu nepriateľský. Je to bežná banalita z ktorej chytráci urobili slovo božie. A vy to tu naťahujete ako supy črevá.
|
|
|
6
|
ja som tak sprosta,ze moja hlupost a tupota mi nedovoli pochopit nielen Bibliu
som rada,ze nepatrim medzi vas intelektualov,ale medzi hlupakov
|
|
|
7
|
Milky, ten štýl a to čo ty píšeš, asi nikdy nepochopím, ale ty si napísal, že si vyšiel zo spovedelnice a nemal som takú skúsenosť. Podľa toho čo píšeš, sa ani nedá diviť. ja na to čumím vyvalený ako dvere, v tom sa nedá vyznať. To nemá hlavu a ani pätu.Vytrhávaš z kontekstu a krútiš s tým ako chceš. Začneš o niečopm písať a ďalšia veta je úplne o niečom inom, aky by si si medzitým niekde odskočil na hodinu a potom sa vrátil a nevšimol si o čom si začal a pokračuješ o tom, čo si niekde medzi tým s niekým iným debatoval?
Podľa (1) sa pri spovedi odpúšťajú hriechy, ale podľa (2) nie, lebo som neodpustil bratovi. Ešte raz inak, podľa (1) mi Boh odpustí, ale podľa (2) nie. Takže je tam rozpor. V praxi to znamená, že ak kňaz povie:„odpúšťajú sa ti hriechy“, bude (1) aj nebude (2) to pravda, lebo som neodpustil bratovi.
Toto je tvoj typický štýl. Vyznáš sa v tom aspom ty sám.
Aj v jednotke a aj v dvojke sa píše úplne to isté, ale ty napíšeš podľa (1) áno a podľa (2) nie. A to všetko dokonca potom ešte aj inak.
Ty si presne ako ten mr. Been u toho zubára. Ten istý snímok sa dal otočiť dvakrát a vždy bol pokazený zub inde.
Alebo, predsa ešte jedna perlička:
Ja som napísal:
Citujem „veď načo by potom bolo peklo a kde je spravodlivosť boha, na ktorú sa spolieham?“ … Ty sa spoliehaš na peklo? Spoliehaš sa zrejme aj nato, že ty v ňom nebudeš. To je znak / prejav tvojho milosrdenstva, iných tam posielať, ale seba nie.
Z celej vety si zobral koniec, bez toho, čo bolo pred tým,a ešte aj ten kopniec si prekrútil. Ja som napísal:„veď načo by potom bolo peklo a kde je spravodlivosť boha, na ktorú sa spolieham?“ A ty si na to napísal:Ty sa spoliehaš na peklo? Spoliehaš sa zrejme aj nato, že ty v ňom nebudeš. To je znak / prejav tvojho milosrdenstva, iných tam posielať, ale seba
Ja som teda napísal, že kde je spravodlivosť Boha na ktoprú sa splieham, ale ty si napísal, že sa spolieham na peklo ?? Toto je svinstvo tvojho prekrúcania a to si si iba odstrihjol koniec vety Lebo celý odsek je takto:
Toznamená napríklad, že ak niekomu ukradnem zemiaky, tak sa nemusím báť, lebo ježiš prišiel na svet práve pre toto, aby to za mňa vybavil ???!!!?? Ateda dokonca aj všetky hriechy celého sveta budú takto odpustené ??!!?? Všetky tie vojny a neprávosti a svinstvo v ktorom teraz žijeme ??? veď načo by potom bolo peklo a kde je spravodlivosť boha, na ktorú sa spolieham, vštko by bolo zbytočné, lebo on je zmierením za naše hriechy ???
O tomto trošku porozmýšľaj. to sa nehnevaj, ale odtrhnúť koniec vety od kontextu odstavca a ešte aj ten dokrútiť.
A to som uviedol jediný príklad a ty všetko takto krútiš.
Má cenu vôbec na to reagovať. Toto ja radšej nechám na iných, lebo aj salbeju si z toho urobil sprostu a preto si myslím, že je pre teba pred bohom veľmi nebezpečné toto tvoje prekrúcanie. To je unikum, čo tu ty predvádzaš.
|
|
|
8
|
Aj v jednotke a aj v dvojke sa píše úplne to isté? Ani náhodou.
(1) = „Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené a komu zadržíte, tomu budú zadržané“
(2) = „Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; 15ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov.“
(1) hovorí čo budú robiť kňazi v spovedelnici, že budú odpúšťať alebo zadržiavať hriechy, to je výklad RKC
ľ2) hovorí o vzťahoch medzi ľuďmi, že si majú odpúšťať priestupky/hriechy, lebo tak bude aj Boh odpúšťať ich priestupky/hriechy.
|
|
|
10
|
|
8. milky945 09.10.2013, 22:19
Aj v jednotke a aj v dvojke sa píše úplne to isté? Ani náhodou.
(1) = „Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené a komu zadržíte, tomu budú zadržané“
(2) = „Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; 15ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov.“
(1) hovorí čo budú robiť kňazi v spovedelnici, že budú odpúšťať alebo zadržiavať hriechy, to je výklad RKC
ľ2) hovorí o vzťahoch medzi ľuďmi, že si majú odpú...
▲
09.10.2013, 22:50
|
V prvom príspevku som hovoril hlavne o tom, že (1) a (2) môžu byť v spore. Lebo podľa (2) ak ja neodpustím bratovi, ani Boh mi neodpustí, ale kňaz na to nedbá a podľa (1) mi dá rozhrešenie: "tvoje hriechy sú odpustené", či ako sa to hovorí. Pritom to nebude pravda, lebo ja som neodpustil. Podľa kňaza mi Boh akože odpustil hriechy, ale skutočnosť bude iná. Kňaz sa nezvykne pýtať nato, či som odpustil bratovi, oprav ma ak sa mýlim.
No a potom som ďalej uvažoval, čo sa zmení keby sme zmenili adresáta slov v (1): "Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené". Teda keby tieto slová boli adresované nám všetkým. Potom nie kňaz by odpúšťal hriechy na spovedi, ale my ľudia by sme si vzájomne odpúšťali. Samozrejme hriechy voči Bohu musíme vyznať Bohu a všetky treba rovnako úprimne oľutovať.
|
|
|
23
|
|
8. milky945 09.10.2013, 22:19
Aj v jednotke a aj v dvojke sa píše úplne to isté? Ani náhodou.
(1) = „Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené a komu zadržíte, tomu budú zadržané“
(2) = „Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; 15ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov.“
(1) hovorí čo budú robiť kňazi v spovedelnici, že budú odpúšťať alebo zadržiavať hriechy, to je výklad RKC
ľ2) hovorí o vzťahoch medzi ľuďmi, že si majú odpú...
▲
09.12.2014, 02:47
|
Milky bol si prave jediny online, tak som sa len tak pozrel na tvoje temy a dostal som sa nahodou sem na tuto rok staru temu:
Tak ma napadlo, ze v podstate knazi ani nemozu zadrzat niekomu hriechy, pretoze potom by sa na nich vztahovalo pravidlo:
"Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov."
Co znamena, ze keby niekomu neodpustili hriechy v spovedelnici, sami by nemali odpustene hriechy u nebeskeho Otca...
|
|
|
24
|
|
23. 09.12.2014, 02:47
Milky bol si prave jediny online, tak som sa len tak pozrel na tvoje temy a dostal som sa nahodou sem na tuto rok staru temu:
Tak ma napadlo, ze v podstate knazi ani nemozu zadrzat niekomu hriechy, pretoze potom by sa na nich vztahovalo pravidlo:
"Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov."
Co znamena, ze keby niekomu neodpustili hriechy v spovedelnici, sami by nemali odpus...
▲
09.12.2014, 19:20
|
Wolfe 23: dobrý postreh, tento nedostatok som si nevšimol / neuvedomil. Zrejme je ich tam ešte pár ďalších. To by mal vidieť elemir a spol., ale zrejme by sa nič nezmenilo. Cirkev by aj tak ostala na prvom mieste.
|
|
|
9
|
Ak sa spoliehaš na spravodlivosť, ani o tom nevieš ale spoliehaš sa na peklo. Lebo hneď v ďalšej vete si napísal: "veď načo by potom bolo peklo a kde je spravodlivosť boha, na ktorú sa spolieham, vštko by bolo zbytočné, lebo on je zmierením za naše hriechy ???" ..... veď načo by potom bolo peklo.
Citujem "Toznamená napríklad, že ak niekomu ukradnem zemiaky, tak sa nemusím báť, lebo ježiš prišiel na svet práve pre toto, aby to za mňa vybavil ???!!!?? Ateda dokonca aj všetky hriechy celého sveta budú takto odpustené ??!!??" ........ to si trafil klinček po hlavičke. Ježiš prišiel spasiť / zachrániť všetkých, ak náhodou nevieš. Že to nebude hneď, že to nebude také jednoduché a rýchle je už druhá vec. Ale neviem čo sa čuduješ nad tým.
Pre teba 1Jn 2,1-2 neplatí? Neuznávaš toto písmo? Ten príklad čo si dal so zemiakmi je extrémny. Božie dieťa by sa neuchýlilo ku krádeži zemiakov, a za toho čo sa uchýli, Ježiš nebude prosiť u Otca, lebo nie je Božie dieťa. Čiže 1Jn 2,1-2 sa vzťahuje na božie deti, ak vieš kto to je.
1Jn 2,1-2:1Moje dieťatká, toto vám píšem nato, abyste nezhrešili. A keby niekto zhrešil, máme prímluvcu u Otca, Ježiša Krista, spravedlivého. 2A on je smierením za naše hriechy, no, nie len za naše, ale aj za hriechy celého sveta.
|
|
|
11
|
ojooooj tu to žije príde aj ježíšek
|
|
|
12
|
Už len osvietený tu chýbal.
Bez ohľadu na to, ako sme sa obaja navzájom domotali ja osobne uznávam tieto zásady:
1. Spovedník, väčšinou kňaz, nie je Major Zeman, aby zisťoval, či pri spovedi hovoríčš pravdu, alebo nie.Všetko, čo pri spovedi povieš je tvoja zodpovednosť a nie je jeho.
2. Ježiš Kristus svojou smrťou nemaže všetky hriechy sveta, ale dáva možnosť každému hriechu, aby bol odpustený, ak sa vysloví, ako pri Jordáne.
3.Preto hovorí, komu zadržíte, tomu budú zadržané, komu odpustíte, tomu budú odpustené, teda budú. teda ak spovedajúci niečo zatají pri spovedi, alebo uvedie nesprávne, bude mu hriech odložený a pre tu schíľu aj odpustený, ale nakoniec práve pre tieto pochybenia a nečestné spovedania, s konečnou platmnosťou odpustí, alebo neodpustí hriech samotný boh, pretože boh vie to. čo nevie človek.
4. Preto každý, kto prichádza k spovedi s úprimnym úmyslom, má hriedchy síce odložené a odpustené, ale záruka dobrého úmyslu mu dáva záruku, kôli ktorej prišiel Ježiš, že sú už trvalo odpustené a nemusí ich voláčiť zo sebou, celý život.
5. Ak sa niekto prehreší proti svojmu blížnemu tým, že mu ublíži, dopúšťa sa hriechu nielen proti blížnemu, ale aj proti bohu, pretože nedodržal to,čo boh nariadil a ježiš zduploval, keď povedal, modlite sa aj za svojích nepriateľov.
Toto je môj osobný výklad. Oficiálne stanovisko RKC v tejto veci riešil naposledy Tridentský koncil a keď si koncil nagoogluješ, tak sa dozvieš oficiálne stanovisklo cirkvi ku spovedaniu. V podstate nie je rozdielne od toho, čo tu ja píšem, lebo veľa vecí tridentský koncil ustanovil správne, oni to ale zdôvodňujú inými staťami z evanjelia, ako ja. Napríklad Ján Krstiteľ tam vôbec v tejto veci nie je spomenutý, napriek tomu, že on položil podľa mňa základy terajšej spovede. Jediný, koho vtedy nespovedal a kto mu nevyznával svoje hriechy bol ježiš, ale ten bol dostatočne predstavený, kto a čo je a zároveň bolo jasne, aspom pre mňa, stanovené, ako má vyzerať spoveĎ a teda ako bude vyzerať odpustenie hrichov podľša nového zákona. Toto muselo byť najprv stanovené, aby bola jasná úloha ježiša, prečo tu bol a za čo sa nechal zabiť na kríži.
Aj ja si mnohokrát cez dň poviem, Bože odpusti mi to, alebo to, ale konečný pocit z odpustenia cítim až po spovedi.
A spoveď je ako viera, to sa nedá nanútiť.
Aj okolo spovedania sa narobilo v dejinách cirkvi veľa špinavosti, ale to ma nemôže odradiť od podstaty veci, lebo ja neopieram svoj osud o toho, čo bol debil a zabil, ale opieram svoj osud o evanjelium, ktoré je čisté od všetkého svinstva, čo je doteraz na cirkvi a je len otázka času, kedy aj katolícka cirkev bude čistá ako toto ježišovo evanjelium.
A tak sú neveriací, čo si opreli svoj osud o špínu cirkvi, lebo touto špinou si zdôvodňuju neveru a sú veriaci, ktorí o tej špine vedia, ale našli tam predsa len aj to pravé orechové.
A teda ja osobne neverím a už vôbec sa nespolieham na to, že Ježiš prišiel zotrieť všetky hriechy sveta. To je nezmysel jako vrata na hangári, lebo načo by bol potom posledný súd, načo by sa podľa evanjelia ľudia rozdelili na zrno a plevy, na ovečky a capov. Peklo by bolo prázdne a teda nanič a pri tom na zemi rozkvital ľudský humus vydierania vrážd a zločinu, až by sa hory zelenali a nikto z ľudí by nebol za nič zodpovedný,, ako koľvek by hrešil, lebo vina by sa hodila na boha, že to je preto, že zle stvoril človeka ????????? Na toto sa spoliehate ? Ja určite nie, naopak, ja verím, že každá slza bude zotretá a každá kvapka krvi zodpovedaná a toto je sparvodlôivosť podľa mňa a iba tí, čo prišli na to, ako uniknúť božiemu hnevu, ako to povedal Ján pri jordáne, majú nádej na odpustenie.
A tak Ježiš neprišiel na tento svet, aby bol každý hriech odpustený, ale dal nám záruku, že každý hriech môže byť odpustený, ak sa hriech ústne vysloví, ako pri jordáne a dodržia sa pri tom všetky pravidlá, ktoré tam boli predvedené.
A teda na rozdiel od tebaa Milky, si ja takto vysvetľujem tvoju poslednú vetu :
1Jn 2,1-2:1Moje dieťatká, toto vám píšem nato, abyste nezhrešili. A keby niekto zhrešil, máme prímluvcu u Otca, Ježiša Krista, spravedlivého. 2A on je smierením za naše hriechy, no, nie len za naše, ale aj za hriechy celého sveta.
On je zmierením a teda neodpúšťa automaticky. Berie ich na seba až do doby, kedy ich definitívne odpustí Boh.
a my sa môžeme pohybovať na totmto svete volne, bez toho, že by sme niesli neustále so sebou záťaž hriechov celého života.
|
|
|
13
|
Tárajú a tárajú. V koho záujme? V záujme podvodníckej, zločineckej organizácie - cirkvi. A elemír, veľa vraví a nič nepovie.
|
|
|
14
|
elemír:
Ešte raz a naposledy to zhrniem, lebo stále si mimo:
sú tam dve viny, dva hriechy:
H1: moje previnenie na/voči bratovi
H2: previnenie iného brata na/voči mne
čiže sú tam vlastne so mnou tri osoby
sú dve písma:
P1: Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené a komu zadržíte, tomu budú zadržané.
P2: Lebo ak odpustíte ľuďom ich poklesky, odpustí aj vám váš nebeský Otec; ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov.
A teraz aký problém tam vidím. Keď ja neodpustím bratovi, ani Boh mi neodpusti podľa P2 (“ale ak vy neodpustíte ľuďom ich pokleskov, neodpustí ani váš Otec vašich pokleskov”), ale podľa P1 (“Komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené”) mi hriechy odpustí, na spovedi cez kňaza. A to je rozpor. Platí jedno alebo druhé? Môžeš uznať / priznať, že je tam rozpor? Ak toto uznáš, môžeme sa posunúť ďalej.
Spovedník / kňaz nie je Major Zeman, ale cirkev by mala byť, aby nepríjímali rozhodnutia na základe jedného verša / písma. Presne to sa stalo so sviatosťou zmierenia, sviatosť ustanovili na základe jedného písma / verša bez ohľadu, čo sa píše inde, napr. v P2.
|
|
|
15
|
elemir 12:
Re„A teda ja osobne neverím a už vôbec sa nespolieham na to, že Ježiš prišiel zotrieť všetky hriechy sveta. To je nezmysel jako vrata na hangári, lebo načo by bol potom posledný súd, načo by sa podľa evanjelia ľudia rozdelili na zrno a plevy, na ovečky a capov. Peklo by bolo prázdne a teda nanič a pri tom na zemi rozkvital ľudský humus vydierania vrážd a zločinu, až by sa hory zelenali a nikto z ľudí by nebol za nič zodpovedný“: …..
….Re „načo by sa podľa evanjelia ľudia rozdelili na zrno a plevy, na ovečky a capov“:
Načo? Plevy a capovia budú vzkriesení na odsúdenie, aby sa aj oni stali ovečky a zrno, teda aby získali božiu spravodlivosť. Tu je dôležité pochopiť význam slova súdenie / odsúdenie / súd. Súdom sa dosahuje spravodlivosť / zákonnosť, aby platil zákon. Ale aký zákon má platiť? Má platiť Boží zákon, teda božia spravodlivosť, všetko čo je v novej zmluve, tak ako žil Kristus, to je boží zákon. Súdom sa určite nedosahuje taká spravodlivosť, že cap a pleva sa uvalí do večného pekla, lebo taký zákon nikde v písme nie je. Za hriech je smrť, to je bozia spravodlivosť, nie peklo. No a odsúdenie capov a pliev bude prejavom božieho milosrdenstva, lebo toto odsúdenie premení capov a plevy na ovečky a zrno. Takže odsúdenie sa dá chápať ako výchova, teda odsúdenie = výchova. Viď písma *1.
….Re „pri tom na zemi rozkvital ľudský humus vydierania vrážd a zločinu“:
Pozri sa na Lukáš 16,19+, je tam príbeh o Boháčovi a Lazarovi. Pre mnohých je svedectvom a dôkazom o pekle. Pre mňa nie, pre mňa je dôkazom toho, že ani peklo nie je na poučenie, na duchovný rast, lebo hoci by niekto vstal z mŕtvych a svedčil o ňom, neuverili by (Lukáš 16, 30-31) . Tým chcem povedať to, že zlí ľudia kašlú na peklo, nemajú z neho strach a dobrí sa báť nemusia, lebo majú svedomie, ktoré im bráni v zlých skutkoch, čo píšeš.
Re „On je zmierením a teda neodpúšťa automaticky.“:
Kedy som písal, že odpúšťa automaticky? Nehovoril som stále, že svoje hriechy máme vyznať pred Bohom a pred bratom, potom ich úprimne vyznať? Stále mi podsúvaš, čo som nepovedal.
*1:
Spasenie pre všetkých:
Najskôr sa podriadi všetko synovi (Žalmy 110,1) a potom to syn odovzdá otcovi (1.Korint. 15,26).
---Iz 55,10-11: Božie slovo sa nevráti bez toho aby nedosiahlo; nenavráti sa ku mne prázdne
---Luk 3,6: Každé údolie bude vyplnené, a každý vrch a breh bude snížený, a bude to, čo je krivé, priamym a nerovné bude hladkými cestami a každé telo uvidí spasenie JeHoVaHovo
---Filipanom 2,9-11: Preto aj Bôh jeho povýšil nad všetko a dal mu z ľúbosti meno, ktoré je nad každé meno, aby sa v mene Ježiša sklonilo každé koleno bytostí ponebeských a pozemských i podzemských, 11a každý jazyk aby vyznal, že Ježiš Kristus je Pánom, na slávu Boha Otca.
---Ján 3,17: Lebo neposlal Bôh na svet svojho Syna, aby súdil svet, ale aby bol svet spasený skrze neho.
---1.Kor 15,22:Lebo jako v Adamovi všetci zomierajú, zrovna tak i v Kristovi všetci budú oživení.
---1.Kor 15,55:Smrť, kde je tvoj osteň? Kde, peklo, tvoje víťazstvo? Osteň smrti je hriech a moc hriechu je zákon.
---Ezechiel 18,23: Či mám azda záľubu v smrti bezbožného, hovorí Pán JeHoVaH, či azda nie v tom, aby sa odvrátil od svojich ciest a žil? .... Lebo nemám záľuby v smrti zomierajúceho, hovorí Pán JeHoVaH. Obráťte sa tedy a žite!
|
|
|
16
|
odkaz tu je dobrý článok o spovedi
|
|
|
17
|
Milky
pozrel som si ten článok o obrátení a mám taky dijem, milky, že viac nabúral tvoju teoriu, ako moju, pretzože prtedsa len priznávam, že za hriechy sa bude trpieť.
V tom článku je totiž presne popísaná aj moja viera v mladosti. vyrastal som ako katolík a u mňa vlasstne rozhodol alkohol, že som s vierou prestal, lebo sa mi po preflámovaných nociach nechcvelo ísť do kostola a potom som si nevieru zdôvodnil veľmi podobne ako to je v tom článku. Bolo to skoro dvadsať rokov, čo som bol neveriaci a dokonca som aml iba civilný sobáš a deti neboli krstené a nechodili na náboženstvo.Ale život sa nenápadne stzával ťažsší a ťžažší a neznesiteľnejší a čím viac sa mi smola lepila na päty. No a dostal som sa do veľmi zložitej situácie a vtedy som si opovedal, že veď za mlada som mal vyskúšané, že modlitby mi dosť často fungovala a v kritických situáciach aj pomáhala. Lenže po tých 20 rokov som si nevedel ani spomenuť na slová Otčenášu, či zdravasu. Dosť dlho to trvalo a vždy keď som mal voľnú chvíľu, žačal som rozmýšľať, že predsa na to musím prísť. A v tom obrovský problém, ktgorý ma ťažil roky, vyriešil uplne banálnou vecou. To som si povedal, že to funguje, ale zároveň som si povedal, že ak sa mám vrátiť k viere, tak si rozmyslím, cez ktorú cirkev. Iba zbežne som si pozisťoval , očom niektoré cirkvi sú a vychádzalo mi to najviac na evanjelickú cirkev. Ale práve nakoniec spoveď rozhodla, že som zostal v katolíckej.
Samozrejme, ak niekto ide na spoveď zo strachu, alebo dokonca o nej pochybuje, tak nech tam nejde vôbec, lebo to je iba pretvárka, ale ak človek cíti, že sa zbavil hriechu a že sa mu žije lepšie, tak nech tam chodí kedy treba. Kedy duševne a psychicky cíti, že je pod ťažobou hriechu. A preto sa ja tejto vymoženosti katolíckej cirkvi nezbavím.
Nechodím tam kôli banálnym veciam, ako mnohí na prvé piatky, a spovedajú sa z banalít chodím keď musím a mne to vychádza niekedy aj dvakrát do mesiaca. To, či to bude fungovať aj takto u boha, to vie len on sám Boh. Nikto z nás nemôže tvrdiť, že toto je správne a toto nesprávne, nikto nemôže tvrdiť, že spoveď je zbytočná, alebo potrebná. To vie len boh. Ale ten pocit a ten život, ak človekl cíti, že má odpustené, je tak silný, že tam budem chodiť , že to budem úprimnym srdcom doporučovať každéme.
Nie je to samozrejme jednoduché, človek si musí v sebe na to vytvoriť určité zázemie počas viacerých rokov, ale potom to je na nezaplatenie. Kde nie sú preťžení kňazi, tak jeden slúži omšu a iní spovedajú a majú vždy pri spovedelnici rady.
No a či spoveď je, alebo nie je v evanjeliu, to si každý musí vysvetliť pre seba samého sám, já to tam nielenže vidím na viacerých miestach, ale hlavne, mám to v praxi vyskúšané, ako som to opisoval v predchádzajúcich príspevkoch.
Je to vždy o tom, že každý sa spoliehame na niečo iné a každý to evanjelium pochopí inak a je 85%, čo nepochopia nič.
Jednoducho Ježiš vyslal učeníkov do sveta, aby hlásali evanjelium a komu odpustíte hriechy, tomu budú odpustené.
Ja sa spolieham na toto a vyššie som opísal prečo. A navyše prax mi potvrdila, že to funguje.
Takže ja nemám o čom ďalej debatovať, lebo by som sa musel opakovať.
V tejto veci by som mal ku katolíckej cirkvi, len jednu pripomienku, že by mali spovedať aj neveriacích, lebo tí to viacej potrebujú, ako veriací.
Toto je moje telo, jedzte a pite z neho všetci, všetci bez výnimy, alebo len všetci tí, čo sú v cirkvi katolíckej a majú spoveĎ za sebou a čistú bezúhonnu dušu bez hriechu ????? To slovo "všetci" mi tam pripqadá dosť dôrazne.
|
|
|
18
|
elemir:
Vidím, že ten článok som nemal dávať, dal som ho len tak ako prídavok, k tomu hlavnému v 14 a 15 si sa nevyjadril ani slovkom. Nereagoval si na moju výzvu v 14, aby si uznal, že je tam spor, aby sme sa tak posunuli ďalej. Zrejme sa nechceš posunúť ďalej. Nereagoval si ani na môj pokus otvoriť diskusiu o spáse pre všetkých v 15. No ale nevadí, pre teba platí Status Quo, ďakujem aspoň za snahu a ochotu.
|
|
|
19
|
Milky
v tejto veci si my dva nbudeme nikdy rozumieť,, pretože ty chceš zachrániť aj tých najväčších zloťincov sveta za každú cenu a ten svet podľa toho aj tak akoby vyzeral, že tí zločinci sa na to takto pozerajú a spoliehajú. Veď ak Ježiš povie"Ak t dá niekto pol líci nastav mu aj druhé, tak to povedal preto, že keby ťa aj dobil na smrť, tak Ježiš sa bude zaujímať o záchranu toho zločinca, a vykašle sa na teba ? V prvom rade musí platíť zrno a plevy a až niekde potom, ak ten zločinec oľutuje svoje hriechy, ale takým spôsobom, že mu to uverí aj samotný boh, ktorý mu vidí do duše, potom mu aj ja odpustím, pretože sme obaja porazili satana. Lenže satan si takýchto ľudí nenechá len tak ľahko vytrhnúť z ruky a k tej ľútosti nemôže takmer nikdy dôjsť. A potom je božoia spravodlivosť, že so satanom zomrú druhou smrťou všetci, ktorí mu zostali.
Neprišiel som liečiť zdravých, ale chorých. Ježiš prišiel obracať ľudí k dobrému, aby žili bez hriechu, aby celá ľudská spoločnosť žila bez hriechu, lenže práve statan toto nedospustí, má dostaok ľudí ako svojich sluhov, ktorí o tom ani nevedia a väčšinou tvrfdia, že mňa ani boh a ani satan nezaujíma, a títo možno nevedome rozsievajú zlo, aby z neho ťažili.
Zober si napríklad vydieranie, je to novodobé násilné žobráctvo.Chlapi jako hora nie sú schopní sa uživiť normálne ako iných 98% chlapov v podnikaní a zamestnaní a sú nútení násilne žobrať. Môže byť všetek ten ľudský hnus odpustený týmto ľuďom ?:?? Teoreticky áno, ak o to požiadajú Ježiša o odpustenie a ľútosť bude v očich boha dokonalá a navypočítavá, ale prečo sa takto ponižujú ? Lebo ich k tomu dohnal satan a ak sú naozaj satanovi, ten si nenechá vytrhnúť z ruky a ic šanca na odpustenie je takmer nulová.
Veď preto je aj opovedané, že z jedného obráteného hriešnika bude v nebi väčšia radosť, ako íí spravodlivých, lebo nebo dokonale pozná silu satana.
Ja neviem, čo je peklo a načo a ani ma to nezaujíma, lebo sa pozerám na opačnú strana a dúfam, že sa do pekla nikdy nedostanem. Dúfam !!! lebo nakoniec rozhodne boh.
Na to aby sa hriešnik dostal do neba, mysí vydať obrovské úsilie a hlôavne na to, ako sa zbaviť satana. Ako sa mu dokáže sám vytrhnúť z ruky.
A práve spoveď dáva obrovskú nádej, ako uniknúť božiemu hnevu,,lebo keby boh nebol zlý na tých, čo boli zlí a neoľutovali, nebol by spravodlivý. A ja sa práve na jeho spravodlivosť spolieham.
Lenže ak Ježiš hlásal na zem túto spravodlivosť a vyšiel s tým na posmech a táto spravodlivosť je na posmech dodnes 85% ľuďom,potom to tu na zemi aj tak vyzerá.
|
|
|
20
|
elemir:
Re "pretože ty chceš zachrániť aj tých najväčších zloťincov sveta za každú cenu a ten svet podľa toho aj tak akoby vyzeral, že tí zločinci sa na to takto pozerajú a spoliehajú.": .... ale to je tak úžasná správa, že o tom oni nemôžu vedieť a mať šajnu. Veď tomu ani ty neveríš. Takže sa nie vedome podľa toho správajú. Správajú sa tak, lebo neveria v peklo alebo veria a kašlú na neho. Proste peklo je zbytočné na dosiahnutie morálky / etiky, na ich zlepšenie / rast.
Re „ale prečo sa takto ponižujú ? Lebo ich k tomu dohnal satan a ak sú naozaj satanovi, ten si nenechá vytrhnúť z ruky a ic šanca na odpustenie je takmer nulová.“ : ….. Satan si ich nenechá vytrhnúť z rúk? A to sa Boh bude pýtať Satana? Čo nevieš, že Boh je Boh a Satan je len jeho pajác? V akého Boha ty veríš?
Re „keby boh nebol zlý na tých, čo boli zlí a neoľutovali, nebol by spravodlivý. A ja sa práve na jeho spravodlivosť spolieham.“ : …... Spravodlivosť je smrť za hriech, to už aj v tom článku si sa mohol dočítať alebo niekde / niekedy u mňa. Ale je zaujímavá otázka, či môže byť Boh zlý, keď je spravodlivý a milosrdný. Jedno z toho spravodlivý a milosrdný sa nám môže javiť ako zlí v subjektívnom pohľade.
|
|
|
21
|
elemir, ešte zopakujem niektoré písma s poznámkami:
Iz 55,10-11:"Božie slovo sa nevráti bez toho aby nedosiahlo; nenavráti sa ku mne prázdne"
....
Toto je krásny verš. To vlastne hovorí, že nakoniec sa božie slovo dotkne všetkých / každého. Všetci ho budú poznať a plniť, dosiahnu tak Božiu spravodlivosť a spasenie.
Luk 3,6:"Každé údolie bude vyplnené, a každý vrch a breh bude snížený, a bude to, čo je krivé, priamym a nerovné bude hladkými cestami a každé telo uvidí spasenie JeHoVaHovo"
....
Každé telo uvidí spasenie, nie je čo dodať
Filipanom 2,9-11:"Preto aj Bôh jeho povýšil nad všetko a dal mu z ľúbosti meno, ktoré je nad každé meno, aby sa v mene Ježiša sklonilo každé koleno bytostí ponebeských a pozemských i podzemských, 11a každý jazyk aby vyznal, že Ježiš Kristus je Pánom, na slávu Boha Otca."
....
Keď sa skloní každé koleno a každý jazyk vyzná, že Ježiš je jeho Pánom, potom kto bude v pekle? Nikto, lebo tam sa takí nedostanú. Nikto v pekle sa nebude klaňať Pánovi.
1.Kor 15,22:Lebo jako v Adamovi všetci zomierajú, zrovna tak i v Kristovi všetci budú oživení. …..
opak smrti je večný život, budú oživený
Najskôr sa podriadi všetko Synovi (Žalmy 110,1) a potom to syn odovzdá Otcovi (1.Korint. 15,26). Jasne vidno čo sa deje, keď spojíš nasledujúce dve písma:
Žalmy 110,1: JeHoVaH riekol môjmu Pánovi: Seď po mojej pravici, dokiaľ nepoložím tvojich nepriateľov za podnožie tvojim nohám. 4JeHoVaH prisahal a nebude želieť: Ty si kňaz na veky podľa poriadku Melchisedechovho. 5Pán po tvojej pravici porazí kráľov v deň svojho hnevu. 6Bude súdiť medzi národami
1. Korint. 15,26: Ako posledný nepriateľ bude zničená smrť. 27Lebo, je napísané, všetko podrobil pod jeho nohy. Ale keď povie, že je všetko podrobené, je zrejmé, že krome toho, ktorý mu to všetko podrobil. 28A keď mu bude všetko podrobené, vtedy sa i sám Syn podrobí tomu, ktorý mu všetko podrobil, aby bol Bôh všetko vo všetkom.
Poznámka: používam väčšinou roháčkov preklad písma
|
|
|
22
|
Milky, to je všetko pekné, čo píšeš a nakoniec sa to aj dore číta,ale na niektoré veci mám úplne opačný názor.
Peklo je ako väzenie, je to trest, tam nemôže byť o prevýchove ani reči. Dokonca ak sa niekto dostane do pekla, je prvýchova aj zbytočná, lebo niet návratu.
Pomer moci boha a satana, nie je tak naivne jednoduchý, že Boh je všemocný aj nad satanom.To je nesprávne pochopúená božia všemohúcnosť. Ak by to tak bolo, tak Ježiš by nebol ukrižovaný, satan by nezmaril raj na zemi Adama a evy, ktorí v ňom ani nemohli vychovať svoje deti a veľa príkladov aj v evanjeliu, že ich moc, akoby bola niekedy na tej istej úrovni.
Ježiš hovorí pred svojím umučením učenníkom: Satan si vás vyžiadal, aby vás preosial, ako pšenicu, ale ja sa budem za vás modliť. Keby bol boh mocnejší ako satan, tak sa to nemohlo stať.
Hneď po krste je Ježiš pokúšaný satanom 40 dní a boh, jeho otec, sa na neho spoľahol a syn nesklamal.Ježiš niekde dokonca hovorí o rodoch démonov, ktorí zrejme a j teraz žijú medzi nami. Takže satan určite nie je pred bohom len taký pajác.
V rámci svojej spravodlivosti musí byť boh zlý na tých, čo robia zle, inak by toto tu bolo o ničom. ...dostať sa dorúk živého boha.
Každé telo uvidí spasenie, ale nemusí byť spasené, lebo zlí ľudia tiež budú vidieť spasenie dobrých, tak ako dobrí budú vidieť utrpenie zlých a tým pretrpia aj vinu za to, že mali byť ešte aktívnejší pri hlásní božieho slova. Viď boháč a Lazár.
|
|
|
|