1
|
Reagujem na tému založenú tomasom12345, o spáse nepokrstených detí.
Na začiatku Markovho evanjelia sa možno dočítať, že Ježiš odpúšťa hriechy ochrnutému človeku, na základe viery štyroch ľudí, ktorí ho k nemu priniesli cez strechu domu, lebo sa pre zástupy nemohli dostať k Ježišovi.
„Keď Ježiš videl ich vieru, povedal ochrnutému: „Synu, odpúšťajú sa ti hriechy“ (Mk 2,5).
Preto si myslím, že viera rodičov, či blízkych, môže byť nástrojom, ktorý môže Boh využiť v prospech spásy iného človeka napr. aj bábätka, ktoré zomrelo skôr ako mohlo byť pokrstené.
Alebo v Liste Timotejovi:
„Predovšetkým teda žiadam, aby sa konali prosby, modlitby a orodovania a vzdávali sa vďaky za všetkých ľudí.. Toto je dobré a milé pred Bohom, naším Spasiteľom, ktorý chce, aby boli všetci ľudia spasení a poznali pravdu.
Ak Boh chce, aby všetci ľudia boli spasení, ale dopustí smrť bábätka napr. počas pôrodu, tak automaticky posiela to dieťa do pekla? Je toto spravodlivosť? A pred modlitbami plačúcich rodičov za svoje dieťa, Boh zavrie oči?
Grécki cirkevní otcovia zdôrazňovali, že objasnenie tejto skutočnosti prekračuje hranice ľudského rozumu, a je tak pre nás tajomstvom. A ja s nimi súhlasím.
Názory sv. Augustína o automatickom zatratení nepokrstených detí, alebo všelijaké synody v dejinách Cirkvi, ktoré nedávali jasné odpovede na všetky otázky, boli konečne vyriešené až v roku 2004, keď Ján Pavol II zvolal medzinárodnú teologickú komisiu, a požiadal ju o teologickú jasnosť v tejto otázke.
A všetci sa jednomyselne zhodli na tom, že dieťa nemôže za to, že zomrelo nepokrstené. Ak by pre nepokrstené deti nebola cesta k spáse, bolo by trestuhodné a ľahkomyseľné odkladať krst čo i len o minúty. Ak by táto otázka bola taká rigorózna, isto by bola o nej zmienka v evanjeliu.... A tým dali nádej užialeným rodičom, že ich deti majú nádej na spásu.
|
|
|
2
|
Kto povedal "Nechajte deti prichádzať ku mne" ich nemôže posielať do pekla. Neviem, čo na tom toľko riešite
|
|
|
6
|
Miliony zabitych nenarodenych deti pocas interupcie, ktore rodicia odmietli, hoci to bol pozehnany plod zivota, su v pekle??? Je zvratene takto uz len uvazovat…
|
|
|
8
|
Len katolícke dogmy a povery vedia kresťana doviesť k nezmyselnej otázke ako je tá, že čo bude s nepokrsteným deckom po jeho smrti.
Ste ako Židia, ktorí sa snažili nachytať Ježiša Krista s tým kto bude manželom vdovy zo siedmych bratov potom čo každý z nich zomrel.
Ste ešte horší ako Židia, ste zaťažený predsudkami a poverami o posmrtnom živote.
Vaša viera vo vzkriesenie je tak slabá, že trpíte ešte aj pri pomyslení na to čo bude s dieťaťom po smrti.
Vy vlastne v Boha ktorý vie vzkriesiť, ani neveríte.
Váš boh hádže ľudí hneď po smrti na svoje miesto, - peklo alebo nebo.
Dokonca vo svojej vynaliezavosti ste prišli aj na myšlienku akéhosi medzineba.
Ten môj Boh ale sľuboval že príde ešte raz, a potom vzkriesi všetkých ľudí aby ich súdil.
Prečo by to robil, keby On, bol akože tým vaším bohom a hádzal ľudí na svoje miesta hneď po ich smrti?
Jeho sľub by potom nedával žiaden zmysel.
Lenže ten naozajstný Boh to ale zariadil inak, milosrdne, zhovievavo.
Zariadil to tak, že človek po smrti akoby len spal, je iba v spánku bez vedomosti, cítenia, myslenia.
Len človek na druhej strane vie vymýšľať bludy o posmrtnom mučení.
Príkladom je katolícka sekta kresťanskej viery. Tá by mučila ľudí za zivota a ešte aj po smrti.
Preto musí riešiť hlúpe otázky ako napr. čo bude s nepokrsteným dieťaťom po jeho smrti.
|
|
|
9
|
Mysliteľ
Takže príbeh o boháčovi a Lazarovi si Ježiš vymyslel z dlhej chvíle, duše postinanych mŕtvych, ktoré volajú, alebo fakt, že Pavol túži zomrieť a byť s Kristom sa majú vlastne vyložiť tak, že posmrtný život a peklo neexistujú...
|
|
|
12
|
|
9. stefan 5 21.07.2021, 10:52
Mysliteľ
Takže príbeh o boháčovi a Lazarovi si Ježiš vymyslel z dlhej chvíle, duše postinanych mŕtvych, ktoré volajú, alebo fakt, že Pavol túži zomrieť a byť s Kristom sa majú vlastne vyložiť tak, že posmrtný život a peklo neexistujú...
▲
21.07.2021, 13:06
|
Príbeh o boháčovi a Lazarovi bol len podobenstvom z mnohá iných ktoré Ježiš Kristus tak veľkodušne uvádzal pred ľuďmi aby ľahšie pochopili a hlavne zapamätali si význam jeho slov.
Preto v ňom žiaden odkaz na naozajstné peklo nepotrebujem vidieť, keď sa nechcem minúť významu toho, čo sa vlastne Ježiš snažil povedať.
Že Pavol túžil zomrieť aby bol s Kristom, je kontroverzné.
Sám Pavol nikde netvrdil že po smrti jeden ide do pekla, druhý do neba a už vôbec nič o akomsi očistci ani nespomenul.
Že túžil zomrieť?
Aj sa mu to splnilo. Ohavným spôsobom.
Ale ako Žid, a ako Kresťan veril v vzkriesenie.
Veril že ako zomretý bude akoby spal, a že hoci desať tisíc rokov, ten spánok bude uňho trvať akoby mala chvíľa.
|
|
|
13
|
|
12. Myslitel 21.07.2021, 13:06
Príbeh o boháčovi a Lazarovi bol len podobenstvom z mnohá iných ktoré Ježiš Kristus tak veľkodušne uvádzal pred ľuďmi aby ľahšie pochopili a hlavne zapamätali si význam jeho slov.
Preto v ňom žiaden odkaz na naozajstné peklo nepotrebujem vidieť, keď sa nechcem minúť významu toho, čo sa vlastne Ježiš snažil povedať.
Že Pavol túžil zomrieť aby bol s Kristom, je kontroverzné.
Sám Pavol nikde netvrdil že po smrti jeden ide do pekla, druhý do neba a už vôbec nič o akomsi očistci ani ...
▲
21.07.2021, 13:55
|
38....tvoje výklady chcú trochu fantázie, nemyslíš?
Tým šagarovym a adventistickym akoby z oka vypadli.
Je v príbehu o boháčovi a Lazarovi niekde napísané, že je to podobenstvo?
Je v akomkoľvek inom podobenstve uvedené niečie meno? V tomto prípade sú tam uvedené skutočné osoby Mojžiš a Lazar.
Pavol sa tešil, že bude spať aj 10 000 rokov?
Veril vo vzkriesenie, lebo bol žid aj kresťan?
Všetky náboženstvá, ktoré si dávajú nálepku kresťanské, veria vo vzkriesenie.
V MT 25 hovorí Kristus o večnom živote a večnom ohni.
V oboch prípadoch je použité to isté slovo AIONIOS.
Ak teda podľa teba neexistuje večný oheň, potom neexistuje ani večný život.
A zase si nezabudni prečítať z toho len pol vety a potom tu mudrovat na celú stranu.
|
|
|
15
|
|
13. stefan 5 21.07.2021, 13:55
38....tvoje výklady chcú trochu fantázie, nemyslíš?
Tým šagarovym a adventistickym akoby z oka vypadli.
Je v príbehu o boháčovi a Lazarovi niekde napísané, že je to podobenstvo?
Je v akomkoľvek inom podobenstve uvedené niečie meno? V tomto prípade sú tam uvedené skutočné osoby Mojžiš a Lazar.
Pavol sa tešil, že bude spať aj 10 000 rokov?
Veril vo vzkriesenie, lebo bol žid aj kresťan?
Všetky náboženstvá, ktoré si dávajú nálepku kresťanské, veria vo v...
▲
21.07.2021, 17:44
|
47 - Áno, z kontextu je veľmi ľahko rozoznať že príbeh o Lazárovi bol myslený ako podobenstvo.
Z príbehu o Lazárovi a boháčovi ti uniká niekoľko vecí.
Za prvé to čo som už povedal, že to bol iba vymyslený príbeh pre podobenstvo vyššieho významu.
Za druhé, si neuvedomuješ prečo Ježiš v ňom použil práve meno pre "akéhosi" žobráka - Lazar.
Použil meno Lazar naschvál. O ňom totiž vedel každý Žid. Každý z nich počul o Lazarovi o ktorom sa písalo v Starom Zákone. Bol to cudzinec, slúžil u Abraháma. Cudzinec, nežid, a predsa mal skŕz Abraháma tú istú nádej a požehnanie.
Veľmi pôsobivé aj pre nás kresťanov, nežidov. Máme to isté skrz Krista.
Abrahám v tom podobenstve predstavoval Krista.
Za tretie, nepoznáš význam symbolík ako je napr. byť v lone Abraháma, že to má tiež spojitosť so starým Zákonom ktorý Židia dobre poznali. Preto ho Ježiš použil.
Tiež nechápeš že prečo ten boháč pýtal len trocha vody, nie celé vedro. Veď predsa horel v ohni.
Voda v tomto podobenstve predstavovala svätého ducha, a boháč toho ducha nehľadal. Lazár ho pri Abrahámovi mal hojný dostatok.
Je toho viac, ale keď ty v tomto príbehu nevidíš podobenstvo, ale odkaz na existenciu pekla, nemá význam toto tu ďalej rozoberať.
|
|
|
23
|
|
15. Myslitel 21.07.2021, 17:44
47 - Áno, z kontextu je veľmi ľahko rozoznať že príbeh o Lazárovi bol myslený ako podobenstvo.
Z príbehu o Lazárovi a boháčovi ti uniká niekoľko vecí.
Za prvé to čo som už povedal, že to bol iba vymyslený príbeh pre podobenstvo vyššieho významu.
Za druhé, si neuvedomuješ prečo Ježiš v ňom použil práve meno pre "akéhosi" žobráka - Lazar.
Použil meno Lazar naschvál. O ňom totiž vedel každý Žid. Každý z nich počul o Lazarovi o ktorom sa písalo v Starom Zákone. Bol to cudzinec, ...
▲
25.07.2021, 23:04
|
Príbeh o Boháčovi a Lazárovi Ježiš adresoval učeníkom, farizejom, ľudu. Biblia hovorí, že ak niečo zvestoval ľudu, Ježiš hovoril v podobenstvách.
Mt 13,34
Toto všetko hovoril Ježiš zástupom v podobenstvách. Bez podobenstiev im nehovoril nič,
Mk 4,34
Bez podobenstva im ani nehovoril. Ale svojim učeníkom v súkromí všetko vysvetlil.
|
|
|
18
|
|
12. Myslitel 21.07.2021, 13:06
Príbeh o boháčovi a Lazarovi bol len podobenstvom z mnohá iných ktoré Ježiš Kristus tak veľkodušne uvádzal pred ľuďmi aby ľahšie pochopili a hlavne zapamätali si význam jeho slov.
Preto v ňom žiaden odkaz na naozajstné peklo nepotrebujem vidieť, keď sa nechcem minúť významu toho, čo sa vlastne Ježiš snažil povedať.
Že Pavol túžil zomrieť aby bol s Kristom, je kontroverzné.
Sám Pavol nikde netvrdil že po smrti jeden ide do pekla, druhý do neba a už vôbec nič o akomsi očistci ani ...
▲
22.07.2021, 22:13
|
nekecaj Mysliteľ....nechceš nahodou zmenioť svoj postoj k trojedinosti?.....
|
|
|
19
|
|
18. ondrej61 22.07.2021, 22:13
nekecaj Mysliteľ....nechceš nahodou zmenioť svoj postoj k trojedinosti?.....
▲
22.07.2021, 22:19
|
Mysliteľ je fajn. Vie aj premýšľať.
|
|
|
20
|
|
19. Stillhouse 22.07.2021, 22:19
Mysliteľ je fajn. Vie aj premýšľať.
▲
22.07.2021, 22:27
|
v trojedinosti sa zbludil
|
|
|
21
|
|
20. ondrej61 22.07.2021, 22:27
v trojedinosti sa zbludil
▲
22.07.2021, 22:34
|
Ja som to myslela tak, že som si na ňom všimla, že je inteligentný a citlivý a čo sa týka viery, tak ho neodsudzujem.
|
|
|
22
|
|
21. Stillhouse 22.07.2021, 22:34
Ja som to myslela tak, že som si na ňom všimla, že je inteligentný a citlivý a čo sa týka viery, tak ho neodsudzujem.
▲
22.07.2021, 22:58
|
ano píše rozumne, len z nejakeho dovodu nevidi trojedinost, je to zaujimavé
|
|
|
|