Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  náboženstvo  téma
kategórie:  

Sloboda Božích deti veriť alebo neveriť v zjavenia Panny Márie alebo Pána Ježiša alebo iných svätých.

93
reakcií
1327
prečítaní
Tému 16. mája 2017, 13:55 založil lea_pragmaticka1.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   16. 5. 2017, 13:55 avatar
Postoj veriaceho k zjaveniam

Ak aj Cirkev zjavenia uzná, neukladá veriacim povinnosť veriť. Teda ten, kto neverí, že sa niekde zjavila Panna Mária, hoci je zjavenie Cirkvou uznané, nepácha hriech a môže byť rovnako dobrým kresťanom ako ten, čo zjavenia akceptuje. Tým, že Cirkev zjavenia schváli, dáva len záruku, že nejde o poveru, klamstvo. Na druhej strane, ak Cirkev zaradí do spoločnej modlitby napríklad dajaké zjavenie, bolo by nedostatkom cirkevného zmýšľania, ak by to niekto povýšenecky odmietal. Aj v tomto ostáva svedomie jednotlivca smerodajnou subjektívnou normou.

Ak chcú prípadné zjavenia niečo dopĺňať alebo „zlepšovať“ na Kristovom zjavení, alebo by ho chceli prevýšiť či „opraviť“, nemôžu byť pravdivé. Pravé zjavenia môžu len pomáhať, aby sa to, čo tu Kristus zanechal, plnšie žilo. Môžu vyzývať k viere v Krista, na nápravu života, na pokánie, modlitbu a pod. Teda len to, čo máme vo Svätom písme a Tradícii. Nič viac!

Naozaj, nie je na mieste zhon za senzáciami, ktorému podliehajú niektorí veriaci. Ani vyhľadávanie či rozširovanie údajne „zaručených“ odkazov Panny Márie, alebo naháňanie sa za miestami, kde sa Panna Mária zjavuje...

Je múdre a správne riadiť sa hlasom Cirkvi a jej pastierov, to nám dáva istotu, že nezblúdime. Svedomito si plniť stavovské povinnosti a starať sa o spásu vlastnej duše i duší nám zverených, to je naša hlavná úloha.

Zjavenia, ktoré Cirkev uznala, napr. v Lurdoch a Fatime, sú majákmi na mori života. Ale svietia nie vlastným svetlom, lež svetlom Krista a poukazujú na pramene, odkiaľ toto svetlo vychádza. Z týchto prameňov spásy čerpajme vodu Kristovej milosti.

www.blumental.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí kntsz, Krištof


2.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   16. 5. 2017, 13:56 avatar
Podstatný a smerodajný pre veriaceho katolíka je názor Učiteľského úradu Cirkvi - Magistéria a nie niektoré súkromné názory, hoci aj „omilostených“ osôb (teda tých, čo majú zjavenia). Ak by sme popreli tento princíp, popreli by sme základný rozmer služby pastierov Cirkvi (pápeža, biskupov, kňazov), ktorých Duch Svätý ustanovil, aby viedli Boží ľud k spáse. Skôr však ako budeme hovoriť o súkromných zjaveniach, musíme poukázať na najdôležitejšie - Božie zjavenie. Na základe toho uvidíme rozdiel medzi Božím zjavením a zjaveniami súkromnými.
Súhlasí Krištof


3.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 14:22

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



4.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 14:26

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



5.
označiť príspevok

velasquez
   16. 5. 2017, 14:47 avatar
Keby ta viedol Duch Svaty, tiez by si mal vediet nieco o Eucharistii a pod. Ale nejak ta vedie iba napoly


6.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 14:56

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



7.
označiť príspevok

velasquez
   16. 5. 2017, 15:07 avatar
Eucharistia je skutocny Jezis.
Teba Duch Svaty vedie len napoly.


8.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 15:15

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



9.
označiť príspevok

velasquez
   16. 5. 2017, 15:24 avatar
Vedie vas Duch Svaty, ale nie uplne a skoda ze to chapete iba napoly.


10.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 15:37

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



49.
označiť príspevok

Shagara muž
   21. 5. 2017, 12:21 avatar
7,....teda Ježiš je pečená oplátka? Tak aj on vďaka cirkevným náukám ,stále zažíva pekelné muky ohňa. 


12.
označiť príspevok

teóma muž
   16. 5. 2017, 17:04

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



13.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 17:19

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



14.
označiť príspevok

teóma muž
   16. 5. 2017, 17:27

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



23.
označiť príspevok

kntsz muž
   17. 5. 2017, 10:12 avatar
2-
Tuná by som už bol opatrnejší v robení záverov.
História naozaj dala do rúk neprajníkom RKC (viď nižšie veriaci-4) argumenty o tom, že aj najvyššia vrchnosť RKC sa môže zvrhnúť a ak to poviem mysticky, upadnúť do rúk satana. (Napr. obdobie Borgiovcov a tiež "menšie" ľudské zlihania, ktoré sa naozaj stali a za ktoré sa RKC aj ospravedlňovala.) Kde je záruka, že už je tomu koniec?
Opäť zopakujem:
Neglorifikujme pozemských zástupcov Krista - sú to ľudia ako my ostatní a to, že boli všeobecne Kristom poverení a vyprosujú si milosť iste viacej ako my, ešte neznamená, že musia byť nedotknuteľní a mať vo všetkom bezvýhradnú pravdu.
Ich úlohou je hlavne nezištne vysvetľovať a šíriť slovo Božie. Ak ich činy však majú nepriaznivý dopad na osudy ľudí, tak sú iste mimo svojej kompetencie.
Súhlasí elemír


36.
označiť príspevok

asmodei muž
   21. 5. 2017, 08:13 avatar
(23.) Ak sa niekto prehlasuje za nositela moralnej autority resp za toho, kto sa cez svoj urad snazi monopolizovat moralny system, by podla mna mal ist prikladom. Zatahovanie satana do tejto veci osobne povazujem len za ubohu vyhovorku a klasicke zametanie problemu pod koberec.


11.
označiť príspevok

Grofik šrobik muž
   16. 5. 2017, 15:41 avatar
1/ Lea odbocim od temy ak dovolis?!!! )) Takze za vsetko pozitivne moze boh a za vsetko negativne satan???? Ako chces zit vo svete bez protikladov??? ))


15.
označiť príspevok

Astax1 muž
   16. 5. 2017, 19:18 avatar
veriaci
Až sa raz obrátiš, pochopíš.


16.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 19:22

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



17.
označiť príspevok

Astax1 muž
   16. 5. 2017, 19:30 avatar
Nemôžeš ani o sebe tvrdiť, že si bol katolík.
Sám si povedal, že si nemal žiadne teologické vzdelania, že si "len rapotal ruženec", že si chodil do kostola len zo zvyku a pod.
To naozaj nevypadá na katolíka.

Preto otázka znie, či si bol skutočný katolík?
Ak si ním nebol, tak si sa ani nemohol obrátiť. Tvoje obrátenie nestojí na "rozumovej" úrovni ale len na úrovni citov, a tými môže diabol manipulovať. Preto sa vyžaduje skutočný súhlas rozumu a vôle. Keďže si nepoznal učenie Katolíckej Cirkvi, tak potom tam nebol ani súhlas rozumu.

Preto konštatujem, že nie si obrátený ale skôr oklamaný.


18.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 19:38

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



19.
označiť príspevok

Astax1 muž
   16. 5. 2017, 19:55 avatar
veriaci
Áno pre vás "obrátených" alebo lepšie povedané oklamaných by bolo lepšie, ak by všetci katolíci boli ateisti. Tak by ste "nás" ľahšie oklamali vašimi polopravdami a klamlivými interpretáciami. Ale keďže katolíci majú aspoň akú takú vedomosť o pravde, tak sa vám nedarí v takej miere, v akej by ste chceli trhať ovce v ovčinci a slúžiť aj keď nevedomky diablovi.

Ja sa postupne vyučujem v pravde. A už môj súhlas rozumu s pravdou, prijatou z vonka je natoľko veľký, že sa nedám oklamať vašimi bludmi. Ak by si bol vyučený v tom, v čom ja, tiež by si sa nedal oklamať. Ale keďže ty si ani katolík nebol, tak nie že si bol vytrhnutý z pazúrov Ríma ale bol si vytrhnutý zo stáda Kristovho pazúrami diabla.
Nejdem sa s tebou baviť o tom, čo je pravda. Lebo ty si v skutku jednoduchý človek, a pravdupovediac ani teraz nemáš teologické vzdelanie a len nasleduješ tých, ktorým si uveril.
Nevieš mi odpovedať na moje otázky, kde je pravda, a čo je zárukou pravdy.
A keď sledujem toto fórum tak vidím, ako sa aj vy "praví", "obrátení" kresťania dostávate do sporu. Posledne som to sledoval, keď ste sa do seba pustili so stefanom. A priamo ti hovorím, ak veríš, že Syn je stále podriadený Otcovi alebo že v Trojici existuje hierarchia podriadenosti tvoja viera nie je správna. Kde je potom pravda? A kto je zárukou tej pravdy u vás "pravých"?


20.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 20:04

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



21.
označiť príspevok

Astax1 muž
   16. 5. 2017, 20:08 avatar
veriaci
Azda si zmenil svoje presvedčenie, keď píšeš "a su rovnocenne"?
Nedávno si písal, že Syn je podriadený Otcovi. Nie len počas svojho pozemského života, ako človek, ale aj ako Boh.
Alebo azda nevieš ani v čo veríš?


22.
označiť príspevok

veriaci-4
   16. 5. 2017, 20:14

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



25.
označiť príspevok

Wolfe muž
   17. 5. 2017, 11:57 avatar
"Sám si povedal, že si nemal žiadne teologické vzdelania, že si "len rapotal ruženec", že si chodil do kostola len zo zvyku a pod.
To naozaj nevypadá na katolíka." >> Prepac Astax, ale to vyzera minimalne na 80% sucasnych katolikov.


26.
označiť príspevok

Astax1 muž
   17. 5. 2017, 15:06 avatar
Wolfe
O tých percentách je to diskutabilné ale inak s tebou súhlasím.
Vidím to nie len v bežnom živote ale aj tu na fóre. Keď niekto povie: "som katolík ale neverím v to a to, čo učí Cirkev" alebo "som katolík tak na 75%". Títo ľudia hoci patria do Katolíckej Cirkvi telom, duchom sú od nej odčlenení.
V tom spočíva aj exkomunikácia t.j. oddelenie sa od spoločenstva "navonok" alebo "vo vnútri".
Katolícke náboženstvo je náboženstvom duchovným. Preto sa pri každej sviatosti vyžaduje postoj ducha. V kostole síce môžeme vidieť mnoho veriacich ale čo majú títo ľudia vo svojich srdciach ostáva známe iba Bohu. A Cirkev stále učí, že sviatosti sú platné iba vtedy, ak ten čo je na nich účastný, týmto pravdám skutočne verí.

Toto sa osobne týka napríklad aj elemíra. On hovorí, že je katolík, že chodí na sv.prijímanie a pod. Ale na druhej strane neverí v učenie Cirkvi. Neverí, že Kristus je Boh, neverí, že Panna Mária je večne panna, neverí v teologickú záväznosť dogiem a pod.
Nie som v tom postavení, aby som nad ním vynášal rozsudok. Ale každý si musí byť toho vedomí, že ak niekto neprijíma učenie katolíckej cirkvi v celistvosti sám sa odčleňuje od spoločenstva veriacich tým, že neverí v to, čo Cirkev učí, že je pravda. Takémuto ani sviatosti neprispievajú k svätosti, ba naopak.

Cirkev v minulosti takýchto verejne exkomunikovala, heretikov a bludárov, ktorí sa nechceli obrátiť. Urobila to preto, aby netrhali stádo t.j. aby nevnášali chaos do učenia. No v súčasnosti Cirkev akoby upustila z tej "rétoriky" minulých storočí. Dokladom toho sú aj ekumenické vatikánske koncily, kde Cirkev otvorila svoje brány aj oddeleným bratom - pravoslávnym, protestantom - a taktiež neveriacim, či vyznávačom iných náboženstiev.
Nejdem písať prečo to urobila, pretože tam je potrebné pochopiť časy a pravdy v integrite celého zjavenia.

Taktiež sa Boh prostredníctvom sv.Faustíny Kowalskej ukázal ako nekonečne milosrdný Boh, ktorý chce najskôr odpustiť a nie trestať. Skrze Božie milosrdenstvo, ak ho človek vzýva, môže byť zachránený každý človek na tejto zemi. Ale tu treba zdôrazniť "môže" a nie "bude", lebo aj ono má svoje "pravidlá".

Preto by sa mal každý človek odporúčať Božiemu milosrdenstvo, lebo prítomnosť patrí nám ale budúcnosť patrí Bohu.


37.
označiť príspevok

asmodei muž
   21. 5. 2017, 08:18 avatar
(26.) Odpoviem ti na treti odstavec - je jasne preco to cirkev urobila, pretoze uz nema cim strasit a obava sa stratenia vplyvu. Cirkev je dogmaticky zalozena rigorozna organizacia, ktora sa aktivne brani progresu a je neschopna robenia kompromisov a to ju casom znici.

Ale nerozumiem ako by sa mohla otvorit ateistom (ak pod neveriacimi mas nas mysli ateistov).


38.
označiť príspevok

Nadja žena
   21. 5. 2017, 08:27 avatar
Tentoraz si odporuješ - tým, že to cirkev urobila, spravila kompromis, a ty píšeš, že ich nie je schopná. Pápež František je príkladom toho, že kompromisy sú možné aj v cirkvi, problém je, že opäť to cirkev delí na tých. čo s tým súhlasia alebo nesúhlasia a opäť je príležitosť pre ambicióznych založiť si na tom dalšiu denomináciu ...


39.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 08:35

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



40.
označiť príspevok

Nadja žena
   21. 5. 2017, 08:47 avatar
Napríklad moslimovia alebo židia kompromisy robili v oveľa menšej miere, takže tam je práve vidno ten rozdiel.
Existuje Ekumenická rada cirkvi ( www.ekumena.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk ) a ta má práve za úlohu odrážať potreby doby a meniť výklad, teda urobiť kompromis medzi potrebou a ortodoxným učením...
Súhlasí Ludwig


41.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 08:56

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



42.
označiť príspevok

Nadja žena
   21. 5. 2017, 09:14 avatar
Dakujem za opravu, tie kompromisy obstaráva asi skôr teologický smer, ale v každom prípade, kompromisy cirkev robí, v minulosti je to oveľa zretelnejšie, keď podporovala napr. želania vladárov, čo ju neveľmi ctí.


50.
označiť príspevok

Shagara muž
   21. 5. 2017, 12:30 avatar
40,....ekumenizmus je len nechutná fraška a pokrytectvo. V skutočnosti nič také neexistuje.
Aj keď si zoberieš blízke ,kresťanské spoločenstvá,....v reálnom živote je medzi nimi obrovská rivalita a jedny o druhých tvrdia to,čo by som nikdy nenazval zbližovaním,ekuménou.
A ako zmeníš neomylnú pravdu,dogmu ak to nie je možné z jednej strany? Človek by mal byť prístupní zmenám,ak si to okolnosti vyžadujú a aj porozumenie Písma,.....ale to dnes nie je v móde. Každý bude radšej obhajovať nepravdu,ako by mal pripustiť ,že sa mýlil.


51.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 13:06 avatar
Ekumenizmus nie je fraška ani pokrytectvo, hoci treba uznať, že časť veriacich sa podľa neho asi nespráva. Iná časť veriacich mu však verí, aj ho realizuje, teda nie je to iba pekná teoretická idea

ecav.sk/?p=spravodajstvo/SPRekumena/ekumenicke_sluzby_bozie_2015

youtu.be Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


52.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 13:10 avatar


54.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 13:52

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



55.
označiť príspevok

Immanuel
   21. 5. 2017, 13:53 avatar
Podla mna je super ze kazdy moze vyznavat vieru aka sa mu paci

Napriklad mne to tak maximalne vyhovuje

Vytvoril som si vieru podla vlastnych predstav

A som s tym spokojny


56.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 13:58

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



57.
označiť príspevok

Immanuel
   21. 5. 2017, 13:59 avatar
Ja si myslim ze nie je mozne poznat pravdu

Lebo kazdy z nas ma len subjektivny pohlad na skutocnosti

A teda vo veciach ktore nie je mozne poznat je vhodne ze si vytvoris vieru podla vlastnych predstav


58.
označiť príspevok

Immanuel
   21. 5. 2017, 14:00 avatar
Tak je to napriklad s otazkou co po smrti

Nie je mozne poznat ako to bude

Tak si vytvoris vieru aka ti vyhovuje


59.
označiť príspevok

Immanuel
   21. 5. 2017, 14:02 avatar
Napriklad ak si zadefinujes hrozbu pekla tak ta to bude podvedome nutit spravat sa slusne lebo sa mu budes chciet vyhnut

Ale ja take programovanie mysle nepotrebujem


61.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 17:37 avatar
54. Evidentne to nie sú iba gestá. Viaceré rôzne cirkvi majú napr. spoločné Apoštolské vyznanie viery a iné spoločné vlastnosti, majú i ekumenickú Bibliu, hoci sú medzi nimi aj nejaké rozdiel. So židmi majú asi menej spoločného, no aj tam sa niečo nájde a okrem toho aj ten mier medzi nimi má svoj význam


62.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 17:42

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



63.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 18:25 avatar
Tam ide najmä o to, čo majú spoločné, že sú bratia v Kristu, ktorého môžu spolu chváliť, že majú Apoštolské vyznanie viery, spoločnú Bibliu, spoločné aktivity atď. Takže prázdne gestá by som za tým nevidiel.

Aj ked niečo ich aj odlišuje. Inak úcta k Márii nie klaňanie sa jej (adorácia) ako Bohu či Spasitelovi. Pokloniť sa predsa môžeš aj nejakému človekovi z úcty, ale nepovažuješ a neuznávaš ho preto za Boha. Duchovné klaňanie sa ako adorácia je skôr o uznaní Boha a Spasiteľa ako Boha a Spasiteľa. KKC 2096, 2628: "Klaňanie sa (adorácia) je základným postojom človeka, ktorý sa uznáva za tvora pred svojím Stvoriteľom..."
"Adorácia je hlbokým sklonením sa ducha pred „Kráľom slávy“ (Ž24,9-10)"


65.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 18:50

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



69.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 20:03

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



72.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 20:44 avatar
65. Zjavne tí, ktorí sa zúčastňujú ekumenických aktivít, berú bratov z iných cirkví podľa toho, čo ich spája, v zmysle biblickej kresťanskej lásky. Niekedy teoretické rozdiely sú zrejme v úzadí a v popredí je to spoločné.
Modlitba k Márii je komunikácia k človeku, ktorý je blízko Boha a teda môže sa prihovárať. V Biblii ešte Mária žila na tomto svete, komunikovať sa s ňou dalo priamo


73.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 20:46

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



74.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 20:55 avatar
"Modlitba k Márii je komunikácia k človeku, ktorý je blízko Boha a teda môže sa prihovárať. V Biblii ešte Mária žila na tomto svete, komunikovať sa s ňou dalo priamo" >> Divim sa, ze sa nemodlite k Abrahamovi, Mojzisovi, alebo Eliasovi..
Ti uz nezili pocas Jezisovho zivota, ale aj tak sa k nim nikto (v biblii) nemodlil...
Súhlasí Ludwig


75.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 20:57 avatar
73., 74. V Biblii boli všetci svätí, ako napr. Mária alebo Pavol, ešte na zemi alebo sa ešte ani nenarodili. A pred spásou a vykúpením v SZ (napr. Mojžiš) sa nemohli modliť k tým, ktorí ešte neboli v nebi pri Bohu, lež zatiaľ "v lone Abrahámovom"


76.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 21:02

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



78.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 21:07 avatar
Henoch ma tiez napadol, ale nie je o nom moc popisane, tak som ho ani neuviedol..
Jedine, ze by si clovek precital apokryfy..


79.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 21:14 avatar
76. Veríš, že napr. Eliáš išiel už vtedy k Bohu do neba? Svedkovia Jehovovi nie. Ale ani ostatní nie
bit.ly Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


80.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 21:14 avatar
Ale vy ano  


81.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 21:29

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



82.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 22:12

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



83.
označiť príspevok

Ludwig muž
   21. 5. 2017, 22:19

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



84.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 22:42 avatar
Lukáš 20, 37-39:
"Že však vstávajú, na to aj Mojžiš upozornil pri onom kre, keď Pána nazýval Bohom Abrahámovým, Bohom Izákovým a Bohom Jákobovým. Boh nie je Bohom mŕtvych, ale živých; lebo všetci Jemu žijú. Tu odpovedali niektorí zo zákonníkov: Majstre, dobre si povedal."


85.
označiť príspevok

Wolfe muž
   22. 5. 2017, 08:44 avatar
84: Kristof: Ludia su pre ludi mrtvych, ale pre Boha nie.
Pre boha smrt cloveka nic neznamena, tym chcem povedat, ze ho moze kedykolvek ozivit a niektorych nakoniec aj ozivi (spasi).
Takze je Boh zivych. Keby to nedokazal, tak by bol Boh mrtvych.

A mimochodom presne to aj potvrdzuju dva predchadzejuce verse
35 Ale tí, čo sú uznaní za hodných tamtoho veku a zmŕtvychvstania, už sa neženia, ani nevydávajú.
36 Už ani umrieť nemôžu, lebo sú ako anjeli a sú Božími synmi, pretože sú synmi vzkriesenia.


93.
označiť príspevok

Krištof
   24. 5. 2017, 12:45 avatar
85. Wolfe, domnievam sa, že ľudia živí pre Boha nie sú mŕtvi ani pre ľudí a už vôbec to nie sú iba mŕtvoly. K tomu zmŕtvychvstaniu pozri pohľad v téme To,čo nás odhaľuje ako klamárov! , najmä príspevky 2., 5., 10., 11.
K tomu, či ľudia, keď ich hmotné telá zomrú, ich duše žijú, alebo sú z nich už len mŕtvoly, pozri tieto dva texty. Prvý je katolícky, druhý protestantský

www.milujtesa.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

www.krestan.info Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


77.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 21:05 avatar
Boli svati, zo skutkov..


66.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 18:57 avatar
To je pomaly ako keby si povedal, ze to katolici i protestanti veria v Boha, Jezisa Krista, ktory za nas obetoval zivot je ekumenizmus..


43.
označiť príspevok

asmodei muž
   21. 5. 2017, 10:15 avatar
(39.) Len ci ten kompromis nebol spravny s nekalym umyslom. :D


45.
označiť príspevok

asmodei muž
   21. 5. 2017, 10:19 avatar
(43.) *spraveny


46.
označiť príspevok

veriaci-4
   21. 5. 2017, 10:31

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



44.
označiť príspevok

asmodei muž
   21. 5. 2017, 10:19 avatar
(38.) Mam skor na mysli kompromisy ohladom obsahu ucenia nez formy komunikacie s okolim.

Ano, prave kvoli nechopnosti riesit kompromisy sa cirkev uz od svojho vzniku stiepi, to je proste prirodzeny dosledok rigoroznosti.


47.
označiť príspevok

Nadja žena
   21. 5. 2017, 10:35 avatar
Lenže to je problém skôr všeobecný, pozri, ako sa delia politické strany, alebo zober ezoteriku, na koľko smerov sa delí, alebo filozofiu... každá spoločnosť, ktorá existuje, musí sa vysporiadať nejak s množstvom nových myšlienok, a to môže rôznym spôsobom - prijatím pravidla, že sa bude držať len hlavnej myšlienky (unitarizmus) čím si rozšíri pole pôsobnosti, ale musí robiť veľa kompromisov - to je pre slobodomyslnejších, alebo sa bude ortodoxne držať rovnakého učenia, čo vyhovuje skôr tým, ktorí majú radi istotu, Okrem toho je to dané aj ich pozíciou vo svete, nové slabšie smery musia robiť kompromisy alebo zaniknú, silné môžu ustupovať menej, všetky organizácie sa správajú rovnako ako živočíchovia, chcú si zaistiť čo jadlhšiu existenciu a to dosahujú rôznym spôsobom...


53.
označiť príspevok

asmodei muž
   21. 5. 2017, 13:38 avatar
(47.) Politicke strany vznikaju a zanikaju, rovnako filozofie no nabozenstva sa tomu brania lebo to ide proti ich prirodzenosti. Naco by cirkev robila kompromisy, ked je z principu exkluzivisticka a sama seba prehlasuje za jedinu pravdivu? A to je podla mna iracionalne.
Pozri sa napr na vedu - tam ked sa ukaze, ze nejaka hypoteza je nepravdiva, tak sa zamietne a vytvori sa nova - ziaden kompromis v tom, ze vznikne nejaka nova odnoz vedy, ktora bude lpiet na zastaralych a nepravdivich hypotezach. To iste plati aj naopak - ked sa obavi nova skutocnost, tak sa prisposobi vsetko vo vede co sa jej tyka. To je podla mna racionalny pristu a nie argumentacia typu "lebo medved".

Cirkev proste kym nie je naozaj tvrdo prinutena spolocnostou alebo realitou, svoje dogmy nemeni aj keby sekery z neba padali. A verim tomu, ze keby mala cirkev (akakolvek) prilezitost, tak sa kludne vrati aj o 500 rokov spat.


60.
označiť príspevok

Nadja žena
   21. 5. 2017, 14:29 avatar
asmodei, ale veď náboženstvá akokoľvek sú exkluzívne, zanikajú tiež... a všetky vždy prehlasujú o sebe, že sú jediné pravdivé, ved sú zdrojom a nástrojom moci ... pozri napríklad Egyptské náboženstvo, pohanské, starogrécke, a to nehovorím o v historii najbežnejších regionálnych náboženstvách...
Vo vede ale sa napr. fyzika delí na Newtonovu a kvantovú, medicína na psychiatriu a povedzme alopatiu a pod... alebo napr. vznik sveta sa vo fyzike delí na zástancov big bangu a pulzujúceho vesmíru či vždyprítomnej hmoty, máš superstruny či slučkovú kvantovú teoriu atd atd...


90.
označiť príspevok

asmodei muž
   22. 5. 2017, 13:31 avatar
(60.) Lenze ich zanik je umelo oddalovany.

Newtonovska fyzika je podmnozinou kvantovej fyziky (Tak ako je RKC podmnozinou krestanstva). Ale nemas ziadnu diametralnealternativnu fyziku takako je napr krestanstvo a hinduizmus. Ano vo vede existuju rozne pracovne hypotezy a rozni vedci sa snazia ziskat dokaz na podporu tych, ca im javia pravdepodobnejsie. Lenze vo vede sa kvoli otmu vedci navzajom nevyvrazduju, a ked sa uakze, ze jedna hypoteza je nespravna, tak sa nic nedeje. Nic take ako "alopatia" v medicine neexistuje. Alopatia je posmesny nazov pre normalnych lekarov od stupencov alternativnych medicin.


48.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 11:22 avatar
26. Astax1, pozri napr. tento katolícky text. Aj keď niekto tomu neverí, "nepácha hriech a môže byť rovnako dobrým kresťanom ako ten, čo zjavenia akceptuje":
"Ak aj Cirkev zjavenia uzná, neukladá veriacim povinnosť veriť. Teda ten, kto neverí, že sa niekde zjavila Panna Mária, hoci je zjavenie Cirkvou uznané, nepácha hriech a môže byť rovnako dobrým kresťanom ako ten, čo zjavenia akceptuje. Tým, že Cirkev zjavenia schváli, dáva len záruku, že nejde o poveru, klamstvo. Na druhej strane, ak Cirkev zaradí do spoločnej modlitby napríklad dajaké zjavenie, bolo by nedostatkom cirkevného zmýšľania, ak by to niekto povýšenecky odmietal. Aj v tomto ostáva svedomie jednotlivca smerodajnou subjektívnou normou."
www.blumental.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Je to dobrý katolícky text. Citujem teraz teba a reagujem: "Neverí, že Kristus je Boh,"

Áno, dá sa uznať, že kto neverí, že Kristus je Boží Syn, že je ako Syn súčasťou Boha Otca, Syna, Ducha Svätého, ten ťažko môže byť katolík. Šesť hlavných právd RKC: 1. Boh je len jeden. 2. V Bohu sú tri osoby: Otec, Syn a Duch Svätý. 3. Syn Boží sa stal človekom, aby nás vykúpil. 4. Boh je spravodlivý sudca, ktorý dobrých odmeňuje a zlých tresce. 5. Duša človeka je nesmrteľná. 6. Milosť Božia je na spásu potrebná. 

Citujem ťa: "neverí, že Panna Mária je večne panna,"

Toto je však už niečo iné. Na toto som sa pýtal aj kňaza na katechizme (keď som sa chystal na birmovanie) a vôbec nepovedal nič také, že kto tomuto neverí, nemôže byť katolíkom, ani že je exkomunikovaný. Nejde len o to, že to nie je ani v Šiestich hlavných pravdách, ani v Biblii, ide o to, že to vôbec nesúvisí so spásou a vykúpením človeka. Ak by niekto odmietal eucharistiu, neprijímal by ju, tak prosím, to zrejme nie je katolík. Ale niektoré mariánske dogmy alebo zjavenia? 

Ďalej: "Katolícke náboženstvo je náboženstvom duchovným. Preto sa pri každej sviatosti vyžaduje postoj ducha. V kostole síce môžeme vidieť mnoho veriacich ale čo majú títo ľudia vo svojich srdciach ostáva známe iba Bohu."

Hádam nechceš povedať, že kto neverí alebo kto si vo viere nie je istý, že "Panna Mária je večne panna", že ten má preto automaticky prázdno alebo zlo v srdci. Veď to s tým vôbec nesúvisí. Ale aby sa tu vedelo, čo sa tým, že "Panna Mária je večne panna", v skutočnosti podľa RKC myslí, uvediem toto: "Nejsvětější panna Maria setrvala vždy v neporušeném panenství, totiž před porodem, v porodu i po něm (DS 1880). Panenství je zde vždy míněno v dokonalém a formálním smyslu. Zahrnuje v sobě trvalé panenské a věřící smýšlení i tělesnou neporušenost. Církevní dogma tedy jedná o obojím: o tělesném fyzickém panenství i o duchovní oddanosti ve víře." 
www.teologicketexty.cz Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Podľa toho Mária bola telesne panna aj počas pôrodu a po ňom. Hoci sa už neuvádza oficiálne, ako sa to mohlo stať. "Definitivní určení „jak“, však dáno není. ... Proto jsou legitimní všechny teologické výpovědi, které - aniž by dokéticky zneuznávaly Kristovo lidské zrození - předpokládají u Matky Páně zvláštnost v tělesném dění..." Napr. podľa onoho katechétu dieťa Ježiš mohlo prísť na svet možno podobne ako keď po vzkriesení prešiel cez zatvorené dvere. Čiže neporušil Mariino panenstvo, prešiel cez ňu podobne ako duch. Ale to nesedí, pred vzkriesením mal normálne ľudské telo a ako malé dieťa, ktoré ešte len prichádza na svet, asi nemal schopnosť prechádzať cez fyzickú stenu takmer ako duch a predovšetkým - načo by to robil? Veď to bol aj podľa RKC človek s ľudským telom, aké majú i ostatní ľudia (hoci duchom to bol Syn). Nezaváňa to naznačeným doketizmom? Ten je aj podľa RKC heretickým učením: Je to názor, že telo a utrpenie Ježiša Krista bolo len zdanlivé, nie reálne. 

Je celkom možné, že by v kostoloch bolo podstatne menej ľudí, keby museli veriť aj v toto. Myslím si, že exkomunikovať za to by chceli len príliš veľkí fanatici. 

"No v súčasnosti Cirkev akoby upustila z tej "rétoriky" minulých storočí. Dokladom toho sú aj ekumenické vatikánske koncily, kde Cirkev otvorila svoje brány aj oddeleným bratom - pravoslávnym, protestantom. ... Skrze Božie milosrdenstvo, ak ho človek vzýva, môže byť zachránený každý človek na tejto zemi."

Áno, toto sú už rozumnejšie slová viac naplnené i láskou


64.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 18:44 avatar
Takze nemusi sa ani klanat srdcu Jezisovmu, kedze je to vymysel/vidiny nejakej fracuzskej mnisky?
Alebo korunka milosrdenstva, ktoru ma zas na scedomi nejaka polska mniska? atd..

Katolicka viera pozostava z ludskych nauk... alebo ludskych oklamanych satanom..

Ruzenec ludsky vymysel

Evanjelium podľa Marka - kapitola 7
6 On im povedal: "Dobre o vás, pokrytcoch prorokoval Izaiáš, ako je napísané: "Tento ľud ma uctieva perami, ale ich srdce je ďaleko odo mňa.
7 No darmo si ma ctia, lebo náuky, čo učia, sú iba ľudské príkazy."
8 Božie prikázanie opúšťate a držíte sa ľudských obyčajov."
9 A hovoril im: "Šikovne viete zrušiť Božie prikázanie, aby ste si zachovali svoje obyčaje.


68.
označiť príspevok

Astax1 muž
   21. 5. 2017, 19:09 avatar
Wolfe
Na to ti napíšem len toto:
"A ja som vám, bratia, nemohol hovoriť ako duchovným, ale ako telesným, ako nedospelým v Kristovi. Mlieko som vám dával piť namiesto pevného pokrmu, lebo by ste ho neboli zniesli. Ale ani teraz ešte neznesiete," 1 Kor 3, 1-2

A "aby si nik nemyslel o sebe viac, ako myslieť treba, ale zmýšľajte triezvo, každý podľa stupňa viery, aký mu udelil Boh." Rim 12,3

Ak mi dokážeš, že tvoj "stupeň viery" je väčší ako bol všetkých mučeníkov, vyznávačov, asketikov, svätých Katolíckej Cirkvi, ktorí sa vzdali všetkého pre Boha, potom ti uverím.

Alebo jednoducho, ak mi dokážeš, že ty máš pravdu a ostatní, ktorí majú iní názor na tvoju "vierouku" sa mýlia, uverím ti.


71.
označiť príspevok

Wolfe muž
   21. 5. 2017, 20:39 avatar
Davas verse, tak aj ja dam...

List Galaťanom - kapitola 1
6 Čudujem sa, že od toho, ktorý vás povolal v Kristovej milosti, tak rýchlo prebiehate k inému evanjeliu.
7 Ono ani nie je iné, ibaže sú niektorí, čo vás mätú a chcú prekrútiť Kristovo evanjelium.
8 Ale keby sme vám hlásali my alebo aj anjel z neba iné evanjelium, ako sme vám hlásali, nech je prekliaty!
9 Ako sme už povedali, aj teraz znova hovorím: Ak by vám niekto hlásal iné evanjelium ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty!

Kniha proroka Jeremiáša - kapitola 5
31 Proroci prorokujú klamstvo a kňazi vládnu na vlastnú päsť; môj ľud však má toto rád. Ale čo spravíte, keď tomu bude koniec?

"Ak mi dokážeš, že tvoj "stupeň viery" je väčší ako bol všetkých mučeníkov, vyznávačov, asketikov, svätých Katolíckej Cirkvi, ktorí sa vzdali všetkého pre Boha, potom ti uverím." >> Co to ma spolocne s tym, ze RKC prevzala ludske nauky?

Vravi sa, ze najzboznejsi boli najviac pokusani diablom.. a ked priniesli taketo veci, tak to len znamena, ze podlahli a zlyhali

Mimochodom, velmi rychlo si obisiel vers, ktory bol na konci..a radsej si dal argumentum ad hominem


86.
označiť príspevok

Astax1 muž
   22. 5. 2017, 10:25 avatar
71. Wolfe

Je naozaj zaujímavé vidieť, že používaš verše z listu Galaťanom.
Nie si to náhodou ty, ktorý si prebehol k inému učeniu? Nebola v prvotnej Cirkvi pevne zakorenená viera v božskosť Krista?
A Ján neoznačuje tých, čo popierajú Kristovo božstvo ako antikristi?

Alebo nebolo mnoho krát dokazované Svätým Písmo, že Kristus je naozaj Bohom a jemu rovný? Alebo nebolo mnoho krát dokazované z listov prvotných cirkevných Otcov, že títo mali rovnakú vieru ako my?

A znova, ukáž mi, že tvoja viera je správna, pretože ja to tak nevidím. Ukáž mi, že práve ty správne interpretuješ a vysvetluješ Sv.Písmo.
Je paradoxom, že sa odvolávaš na Sv.Písmo ale v ňom vidíš iba to, čo je príhodné tebe.
Vo Sv.Písme sa píše, že "viera je z hlásania". Najskôr Apoštoli a učeníci šli a ohlasovali evanjelium. Na základe tohto ústneho ohlasovania vznikla tradícia, ktorá má základ v prvej apoštolskej kázni. A následne na základe tradície bol prijatý kanón Sv.Písma. Bolo to vo štvrtom storočí a tento kanón zostavila Katolícka Cirkev, ktorú viedol Duch Svätý. Toto sa mohlo udiať iba na základe živej tradície.
Ale v tom čase, keď bol zostavovaný kanón kresťania už verili, že Kristus je Boh.

"Co to ma spolocne s tym, ze RKC prevzala ludske nauky?"
Pýtam sa ťa, akou autoritou vyslovuješ tieto slová? Sám zo seba? Aká je tvoja záruka pravdy? Svoju vieru si postavil na svojej schopnosti rozumu pochopiť Sv.Písmo, bez toho, aby si mal akúkoľvek záruky, že tá viera, ktorú vyznávaš je správna.

Hovoríš, že "Ruzenec ludsky vymysel"
O ruženci sa toho tu už popísalo, ale ako mnoho krát bolo povedané samotný ruženec je v Písme, okrem modlitby Svätá Mária. Ktoré náboženstvo najviac prekáža vám ateisti?

"Mimochodom, velmi rychlo si obisiel vers, ktory bol na konci..a radsej si dal argumentum ad hominem"
Staviaš sa do role toho, ktorý má podla všetkého viac svetla, viac Ducha a viac viery, ako všetci svätí katolíckej Cirkvi.
Pretože milosťou sme pohybovaný k cieľu. Samotná milosť priamo súvisí s vierou. Tak to hovorí aj apoštol, aby každý uvažoval podľa stupňa viery. Jeden má ale väčší stupeň viery ako iný a z toho vyplýva, že obsiahol aj viac poznania.
Keďže ale vynášaš súdy nad katolíckym učením a staviaš sa na úroveň vyššiu, ako boli svätí katolíckej Cirkvi, musíš dokázať, že tvoja viera je väčšia ako bola ich.
Toto nie je žiadny argument ad hominem, ten naopak používaš ty, keď sa často vyjadruješ negatívne o svätých, napríklad naposledy o Ignácovi a pod. bez toho, aby si uviedol objektívne dôkazy.

Presne takýmto diskusiám sa snažím vyhýbať, lebo ako hovoria svätci: "Nik nemôže pochopiť, ak mu nie je dané pochopiť"

Ešte k sestre Faustíne Kowalskej. Viac krát som videl, že si sa o nej vyjadroval pohŕdavo a tak isto k Božiemu milosrdenstvu. Ale toto ti hovorím s plnou vážnosťou: Ak odmietaš Božie milosrdenstvo, ktoré je tvojou poslednou nádejou na spásu, budeš zatratený. A zatratenie neznamená večná neexistencia ale večnosť v pekelných mukách.

Toľko k diskusii s tebou.


91.
označiť príspevok

Wolfe muž
   23. 5. 2017, 03:35 avatar
Mal som veeelmi dlhy text napisany, ale akosi mi zmizol..
Bolo by to frustrujuce pisat vsetko od zaciatku, a navyse aj zbytocne..
Takze to necham tak...

Napisem aspon k poslednemu odstavcu: Ja neodmietam Bozie milosrdenstvo, praveze by som ho prijal s radostou, ja odmietam nejaku vymyslenu modlitbu ktora sa ma modlit v hodine pana (este k tomu otrasne slova.. Ako moze clovek obetovat bozstvo Jezisa - a to aj keby som v bozstvo jezisa veril)

Takze pozor nemylit si Bozie milosrdenstvo s korunkou bozieho milosrdenstva

Ked sa mi bude chciet tak mozno znova napisem tu odpoved, ale teraz, to by bolo prilis frustrujuce..

Mimochodom, preco by Boh chcel aby ludia trpeli vecnost v pekle?
Clovek nerozhodol o tom, ci sa narodi, preco by mal trpiet vecnost v pekle..

Ty robis z Boha sadistickeho tyrana..
Súhlasí Milkyway


92.
označiť príspevok

Wolfe muž
   23. 5. 2017, 03:42 avatar
"Ked sa mi bude chciet tak mozno znova napisem tu odpoved," >> Alebp ti ju poslem mailom


67.
označiť príspevok

Astax1 muž
   21. 5. 2017, 19:02 avatar
48. Krištof
Nevyjadroval som sa ku zjaveniam v Medjugorje. Tak isto rešpektujem slobodu veriacich prijať alebo odmietnuť zjavenia. Ale najskôr je dobré preskúmať obsah daných zjavení. Ak nás Panna Mária skrze zjavenia vyzýva k obráteniu, pokániu, modlitbe nie je dôvod sa odvracať od takýchto zjavení.

Svätý Otec vyjadril svoj skeptický postoj k zjaveniam v Medjugorje. Takéto vyhlásenia ale považujem za neuvážené. Svätý Otec by si mal uvedomiť, že aj keď hovorí svoj osobný názor, stále je reprezentantom najvyššieho magistéria Cirkvi. A ešte k tomu, keď predchádzajúci pápeži nevyjadrili negatívny postoj k Medjugorje. A takisto, oficiálne tieto zjavenia nie sú Cirkvou zamietnuté. Samotný pápež Sv.Ján Pavol II povedal, že keby nebol pápežom do Medjugorje by išiel.

Zjavenia v Medjugorje stále prebiehajú, preto kým nie sú ukončené, Cirkev sa k ním nemôže vyjadriť záväzne.
Kardinál Camill Ruini, ktorý predsedal komisii, ktorá skúmala dianie v Medjugorje vyjadril pochybnosť o vývoji zjavení. Vieme, že Svätý Otec považoval správu komisie za "veľmi dobrú", no napriek tomu Kongregácia pre náuku viery mala pochybnosti a chcela sa obrátiť na všetkých svojich členov a poradcov. Pápež František však túto snahu zastavil.

Svätý Otec pokračoval, "ľudia, ktorí tam prichádzajú a obrátia sa, ľudia, ktorí sa stretnú s Bohom, ktorí zmenia život... Na to neexistuje nejaká čarodejná palička a túto duchovno-pastoračnú skutočnosť nemožno poprieť,“
Na jednej strane pápež František vyslovuje pochybnosti ohľadom zjavení v Medjugorje a skôr vidí za tým "zlého" ale na druhej strane potvrdzuje, že v Medjugorje dochádza k početným obráteniam a verím, že aj k zázrakom.
No toto si odporuje. Obrátenie prichádza na základe milosti, ktorá je darom Ducha Svätého. Ale ak sa na danom mieste zjavuje diabol, potom to nemôže byť miestom obrátenia a ani miestom modlitieb.
Takisto Svätý Otec, hoci to vyjadril ako svoj názor nie je v tejto veci neomylný. Túto výsadu uplatňuje iba vtedy, ak niečo vyhlasuje ex cathedra.
Ak si to skúsime dať do roviny ľudí, ktorí sa obrátili v Medjugorje, alebo tam vyprosili požehania pre svoje rodiny a pod. nutne títo ľudia nemôžu súhlasiť so Svätým Otcom. Preto by sa pápež František nemal vyjadrovať k veciam, ktoré nie sú záväzne určené a hoci to povedal ako svoj osobný názor, mnohí to zneužili, aby podvrátili vieru v skutočnú prítomnosť Panny Márie v Medjugorje.

Ohľadom tohto: "Na toto som sa pýtal aj kňaza na katechizme (keď som sa chystal na birmovanie) a vôbec nepovedal nič také, že kto tomuto neverí, nemôže byť katolíkom, ani že je exkomunikovaný..."

Viera, že Panna Mária je večne panna je článkom viery. www.katechizmus.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
K tomuto sa taktiež pridáva Apoštolské vyznanie a Nicejsko-carihradské vyznanie viery. Človek, ktorý neverí článkom viery katolíckej Cirkvi, pretože v nich je obsiahnutá viera samotnej Cirkvi, nemôže sa nazývať ani Katolíkom a Cirkev takýchto exkomunikuje.

A aby som neostal iba pri mojich slovách dokladám Vieroučnú konštitúciu o Katolíckej viere z Prvého vatikánskeho koncilu 3. zasadnutie, 3. hlava - Viera
Predmet viery
"Božskou a katolíckou vierou treba veriť všetko, čo obsahuje Božie slovo, či napísané alebo tradované, a Cirkev to v slávnostnom rozhodnutí alebo v obyčajnom a všeobecnom ohlasovaní viery predkladá veriť ako Bohom zjavené."

a ďalej sa dodáva: Potreba viery pre spásu
"Pretože „bez viery je nemožné páčiť sa Bohu" (Hebr 11,6) a dostať sa do spoločenstva jeho synov, nikto nikdy bez nej nenašiel ospravedlnenie a nikto nedosiahne večnú spásu, ak v nej nevytrvá až do konca (Mt 10, 22)."

Večné pannenstvo Panny Márie je dogmaticky definované a takáto viera je pre katolíka záväzná.

Ďalej: "ide o to, že to vôbec nesúvisí so spásou a vykúpením človeka. Ak by niekto odmietal eucharistiu, neprijímal by ju, tak prosím, to zrejme nie je katolík. Ale niektoré mariánske dogmy alebo zjavenia? "

Samotná katolícka teológia nás učí, že Panna Mária je "prostredníčka všetkých milostí". Tak ako Duch Svätý a Panna Mária zrodili hlavu, tak v duchu rodia všetkých tých, ktorí majú byť spasení. (Sv. Ludwig Mária Grignion)
V Encyklike pápeža Leva XIII Magnae Dei Matris sa píše: "Keď sa v modlitbe utiekame k Márii, utiekame sa k Matke milosrdenstva. Veď je nám tak naklonená, že nám hneď a rada pomáha v každej núdzi, ktorá nás gniavi, najmä keď ide o našu spásu, ba aj vtedy, keď ju my samy nevzývame, a že nás obdarúva z pokladu milosti, ktorou ju Boh od začiatku jej existencie bohato obdaril, aby bola hodnou stať sa jeho Matkou. Touto plnosťou milosti, najvznešenejšou zo všetkých
predností panenstva, je nad všetkými zbormi anjelov a nad ľuďmi a je zo všetkých najbližšia Kristovi."

Keďže Mária je prostredníčka všetkých milostí, pretože podľa Tomáša Akvinského milosti k nám prichádzajú na spôsob akéhosi zostupovania, je nevyhnutná pre spásu človeka. Podľa stupňa lásky, ktorý dáš, v takom stupni - poriadku sa ti vráti. Keďže ale niektorí nepreukazujú takú úctu Márii, akú si žiada od nás Pán, sami sú v ohrození, že nedosiahnu spásu. Až takú úlohu má Panna Mária v poriadku spásy.

Ohľadom dogiem.
Dogma je Bohom zjavená a Cirkvou vyhlásená pravda viery. Preto každá dogma má najvyššiu teologickú záväznosť a tí, čo nechcú veriť pravdám, ktoré sú dogmaticky definované Katolícka Cirkev exkomunikuje.

KONŠTITÚCIA PÁPEŽA PAVLA IV. CUM QUORUNDAM:
"(Odsudzuje sa názor) (...) že tá istá preblahoslavená Panna Mária nie je pravou Matkou Božou, že nezostala vždy v
nedotknuteľnom panenstve, totiž pred pôrodom, pri pôrode a vždy po pôrode. (...)

A taktiež budem citovať Bulu INEFFABIUS DEUS Pápeža Pia IX o nepoškvrnenom počatím Panny Márie.
Obmedzím sa iba na toto: "Kto by sa preto - čo nech odvráti Boh - opovážil zmýšľať inak, než sme definovali, nech vie a nech si stále uvedomuje, že je vlastným rozsudkom odsúdený, že vo viere stroskotal a odpadol od jednoty viery; (...)"

Tieto slová sa nevzťahujú len na dogmu o nepoškvrnenom počatí Panny Márie ale na všetky dogmy, ktoré Cirkev definovala.

Ďalej: "Hádam nechceš povedať, že kto neverí alebo kto si vo viere nie je istý, že "Panna Mária je večne panna", že ten má preto automaticky prázdno alebo zlo v srdci"

Ten, kto si nie je istý zo svojej vlastnej schopnosti posúdiť pravosť zjavenej pravdy, nech sa pridŕža učenia Cirkvi.
Ten, kto neverí, že je pravda to, čo učí Cirkev, nemôže ani prijímať sviatosti, lebo takýto sa sám exkomunikuje. Na sviatostiach môže byť prítomný iba ten, čo verí, že je pravda, čo Cirkev učí, vyznáva a definuje. Ten kto by tak nekonal a predsa by prijímal sviatosti vystavuje sa hriechu nehodného prijatia Božieho tela a krvi.

Sám cituješ teologický text, že Panna Mária je večne Panna. No ďalej sa uchyľuješ k racionalizácii tejto dogmy. Pre nás nie je ani tak potrebné vedieť "ako", dôraz sa kladie na vieru v samotný teologický predmet.
Ak je ti ale potrebné poznať "ako", odporúčam ti prečítať si zrodenie Krista podľa videnia Márie Valtorty.

Píšeš: "Ale to nesedí, pred vzkriesením mal normálne ľudské telo"
Normálne ľudské telo mal Kristus aj pri premenení na vrchu Tábor. A predsa sa pred očami svojich učeníkov premenil a vzal akosť osláveného tela. Toto isté sa mohlo udiať aj počas pôrodu.

"Je celkom možné, že by v kostoloch bolo podstatne menej ľudí, keby museli veriť aj v toto."
Oni v to "musia" veriť. Cirkev ponecháva slobodnú vôľu človeku, aby patril alebo z vlastnej vôle nepatril do Kristovej Cirkvi. Ale v Katolíckej Cirkvi skutočne zotrváva len ten, kto verí v celistvé učenie Cirkvi.

"Myslím si, že exkomunikovať za to by chceli len príliš veľkí fanatici."
"Fanatici" čiže pápeži za to v minulosti exkomunikovali. A exkomunikácia, ktorá sa viaže na dogmy sa nedá zrušiť. To neznamená, že keď sa o tom teraz nehovorí, že sa to nedeje.

A ešte k ekumenizmu.
Druhý Vatikánsky koncil 5. zasadnutie 2. hlava: Praktické uskutočňovanie ekumenizmu
"Spôsob a metóda, ktorými sa predkladá katolícka viera, nesmú byť nijako na prekážku dialógu s bratmi. Bezpodmienečne treba jasne vyložiť celé učenie. Nič nie je také vzdialené ekumenizmu ako onen falošný irenizmus, ktorým sa narúša čistota katolíckeho učenia a zatemňuje sa jeho pravý a nepochybný zmysel. V tom istom čase treba dôkladnejšie a správnejšie
vysvetliť katolícku vieru takou formou a rečou, ktorej môžu naozaj porozumieť aj oddelení bratia. Okrem toho katolícki teológovia, verní učeniu Cirkvi, pri výskume Božích tajomstiev v ekumenickom dialógu pokra­čujú s láskou k pravde, s kresťanskou láskou a poníženos­ťou. Pri porovnávaní učení nech nezabúdajú, že jestvuje určitý poriadok čiže hierarchia (odstupňovanie) právd katolíckeho učenia vzhľadom na ich rozličný vzťah k základom kresťanskej viery"

Píše sa: "Bezpodmienečne treba jasne vyložiť celé učenie. Nič nie je také vzdialené ekumenizmu ako onen falošný irenizmus, ktorým sa narúša čistota katolíckeho učenia a zatemňuje sa jeho pravý a nepochybný zmysel."
Celé učenie znamená všetky články viery a dogmy a z týchto právd nemožno upúšťať.

Toto nie sú slová, ktoré nie sú "naplnené láskou" ale naopak.
Ako sa hovorí, skutočný kamarát ti nebude klamať, že si zdravý, keď si chorý.

Na konci ale treba vyzdvihnúť Božie milosrdenstvo, ktoré dáva bodku za celou teológiu.


70.
označiť príspevok

Krištof
   21. 5. 2017, 20:25 avatar
67. Astax1
"Nevyjadroval som sa ku zjaveniam v Medjugorje."

Ani ten katolícky text sa nevyjadroval len ku nim. Píše sa tam všeobecne, citujem: "Ak aj Cirkev zjavenia uzná, neukladá veriacim povinnosť veriť. Teda ten, kto neverí, že sa niekde zjavila Panna Mária, hoci je zjavenie Cirkvou uznané, nepácha hriech a môže byť rovnako dobrým kresťanom ako ten, čo zjavenia akceptuje."

"K tomuto sa taktiež pridáva Apoštolské vyznanie"

To vyznanie však uznávajú aj niektorí protestanti, v ňom sa však neuvádza, že Mária je vždy Panna. To "...narodil sa z Márie Panny", si vysvetľujú tak, že bola pannou pred pôrodom, aj podľa Písma. Písmo hovorí iba o zázračnom počatí (z Ducha Sv.), nie však o zázračnom pôrode.

"Večné pannenstvo Panny Márie je dogmaticky definované a takáto viera je pre katolíka záväzná."

Toto je však evidentne skôr teória než prax. Už som písal, že ten katolícky kňaz na katechéze nič také nepovedal, že je za to exkomunikácia alebo že je to nutné pre katolíka.

"Samotná katolícka teológia nás učí, že Panna Mária je "prostredníčka všetkých milostí"."

Dobre, ale v žiadnom prípade nie je pre spásu alebo vykúpenie nutná viera v to, že bola vždy pannou. Nič také nehovorí ani Písmo, ani Šesť hlavných právd rkc. Spasiteľ a Vykupiteľ je iba Ježiš.

"...tí, čo nechcú veriť pravdám, ktoré sú dogmaticky definované Katolícka Cirkev exkomunikuje."

Opäť, toto je zrejme skôr teória, lebo v praxi je nemálo veriacich, čo chodia do kostola a v niektoré dogmy neveria, alebo ich ani poriadne nepoznajú. Veria najmä na základné veci, nie na všetko. Chodia do kostola na omše, spovede a prijímanie a nik ich neexkomunikuje. Napokon veď načo im zbytočne dávať na plecia viac, než je potrebné.

"...a vzal akosť osláveného tela. Toto isté sa mohlo udiať aj počas pôrodu."

Nevylučujem to, hoci Biblia nič také nehovorí o malom Ježiškovi, ktorý sa ešte len chystal narodiť. Ale nevylučujem, že dogma "vždy Panna" je v poriadku.

"...treba vyzdvihnúť Božie milosrdenstvo, ktoré dáva bodku za celou teológiu."

Áno, toto je prakticky dôležité.


89.
označiť príspevok

Astax1 muž
   22. 5. 2017, 12:48 avatar
70. Krištof
Neviem či tu nedošlo k nedorozumeniu. Ja rovnako rešpektujem slobodu veriacich veriť alebo neveriť zjaveniam.
A s týmto súhlasím: "kto neverí, že sa niekde zjavila Panna Mária, hoci je zjavenie Cirkvou uznané, nepácha hriech a môže byť rovnako dobrým kresťanom ako ten, čo zjavenia akceptuje."
Ale tu treba mať na pamäti, že nie je múdrosťou odmietnuť zjavenia, ktoré Cirkev schválila.

"To vyznanie však uznávajú aj niektorí protestanti, v ňom sa však neuvádza, že Mária je vždy Panna."
Pre mňa nie je podstatné čo protestanti vyznávajú. Ani ako interpretujú vyznanie viery. Pre mňa je podstatné čo v tejto veci neomylne hovorí Cirkev a z týchto právd nemožno ustupovať pod zámienkou falošného ekumenizmu.
"Bezpodmienečne treba jasne vyložiť celé učenie. Nič nie je také vzdialené ekumenizmu ako onen falošný irenizmus, ktorým sa narúša čistota katolíckeho učenia a zatemňuje sa jeho pravý a nepochybný zmysel."

Aj ja som sa stretol s názorom, kde protestant uznával apoštolské vyznanie viery ale za vyznaním "Verím... v svätú Cirkev katolícku" myslel "Verím...v svätú Cirkev všeobecnú". Zaiste táto formulácia je správna a v súčasnosti bola pozmenená, aby sa vyhlo nesprávnemu interpretovaniu Apoštolského vyznania.
Cirkev v tomto vyznaní viery nevyjadruje svoju vieru vo všeobecnú cirkev t.j. (protestanti, pravoslávny, katolíci), ktorí sa hoci oddelujú vierou, ktorú prijali spájajú a spolu vytvárajú mystické telo Krista.

V Encyklike pápeža Pia XII MYSTICI CORPORIS CHRISTI sa píše: ": „Pretože Cirkev je telom, je viditeľná." Preto je ďaleko od Božej pravdy ten, čo si Cirkev predstavuje tak, že ju nemož­no ani dosiahnuť, ani vidieť, takže je, ako hovoria, iba čímsi „duchovným", čo mnohé kresťanské spoločnosti, hoci sa navzájom odlišujú vierou, medzi sebou spája neviditeľným putom"

Keď teda Katolík vyznáva "Verím...vo svätú katolícku (všeobecnú) Cirkev" nevyznáva tým, že verí v akési duchovné spoločenstvo všetkých kresťanov, ktorí spolu tvoria túto všeobecnú Cirkev ale verí v jednu Katolícku Cirkev.
A všeobecná preto, lebo Cirkev je tvorená cirkvami sui iuris. V súčasnosti existuje 24 cirkví sui iuris - 23 východných a 1 západná. Tieto cirkvi patria do Katolíckej teda všeobecnej Cirkvi preto, lebo uznávajú primát Rímskeho biskupa. Pojmom Katolícka cirkev označujeme celý rad cirkevných hierarchických spoločenstiev, inštitúcií a zriadení na subnárodnej, národnej aj nadnárodnej úrovni po celom svete. Hlavným významným zjednocujúcim prvkom všetkých týchto ustanovizní je uznávanie rímskeho biskupa – pápeža za hlavu cirkvi (primát pápeža), a teda uznanie jeho právnej a duchovnej moci nad sebou.
A taktiež budem citovať časť listu Svätého Otca Pia IX Anglickým biskupom
"Niet inej katolíckej cirkvi, ako je tá, ktorá je vybudovaná na jednom Petrovi, rastie do jednoty viery a lásky v jednom pevne skĺbenom a pospájanom tele (porov. Ef 4, 16)."

Toto teda znamená "Verím...v svätú katolícku (všeobecnú) Cirkev"

"Dobre, ale v žiadnom prípade nie je pre spásu alebo vykúpenie nutná viera v to, že bola vždy pannou"
Toto učí a vyznáva Katolícka Cirkev a ako som už povedal a dokazoval koncilmi, tí čo neveria v katolíckej viere v jej integrite, v skutočnosti nevyznávajú katolícku vieru a tým pádom sú v ohrození zatratenia. A takýmto neprispievajú ani sviatosti. Lebo na sviatostiach môže byť prítomný iba ten, čo verí, že je pravda, čo Cirkev učí.
A ako som povedal, Cirkev v súčasnosti akoby upustila zo svojej prísnosti v minulých storočiach, lebo spása ľudí nebola nikdy tak ohrozená ako práve teraz. A ani katolíci nemajú istotu spásy.

"Už som písal, že ten katolícky kňaz na katechéze nič také nepovedal, že je za to exkomunikácia alebo že je to nutné pre katolíka."
Pre mňa znovu nie je podstatné čo povedal, alebo nepovedal nejaký kňaz. Pre mňa a malo by byť aj pre teba podstatné čo hovorí v tejto veci Cirkev.

Tak sa na to pozrime:
Už v spomínanej Encyklike MYSTICI CORPORIS CHRISTI sa píše: "Ako teda v ozajstnom zhromaždení veriacich je iba jedno telo, jeden Duch, jeden Pán a jeden krst, (ak možno mať iba jednu vieru. A tak, kto nechce poslúchať Cirkev, treba ho podľa príkladu Pánovho pokladať za pohana a verejného hriešnika (Mt 18, 17). Preto tí, ktorí majú inú vieru, alebo sa spravujú
inou vrchnosťou, nemôžu žiť v jednote takéhoto tela, a preto ani v jeho Božom Duchu."

A znova "Medzi údy Cirkvi sa však skutočne počítajú výlučne tí, ktorí prijali kúpeľ znovuzrodenia, vyznávajúc pravú vieru"

PRVÝ VATIKÁNSKY KONCIL, 3. ZASADNUTIE DOGMATICKÁ KONŠTITÚCIA DEI FILIUS O KATOLÍCKEJ VIERE
"Učenie viery, ktoré Boh zjavil, nebolo predložené ľudskému duchu ako filozofický objav, ktorý by bolo treba zdokonaľovať, ale bolo odovzdané Kristovej neveste ako božsky poklad, aby ho ona verne chránila a neomylne vysvetľovala. A preto sa musí stále zachovávať ten význam posvätných dogiem, ktorý bol raz vyhlásený svätení matkou Cirkvou; a nikdy neslobodno odstúpiť od tohto významu pod zámienkou a pod menom nejakého vyššieho poznania"

BULA PÁPEŽA BONIFÁCA VIII. UNAM SANCTAM
"Viera nás núti prijať a pridržiavať sa toho, že je len jedna svätá a apoštolská Cirkev. V nej je len jeden Pán, jedna viera, jeden krst"

Z týchto a z ďalších mnohých textov, ktoré boli prijaté koncilmi sa vyznáva, že ten, čo neverí, že je pravda čo učí Cirkev, nie je viacej začlenený do mystické tela Krista - Cirkev a tak je v ohrození zatratenia.
To, že to nepovedal nejaký kňaz neznamená, že to tak nie je.
Toto nie je zo mňa ale je to oficiálne učenie Cirkvi, keďže teraz vieš, čo znamená neveriť viere Cirkvi môžeš poučiť aj dotyčného kňaza.
Preto Katolícka Cirkev kladie dôraz na čistotu viery.

"Opäť, toto je zrejme skôr teória, lebo v praxi je nemálo veriacich, čo chodia do kostola a v niektoré dogmy neveria,"
Nemôžeš členiť uznania koncilov na teoretické a praktické. Preto som napísal, že "Katolícke náboženstvo je náboženstvom duchovným. Preto sa pri každej sviatosti vyžaduje postoj ducha. V kostole síce môžeme vidieť mnoho veriacich ale čo majú títo ľudia vo svojich srdciach ostáva známe iba Bohu. A Cirkev stále učí, že sviatosti sú platné iba vtedy, ak ten čo je na nich účastný, týmto pravdám skutočne verí. "

Ale poznať a neveriť je rozdiel. Ak katolíci nepoznajú v súčasnosti majú všetky prostriedky, aby "spoznali".

"a nik ich neexkomunikuje. "
Nevyžaduje sa verejná exkomunikácia. Ale v takýchto prípadoch ide o exkomunikáciu duchovnú. Tým, že neveríš tomu čomu verí spoločenstvo veriacich katolíkov, sa sám odčleňuješ od katolíckej cirkvi a si exkomunikovaný.
A sám si o sebe povedal, že veríš Cirkevným pravdám tak na 75%.

Na základe tohto, čo som písal si môžeš porovnať, ako sa k takýmto stavia Cirkev.


94.
označiť príspevok

Krištof
   24. 5. 2017, 13:05 avatar
89. Astax1,
nikde v tomto príspevku si neuviedol katolícky text podľa ktorého ten, kto nemá istotu vo viere resp. kto "neverí", že dogma "vždy panna" je pravdivá, že je preto akosi automaticky exkomunikovaný.

"Pre mňa nie je podstatné čo protestanti vyznávajú..."

Písal som o inom, totiž o tom, že z Apoštolského vyznania nevyplýva dogma "vždy panna". Akceptujú ho i protestanti, ktorí v to zrejme neveria. O žiadnom ekumenizme som v tom príspevku pre teba nepísal.

""Verím...v svätú Cirkev všeobecnú." Zaiste táto formulácia je správne..."

Iste. A protestanti tým nemyslia len RKC, lež (aj) svoju cirkev.

"Lebo na sviatostiach môže byť prítomný iba ten, čo verí, že je pravda, čo Cirkev učí."

Veď na niektoré podstatné časti učenia vrátane tých o sviatostiach môžu veriť. Napr. i katolícka dogmatika rozlišuje a robí rozdiely: dogmy nutné (musia sa veriť explicitne, aby sme dosiahli večnú spásu); dogmy nie nutné (stačí na ne implicitná viera); dogmy všeobecné (k nim patria fundamentálne pravdy kresťanstva, základné články viery); dogmy špeciálne (ostatné články viery, jednotlivé pravdy, ktoré z nich vyplývajú).

Čo sa v cirkvi hovorí napr. v súvise so spoveďou a sv. prijímaním? Že treba veriť vo všetky dogmy? Nie, lež to, že proste treba úprimnú spoveď a potom prijímanie. To je zrejme dôležité aj pre Boha. A nie to, či ten, kto bol na spovedi a prijímaní, úprimne verí na dogmu "vždy panna". Ako môžeš vedieť, či u Boha neplatia tie spovede a prijímania len preto, že niekto možno neverí na niektorú druhoradú dogmu?

"tí čo neveria v katolíckej viere v jej integrite, v skutočnosti nevyznávajú katolícku vieru a tým pádom sú v ohrození zatratenia."

Toto predsa zrejme nesúvisí so zatratením. Z Písma svätého nič také nevyplýva, že kto "neverí" napr. na onú dogmu, že mu hrozí zatratenie.

"A ani katolíci nemajú istotu spásy."

Nuž to je možné. Môžu však byť spasení aj - aspoň niektorí pravoslávni či protestanti.

"Nemôžeš členiť uznania koncilov na teoretické a praktické."

Pozri, predvčerom som sa o tom rozprával s kamarátom katolíkom. Aj on povedal, že ani mnoho katolíckych kňazov to takto "vážne" ako ty neberie. To je tá prax a tá realita. Asi aj títo katolíci si uvedomujú, čo je dôležité primárne a čo je druhoradé. Prosím, keby aspoň biskupy, kardinály a pápež to vo svojich homíliách takto ako ty pretláčali, uznal by som možno nutnosť toho. Ale ani oni to zvyčajne nerobia.

"A sám si o sebe povedal, že veríš Cirkevným pravdám tak na 75%."

Dobre, možno ani nie som taký katolík, ako niekomu vyhovuje, pokiaľ ide o vieru v celé katolícke učenie. Niečo akceptujem, najmä tie hlavné veci, iné však už asi nie až tak. Nebojím sa, že to bude dôvod môjho zatratenia. Napokon, taký dôvod nemajú ani napr. pravoslávni a protestanti. Takže ani nemusím byť nutne "katolík", najmä nie nejaký malicherný "dogmatik" :-) Ale to som ja, nikomu inému tu nedávam rady, aby zmýšľal a robil tak alebo onak. Mimochodom, len na okraj, takto pred rokom som tri dni strávil v kláštore jednej známej katolíckej rehole a bola to užitočná a viac-menej pozitívna skúsenosť


87.
označiť príspevok

veriaci-4
   22. 5. 2017, 10:30

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



88.
označiť príspevok

Astax1 muž
   22. 5. 2017, 11:39 avatar
veriaci
Na toto som narážal. Máš nedostatok vedomostí a snažíš sa dehonestovať Katolícku Cirkev, hoci nepoznáš jej učenie.
Toto nevrhá na teba dobré svetlo. A už vôbec nie, keď si tvrdil, že si bol sám katolík.
Katolík, ktorý nepoznal učenie katolíckej Cirkvi.

Inak by si vedel, že pápež je neomylne vedený Duchom Svätým iba vtedy, keď hovorí z moci pápežského úradu. V tedy sa naňho vzťahuje dogma neomylnosti. Keď hovorí ako človek, keď vyjadruje svoj názor, - a to bol súkromný názor,- vtedy sa môže mýliť.

A my nie sme tí, ktorí kľučkujú ale ty. Stále som od neba nedostal odpoveď čo je zárukou pravdy, ktorú veríš. A túto záruku mi ani dať nemôžeš, pretože celá tvoja viera je založená na citovosti.

Platí čo som ti napísal: Nejdem sa s tebou baviť o tom, čo je pravda. Lebo ty si v skutku jednoduchý človek, a pravdupovediac ani teraz nemáš teologické vzdelanie a len nasleduješ tých, ktorým si uveril.
Nevieš mi odpovedať na moje otázky, kde je pravda, a čo je zárukou pravdy.
A keď sledujem toto fórum tak vidím, ako sa aj vy "praví", "obrátení" kresťania dostávate do sporu.


24.
označiť príspevok

elemír muž
   17. 5. 2017, 10:56 avatar
Dajte si na nočný stolík evanjelium a vždy si najprv prečítajte pár viet a až potom vyhoďte žene košelu na oči.

V jednom americkom filme robil detektív prehliadku na hotelovej izbe a keď otvoril šuplík na nočnom stolíku, našiel tam vybrátor a ruženec. Keby tam bol iba ruženec, alebo len vybrátor, vieme presne o koho sa jedná. Ale čo teraz, ak tam sú veci oboje ?
Je tam hriech a je tam odpustenie, je tam telo človeka, ktoré potrebuje aj hriech a aj odpustenie. Je tam telo pokrsteného človeka, lebo duch chce iné, ako telo, ale život oboje. a tak telo je život, hriešny a aj svätý.
Ale iba blázon, čo si myslí, že je bez hriechu.


27.
označiť príspevok

Milkyway
   17. 5. 2017, 15:14

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



28.
označiť príspevok

Milkyway
   17. 5. 2017, 15:17

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



29.
označiť príspevok

-era- muž
   17. 5. 2017, 15:27 avatar
Milkyway - ale čo iné je "dôsledok vlastných činov"? Či to nie je "trest"?


32.
označiť príspevok

Milkyway
   20. 5. 2017, 19:46

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



33.
označiť príspevok

Nadja žena
   20. 5. 2017, 19:51 avatar
Lenže zbohatnutie okrádaním a život miliardára je prirodzený následok rovnako, ako keď nasleduje odhalenie a život vo väzení?


30.
označiť príspevok

elemír muž
   20. 5. 2017, 19:44 avatar
iba lázon si myslí, že je bez hriechu.


31.
označiť príspevok

Immanuel
   20. 5. 2017, 19:46 avatar
Iba krestania su kokoti co siria tento nezmysel o hriechu
Súhlasí Milkyway


34.
označiť príspevok

elemír muž
   20. 5. 2017, 23:48 avatar
To nie je otázka toho, kto si čo myslí, je tu evanjelium a platí pre každého, ale túto možnosť využíva len málo ľudí. Ja predsa nechcem nikoho strašiť, ja to tak cítim a verím a podľa toho sa snažím si organizovať život.
Načo sa tu vtrčaš, ak ničomu neveríš ? Prečo si radšej neprečítaš : Ako išlo vajce na vandrovku, alebo niečo také. To ťa pobaví a budeš maž lepšiu náladu. len si prosím ťa nepúšťaj majstrovstvá sveta v hokeji, ak náhodou si slovak.


35.
označiť príspevok

elemír muž
   20. 5. 2017, 23:52 avatar
hrozba hriechu je predsa na ochranu slabých a chodobných a ten , na ktorom doteraz nebol spáchný trestný čin, tiež nemá čím tieto veci pochopiť.
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Neplač ty dievča pre neho, nájdi si chlapca iného.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(251 598 bytes in 0,789 seconds)