hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Slávenie eucharistie u prvých kresťanov

príspevkov
33
zobrazení
4
tému vytvoril(a) 22.3.2016 15:29 Klein
posledná zmena 24.3.2016 07:58
1
22.03.2016, 15:29
Keď sa Ježiš usadil so svojimi apoštolmi k Poslednej večeri vo štvrtok pred svojou smrťou, slávil v skutočnosti predvečer sviatku Paschy. Samotný sviatok sa začínal až nasledujúci deň, ale Ježiš vedel, že pre neho to už bude neskoro.
Spätosť Poslednej večere a Paschy bola pre Ježiša zjavne významná. Ako slávnosť vyslobodenia Izraelitov z Egypta – čo bolo najvýznamnejšie dielo spásy v Starom zákone – bola zjavným dôkazom Božej lásky a starostlivosti o jeho ľud, ako aj prísľubom budúcej spásy. Sviatok Paschy bol dokonalou prípravou na to, čo Ježiš práve zamýšľal urobiť: premeniť starú Mojžišovu zmluvu na novú.

Pascha bola slávnosť, ktorá zahŕňala vo svojom rituáli aj vysvetlenie významu sviatku (Ex 12, 24–27). Až dodnes sa najmladšie dieťa v židovskej rodine počas slávenia Pésachu pýta: „Čo znamená táto slávnosť?“ A otec alebo rabín vysvetľujú, ako Boh svojou mocou vyviedol ľud z Egypta a uzavrel s ním zmluvu na Sinaji. A keď sa pri Poslednej večeri jeden z učeníkov spýtal: „Čo znamená táto slávnosť?“, Ježiš odpovedal: „Toto je moje telo, ktoré sa dáva za vás. Toto je kalich mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás“ (Lk 22, 19–20). On sám bol veľkonočným baránkom, ktorý priniesol oslobodenie nielen Izraelu, ale celému svetu. Oslobodenie nielen z fyzického otroctva, ale oslobodenie z hriechu, odpustenie hriechov a oslobodenie od ich hrozných následkov.
Apoštoli, verní jeho príkazu „Toto robte na moju pamiatku“ (Lk 22, 19; 1 Kor 11, 24–25), sa pravidelne stretávali na „lámaní chleba“, ako sa v ranom kresťanstve nazývala eucharistická hostina. Spočiatku prijímali Eucharistiu na záver spoločného jedla (1 Kor 11, 17–24), ale postupne sa stretávali najskôr na modlitbách, ktoré trvali od večera hlboko do noci. A potom nad ránom kým sa rozišli, slávili Eucharistiu. Keď sa táto slávnosť oddelila od spoločného jedla, začala nadobúdať vlastnú liturgickú formu. Prví kresťania v nej zachovali prvky zo slávnosti Paschy, ale pridali aj iné, zväčša zo slávenia synagogálnej liturgie, ktorá im bola blízka.

Koncom druhého storočia sa Eucharistia už úplne oddelila od slávenia spoločnej večere a slávila sa v nedeľu ráno. Názov „lámanie chleba“ čoraz viac nahrádzalo grécke označenie „eucharistio“, teda „vďakyvzdávanie“. Po tomto oddelení od spoločného jedla sa modlitba požehnania nad chlebom a vínom stala najdôležitejšou časťou slávnosti.
Svätý mučeník Justín zachytil okolo roku 150 po Kristovi mnohé podrobnosti o ranom slávení Eucharistie. Čítali sa pri nej úseky zo Starého a Nového zákona, predsedajúci prednášal homíliu, v slávnostnej procesii prinášali k oltáru chlieb, vodu a víno. Nasledovali modlitby orodovania za veriacich, eucharistická modlitba s modlitbou konsekrácie chleba a vína, po ktorej všetci spoločne zvolali „Amen!“. Potom bolo prijímanie a diakoni roznášali eucharistickú „čiastku pre neprítomných“. Pritom sa vykonávala zbierka, ktorú „prevzal jeden z diakonov, na podporu sirôt a vdov“.
Nám to pripomína dnešnú svätú omšu, no zjavné je aj prepojenie so synagogálnou liturgiou. Obe slávenia zahŕňali čítanie z Písma, homíliu, modlitby, príspevok pre chudobných, ako aj spoločné zvolanie „Amen!“ („Tak je!“). Kresťanská liturgia prevzala aj iné hebrejské výrazy, ako je „Aleluja“ („Chvála Bohu“), „Hosana“ („Zachráň nás, spas nás“), „Pán s tebou“ (Rút 2, 4), „Pokoj s tebou“ (Sdc 6, 23; 19, 23). Tzv. „trisagion“ – trojnásobné proklamovanie Božej svätosti zvolaním „Svätý, svätý, svätý“ (Iz 6, 3) sa osobitne modlievali členovia kumránskeho spoločenstva. Cituje ho aj Kniha Henochova (39, 12–14) a tvorí súčasť židovského požehnania „Kiduš“. Aj rituál zakončenia modlitieb zvolaním chvály „...ktorý žije a kraľuje na veky vekov...“ pochádza zo synagogálnej liturgie.

Nemalo by nás prekvapovať poznanie, nakoľko je kresťanské slávenie Eucharistie zakorenené v starobylej židovskej liturgii. Ježiš si zvolil židovský sviatok Paschy ako základ pre svoj veľký dar Eucharistie. A jeho učeníci, ktorí tiež vyrastali v prostredí židovských zvykov a modlitieb, neskôr bohatstvo svojej kultúry preniesli aj do nových slávení a obradov. Na toto dedičstvo by sme ako kresťania mali byť hrdí, lebo je oslavou Božej nekonečnej lásky a starostlivosti o jeho ľud.
none
5

1. Klein 22.03.2016, 15:29

Keď sa Ježiš usadil so svojimi apoštolmi k Poslednej večeri vo štvrtok pred svojou smrťou, slávil v skutočnosti predvečer sviatku Paschy. Samotný sviatok sa začínal až nasledujúci deň, ale Ježiš vedel, že pre neho to už bude neskoro.
Spätosť Poslednej večere a Paschy bola pre Ježiša zjavne významná. Ako slávnosť vyslobodenia Izraelitov z Egypta – čo bolo najvýznamnejšie dielo spásy v Starom zákone – bola zjavným dôkazom Božej lásky a starostlivosti o jeho ľud, ako aj prísľubom budúcej spásy...

22.03.2016, 17:09
1,....Klein,....prvotní kresťania určite neslávili eucharistiu! Pamiatka smrti Ježiša Krista/Pesach/ totiž mala daleko od toho,čo popisuješ ty! Slávil sa iba raz za rok, a dané veci/víno,chlieb,pascha/ boli len symboly Ježišovho tela a krvi.
Ono totiž Ježiš "lámal chlieb" ešte pred zavedením pamätnej slávnosti/posednej večere/, a bol to obyčajný,bežný rituál Izraelitov. Vzhľadom k tomu,že tam mávali taký,tenký chlieb,ktorý sa obvykle lámal a podával k jedeniu. A RKC z toho spravila eucharistiu. A tak sa z ročnej/symbolickej udalosti/ stalo postupne pravidlom,"prijímať" neskôr raz za mesiac,týždenň a nakoniec každý deň,danú nebiblickú "eucharistiu".
To čo tvrdím,na to sú historické a biblické dôkazy. Omša,daný rituál už vôbec nemá podporu v Písme,....naopak ,Písmo ju odsudzuje,aj ked ide o "nekrvavú obetu"! A je viac ako isté,že víno a chlieb sa nemení na doslovné telo Krista. To by boli katolíci kanibali,a to by bolo opäť proti Písmu a zdravému rozumu. Všetko sú to len pohanské rituály,tak ak "svätenie nedele".
Pascha sa slávila raz za rok, a tak isto sa mala pripomínať i smrť Ježiša Krista. To ostatné ,je len katolícky prídavok a nemá biblické opodstatnenie!
none
7

5. Shagara 22.03.2016, 17:09

1,....Klein,....prvotní kresťania určite neslávili eucharistiu! Pamiatka smrti Ježiša Krista/Pesach/ totiž mala daleko od toho,čo popisuješ ty! Slávil sa iba raz za rok, a dané veci/víno,chlieb,pascha/ boli len symboly Ježišovho tela a krvi.
Ono totiž Ježiš "lámal chlieb" ešte pred zavedením pamätnej slávnosti/posednej večere/, a bol to obyčajný,bežný rituál Izraelitov. Vzhľadom k tomu,že tam mávali taký,tenký chlieb,ktorý sa obvykle lámal a podával k jedeniu. A RKC z toho spravila eucharis...

22.03.2016, 17:33
Apostoli sa pravidelne stretavali na modlitbach a tzv. lamani chleba nie len raz rocne... Kristus urobil opat to iste po vzkrieseni nie az o rok...

Izraeliti v starej zmluve doslova podla Bozieho prikazu jedli neposkvrneneho baranka...
Farizeji hovorili ako nám tento môže dať jesť svoje telo?! A Ježiš im povedal: Veru, veru, hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život.

Ak by hovoril o podobenstve tak by nedovolil aby ho mnohi vtedy opustili ale vysvetlil by to ako vsetky podobenstva predtym ak im ludia nerozumeli...
A on neprestava ale pokracuje : Kto je moje telo a pije moju krv, má večný život a ja ho vzkriesim v posledný deň.
Lebo moje telo je pravý pokrm a moja krv je pravý nápoj.
Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom.

Jezis tak casto v pisme opakuje o realnom jedeni, ktore znamena zjednotenie sa s nim aby sme aj my mohli povedat uz nezijem ja ale vo mne zije Kristus...

Mnozstvo eucharistickych zazrakov v dejinach celej cirkvi aj v poslednych rokoch je toho dokazom. Knaz ktory pochyboval pocas omse ci je tu naozaj Kristus pritomny, chlieb sa premenil na cast ludskeho srdca a kalich s vinom na krv...
none
26

7. Klein 22.03.2016, 17:33

Apostoli sa pravidelne stretavali na modlitbach a tzv. lamani chleba nie len raz rocne... Kristus urobil opat to iste po vzkrieseni nie az o rok...

Izraeliti v starej zmluve doslova podla Bozieho prikazu jedli neposkvrneneho baranka...
Farizeji hovorili ako nám tento môže dať jesť svoje telo?! A Ježiš im povedal: Veru, veru, hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život.

Ak by hovoril o podobenstve tak by nedovolil aby ho mnoh...

23.03.2016, 01:01
"Apostoli sa pravidelne stretavali na modlitbach a tzv. lamani chleba nie len raz rocne... Kristus urobil opat to iste po vzkrieseni nie az o rok... " >> Ved Shagara pisal, ze to bol zvyk, ktory robili bezne..
Ale zaroven to bolo memento, ktore im pomohlo rozpomenut sa na poslednu panovu veceru..

On lamal chleba, ale myslim, ze uz im neopakoval toto je moje telo a toto je moja krv..
Katolici krv uplne vylucili, (na rozdiel od evanjelikov co sa tak vykaslali na tradicie...) ale vyhovorit sa da akokolvek, ze? 🙂
none
27

26. 23.03.2016, 01:01

"Apostoli sa pravidelne stretavali na modlitbach a tzv. lamani chleba nie len raz rocne... Kristus urobil opat to iste po vzkrieseni nie az o rok... " >> Ved Shagara pisal, ze to bol zvyk, ktory robili bezne..
Ale zaroven to bolo memento, ktore im pomohlo rozpomenut sa na poslednu panovu veceru..

On lamal chleba, ale myslim, ze uz im neopakoval toto je moje telo a toto je moja krv..
Katolici krv uplne vylucili, (na rozdiel od evanjelikov co sa tak vykaslali na tradicie...) ale v...

23.03.2016, 01:06
Fundamentálni kresťania si myslia, že porušujeme biblický príkaz. Z anglického prekladu biblie King James Version citujú tieto verše: „Kto je moje telo a pije moju krv, má večný život! (Jn 6,54) a „Ktokoľvek by nehodne jedol chlieb a pil z kalicha Pánovho, previní sa proti telu a krvi Pánovej“ (1 Kor 11,27, voľný preklad z King James Version, pozn. prekl.). „Vidíte“, hovoria, „vy katolíci upierate ľuďom polovicu Pánovej večere“.

Problém pramení z toho, že fundamentalisti neveria v reálnu prítomnosť Krista v Eucharistii. Katolíci veria, že chlieb a víno sa na omši stanú skutočným telom a krvou Krista. Fundamentalisti veria, že chlieb a víno, ktoré používajú pri svojich bohoslužbách, ostávajú iba chlebom a vínom. (Mnohí z nich dokonca nahrádzajú víno hroznovým džúsom). Vidia Poslednú večeru iba ako večeru. My však vidíme omnoho viac ako len večeru - je to znovu sprítomnenie Kalvárie. Omša je súčasne posvätným pokrmom, ktorý vychádza zo slávenia Paschy, ktorou Židia slávili zmluvu s Bohom.

A čo viac, my si nemyslíme, že chlieb sa stáva len Kristovým telom a víno len jeho krvou. Používame pojem telo a krv - jeden pre to, čo bolo chlebom a druhý pre to, čo bolo vínom - pretože si aj premenené zachovávajú vonkajšiu formu. Ale vnútorná podstata sa zmenila. Filozofovia hovoria, že sa zmenila "substancia" zatiaľ čo „akcident“ pretrváva. To, čo je na oltári po premenení, stále vyzerá ako chlieb a víno, ale už tam nie je ani chlieb ani víno, lebo ich substancia bola premenená. Mohli by sme povedať, že všetko, čo tam je, je Kristus ale v prestrojení.

Pretože bol oslávený, jeho telo a krv sú oslávené. Jedno nemôže byť oddelené od druhého. Jedno z kľúčových tajomstiev Eucharistie - tajomstvo, ktoré nedokážeme plne pochopiť našim limitovaným, ľudským rozumom - je to, že každá čiastočka hostie, každá kvapka v kalichu obsahujú celého Krista. Nie je pravda, že jeho telo je pod spôsobom chleba a jeho krv pod spôsobom vína. V skutočnosti hostia obsahuje jeho telo a krv - teda celú jeho ľudskú podstatu - plus jeho božstvo. A to isté platí aj pre kalich. Môže to byť mätúce a prieči sa to našej každodennej skúsenosti, hovoríme tu však o zázračnej premene - a o Bohu. Boh je nedeliteľný. Nemôžete kúsok z Neho položiť sem a kúsok zasa tam. Môže byť na mnohých miestach súčasne - pri prijímaní na vašom jazyku, na jazyku vášho suseda, na miliónoch ďalších jazykov - ale na každom je celý. Toto je záver, ku ktorému prichádzame pomocou teológie, aj keď je to záver, ktorý nemôžeme plne pochopiť.

Čo to ale znamená prakticky? Znamená to, že človek, ktorý prijíma iba pod jedným spôsobom - povedzme iba hostiu - prijíma presne toľko isto Pána, ako iný človek, ktorý prijíma väčší kúsok. Nedostanete viac Krista, ak dostanete väčšiu hostiu a tak isto z Neho nedostanete viac, ak budete s hostiou aj piť z kalicha. Dostávate ho celého a to dokonca aj vtedy, keď z rúk kňaza prijmete iba malú omrvinku. Z tohto dôvodu katolík nemusí prijímať pod oboma spôsobmi.
none
28

27. Klein 23.03.2016, 01:06

Fundamentálni kresťania si myslia, že porušujeme biblický príkaz. Z anglického prekladu biblie King James Version citujú tieto verše: „Kto je moje telo a pije moju krv, má večný život! (Jn 6,54) a „Ktokoľvek by nehodne jedol chlieb a pil z kalicha Pánovho, previní sa proti telu a krvi Pánovej“ (1 Kor 11,27, voľný preklad z King James Version, pozn. prekl.). „Vidíte“, hovoria, „vy katolíci upierate ľuďom polovicu Pánovej večere“.

Problém pramení z toho, že fundamentalisti neveria v reáln...

23.03.2016, 01:11
Ale vráťme sa späť k Biblii. Ján 6,54 tak, ako ho citujú fundamentalisti, nepredstavuje problém, pretože Kristus tiež povedal „Kto je tento chlieb, bude žiť naveky.“ (Jn 6,58). Hovorí tu, že je dostatočné prijímať iba pod jedným spôsobom, pod spôsobom chleba. Tie isté slová sú použité aj v Jn 6,51 a znova sa tu nespomína kalich.
Keď Ježiš hovoril k apoštolom a povedal „Pite z neho všetci„ (Mt 26,27), nehovoril k laikom. Hovoril k prvým kňazom, ktorí vždy pri omši musia prijímať pod oboma spôsobmi. Prečo? Pretože pre kňaza má prijímanie dva významy. Jednak je to sviatostné prijatie Krista, podobne ako pre nás v čase prijímania. Kňaz ale vykonáva aj sviatostné povinnosti a práve toto jeho prijímanie pod oboma spôsobmi kompletizuje znovu sprítomnenie Kalvárie. Tým, čo kňaz počas omše robí, musí spodobovať preliatie krvi na Kalvárii a to je jeho prijímanie krvi z kalicha. Fundamentalisti neveria v omšu ako obetu - v skutočnosti neveria v omšu ako takú - a tak neuznávajú ani dvojitý aspekt prijímania.

Ďalej sa pozrime na 1. list Korinťanom. „Ktokoľvek by nehodne jedol chlieb a pil z kalicha Pánovho, previní sa proti telu a krvi Pánovej“. V tejto forme je verš preložený v King James Version, obsahuje však závažnú chybu. Fráza „Ktokoľvek by nehodne jedol chlieb a pil z kalicha Pánovho“ má znieť „Ktokoľvek by nehodne jedol chlieb alebo pil z kalicha Pánovho“. Všetci uznávaní biblisti, katolícki aj protestantskí, sa na tom zhodli a dokonca už aj Revidovaná štandardná verzia (Revised Standard Version), čo je vlastne revidovaná verzia King James, má „alebo“ namiesto „a“.
V liste Korinťanom Pavol trvá na tom, že kresťan musí byť správne disponovaný, aby mohol ísť na prijímanie. Nesmie byť v stave smrteľného hriechu. Pavol hovorí, že prijímať pod jedným, alebo druhým spôsobom je svätokrádež, ak je človek duchovne mŕtvy. Ak jete, alebo pijete nehodne, „previňujete sa proti Pánovmu telu a krvi“. Tento riadok tiež potvrdzuje katolícky pohľad, že Kristus je prítomný celý pod oboma spôsobmi. Ak prijímate (jete) hostiu nehodne, páchate svätokrádež na tele a krvi - z čoho vyplýva, že obe musia byť prítomné pod spôsobom chleba. A to isté platí aj pre víno.
none
31

28. Klein 23.03.2016, 01:11

Ale vráťme sa späť k Biblii. Ján 6,54 tak, ako ho citujú fundamentalisti, nepredstavuje problém, pretože Kristus tiež povedal „Kto je tento chlieb, bude žiť naveky.“ (Jn 6,58). Hovorí tu, že je dostatočné prijímať iba pod jedným spôsobom, pod spôsobom chleba. Tie isté slová sú použité aj v Jn 6,51 a znova sa tu nespomína kalich.
Keď Ježiš hovoril k apoštolom a povedal „Pite z neho všetci„ (Mt 26,27), nehovoril k laikom. Hovoril k prvým kňazom, ktorí vždy pri omši musia prijímať pod oboma spô...

24.03.2016, 07:31
Klein,.....v 1 storočí,žiadny kňazi medzi kresťanmi neboli. Delenie na laikov a kňazov prišlo až ovela neskôr. Aj to je nebiblická zásluha RKC. Pavol podrobne vysvetľuje ,že povinnosť vykonávať obrady,skončila so židovským kňazstvom!
A daný text......." „Ktokoľvek by nehodne jedol chlieb a pil z kalicha Pánovho“",........ vysvetluješ úplne zle. Ten text je úplne o niečom inom. Asi si zabudol na niečo?! Na kontext. Napríklad,čo znamená "rozlišovať telo"? ...atd.?
Nie je to o tom,čo píšeš ty. 1,Tu ide o vhodné správanie pred a počas danej "pamätnej večere".
A za 2, O rozlíšenie toho,či kresťan má pozemskú,alebo nebeskú nádej?!
----------------------------------------------
Keďže tento chlieb bol pripravovaný bez kvasu, bol ploský a krehký, a keď ho chcel Ježiš rozdeliť medzi učeníkov, musel ho lámať. Rovnako krehký chlieb použil Ježiš aj vtedy, keď zázračne nasýtil tisíce ľudí, pretože ho pri rozdeľovaní lámal. (Matúš 14:19; 15:36) Z toho vidno, že lámanie chleba na Pamätnej slávnosti nemá z duchovného hľadiska nejaký zvláštny význam. Alebo Klein, ked Ježiš nasýtil tie tisíce ľudí,....bola aj to eucharistia?
-----------------------------------------------------------------------------------------
A neviem ,či si odpovedal na moju otázku?: Zmenila sa po Ježišových slovách krv na Novú zmluvu?
V 1. Korinťanom 11:25 písal apoštol Pavol o Poslednej večeri a vyjadril tie isté myšlienky ako Ježiš nepatrne odlišnými slovami. Namiesto toho, aby citoval Ježiša, ako o pohári hovorí........ „Pite z neho všetci: toto je moja krv novej zmluvy,“ vyjadril to týmto spôsobom: ........„Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi.“ Určite to neznamenalo, že ten pohár sa nejako zázračne premenil na novú zmluvu. Nie je logickejšie prísť k záveru, že to, čo bolo v pohári, predstavovalo Ježišovu krv, prostredníctvom ktorej bola schválená nová zmluva? Ale,ak by som postupoval podľa katolíckej logiky a dokazovania,tak by som musel tvrdiť,že Kristová krv sa zmenila aj na Novú zmluvu, a aj tú potom jete!
Ja sa len bojím,že budeš klein tvrdiť,že Ježiš je doslovná "brána do ovčinca",....lebo to Ježiš o sebe povedal,.....alebo ,že je doslovný "uholný kameň, masív,skala",.....lebo aj to o sebe tvrdil. Alebo že je doslovné "svetlo,slnko....atd"!

A všimni si Matúša 26:26-29....... ‚Vezmite a jedzte: toto je moje telo.‘ Potom vzal kalich, vzdával vďaky a dal im ho, hovoriac: ‚Pite z neho všetci: toto je moja krv novej zmluvy, ktorá sa vylieva za všetkých na odpustenie hriechov. Hovorím vám: Odteraz už nebudem piť z tohoto plodu viniča až do dňa, keď ho budem piť s vami nový v kráľovstve svojho Otca.“
A všimni si aj to,že Ježiš hovoril o tom, čo bolo v pohári, ako o ‚tomto plode viniča‘, a to až po tom, ako povedal: „Toto je moja krv.“ Čiže,....aj po "čarovnej formulke" bolo v pohári víno,, a nie krv!
Opakujem sa ......"jesť telo Krista a piť jeho krv",.....znamená veriť v jeho obeť tela,ktoré položil za nás, a veriť v jeho preliatú krv,....atd! Ježiš to "jedenie" myslel symbolicky,nie doslova!
none
29

7. Klein 22.03.2016, 17:33

Apostoli sa pravidelne stretavali na modlitbach a tzv. lamani chleba nie len raz rocne... Kristus urobil opat to iste po vzkrieseni nie az o rok...

Izraeliti v starej zmluve doslova podla Bozieho prikazu jedli neposkvrneneho baranka...
Farizeji hovorili ako nám tento môže dať jesť svoje telo?! A Ježiš im povedal: Veru, veru, hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život.

Ak by hovoril o podobenstve tak by nedovolil aby ho mnoh...

23.03.2016, 08:49
7,....ja sa na túto tému ešte rozpíšem. Terz len toľko,že potom ak to bolo doslovne,tak aj krv sa musela zmeniť na novú zmluvu?......"lebo to znamená moju ‚krv zmluvy‘," Tak povedz,na čo sa zmenila? Na krv Krista,alebo zmluvy?
Tiež treba vedieť,že pre Ježiša, rovnako ako pre všetkých Božích služobníkov, bolo vyslovenie prosby o požehnanie jedla niečím prirodzeným. (5. Mojžišova 8:10; Matúš 6:11; 14:19; 15:36; Marek 6:41; 8:6; Ján 6:11, 23; Skutky 27:35; Rimanom 14:6) Je nejaký dôvod veriť, že v tomto prípade Ježiš vzdávaním vďaky urobil aj zázrak, ktorým spôsobil, aby jeho nasledovníci doslova jedli jeho telo a pili jeho krv?
Tiež by som preskúmal,či dané Ježišové slová hovoria:1,"To znamená",....alebo "to je"!?
none
2
22.03.2016, 16:33
Evanjelici tiez spevaju Sanctus (svaty, svaty, svaty) pred vecerou panovou (eucharistiou)

odkaz
none
3

2. 22.03.2016, 16:33

Evanjelici tiez spevaju Sanctus (svaty, svaty, svaty) pred vecerou panovou (eucharistiou)

http://audio.evav.cz/ES184

22.03.2016, 16:47
Ano viem, evanielici su jedno z mala reformovanych spolocenstiev, ktore zachovavaju ako tak starobyle tradicie a neznicili uplne vsetko co bolo pre generacie nasich predkov posvatne... Evanielici maju aj v niektorych chramoch obrazy, ked vidim obraz Kalvarie omnoho lepsie viem rozjimat nad jeho umucenim a v mysli sa preniest do tej chvile akoby som tam stal aj ja pri Kristovi po boku Marie a Jána.

Ked pozeram niektore tzv. chramy protestantov tam neexistuje nieco ako poklaknutie. Neexistuje tam ticho, ludia tam sedia rozpravaju sa, vyzera to ako v dome kultury a nie ako na posvatnom mieste. Hraju tam na elektrickych gitarach a bubnoch. Bozi dom ma byt domom modlitby, ticha a hlbokej úcty. Ma to byt miesto kde ked clovek vojde zabudne na svetsky zivot ktory je okolo neho, preto mam velmi rad tie stare kostoly, vzdy odtial vychadzam ako novy clovek...
none
4

3. Klein 22.03.2016, 16:47

Ano viem, evanielici su jedno z mala reformovanych spolocenstiev, ktore zachovavaju ako tak starobyle tradicie a neznicili uplne vsetko co bolo pre generacie nasich predkov posvatne... Evanielici maju aj v niektorych chramoch obrazy, ked vidim obraz Kalvarie omnoho lepsie viem rozjimat nad jeho umucenim a v mysli sa preniest do tej chvile akoby som tam stal aj ja pri Kristovi po boku Marie a Jána.

Ked pozeram niektore tzv. chramy protestantov tam neexistuje nieco ako poklaknutie. Neex...

22.03.2016, 16:57
3,...Klein,....to asi nevieš o katolíckych chrámoch,trebárs v Amerike,...kde sa tiež hrajú rockové melódie,hrá sa bingo, a iné hazardné hry, alebo sú tam iné,svetské ,materiálne veci,podujatia....ktoré majú pritiahnuť veriacich do prázdnych kostolov.
A tak tvoje prirovnania vyznievajú naprázdno. Na Slovensku to zatiaľ ešte nie je, ale ak by nastala odluka od štátu,a farár by mal na starosti aj zháňanie peňazí,....tak by musiel k tomu dospieť. Inak by mal prázdny kostol, a tým pádom málo "sponzorov".
A "veľká noc" ako ju slávi RKC, ....je vyslovene pohanský sviatok. Teda, to hlavne prevažuje na tieto sviatky. Hostina,pijatika a oblievanie. A Kristus je len niekde zastrčený v kúte!
none
6

4. Shagara 22.03.2016, 16:57

3,...Klein,....to asi nevieš o katolíckych chrámoch,trebárs v Amerike,...kde sa tiež hrajú rockové melódie,hrá sa bingo, a iné hazardné hry, alebo sú tam iné,svetské ,materiálne veci,podujatia....ktoré majú pritiahnuť veriacich do prázdnych kostolov.
A tak tvoje prirovnania vyznievajú naprázdno. Na Slovensku to zatiaľ ešte nie je, ale ak by nastala odluka od štátu,a farár by mal na starosti aj zháňanie peňazí,....tak by musiel k tomu dospieť. Inak by mal prázdny kostol, a tým pádom málo "sp...

22.03.2016, 17:18
zial viem co sa deje v niektorych krajinach... nieco take sa nikdy v historii nedialo az posledne desatrocia kedy niektori ludia miesto toho aby sa zjednotili so svojim spasitelom na krizi tancuju a hraju na gitarach... Kritizoval to aj emeritný papez Benedikt XVI a zaviedol opatovne sluzenie tridentskej svatej omse ktora sa sluzila v celej cirkvi pred 2. vatikanskym koncilom.

To ze bude velky odpad od viery a ze ci Kristus najde vobec vieru pri svojom druhom prichode vieme z biblie. Pre Europanov a Americanov sa bohom stali peniaze a ekonomika a to je nadradene vsetkemu. Skutocnost ze divadlo a kultura su platene z dani vsetkych nikoho nerozculuje ale proti cirkvi ktora v minulosti zjednotila celu europu sa horlivo bojuje. Kto odhodi svoju minulost, svoje tradicie a zvyky padne... A Europa k tomu smeruje...

CIrkev mohla Kristovo vzkriesenie slavit hocikedy v roku. Avsak rozhodla sa ho slavit v den pohanskeho sviatku na oslavu jari. Co je jar? Je to rocne obdobie kedy sa znova priroda prebera k zivotu. Dokonaly cas na slavenie Kristovho vzkriesenia.
Oslava jari neodporuje oslave Kristovho vzkriesenia. Ked sa cela rodina o tomto case stretne tak vystroja hostinu co je na tom zle?
Aj Jezis oslavoval, pil a jedol a ucenici mu to vycitali ze oni drzia post. On im povedal ze kym je s nimi nech sa raduju lebo pride cas ked tu nebude a vtedy budu smutit... Avsak my oslavujeme ze Kristus je opat s nami...
none
33

6. Klein 22.03.2016, 17:18

zial viem co sa deje v niektorych krajinach... nieco take sa nikdy v historii nedialo az posledne desatrocia kedy niektori ludia miesto toho aby sa zjednotili so svojim spasitelom na krizi tancuju a hraju na gitarach... Kritizoval to aj emeritný papez Benedikt XVI a zaviedol opatovne sluzenie tridentskej svatej omse ktora sa sluzila v celej cirkvi pred 2. vatikanskym koncilom.

To ze bude velky odpad od viery a ze ci Kristus najde vobec vieru pri svojom druhom prichode vieme z biblie. P...

24.03.2016, 07:58
6,.....Klein,kresťania nemajú sláviť Kristové vzkriesenie,.....ale pamiatku jeho smrti! Je iba jeden kresťanský sviatok,ktorý Biblia prikazuje,....a to je práve pripomienka pamätnej večere,s cielom pripomenuť si smrť Krista,a to,čo sa tým dosiahlo?
A nešlo mi tak ani kritiku jedenia,pitia,slávenia,.....ale o fakt ,že stále viac a viac sa na Krista zabúda. Na duchovný rozmer daných sviatkov. Rituál v kostole,to nie je to pravé,orechové!
none
18

4. Shagara 22.03.2016, 16:57

3,...Klein,....to asi nevieš o katolíckych chrámoch,trebárs v Amerike,...kde sa tiež hrajú rockové melódie,hrá sa bingo, a iné hazardné hry, alebo sú tam iné,svetské ,materiálne veci,podujatia....ktoré majú pritiahnuť veriacich do prázdnych kostolov.
A tak tvoje prirovnania vyznievajú naprázdno. Na Slovensku to zatiaľ ešte nie je, ale ak by nastala odluka od štátu,a farár by mal na starosti aj zháňanie peňazí,....tak by musiel k tomu dospieť. Inak by mal prázdny kostol, a tým pádom málo "sp...

23.03.2016, 00:32
Najviacsou ironiou je akoze post na Vianoce, ked katolici nejedia maso... preto aj kapustnica bez klobasky alebo masa..
Ale hlavne, ze maju 3 chody

Take pokrytectvo
none
21

18. 23.03.2016, 00:32

Najviacsou ironiou je akoze post na Vianoce, ked katolici nejedia maso... preto aj kapustnica bez klobasky alebo masa..
Ale hlavne, ze maju 3 chody

Take pokrytectvo

23.03.2016, 00:40
postne jedlo je bezmasite jedlo... ak sa navazas do katolikov tak pridaj k tomu aj pravoslavnych alebo vlastne uplne vsetkych krestanov sveta od 3 do 16 storocia lebo vsetci robili to iste...
dnes sa pod pojmom post rozumie zriect sa toho co mam rad. ak je niekto vegetarian tak bezmastite jedlo prenho postom nebude... ale z lasky k bohu sa zriekne pocitaca, fajcenia atd
none
8

3. Klein 22.03.2016, 16:47

Ano viem, evanielici su jedno z mala reformovanych spolocenstiev, ktore zachovavaju ako tak starobyle tradicie a neznicili uplne vsetko co bolo pre generacie nasich predkov posvatne... Evanielici maju aj v niektorych chramoch obrazy, ked vidim obraz Kalvarie omnoho lepsie viem rozjimat nad jeho umucenim a v mysli sa preniest do tej chvile akoby som tam stal aj ja pri Kristovi po boku Marie a Jána.

Ked pozeram niektore tzv. chramy protestantov tam neexistuje nieco ako poklaknutie. Neex...

22.03.2016, 19:04
3. kázal Ježiš ľuďom a zjavuje Boh ľuďom, aby boli polomŕtve konzervy, ktoré len drú lavice v kostoloch?
Nevravel náhodou, že máme mať Ovocie Ducha, medzi ktoré patrí aj radosť? Kostol že má byť miestom ticha? (2 Kor 6,16 - Ako patrí k sebe Boží chrám a modly? My sme predsa chrám živého Boha, ako hovorí Boh: Budem v nich prebývať a medzi nimi prechádzať sa, a budem ich Bohom a oni budú mojím ľudom.) Máme byť živým ľudom, ktorý hlása Božie kráľovstvo a Jeho prítomnosť. Máme byť naplnení radosťou, nie žiaľom a smútkom. A prečo vôbec riešime kostoly? Kostoly sú miestom, kde sa majú schádzať ľudia, ktorí už uverili (skutočne, ktorí sa obrátili.) Do kostola len tak nepríde človek, ktorý Boha nepozná a nechce poznať. Takže podľa môjho názoru je skôr dôležité ísť do ulíc, medzi neveriacich, a tam hlásať, nie len sa uchýliť do kostola na hodinku, pár hodín do týždňa a tam hasne spoločenstvo s Bohom. Spoločenstvo má byť celá Cirkev (Cirkev, nie cirkev,) ktorá má hlásať medzi ľuďmi. Staré kostoly môžu byť peknou historickou pamiatkou a je tiež dobré si v nich spomenúť na Boha a rozhovor s ním, ale Boh nie je Bohom konzerv, ktoré žijú svoj duchovný život len v kostoloch, tých xy hodín počas života. Boh chce žiť v srdciach, ktoré samé majú byť chrámom, nechce žiť v chrámoch, budovách, kde ho ľudia často nechávajú zavretého a pri odchode z kostola sa vracajú na svoje staré chodníčky.
none
9

8. anonymný_koník 22.03.2016, 19:04

3. kázal Ježiš ľuďom a zjavuje Boh ľuďom, aby boli polomŕtve konzervy, ktoré len drú lavice v kostoloch?
Nevravel náhodou, že máme mať Ovocie Ducha, medzi ktoré patrí aj radosť? Kostol že má byť miestom ticha? (2 Kor 6,16 - Ako patrí k sebe Boží chrám a modly? My sme predsa chrám živého Boha, ako hovorí Boh: Budem v nich prebývať a medzi nimi prechádzať sa, a budem ich Bohom a oni budú mojím ľudom.) Máme byť živým ľudom, ktorý hlása Božie kráľovstvo a Jeho prítomnosť. Máme byť naplnení rado...

22.03.2016, 19:13
A ešte Ž 30,5 - Oslavujte Hospodina hudbou, vy, jeho zbožní, chváľte jeho svätú pamiatku!
Myslím, že Boh neprijíma chvály len zo spráchniveleho orgánu. Chce vidieť život, chce vidieť radosť v našich srdciach, zapálenie, také naspeedovanie. Nechce vidieť to, ako sú v kostole 2 druhy ľudí počas spievania/chválenia: tí, čo sú ticho a tí, ktorí sa s ostatnými predbiehajú, kto bude hlasnejší. Chce vidieť jednotný hlas, ktorý ho oslavuje. A nezáleží na tom, na čom sa hraje. Ž 150,3 - Chváľte ho zvukom trúby, chváľte ho harfou a citarou! Myslím, že trúba nie je jedno z tých tichších riešení a spôsobu chvál.A ešte niečo: Ž 149,3 - Nech tancom chvália jeho meno, nech mu spievajú pri zvuku bubna a citary.
none
10

9. anonymný_koník 22.03.2016, 19:13

A ešte Ž 30,5 - Oslavujte Hospodina hudbou, vy, jeho zbožní, chváľte jeho svätú pamiatku!
Myslím, že Boh neprijíma chvály len zo spráchniveleho orgánu. Chce vidieť život, chce vidieť radosť v našich srdciach, zapálenie, také naspeedovanie. Nechce vidieť to, ako sú v kostole 2 druhy ľudí počas spievania/chválenia: tí, čo sú ticho a tí, ktorí sa s ostatnými predbiehajú, kto bude hlasnejší. Chce vidieť jednotný hlas, ktorý ho oslavuje. A nezáleží na tom, na čom sa hraje. Ž 150,3 - Chváľte ho zv...

22.03.2016, 19:19
A ešte mám niečo. Ž 66,8 - Národy, velebte nášho Boha, nech o ňom zaznie hlasný chválospev!
Ž 115,17 - Mŕtvi nebudú chváliť Hospodina, nikto z tých, čo zostupujú do hrobového ticha,
a mnoho, mnoho ďalšieho. Stačí otvoriť oči. Boh nie je Bohom mŕtvych, ale Bohom živých.
none
12

8. anonymný_koník 22.03.2016, 19:04

3. kázal Ježiš ľuďom a zjavuje Boh ľuďom, aby boli polomŕtve konzervy, ktoré len drú lavice v kostoloch?
Nevravel náhodou, že máme mať Ovocie Ducha, medzi ktoré patrí aj radosť? Kostol že má byť miestom ticha? (2 Kor 6,16 - Ako patrí k sebe Boží chrám a modly? My sme predsa chrám živého Boha, ako hovorí Boh: Budem v nich prebývať a medzi nimi prechádzať sa, a budem ich Bohom a oni budú mojím ľudom.) Máme byť živým ľudom, ktorý hlása Božie kráľovstvo a Jeho prítomnosť. Máme byť naplnení rado...

22.03.2016, 20:54
Mas v mnohom pravdu. Ale svata omsa je spritomnenie Kristovej obety na krizi, aby sme mali vsetci ucast na jeho smrti a tym padom aj na vecnom zivote. Zidia jasne odlisovali svetsky zivot od duchovneho. V beznom jazyku sa pouzivala napr. aramejcina a počas bohoslužieb hebrejcina. Knaz si obliekol bohosluzobne rucho, ine ako pocas bezneho zivota. Spievanie zalmov sa nieslo v duchovnom svetle a nie v svetskej hudbe...

Tak isto je to aj dnes. Bohosluzobne rucha, latincina ako zjednocujuci jazyk celej cirkvi, Gregoriánsky chorál a úcta.
Ked sa clovek pozrie na vsetky obdobia ludskych dejin umenie aj hudba boli krasne. Dnes sme svedkami abstraktnych obrazov ktore prenikli do cirkvi a obraz Krista vyzera ako carbanica a nie ako ikony v katakombach ktore malovali prvi krestania. Rockova alebo popova hudba ktora je absolutnym znehodnotenim Kristovej obety a spomienky na jeho bolestne umucenie. Nemam proti takejto hudbe nic ale nie pocas omse...

Pre teba je obraz modla, pre mna je to svate pismo napisane nie atramentom ale farbou. Nemam v ucte tu farbu ale udalost ktora je znazornena ako napr. Narodenie Krista atd. Ty ked sa modlis k Bohu nikdy sa ti nestalo ze si si predstavil ako Kristus vyzera podla nejakeho obrazu ktory si uz v zivote videl? No tak si si podla teba zhotovil modlu nie rukami ale v mysli lebo Boh zakazal vytvorit podobu cohokolvek na nebi ci na zemi... Zaujimave neskor prikazal vybudovat cherubinov v chrame... Boh zakazal budovat jeho podobu lebo ho nikto nikdy nevidel ale Boh otec sa nam zjavil v Kristovi. Ak vidis obraz muza s trnovou korunou na krizi vies ze to predstavuje Krista, ak vidis holubicu vies ze tento symbol predstavuje Ducha svateho...Boha urazalo budovanie falosnych vymyslenych Bohov. Avsak apostoli, Maria, cherubini atd su skutocne zive bytosti ktore zdielaju s Bohom spolocenstvo a my s nimi...
none
20

12. Klein 22.03.2016, 20:54

Mas v mnohom pravdu. Ale svata omsa je spritomnenie Kristovej obety na krizi, aby sme mali vsetci ucast na jeho smrti a tym padom aj na vecnom zivote. Zidia jasne odlisovali svetsky zivot od duchovneho. V beznom jazyku sa pouzivala napr. aramejcina a počas bohoslužieb hebrejcina. Knaz si obliekol bohosluzobne rucho, ine ako pocas bezneho zivota. Spievanie zalmov sa nieslo v duchovnom svetle a nie v svetskej hudbe...

Tak isto je to aj dnes. Bohosluzobne rucha, latincina ako zjednocujuci...

23.03.2016, 00:38
By ma docela zaujimalo, preco stale zabijate Jezisa krista a ukrizujete ho?

Poviem ti radostnu novinu

Jezis ZIJE! \o/ \o/ \o/ \o/
none
22

12. Klein 22.03.2016, 20:54

Mas v mnohom pravdu. Ale svata omsa je spritomnenie Kristovej obety na krizi, aby sme mali vsetci ucast na jeho smrti a tym padom aj na vecnom zivote. Zidia jasne odlisovali svetsky zivot od duchovneho. V beznom jazyku sa pouzivala napr. aramejcina a počas bohoslužieb hebrejcina. Knaz si obliekol bohosluzobne rucho, ine ako pocas bezneho zivota. Spievanie zalmov sa nieslo v duchovnom svetle a nie v svetskej hudbe...

Tak isto je to aj dnes. Bohosluzobne rucha, latincina ako zjednocujuci...

23.03.2016, 00:43
"Ty ked sa modlis k Bohu nikdy sa ti nestalo ze si si predstavil ako Kristus vyzera podla nejakeho obrazu ktory si uz v zivote videl?"

Ktory z obrazov je portret Jezisa, nech sa len tak zo zvedavosti pozriem, ako vyzeral..

Je rozdiel, ked Boh kazal vytvarat nieco a ked si vytvoril nieco sam podla svojej lubovole... ako to mozes miesat?


"Ak vidis obraz muza s trnovou korunou na krizi vies ze to predstavuje Krista" >> To uz mozes rovno zirat na tabulku s napisom JEZIS..

Holt niekto ho ma v ociach, ini ho maju v srdci...

Len bozia je slava, ani Mariina ani anjelov ani apostolov...
Aj by som ti to nasiel, ale pride mi to zbytocne..
none
13

8. anonymný_koník 22.03.2016, 19:04

3. kázal Ježiš ľuďom a zjavuje Boh ľuďom, aby boli polomŕtve konzervy, ktoré len drú lavice v kostoloch?
Nevravel náhodou, že máme mať Ovocie Ducha, medzi ktoré patrí aj radosť? Kostol že má byť miestom ticha? (2 Kor 6,16 - Ako patrí k sebe Boží chrám a modly? My sme predsa chrám živého Boha, ako hovorí Boh: Budem v nich prebývať a medzi nimi prechádzať sa, a budem ich Bohom a oni budú mojím ľudom.) Máme byť živým ľudom, ktorý hlása Božie kráľovstvo a Jeho prítomnosť. Máme byť naplnení rado...

22.03.2016, 21:06
tak chod na ulicu hlasat evanjelium vysmeju ta vsetci ako jehovistov ktori otravuju ludi na kazdom rohu. co chces ludom hovorit ze kristus vstal zmrtvych? nic nove pod slnkom v dnesnej dobe internetu a sv. pisma si tieto informacie kazdy moze nastudovat aj sam. A podla ktoreho vykladu im chces kazat podla pravoslavneho katolickeho evanjelickeho presbyteriasnekho, kalvinskeho alebo akeho? Ked sa krestania nezhodnu ani na tak dolezitej veci ako je eucharistia. Ja by som dal zivot za vieru v to ze Kristus je realne v eucharistii pritomny ako Boh a clovek. a niekto iny hoci cita pismo cely zivot to povazuje len za spomienku...
none
15

13. Klein 22.03.2016, 21:06

tak chod na ulicu hlasat evanjelium vysmeju ta vsetci ako jehovistov ktori otravuju ludi na kazdom rohu. co chces ludom hovorit ze kristus vstal zmrtvych? nic nove pod slnkom v dnesnej dobe internetu a sv. pisma si tieto informacie kazdy moze nastudovat aj sam. A podla ktoreho vykladu im chces kazat podla pravoslavneho katolickeho evanjelickeho presbyteriasnekho, kalvinskeho alebo akeho? Ked sa krestania nezhodnu ani na tak dolezitej veci ako je eucharistia. Ja by som dal zivot za vieru v to ze ...

22.03.2016, 23:17
13...možno sa čuduješ, ale je aj na Slovensku niekoľko organizácií, ktoré skutočne hlásajú Božie slovo na uliciach. Resp. to, čo poznám ja, nie je priamo v uliciach, ale len tak sfleku v nákup. centrách. A že sa to dá. Ale nehlásajú žiadne dogmy. Hlásajú živý vzťah s Bohom, ktorý mnoho ľudí v cirkvi nepozná. Je to proste miesto v srdci, ktoré sa nedá naplniť ničím iným...dogmami, obrazmi ani spoločentvom. Ide o osobný, živý vzťah.
A čo vravíš, mimochodom, na verš z Exodusa, ktorý ide takto:
"Neurobíš si modlu, ANI HOCIJAKÚ PODOBU TOHO, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou! Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať, lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia, milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy." Toto je pôvodné druhé prikázanie, ktoré kat. cirkev VEEEĽMI NENÁPADNE zahladila a iné prikázanie rozdelila na 2 časti. Tým pádom je v nej ustanovených 10, ale v skutočnosti len 9 prikázaní. Či ako si toto vysvetľuješ? ANI HOCIJAKÚ PODOBU...ako na to reaguješ? Že to už nie je aktuálne či ako?
A mimochodom, čím rocková alebo popová hudba znehodnocuje Kristovu obetu? Je to hudobný štýl ako každý iný a Pán nám dal slobodu Ho chváliť, nepovedal, že máme použiť zaprašený kostolný orgán a nič iné. Chce byť chválený, nenakázal nám: chváliť ma budeš tým-tým-tým, ale nesmieš pri tom použiť tieto-tieto a tieto nástroje. Či mýlim sa?
A či si predstavujem Ježiša, keď sa modlím? No tým, že som ho nikdy nevidel, tak nie. Nepredstavujem si Jeho podstavu. Nejak sa mi to nevsugerovalo z toho, ako to vyobrazuje cirkev. Neviem, ako som pokazený 🙂
My nemáme trúchliť a opätovne, dokolečka dokola spomínať a smútiť za Ježišom, na Jeho umučenie. Je to zbytočné. Máme sa radovať z nového života. Áno, vieme, čomu máme byť vďačný, ale celý život prežívať spomienkou na smrť a utrpenie? A ešte duplicitne, keď sa to zobrazuje pri eucharistii? Keď kat. cirkev znova a znova, opäť a dokola "vzkriesi" Ježiša, zabije Ho a zje Ho a dokola toto robí? Samozrejme to myslím ironicky. Pretože k žiadnemu takémuto nedochádza. Sú to symboly-chlieb, víno. Ježiš, Jeho krv ani telo sa v nich nenachádza.
Inak takto to máme dosť blbé, pretože ja by som dal...nie, ja dávam život za vieru v to, že Ježiš v eucharistii nie je osobne prítomný, ale sú to len symboly na pripomenutie poslednej večere a Jeho zasľúbenia.
none
16

15. anonymný_koník 22.03.2016, 23:17

13...možno sa čuduješ, ale je aj na Slovensku niekoľko organizácií, ktoré skutočne hlásajú Božie slovo na uliciach. Resp. to, čo poznám ja, nie je priamo v uliciach, ale len tak sfleku v nákup. centrách. A že sa to dá. Ale nehlásajú žiadne dogmy. Hlásajú živý vzťah s Bohom, ktorý mnoho ľudí v cirkvi nepozná. Je to proste miesto v srdci, ktoré sa nedá naplniť ničím iným...dogmami, obrazmi ani spoločentvom. Ide o osobný, živý vzťah.
A čo vravíš, mimochodom, na verš z Exodusa, ktorý ide takto: ...

22.03.2016, 23:59
Boh taktiez prikazal nejest neciste zvierata... Jezis povedal ze neprisiel zakon zrusit. A potom povedal ze cloveka neposkvrnuje to co do ust vchadza ale co z nich vychadza...
Alebo ako si mohli apostoli dovolit zrusit obriezku ked to raz Boh prikazal.
Pretoze co zviazu alebo rozviazu na zemi bude zviazane alebo rozviazane v nebi....
Kto ma pravo urcovat ktory zakon este plati alebo uz nie? Jedine apostoli a ich nastupci.

Podla ucenia cirkvi starozákonný biblický zákaz zobrazovania Boha bol prekonaný vtelením Ježišovým, ktorým sa druhá osoba neviditeľného Boha stala viditeľnou hmotou. Obraz teda nenapodobňuje neviditeľného Boha, ale Boha v podobe, v ktorej na seba prijal telo. Modly na rozdiel od kresťanských obrazov zobrazujú osoby bez podstaty čiže skutočnosti, nie reálne postavy. Neuctievame hmotu, ale „Stvoriteľa hmoty“. Zároveň však máme úctu k hmote, skrze ktorú ku nám prišla spása,

Vies co? vypocuj si tieto tri piesne byzantsky a gregoriansky choral stary vyse tisic rokov a uvidis ten rozdiel medzi duchovnom a svetskou hudbou ktora v cloveku dusi Bozieho Ducha a svedomie. Rozjimat o evanjeliu v hluku je nastroj diabla...

odkaz

odkaz

odkaz
none
23

16. Klein 22.03.2016, 23:59

Boh taktiez prikazal nejest neciste zvierata... Jezis povedal ze neprisiel zakon zrusit. A potom povedal ze cloveka neposkvrnuje to co do ust vchadza ale co z nich vychadza...
Alebo ako si mohli apostoli dovolit zrusit obriezku ked to raz Boh prikazal.
Pretoze co zviazu alebo rozviazu na zemi bude zviazane alebo rozviazane v nebi....
Kto ma pravo urcovat ktory zakon este plati alebo uz nie? Jedine apostoli a ich nastupci.

Podla ucenia cirkvi starozákonný biblický zákaz ...

23.03.2016, 00:45
Pokial viem, tak taketo spevy sa bezne nespievaju v kostoloch...
To by som mohol dat evanjelicky spevokol...
none
25

23. 23.03.2016, 00:45

Pokial viem, tak taketo spevy sa bezne nespievaju v kostoloch...
To by som mohol dat evanjelicky spevokol...

23.03.2016, 00:56
ale jasne ze spievaju podla toho kam chodis do kostola... tuto mam obvzvlast rad moja srdcovka...

odkaz
none
30

25. Klein 23.03.2016, 00:56

ale jasne ze spievaju podla toho kam chodis do kostola... tuto mam obvzvlast rad moja srdcovka...

https://www.youtube.com/watch?v=TIoc7DMUSmQ

23.03.2016, 09:03
a moje obľúbené:
odkaz

odkaz

odkaz
none
32

13. Klein 22.03.2016, 21:06

tak chod na ulicu hlasat evanjelium vysmeju ta vsetci ako jehovistov ktori otravuju ludi na kazdom rohu. co chces ludom hovorit ze kristus vstal zmrtvych? nic nove pod slnkom v dnesnej dobe internetu a sv. pisma si tieto informacie kazdy moze nastudovat aj sam. A podla ktoreho vykladu im chces kazat podla pravoslavneho katolickeho evanjelickeho presbyteriasnekho, kalvinskeho alebo akeho? Ked sa krestania nezhodnu ani na tak dolezitej veci ako je eucharistia. Ja by som dal zivot za vieru v to ze ...

24.03.2016, 07:42
13,......Klein,....ale mať také poznanie ako máš ty,alebo RKC, ....tak by som bol ticho. Ved si pletiete tie najelementárnejšie veci a nechápete ich! A vieš,svojho času sa smiali aj prvotným kresťanom,ale prestali sa smiať,ked v roku 70 n.l., Titus zrovnal Jeruzalem so zemou!
Mat.24:14......."A toto dobré posolstvo o kráľovstve sa bude zvestovať po celej obývanej zemi na svedectvo všetkým národom; a potom príde koniec".
A toto posolstvo dnes hlásajú po celom svete iba JS! Nikto iný!
A nič nenaštuduješ sám! Ak nebudeš tam,kde je duch svätý,....môžeš študovať aj do bezvedomia,.......ucelenú pravdu nespoznáš! Boh má iba jedného duchovného správcu,.....a tým RKC a trinitárske kresťanstvo určite nie je!
A Kristus nie je v opečenom ceste,....on je teraz v nebi ako kráľ Božieho kráľovstva!
none
19

8. anonymný_koník 22.03.2016, 19:04

3. kázal Ježiš ľuďom a zjavuje Boh ľuďom, aby boli polomŕtve konzervy, ktoré len drú lavice v kostoloch?
Nevravel náhodou, že máme mať Ovocie Ducha, medzi ktoré patrí aj radosť? Kostol že má byť miestom ticha? (2 Kor 6,16 - Ako patrí k sebe Boží chrám a modly? My sme predsa chrám živého Boha, ako hovorí Boh: Budem v nich prebývať a medzi nimi prechádzať sa, a budem ich Bohom a oni budú mojím ľudom.) Máme byť živým ľudom, ktorý hlása Božie kráľovstvo a Jeho prítomnosť. Máme byť naplnení rado...

23.03.2016, 00:35
Vies, oni si myslia, ze v katolickych kostoloch prebyva Boh
none
24

19. 23.03.2016, 00:35

Vies, oni si myslia, ze v katolickych kostoloch prebyva Boh

23.03.2016, 00:49
Boh prebyva na nebesiach i v nas kedze nase tela su jeho chramom. Ale v eucharistii je Kristus pritomny pod sviatostnym spôsobom chleba a vina ako Boh a clovek.

Svätý Cyril Jeruzalemský: „Myslím si, že ako keď roztopíš dve sviece dokopy a dostaneš jeden kus vosku, tak aj ten, čo prijíma Ježišovo Telo a Krv, je roztavený spolu s ním a duša zistí, že je v Kristovi a Kristus v ňom.“

Svätý Ignác z Antiochie: „Nemám túžbu po takom pokrme, čo sa pominie, ani po slastiach tohto života. Chcem Boží chlieb, Telo Krista, ktorý bol Dávidovým potomkom; a túžim sa napájať jeho Krvou, lebo ona je Láskou, ktorá sa nedá zničiť.“

Tertulián: „Telo sa sýti Telom a Krvou Krista, aby sa duša mohla podobne naplniť Bohom.“

Svätý Bazil Veľký: „Mať účasť na svätom Tele a Krvi Krista je dobré a užitočné, veď on priamo hovorí: Kto je moje Telo a pije moju Krv, bude mať večný život. Kto teda môže pochybovať, že mať ustavične podiel na živote je to isté ako mať život v plnosti?“

Svätý Ján Zlatoústy: „Ako mnoho je tých, čo vravia: Kiežby som Ho bol mohol vidieť priamo, Jeho postavu, Jeho odev, Jeho obuv! Hľa, tu Ho vidíš, dotýkaš sa Ho, prijímaš Ho ako pokrm. A kým túžiš vidieť Jeho šaty, On ti dáva samého seba, aby si sa nielen díval, ale dotýkal, sýtil sa Ním a prijímal do svojho vnútra.“

Svätý Ireneus z Lyonu: „Tak ako chlieb, pochádzajúci zo zeme, už nie je obyčajným chlebom, keď nad ním bolo zvolávané Božie meno, ale je Eucharistiou, pozostávajúcou z dvoch realít, pozemskej a nebeskej, tak i naše telá, keď prijímajú Eucharistiu, viac nie sú porušiteľné, lebo majú nádej Vzkriesenia.“ Svätý Gregor Naziánsky: „Ak túžiš po pravom živote, bez hanby a pochybností jedz Telo a pi Krv (Krista).“
none
17

3. Klein 22.03.2016, 16:47

Ano viem, evanielici su jedno z mala reformovanych spolocenstiev, ktore zachovavaju ako tak starobyle tradicie a neznicili uplne vsetko co bolo pre generacie nasich predkov posvatne... Evanielici maju aj v niektorych chramoch obrazy, ked vidim obraz Kalvarie omnoho lepsie viem rozjimat nad jeho umucenim a v mysli sa preniest do tej chvile akoby som tam stal aj ja pri Kristovi po boku Marie a Jána.

Ked pozeram niektore tzv. chramy protestantov tam neexistuje nieco ako poklaknutie. Neex...

23.03.2016, 00:29
Evanjelici maju vacsinou jeden obraz a to nad oltarom..

"Ked pozeram niektore tzv. chramy protestantov tam neexistuje nieco ako poklaknutie." >> Eucharistia (ako to volate) sa prijima VZDY v klaku, co nerobia (uz) zas pre zmenu katolici...

Ale tak ako u katolikov tiez povstanu napriklad pri citani z biblie atd..

"neexistuje tam ticho, ludia tam sedia rozpravaju sa" >> Pocul som sepkanie i ticho ako v evanjelickych kostoloch, tak v katolickych (a ver mi bol som vo viacerych katolickych kostoloch, nez evanjelickych)

"Hraju tam na elektrickych gitarach a bubnoch. " > Katolici (neviem ci je to rozne podla mesta, alebo podla kostola ci dekanatu) mavaju tiez mladeznicke sluzby bozie, neviem ci v piatok, alebo tak... tam hravaju myslis na com?
Na harmonu a cimbale?

Ja som myslel, ze mame Boha aj oslavovat.. ale chapem, ze vy ste este nevyzreli z asketov alebo sebaflagelacii, az na to, ze teraz pouzivate psychicke sposoby..

Myslis, ze evanjelici sa nemodlia, nemaju uctu?

Mozno mas rad aj tie kostoly, ktore katolici zhabali evanjelikom (a uz ich nikdy nevratili)
none
11
22.03.2016, 20:08
„Keď som bol malý, zvykol som sa noc čo noc modliť za nový bicykel.
Potom som však prišiel na to, že boh takto nefunguje, a tak som jeden ukradol a požiadal ho o odpustenie.“
Emo Phillips
none
14

11. 22.03.2016, 20:08

„Keď som bol malý, zvykol som sa noc čo noc modliť za nový bicykel.
Potom som však prišiel na to, že boh takto nefunguje, a tak som jeden ukradol a požiadal ho o odpustenie.“
Emo Phillips

22.03.2016, 21:43
To asi v desatore prehliadol sedmičku...
Este dobre, ze neprehliadol päťku
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 15.4.2024 5:00 ) veľkosť : 208 530 B vygenerované za : 0.147 s unikátne zobrazenia tém : 46 273 unikátne zobrazenia blogov : 743 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Možno si sa niekedy zamýšľal, ako bude vyzerať ten Nový Jeruzalem, nebeské kráľovstvo, ktoré má zostúpiť, podľa proroctva 😉 Nuž, asi ťa sklamem trochu, ale nejedná sa o klasické mesto...

citát dňa :

Ak v živote nájdeš cestu bez prekážok, tak pravdepodobne nevedie nikam.