Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  náboženstvo  téma
kategórie:  

Satan v dnešných cirkvách

21
reakcií
1243
prečítaní
Tému 26. novembra 2012, 06:08 založil elemír.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

elemír muž
   26. 11. 2012, 06:08 avatar
V každom spore medzi dvomi musí byť na jednej strane dobro a na druhej strane zlo. Záklaná logika každého súdu a od každého sudcu sa očakáva, aby určil, kde je dobro. Ak si to zjednodusíme a budeme ďale definovať, že za dobrom je Ježiš a za zlom satan, potom musíme konštatovať, že v každom spore, ak sú dve strany, musíbyť satan proti Kristovi. To isté platí aj o sporoch v cirkvách. Satan je ale majstrom vo vyhľadávaní cirkevných predstaviteľlov, ktorí čím sa dostanú vyššie v hierarchii cirkvi, tým sa cítia svätejší, začínajú podceňovať úlohu a silu satana a dokonca sa cítia silnejší , ako samotný satan. Lenže ak práve tento falošný pocit spôsobil tútú deformáciu myslenia, dotyčný si neuvedomí, že vlastne zhltol satanov klam a stáva sa živnou pôdou na to, aby si satan cez takéhoto človeka doslova zabetonoval do jednotlivých cirkví svoje nezmysly. Ak sa k tomu navyše pridá diktatívny system riadenie tej, ktorej cirkvi, potom nastávajú pre satana doslova radovánky a urobí si z takejto cirkvi doslova zábavnú šou a v cirkvi sa zrazu objavia veci, ktoré sú jasne proti základným poslaniam jednotlivých cirkví a tieto, aj keď väčšina vidí, aká je to kravina, stávajú sa naopak niekedy až základnými piliermi cirkvi. A pri tom stačí si iba zobrať do ruky evanjelium a zrazu zistíte, že kráľ v slávnostnom sprievode na ulici je nahý a nezostáva nič iné, iba čakať na dieťa, ktoré vykríkne : "Kréľ je nahy!", lebo keby to vakríkol dospelý, stal by sa terčom prenasledovania týmito samozvanými svätcami, ktorí častokrát prídu do styku s evanjeliom akurát tak na omši.
Yoberme si dva príklady poslednej doby a preosejme to evanjeliom bez toho, že by sme si našu mysel nenechali deformovať vyšším postavením a nezhltli satanov klam o svojej svätosti.
1.Farma v Markíze.Evanjelický mladý kňaz neodolal pokušeniu svojho povolania a šiel do tejto šou priniesť trochu božieho svetla. Ja som bol doslova nadšený jeho misiou, ale horemenovaní satanovi horlivci, teda pardon, oni si os ebe myslia, že sú tí najsvätejší, to nevideli ako misiu do miest, kde je možné obrátiť hriešnika, ale to doslova zobrali ako hodenie hovna do torty. A nielen táto "Dojemne pitomá šou". V činžiakoch betonových džunglí žije nespočetné množstvo dobrých neveriacích ľudí, ale oni akoby nepochopili svoje základné poslanie, základný rozdiel medzi starým a novým zákonom. V starom zákone nesmel ísť veriací mezi neveriacích, lebo svoju cirkev si židia držali výsostne iba pre svoju rasu. Ježiš naproti tomu chodí medz hriešnikov, lebo neprišiel liečiť ydravých, ale chorých a tak každý, kto odsúdil tohoto mladého kňaza je proti Ježišovej logike obracania hriešnikov a teraz si vy sami určite, na ktorej strane v tomto spore je Ježiš a kde satan.
2. Arcibiskup Bezák. Toto snáď ani nepotrebuje bližšie rozoberanie ako prípad vyššie. Navyše, ja som sa tiež dostal do rúk ŠTB a tiež som si zo začiatku myslel, že čo mi môžu. Ale veľmi rýchlo ma púresvedčli, že stačí menší nedostatok i nteligencie a netačil som sa diviť, ako rýchlo som bol nešťastný až doslova na smrť. A to len preto, že mi zakazovali hovoriť o naších kontaktoch až pod trestom sedemročného väzenia, lebo nemali hanby a na čistý papier, ktorý som podpísal si dopísali nezmysly. A práve v súvistlosti s Bezákom chcem upozorniť, aká je to obrovská bolesť, ak človek nesie v sebe takéto hrozné tajomstvo a nemôže to dostať von. Mne túto trápne naivnú a zbytočnú bolesť spôsobili ŠTB, ktorých inteligencia bola tak nízko, že nemali v sebe zábrany to urobiť. Aká je vysoká inteligencia biskupskej konferencie Slovenska a aký je rozdiel medzi jednaním vtedajšej ŠTB a ich ???? Teraz nejde o to akého skutku sa dopustil Bezák, tak ako nešlo oto, akého skutku som sa dopustil ja proti vtedajšiemu štátu a kého skutku sa dopustil Ježiš proti židom, teraz ide iba o to, aby ste vy , vlastným rozumom posúdili, na ktorej strane v tomto spore je Ježiš a kde satan ! Ja som si uvedomil, že som idiot až vtedy, keď som si chcel siahnúť na život, lebo eď


2.
označiť príspevok

elemír muž
   26. 11. 2012, 06:59 avatar
Ja som si uvedomil, že som idiot, až keď som si spočítal, že radšej odsedím sedem rokov, ako si vziať život. pottom naopak som začal o tom všade hovoriť a zrau ejhle , objavil som teplú vodu ! A na najbližšom stredtnutí som na každú otázku, ktorú mi polžili odpovedal protiotázkou: Odkiaľ vás ja len môžem poznať, nerobili ste vy tam a tam a vaša manželka, či nerobí náhodou tam a tam. Vtedy každý očervel ako ruža a to mi vrátilo svoju sebadôveru, ktorú sa im podarilo špinavýámi prtaktikami ubiť až do zeme. A toto je prelomový bod každého podobného svinstava. nenechať si ubiť svoju dôstojnosť diktátorským mlčaním zastrašovaním ohrozenia najcennejších vecí.
V oboch prípadoch si musíme uvedomiť, čo viac skodí naším milovaným cirkvám, či diktátorské zametanie smeti pod koberec, lebo si myslíme, že by to mohlo uškodiť cirkvi, alebo demokratické riešenie problémov bez tajomstiev, ktoré nakoniec nenávidel aj samotný Ježiš, keď povedal, že čo sa rozpráva potichu sa bude rozkrikovať zo striech. Dokonca ešte aj samotného pápeža dostali do pozície Piláta, ktorému Ježiš povedal, že "Väčšiu vinu má tem, kto mi ťa vydal!" Prečo to ide až tak ďaleko, že v televízii ukážu list od pápeža, ale vytiahmu z neoho iba jednu vetu z kontextu, prečo sa list normálne nezverejní ? Do kaej pozície postavili týmto nielen sami seba, ale aj samotný pápežský stolec ? Čo môže viacej škodiť cirkvi, tieto ŠTB praktiky, alebo demokratické riešenie problému. Čo je vlastne hlavným poslaním cirkvi, získavať hriešnikov, alebo od nich utekať a každý kto k ním ide, toho cirkevne zatratiť? Čo je Kristove čo je satanove ? Kde je tu logika Ježiša Krista a jeho evanjelia, a kde je tu logika satana ? Toto je kolonka náboženstvo a asi si niektorí dotyční neprečítali, že tu sa už nekydá iba na cirkev, tu jednoducho urobli z Boha masového vraha a začínajú mu počítať, koľko ľudí zabil v starom zákone. Alebo už prichádzame do doby, že neznesieme tlak ateizmu a hľadáme myšacie diery, kde pred nimi uekať ? Ježiš vedel, čo ho čaká a do poslednej chvíle sa modlil, aby mu jeho Otec nedal piť tento kalich a každú chvíľu sa mohol predsa rozhodnúť, že svojho otca neposlúchne a nepodstúpi smrť umučením. Ale ako by sme potom aspom niektorí dokázali rozlíšiť rozdiel medzi statanom, ktorému sa vydal a ním samotným ? To jeho váhanie nebolo asi ani preto, že by to ako čôlovek nezvládlol, ale asi hlavne preto, že už stedy vedel, že tento jeho kolosálny čin pochopí sotva dvadsať %, ak som aj to neprehnal. Treba aj priznať, že Ježiš tiež povedal, "Nehádžte perly sviniam !", lenže evanjelium je práve nástroj, ako získavať hriešnikov. naše perly sú, ak Zvolenský na luxe rozoberá evanjelium takákým spôsobom, že to pohladí veriacu dušu, ale s týmto nemožno presviedčať ani dobrých neveriacích ľudí, ktorých sú plné betónové džungle naších sídlisk, aby uverili v Boha, lebo tomu absolútne nerozumejú. Nesmieme podceňovať satana takýmto spôsobom a ja by som chcel tým doť na zváženie samotnému Bezákovi, aby si začal rozmýšľať o tom, čo viacej škodí cirkvi, či tieto tajnostkárske ŠDTB praktiky, alebo demokratické riešenie problému pred verejnosťou. Lebo toho sa boja iba špinavci, ktorí majú strach, aby nevyšli na javo ešte väčšioe svionstvá, ktorých sa dopustili. Alebo je toto už asi ohavnosť spustošenia tem, kde nemá byť a koniec je blízko ? Ja som hlboko presvedčený o tom a stránky tohoto diskusného fora to jasne potvrdzujú, že cirkev by záskala oveľa viac dusí pre krista, ak by sa vzdala ľudí ktorí sú naklonení diktatúre a získala demokratickejšie vedenie. Ten, kto nedôveruje 99 ovciam, nemôže sa vybrať hľadať jednu stratenú, lebo nepochpil, že tá jedna jediná maá pre Krista väčšiu hodnotu, ako tých 99 a teda nepochopil Kristovú logiku vôbec.


3.
označiť príspevok

nabzlo muž
   26. 11. 2012, 07:14 avatar
Elemírko,toto je príchod satana na Slovensko...

Druhá stránka veci je duchovno-filozofická. Boli to práve Konštantín a Metod, ktorí zlúčili štát s cirkvou. Oni štát nezaložili, len ovládli. Koncom prvého tisícročia sa naši predkovia nemohli vyhnúť cirkevným vplyvom, podobne, ako v dvadsiatom storočí komunistickým. Dnes stále prevláda cirkevné vysvetlenie dejín, tak, ako v komunizme prevládalo komunistické vysvetľovanie. Podľa cirkevného vysvetľovania dejín tu bolo nejaké temno a vierozvestcovia nežne nazývaný ako solúnski bratia sem priniesli svetlo, sväté písmo a vieru v Boha. Na túto vec však je možný aj iný pohľad ktorý by si mohli naši občianski bratia (s láskou k blížnemu) prečítať.

PROROK, ALEBO VÝPALNÍK?

Kniežacie politické zriadenie jestvovalo na Slovensku v deviatom storočí zároveň s pretrvávajúcou rodovou spoločnosťou a jej vžitými zákonmi. Predkovia žili v občinách a ich život bol presiaknutý pôvodným prírodným duchovnom. Táto náboženská kultúra jestvovala súbežne s vedomectvom, ktoré vedomým spôsobom vysvetľovalo duchovné a prírodné javy, v tej dobe ešte neoddelené. Kniežatá spravovali územia národov (podľa cirkevného vysvetlenia kmeňov a národmi sa stali až po prijatí „univerzálneho" náboženstva). Kniežacia moc bola ešte sčasti závislá na rozhodnutí predstaviteľov rodov a občín. Kniežatstvá boli čoraz častejšie vystavené výpalníckym prepadom takzvaných kresťanských štátov , ktoré sa spájali proti národom, čo odmietli vlády cirkvi a niektoré z nich boli časom ako „pohanské" aj vyhladené. Ako napríklad desiatky kmeňov polabských Slovanov v dnešnom východnom Nemecku, napádaných v križiackych vojnách hlavne takzvanou Svätou ríšou Rímskou národa nemeckého" - známa je napríklad 2. krížová výprava - "Venedská". O tomto slovanskom holokauste drvivá väčšina našich kresťanských spoluobčanov ani len netuší. Slovanské kniežatá na území našich predkov už predtým rýchle pochopili, že ak nechcú byť vystavení "kresťanským" vojskám (spolu s kráľom, či kniežaťom viedol obyčajne vojnu aj biskup), musia prijať „kresťanstvo" dobrovoľne. Nitranské knieža Pribina to aj urobil, ale iná mocenská páka jeho krst neuznala. Možno aj preto, že neplatil dostatočné „odvody" do tej správnej štruktúry. Príznačný list napríklad napísal už ako biskup sám Metod vislanskému kniežaťu. Vislania sídlili v samosprávnom kniežatstve severne od Slovenska a v tej dobe odmietali vládu cirkvi, na čo kruto doplatili. Metod „pohanskému kniežaťu" píše: Bolo by dobré, synu, keby si sa dal pokrstiť z vlastnej vôle, aby si potom nemusel byť pokrstený násilím v zajatí a inej krajine (!). Veď si na mňa ešte spomenieš", píše Metod. *1

Ak sa niektorým čitateľom zdá, že Metodov list pôsobí ako výpalnícky, tak v Moravsko-panónskej legende je Metodov list označený za prorocký (!). Podľa legendy samotnej potom Metod nahovoril Svätopluka, aby napadol vislanské kniežatstvo, čo sa aj naozaj stalo. Že vypálenie Vislanov bolo potom sprevádzané ukrutnosťami, dokladajú aj poľské zdroje. Metod, ktorému silou-mocou niektorí kreslia svätožiaru, nebol obzvlášť jemnocitný pri šírení svojej náboženskej ideológie ani k nášmu domácemu obyvateľstvu.

ZHABALI MAJETKY, PREDALI DO OTROCTVA

Toľkokrát ospevované hlaholské písmo, ktoré zo starších vzorov vyvinuli solúnski „misionári" sa poprvýkrát zjavilo, a to je symbolické, práve v prvom doloženom totalitnom zákone na našom území. Ide o Súdny zákonník pre ľud. Tento zákonník už od svojho prvého článku zavádza do denného života našich predkov náboženské prenasledovanie väčšiny, udržiavajúcej pôvodné duchovné hodnoty, nábožensky neznášanlivou menšinou, ktorá ovládla štát. Tento duchovný prevrat, sľubujúc panovníkovi kopu výhod, od moci, cez potomkov až po bohatstvo a víťazné vojny, uskutočnili práve Konštantín a Metod. Hneď prvý článok, ktorý je pripisovaný Konštantínovi, stojí: „Každá dedina, v ktorej sa konajú obety alebo prísahy pohanské, nech je odovzdaná božiemu chrámu so všetkým majetkom, ktorý patrí pánom v tejto dedine".*2 V preklade do občianskeho jazyka to znamená, že zákon priniesol pohromu takmer všetkým dedinám, kde Sloveni uskutočňovali pôvodné duchovné obrady, ako výročné sviatky, osobné obrady i príležitostné, často uskutočňované na božištiach (svätohájoch i vŕškoch), pri posvätných stromoch a studničkám (ľudská obeť na našom území nikdy nebola dokázaná, ak neberieme do úvahy neskoršie inkvizície). Tak týmto obciam (občinám), teda takmer všetkým dedinám v krajine, mohla podľa tohto zákona zhabať majetok cirkev podľa svojej úplnej ľubovôle. O reštitúciách v tomto smere pochopiteľne nikdy nik nehovoril. Takto prišla na našom území cirkev doložene ku svojim prvým majetkom. To, čo nazývajú cirkevný predstavitelia ako pohanstvo, je pôvodná staroslovienska duchovná kultúra, ktorú mali úplne všetky vtedajšie dediny a cirkev sa po prevrate šírila cez kniežacie dvory na vidiek len postupne. Ale zato neúprosne a kruto. Pohan znamená po latinsky dedinčan. A toto slovo sa s hanlivým významom používa dodnes a to nesprávne. V ďalšej vete sa píše: „Tí, ktorí vykonávajú obety a prísahy, nech sa predajú so všetkým svojim majetkom a získaný výnos nech sa dá chudobným." *3 Takýto nežný výklad znamená v dobovom jazyku zhruba toto: Duchovní pôvodného vyznania, i ostatní účastníci obradov pôvodného duchovna, nech sú predaní do otroctva. Získaný výnos aj so všetkým ich majetkom nech sa dá cirkevníkom.

ODREZAŤ NOS, VYHNAŤ ŽENU…

Že medzi kresťanstvom a cirkevníctvom vidíme určitý rozdiel, znalci dejín iste chápu. Po ranných kresťanoch, arianoch, íro-škótskych rádoch, franských katolíkoch predstavovala byzantská misia Cyrila a Metoda už aspoň piatu vlnu šírenia kresťanstva k Slovanom a mnohí misionári predchádzajúcich vĺn doložene tiež hovorili slovanským jazykom, nič iné im neostávalo. Napriek nesporným zásluhám Konštantína a Metoda v oblasti jazykovedy sa ale vráťme k ich totalitnému zákonníku.

Podľa tohto zákonníka ďalej má byť predaná aj otrokyňa, ktorá „zhrešila" a peniaze z jej predaja majú dostať „kresťania". Ďalší doklad o obohatení sa cirkevníkov na obchode s otrokmi.

Pohlavné zvyklosti a mravy Slovenov sa líšili od zákonov byzantskej cirkvi. Napríklad podľa staroslovanského zvyku sa (na Slovensku až do 20. storočia) vyžadovalo predmanželské milovanie, čo bolo v rozpore s cirkevnými predstavami, často spojenými s kupčením rodičov s deťmi nielen v oblasti majetku, ale aj vierovyznania. Aby boli rozdiely jasné a viditeľné, zákonníci Konštantín a Metod s Rastislavom nariaďujú previnilcom odrezať nosy. Čo sa iste aj neraz dialo. Hladovanie, vylúčenie z bohoslužieb a vylúčenie „pohanov" mimo stola „aby jedli so psami" oproti tomu nie je až taký ťažký trest. V 9. storočí sa v bojoch zabíjali hlavne muži, nie ako dnes. Takže bolo viac žien. Ak žene padol muž, podľa slovanského zvyku sa patrilo, aby brat mŕtveho ponúkol vdove manželstvo, pokiaľ si ona nezvolí iného. Takýto muž sa potom musel starať, často i v núdzi (predstavme si život v polozemnici v dvadsaťstupňovom mraze) o dve ženy a o svoje aj bratove deti, ktoré mal podľa rodových zákonov vychovávať ako svoje. To bol jeden z dôvodov „mnohoženstva". „Solúnski bratia" aj toto samozrejme zrušili. „Kto má dve manželky, nech vyženie tú, ktorú si vzal neskôr, aj s deťmi. Potom nech ho zbičujú a kajá sa sedem rokov"… *4. Paradentóza a podvýživa z násilného pôstu teda nebola ani zďaleka takým krutým trestom, ako vyobcovanie ženy s deťmi, čo bol v podstate takmer trest smrti. Aj keď kostol sa plnil vďaka zhabanému a teda nakradnutému bohatstvu, vziať z neho niečo bolo isteže trestané - taký nech je „palicovaný, ostrihaný a vyhnaný z krajiny …"

Isteže, môžeme povedať, že vtedy boli kruté časy. Áno, boli. Ale aj tak by sme mali zvažovať, komu prilepíme nad hlavu krúžok svätosti.

ZAKÁZALI AJ KOLEDY

Pôvodné posvätné miesta isteže boli plienené a vyrubovaním posvätných stromov sa mohol pochváliť i sám Metod. O tom, že ničenie pôvodnej duchovnej kultúry bolo naozaj rozsiahle, svedčí napríklad aj zákaz vtedy ešte nepokresťančenej koledy: „Ak niekto chodí v prvý deň januára na koledu, ako to prv robili pohania, nech sa kajá 3 roky o chlebe a vode", nariaďuje prvú známu cenzúru na našom území Metod v „Ustanovení svätých otcov" *5. Podľa samotného názvu tejto najstaršej cirkevnej pamiatky sa zdá sa, že mu "svätosť" vyhovovala už za života.

Dielo týchto dvoch solúnskych misionárov je teda od základu presiaknuté totalitným pohľadom na svet a je spojené so šírením náboženskej neznášanlivosti. V Napomenutí vladárom nariaďuje arcibiskup Metod vladárom šíriť svoju náboženskú ideológiu a potláčať pôvodné duchovno s odôvodnením: „Lebo niet inej spojitosti medzi svetlom a tmou a medzi synmi svetla - kresťanmi - a pohanmi". *6 Takto určuje Metod na našom území (a na vyše tisíc rokov to aj tak je) občianske rozdelenie spoločnosti na dve nezmieriteľné, i keď prelínajúce sa skupiny - na „vyvolených" cirkevníkov a „pohanov". Tento prístup viac súvisí so starozákonným pohľadom na svet, ako s Ježišovým učením. Ide vlastne o nenávistnú ideológiu. A vieme, že iné nenávistné ideológie sú dnes protizákonné. Metodova nenávistná ideológia sa so svojou „svätožiarou" takmer premietla do pamätnej mince Slovenskej republiky. A to muselo prísť zvonku, že s tým niekto nesúhlasil. Asi že ani nikoho nenapadlo o tom vopred verejne diskutovať.

Slovenská ústava má tiež silnú schizofrenickú črtu. Hneď v úvode takmer jedným dychom deklaruje občianske princípy, podľa ktorých sú si všetci občania rovní bez ohľadu na náboženstvo a súčasne sa viaže na Cyrilo-metodské dedičstvo, ktoré túto občiansku rovnosť priamo vylučuje. To, že máme aj sviatok Cyrila a Metoda a musíme ho svätiť, je pre mnohých podobne nepríjemné, ako keď niekedy bol sviatok Veľkej októbrovej socialistickej revolúcie. Niektorí obhajujú zákonník totalitný Cyrila a Metoda tým, že ich mrzačiace tresty boli „jemnejšie", ako upaľovanie a iné tresty smrti v Byzancii, kde bol vzor ich zákonodarstva. Áno, je to tak, ale to neznamená, že by sme tieto tresty mali schvaľovať. Aj česko-slovenské politické väznice a uránové bane boli jemnejšie, ako sovietske gulagy niekde na Sibíri. Ale to neznamená, že by sme ich mali svätiť.

VEDOMIE NÁS OSLOBODZUJE

Po cyrilo-metodskom prevrate, ktorý bol uskutočnený za Rastislava, bol Rastislav oslepený, „solúnski bratia" vyhnaní a niektorí ich žiaci predaní do otroctva, podobne, ako predtým predávali do otroctva oni iných. S majetkami cirkvi to skončilo podobne. Takto sa koleso dejín krúti a nič sa už úplne nevráti. Len ľudská nevedomosť sa stále vracia a my sa musíme stále vzdelávať, aby sme sa stali vedomejšími a vzhliadali k pravde. Lebo ani tisíckrát opakovaná lož sa v skutočnosti pravdou nestane.

Je úplne dojemné, ako niektorí stavitelia svätožiar protestujú proti bruselskej „cenzúre" mincovníctva a operujú pritom „Chartou základných ľudských práv" . A čo základné ľudské práva tých, pre ktorých znamenala cyrilo-metodská diktatúra v skutočnosti stromoborectvo našej pôvodnej kultúry? Náš kultúrny rodostrom a ani rodostrom Európy sa kresťanstvom ani nezačína a ani nekončí. Kresťanstvo je len jednou z jeho vetiev a vetva nemôže byť viac, ako strom.

Zdroje: Pramene k dejinám Slovenska a Slovákov II., Slovensko očami cudzincov, Literárne informačné centrum Bratislava, 1999, R. Marsina, J.Steinhübel, J.Lukačka, J. Paulíny

*1 - str.193 - Moravsko panónska legenda Život Metoda

*2 a *3 - str. 196 - Súdny zákonník pre ľud

*4 - str. 198 - Súdny zákonník pre ľud

*5 - str. 205 - Ustanovenia svätých otcov

*6 - str. 201 - Božie slovo nariaďuje pozemským vládcom
Súhlasí luke85


17.
označiť príspevok

luke85 muž
   26. 11. 2012, 21:05 avatar
Ďakujem za tento článok - už viem, o čom je cyrilo-metodejská tradícia.


19.
označiť príspevok

Vladko muž
   27. 11. 2012, 03:23 avatar
3
Článok skopírovaný z: www.voltaire.netkosice.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


4.
označiť príspevok

elemír muž
   26. 11. 2012, 13:36 avatar
Nablzlo, perfektne si mi nahral, aj keď názov tejto témy je o stanovi v dnešných cirkvách, tvoje zdkomentovanie, ak naozaj je také, aké si previedol, ibaa potvrdzuje, že súčasný problém v cirkvi tu nie je prvý raz, ale ty to máš zdokumentované, že to tu bolo už od samého začiatku. A mrzí ma, že toto si nepochopil, kto je tu za to všetko zlo zodpovedný, teda aj v cirkvi. Ak by teda Cyril s Metodom robili násilie, v mene koho by robili, v mene Krista, alebo satana ? Ak by si sa vžil do úlohy satana a dostal by si úkol všemožne škodiť cirkvi, aby čo najmenej ľudí uverilo evanjelium a bolo spasených, čo by si urobil ? Chodil by si oo mestách a dedinách a vykrikoval, že cirkev a evanjelôium je blbosť ? Určite nie a ani satan to neurobil, našiel si oveľa menej námahavejšiu a účinnejšiu cestu a to je oklamať svojím spôsobom popredných predstavených cirkví a cez nich si do cirvki namontovať nezmysly a diktatívny systém, aby s tým už naozaj nikto nemohol pohnúť. To je jeho úkol a on to robí, lebo mu ide o život, ako to má predpovedané po potope sveta a tak ak niektorí predstaviteľ cirkvi robí niečo zlé, je to vizitka satana, alebo cirkvi ? Toto je ten hlavný satanov omyl, ktorý nechce chápať väčšina ľudstva, že satatn vstupuje do niektorých predstaviteľov cirkvi, aby slepí videli, že to škodí cirkev, lebo to zlo z cirkvi naozaj vyšlo, ale človek, ktorý trošku vidí, musí vidieť za tým satanovú snahu. Ježiš Kristus nikdy násilím nešíril cirkev, veď načo by aj boli v nebi ľudia, ktorých tam niekto dokopal ? Naopak, Ježiš sa poddal satanovi až tak, že sa vydal do jeho rúk, aby s ním urobil, čo urobil a namaľoval si o sebe takýto obraz. Lenže čo s ľuďmi, ak ani toto s nikým nepohlo. Ty napríklad tiež nie si veriací, lebo si myslíš, že toto všetko je dielom cirkvi a teda Ježiša Krista ? Ty si naozaj myslíš, že toto by chcel Ježiš Kristus a že satan by to v žiadnom prípade neurobil ? Boh zriadil anzemi raj s Adamom a Evou, prečo tu ten raj nie je dodnes ? Lebo satan to nechcel a prekonal všetky zábrany, ktoré mu Boh ostvil do cesty. Myslíš si, že teraz satan tu chce, aby tu bola katolícka cirkev ? určite nie a čo musí preto urobiť, aby to tak nebolo. Musí vymyslieť klam, ktorí mu tí, čo si o sebe myslia, že sú najsvätejší, zožerú aj s navijákom. A darí sa mu to ? Ja myslím, že perfektene, veď aj teba samotného takto oklamal, ty mu to tiež žerieš, že na vine je cirkev a nie on, satan. lenže toto bolo od začiatku, od samotného života Ježiša Krista, ktorého sa tiež takto snažil zhovadiť, on to proste musí, to je jeho záchrana pred istou smrťou ! A mám ja kvôli tomu prestať veriť, že niektorí cirkevní perdstavitelia sa zachovajú ako ŠTB a vystavujú duševným mučeniam človeka, ktorí medzi nich jednoducho nezapadol, rozhodli sa ho psychicky mučiť len preto, že má iný názor ako je názor väčšiny medzi nimi ? A čo ak je práve tento názor od satana, ktorý to robí tak, ako som to opísal vyššie ? Ja nie som veriací preto, že by naši predstavení boli tí najsvätejší na zemi, ale pre to, že ten deň keď sa pomodlím a nie, je iný. A to, či ja sa modlím, alebo nie, je moja osobná záležitosť a skutky nadriadených sú taktiež kždého osobná záležitosť a každý si to zodpovie pred Ježišom podľa pravidiel jeho evanjelia. Ale vidíš, ako účinne fungujú satanové klamy. Satan si jenoducho vôjde bez zábran do hociktorého predstaviteľ cirkvi, ako to napríklad urobil, keď vošiel do Petra apoštola v Ježišovej blízkosti a samotný Peter nevedel, kedy z neho hovorí duch svätý a kedy satan, až samotný Ježiš ho musel na to upozorniť a vy neveriaci to samozrejme uveríte tak, ako to satan previedol, bez toho, že by ste si uvedomili, že práve takto satan účinne škodí cirkvám.


5.
označiť príspevok

Krištof
   26. 11. 2012, 13:43 avatar
1., 2. Elemír, možno by si si najprv ty sám mal vyriešiť otázku, či si kresťan, či napr. veríš na božstvo Ježiš, Trojicu, vykúpenie a pod., čo sú prvky kresťanského učenia. Alebo máš nejaké iné názory? Ok, tvoja vec, ale potom nemôžeš chcieť od kresťanov (katolíkov, evanjelikov, pravoslávnych atď.), aby sa tomu prispôsobovali. Ľudia majú rôzne názory na Ježiša. Dobre sa tým zaoberá táto kniha, ktorá je mimochodom od protestantov, nie katolíkov. Klikni www.porta.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Čo sa týka evanjelizovania za Ježišových čias a dnes, tak je tu rozdiel v tom, že pred 2000 rokmi bolo kresťanstvo nové, bolo v prostredí dominantného židovstva a pohanstva, takže bolo treba ho hlásať ľuďom. Medzitým sa však v tomto situácia zmenila, dnes už ľudia poznajú kresťanstvo, ak chcú môžu ísť napr. na nejaké kresťanské podujatia, koncerty, stretnutia, do kostolov atď. Okrem toho sa počas roku realizujú aj evanjelizácie v mestach, na dedinách, kresťania chodia priamo medzi ľudí. Ďalej je už aj moderná technika, masmédiá, z ktorých možno hlásať evanjelium atď. Jedny z mála, ktorí chodia od bytu k bytu oslovovať ľudí so svojou vierou, sú Svedkovia Jehovovi. Keďže chodia takto často resp. opakovane, sú kritizovaní, že ľudí obťažujú, že sú ako nepríjemní sektári a pod. Ľudia si aj sami môžu vybrať, či chcú sa tomu venovať, navštevovať niečo, alebo nie, je to aj na ich slobode a pod.
Čo sa týka slobody v cirkvi, tak asi by tu mala byť nejaká vyváženosť medzi slobodou, poriadkom, morálkou, konzervativizmom a pod. Či už ide o názory, alebo etiku, spôsoby a pod. Ak je veľká "sloboda" v etike, ľudia majú sklon chodiť "sexi" oblečení, poodhalovaní a pod., čo tiež nie je ok. Inak dnes už cirkvi nemajú v štáte vo svete nejaké rozhodujúce slovo, nemajú väčšiu svetskú autoritu. Tú má viac islamská obec v islamských krajinách.
Hebrejské slovo "satan" znamená protivník, odporca. Iné meno, ktoré sa používa pre satana, je diabol a znamená ohovárač.
Inak nemám nič proti konštruktívnej kritike, no ide práve o to, či je konštruktívna, ale skôr naopak.
Takéto témy môžu byť niekedy zbytočne motiváciou pre tých, ktorí kritizujú nie veľmi objektívne, pretože sú proste proti.
Súhlasí Slušný človek


6.
označiť príspevok

Luciferium žena
   26. 11. 2012, 18:34 avatar
hm Jezis s velkym J,STB s velkymi pismenkami napisane a satan s malickymi


7.
označiť príspevok

Scarlett X žena
   26. 11. 2012, 18:50

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



8.
označiť príspevok

trin i ty muž
   26. 11. 2012, 18:54 avatar
7.

vas je viac?
Súhlasí Vladko


9.
označiť príspevok

Luciferium žena
   26. 11. 2012, 19:17 avatar
v poslednej dobe neverim,ze existuje satan ako bytost,dla mna vobec neexistuje
zlo tu je ale to len preto,ze nase DNA bolo naprogramovane byt aj zlym a nema to nic spolocne so zlou existujucou bytostou
pravdepodobne sme sa stali obetami mimozemskej inteligencie,nasa hlava a rozum skacu tak,ako oni piskaju
nemame ziadnu slobodu a viera ma byt unikom pred pravdou,nie sme slobodne tvory


10.
označiť príspevok

trin i ty muž
   26. 11. 2012, 19:18 avatar
9.

satan v skajke pisti po laske.. tak jej ju preboha davajme..


13.
označiť príspevok

Scarlett X žena
   26. 11. 2012, 19:33

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



14.
označiť príspevok

justsayozzy muž
   26. 11. 2012, 19:37 avatar
Baby, zasa zbytočné...


11.
označiť príspevok

Luciferium žena
   26. 11. 2012, 19:22 avatar
co ak ludia zacnu mat strach z vedomia,ze mimozemska inteligencia si s nami robi co chce a manipuluje s nasimi myslienkami
nie satan,ale anunnaki v nas vyvolava zlo a dobro..dla toho,ako sa mu zachce a kedy zachce
mozno na toto storocie ma pripravene pre nas bonusove skusky,pokial vydrzime enormny napor negativity v hlavach a ako ich budeme riesit


12.
označiť príspevok

Luciferium žena
   26. 11. 2012, 19:24 avatar
a potom mozno zinkasujeme bonboniky medove,ked vsetko dokazeme vyriesit v mieri


15.
označiť príspevok

elemír muž
   26. 11. 2012, 19:48 avatar
Krištof, ty si jediný na tomto DF, ktorého každé slovo beriem. Doslova každé slovo. Dokonca ešte aj s tým obliakaním, ako prídu niektoré dievčatá do kostola. Ale vo mne je chyba, že neviem vysvetliť nikomu, že nikde v evanjeliu nenájdeš, že Ježiš je boh. Veď si to prebehni. Ja sám na sebe cítim ako katolík, že cirkev funguje, čo sa týka modlitby, čosa týka omší a spovedí. Bez toho to nejde a ja nechcem nič ničiť, tak ako to nechcel Hus a ani Luther a mnohí iní nespočetní aj v dnešnej dobe a tak isto nehovorím, že všetko, čo sa dostalo do cirkvi po evanjeliu, je zlé. Ale tu je na niektorých miestach prevrátená samotná základná logika Ježiša Krista.Veď teraz bola nedeľa Krista Kráľa. On je predsa kráľ z jeho kráľovstva, ktoré je z iného sveta. Ale Boh je len jeden a ak by nebol Ježiš Boh, čo nie je v evanjeliu a čo ja pokladám evanjelium za alfu a omegu viery a najhlavnejší dokument súčasnej doby o tom, čo bude potom. Ja som bol k tomu doslova dokopaný a neviem presne kým, ale keď sa mi v hlave vyjasnilo, pochopil som, že to sám Ježiš cíti na sebe ako niečo, čo mu vadí a čím by mohol byť urazený aj jeho otec a celá Svätá trojica. Ja som podobne písal už tieto veci pred tým, ako teraz na DF.Ale nikto mi to nechce vydať, samozrejme, že ha ha, veď kto by aj ! Ale mne keď bolo dané, alebo vnuknuté, aby som napísal, že Ježiš nie je BOH, tak som odskočil od počítača a povedal som si, že toto nikdy nenapíšem, že takáto veta nebude na papieri odomňa prvého! To bol prvý dojem.Dva týždne som chodlinešťastný zo zaslzenými očami, vieš si to predstaviť ? Lenže vtedy prestali fungovať všetky modlitby, všetky omše a ani po spovedi som nepcítil to, čo bežne. Zrazu som začal mať pocit, že toto všetko strácam. Ak si Krištof naozaj veriací, tak ti nedoporučujem zažiť takýto pocit. A vtedy som si v zúfalstve povedal, dobre sadnem si, prebehnem celé evanjelium, veď nie je toho až tak moc, a podčirknem si state, kde je napísané, že Ježiš je Boh. Už si to urobil niekedy, keď si počul podobné veci, ja predsa som nebol prvý, ako som neskôr zistil, lebo dovtedy ma nič také ani len vo sne nenapadlo. Zrazu som zistil, že ten, čo ma do toho tlačil, mal pravdu, nič som tam nenašiel. Lenže to potom menilo celú situáciu okolo Svätej trojice, že žiadne tajomstva netreba a hľadaním príčiny, prečo to je v cirkvi zabetonóvané už dve tisíc rokov, som objavil ďalšiu osobnosť, ktorá má na tom eminentný záujem, dostať do myslí ľudí tento klam, aby sa deformoval najkolosálnejší deň tohoto ľudského pokolenia a to je Ján Krstiteľ pri Jordáne. V tento jediný deň počas 4 miliardovej historie našej zeme, boli pri Jordáne prítomní okrem Jána Krstiteľa najmocnejšie mocnosti všetkých svetov a to Otec, Syn, Duch Svätý a niekde obďaleč aj satan. Dovtedy jediný Ján Krstiteľ mal od boha dar vidieť dušu človeka a videl, keď k nemu prišiel Ježiš, že to je niečo viac, ako on, ale videl preto aj ľudí, ktorých k nemu poslal určite satan. A týmto povedal, vreteničie plemeno, ako ste prišli na to, ako uniknúť božiemu hnevu. A to bolo zatiaľ najväčšie otrasenie satanovej moci na zemi, teda nie len že som začínal chápať úlohu stana pri vyhnaní z raja a jeho zničení, ale teraz k tomu pribudol nový systém odpustenia hriechov a pravdepodobne sa satan na svojich ľuďoch presvedčil, že veľmi, veľmi účinný tým, že sa hriech vysloví spovedníkovi, ktorý je reálne spojený s Duchom Sätým, lebo do života Ducha Svätého ideme a on jediný má konečné slovo. Ale tým, že na tento kolosálny deň ľudského pokolenia boli zúčastnení všetci čelnovia Svätaj trojice, každý z nich dostal to isté právo vrátane Jána a okrem satana.
Keď som toto takto napísal, prišiel ku mne ten, čo ma do toho dokopal a povedal tu je za to tvoja odmena. Zrazu som uvidel svojich rodičov, ktorí zomreli pred niekoľkými rokmi a nikdy za živa som sa snimi tak vrúcne neobjal, ako vtedy. Ja nechcem byť žiaden burič a ani rozvracač, chcem len čisté evanjelium, nič viac len evanjelium, lebo čo je od človeka,môže byť aj od toho druhého. A tu som začal chápať úlohu satana inak, než t


20.
označiť príspevok

Krištof
   27. 11. 2012, 14:41 avatar
Elemír, ok, snažím sa, no nemusíš byť zavesený na každom mojom slove. Asi netreba si robiť veľké starosti s tým, či je Ježiš božský, alebo len nejaký podobný Pán, Vykupiteľ a pod. Pokiaľ človek pri úprimnej snahe zatiaľ neverí presne v to a to, Boh sa nehnevá, je dosť veľkorysý. Inak ani Svedkovia Jehovovi a Christadelfians neveria v Trojicu. Ježiš hovorí skôr nepriamo o svojom božskosti. Na význame v tomto smere získava aj vzhľadom na svoje pozemské dielo ako vykupiteľ, spasiteľ, Pán, hoci v skutočnosti je to dielo aj celkovo Otca a Ducha sv.
Michael L. Brown, PhD. vyrástol v židovskej rodine a je znalcom aj na hebrejské písma Starej zmluvy. V jednom rozhovore hovorí o tom, či mal alebo nemal byť Kristus božský podľa hebrejských písem a okrem jeho božstva tam spomína i kvázi Trojicu. Je tam vysvetlené, prečo sa neuvádza v písme priamo, len nepriamo, že Kristus je Boh ako súčasť Trojice. Moje poznámky sú v hranatých zátvorkách.

"Tak sa pozrime, čo hovoria fakty. Rozhodne sú verše, ktoré poukazujú na jeho božský pôvod. Avšak myslite na to, že Židia boli prísni monoteisti, a bolo by to totálne nepochopené, keby boli vyhlásenia o božstve Mesiáša príliš explicitné... Dávidovský kráľ bol opísaný ako náramne vysoko vyvýšený a vládnuci. Viaceré paralelné opisy sú použité ako pre Boha, tak pre tohoto vyvýšeného kráľa: ľudia budú chváliť Boha a ľudia budú chváliť kráľa, ľudia budú slúžiť Bohu a ľudia budú slúžiť kráľovi, ľudia sa budú klaňať Bohu a ľudia sa budú klaňať kráľovi.
A Žalm 110, 1 hovorí: 'Výrok Hospodina môjmu Pánovi: Seď po mojej pravici.' To je veľmi vysoká pozícia. [Porovaj s Ježišovými slovami v súvislosti s tým v Mk 12, 35, 37: "Ako môžu zákonníci hovoriť, že Mesiáš je Dávidov syn?... Sám Dávid ho nazýva Pánom; ako potom môže byť jeho synom?"] A tá postava v Danielovi 7 - Syn človeka - je veľmi vyvýšený, prichádza pred Boží trón, je uctievaný, dostáva zvrchovanú moc a autoritu a jeho kraľovanie je večné. [Pozri Daniel 7, 13-14] Byť uctievaný, mať zvrchovanú moc, byť večný - to mi znie celkom ako Božie atribúty. A pravdaže, Ježišov obľúbený výraz pre seba samého je Syn človeka, a to proroctvo z Daniela 7 vztiahol priamo na seba. (Mk 14, 62)
A čo je ešte explicitnejšie, Žalm 45 hovorí o Mesiášovi-kráľovi: 'Tvoj trón, ó Bože, stojí na večné veky.' (ROH) Boh pomazáva tohto kráľa, ale aj kráľ samotný sa nazýva Elohim, čo je hebrejské slovo pre Boha. To je veľmi dôležité. Vieme o tom, že Elohim môže niekedy označovať ľudských sudcov alebo anjelov, ale nazvať nejakého jednotlivca Elohim v tomto kontexte, to je už sila.
Izaiáš 52, 13 hovorí, že ten služobník bude 'vyvýšený' a 'vyzdvihnutý'. U Izaiáša sa tieto slová používajú iba vzťahom na Hospodina. A ešte priamejšie v Izaiášovi 9, 5 dostáva kráľ rôzne mená, vrátane 'mocný Boh' a 'večný Otec'. [Iz 9, 5: "Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec, Knieža pokoja."] Takže tu máte kráľa, mesiášsku postavu, opisovanú ako Boha."
"Ľudia tej doby teda očakávali božského Mesiáša?"
"Nie, nebolo to skôr ako prišiel Ješua a potom sa obzreli späť na hebrejské písma a povedali: 'Ach, takže takto to je!' Pri spätnom pohľade sa to stalo omnoho jasnejšie...
Je celkom zrejmé, že je iba jeden Boh, ale tak sa zdá, že vo svojej jednote je akýsi komplexnejší. Na jednej strane on vládne zo svojho trónu v nebi, a zároveň na druhej strane je prítomný tu na zemi. [Tj. keď bol Ježiš na zemi.] Sú prípady, keď sa on sám ukáže, hoci inde Biblia hovorí, že Boh je duch a nikto ho nemôže vidieť. Dám vám niekoľko príkladov. V Genesis 18 sa Jahve a dvaja anjeli zjavia Abrahámovi. Jákob videl Boha tvárou v tvár. (Gn 32, 30) A Izaiáš hovorí: 'Videl som Pána.' (Iz 6, 1) Exodus 24, 9 hovorí: 'Potom vystúpil Mojžiš, Áron, Nábád i Abíhu a sedemdesiati starší spomedzi Izraela. Uvideli Boha Izraela.'"
Skočil som mu do reči: "Nebolo to iba nejaké videnie?"
"Nie, pretože 11. verš hovorí: 'Boh nezdvihol ruku proti popredným Izraelitom.' To mi nepripadá ako videnie. Takže koho to všetci títo ľudia videli, ak nemohli vidieť Boha a predsa videli Boha? Nemohol to byť Syn? ... Áno, ja verím, že to bol on. Nová zmluva nám na to vrhá viac svetla - Boh je komplexný vo svojej jednote a tento jeden Boh sa nám dáva poznať ako Otec, Syn a Duch. Otca nikto nikdy nevidel. Syn je ten, ktorý ho zjavuje a dáva ho poznať a ktorý vzal na seba telo a krv. Takže v istom zmysle slova sa Boh nestal obyčajným človekom, ako hebrejské písma vravia s dôrazom. Ale môže sa dať poznať v tele s krvi? Môže zostúpiť dolu k nám, kým naďalej tróni v nebi?
Toto vysvetľuje, ako je možné všetky tieto veci povedať o Bohu súčasne. Je zaujímavé, že rabíni prišli s inými vysvetleniami, ako môže byť Boh nedotknuteľný a neviditeľný a predsa dotknuteľný a spoznaný. Jedným z ich pojmov bola Šechina, čo označuje Božie prebývanie na zemi. Boh povedal v knihe Exodus 25, 8: 'Nech mi urobia svätostánok, aby som mohol prebývať medzi vami.' Jeden rabín mi povedal: 'Takže Ježiš bol ako chodiaca Šechina - tak tomu veríte?' 'Presne tak,' potvrdil som mu to.
A v hebrejsých písmach vidíme aj zmienky o Božom slove. Slovo je niečo, čo vychádza od neho, a predsa nie je ním samým. V knihe Genezis vidíme, ako Boh stvoril všetky veci svojím vysloveným slovom - a Žalm 33, 6 priamo hovorí: 'Hospodinovým slovom boli utvorené nebesá.' Jeho slovo je dokonca hodné chvály. Žalm 56, 5 hovorí: 'V Boha, ktorého slovo chválim, v toho Boha dúfam.' Targumy, čo sú aramejské parafrázy hebrejských písem, používajú výraz Memra, čo znamená 'Slovo'. Napríklad namiesto toho, aby povedali, že Hospodin prehovoril k Mojžišovi, to vyjadria frázou: 'Slovo Hospodinovo prehovorilo k Mojžišovi.'
A teraz poďme do evanjelia Jána 1 a nahraďme Memra za Slovo: 'Na počiatku bolo Memra, to Memra bolo u Boha a Memra bolo Boh. A Memra sa stalo telom.' Takto sa Boh približuje k nám. Bol vo svätostánku a teraz je v Ješuovi, v ktorom sa spája božstvo s človečenstvom. Hoci Boh zostáva neviditeľný, hoci zostáva transcendentným Bohom a nie človekom, predsa sa zjavuje v plnej miere v telesnej podobe.
Ak by Ján jednoducho napísal: 'Boh sa stal ľudskou bytosťou,' vyvolalo by to mylný dojem, že Hospodin už prestal napĺňať celý vesmír a vládnuť v nebi, že opustil svoj trón a presťahoval sa sem ako niektoré z pohanských božstiev. Namiesto toho Ján hovorí, že to bolo božské Slovo, ktoré sa stalo ľudskou bytosťou, a cez toto Slovo môžeme spoznať Boha osobne. Povedané Jánovými slovami: 'Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Syn, Boh, ktorý je v lone Otca, nám ho zjavil.' (Jn 1, 18) ...
Vidieť Ježiša znamenalo vidieť Boha. Ježiš povedal v evanjeliu podľa Jána 14, 9: 'Kto videl mňa, videl Otca.' Povedal tiež: 'Ja a Otec sme jedno.' (Jn 10, 30) Všimnite si, že Ježiš sa nenazýva Bohom, nazýva sa Božím Synom (Jn 10, 36) - tým, v ktorom telesne prebýva celá plnosť božstva (Kol 2, 9).
Toto neprotirečí ničomu v hebrejských písmach. Práve naopak, vysvetľuje to mnohé verše v hebrejskej Biblii, ktoré by ináč boli nezrozumiteľné."


21.
označiť príspevok

Krištof
   27. 11. 2012, 14:42 avatar
"ZODPOVEDÁ JEŽIŠ PORTRÉTU BOHA?
• Je vševedúci: V Evanjeliu podľa Jána, v kapitole 16, vo verši 30 apoštol Ján Ježišovi odpovedá: „Teraz vieme, že vieš všetko."
• Je všadeprítomný: V Evanjeliu podľa Matúša, v kapitole 28, vo verši 20 Ježiš vraví: „Ja som s vami po všetky dni, až do skončenia sveta", a v kapitole 18, vo verši 20: „Kde sú zhromaždení dvaja alebo traja v mojom mene, tam som ja medzi nimi."
• Je všemohúci: V Evanjeliu podľa Matúša, v kapitole 28, vo verši 18 sú zaznamenané Ježišove slová: „Daná mi je všetka moc na nebi aj na zemi."
• Je večný: Úvod Evanjelia podľa Jána, prvá kapitola, prvý verš o Ježišovi vyhlasuje: „Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha a to Slovo bol Boh."
• Je nemenný: V Liste Hebrejom, v trinástej kapitole, vo verši 8 sa píše: „Ježiš Kristus je ten istý včera, dnes i naveky."
Starý zákon používa na vykreslenie tohto Božieho portrétu pojmy ako Alfa a Omega, Pán, Spasiteľ, Kráľ, Sudca, Svetlo, Skala, Vykupiteľ, Pastier, Stvoriteľ, darca života, ten, čo odpúšťa hriechy či ten, čo hovorí s božskou autoritou. Je fascinujúce pozorovať, že Nový zákon aplikuje každé jedno z týchto vyjadrení na Ježiša. Ježiš to všetko zhrnul slovami zaznamenanými v Jánovom evanjeliu, v kapitole štrnásť, vo verši sedem: „Ak ste ma poznali, budete poznať aj môjho Otca." Voľný preklad by znel: „Keď sa pozriete na obraz Boha načrtnutý v Starom zákone, uvidíte moju podobu."
www.nj.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk 9. časť

Apoštol Ján v 1. liste hovorí o Božom Synovi - Ježišovi Kristovi - ako o Pravom, "On je ten pravý Boh a večný život." 1J 5, 20: "A vieme, že prišiel Boží Syn a dal nám schopnosť poznať toho Pravého. A my sme v tom Pravom, v jeho Synovi Ježišovi Kristovi. On je ten Pravý Boh a večný život."


16.
označiť príspevok

elemír muž
   26. 11. 2012, 20:06 avatar
Luciferium, ktokoľvek by sa objavil na tomto svete aj z iných svetov, ako k nám prišiel Ježiš zo svojho kráľovstva na inom svete, teda aj zlé temné mocnosti, všetci sú, alebo všetci sme od jedného stvoriteľa, vrátane satana a každého iného, ktorý sa tu objavil, alebo ešte objaví z iného sveta. Ale si mi pomohol v tom, že veríš aj ty, že okrem tohoto nášho vesmíriku, ktorý je veľký niekoľkotisíc miliard svetelných rokov, existuje množstvo a množstvo iných podobných svetov, ako sme my.
Teda pokušenie prísť musí, ibaže beda tomu, skrze koho prichádza !


18.
označiť príspevok

disastro muž
   26. 11. 2012, 21:12 avatar
aj zlo moze byt dobrom a naopak.

len cista dusa dokaze vidiet a rozoznat.
Súhlasí Ónya


22.
označiť príspevok

elemír muž
   27. 11. 2012, 23:35 avatar
Krištof, v niektorých statiach, ktoré si menoval, predsa len viacej vyplýva, že Ježiš nie je boh. Ja som pochopil jeho logiku, že on a NI NECHCE Byť BOHOM, ON TO VLASTNE ANI NEPOTREBUJE. ON je ten, čo umýva nohy, ten sluha nieže iba svojho otca, sluha náš, prišiel nám slúžiť a nie vládnuť ako boh. Mal si pravdu v tom, že Boh nie je prítomný na zemi, ale občas sa tu poprechádza, aj v raji sa prechádzal. A preto je tu Ježiš a myslím, že mnohí veriaci cítia, že modlitby k bohu idú k nemu dlhšie a aj Ježiš nás na to upozorňuje, ale modlitby k Ježišovi sú ako expres rekomando. Preto tu je inak prítomný, ako Boh jeho otec. V prvej vete Otčenáša nás naučil Ježiš modliť: “Otče náš, ktorý si na nebesiach,....“, teda učenie cirkvi, že boh je všade, by malo byť nesprávne, lebo si nikto nevšimol túto Ježišovu vetu v Otčenáši ??? Ak si zoberieme podobenstvo o vinici, čo je podobenstvo o Svätej trojici a pripustíme, že Ježiš nie je boh, potom je oveľa jasnejšia úloha každého člena Svätej trojice pri našom spasení. Ak si teda zoberieme, že duša, ako bežná bytosť na druhej strane života a smrti, môže vzniknúť len v hmotnom mozgu, teda v hmote a jediná cesta, ako sa dostaneme z hmoty do antihmoty teda ducha, teda do neba je len a len cez Svätú trojicu. To je Ján Krstiteľ pri Jordáne. Ježiš podľa tohto podobenstva je vínny kmeň, ktorý má korene a cez jeho korene a jeho kmeň sa dostaneme do vetvičky plodu viniča, o ktorý sa stará jeho Otec ako záhradník. Jeho Otec ako záhradník vynáša z vinice úrodu a ako hospodár ju premieňa na víno, teda niečo, čo sa dostane do sveta Ducha svätého. Duch svätý sa stará o vinicu tým, že zosiela z neba vlahu a proste udržuje primerané podmienky na prinesenie dobrej úrody zhora. Aj podľa tohto podobenstva sa Ježiš cíti najnižšie z celej Svätej trojice. Ježiš jasne určuje v evanjeliu, že nemá také právomoci, ako jeho otec, nevie kedy bude koniec sveta, nevie kto bude sedieť v kráľovstve nebeskom po jeho pravici a ľavici, atď.., ale hovorí, že mám právo svoj život dať a mám právo svoj život vziať a urobí to toľko krát, koľko je vo vinici jeho vínnych kmeňov. Ale je boží syn, lebo čo je otcove, to je aj jeho a podobá sa na svojho otca ako syn takým spôsobom ,že kto vidí jeho, ako keby videl Boha, lebo mu akoby z oka vypadol, ako syn otcovi. Ďalej, ak by ste sa prehrešili proti mne, alebo proti môjmu otcovi, to sa dá odpustiť, ale ak by ste sa prehrešili proti Duchu svätému, to sa nedá odpustiť. To znamená, že otec a syn majú právo odpustiť všetky hriechy sveta okrem hriechov proti Duchu svätému. A toto je jasná hierarchia vyslovená samotným Ježišom v evanjeliu, že najvyšší je Duch svätý, potom jeho otec a potom syn. Toto je Evanjelium, ktoré sa takto zachovalo. Súčasťou evanjelia ale nie sú listy apoštolov, Skutky apoštolov a ani apokalypsa. Evanjelium je predsa Marek, Matúš, Lukáš a Ján. Preto aj citácia Jánovho listu nemôže mať takú váhu, ako samotné evanjelium, lebo určite už Ježiš za svojho života mal problém s božstvom a asi aj apoštoli boli kvôli tomuto rozdelení. Ja sa dokonca domnievam, že Pavol bol povolaný práve pre tento rozkol, lebo Pavol definoval Krista ako kňaza na spôsob Melchizedeka, čo je neporovnateľne reálnejšie ako, keby bol boh, ako to napísal vo svojom liste Ján, že Ježiš je dokonca boh. Takže Svätá trojica v prípade, že Ježiš nie je boh, je konečne niečo inteligentne zrozumiteľné, bez akýchkoľvek nepochopiteľných tajomstiev. A bez akýchkoľvek tajomstiev je nám odrazu neporovnateľne jasnejší mechanizmus našej spásy a koľkých ľudí mohlo aj toto odradiť od spasenia ? Ak teda očistíme Ježiša od božstva, samozrejme, že zostáva syn Boží, teda syn svojho otca ako kňaz na spôsob Melchizedeka, nadobúda Svätá trojica bez tajomstva neporovnateľne zrozumiteľnejší význam každého svojho člena pri našom spasení. Tým sa stáva Svätá trojica jedinou možnou cestou z duše z hmotného prostredia do prostredia nehmotného a to je do života Ducha Svätého. Teraz úplne jasne chápem, že prvý, cez ktorého musí duša prejsť je Ježiš, lebo hovorí: Ja som dvere. Ježiš nás vynáša zo zeme do svojho plodu, ako plodu viniča, teda vynáša nás zo sféry hmoty do sféry ducha, ale v tomto priestore je tu stále aj duch satana, iba jeho otec nás ďalej vynáša za plot a brány pekelné, ktorými je ohradená vinica, do života Ducha svätého. A celé Ježišove božstvo bolo predmetom sváru medzi kresťanmi od samotného pobytu Ježiša na zemi až po dnes. Ovocie tohto božstva je svár a rozkol a práve Ježiš nám možno aj preto hovorí: „Po ovocí ich poznáte...“
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 14:21,  Každopádne trafili každú nemocnicu uplne presne
dnes, 14:20,  platiť za hoxi *29
dnes, 14:20,  To môže vedieť len vlastník DF.sk alebo administrátor, ktorý vidí IP adresy.
dnes, 14:18,  Ak sa referenda nezúčastnilo 80 % voličov neznamená to že sú proti . Preto nemožno písať...
dnes, 14:17,  už robia takéto veľké témy a články známe slovenské informačné weby, je potrebné...
dnes, 14:14,  Britové se nikdy netajili svou averzí ke zbytku Evropy; obzvlášť zdrženliví byli už od...
dnes, 14:12,  Veľký Kocúr u nás o manželstvách LGBTI rozhodol parlament a vytvoril zákon ....
dnes, 14:11,  Ak príde voliť 20% to automaticky neznamená, že je to 80% šuma fuk. Cirkev nič nezakazuje,...
dnes, 14:10,  Takže Franta Kasanický je EnaX? Priznaj sa! *21
dnes, 14:10,  Amorálny blázne takí ako ty ťaháte spoločnosť k morálnemu úpadku.
dnes, 14:08,  S USA na večné časy a nikdy inak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dnes, 14:03,  (1) panoramix, Náš socialistický systém zabezpečil základné životné potreby pre...
dnes, 14:01,  Nie tu už podľa nich demokracia neplatí..... Lebo o takýchto citlivých záležitostiach...
dnes, 14:00,  Nemusíme ale chceme preto si volíme do SNR takých zástupcov , ktorí majú vo volebných...
dnes, 13:55,  Záznam vystoupení Miloše Zemana v Hospodářském zápisníku (1989)...
dnes, 13:54,  Demokracia nie je totalita väčšinového názoru, ale aj tolerancia menšín, čiže...
dnes, 13:53,  Veľký Kocúr toto sa mi počíta , že sa vie chlap i ospravedlniť . Mimochodom za nickom...
dnes, 13:53,  Bezhlavé opičenie sa po Západe Musíme mať všetko čo má Západ. Otázkou je prečo...
dnes, 13:53,  Lemmy, áno vyjadrujem sa v diskusii s Tebou často až, povedal by som, v ironickom tóne......
dnes, 13:52,  Kreml se dnes poprvé oficiálně přiznal k bombardování syrských nemocnic. Avšak stejně...
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Niektorí ľudia spôsobujú radosť hneď ako prídu. Iní zasa hneď ako odídu.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(134 231 bytes in 0,379 seconds)