hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Reagujete na negatívne správanie u detí pedagogicky?

príspevkov
57
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 26.11.2013 22:13
posledná zmena 30.11.2013 18:40
1
26.11.2013, 22:13
Nevhodné správanie a jeho ciele


Rudolf Dreikurs opísal 4 všeobecné ciele negatívneho správania sa u detí vyplývajúce z nenaplnenia základných bazálnych psychologických potrieb a to: byť milovaný a byť schopný (niekam patriť a mať hodnotu a svoje miesto medzi ostatnými). Psychológia hovorí, že sa správame tak, aby sme sa ochránili pred stratou svojej pozície a pocitu významnosti, ktoré v spoločnosti už máme, a tiež aby sme získali, udržali, či ochránili lásku smerujúcu k nám od iných ľudí.

Ak dieťa jednu z týchto základných životných potrieb nemá dostatočne naplnenú stáva sa neisté, nevie kde je jeho miesto medzi ostatnými. Keďže človek je tvor smerujúci ku konštruktívnym zmenám svojho stavu, aj toto dieťa sa snaží prostredníctvom vlastnej logiky (rozvinutej v závislosti od stupňa jeho doterajšieho poznania) vymaniť sa z pre neho negatívnej situácie a získať si od okolia pre neho žiadúcu reakciu, tak aby boli jeho bazálne duševné potreby naplnené. Paradoxne však často smeruje k negatívnemu správaniu, ktoré u dospelého vyvoláva reakciu presne opačnú.

Ak dieťa realizuje

A) negatívnu pozornosť
(prvá varianta: je hlučné, nepokojné, predvádza sa, snaží sa potešiť nevhodným spôsobom, vykrikuje, robí malé nezbednosti, šaškuje, je hyperaktívne; druhá varianta: je neobyčajne a prehnane slušné, dobré, snaží sa vyzerať lepšie ako ostatní,vyzerá ako ideálne dieťa; tretia varianta: zdôrazňuje zlozvyky, pôsobí dojmom neschopnosti, je vystrašené, bojí sa, hanbí sa)

Mylné presvedčenie dieťata: „Nie som výnimočný, ale aspoň ma nebudú prehliadať, ak spôsobím rozruch..., som hodnotný len vtedy, ak si ma niekto všimne a slúži mi“

Obvyklá reakcia dospelého: je mu trápne, cíti sa podráždený, otravovaný, má tendenciu dieťa považovať za otravné, nepríjemné alebo prinajmenšom zaberajúce príliš veľa času, napomína, dohovára mu - dieťa prestane dočasne a potom pokračuje

Skutočný cieľ správania: "Všimni si ma!"

B) boj o moc
(prvá varianta: háda sa, pokračuje v nedovolenom správaní, odmieta autoritu, drzé, odmieta pracovať, klame, vzdorovité, panovačné, má výbuchy hnevu; druhá varianta: neochotné, neústupčivé, lenivé, vyhýba sa)

Mylné presvedčenie dieťaťa:"Patrím niekam iba keď rozkazujem a som pánom situácie"

Obvyklá reakcia dospelého:cíti sa porazený, frustrovaný, nahnevaný, môže cítiť ohrozenie vodcovskej pozície a tak bojuje s dieťaťom tiež o moc, čím sa situácia zhoršuje, boj sa stupňuje

Skutočný cieľ správania:"Nechaj ma byť samostatným, realizovať sa. Daj mi možnosť vybrať si!"

C) odplata, pomsta
(aktívna varianta: násilné voči ostatným, slovné alebo fyzické urážky a zranenia, nadáva, je vulgárne, kradne, rozbíja; pasívna varianta: je chmúrne, tvrdohlavé, mrzuté, vzdorovité, ohŕňa pery, vyplazuje jazyk a pod.)

Mylné presvedčenie dieťata: "Patrím niekam iba vtedy, keď ubližujem v takej miere, v akej sa sám cítim zranený"

Obvyklá reakcia dospelého: cíti sa zranený, dieťa považuje za zlé, zákerné alebo protivné, dieťa ma opäť pocit neistoty, nikto ho nemá rád, čo je ďalší dôvod k pomste

Skutočný cieľ správania:"Pomôž mi, niečo ma trápi. Maj ma rád!"

D) vyhnutie sa neúspechu
(vyhýba sa úlohám, ak sa o niečo pokúsi rýchlo sa vzdáva, narieka, že nič nedokáže, izoluje sa od ostatných, je poddajné, odovzdané)

Mylné presvedčenie dieťaťa: "Patrím niekam iba vtedy, keď presvedčím ostatných, že nemajú odo mňa nič očakávať"

Obvyklá reakcia dospelého: cíti sa bezmocný, chce to vzdať, má tendenciu dieťa považovať za snílka alebo málo nadaného, dieťa sa preto nezlepšuje, nadobúda extrémnu neistotu a nízke sebavedomie

Skutočný cieľ správania:"Ver mi, nevzdávaj to so mnou!"


Deti si len málokedy uvedomujú účel svojej neposlušnosti, preto sa odporúča pomôcť dieťaťu porozumieť cieľu svojho správania (v správnom okamihu a priateľským spôsobom u dostatočne zrelých detí), tiež sa odporúča zastaviť účelnosť neposlúchania pre dieťa (t.j. obmedziť to, aby dosiahlo svojim správaním pozornosť, moc, odplatu, či potvrdenie neschopnosti, čo najmenej negatívne správanie podporovať "rovnakým metrom"), hľadať spôsoby ako dieťa povzbudiť a prejaviť mu láskavosť či pozornosť pri iných situáciách, dať mu možnosť výberu, učiť ho konštruktívne vyjadrovať hnev, atď. (podrobnejšie v odbornej literatúre).


Spomenuté poznatky sa vyučujú pre učiteľské smery na pedagogických fakultách v základoch psychológie, je však zarážajúce, že sa tieto skutočnosti viac nešíria najmä medzi rodičmi, ktorí si pri nevhodnom správaní detí bez elementárneho rozmýšľania a pokusu o náhľad do ich duše vysvetlia ich negatívne správanie len v "prvom pláne".

Preto sa mi zdalo vhodné ponúknuť túto tému aj sem, kde mnohí ste rodičmi. Rodičia žiaľ často o daných skutočnostiach nemusia mať prehľad alebo aspoň prirodzené EQ, ktoré by im pomáhalo správanie detí riešiť namiesto zbytočných hysterických scén pedagogickejším spôsobom.

A podľa doterajších skromných postrehov aj na DF sa riadia diskutujúci podobnými negatívnymi komunikačnými schémami, takže snáď to bude nápomocné nielen pre rodičov detí, ale pre sebareflexiu vo vzájomnej komunikácií ako takú 🙂
none
2
26.11.2013, 22:20
1, Výc****o vzdelávací krúžok?
poVIEM ti to takto, jablko od stromu ďaleko nepadá.
none
4

2. 26.11.2013, 22:20

1, Výc****o vzdelávací krúžok?
poVIEM ti to takto, jablko od stromu ďaleko nepadá.

26.11.2013, 22:26
No z časti asi preto nepadá ďaleko, že bolo na neho reagované neadekvátne,...
none
5

4. 26.11.2013, 22:26

No z časti asi preto nepadá ďaleko, že bolo na neho reagované neadekvátne,...

26.11.2013, 22:29
4. čože ?
none
9

5. 26.11.2013, 22:29

4. čože ?

26.11.2013, 22:33
preklad príspevku 4: preto sa deti podobajú na rodičov, lebo na nich ich rodičia reagovali neadekvátne,...
none
15

9. 26.11.2013, 22:33

preklad príspevku 4: preto sa deti podobajú na rodičov, lebo na nich ich rodičia reagovali neadekvátne,...

26.11.2013, 22:43
10. To mám teraz vzdušná čiara rozumieť tajk, že rodiča vidíš ako zlého a deti tiež zlé, lebo rodičia reagovali neadekvátne?
Pripustila si možnosť, že to JABLKO ktoré od stromu ďaleko nepadá, je dobrá sorta, teda slušné, schopné , proste vydarené a je pýchou rodiča?
none
3
26.11.2013, 22:26
"mládež nie je zlá, sú len zlí vychovávatelia"
none
7

3. 26.11.2013, 22:26

"mládež nie je zlá, sú len zlí vychovávatelia"

26.11.2013, 22:30
3. To znie tak revolučne
none
11

7. 26.11.2013, 22:30

3. To znie tak revolučne

26.11.2013, 22:35
je to citát, tuším, Makarenka, on bol prísny ako na deti, tak na pedagógov :-) napísal aj nejaké knihy , kde radí rodičom ako vychovávať.
none
8

3. 26.11.2013, 22:26

"mládež nie je zlá, sú len zlí vychovávatelia"

26.11.2013, 22:31
prvými vychovávateľmi sú rodičia.. tým by nezaškodilo sa trošku psychologicky vzdelávať prv než sa odvážia byť rodičmi , aby sa prelomili tie nekonečné kruhy chýb, čo sa večne opakujú.
none
13

8. 26.11.2013, 22:31

prvými vychovávateľmi sú rodičia.. tým by nezaškodilo sa trošku psychologicky vzdelávať prv než sa odvážia byť rodičmi , aby sa prelomili tie nekonečné kruhy chýb, čo sa večne opakujú.

26.11.2013, 22:38
8. Moja zlatá, taká teória je nanič, ak rodič nedokáže dať lásku ktoré to dieťa potrebuje a potom každé dieťa má svoju povahu,
dieťa nič nepotrebuje, len láskavého rodiča a to sa odrazí aj na jeho správaní.
none
17

13. 26.11.2013, 22:38

8. Moja zlatá, taká teória je nanič, ak rodič nedokáže dať lásku ktoré to dieťa potrebuje a potom každé dieťa má svoju povahu,
dieťa nič nepotrebuje, len láskavého rodiča a to sa odrazí aj na jeho správaní.

26.11.2013, 22:46
presne tak chiara, láska tá je nadmnožina, lenže rodič, ktorí má tej lásky akosi menej ako má mať (bohužiaľ aj takí existujú) by mal aspoň zbierať vedomosti, keď už nič iné.
none
20

17. 26.11.2013, 22:46

presne tak chiara, láska tá je nadmnožina, lenže rodič, ktorí má tej lásky akosi menej ako má mať (bohužiaľ aj takí existujú) by mal aspoň zbierať vedomosti, keď už nič iné.

26.11.2013, 22:51
19. Ale no, ten rodič, ktorý nemá v sebe lásku pre svoje dieťa, sa z vysoka na "vedomosti" vieš čo, pretože taký je presvedčený len o jednej jedinej svojej pravde, tak ostane to iba pri tom "mal".
none
14

8. 26.11.2013, 22:31

prvými vychovávateľmi sú rodičia.. tým by nezaškodilo sa trošku psychologicky vzdelávať prv než sa odvážia byť rodičmi , aby sa prelomili tie nekonečné kruhy chýb, čo sa večne opakujú.

26.11.2013, 22:40
...a neskôr, ked dieťa začne navštevovať predškolské a školské zariadenia spolupracovať s učiteľmi, spojiť sa, snažiť sa nájsť riešenia ako pomôcť dieťaťu spoločnými silami..
none
6
26.11.2013, 22:30
jednou z najdolezitejsich veci pri vychove dietata je,aby sa rodic naucil a nasel si cas pocuvat svoje dieta.teda podla mna.
dozvie sa vela....
none
12

6. 26.11.2013, 22:30

jednou z najdolezitejsich veci pri vychove dietata je,aby sa rodic naucil a nasel si cas pocuvat svoje dieta.teda podla mna.
dozvie sa vela....

26.11.2013, 22:36
6. A aby sa rodič zaujímal o "dianie" v jeho živote, všímal si ho, napr. všimal si zmeny správania, mal o ňom prehľad ako aj o jeho kamarátoch a aktivitách.
none
10
26.11.2013, 22:33
A su si pani psychologovia istí, ze to tak ako to popisuju aj je?
none
16

10. 26.11.2013, 22:33

A su si pani psychologovia istí, ze to tak ako to popisuju aj je?

26.11.2013, 22:43
to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.
none
18

16. 26.11.2013, 22:43

to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.

26.11.2013, 22:48
Cize pokusy na detoch ti vysli, ekd si ich aplikovala podla tychto pouciek..
none
19

16. 26.11.2013, 22:43

to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.

26.11.2013, 22:48
18. Vieš čo vzdušná čiara, kedysi neboli psychologovia a deti boli dobre vychované, čo myslíš v čom je chyba? Nie problém v globále - v poločnosti ako takej ? Kto vytvára spoločenskú morálku, v čom je chyba ? Že sa toleruje benevolencia ?
Tu navádzaš aby rodič lietal po psYchologoch , potom lietal s deckom po psychologoch, vieš čo vôbec hovoríš ?
none
26

19. 26.11.2013, 22:48

18. Vieš čo vzdušná čiara, kedysi neboli psychologovia a deti boli dobre vychované, čo myslíš v čom je chyba? Nie problém v globále - v poločnosti ako takej ? Kto vytvára spoločenskú morálku, v čom je chyba ? Že sa toleruje benevolencia ?
Tu navádzaš aby rodič lietal po psYchologoch , potom lietal s deckom po psychologoch, vieš čo vôbec hovoríš ?

26.11.2013, 23:04
rozumiem co myslis, a mas aj pravdu v tom, ze to zostane v rovine keby bolo keby, lebo ti rodicia, co toto potrebuju citat mozno nikdy nic neprecitaju... ale tak ja som si tu prisla aspon svoje zelanie, aby sa to vylepsilo vyjadrit 🙂)
none
22

16. 26.11.2013, 22:43

to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.

26.11.2013, 22:55
aj mne. väčšina detí, ktoré sú problémové len na seba upozorňujú ...agresivita, problémy s disciplínou sú často len volaním o pomoc, upozornením na seba, pretože sa cítia menejcenní, nemilovaní, nepochopení .. patrí tam aj šikanovanie, o ktorom som nedávno písala prácu. každý agresorov odsudzuje, málokto sa ich snaží pochopiť a práve tí potrebujú častokrát viac pomôcť ako ich obete. čo je paradox.
none
24

22. 26.11.2013, 22:55

aj mne. väčšina detí, ktoré sú problémové len na seba upozorňujú ...agresivita, problémy s disciplínou sú často len volaním o pomoc, upozornením na seba, pretože sa cítia menejcenní, nemilovaní, nepochopení .. patrí tam aj šikanovanie, o ktorom som nedávno písala prácu. každý agresorov odsudzuje, málokto sa ich snaží pochopiť a práve tí potrebujú častokrát viac pomôcť ako ich obete. čo je paradox.

26.11.2013, 22:59
26. no vidíš, a zaujíma sa taký účiteľ o dianie doma, v akej klíme doma vyrastá ? nemyslím tým aby nabehli soc.pracovníčky.
none
27

24. 26.11.2013, 22:59

26. no vidíš, a zaujíma sa taký účiteľ o dianie doma, v akej klíme doma vyrastá ? nemyslím tým aby nabehli soc.pracovníčky.

26.11.2013, 23:04
nemôžem hovoriť za všetkých, čo ja viem, samozrejme, že sa zaujíma, ja osobne viem o svojich žiakoch, ktoré dieťa ako žije, ich materiálne podmienky, ktoré dieťa má doma elektrinu, vodu, ktoré nie (nemôžem chcieť od detí mať vzorne napísané úlohy, ak viem, že ich píše pri sviečke ...) potom ktoré žije s rodičmi, ktoré so starými rodičmi, aká je tam rodinná atmosféra a pod. ale musí tam byť aj spolupráca s rodinou, ak rodičia majú na háku, ani sa neunúvajú prísť do školy ... tak sa môže učiteľ aj potrhať.
none
29

27. 26.11.2013, 23:04

nemôžem hovoriť za všetkých, čo ja viem, samozrejme, že sa zaujíma, ja osobne viem o svojich žiakoch, ktoré dieťa ako žije, ich materiálne podmienky, ktoré dieťa má doma elektrinu, vodu, ktoré nie (nemôžem chcieť od detí mať vzorne napísané úlohy, ak viem, že ich píše pri sviečke ...) potom ktoré žije s rodičmi, ktoré so starými rodičmi, aká je tam rodinná atmosféra a pod. ale musí tam byť aj spolupráca s rodinou, ak rodičia majú na háku, ani sa neunúvajú prísť do školy ... tak sa môže učiteľ aj...

26.11.2013, 23:06
dnes je tendencia útočiť na školské zariadenia, učiteľov ...všade sa s tým stretávam, už ma to normálne unavuje :-)
none
40

29. 26.11.2013, 23:06

dnes je tendencia útočiť na školské zariadenia, učiteľov ...všade sa s tým stretávam, už ma to normálne unavuje :-)

26.11.2013, 23:19
36. Zoe v menších mestách, obciach, dedinách to možno berú učitelia poctivo,isto si aj ty dobrá učiteľka, no väčšie % hovorí o opaku, preto sa nečuduj že sú voči "vám" záporné stanoviská.
none
43

40. 26.11.2013, 23:19

36. Zoe v menších mestách, obciach, dedinách to možno berú učitelia poctivo,isto si aj ty dobrá učiteľka, no väčšie % hovorí o opaku, preto sa nečuduj že sú voči "vám" záporné stanoviská.

26.11.2013, 23:27
ja sa stále učím ako učiť :-) každé dieťa je iné, a za tých 12 rokov, čo pracujem na zš som sa veľa naučila, ale stále vznikajú nové a nové situácie, na ktoré treba reagovať a riešiť ich. aj ja robím chyby, učitelia predsa nie sú dokonalí, ale musia si byť vedomí, že majú veľkú zodpovednosť a snažiť sa chyby obmedziť na minimum.
nemyslím, že je to o mestách, či dedinách, je to o individualitách. učiteľ, tak ako aj rodič si musí vedieť priznať chybu a napraviť ju, ak ju urobí. ide o dieťa, nie o vec.. kto si chybu neprizná a bude ich stále hľadať len v tej opačnej strane škodí dieťaťu .. učiteľ, aj rodič.
none
45

43. 26.11.2013, 23:27

ja sa stále učím ako učiť :-) každé dieťa je iné, a za tých 12 rokov, čo pracujem na zš som sa veľa naučila, ale stále vznikajú nové a nové situácie, na ktoré treba reagovať a riešiť ich. aj ja robím chyby, učitelia predsa nie sú dokonalí, ale musia si byť vedomí, že majú veľkú zodpovednosť a snažiť sa chyby obmedziť na minimum.
nemyslím, že je to o mestách, či dedinách, je to o individualitách. učiteľ, tak ako aj rodič si musí vedieť priznať chybu a napraviť ju, ak ju urobí. ide o dieťa, n...

26.11.2013, 23:31
..a takúto "prednášku" zväčša dávam rodičom na zač. roka :-)) a vychádzam fajn, zatiaľ som vážnejšie problémy nemala. akurát raz ma chcel jeden otecko zabiť lopatou, ale to si ma pomýlil s inou kolegynou :-)) prežila :-))
idem, brú noc :-)
none
28

22. 26.11.2013, 22:55

aj mne. väčšina detí, ktoré sú problémové len na seba upozorňujú ...agresivita, problémy s disciplínou sú často len volaním o pomoc, upozornením na seba, pretože sa cítia menejcenní, nemilovaní, nepochopení .. patrí tam aj šikanovanie, o ktorom som nedávno písala prácu. každý agresorov odsudzuje, málokto sa ich snaží pochopiť a práve tí potrebujú častokrát viac pomôcť ako ich obete. čo je paradox.

26.11.2013, 23:05
26, zoe. kdesi som raz čítala, že pedagog si má všímať správanie sa žiakov - dieťa, sa prejavuje ako zakríknuté - utiahnuté, alebo často plače, alebo sa správa extrémne a pod., mal by sa so žiakom porozprávať školský psycholog, pretože v takej rodine je zrejme psychické a aj možno fyzické násilie.
none
32

28. 26.11.2013, 23:05

26, zoe. kdesi som raz čítala, že pedagog si má všímať správanie sa žiakov - dieťa, sa prejavuje ako zakríknuté - utiahnuté, alebo často plače, alebo sa správa extrémne a pod., mal by sa so žiakom porozprávať školský psycholog, pretože v takej rodine je zrejme psychické a aj možno fyzické násilie.

26.11.2013, 23:08
myslím, že dnes je už samozrejmosťou školský psycholog. ja osobne som špeciálna pedagogička a sme takí na našej škole piati. psychologičku máme k dispozícii neustále a výborne spolupracujeme. máme pokroky ale len u detí, kde spolupracuje aj rodina.
none
34

28. 26.11.2013, 23:05

26, zoe. kdesi som raz čítala, že pedagog si má všímať správanie sa žiakov - dieťa, sa prejavuje ako zakríknuté - utiahnuté, alebo často plače, alebo sa správa extrémne a pod., mal by sa so žiakom porozprávať školský psycholog, pretože v takej rodine je zrejme psychické a aj možno fyzické násilie.

26.11.2013, 23:12
mali sme týrané dieťa ... mamou alkoholičkou. (nerómske) dnes sú rodiny v hroznom stave...
none
30
26.11.2013, 23:07
mnohi ucitelia sa nespraju pedagogicky, asi by som to opravila na "psychologicky.
a za dva, kazdy "negativny prejav ma spolocneho menovatela a to, dieta potrebuje pocit, ze rodic je tu prenho.
none
36

30. 26.11.2013, 23:07

mnohi ucitelia sa nespraju pedagogicky, asi by som to opravila na "psychologicky.
a za dva, kazdy "negativny prejav ma spolocneho menovatela a to, dieta potrebuje pocit, ze rodic je tu prenho.

26.11.2013, 23:14
37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.
none
42

36. 26.11.2013, 23:14

37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.

26.11.2013, 23:22
musi byt tazke tazke sa zorientovat v roznych psychoprofiloch, kolko ma taka ucitelka - ucitel v triede ziakov ? dvadsat ? tak idu podla podobnych textov 🙂)))
none
44

36. 26.11.2013, 23:14

37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.

26.11.2013, 23:27
tým si povedala všetko o svojej zaujatosti voči učiteľom... prejavuješ voči ním akúsi "odplatu, pomstu"... to je bod c) ale niečo asi aj z bodu b) by mohlo platiť.
none
47

44. 26.11.2013, 23:27

tým si povedala všetko o svojej zaujatosti voči učiteľom... prejavuješ voči ním akúsi "odplatu, pomstu"... to je bod c) ale niečo asi aj z bodu b) by mohlo platiť.

26.11.2013, 23:37
ak niekto konstatuje realitu je preto zaujaty ??
none
50

36. 26.11.2013, 23:14

37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.

26.11.2013, 23:49
Ale jasne...ucitelom nemoze byt ktokolvek aj ked samozrejme skolu vychodi ktokolvek.
Ucitel by mal mat danosti, ktore z neho ucitela robia nie podla diplomu, ale podla akychsi dispozicii, ktore sa mi fakt nechce specifikovat.
Vlatne takto je to s mnohymi povolaniami.
none
33
26.11.2013, 23:08
pekny clanok
none
41

33. Lux.Aeterna 26.11.2013, 23:08

pekny clanok

26.11.2013, 23:22
40. Boha ale som sa zľakla
none
39
26.11.2013, 23:18
zjedz to a maš pokoj, inšpirácia: odkaz
none
46

39. 26.11.2013, 23:18

zjedz to a maš pokoj, inšpirácia: http://hlavuhore.wordpress.com/2010/04/11/v-cine-jedia-novorodencov-uvadzaju-spravy-z-hongkongu/

26.11.2013, 23:31
velebnosti, jdu blejt.
none
48

39. 26.11.2013, 23:18

zjedz to a maš pokoj, inšpirácia: http://hlavuhore.wordpress.com/2010/04/11/v-cine-jedia-novorodencov-uvadzaju-spravy-z-hongkongu/

26.11.2013, 23:38
To je nastrojene, ze?
none
49

48. 26.11.2013, 23:38

To je nastrojene, ze?

26.11.2013, 23:44
samozrejme, tomu fakt niekto uveril ? ;-))
none
52

49. 26.11.2013, 23:44

samozrejme, tomu fakt niekto uveril ? ;-))

27.11.2013, 01:45
prekvapilo by ťa to? aj v eu, hlavne na sk je toľko psychov, že by to s radosťou dávali aj s horčicou len aby boli nachvilku in
none
51
27.11.2013, 00:01
je to original foto, uplne normalne v azii (bol pokus o zly vtip)
none
53
27.11.2013, 09:49
pedagogicky? a čo mám na to školu, či kurz?
toto, čo píšeš, je skôr detská psychológia ...čítala som podobné
none
54
27.11.2013, 11:49
ano mal by si rodič nájsť čas na dieťa a viac si všímať jeho správanie,ale myslím si,že veľa na výchovu dnešnej mládeže vplýva aj tlač a média.Veď o čom sú programy v televízií alebo články v týždenníkoch?A tak isto aj internet nemá dobrý vplyv na výchovu mládeže.príkladom je same df-ko,kde si môže prečítať dosť neslušných slov medzi samými diskutujúcimi.A to je len jedna strana internetu nehovoriac o x-stranách
none
55
27.11.2013, 11:50
falko deti treba udržiavať v klamstve dogiem potom budu etické , múdre a pripravené na život
none
56

55. Osvietený 27.11.2013, 11:50

falko deti treba udržiavať v klamstve dogiem potom budu etické , múdre a pripravené na život

27.11.2013, 11:54
64. ty sa k tomu nevyjadruj,sam si napisal, ze deti nemas,
teda ak si zase neklamal,lebo svoje trapne prupovidky lepis pod kazdu temu:o))
none
57

55. Osvietený 27.11.2013, 11:50

falko deti treba udržiavať v klamstve dogiem potom budu etické , múdre a pripravené na život

30.11.2013, 18:40
Osvietený nemiešaj poprosím témy, toto nie je o téma o ateizme, humanizme, osvietenstve, či čoho si tu zástancom , toto je detská (a nielen detská) psychológia, ... Predpokladajme, že sa cítiš sám byť múdry, etický a pripravený na život. Tak mi potom vysvetli, prečo Ti vadia ľudia, ktorí sa múdri, etickí a pripravení na život stanú inou cestou, ako je tvoja ?? A ak si o zvyšných ľudoch okrem teba samého (prípadne tvojej referenčnej skupinky) myslíš, že nemôžu dosiahnuť múdrosť, etickosť inou cestou ako ty sám, potom uznaj, že si rovnaký, ak nie väčší dogmatik.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 17.4.2024 8:30 ) veľkosť : 209 363 B vygenerované za : 0.192 s unikátne zobrazenia tém : 50 137 unikátne zobrazenia blogov : 886 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Prečo Boh vyzdvihuje moc nášho jazyka Prečo nám Boh dáva dar, ktorý sa dotýka nášho jazyka? Môj priateľ, hovorená modlitba je taký dôležitý a praktický dar, pretože súvisí s touto malou časťou ľudského tela. Biblia nám to ukazuje pomocou rôznych ...

citát dňa :

Komu sa nechce, hľadá dôvod. Komu sa chce, hľadá spôsob.