1
|
Nevhodné správanie a jeho ciele
Rudolf Dreikurs opísal 4 všeobecné ciele negatívneho správania sa u detí vyplývajúce z nenaplnenia základných bazálnych psychologických potrieb a to: byť milovaný a byť schopný (niekam patriť a mať hodnotu a svoje miesto medzi ostatnými). Psychológia hovorí, že sa správame tak, aby sme sa ochránili pred stratou svojej pozície a pocitu významnosti, ktoré v spoločnosti už máme, a tiež aby sme získali, udržali, či ochránili lásku smerujúcu k nám od iných ľudí.
Ak dieťa jednu z týchto základných životných potrieb nemá dostatočne naplnenú stáva sa neisté, nevie kde je jeho miesto medzi ostatnými. Keďže človek je tvor smerujúci ku konštruktívnym zmenám svojho stavu, aj toto dieťa sa snaží prostredníctvom vlastnej logiky (rozvinutej v závislosti od stupňa jeho doterajšieho poznania) vymaniť sa z pre neho negatívnej situácie a získať si od okolia pre neho žiadúcu reakciu, tak aby boli jeho bazálne duševné potreby naplnené. Paradoxne však často smeruje k negatívnemu správaniu, ktoré u dospelého vyvoláva reakciu presne opačnú.
Ak dieťa realizuje
A) negatívnu pozornosť
(prvá varianta: je hlučné, nepokojné, predvádza sa, snaží sa potešiť nevhodným spôsobom, vykrikuje, robí malé nezbednosti, šaškuje, je hyperaktívne; druhá varianta: je neobyčajne a prehnane slušné, dobré, snaží sa vyzerať lepšie ako ostatní,vyzerá ako ideálne dieťa; tretia varianta: zdôrazňuje zlozvyky, pôsobí dojmom neschopnosti, je vystrašené, bojí sa, hanbí sa)
Mylné presvedčenie dieťata: „Nie som výnimočný, ale aspoň ma nebudú prehliadať, ak spôsobím rozruch..., som hodnotný len vtedy, ak si ma niekto všimne a slúži mi“
Obvyklá reakcia dospelého: je mu trápne, cíti sa podráždený, otravovaný, má tendenciu dieťa považovať za otravné, nepríjemné alebo prinajmenšom zaberajúce príliš veľa času, napomína, dohovára mu - dieťa prestane dočasne a potom pokračuje
Skutočný cieľ správania: "Všimni si ma!"
B) boj o moc
(prvá varianta: háda sa, pokračuje v nedovolenom správaní, odmieta autoritu, drzé, odmieta pracovať, klame, vzdorovité, panovačné, má výbuchy hnevu; druhá varianta: neochotné, neústupčivé, lenivé, vyhýba sa)
Mylné presvedčenie dieťaťa:"Patrím niekam iba keď rozkazujem a som pánom situácie"
Obvyklá reakcia dospelého:cíti sa porazený, frustrovaný, nahnevaný, môže cítiť ohrozenie vodcovskej pozície a tak bojuje s dieťaťom tiež o moc, čím sa situácia zhoršuje, boj sa stupňuje
Skutočný cieľ správania:"Nechaj ma byť samostatným, realizovať sa. Daj mi možnosť vybrať si!"
C) odplata, pomsta
(aktívna varianta: násilné voči ostatným, slovné alebo fyzické urážky a zranenia, nadáva, je vulgárne, kradne, rozbíja; pasívna varianta: je chmúrne, tvrdohlavé, mrzuté, vzdorovité, ohŕňa pery, vyplazuje jazyk a pod.)
Mylné presvedčenie dieťata: "Patrím niekam iba vtedy, keď ubližujem v takej miere, v akej sa sám cítim zranený"
Obvyklá reakcia dospelého: cíti sa zranený, dieťa považuje za zlé, zákerné alebo protivné, dieťa ma opäť pocit neistoty, nikto ho nemá rád, čo je ďalší dôvod k pomste
Skutočný cieľ správania:"Pomôž mi, niečo ma trápi. Maj ma rád!"
D) vyhnutie sa neúspechu
(vyhýba sa úlohám, ak sa o niečo pokúsi rýchlo sa vzdáva, narieka, že nič nedokáže, izoluje sa od ostatných, je poddajné, odovzdané)
Mylné presvedčenie dieťaťa: "Patrím niekam iba vtedy, keď presvedčím ostatných, že nemajú odo mňa nič očakávať"
Obvyklá reakcia dospelého: cíti sa bezmocný, chce to vzdať, má tendenciu dieťa považovať za snílka alebo málo nadaného, dieťa sa preto nezlepšuje, nadobúda extrémnu neistotu a nízke sebavedomie
Skutočný cieľ správania:"Ver mi, nevzdávaj to so mnou!"
Deti si len málokedy uvedomujú účel svojej neposlušnosti, preto sa odporúča pomôcť dieťaťu porozumieť cieľu svojho správania (v správnom okamihu a priateľským spôsobom u dostatočne zrelých detí), tiež sa odporúča zastaviť účelnosť neposlúchania pre dieťa (t.j. obmedziť to, aby dosiahlo svojim správaním pozornosť, moc, odplatu, či potvrdenie neschopnosti, čo najmenej negatívne správanie podporovať "rovnakým metrom"), hľadať spôsoby ako dieťa povzbudiť a prejaviť mu láskavosť či pozornosť pri iných situáciách, dať mu možnosť výberu, učiť ho konštruktívne vyjadrovať hnev, atď. (podrobnejšie v odbornej literatúre).
Spomenuté poznatky sa vyučujú pre učiteľské smery na pedagogických fakultách v základoch psychológie, je však zarážajúce, že sa tieto skutočnosti viac nešíria najmä medzi rodičmi, ktorí si pri nevhodnom správaní detí bez elementárneho rozmýšľania a pokusu o náhľad do ich duše vysvetlia ich negatívne správanie len v "prvom pláne".
Preto sa mi zdalo vhodné ponúknuť túto tému aj sem, kde mnohí ste rodičmi. Rodičia žiaľ často o daných skutočnostiach nemusia mať prehľad alebo aspoň prirodzené EQ, ktoré by im pomáhalo správanie detí riešiť namiesto zbytočných hysterických scén pedagogickejším spôsobom.
A podľa doterajších skromných postrehov aj na DF sa riadia diskutujúci podobnými negatívnymi komunikačnými schémami, takže snáď to bude nápomocné nielen pre rodičov detí, ale pre sebareflexiu vo vzájomnej komunikácií ako takú 🙂
|
|
|
2
|
1, Výc****o vzdelávací krúžok?
poVIEM ti to takto, jablko od stromu ďaleko nepadá.
|
|
|
4
|
|
2. 26.11.2013, 22:20
1, Výc****o vzdelávací krúžok?
poVIEM ti to takto, jablko od stromu ďaleko nepadá.
▲
26.11.2013, 22:26
|
No z časti asi preto nepadá ďaleko, že bolo na neho reagované neadekvátne,...
|
|
|
5
|
|
4. 26.11.2013, 22:26
No z časti asi preto nepadá ďaleko, že bolo na neho reagované neadekvátne,...
▲
26.11.2013, 22:29
|
|
9
|
|
5. 26.11.2013, 22:29
4. čože ?
▲
26.11.2013, 22:33
|
preklad príspevku 4: preto sa deti podobajú na rodičov, lebo na nich ich rodičia reagovali neadekvátne,...
|
|
|
15
|
|
9. 26.11.2013, 22:33
preklad príspevku 4: preto sa deti podobajú na rodičov, lebo na nich ich rodičia reagovali neadekvátne,...
▲
26.11.2013, 22:43
|
10. To mám teraz vzdušná čiara rozumieť tajk, že rodiča vidíš ako zlého a deti tiež zlé, lebo rodičia reagovali neadekvátne?
Pripustila si možnosť, že to JABLKO ktoré od stromu ďaleko nepadá, je dobrá sorta, teda slušné, schopné , proste vydarené a je pýchou rodiča?
|
|
|
3
|
"mládež nie je zlá, sú len zlí vychovávatelia"
|
|
|
7
|
|
3. 26.11.2013, 22:26
"mládež nie je zlá, sú len zlí vychovávatelia"
▲
26.11.2013, 22:30
|
|
11
|
|
7. 26.11.2013, 22:30
3. To znie tak revolučne
▲
26.11.2013, 22:35
|
je to citát, tuším, Makarenka, on bol prísny ako na deti, tak na pedagógov :-) napísal aj nejaké knihy , kde radí rodičom ako vychovávať.
|
|
|
8
|
|
3. 26.11.2013, 22:26
"mládež nie je zlá, sú len zlí vychovávatelia"
▲
26.11.2013, 22:31
|
prvými vychovávateľmi sú rodičia.. tým by nezaškodilo sa trošku psychologicky vzdelávať prv než sa odvážia byť rodičmi , aby sa prelomili tie nekonečné kruhy chýb, čo sa večne opakujú.
|
|
|
13
|
|
8. 26.11.2013, 22:31
prvými vychovávateľmi sú rodičia.. tým by nezaškodilo sa trošku psychologicky vzdelávať prv než sa odvážia byť rodičmi , aby sa prelomili tie nekonečné kruhy chýb, čo sa večne opakujú.
▲
26.11.2013, 22:38
|
8. Moja zlatá, taká teória je nanič, ak rodič nedokáže dať lásku ktoré to dieťa potrebuje a potom každé dieťa má svoju povahu,
dieťa nič nepotrebuje, len láskavého rodiča a to sa odrazí aj na jeho správaní.
|
|
|
17
|
|
13. 26.11.2013, 22:38
8. Moja zlatá, taká teória je nanič, ak rodič nedokáže dať lásku ktoré to dieťa potrebuje a potom každé dieťa má svoju povahu,
dieťa nič nepotrebuje, len láskavého rodiča a to sa odrazí aj na jeho správaní.
▲
26.11.2013, 22:46
|
presne tak chiara, láska tá je nadmnožina, lenže rodič, ktorí má tej lásky akosi menej ako má mať (bohužiaľ aj takí existujú) by mal aspoň zbierať vedomosti, keď už nič iné.
|
|
|
20
|
|
17. 26.11.2013, 22:46
presne tak chiara, láska tá je nadmnožina, lenže rodič, ktorí má tej lásky akosi menej ako má mať (bohužiaľ aj takí existujú) by mal aspoň zbierať vedomosti, keď už nič iné.
▲
26.11.2013, 22:51
|
19. Ale no, ten rodič, ktorý nemá v sebe lásku pre svoje dieťa, sa z vysoka na "vedomosti" vieš čo, pretože taký je presvedčený len o jednej jedinej svojej pravde, tak ostane to iba pri tom "mal".
|
|
|
14
|
|
8. 26.11.2013, 22:31
prvými vychovávateľmi sú rodičia.. tým by nezaškodilo sa trošku psychologicky vzdelávať prv než sa odvážia byť rodičmi , aby sa prelomili tie nekonečné kruhy chýb, čo sa večne opakujú.
▲
26.11.2013, 22:40
|
...a neskôr, ked dieťa začne navštevovať predškolské a školské zariadenia spolupracovať s učiteľmi, spojiť sa, snažiť sa nájsť riešenia ako pomôcť dieťaťu spoločnými silami..
|
|
|
6
|
jednou z najdolezitejsich veci pri vychove dietata je,aby sa rodic naucil a nasel si cas pocuvat svoje dieta.teda podla mna.
dozvie sa vela....
|
|
|
12
|
|
6. 26.11.2013, 22:30
jednou z najdolezitejsich veci pri vychove dietata je,aby sa rodic naucil a nasel si cas pocuvat svoje dieta.teda podla mna.
dozvie sa vela....
▲
26.11.2013, 22:36
|
6. A aby sa rodič zaujímal o "dianie" v jeho živote, všímal si ho, napr. všimal si zmeny správania, mal o ňom prehľad ako aj o jeho kamarátoch a aktivitách.
|
|
|
10
|
A su si pani psychologovia istí, ze to tak ako to popisuju aj je?
|
|
|
16
|
|
10. 26.11.2013, 22:33
A su si pani psychologovia istí, ze to tak ako to popisuju aj je?
▲
26.11.2013, 22:43
|
to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.
|
|
|
18
|
|
16. 26.11.2013, 22:43
to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.
▲
26.11.2013, 22:48
|
Cize pokusy na detoch ti vysli, ekd si ich aplikovala podla tychto pouciek..
|
|
|
19
|
|
16. 26.11.2013, 22:43
to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.
▲
26.11.2013, 22:48
|
18. Vieš čo vzdušná čiara, kedysi neboli psychologovia a deti boli dobre vychované, čo myslíš v čom je chyba? Nie problém v globále - v poločnosti ako takej ? Kto vytvára spoločenskú morálku, v čom je chyba ? Že sa toleruje benevolencia ?
Tu navádzaš aby rodič lietal po psYchologoch , potom lietal s deckom po psychologoch, vieš čo vôbec hovoríš ?
|
|
|
26
|
|
19. 26.11.2013, 22:48
18. Vieš čo vzdušná čiara, kedysi neboli psychologovia a deti boli dobre vychované, čo myslíš v čom je chyba? Nie problém v globále - v poločnosti ako takej ? Kto vytvára spoločenskú morálku, v čom je chyba ? Že sa toleruje benevolencia ?
Tu navádzaš aby rodič lietal po psYchologoch , potom lietal s deckom po psychologoch, vieš čo vôbec hovoríš ?
▲
26.11.2013, 23:04
|
rozumiem co myslis, a mas aj pravdu v tom, ze to zostane v rovine keby bolo keby, lebo ti rodicia, co toto potrebuju citat mozno nikdy nic neprecitaju... ale tak ja som si tu prisla aspon svoje zelanie, aby sa to vylepsilo vyjadrit 🙂)
|
|
|
22
|
|
16. 26.11.2013, 22:43
to sa musíš spýtať ich, tak ako v každej humanitnej vede sú to len myšlienky vybrané z obrovského priestoru mnohých možností, je to však snaha o analýzu a hľadanie vnútorných príčin prejavujúcich sa navonok ... mne ich dedukcie v tomto prípade celkom sedia so skutočnosťou.
▲
26.11.2013, 22:55
|
aj mne. väčšina detí, ktoré sú problémové len na seba upozorňujú ...agresivita, problémy s disciplínou sú často len volaním o pomoc, upozornením na seba, pretože sa cítia menejcenní, nemilovaní, nepochopení .. patrí tam aj šikanovanie, o ktorom som nedávno písala prácu. každý agresorov odsudzuje, málokto sa ich snaží pochopiť a práve tí potrebujú častokrát viac pomôcť ako ich obete. čo je paradox.
|
|
|
24
|
|
22. 26.11.2013, 22:55
aj mne. väčšina detí, ktoré sú problémové len na seba upozorňujú ...agresivita, problémy s disciplínou sú často len volaním o pomoc, upozornením na seba, pretože sa cítia menejcenní, nemilovaní, nepochopení .. patrí tam aj šikanovanie, o ktorom som nedávno písala prácu. každý agresorov odsudzuje, málokto sa ich snaží pochopiť a práve tí potrebujú častokrát viac pomôcť ako ich obete. čo je paradox.
▲
26.11.2013, 22:59
|
26. no vidíš, a zaujíma sa taký účiteľ o dianie doma, v akej klíme doma vyrastá ? nemyslím tým aby nabehli soc.pracovníčky.
|
|
|
27
|
|
24. 26.11.2013, 22:59
26. no vidíš, a zaujíma sa taký účiteľ o dianie doma, v akej klíme doma vyrastá ? nemyslím tým aby nabehli soc.pracovníčky.
▲
26.11.2013, 23:04
|
nemôžem hovoriť za všetkých, čo ja viem, samozrejme, že sa zaujíma, ja osobne viem o svojich žiakoch, ktoré dieťa ako žije, ich materiálne podmienky, ktoré dieťa má doma elektrinu, vodu, ktoré nie (nemôžem chcieť od detí mať vzorne napísané úlohy, ak viem, že ich píše pri sviečke ...) potom ktoré žije s rodičmi, ktoré so starými rodičmi, aká je tam rodinná atmosféra a pod. ale musí tam byť aj spolupráca s rodinou, ak rodičia majú na háku, ani sa neunúvajú prísť do školy ... tak sa môže učiteľ aj potrhať.
|
|
|
29
|
|
27. 26.11.2013, 23:04
nemôžem hovoriť za všetkých, čo ja viem, samozrejme, že sa zaujíma, ja osobne viem o svojich žiakoch, ktoré dieťa ako žije, ich materiálne podmienky, ktoré dieťa má doma elektrinu, vodu, ktoré nie (nemôžem chcieť od detí mať vzorne napísané úlohy, ak viem, že ich píše pri sviečke ...) potom ktoré žije s rodičmi, ktoré so starými rodičmi, aká je tam rodinná atmosféra a pod. ale musí tam byť aj spolupráca s rodinou, ak rodičia majú na háku, ani sa neunúvajú prísť do školy ... tak sa môže učiteľ aj...
▲
26.11.2013, 23:06
|
dnes je tendencia útočiť na školské zariadenia, učiteľov ...všade sa s tým stretávam, už ma to normálne unavuje :-)
|
|
|
40
|
|
29. 26.11.2013, 23:06
dnes je tendencia útočiť na školské zariadenia, učiteľov ...všade sa s tým stretávam, už ma to normálne unavuje :-)
▲
26.11.2013, 23:19
|
36. Zoe v menších mestách, obciach, dedinách to možno berú učitelia poctivo,isto si aj ty dobrá učiteľka, no väčšie % hovorí o opaku, preto sa nečuduj že sú voči "vám" záporné stanoviská.
|
|
|
43
|
|
40. 26.11.2013, 23:19
36. Zoe v menších mestách, obciach, dedinách to možno berú učitelia poctivo,isto si aj ty dobrá učiteľka, no väčšie % hovorí o opaku, preto sa nečuduj že sú voči "vám" záporné stanoviská.
▲
26.11.2013, 23:27
|
ja sa stále učím ako učiť :-) každé dieťa je iné, a za tých 12 rokov, čo pracujem na zš som sa veľa naučila, ale stále vznikajú nové a nové situácie, na ktoré treba reagovať a riešiť ich. aj ja robím chyby, učitelia predsa nie sú dokonalí, ale musia si byť vedomí, že majú veľkú zodpovednosť a snažiť sa chyby obmedziť na minimum.
nemyslím, že je to o mestách, či dedinách, je to o individualitách. učiteľ, tak ako aj rodič si musí vedieť priznať chybu a napraviť ju, ak ju urobí. ide o dieťa, nie o vec.. kto si chybu neprizná a bude ich stále hľadať len v tej opačnej strane škodí dieťaťu .. učiteľ, aj rodič.
|
|
|
45
|
|
43. 26.11.2013, 23:27
ja sa stále učím ako učiť :-) každé dieťa je iné, a za tých 12 rokov, čo pracujem na zš som sa veľa naučila, ale stále vznikajú nové a nové situácie, na ktoré treba reagovať a riešiť ich. aj ja robím chyby, učitelia predsa nie sú dokonalí, ale musia si byť vedomí, že majú veľkú zodpovednosť a snažiť sa chyby obmedziť na minimum.
nemyslím, že je to o mestách, či dedinách, je to o individualitách. učiteľ, tak ako aj rodič si musí vedieť priznať chybu a napraviť ju, ak ju urobí. ide o dieťa, n...
▲
26.11.2013, 23:31
|
..a takúto "prednášku" zväčša dávam rodičom na zač. roka :-)) a vychádzam fajn, zatiaľ som vážnejšie problémy nemala. akurát raz ma chcel jeden otecko zabiť lopatou, ale to si ma pomýlil s inou kolegynou :-)) prežila :-))
idem, brú noc :-)
|
|
|
28
|
|
22. 26.11.2013, 22:55
aj mne. väčšina detí, ktoré sú problémové len na seba upozorňujú ...agresivita, problémy s disciplínou sú často len volaním o pomoc, upozornením na seba, pretože sa cítia menejcenní, nemilovaní, nepochopení .. patrí tam aj šikanovanie, o ktorom som nedávno písala prácu. každý agresorov odsudzuje, málokto sa ich snaží pochopiť a práve tí potrebujú častokrát viac pomôcť ako ich obete. čo je paradox.
▲
26.11.2013, 23:05
|
26, zoe. kdesi som raz čítala, že pedagog si má všímať správanie sa žiakov - dieťa, sa prejavuje ako zakríknuté - utiahnuté, alebo často plače, alebo sa správa extrémne a pod., mal by sa so žiakom porozprávať školský psycholog, pretože v takej rodine je zrejme psychické a aj možno fyzické násilie.
|
|
|
32
|
|
28. 26.11.2013, 23:05
26, zoe. kdesi som raz čítala, že pedagog si má všímať správanie sa žiakov - dieťa, sa prejavuje ako zakríknuté - utiahnuté, alebo často plače, alebo sa správa extrémne a pod., mal by sa so žiakom porozprávať školský psycholog, pretože v takej rodine je zrejme psychické a aj možno fyzické násilie.
▲
26.11.2013, 23:08
|
myslím, že dnes je už samozrejmosťou školský psycholog. ja osobne som špeciálna pedagogička a sme takí na našej škole piati. psychologičku máme k dispozícii neustále a výborne spolupracujeme. máme pokroky ale len u detí, kde spolupracuje aj rodina.
|
|
|
34
|
|
28. 26.11.2013, 23:05
26, zoe. kdesi som raz čítala, že pedagog si má všímať správanie sa žiakov - dieťa, sa prejavuje ako zakríknuté - utiahnuté, alebo často plače, alebo sa správa extrémne a pod., mal by sa so žiakom porozprávať školský psycholog, pretože v takej rodine je zrejme psychické a aj možno fyzické násilie.
▲
26.11.2013, 23:12
|
mali sme týrané dieťa ... mamou alkoholičkou. (nerómske) dnes sú rodiny v hroznom stave...
|
|
|
30
|
mnohi ucitelia sa nespraju pedagogicky, asi by som to opravila na "psychologicky.
a za dva, kazdy "negativny prejav ma spolocneho menovatela a to, dieta potrebuje pocit, ze rodic je tu prenho.
|
|
|
36
|
|
30. 26.11.2013, 23:07
mnohi ucitelia sa nespraju pedagogicky, asi by som to opravila na "psychologicky.
a za dva, kazdy "negativny prejav ma spolocneho menovatela a to, dieta potrebuje pocit, ze rodic je tu prenho.
▲
26.11.2013, 23:14
|
37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.
|
|
|
42
|
|
36. 26.11.2013, 23:14
37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.
▲
26.11.2013, 23:22
|
musi byt tazke tazke sa zorientovat v roznych psychoprofiloch, kolko ma taka ucitelka - ucitel v triede ziakov ? dvadsat ? tak idu podla podobnych textov 🙂)))
|
|
|
44
|
|
36. 26.11.2013, 23:14
37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.
▲
26.11.2013, 23:27
|
tým si povedala všetko o svojej zaujatosti voči učiteľom... prejavuješ voči ním akúsi "odplatu, pomstu"... to je bod c) ale niečo asi aj z bodu b) by mohlo platiť.
|
|
|
47
|
|
44. 26.11.2013, 23:27
tým si povedala všetko o svojej zaujatosti voči učiteľom... prejavuješ voči ním akúsi "odplatu, pomstu"... to je bod c) ale niečo asi aj z bodu b) by mohlo platiť.
▲
26.11.2013, 23:37
|
ak niekto konstatuje realitu je preto zaujaty ??
|
|
|
50
|
|
36. 26.11.2013, 23:14
37. Po slovensky povedané, učitelia na žiakov serú a tým som povedala všetko. V prvom rade by mali mať psychológa učitelia aby sa naučili pristupu k žiakom aj k problémovým. Ak učiteľ nezvláda žiaka, či triedu, je chyba v ňom.
▲
26.11.2013, 23:49
|
Ale jasne...ucitelom nemoze byt ktokolvek aj ked samozrejme skolu vychodi ktokolvek.
Ucitel by mal mat danosti, ktore z neho ucitela robia nie podla diplomu, ale podla akychsi dispozicii, ktore sa mi fakt nechce specifikovat.
Vlatne takto je to s mnohymi povolaniami.
|
|
|
41
|
|
33. Lux.Aeterna 26.11.2013, 23:08
pekny clanok
▲
26.11.2013, 23:22
|
40. Boha ale som sa zľakla
|
|
|
39
|
zjedz to a maš pokoj, inšpirácia: odkaz
|
|
|
46
|
|
39. 26.11.2013, 23:18
zjedz to a maš pokoj, inšpirácia: http://hlavuhore.wordpress.com/2010/04/11/v-cine-jedia-novorodencov-uvadzaju-spravy-z-hongkongu/
▲
26.11.2013, 23:31
|
|
48
|
|
39. 26.11.2013, 23:18
zjedz to a maš pokoj, inšpirácia: http://hlavuhore.wordpress.com/2010/04/11/v-cine-jedia-novorodencov-uvadzaju-spravy-z-hongkongu/
▲
26.11.2013, 23:38
|
|
49
|
|
48. 26.11.2013, 23:38
To je nastrojene, ze?
▲
26.11.2013, 23:44
|
samozrejme, tomu fakt niekto uveril ? ;-))
|
|
|
52
|
|
49. 26.11.2013, 23:44
samozrejme, tomu fakt niekto uveril ? ;-))
▲
27.11.2013, 01:45
|
prekvapilo by ťa to? aj v eu, hlavne na sk je toľko psychov, že by to s radosťou dávali aj s horčicou len aby boli nachvilku in
|
|
|
51
|
je to original foto, uplne normalne v azii (bol pokus o zly vtip)
|
|
|
53
|
pedagogicky? a čo mám na to školu, či kurz?
toto, čo píšeš, je skôr detská psychológia ...čítala som podobné
|
|
|
54
|
ano mal by si rodič nájsť čas na dieťa a viac si všímať jeho správanie,ale myslím si,že veľa na výchovu dnešnej mládeže vplýva aj tlač a média.Veď o čom sú programy v televízií alebo články v týždenníkoch?A tak isto aj internet nemá dobrý vplyv na výchovu mládeže.príkladom je same df-ko,kde si môže prečítať dosť neslušných slov medzi samými diskutujúcimi.A to je len jedna strana internetu nehovoriac o x-stranách
|
|
|
56
|
|
55. Osvietený 27.11.2013, 11:50
falko deti treba udržiavať v klamstve dogiem potom budu etické , múdre a pripravené na život
▲
27.11.2013, 11:54
|
64. ty sa k tomu nevyjadruj,sam si napisal, ze deti nemas,
teda ak si zase neklamal,lebo svoje trapne prupovidky lepis pod kazdu temu:o))
|
|
|
57
|
|
55. Osvietený 27.11.2013, 11:50
falko deti treba udržiavať v klamstve dogiem potom budu etické , múdre a pripravené na život
▲
30.11.2013, 18:40
|
Osvietený nemiešaj poprosím témy, toto nie je o téma o ateizme, humanizme, osvietenstve, či čoho si tu zástancom , toto je detská (a nielen detská) psychológia, ... Predpokladajme, že sa cítiš sám byť múdry, etický a pripravený na život. Tak mi potom vysvetli, prečo Ti vadia ľudia, ktorí sa múdri, etickí a pripravení na život stanú inou cestou, ako je tvoja ?? A ak si o zvyšných ľudoch okrem teba samého (prípadne tvojej referenčnej skupinky) myslíš, že nemôžu dosiahnuť múdrosť, etickosť inou cestou ako ty sám, potom uznaj, že si rovnaký, ak nie väčší dogmatik.
|
|
|
|