Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  politika  téma
kategórie:  

Prípad MIG 29

24
reakcií
380
prečítaní
Tému 29. októbra 2019, 23:41 založil Kasafran.

podobné témy:

názov témy
posledná
reakcií
05. 05. 2020
48
06. 02. 2019
45
15. 08. 2017
20
08. 05. 2017
1
 
 


1.
označiť príspevok

Kasafran
   29. 10. 2019, 23:41 avatar
Prípad MIG 29

Minister obrany Gajdoš si pri svojom zviditeľňovaní v kontexte havárie stíhačky Mig-29 nedokázal odpustiť klasické vytĺkanie politického kapitálu z tohto nešťastia, keď celú záležitosť prezentoval ako dôkaz, že je najvyšší čas kúpiť nové (aj keď morálne zastaralé)
americké stíhačky F-16. V jeho demagógii mu samozrejme usilovne sekundovali liberálne médiá, podľa ktorých vraj bolo „palivo od začiatku slabinou Mig-29“

Vo svetle nových poznatkov, ktoré postupne vychádzajú na povrch, sa toto zahmlievanie skutočnej pravdy javí ako maximálne nemiestne a účelové. Prezentuje sa, že lietadlo č. 6526 nehavarovalo z dôvodu nejakých technických nedostatkov alebo nejakej bližšie nešpecifikovanej „slabiny s palivom“, ale z prozaického dôvodu chybne vyrátaného zbytkového paliva, ktoré by postačovalo na bezpečný dolet a pristátie na záložnom letisku. Zlyhanie kontroly množstva paliva v momente odklonu lietadla na vzdialenejšie záložné letisko spôsobilo, že stíhačke došlo palivo v momente, keď jej k bezpečnému pristátiu v Bratislave chýbalo ešte približne 60 km. Ako podotýkajú nezainteresovaní znalci, za takýchto okolností by sa havárii nevyhlo žiadne stíhacie lietadlo. V analogickej situácii by rovnako dopadli nielen ospevované F-16, ale aj najmodernejší „zázrak“ americkej techniky F-35.

Na celej veci je však zarážajúce niečo iné. Rozkaz k tragickému vzletu stíhačiek sa podľa všetkého nezrodil na Slovensku, ale  v nemeckom centre vzdušných operácií v Uedeme (CAOC – Centrum kombinovaných vzdušných operácií), čo minister Gajdoš a liberálne médiá decentne obchádzajú ako nepodstatnú „maličkosť“, ktorú zrejme nie je žiaduce pred slovenskou verejnosťou zbytočne rozmazávať. Táto okolnosť sa zahmlieva frázami o „ štandardnom výcvikovom lete podľa osnovy letovej prípravy“.
Málokto z bežných smrteľníkov však tuší, že výsostné štátne znaky Slovenskej republiky na stíhačkách Mig-29 sú viac-menej iba formalitou a rozkazy  k pravidelným vzletom ostrej pohotovosti (QRA - Quick Reaction Alert) prichádzajú zo zahraničia, konkrétne z nemeckého Uedemu. 

Natíska sa teda otázka, prečo vlastne letectvo ozbrojených síl Slovenskej republiky ešte maľuje na vertikálne chvostové krídlo slovenský štátny znak? Nebolo by výstižnejšie, ak by na túžobne očakávané F-16 namaľovali rovno emblém NATO? Veď aj zákulisné tlaky na prispôsobenie vojenských letísk Sliač a Kuchyňa potrebám US Air Force indikujú, že 14 stíhačiek F-16, za ktoré Slováci zaplatia Američanom astronomickú sumu 1,6 miliardy €ur, bude v skutočnosti niečo, čomu sa vo vojenskom žargóne zvykne hovoriť ako proxy, čiže zástupné ozbrojené sily hlavného hegemóna NATO, ktorý cez pavučinu operačných centier v Nemecku, Španielsku či Taliansku vydáva rozkazy na ostré nasadenie proxy jednotiek podľa jeho vlastných potrieb. Sú takéto ozbrojené sily ešte armádou suverénneho štátu?

Vážený pán minister!
Prečo rozprávate občanom SR rozprávky o tom, že MIGY 29 majú problémy s palivom. Čo si myslite, že Slováci sú na hlavu spadnutí!? Vo svete lieta takmer 1600 MIG 29 v 30 štátoch a Vy ste prvý vo svete, ktorý taky nezmysel povie! Poprosil by som Vás, aby ste prestali tárať nezmysly a povedali občanom SR pravdu, že obranu SR Vy neriadite, ale niekto iný zo západu.Odkedy lietajú Migy 29 v slovenskom letectve ste sa ani raz nevyjadrili, že majú problém s palivom!! Na SIAF v komentároch sa tiež o tom nikdy nehovorilo a čuduj sa svete minister obrany po 30 rokoch prevádzky Migov 29 príde na koreň veci. Tak toto sa musí zapísať do Quinessovej knihy rekordov!!! Tie Vaše zastarale F 16 tie iste majú s palivom problémy, lebo im neustále pridávajú nové komfórmne PN!!!

S pozdravom
Mjr. ČSĽA v zálohe Mgr.Štefan ANDOGA


2.
označiť príspevok

-era- muž
   30. 10. 2019, 07:17 avatar
Rozprávka: Milé deti! Kde bolo tam bolo...

Kde bolo tam bolo za troma bukmi a troma dubmi bolo jedno malé letisko. Väčšinou slúžilo len na hračkárske účely, však viete, že malí chlapci majú drevené flinty a koníky, veľkí chlapci zas majú radi veľké hračky, ktoré tak veselo rinčia a hodne silne búchajú

Na tom letisku bol jeden veliteľ, ktorý mal všetkých pod palcom. Robil si čo chcel a ostatní museli čušať.

A tak raz veliteľa napadlo, že sa pôjde na Masívnej i Geniálnej hračke „povoziť“ a zobral so sebou druhého pilota aby mu nebolo smutno a mohli „nacvičovať vzdušný boj“.

V tej Masívnej i Geniálnej hračke mali systém, ktorý volali familiárne Nataša a ktorý im hlásil, keď množstvo paliva nebezpečne pokleslo. Aj teraz Nataša začala vrieskať, že majú palivo na návrat. Lenže veliteľ bol nielen „šarža“, ale predpisy boli dobré na to, aby ich ignoroval. Tak si varovanie nevšímali a „bojovali“ ďalej.

Treba povedať, že to nerobili po prvý krát, vedeli presne, že ak z priestoru výcviku sa potrebujú dostať na letisko za troma bukmi a troma dubmi tak, potrebujú omnoho menej paliva ako je nastavené na varovný signál Nataše. Predpisy síce hovoria, že návrat je nutný, ale veľkej funkcii nebude predsa nik nariaďovať.

Doposiaľ to pilotom vždy vyšlo. Lenže v našej rozprávke ich „prekvapila“ hmla. Zapli na svojej Masívnej i Geniálnej hračke reflektory na plný výkon, a namiesto dráhy videli – nič.

Naviac bol výcvik vedený naostro, takže namiesto makety rakiet a munície tam boli zavesené ostré hračky pre veľkých chlapcov, tie čo tak krásne búchajú. Ak by Masívna i Geniálna hračka havarovala s ostrou muníciou na letisku, hrozilo by odstavenie celého letiska a znemožnilo to hrať sa ostatným veľkým chlapcom. Predpisy na to pamätajú a v hmle nesmie hračka podvesená ostrou muníciou na letisko, smernice nepustia.

Povedali sme si,že smernica hovorí aj o návrate na letisko, keď Nataša hlási koniec paliva. Je to vyrátané tak, aby sa mohla hračka v prípade uzavretia letiska dostať na záložné letisko. Na to ten veliteľ nemyslel a porušil to.

A keď sa teda chystal na pokus o návrat a nič nevidel, na konci dráhy zbadal svetlá mestečka, ktoré by si vraj zamilovala Brigitte Bardot. Opäť smernica hovorí, že nad mestečkom sa nesmie lietať, ale veliteľ to predsa len otočil a podarilo sa mu z tej strany pristáť.

Druhý pilot z povoleného smeru nemohol pristávať, pretože by išli proti sebe. Skúsil to teda od mestečka, ktoré by milovala Brigitte Bardot, ale hmla medzitým zhustla. Skúsil to ešte dvakrát, ale medzitým už palivo definitívne došlo. Takže neostávalo nič iné iba to nasmerovať mimo obydlia a katapultovať sa.

Piloti na čele s namysleným veliteľom sa pohrali pri bojovom lete a tak minuli palivo a medzitým – aká náhoda – sadla hmla. Skrátka, tak dlho sa v rozprávkach porušujú predpisy, až kým to nevybuchne. Alebo tak dlho sa chodí so džbánom po vodu, až kým sa nerozbije.

Dobrú noc deti.


3.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 11:15 avatar
-era- zabudol si na detajl, ze migy vyfasovali v rámci deblokácie ruského dlhu. uz vtedy sa hovorilo , ze sú technicky za zenitom , a bude tazké ich udrzat v bojaschopnom stave . detto piloti kvoli roznym armadnym problémom piloti nemajú nalietanych dostatok hodín.
tak ako nie je to prvy desaster "Vo výzbroji slovenského letectva bolo pôvodne 24 lietadiel MiG-29. V súčasnosti je ich už iba 21. Dve stíhačky havarovali v novembri 2002 neďaleko Spišskej Novej Vsi. Jedna zhorela v júni 2002 na Sliači.

Čítajte viac: svet.sme.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

to bolo tiez na vine velitelova imkopetentnost ? nevymyšlaj si


4.
označiť príspevok

0svietený muž
   30. 10. 2019, 11:22 avatar


5.
označiť príspevok

0svietený muž
   30. 10. 2019, 11:24 avatar


6.
označiť príspevok

0svietený muž
   30. 10. 2019, 11:28 avatar


7.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 11:36 avatar
nejaky seriózny zdroj by nebol ?


8.
označiť príspevok

-era- muž
   30. 10. 2019, 11:53 avatar
3. To som ukradol z internetu, lebo sa mi to páčilo.

Inak, 29-ky sú rovnako dobré, ako 16-ky, Všetky občas padajú, veď sú to iba stroje.


9.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 12:01 avatar
8. daj odkaz odkial si spravil kopirák


12.
označiť príspevok

-era- muž
   30. 10. 2019, 12:08 avatar
9. To si celá ty, rozkazovať a rozkazovať


13.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 12:10 avatar
12. v podstate by sa mal zdroj pridávat automaticky aj ked nevidím kde si v mojej reakcii zobral rozkazovanie . to je normálna, regulerna veta


14.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 12:15 avatar
13. máš s tym nejaky problém, skopčit ten zdroj ?


15.
označiť príspevok

-era- muž
   30. 10. 2019, 12:15 avatar
Prečo?


16.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 12:28 avatar
15. mozno ho uz nemáš, čo ja viem prečo to sem jednoducho nepostneš


10.
označiť príspevok

havran
   30. 10. 2019, 12:02 avatar
the X- za zenitom si asi ty, preto ti odporúčam lubrikant. Nájdi si informáciu o počte havárii F 16 a MIG 29 a aké je to percento z celkom vyrobených a lietajúcich. Potom asi nebudeš tu tlačiť kapustu.


11.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 12:08 avatar
10. mešuge zase otravuješ ? daj si pohov nez ti praskne zila hehehehehe


19.
označiť príspevok

PartOFgod muž
   30. 10. 2019, 12:38 avatar
Asi takto nejako to prebiehalo. Ten mig je mi luto bola to tiez moja hracka ked som bol na vojne v leteckych opravovniach trencin.


17.
označiť príspevok

havran
   30. 10. 2019, 12:30 avatar
the X- to je všetko sopľaňa čím sa zaskveješ? Svojím IQ nemrháš a vari ti došlo?


18.
označiť príspevok

the X žena
   30. 10. 2019, 12:33 avatar
ešte kolko reakcí mi venuješ ? pochop mna tvoje mindráky nezaujimajú


20.
označiť príspevok

PartOFgod muž
   30. 10. 2019, 12:57 avatar
Palivo bolo od začiatku slabinou MiG-29   toto je co za nezmysel palivo ide do stihacky vzdy kristalovo ciste viem tankoval som ich. Rovno to pozatvarajte vsetkych ktory siria dezinformacie.


21.
označiť príspevok

havran
   30. 10. 2019, 12:58 avatar
the X - zaminrakovaná si ty, lebo okrem primitívnosti zo seba nič nevieš vyvrhnúť.Máš pred sebou ešte veľa času tak pracuj na svojej kultivácii .......... vieš?


22.
označiť príspevok

PartOFgod muž
   30. 10. 2019, 13:01 avatar
Na tejto zene ma hneva to ze vie presne kde je pravda a napriek tomu pokazde pravdu prekruti a podsunie nam loz.


23.
označiť príspevok

Osvietený muž
   30. 10. 2019, 15:10 avatar
Porovnávanie moderných F16 písať že mig 29 je to isté môžem nazvať iba debilitou

F-16 Block 70/72

Je v súčasnosti najmodernejší variant stíhačky F-16. Označenie „Block 70“ tiež značí (okrem toho, že ide o najmodernejší variant F-16) použitie motorov General Electric F110. Stroje s motormi Pratt & Whitney F100 sa označujú ako „Block 72“. Označenie F-16V Viper („Vretenica“) sa používa pri modernizáciách existujúcich F-16 starších verzií, pričom označenie F-16 Block 70/72 sa používa pre novovyrobené kusy.

Najdôležitejším prvkom modernizácie je osadenie nového radaru V. generácie s radarom s agilným zväzkom SABR (Scalable Agile Beam Radar) APG-83 s aktívnym elektronickým snímaním AESA (Active Electronically Scanned Array) od firmy Northrop Grumman. APG-83 zdieľa množstvo komponentov z radarov APG-77 (F-22 Raptor) a APG-81 (F-35 Lightning II).

Medzi ďalšie dôležité zmeny F-16 Block 70/72 patrí upravený kokpit s dvojicou menších postranných farebných displejov a s jedným veľkým centrálnym displejom. F-16 Block 70/72 je tiež vybavená novým hlavným palubným počítačom a tiež automatickým antikolíznym systémom Auto-GCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System). Auto-GCAS monitoruje zemský povrch (vyhodnocuje dáta zo senzorov), a v prípade kritickej situácie, kde hrozí lietadlu kolízia, sa automaticky spustí autopilot, a vykoná s lietadlom úhybný manéver, ktorý bezpečne dostane lietadlo a pilota z hroziaceho nebezpečenstva.

Hlavným cieľom Auto-GCAS je zamedziť situáciám, ktorým sa v leteckom žargóne hovorí ako riadený let do terénu (Controlled flight into terrain). Ide o situáciu, kedy je lietadlo pilotom neúmyselne navedené do zeme, hory či inej prekážky. S novým systémom Auto-GCAS by už nemalo dochádzať k haváriám lietadiel v dôsledku chyby pilota.

Ďalšími prvkami sú nové systémy elektronického boja, výkonnejšia vnútorná dátová sieť a nový datalink (Link 16) s možnosťou prenášať dáta prostredníctvom satelitu

Vyrobených 4 604 (jún 2018

Cena za kus F-16A/B: 14,6 milióna USD (v roku 1998)

Vyrobených vyše 1 600

29 miliónov USD cena z roku 1999


24.
označiť príspevok

Osvietený muž
   30. 10. 2019, 15:11 avatar
Vyrobených vyše 1 600

29 miliónov USD cena z roku 1999 MIG 29


25.
označiť príspevok

Kasafran
   31. 10. 2019, 22:44 avatar
(24) Osvietený,
predpokladal som, že Tvojej "bystroumnosti" neujdú takéto diametrálne rozdiely:
Máš pravdu, že do roku 1998 stála F-16 približne 19 miliónov dolárov, ale vieš aj to, že od roku 2003, od napadnutia Iraku "koalíciou ochotných, závratne stúpla jej cena na 108 miliónov dolárov...?
A vieš aj to, že cena stíhačiek MiG-29B vyrobených v rokoch 1984 - 1999 bola 11 miliónov USD a priemerná cena v roku 2009 bola 29 miliónov USD...?
(údaje z Wikipédie)
A ešte jedna veľmi dôležitá skutočnosť:
F-16 má jeden motor, pričom napr. Mig-29 má motory dva! Čo ak teda vypadne na F-16 "jeden" motor...???
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 00:33,  Pekný smajl tam mal byť. .. idem, čavo. ..
dnes, 00:32,  Zuby alebo pečeň, vyber si. .. *34
dnes, 00:32,  *13 *13 Ti vravím, že umyť zuby a spať. Chceš mať krásne zuby? ..
dnes, 00:31,  Bojííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí...
dnes, 00:30,  No tak netráp sa tým, čo nezmeníš, spievajú.
dnes, 00:30,  Pššššššššššššššššššššššššššššššt......... *38
dnes, 00:29,  Pffff. .. *21
dnes, 00:28,  Neboj neskamenela, hneď by si zo seba zhadzovala šatstvo. *13*13
dnes, 00:27,  Ee. .. a dúfam, že nejsi medúza, alebo niečo podobné. .. žeby som sa pozrela a by som...
dnes, 00:25,  A ty mi do nich vidíš ? *06*06
dnes, 00:24,  Možno Ťa nevidí. Možno ti nevidí do tých krásnych očí.. *21 *21
dnes, 00:21,  Ešte viac sa bojíííííííííííííííííííííííííííííím........... *38
dnes, 00:21,  Neboj, veď je tu teoma, ešte. *21
dnes, 00:19,  Bojííííííííííííííííííííííím sa...................
dnes, 00:19,  Hej? .. Milan46 umyť zuby a spať. *21
dnes, 00:18,  Nie, je sa väčšinou smejem, lebo smiech je liek. *04
dnes, 00:17,  Neviem jak sa to opýtať. ..
dnes, 00:17,  Haha, že v reály sa netváriš zamračene, nie? ..
dnes, 00:15,  To myslíš vážne ? *06*06
dnes, 00:14,  V skutočnosti, lebo som tu ja, tak sa nebojíš. *21 Ty normálne nie si vážny človek, nie?
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Najväčším rozdielom medzi kráľovstvom a parlamentnou demokraciou je
pomer medzi bohatými a chudobnými. Kým v kráľovstve bol iba jeden kráľ, teraz je tých bohatých omnoho viac.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(94 193 bytes in 0,226 seconds)