Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  politika  téma
kategórie:  

Pre Osvieteneho...

6
reakcií
891
prečítaní
Tému 12. decembra 2013, 19:32 založil Grofik šrobik.

podobné témy:

názov témy
posledná
reakcií
10. 09. 2017
2
29. 01. 2018
12
22. 11. 2017
11
27. 09. 2017
32
 
 


1.
označiť príspevok

Grofik šrobik muž
   12. 12. 2013, 19:32 avatar
Ked si taky mudry povedz mi preco ekonomika brzdi rast hospodarstva??? Chapem...tebe to treba este inak vysvetlit,cize ak by bol dostatok penazi co ma zabezpecit ekonomika tak by to inak vyzeralo ,stavba novych fabrik skolstvo a zdravotnictvo na svetovej urovni o infrastrukture ani nehovorim a ludi cize nezamestnanych je dost.A este mi povedz co sa vybudovalo zo statnych penazi od mandarinkovej revolucie ked neratam zahranicny kapital??? Dufam ze si uvedomujes ze peniaze ktore by za komancov isli trebars na zdravotnictvo ty si zane mastis brucho pretoze penazi v obehu je takmer rovnako ako za komancov len to prerozdelenie,ved hovorim mastis si brucho...
Súhlasí Kasafran


2.
označiť príspevok

Slušný človek muž
   14. 12. 2013, 08:37 avatar
Nie som síce Osvietený, ale dovolím si tiež reagovať. Čo myslíš pod školstvom a zdravotníctvom na svetovej úrovni? Lebo keď myslíš školstvo a zdravotníctvo v súčasných socialistických(komunistických)krajinách, tak neviem, či práve s ním by sme sa mali porovnávať. Ak myslíš pod pojmom "školstvo a zdravotníctvo na svetovej úrovni" to "kapitalistické" americké, anglické, nemecké, švajčiarske atď. tak zrejme potom u nás nie je problém kapitalizmus ako taký, ale ten náš druh kapitalizmu, inými slovami nazvaný neporiadok. Teda riešením by asi bolo, dostať to do úrovne týchto krajín. Teda hľadať takých zástupcov ľudu, ktorí budú minimálne, alebo vôbec kradnúť. Len neviem, či to na Slovensku je možné, lebo kradnúť a podvádzať sme zvyknutí všetci. Prepáčte, až som sa niekoho dotkol a jeho sa tento slovenský syndróm, alebo sklon netýka.


3.
označiť príspevok

J.Tull
   14. 12. 2013, 09:08 avatar
Slušný človek; Nie som síce Grofik šrobik, ale dovolím si tiež reagovať 
Naše školstvo a zdravotníctvo tej doby, bolo „svetové“; bolo minimálne porovnateľné s kapitalistickým tej doby a to nielen čo sa dostupnosti vzdelania a zdravotnej starostlivosti týka, ale i ich úrovní vo všeobecnosti ...
Súhlasí Kasafran


4.
označiť príspevok

Slušný človek muž
   14. 12. 2013, 10:13 avatar
Tull, netvrdím, že nie, aj keď o niektorých konkrétnych veciach by sa dalo polemizovať. Otázka teda stojí, či sa vrátiť k socialistickému modelu, ale vylepšiť ten jestvujúci na úroveň najvyspelejších krajín. Ale obidve riešenia chcú many , money, peniaze a ešte kúsok poctivého prístupu so strany zainteresovaných.


7.
označiť príspevok

Kasafran
   15. 12. 2013, 16:47 avatar
(4) Slušný človek,
myslím si, že úlohu peňazí "akomak" preceňuješ. Viem síce aj ja, že sú životne dôležité, ale nikdy som ich nepovažoval a ani považovať nebudem za prvoradé. Sú len výmenným ekvivalentom práce a vytvorených hodnôt, a preto druhoradé...
Súčasný model vzdelávania, zdravotnej starostlivosti a kultúry po 24 rokoch "skvalitňovania" predchádzajúceho socialistického modelu dosiahol pre väčšinu nášho obyvateľstva paradoxne a reálne všestranne nižšiu a nedostupnejšiu úroveň...
Zo strany zodpovedných a zainteresovaných nestačí kúsok, ale musí ísť o poriadny kus poctivého prístupu k všestrannému zlepšeniu súčasného i budúceho života nášho a najmä našich potomkov. Ak to nedokážu, treba vymeniť ich alebo systém, pretože doteraz nás vedú do záhuby a peniaze, ktorých je nominálne viac, uschovávajú do rôznofarebných dier...


5.
označiť príspevok

elemír muž
   15. 12. 2013, 02:01 avatar
Ako má vyzerať školstvo ?
najprv si musíme položiť otázku, aký má význam školstvo v štáte a teda v budúcnosti štátu. To je bez debaty, obrovský, resp, čím lepšie školstvo, tým lepšiaperspektíva štátu. A ak je dobrý štát, je dobré všetko, aj zdravotníctvo a j ekonomika, podnikanie, prote všetko. Ak teda chceme investovať do bodúcnosti, čo je pravičiarské rozmýšľšanie, Investujme najviac do školstva. Ale do školstva môžu investovať iba ak bude vo vláde vysoká inteliogencia a tá v smere určite nie je, stačí sa pozrieť na tie ksichty. Od ľavičiarov teda nemožno očakávať takéto investície do školstva, naopak, tím je inteligencia na obtiaž a na škostve šetria, ako sa len dá. Stačí sa pozrieť nahociktorú školu z vonku ako vyzerá a nemusíte ani vnútri pozerať na učiteľov. Teda školstvo i investíciach by maolo byť top, A ako by malo vyzerať, ak by sme tioe peniaze mali ?
1. Zameranie školstva podľa najvdôležitejších potrieb štátu.
Nakdôležizejšie je pracovať, mať prácu a vytvaáranie pracovných miest je podnikanie. Zameranioe jednoznačne na podnikanie a remeslá. Tu prichádzameku konfliktu , že každý chce mať vzdelanie a remeselnikom sa nakoniec aj tak stane. Nmôžeme nikomu brať nárok na vzdelanie a teda je treba sklbiť vzdelanie a remeslo. Teda na každej strednej škole by mal byť napríklad každý druhý tžde) jeden deň na výučbu remesla. teoriou aj praxou. Štát by dotoval vytváranie učenia remesiel podľa potreby priemyslu. Ak chýbajú murári, tak by bolo vbiacej remesiel murárskych.Väčšina s maturantov nakoniec aj tak skončí ako remeselníci, ale ak budú mať základy remesla, už zaškolenie na pracovné miesto bude niekoľkonásobne prepodnikateľov výhodnejšie. Výučba remesla pre maturanta, ktorý pracoval v administratíve, prípaden ako technik, či majster, by mala pre každého obrovský prínos v tom, že by tých ľudí pod sebou ako remeselníkov videl aj z ich pozície.
To je stredné vzdelanie.
2. Na základnom stupni by sa nesmeli diskriminovať nadané deti. Zázkladným účelom základného školstva by malo byť, neporopvnateľne kontrastnejšie rozdeliť deti podľa schopností. V anglickiu majú testy 11 roční a podľa toho sa zaradujú do tried s náročnejším učivom a menej náročným učivom. Najlepšie deti by sa museli dávať osobitne do tried s lepšími pedagógmi a vyšším nárokom na učenie. Podstata je v tom, aby zaostalé deti nezdržovali vyučovanie detí, ktoré sa pri topm nudia a naučia sa nusiť a nenaučia sa dobre učiť. Získajú pocit, že sú ešte horší, ako sú oni a to značne zbrzdí ich snahu ísť vyššie. Teda v každom rošníku podľa výsledkov robiť triedy a,b, c podľa vedomostí na konci šk.roku.

Základné pravidlá pre školy:
1. Odbremeniť školu od výchovy a zamerať školu výlučne na výuku. Zodpovednossť za výchovu preniesť na rodinu a deti, bez disciplíny by šli do slabších ried. A toto by samotných rodičov nútilo diaťa doma správne vychovávať.
2.Oddeliť od škôl družiny a vytvoriť na to samostané organizácie na organizovamnie času detí mimo vyučovania až do doby príchodu rodičov zo zamestnania. Tam by mal štát tiež riadne investovať do krúžkov a tam by mali byť aj školy n apríiklad Zákl, umelecké šlkoly na hudobné nástroje, šport, záujmové krúžka a proste všetko, čo by zamestnanlo deti možnio aj dlhšie, než by rodičia prišli z práce domov. Cez prázdniny, by mohli tieto inštitucie volného času detí pokračovať celodenne. A toto by tiež malo byť plne financované štátom. Ak teda bude školstvo top,tak by to nemal byť až takýá problém.Samozrejem, že na krúžky by štát platil ioba pedagoda a miesto a triedu, teda priestorty a rodičia by si poodľa krúžku dofinancovali, napríklad modfelársky krúžok, by rodčia financovali iba materiaál.
V škole musí platiť demokracia v tom zmysle, že učiteľ musí mať právo kedykoľvek vyhodiť žiaka z triedy, bez toho, že by mu hľadal cestu do duše a strácal čas výchovou. Pri zlyhaní dieťaťa by bolui v prvom rade vyšetrovaí rodičia a až potom deti.
Dieťa by však malo rešpektovať zaradenie do do tried podľa výkonnosti s prechádzajúceho roku.
Základným poslaním pedagóga by malo byť vyučovnie a nemal by strácať čas výchovou. a deti ktoré nie sú schpné a disciplinované sledovať výuku,, preradiť do menej výkonnejších tried. Týám by sa vytváral tlak na rodičov za zodpovednosť zavýchovu.
Ďaľším problémom školstav je dostatk detí, to je aj problém štátu.
Neporovnateľne viacej zvýhodňovať viacdetené rodiny, prídavky na deti,ˇdaňové zváhodnenie miezd rodičov podľa počtu detí.
Ženy, ale ten čo zostávba pri deťoch, tomu by sa malo počítať do dôchodku aj určitý index, napríklad za jedno dieťa 0,3 za dve deti 0,6 až za 5index dôchodku 1,5. Štát by to nestálo momentálne nič, ale dobre vychvané deti by to mali ekonomicky niekoľko násobne zhodnotiť a v dôchodku by si takýto rodič vy bral svoju výhodu, s ktorou by nezaťaži momentálnu ekonomiku,. AT´D .....
nesmieme sa pozrať na školstvo podľa dnešnej doby, lebo to nie je investícia pre dnešok, musíme predvídať potreby štátu v budúcnosti a podľa toho aj spracovať osnovy.


6.
označiť príspevok

J.Tull
   15. 12. 2013, 10:45 avatar
Slušný človek; k "4" ... tento systém sa vylepšuje už 400 rokov /vlastne, ak to berieme od podlahy, od jeho základov, tak už zhruba 10 000 rokov ... ale moc to sem nechcem až takto ťahať .../.
Od svojich počiatkov sa snaží získavať, čo najviac kolónií, čo najefektívnejšie ich vyciciavať, rozširovať svoje trhy tým, že nanucuje svoj „kvalitný“ tovar rôznym prešpekulovaným /nielen reklamou/ balamutením, ale i tak, že kolónia nemá moc na výber ... napríklad aktuálne je dnes na rade Ukrajina ... vylepšuje sa i vojnami ... preto sme napr. od pádu dvojičiek v permanentnom vojnovom stave ... a keď to inak nejde, tak nastupuje fašizmus ... tento systém však skôr potrebuje sociálny zmier, ktorý dosahuje napr. tak, že učí k túžbe po „slobode“, ale po tej ich, po slobode mať, vlastniť, alebo inak - prináša náboženstvo mamonu a otroctvo k nemu predkladá ako slobodu ... je tu i sloboda učenia k nemysleniu, ktorá je tiež vylepšovaná školstvom, celkovou úrovňou vzdelávania ... netreba samostatne myslieť, búriť sa, byť kritický voči systému, lebo tí čo sú poslední budú prvými a vládcovia tohto sveta i tak zhoria v pekle ... utrpenie je tu preto, aby človek odčinil svoje predošlé životy, teraz je bezdomovec, lebo predtým bol bezcitným boháčom ... nie je dôležité ako a prečo trpí telo, dôležité je, aby bola duša otrokom tej ktorej viery, lebo to je tá skutočná sloboda - duchovná sloboda ... alebo preto, lebo i tak to všetko riadia mimóni ...
„Otázka teda stojí, či sa vrátiť k socialistickému modelu, ale vylepšiť ten jestvujúci“
Je tu ešte i tzv. „tretia cesta“ /predstavujú ju sociálno-demokratické strany .../ použitá napr. pri obnove Nemecka po 2. Svetovej, alebo aj na Slovensku v prvej Československej republike, v Škandinávii ... lenže k tomu je potrebné byť ekonomicky na istej úrovni, ako i mať určitú zahraničnú podporu ...
"O našej budúcnosti ako aj o osudoch všetkých národov rozhodujú prirodzené a historické reality, nie fantastické plány a želania nesúdnych politík, a preto je úlohou politikov vzdelaných, úlohou štátnikov jasne si uvedomiť našu situáciu a vývoj náš a našich susedov stále a pozorne stopovať a podľa toho vystupovať. Môžeme si povedať, že v rade národov nie sme v Európe najmenší, ale v každom prípade naše postavenie v strede Európy a nízky počet obyvateľstva núti nás k politike bdelej a opatrnej: nie chytráckej - doby politického chytráčenia minuli a nikdy nepriniesli skutočného úžitku " sk.wikipedia.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk
Súhlasí Kasafran
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Žial, dnes je doba, kedy byť hlúpym prináša väčšiu pravdepodobnosť profesionáleho úspechu, ako byť múdrym.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(70 671 bytes in 0,392 seconds)