hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Päť dôvodov, prečo by sme mali zostať na svätej omši až do jej konca

príspevkov
31
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 19.9.2017 11:15
posledná zmena 19.9.2017 22:24
1
19.09.2017, 11:15
Určite to pozná každý z nás, sotva nám farár udelí záverečné požehnanie, mnohí ani nedospievajú záverečnú pieseň, iba netrpezlivo čakajú, kedy sa farár stratí v sakristii, aby mohli „vypadnúť“ von.
Možno o tom nevedia, možno vedia, len to ignorujú, alebo si neuvedomujú, že len pred malou chvíľou obdržali Najsvätejšiu sviatosť, ktorou prijali do srdca Pána Ježiša a bolo by celkom fajn, keby s ním aspoň na niekoľko minút zotrvali vo vnútornom rozhovore. Určite by Ho potešilo, keby sa z ich srdca ozvali slová ich lásky k nemu a najmä vďačnosti.

Myslíte, že im chýba motivácia, aby zostali v kostole aj po omši? Tu je niekoľko podnetov:
1. Spoločnosť dáva zmysel komunite (spoločenstvu).
Predstavte si, že ste na návšteve (u Pána), dali ste si občerstvenie (Najsvätejšiu sviatosť) a nastal čas odísť. V reálnom živote sa stáva, že kým z návštevy skutočne odídeme, spomenieme si ešte na nejakú príhodu, či, buďme úprimní, dávame si „kapurkovú“ a tá trvá aj niekoľko dlhých minút.
Potom, keď sa už skutočne odoberáme na odchod, zvykneme si povedať, že nám bolo fajn a o týždeň si to zopakujeme znova.
Myslíte, že by sa Pán Ježiš urazil, keby sme mu srdcom poďakovali za príjemne strávené chvíle a „surovo“ sa objednali na ďalšiu návštevu? Odpovedzte si sami.


2. Nebuďte uponáhľaní.
Je na nezaplatenie prísť na svätú omšu aspoň o štvrť hodinky skôr, aby sme sa nielen vydýchali, ale najmä sa vnútorne stíšili.
Každý z nás pozná porekadlo – Práca chvatná, málo platná. A platí to aj o svätej omši.
Zasa si predstavte, že idete k niekomu, kto sa na vás tešil už celý týždeň. Prichystal občerstvenie, možno aj fotografie z poslednej rodinnej akcie, ale vy, sotva vhupnete dnu, už pozeráte na hodinky, lebo sa ponáhľate. O čom je taká návšteva?
Aj Ježiš sa teší, že vás znovu vidí u seba, dá vám najesť i napiť, no vy ani nevnímate, čo vám ponúka, lebo hlavou vám letia myšlienky, čo všetko vás dnes ešte čaká. Ruku na srdce, skutočne vám Pán nestojí za to, aby ste prišli k Nemu nie s akademickou štvrťhodinkou, ale so štvrťhodinkou nedočkavosti?

3. Omša.
Beriete ju len ako splnenie jednej úlohy v týždni? Koľkí to tak aj skutočne berú! Aby si ju v zozname úloh mohli vyškrtnúť ako splnené... Treba si ale uvedomiť, že kresťanský život nie je len zoznam úloh, ktoré majú byť vykonané, je to výzva pre vzťah s Bohom.
Áno, ak si splníte úlohu (návšteva svätej omše), vyhnete sa smrteľnému hriechu, ale tento typ ochrany nie je základom nášho života. Sme povolaní k čomusi oveľa väčšiemu – do vzťahu vo svätosti a transformácie.
👍: Scarlet666
none
3

1. 19.09.2017, 11:15

Určite to pozná každý z nás, sotva nám farár udelí záverečné požehnanie, mnohí ani nedospievajú záverečnú pieseň, iba netrpezlivo čakajú, kedy sa farár stratí v sakristii, aby mohli „vypadnúť“ von.
Možno o tom nevedia, možno vedia, len to ignorujú, alebo si neuvedomujú, že len pred malou chvíľou obdržali Najsvätejšiu sviatosť, ktorou prijali do srdca Pána Ježiša a bolo by celkom fajn, keby s ním aspoň na niekoľko minút zotrvali vo vnútornom rozhovore. Určite by Ho potešilo, keby sa z ich srd...

19.09.2017, 11:29
To som tiez nikdy nechapal, a je to tak aj u katolikov aj u evanjelikov..

Taak odskrtli sme si to, je to za nami, mozeme ist..
none
10

3. 19.09.2017, 11:29

To som tiez nikdy nechapal, a je to tak aj u katolikov aj u evanjelikov..

Taak odskrtli sme si to, je to za nami, mozeme ist..

19.09.2017, 15:25
Wolfe myslím, že je to nevedomosť. Málokto vie čo je sv. omša a čo všetko sa tam deje. Myslím, že mnohí ani nevedia, že sa majú zaujímať a študovať čo je sv. omša.
none
30

10. 19.09.2017, 15:25

Wolfe myslím, že je to nevedomosť. Málokto vie čo je sv. omša a čo všetko sa tam deje. Myslím, že mnohí ani nevedia, že sa majú zaujímať a študovať čo je sv. omša.

19.09.2017, 22:01
Raz mi hovoril dekan evanjelickej bohosloveckej fakulty (tykam si s nim), ze na fakulte ked skoncila hodina, este daval zaverecnu modlitbu, tak studenti ani necakali, uz si pratali tasky, namiesto toho, aby ostali v klude v lavici a pomodlili sa zaverecnu modlitbu. Cele mi to pride take umele. Preco nesli studovat radsej nieco ine?
none
4

1. 19.09.2017, 11:15

Určite to pozná každý z nás, sotva nám farár udelí záverečné požehnanie, mnohí ani nedospievajú záverečnú pieseň, iba netrpezlivo čakajú, kedy sa farár stratí v sakristii, aby mohli „vypadnúť“ von.
Možno o tom nevedia, možno vedia, len to ignorujú, alebo si neuvedomujú, že len pred malou chvíľou obdržali Najsvätejšiu sviatosť, ktorou prijali do srdca Pána Ježiša a bolo by celkom fajn, keby s ním aspoň na niekoľko minút zotrvali vo vnútornom rozhovore. Určite by Ho potešilo, keby sa z ich srd...

19.09.2017, 11:30
Napriklad aj ked som bol v kat. kostole, tak som si chcel este vypocut zaverecne spevy (velmi pekne), ale uz sa vsetci hnali z lavice...
none
2
19.09.2017, 11:15
4. Záverečné požehnanie je veľmi dôležité.
Keď kňaz, ktorý bol vysvätený ako alter Christus dáva požehnanie, je to požehnanie od samotného Boha. Ak teda dáva Ježiš na konci svätej omše požehnanie, nemali by sme počkať?

5. Dostávame viac milostí.
Katechizmus katolíckej cirkvi hovorí: (1128) To je zmysel tvrdenia Cirkvi: sviatosti pôsobia ex opere operato (t. j. „vykonaním úkonu“), čiže mocou Kristovho spasiteľného diela vykonaného raz navždy. Z toho vyplýva, že „sviatosť sa neuskutočňuje spravodlivosťou človeka, ktorý ju udeľuje alebo prijíma, ale mocou Boha“. (1584) Keď sa sviatosť slávi podľa úmyslu Cirkvi, pôsobí v nej a skrze ňu moc Ježiša Krista a jeho Ducha nezávisle od osobnej svätosti vysluhovateľa. Pravda, ovocie sviatostí závisí aj od dispozícií toho, kto ich prijíma.
Sviatosti teda majú v sebe toľko sily, koľko sa z tejto moci do našich duší presunie a potom sa to prejavuje v našom živote. Ak sa teda ponáhľame, či prídeme neskoro a nestačíme sa stíšiť, je veľká pravdepodobnosť, že naša dispozícia nám neumožní si dostatočne uvedomiť mimoriadnosť, že sme prijali Telo a Krv, Dušu i Božstvo samotného Boha.
Je to naozaj vážna vec, ktorá si zaslúži našu úctivú dispozíciu, hoci len preto, že všetci potrebujeme obdržať plnosť milostí, ktoré sa nám ponúkajú.

zdroj: odkaz
none
5
19.09.2017, 11:41
11 Každý kňaz koná denne bohoslužbu a veľa ráz prináša tie isté obety, ktoré nikdy nemôžu odstrániť hriechy. 12 No tento priniesol jedinú obetu za hriechy a navždy zasadol po pravici Boha. 13 A teraz už čaká, kým mu nebudú jeho nepriatelia položení ako podnožka pod nohy. 14 Lebo jedinou obetou navždy zdokonalil tých, čo sa posväcujú. 15 Dosvedčuje nám to i Duch Svätý, keď povedal: 16 "Toto je zmluva, ktorú s nimi uzavriem po tých dňoch, hovorí Pán: svoje zákony vložím do ich sŕdc a vpíšem im ich do mysle; 17 a na ich hriechy a neprávosti si už viac nespomeniem." 18 A kde sú ony odpustené, tam už niet obety za hriech.
none
6
19.09.2017, 11:47
(Hebr 9:24 -28)
Kristus totiž nevošiel do Svätyne zhotovenej rukou, ktorá je len predobrazom pravej, ale do samého neba, aby sa teraz za nás ukázal pred Božou tvárou. Ani nie preto, aby seba samého viackrát obetoval ako veľkňaz, ktorý rok čo rok vchádza do Svätyne s cudzou krvou. Inak by bol musel trpieť už mnohokrát od stvorenia sveta. On sa však teraz na konci vekov zjavil raz navždy, aby obetovaním seba zničil hriech: A ako je ustanovené, že ľudia raz zomrú a potom bude súd, tak aj Kristus: raz sa obetoval, aby sňal hriechy mnohých, a druhý raz sa zjaví – bez hriechu – na spásu tým, čo ho očakávajú.

Toto je jedna z najpodstatnejších správ pre katolíkov Lea. Musíte uveriť, že Kristus sa obetoval raz a navždy za hriechy mnohých. Mnohí sú tí, čo v neho uverili. Čo uverili jedinej dostačujúcej obeti. Čo uverili, že Kristus neprichádza denne na státisíce oltárov sveta, ale príde len raz, na konci sveta pre tých spasených, čo ho očakávajú. Teda omša nemôže byť Kristova obeť. Je to ľudský výmysel a nie Kristove ustanovenie, ako to učenie katolíkov podáva.

Veríte, že je v oplátke Ježiš skutočne prítomný. Že zostupuje do oplátky vždy, keď kňaz vysloví slová premenenia. Tým ale popierajú Ježišove slová, keď povedal, že sa zjaví len raz a to na konci vekov a uvidí ho každé oko. Len raz zostúpi z neba vo svojej telesnej podobe.
none
7
19.09.2017, 11:48
(Hebr 7:26-28)

Veď bolo aj vhodné, aby sme mali takého veľkňaza: svätého, nevinného, nepoškvrneného, oddeleného od hriešnikov, povýšeného nad nebesia, ktorý nepotrebuje ako veľkňazi deň čo deň prinášať obety najprv za svoje hriechy a potom za hriechy ľudu. On to urobil raz navždy, keď obetoval seba samého. Zákon totiž ustanovuje za veľkňazov ľudí podrobených slabosti, ale slovo prísahy, ktoré odznelo po zákone, ustanovuje Syna, dokonalého naveky.

Omša je podľa katolíckeho učenia nekrvavá obeť za naše hriechy, ktorá sa musí slúžiť denne na státisícoch oltárov sveta za hriechy ľudí. Aj za hriechy trpiacich duší v očistci, aby sa im skrátil čas utrpenia v očistci.
none
8
19.09.2017, 11:50
(Hebr 9:22 [SSV])
A podľa zákona sa skoro všetko očisťuje krvou a bez vyliatia krvi niet odpustenia.

To znamená, že ak omša je nekrvavá obeť, bez preliatia krvi niet odpustenia hriechov. Omša teda nemôže nikomu pomôcť k odstráneniu hriechov a nemôže byť „uzmierujúcou“ obeťou za hriechy, lebo sa nevylieva krv obete. Nemôže pomôcť ani dušiam v očistci, lebo sa nevylieva krv a lebo očistec podľa Biblie neexistuje. Teda to, čo robia katolícki kňazi nie je ani obeta Starého Zákona ani obeta Nového Zákona.

Biblia hovorí, že Kristus je jediný kňaz, veľkňaz, ktorý vylial svoju krv za odpustenie hriechov, aj odčinenie hriechov (Hebr 2,17) Nový zákon neustanovuje žiadneho kňaza, aby prinášal obete. Kristovo kňazstvo neprechádza na žiadneho kňaza (Hebr 7,24) Tí, čo uverili v Kristovu jedinú obeť a jediné kňazstvo, tí sú navždy spasení (Hebr 7,25)

(Hebr 10:8-22 [SSV])

Najprv hovorí: „Obety ani dary, ani obety zápalné, ani obety za hriech si nechcel, ani sa ti nepáčili“ – a ony sa prinášajú podľa zákona. Potom povedal: „Hľa, prichádzam, aby som plnil tvoju vôľu.“ Ruší prvé, aby ustanovil druhé. V tejto vôli sme posvätení obetou tela Krista Ježiša raz navždy. Každý kňaz koná denne bohoslužbu a veľa ráz prináša tie isté obety, ktoré nikdy nemôžu odstrániť hriechy. No tento priniesol jedinú obetu za hriechy a navždy zasadol po pravici Boha. A teraz už čaká, kým mu nebudú jeho nepriatelia položení ako podnožka pod nohy. Lebo jedinou obetou navždy zdokonalil tých, čo sa posväcujú. Dosvedčuje nám to i Duch Svätý, keď povedal: „Toto je zmluva, ktorú s nimi uzavriem po tých dňoch, hovorí Pán: svoje zákony vložím do ich sŕdc a vpíšem im ich do mysle; a na ich hriechy a neprávosti si už viac nespomeniem.“ A kde sú ony odpustené, tam už niet obety za hriech. A keď máme, bratia, smelú dôveru, že vojdeme do Svätyne skrze Ježišovu krv, tou novou a živou cestou, ktorú nám otvoril cez oponu, to jest cez svoje telo, a keď máme veľkňaza nad Božím domom, pristupujme s úprimným srdcom v plnosti viery, so srdcom očisteným od zlého svedomia a s telom obmytým čistou vodou.

Myslím si, že Božie slovo v týchto veršoch je jasne napísané.
none
9
19.09.2017, 11:51
(Sk 17:24-30 [SSV])
Boh, ktorý stvoril svet a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba i zeme, nebýva v chrámoch zhotovených rukou, ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval, veď on dáva všetkým život, dych a všetko a z jedného urobil celé ľudské pokolenie, aby obývalo celý povrch zeme; určil im vymedzený čas a hranice ich bývania, aby hľadali Boha, ak by ho dajako nahmatali a našli, hoci od nikoho z nás nie je ďaleko.
none
11
19.09.2017, 15:44
Sv. omša je vlastne slávenie Eucharistie(sv. príjmanie, hostia...) - slávenie Eucharistie vyplýva priamo z Biblie. Mnohí berú na ľahkú váhu sv. omšu resp. presadzujú názor, že sv. omša v kostole je zbytočnosť. Nie je. Mnohí hovoria, že Pán Ježiš Kristus sa 1x obetoval a to stačí. Samozrejme, že stačí, a že celý ľud vykúpil. Ale málokto sa zaujíma o to čo je v Biblií, a že to treba dodržiavať, resp. bolo by fajn, ak chceme čerpať Božie milosti a požehnanie. Lebo Boh nikoho nenúti, ale odporúča, a to pre požehnanie a milosti pre človeka. Sv. omše, jej zbožné počúvanie a praktizovanie v živote, sv. príjmanie raz budú našim veľkým plusom za naše hriechy a dopomáhajú spáse. Takže sv. omše nie sú zbytočné. sú potrebné a slúžia na spásu a hlavne plne slávená sv. omša - to znamená, že nielen zbožne počúvame, ale sme aj vyspovedaní a chodíme na sv. príjmanie (Eucharistiu). Čo je to tá Eucharistia(sv. príjmanie, resp. hostia, resp. ľudovo povedané oplátka)? Symbol? Zbytočnosť? Alebo výmysel katolíckej cirkvi? Alebo je to na príkaz nášho Pána Ježiša Krista a dopomáha k spáse? Že čím viac sv. omší a sv. príjmaní tým, lepšie? Nie pre Boha, ale pre nás, aby sme čerpali z prameňov spásy a skôr mohli ísť do nebeskej k vlasti k nášmu Pánovi Ježišovi Kristovi?
none
12
19.09.2017, 15:49
Pripomeňme si čo by sme mali vedieť o tejto „kráľovnej medzi sviatosťami“, pretože je prameňom a vrcholom života Cirkvi, je zhrnutím a súhrnom našej viery, je osobným stretnutím sa so samým pôvodcom a darcom všetkých milostí – s Ježišom Kristom.

Lámanie eucharistikého chleba

Eucharistia je prepodstatnenie chleba a vína na Kristovo Telo a Krv. Je to sviatosť, v ktorej Ježiš Kristus je opravdivo prítomný pod spôsobom chleba a vína so svojím Telom a Krvou, aby sa obetoval nekrvavým spôsobom nebeskému Otcovi a veriacim sa dával za pokrm duše a dával im účasť na Božom živote.
Nevyčerpateľné bohatstvo tejto sviatosti sa odráža aj v rozmanitých pomenovaniach, ktorými sa označuje. Ani prví kresťania nemali jednotný názov na eucharistickú slávnosť. Každé pomenovanie poukazuje na určité jej stránky. Nazývame ju:
Eucharistia, lebo je vzdávaním vďaky Bohu „vďakyvzdanie;
Lámanie chleba, lebo tento obrad, príznačný pre židovské stolovanie, Ježiš použil, keď dobrorečil a rozdával chlieb v úlohe hostiteľa pri Poslednej večeri (Sk 2, 42; 20,7), aby takto naplnil Zákon a Prorokov;
Eucharistické zhromaždenie, lebo Eucharistia sa slávi v zhromaždení veriacich;
Pamiatka, lebo je pamiatkou Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania;
Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa;
Svätá a božská liturgia, lebo celá liturgia Cirkvi má v nej svoj stredobod a najplnšie sa prejavuje v slávení tejto sviatosti. Hovoríme aj o Najsvätejšej sviatosti, lebo je „sviatosťou sviatosti“ (týmto pomenovaním sa označujú aj eucharistické spôsoby uchovávania vo svätostánku;
Prijímanie, lebo touto sviatosťou sa spájame s Kristom, ktorý nám dáva účasť na svojom Tele a Krvi, aby sme tvorili jedno telo. Volá sa aj „sväté veci, anjelský chlieb, chlieb z neba, liek nesmrteľnosti, viatikum (pokrm na cestu);
Svätá omša, pretože liturgia, v ktorej sa uskutočňuje tajomstvo spásy, sa končí poslaním veriacich, aby plnili Božiu vôľu vo svojom každodennom živote.
Pánova večera, lebo ide o Večeru, ktorú Pán Ježiš slávil v predvečer svojho umučenia so svojimi učeníkmi (I Kor 11,20) a o Baránkovu svadobnú hostinu v nebeskom Jeruzaleme;
odkaz
none
13
19.09.2017, 15:51
A aké sú účinky, aké milosti, dary dostane človek, ktorí chodí na sv. príjmanie(Eucharistiu)? Tie najväčšie a najmocnejšie na svete.

Účinky Eucharistie

Prijímanie Najsvätejšej Oltárnej sviatosti tým, že prijímame samotného Krista, spôsobuje v človeku nesmierne milosti:
Spojenie s Kristom (zjednotenie s Kristom) – je hlavným ovocím Eucharistie, keď prijímateľ dosiahne najužšie spojenie s Kristom, pokiaľ prijíma hodne. Veď Pán hovorí: „Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom (Jn 6,56),
Jednota veriacich - z jednoty s Kristom, ako s hlavou mystického tela, vzniká jednota veriacich ako jednotlivých údov tohto tajomného tela. Symbolom veriacich sú spôsoby Eucharistie:
chlieb - ako jednota mnohých zŕn;
víno - ako jednota mnohých kvapiek.
Kristus nás spája so všetkými veriacimi do jedného tela - Cirkvi. V krste sme boli povolaní, aby sme tvorili jedno telo. Eucharistia uskutočňuje toto povolanie.
Zachováva, zveľaďuje a obnovuje život milosti prijatý v krste.
Posilňuje lásku a silu vôle.
Posilnenie čností a darov Ducha Svätého.
Odlučuje od hriechu.
Zotiera hriechy a dočasné tresty za hriechy.
Chráni pred budúcimi smrteľnými hriechmi.
Spôsobuje duchovnú radosť a je zárodkom budúceho vzkriesenia a slávy.

Prijímanie Eucharistie pre deti nie je nutné k spáse. Tam postačuje krst. U dospelého je nevyhnutnosť príkazu: „Ježiš im povedal: „Veru, veru hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život“ (Jn 6,53). Povinnosť začína vekom rozlišovania, t. j. užívania rozumu (okolo siedmeho roku veku).
Platne a dovolene sa prijíma pod jedným spôsobom, aj pod oboma spôsobmi (pri slávnostných príležitostiach). Pod spôsobom chleba možno prijať celé ovocie milosti Eucharistie. Z pastoračných dôvodov sa v latinskom obrade táto forma prijímania právoplatne ustálila ako najbežnejšia.
odkaz
none
14

13. 19.09.2017, 15:51

A aké sú účinky, aké milosti, dary dostane človek, ktorí chodí na sv. príjmanie(Eucharistiu)? Tie najväčšie a najmocnejšie na svete.

Účinky Eucharistie

Prijímanie Najsvätejšej Oltárnej sviatosti tým, že prijímame samotného Krista, spôsobuje v človeku nesmierne milosti:
Spojenie s Kristom (zjednotenie s Kristom) – je hlavným ovocím Eucharistie, keď prijímateľ dosiahne najužšie spojenie s Kristom, pokiaľ prijíma hodne. Veď Pán hovorí: „Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva...

19.09.2017, 16:00
Lea. Pletieš si eucharistiu s pamiatkou Pánovej večere.
Eucharistia je prebratá z pohanstva. Je to v podstate mitraizmus. Jednou z kľúčových čŕt mitraizmu bolo obetné jedlo, ktoré zahŕňalo jedenie mäsa a pitie krvi býka. Mitras, boh mitraizmu, bol „prítomný” v mäse a krvi býka a po skonzumovaní, udelil spasenie tým, ktorí sa zúčastnili jedenia obetného mäsa (teofágia, jedenie svojho boha). Mitraizmus mal aj sedem „sviatostí”, vytvárajúcich takú podobnosť medzi mitraizmom a rímskym katolicizmom, ktorú nemožno ignorovať.
none
15

14. 19.09.2017, 16:00

Lea. Pletieš si eucharistiu s pamiatkou Pánovej večere.
Eucharistia je prebratá z pohanstva. Je to v podstate mitraizmus. Jednou z kľúčových čŕt mitraizmu bolo obetné jedlo, ktoré zahŕňalo jedenie mäsa a pitie krvi býka. Mitras, boh mitraizmu, bol „prítomný” v mäse a krvi býka a po skonzumovaní, udelil spasenie tým, ktorí sa zúčastnili jedenia obetného mäsa (teofágia, jedenie svojho boha). Mitraizmus mal aj sedem „sviatostí”, vytvárajúcich takú podobnosť medzi mitraizmom a rímskym katolicizm...

19.09.2017, 16:05
Katolícka omša a katolícka eucharistia je modlárstvo. Modlári nevojdú do Božieho kráľovstva. (Ef 5,5) Eucharistia vždy bolo vďakyvzdávanie, nie premenený chlieb. (až do roku 1215, napriek tomu sa katolícka náuka odvoláva, že to ustanovil Ježiš Kristus. Pozri katechizmus, článok 1345)

Modlárstvo znamená: kňaz koná obeť, neživá vec sa stáva živou, neživej veci sa klaňajú a uctievajú ju ako Boha.
none
17

15. 19.09.2017, 16:05

Katolícka omša a katolícka eucharistia je modlárstvo. Modlári nevojdú do Božieho kráľovstva. (Ef 5,5) Eucharistia vždy bolo vďakyvzdávanie, nie premenený chlieb. (až do roku 1215, napriek tomu sa katolícka náuka odvoláva, že to ustanovil Ježiš Kristus. Pozri katechizmus, článok 1345)

Modlárstvo znamená: kňaz koná obeť, neživá vec sa stáva živou, neživej veci sa klaňajú a uctievajú ju ako Boha.

19.09.2017, 16:15
Kto je pre teba Pán Ježiš Kristus a jeho cirkev, jeho nevesta?
none
18

14. 19.09.2017, 16:00

Lea. Pletieš si eucharistiu s pamiatkou Pánovej večere.
Eucharistia je prebratá z pohanstva. Je to v podstate mitraizmus. Jednou z kľúčových čŕt mitraizmu bolo obetné jedlo, ktoré zahŕňalo jedenie mäsa a pitie krvi býka. Mitras, boh mitraizmu, bol „prítomný” v mäse a krvi býka a po skonzumovaní, udelil spasenie tým, ktorí sa zúčastnili jedenia obetného mäsa (teofágia, jedenie svojho boha). Mitraizmus mal aj sedem „sviatostí”, vytvárajúcich takú podobnosť medzi mitraizmom a rímskym katolicizm...

19.09.2017, 16:17
Napíš mi link Stražnej veže, kde vám to tatko vysvetľujú. Len tak zo zaujímavosti.
none
19

18. 19.09.2017, 16:17

Napíš mi link Stražnej veže, kde vám to tatko vysvetľujú. Len tak zo zaujímavosti.

19.09.2017, 16:17
oprava: takto
none
20

14. 19.09.2017, 16:00

Lea. Pletieš si eucharistiu s pamiatkou Pánovej večere.
Eucharistia je prebratá z pohanstva. Je to v podstate mitraizmus. Jednou z kľúčových čŕt mitraizmu bolo obetné jedlo, ktoré zahŕňalo jedenie mäsa a pitie krvi býka. Mitras, boh mitraizmu, bol „prítomný” v mäse a krvi býka a po skonzumovaní, udelil spasenie tým, ktorí sa zúčastnili jedenia obetného mäsa (teofágia, jedenie svojho boha). Mitraizmus mal aj sedem „sviatostí”, vytvárajúcich takú podobnosť medzi mitraizmom a rímskym katolicizm...

19.09.2017, 16:18
„Ježiš im povedal: „Veru, veru hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život“ (Jn 6,53).
none
21

20. 19.09.2017, 16:18

„Ježiš im povedal: „Veru, veru hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život“ (Jn 6,53).

19.09.2017, 16:22
20
Že máme jesť jeho telo a piť jeho krv je napísané v Jánovi 6 kapitole. Pre dokonalé pochopenie tohto verša je potrebné prečítať si celú 6 kapitolu. Kedy sa 6 kapitola odohráva? Zistíte že v niekde uprostred účinkovania Ježiša Krista a nie pri poslednej večeri.
Celá 6 kapitola nám hovorí o viere. Každú chvíľu sa tam spomína viera, viera, viera… To znamená že jesť a piť Ježišove telo a krv je duchovné jedenie a pitie a to je viera.
Slová 6 kapitoly Ježiš adresoval učeníkom, farizejom, ľudu. Biblia hovorí, že ak niečo zvestoval ľudu, Ježiš hovoril v podobenstvách. (Mt 13,34; Mk 4,34) to znamená že Ježišove slová o jedení a pití sú podobenstvo, obraz a ten význam je viera a pravda. Verše 34 a 35 nám to potvrdzujú.
Podľa 40 a 47 verša, viera je podmienkou večného života.
45 verš nám hovorí: Všetkých bude učiť sám Boh. Všetkých – to sa týka všetkých, ktorí uveria Božiemu slovu a Božím podmienkam spásy. Tých, čo už sú spasení. To znamená, že spasený človek nepotrebuje učiteľský úrad cirkvi, aby správne pochopil Bibliu. Tým by pohrdol Božím Duchom a držal sa ľudského učenia. Spasený človek spozná, že v katolíckom učení o eucharistii niečo nesedí.
Ďalej Ježiš v 50 verši hovorí, že nezomrie nik, kto bude z neho jesť. Zomretie je myslené duchovná smrť – peklo. Na katolícke jedenie a pitie sa to nedá povedať, pretože ľudia chodia na prijímanie a nie sú ubezpečení ani kňazom, ani pápežom, že nik z nich večnenezomrie. Všetci katolíci chodia, aj keď mnohí iba raz za čas na prijímanie. To by znamenalo, že nik z nich nepôjde do pekla. Sami vieme, že to nie je pravda. Že nikto z katolíkov aj napriek množstvu prijímaní nie si je istý svojou spásou. Ani kňaz, ani biskup, ani pápež. Ježiš hovorí, že nik nezomrie. Kto je potom podľa Biblie ten, čo požíva Ježiša a nezomrie? Je to zasa len viera v Ježiša, ktorá ubezpečuje spaseného človeka, že nezomrie. Všetci spasení kresťania vám povedia, že nezomrú, že nepôjdu do pekla. Boh im daroval takú vieru, a Boh ich v tom stále utvrdzuje. Každý, kto uverí spáse a Božiemu slovu podľa Božích podmienok spasenia, je utvrdzovaný, že nepôjde do pekla, nezomrie. (teda nie podľa katolíckych podmienok spasenia, tie ti nikdy nezaručia spásu ) Božie slovo nám hovorí, že viera je skrze hlásanie Božieho slova. Viera je dar od Boha. Teda vieru nezískame chodením do kostola, na prijímanie. Vieru ti dá Boh, teda utvrdí ťa v spasení, ak uveríš v jeho slovo.
51 verš nám dáva definíciu tohto chleba života: Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta. Už podľa 40 a 47 verša vidíme, že to jedenie ktoré zabezpečuje večný život je viera. Vidno, že to nie je eucharistia v katolíckom ponímaní, lebo katolíci nevedia o svojom živote v Kristovi, nie sú utvrdení o svojej spáse, neveria, že žijú naveky. Spasení vedia, že žijú naveky. Zasa je to len viera, ktorá utvrdzuje o žití naveky už tu a teraz. Ten chlieb je Ježišove telo za život sveta. To znamená že ten chlieb ešte nebol chlebom života, ešte to nebola a tá spasiteľná viera. Spásna viera je až keď Ježiš zomrie, vstane z mŕtvych, položí svoje telo za život sveta, keď dokoná jedinú, poslednú, úplne dostačujúcu obeť . Toto je ten chlieb z ktorého žijú spasení ľudia. Toto je tá viera, ktorej veria spasení ľudia a Boh ich v tom neustále utvrdzuje. Lenže katolíci neveria v jedinú, úplnú, dostačujúcu obeť. Stále obetujú obety, stále prinášajú obete za hriech. Toto je ale jasné odporovanie Božiemu slovu.
53 verš hovorí: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život. Ten život je večný život získaný vierou. Ten život pocítite v sebe, keď uveríte Božiemu slovu. Boh vám dá taký život. Ten život je vnútorné presvedčenie, že ti patrí už od okamihu uverenia Božie kráľovstvo a že tvoj život tu na zemi je už večným životom. Že nebudeš súdený, ale prejdeš zo života pozemského do života nebeského. Že večná smrť už nepatrí tebe.
V 63 verši sú jasné slová – Duch oživuje, telo nič neosoží. Slová, ktoré som vám povedal sú Duch a život. To znamená, že Kristus sa prijíma duchovne nie telesne, materiálne. Jeho slovo je Duch a život. Máš málo Božieho ducha? To znamená, že máš málo Božieho slova. Máš málo Božieho života? To znamená, že máš málo Božieho slova.
V 68 verši Peter hovorí: „Pane, a ku komu by sme išli? Ty máš slová večného života. Samotný Peter vyznal Ježišovi za všetkých, ktorí od neho pre slová o jedení a pití Ježišovho tela neodišli. Tí, čo neodišli od Ježiša to pochopili správne, že tie Ježišove slová mali duchovný význam.
Takto by sa dala celá 6 kapitola Jána verš po verši vykladať. A neskĺznete k nepravde, ak Božie slovo budete vykladať Božím slovom. Ak pochopíte, že Boh v Biblii si neprotirečí.

Možno sa ešte opýtate: A čo posledná večera? Tam Ježiš ustanovil sviatosť oltárnu.

Odpoviem stručne:

Ak budete skúmať, pri čítaní Biblie zistíte:

- Žiadnu sviatosť oltárnu Ježiš neustanovil,

- nepíše sa nikde v Biblii o skutočnej prítomnosti Ježišovho tela a krvi

- Ak si spasený, Duch Svätý ti dá rozoznať čo je v Biblii myslené duchovne a čo skutočne.

- Ježiš sa obetoval raz a navždy, čiže to, čo robia kňazi nie je Biblické, ale ľudská náuka, Ježišova obeť bola posledná a dostačujúca na uzmierenie Boha.

- Vždy keď sa konala Večera Pánova, jedol sa chlieb a pil sa kalich, víno. Večera Pánova bola od čias apoštolov a je (u protestantov) duchovné spoločenstvo s Pánom, nie požívanie tela a krvi (katolíci, evanjelici)

- Sviatosť oltárna, teda skutočne prítomný Ježiš v eucharistii je výmysel ľudský. Doktrína o skutočnej Ježišove prítomnosti bola odsúhlasená na koncile v roku 1215. Dovtedy to bola Pánova večera.

Záver:

Keď je Božie slovo pravda, nemôže si protirečiť. Preto je Božie slovo jediným meradlom všetkého učenia o Bohu. Tým sa vylučuje ako meradlo pravdy nejaké náboženstvo, pápež, alebo nejaký charizmatický vodca, tradícia…

Ježiš Izraelským náboženským najvyšším vodcom, ktorí nechceli počuť pravdu, nechceli zachovať Ježišovo slovo adresoval tieto slová, ktoré sú v dnešnej dobe adresované všetkým náboženským vodcom, ktorí nechcú počuť poznať pravdu a nechcú zachovávať Ježišovo slovo:

(Jn 8:43-47 [SSV])
Prečo nechápete moju reč? Preto, že nemôžete počuť moje slovo.
Vaším otcom je diabol a vy chcete plniť túžby svojho otca. On bol vrah od počiatku a nezotrval v pravde, lebo v ňom pravdy niet. Keď luhá, hovorí zo seba, lebo je luhár a otec lži.
Ale ja hovorím pravdu, a preto mi neveríte.
Kto z vás ma usvedčí z hriechu? Prečo mi neveríte, keď vám hovorím pravdu?!
Kto je z Boha, počúva Božie slová. Vy nepočúvate, lebo nie ste z Boha.“

(2Pt 3:16-18 [SSV])
Niektoré miesta v nich (Pavlových listoch) sú ťažko zrozumiteľné a neučení a neutvrdení ľudia ich prekrúcajú, ako aj ostatné Písma, na svoju vlastnú záhubu.
Ale vy, milovaní bratia, ktorí to už viete, chráňte sa, aby ste sa nedali zviesť bludom ničomníkov a aby ste neodpadli od svojho pevného základu.
Vzrastajte v milosti a poznaní nášho Pána a Spasiteľa Ježiša Krista. Jemu sláva i teraz a až do dňa večnosti. Amen.

odkaz
none
22

21. 19.09.2017, 16:22

20
Že máme jesť jeho telo a piť jeho krv je napísané v Jánovi 6 kapitole. Pre dokonalé pochopenie tohto verša je potrebné prečítať si celú 6 kapitolu. Kedy sa 6 kapitola odohráva? Zistíte že v niekde uprostred účinkovania Ježiša Krista a nie pri poslednej večeri.
Celá 6 kapitola nám hovorí o viere. Každú chvíľu sa tam spomína viera, viera, viera… To znamená že jesť a piť Ježišove telo a krv je duchovné jedenie a pitie a to je viera.
Slová 6 kapitoly Ježiš adresoval učeníkom, farize...

19.09.2017, 16:24
(Jn 6:35 [SSV])

Ježiš im povedal: „Ja som chlieb života. Kto prichádza ku mne, nikdy nebude hladovať, a kto verí vo mňa, nikdy nebude žízniť.

(Jn 6:50-51 [SSV])

Toto je ten chlieb, ktorý zostupuje z neba, aby nezomrel nik, kto bude z neho jesť.

Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.“

V poslednom verši je podaná definícia chleba. Je to jeho telo, jeho obeta za život sveta. Tam na tom kríži som mal skončiť ja, ty a celý svet. Lenže Kristus to urobil za mňa. A ten chlieb je VIERA v jedinú dostatočnú, dokonanú, dokonalú obeť Ježiša Krista. Ten kto uverí v túto obeť raz a navždy, zostúpi doňho Kristov Duch a On je tým životom spaseného kresťana.

O tom, že ten chlieb = viera nám to podáva sa celá šiesta kapitola Jánovho evanjelia.
none
24

22. 19.09.2017, 16:24

(Jn 6:35 [SSV])

Ježiš im povedal: „Ja som chlieb života. Kto prichádza ku mne, nikdy nebude hladovať, a kto verí vo mňa, nikdy nebude žízniť.

(Jn 6:50-51 [SSV])

Toto je ten chlieb, ktorý zostupuje z neba, aby nezomrel nik, kto bude z neho jesť.

Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.“

V poslednom verši je podaná definícia chleba. Je to jeho telo, je...

19.09.2017, 16:31
Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.“

Presne to deje pri premieňaní, keď kňaz pozdvihuje hostiu(biela oplátka) a vtedy osobne do hostie vstupuje Pán Ježiš. A máme ho prijímať, aby si mohol ísť na sv. príjmanie (na tú hostiu, oplátku), máš byť vyspovedaný a byť plne účastný na celej svetej omši. Ako som písala, Eucharistiu ustanovil a žiadal sám Pán Ježiš aj tie citáty, ktoré si použil to potvrdzujú.
none
26

24. 19.09.2017, 16:31

Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.“

Presne to deje pri premieňaní, keď kňaz pozdvihuje hostiu(biela oplátka) a vtedy osobne do hostie vstupuje Pán Ježiš. A máme ho prijímať, aby si mohol ísť na sv. príjmanie (na tú hostiu, oplátku), máš byť vyspovedaný a byť plne účastný na celej svetej omši. Ako som písala, Eucharistiu ustanovil a žiadal sám Pán Ježiš aj tie citáty, ktoré si použ...

19.09.2017, 16:39
Tak je to tvoja voľba. Ja ťa nenútim veriť tomu. Napísal som čo som napísal. Som presvedčený že je to tak ako som napísal. Ty si presvedčená o svojom. Viac k tomu nemám čo povedať. Nebudem ťa donekonečna presviedčať.
none
31

24. 19.09.2017, 16:31

Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.“

Presne to deje pri premieňaní, keď kňaz pozdvihuje hostiu(biela oplátka) a vtedy osobne do hostie vstupuje Pán Ježiš. A máme ho prijímať, aby si mohol ísť na sv. príjmanie (na tú hostiu, oplátku), máš byť vyspovedaný a byť plne účastný na celej svetej omši. Ako som písala, Eucharistiu ustanovil a žiadal sám Pán Ježiš aj tie citáty, ktoré si použ...

19.09.2017, 22:24
Nikde som ale nevidel postupnost vyspovedat sa a az potom vecera panova (eucharistia).
Myslim, ze toto vymyslela rkc, mozno aj preto aby v tom nebol chaos..
none
23

21. 19.09.2017, 16:22

20
Že máme jesť jeho telo a piť jeho krv je napísané v Jánovi 6 kapitole. Pre dokonalé pochopenie tohto verša je potrebné prečítať si celú 6 kapitolu. Kedy sa 6 kapitola odohráva? Zistíte že v niekde uprostred účinkovania Ježiša Krista a nie pri poslednej večeri.
Celá 6 kapitola nám hovorí o viere. Každú chvíľu sa tam spomína viera, viera, viera… To znamená že jesť a piť Ježišove telo a krv je duchovné jedenie a pitie a to je viera.
Slová 6 kapitoly Ježiš adresoval učeníkom, farize...

19.09.2017, 16:26
Je to súkromný web pána Rasťa a jeho výklad. Ak si tam našiel pravdu, nech sa páči. Viac tu:
odkaz
none
25

23. 19.09.2017, 16:26

Je to súkromný web pána Rasťa a jeho výklad. Ak si tam našiel pravdu, nech sa páči. Viac tu:
http://obratenykatolik.sk/?page_id=100

19.09.2017, 16:33
Zaujímavé. Je to podľa teba jeho súkromný výklad. No všimni si, že rovnako hovoria aj kresťanské zbory a spoločenstvá. Spýtaj sa napríklad fotooona či oni to nechápu rovnako. Alebo Stefana 5,, alebo veriaceho-4, alebo Realitu ABC, alebo tomana. Dokonca sa skús spýtať Ludwiga a Wolfeho (unitárov) na ich názor ohľadom tejto skutočnosti.
none
27

25. 19.09.2017, 16:33

Zaujímavé. Je to podľa teba jeho súkromný výklad. No všimni si, že rovnako hovoria aj kresťanské zbory a spoločenstvá. Spýtaj sa napríklad fotooona či oni to nechápu rovnako. Alebo Stefana 5,, alebo veriaceho-4, alebo Realitu ABC, alebo tomana. Dokonca sa skús spýtať Ludwiga a Wolfeho (unitárov) na ich názor ohľadom tejto skutočnosti.

19.09.2017, 16:40
Nie podľa mňa. Podľa skutočnosti- je to jeho súkromný web a výklad.

Je nejaký dôvod, pre ktorý by som sa mala ich mala pýtať? Ak ťa zaujíma ich názor, musíš sa opýtať ty ich, ak teda chceš.
none
28

27. 19.09.2017, 16:40

Nie podľa mňa. Podľa skutočnosti- je to jeho súkromný web a výklad.

Je nejaký dôvod, pre ktorý by som sa mala ich mala pýtať? Ak ťa zaujíma ich názor, musíš sa opýtať ty ich, ak teda chceš.

19.09.2017, 16:55
"Podľa skutočnosti- je to jeho súkromný web a výklad."
Tak nie je to iba jeho osobný výklad. On bol sám v jednom spoločenstve a oni tomu verili tak isto. Neviem v akom spoločenstve je momentálne. Či v tom istom, alebo inom. Nepoznám ho osobne. Spýtaj sa štefana 5 on ho tuším pozná.

"Je nejaký dôvod, pre ktorý by som sa mala ich mala pýtať? Ak ťa zaujíma ich názor, musíš sa opýtať ty ich, ak teda chceš."
Nemusím sa ich pýtať, lebo viem že s tým súhlasia. Teda okrem Wolfeho a Ludwiga to neviem či oni to berú takto.
none
29

28. 19.09.2017, 16:55

"Podľa skutočnosti- je to jeho súkromný web a výklad."
Tak nie je to iba jeho osobný výklad. On bol sám v jednom spoločenstve a oni tomu verili tak isto. Neviem v akom spoločenstve je momentálne. Či v tom istom, alebo inom. Nepoznám ho osobne. Spýtaj sa štefana 5 on ho tuším pozná.

"Je nejaký dôvod, pre ktorý by som sa mala ich mala pýtať? Ak ťa zaujíma ich názor, musíš sa opýtať ty ich, ak teda chceš."
Nemusím sa ich pýtať, lebo viem že s tým súhlasia. Teda okrem Wolfeho a Lud...

19.09.2017, 17:01
Teóma problém je v tom, že mi vravíš koho sa mám pýtať, ale ja nemám dôvod sa pýtať ani jedného. Až budem mať dôvod a bude ma zaujímať ich názor založím o tom hoci aj tému. Ale vidím, že sa snažíš a máš v sebe úprimnosť . Ahoj.
none
16
19.09.2017, 16:09
teóma.... -Lei nič nevysvetlíš. Ona na argumenty nereaguje. Pravda je jej ukradnutá...
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 17.4.2024 8:30 ) veľkosť : 182 148 B vygenerované za : 0.182 s unikátne zobrazenia tém : 47 458 unikátne zobrazenia blogov : 788 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

nikto je online

hľadanie :

blog dňa :

Navždy dokonalý skrze Ježišovo dokonalé dielo Ale tento priniesol obeť za hriechy a navždy sa posadil po pravici Boha. ...Lebo jednou obetou navždy zdokonalil tých, čo sú posväcovaní. Hebrejom 10:12,14 Boli ste niekedy ako kresťan sužovaní myšlienk...

citát dňa :

Najmúdrejší ľudia sa podriaďujú svojím vlastným príkazom.