1
|
Boh prebyva vo vybranych chrámoch [ kniha kroník 7:12,16]
Boh nebyva v chrámoch 7:48
....
Boh prebyva vo svetle [ timotejovi 6:16]
Boh prebyva v tme [ zalm 97:2]
.......
Boh je unaveny a odpočíva [ ex.31:17]
Boh nie je nikdy unaveny a nikdy neodpočíva [ izaiáš 40:28]
.......
Boh je nemenny [ list jakuba 1:17]
Boh je premenlivy [ gen 6:6]
.....
Boh je spravodlivy a nesteanny [ zalm 92:15, rim.2:11]
Boj je nespravodlivy a zaujaty [ rim, 9: 11,13]
......
Boh je autorom zla [ jeremi?š 18:11]
Boh nie je autorom zla [ kor. 14:33]
.......
Boha nájdu tí, ktorí ho hladajú [ matúš 7:8]
Boha nenájdu tí, ktorí ho hladajú [ prov. 1:28]
......
Boh je kruty, nemilosrdny, deštruktívny a zúrivy [ jeremiáš 13:14, piata kniha Mojz. 7:16]
Boj je láskavy, milosrdny a dobry [ jakub 5:11]
......
Kristus varoval svojich následovníkov aby sa nebáli zabitia [ lukáš 12:4]
sám Kristus sa vyhybal zidom zo strachu zo zabitia [ ján 7:1]
|
|
|
2
|
|
1. BlairWitch 02.04.2020, 03:09
Boh prebyva vo vybranych chrámoch [ kniha kroník 7:12,16]
Boh nebyva v chrámoch 7:48
....
Boh prebyva vo svetle [ timotejovi 6:16]
Boh prebyva v tme [ zalm 97:2]
.......
Boh je unaveny a odpočíva [ ex.31:17]
Boh nie je nikdy unaveny a nikdy neodpočíva [ izaiáš 40:28]
.......
Boh je nemenny [ list jakuba 1:17]
Boh je premenlivy [ gen 6:6]
.....
Boh je spravodlivy a nesteanny [ zalm 92:15, rim.2:11]
B...
▲
02.04.2020, 03:18
|
ale je ich omnoho viac , cca cez 400 príkladov ako si biblia odporuje 🙂
veriaci vysvetlujte
youtube.com/watch?v=7hwonux2f48
|
|
|
3
|
A preto sa môžu veriaci hádať o správne výklady až do konca sveta. 🙂
|
|
|
4
|
Vysvetlenie prvého rozporu. Boh naozaj neprebýva v iba v ľuďmi vytvorených miestach uctievania,napr. v chrámoch, aj keď súhlasil s ich postavením, resp. to priamo vyžadoval. Tieto stavby boli postavené hlavne pre človeka, aby mal miesto, na ktorom sústredí uctievanie pravého Boha, napríklad chrám v Jeruzaleme. Skutočne úprimní ctitelia Boha to takto aj chápali. Len tí formálni a v čase Ježiša boli takými aj mnohi vodcovia ľudu, sklzavali skôr formálne mu uctievanie chrámu, teda budovy, pred úprimným čistým uctievanie Boha. Preto bolo potrebné, aby im Boh cez svojich verných ukazoval, že síce chcel chrám, teda budovy, ale nie len pre seba, ale hlavne pre ľudí. Ale že aby ten chrám oni neúčtovali, ale aby uctievali Boha, ktorý neprebýva len v budovách, ale v nebesiach, teda mimo stvorený vesmír.
|
|
|
5
|
Druhý rozpor. Boh sám seba obrazne cez prorokov a ďalších služobníkov, napr. apoštolov predstavuje rôznymi obrazmi a prirovnaniami aby si to stvorení ľudia mohli ľahšie predstaviť. Lebo stvorený človek nedokáže pochopiť alebo predstaviť si skutočnú podstatu, alebo fyzický stav Boha a nebies. Preto tie obrazy, raz tma, oblaky, alebo svetlo, žiara. Ale nie len to, ale prirovnanie k zlatu, drahým kameňom a podobne. Teda ani tu nie je rozpor, lebo platí aj aj. Aj tma, aj svetlo. Každý ten verš opisuje konkrétnu situáciu.
|
|
|
6
|
Tretí rozpor. Boh naozaj nie je ako človek, že by sa unavili. Mám dojem, že ten verš v Ex. 31:17 ani nehovorí, že sa unavili, ale iba, že si odpočinul po vykonaní stvoritelských diel. To neznamená, že bol unavený, ale že jednoducho ukončil stvoritelské dielo. A ďalšia vec prečo nechal zapísať, že si odpočinul je zasa príklad pre nás ľudí. Aby ľuďom ukázal potrebu odpočinku po práci na siedmy deň. Preto dal ľuďom aj potrebu dodržiavať sabat. Ten platil pre židov. Kresťania nemajú vyslovene prikázanie dodržiavať sabat, ale majú nedeľu a štát k tomu pridal ešte voľnú sobotu.
|
|
|
24
|
|
6. Starý chren 02.04.2020, 09:12
Tretí rozpor. Boh naozaj nie je ako človek, že by sa unavili. Mám dojem, že ten verš v Ex. 31:17 ani nehovorí, že sa unavili, ale iba, že si odpočinul po vykonaní stvoritelských diel. To neznamená, že bol unavený, ale že jednoducho ukončil stvoritelské dielo. A ďalšia vec prečo nechal zapísať, že si odpočinul je zasa príklad pre nás ľudí. Aby ľuďom ukázal potrebu odpočinku po práci na siedmy deň. Preto dal ľuďom aj potrebu dodržiavať sabat. Ten platil pre židov. Kresťania nemajú vyslovene priká...
▲
02.04.2020, 12:27
|
stary chren, aj to je nezrovnalost . - sobota sa vraj zaviedla pretoze Boh priviedol izraelitov z egypta [ piata kn.Mojz. 5:15]
|
|
|
7
|
Štvrtý rozpor. Ak myslíš Gen. 6:6 ako Genesis 6:6, a myslíš tým, že Boh je premenlivý v názoroch, lebo oľutoval, že stvoril človeka tak môj názor je takýto. Boh je skala. Sám je najvyšší zákonodarca, ktorý sa nikomu nemusí zodpovedať zo svojich činov. Ale keďže je aj spravodlivý, milostný a je láska, tak sám dobrovoľne dodržuje svoje zákony, čiže sa nestane, že by niekedy konal nezákonne. Človeku však dal veľký dar slobodnej vôle, teda že človek nie je robot, ale môže sa rozhodovať. Boh však vždy upozorňuje človeka na následky, ak sa rozhodne konať nesprávne. Teda slobodná vôľa neznamená, že človek má právo neuposluchnut Boha. Dokáže to urobiť, teda neposluchnuť, ale neznamená to, že je to správne. Presne tak, ako je to s deťmi a rodičmi ľudskými. Len u Boha je ešte vyšší level, lebo ľudský rodič je omylný, no nebeský Otec je neomylný.
Teda, aj keď Boh stvoril človeka dokonale, bol z jeho konania Boh sklamaný. To neuberá Bohu vlastnosť nemennosti v zmysle práva a spravodlivosti.
|
|
|
8
|
Piaty rozpor. Rim.9:11,13 Boh postupuje nestranné, ako je maximálne možné. V Rímskom však ukazuje aj to, že sú prípady, keď si pre seba necháva slobodu rozhodnúť o určitých veciach bez toho aby musel brať ohľad na skutky, alebo zásluhy.
|
|
|
9
|
Šiesty rozpor. Boh koná vždy správne a dobre. Je zosobnením dobra. Teda zdanlivo aj keď koná zlo, vždy je to pre absolútne dobro. Pre neposlušných Izraelčanov, keď ich trestal, tak to bolo chápané ako zlo. Hlavne zo strany tých, ktorí sa nekajali a boli tvrdohlaví. Aj konanie dobrého rodiča môže dieťa chápať ako zlo, keď je trestané za neposlušnosť. A pritom rodič môže byť dobrý.
|
|
|
10
|
Neviem, ktorý verš máš na mysli, keď píšeš 1:28. Ktorú knihu myslíš. Ale vo všeobecnosti platí, že dvere má Boh otvorené pre každého, kto ho úprimne hľadá. Verše, ktoré tomuto odporujú treba čítať vždy v konkrétnom kontexte. Prečo Boh v danom prípade zatvoril pred ľuďmi dvere. Jednalo sa o nekajúcnych hriešnikov.
|
|
|
11
|
9. Príspevok patrí k rozporu č.7
|
|
|
12
|
Ôsmy rozpor. Ak je Boh láskavý, milostný a dobrý, to si neodporuje s prejavmi hnevu, trestu a odsúdenia zla, nespravodlivosti. Boh ako spravodlivý a láskavý sudca sa nemôže láskavo správať k ľuďom, ktorí konajú zlo. Zvlášť, keď svoje skutky neľutujú a nechcú ich zmeniť. Boží hnev je vždy spravodlivý a Boh neubližuje nevinným.
|
|
|
13
|
Deviaty rozpor. Ježiš mal na zemi úlohu, ktorú mal splniť. Vedel, že musí byť zabitý a tak priniesť obeť za naše hriechy. Ale muselo to byť v presne stanovenom čase, aby sa na ňom naplnili všetky proroctvá, ktoré o ňom boli napísané. Preto sa niekedy snažil vyhnúť situáciám, keď by riskoval, že by mu hrozila smrť skorej, než bolo určené. A aj týmto správaním ukázal príklad pre nasledovníkov, keď im hovoril, aby boli obozretní ako hady, ale nevinní, ako holubice. Čo sa týka toho, že sa nemajú báť smrti, tak to ich pripravoval na prenasledovanie a aj prípadnú smrť a aby vedeli, že Boh to vidí a nestratili vieru pri strachu zo smrti.
|
|
|
14
|
|
13. Starý chren 02.04.2020, 10:42
Deviaty rozpor. Ježiš mal na zemi úlohu, ktorú mal splniť. Vedel, že musí byť zabitý a tak priniesť obeť za naše hriechy. Ale muselo to byť v presne stanovenom čase, aby sa na ňom naplnili všetky proroctvá, ktoré o ňom boli napísané. Preto sa niekedy snažil vyhnúť situáciám, keď by riskoval, že by mu hrozila smrť skorej, než bolo určené. A aj týmto správaním ukázal príklad pre nasledovníkov, keď im hovoril, aby boli obozretní ako hady, ale nevinní, ako holubice. Čo sa týka toho, že sa nemajú báť...
▲
02.04.2020, 11:16
|
Myslim ze pri tomto sa mylis. Pises ze Jezis sa vyhybal situaciam aby ho nezabili. Ked ale nie preto zeby nemal moc nad nimi. Ved on moze zatvrdit zrdcia, onbakcit srdcia popripade keby ho chcel niekto zabit skir tak by jednoducho zauradoval Duch Svaty ako pripade kedy mu klamali ti dvaja ohladom tych penazi.
|
|
|
15
|
|
14. t-e-ó-m-a 02.04.2020, 11:16
Myslim ze pri tomto sa mylis. Pises ze Jezis sa vyhybal situaciam aby ho nezabili. Ked ale nie preto zeby nemal moc nad nimi. Ved on moze zatvrdit zrdcia, onbakcit srdcia popripade keby ho chcel niekto zabit skir tak by jednoducho zauradoval Duch Svaty ako pripade kedy mu klamali ti dvaja ohladom tych penazi.
▲
02.04.2020, 11:17
|
Alebo ked dvihli kamene a cast okrat ho chceli zabit tak ho neukamenovali lebo Boh to nedopustil lebo este neprisla ta chvila.
|
|
|
16
|
|
15. t-e-ó-m-a 02.04.2020, 11:17
Alebo ked dvihli kamene a cast okrat ho chceli zabit tak ho neukamenovali lebo Boh to nedopustil lebo este neprisla ta chvila.
▲
02.04.2020, 11:45
|
Však áno. Boh ho ochraňoval. Až v Gedsemanskej záhrade dal ochranné ruky preč. Ale ako si potom vysvetľuješ Ján 7:1?
|
|
|
27
|
|
16. Starý chren 02.04.2020, 11:45
Však áno. Boh ho ochraňoval. Až v Gedsemanskej záhrade dal ochranné ruky preč. Ale ako si potom vysvetľuješ Ján 7:1?
▲
02.04.2020, 12:56
|
Normalne nesiel tam preto lebo by ho tam neprijali. Nie zo strachu ze by hi zabili. Vsimni si ze sa pise v evanielii ze zdvihli kamene a chceli ho ukamenovat ale este neprisla ta chvila ked by mal byr zabity a xa dalsie on mal byt ukrizovany.
|
|
|
28
|
|
27. t-e-ó-m-a 02.04.2020, 12:56
Normalne nesiel tam preto lebo by ho tam neprijali. Nie zo strachu ze by hi zabili. Vsimni si ze sa pise v evanielii ze zdvihli kamene a chceli ho ukamenovat ale este neprisla ta chvila ked by mal byr zabity a xa dalsie on mal byt ukrizovany.
▲
02.04.2020, 12:57
|
Vsimni si ze by tam nesiel lebo ho chceli zabit. Nie preto zeby ho boli aj zabili.
|
|
|
30
|
|
27. t-e-ó-m-a 02.04.2020, 12:56
Normalne nesiel tam preto lebo by ho tam neprijali. Nie zo strachu ze by hi zabili. Vsimni si ze sa pise v evanielii ze zdvihli kamene a chceli ho ukamenovat ale este neprisla ta chvila ked by mal byr zabity a xa dalsie on mal byt ukrizovany.
▲
02.04.2020, 13:09
|
To ale vysvetlí zadavateľke tejto témy v príspevku č.1 v najspodnejšo odseku. Ona tvrdí, že sa vyhýbal, aby ho nezabili.
|
|
|
31
|
|
30. Starý chren 02.04.2020, 13:09
To ale vysvetlí zadavateľke tejto témy v príspevku č.1 v najspodnejšo odseku. Ona tvrdí, že sa vyhýbal, aby ho nezabili.
▲
02.04.2020, 15:31
|
Alebo si myslíš, že by som nemohol poprosiť svojho Otca a on by mi hneď poslal viac ako dvanásť plukov anjelov?
|
|
|
17
|
|
14. t-e-ó-m-a 02.04.2020, 11:16
Myslim ze pri tomto sa mylis. Pises ze Jezis sa vyhybal situaciam aby ho nezabili. Ked ale nie preto zeby nemal moc nad nimi. Ved on moze zatvrdit zrdcia, onbakcit srdcia popripade keby ho chcel niekto zabit skir tak by jednoducho zauradoval Duch Svaty ako pripade kedy mu klamali ti dvaja ohladom tych penazi.
▲
02.04.2020, 11:45
|
to chceš povedať že nemal byť zabitý?.....
|
|
|
18
|
|
17. ondrej61 02.04.2020, 11:45
to chceš povedať že nemal byť zabitý?.....
▲
02.04.2020, 11:51
|
Citaj s porozumenim.
|
|
|
19
|
|
18. t-e-ó-m-a 02.04.2020, 11:51
Citaj s porozumenim.
▲
02.04.2020, 11:53
|
vyjadruj sa tak aby bolo zjavne, že Ježiš prisiel na tento svet sa obetovať.....to je zaklad.
|
|
|
26
|
|
19. ondrej61 02.04.2020, 11:53
vyjadruj sa tak aby bolo zjavne, že Ježiš prisiel na tento svet sa obetovať.....to je zaklad.
▲
02.04.2020, 12:50
|
Citaj s porozumenim a precitaj si 15 prispevok.
|
|
|
20
|
Starý chren - Je fajn, že máš svoje vysvetlenia. Tak to má byť. Ja mám tiež svoje a myslím, že väčšina veriacich má patričné vysvetlenia tiež.
|
|
|
21
|
|
20. -era- 02.04.2020, 11:58
Starý chren - Je fajn, že máš svoje vysvetlenia. Tak to má byť. Ja mám tiež svoje a myslím, že väčšina veriacich má patričné vysvetlenia tiež.
▲
02.04.2020, 12:01
|
co chces tym vlastne povedať?
|
|
|
22
|
|
21. ondrej61 02.04.2020, 12:01
co chces tym vlastne povedať?
▲
02.04.2020, 12:07
|
Chcem tým povedať, že to, čo scarlet pokladá za nezrovnalosti, sa dá objasniť, ak človek chce.
|
|
|
23
|
|
22. -era- 02.04.2020, 12:07
Chcem tým povedať, že to, čo scarlet pokladá za nezrovnalosti, sa dá objasniť, ak človek chce.
▲
02.04.2020, 12:11
|
Biblia je Bozie dielo, je to Slovo Boha a ma len jednu pravdu. To že si ju ludia vysvetluju po svojom, neznamena, že je to ludský vymysel......a da sa vysvetlovat vselijako.....
|
|
|
25
|
Nezrovnalosti z Biblie? Skor predpojatost voci nej.
Ziaden z textov ktore uvadzas si neprotirecia ked ich vezmes do kontextu celeho myslenia Pisma.
Totiz to, ked chcem, s predsudkom by som mohol najst tisice protireceni v Biblii ale stale ich budem musiet trhat von zo suvisu odkazu ktory Pismo kaze.
|
|
|
29
|
|
25. Myslitel 02.04.2020, 12:44
Nezrovnalosti z Biblie? Skor predpojatost voci nej.
Ziaden z textov ktore uvadzas si neprotirecia ked ich vezmes do kontextu celeho myslenia Pisma.
Totiz to, ked chcem, s predsudkom by som mohol najst tisice protireceni v Biblii ale stale ich budem musiet trhat von zo suvisu odkazu ktory Pismo kaze.
▲
02.04.2020, 12:59
|
V biblii su nezrovnalosti, ale su to nepodstatne nezrovnalosti, ktore nijak neovplyvnia pismo.
|
|
|
32
|
aké nezrovnalosti, čo o tu zase splietate. Boh stvoril človeka na svoj obraz a ak sa mýli človek, mýli sa aj on. To iba niektorí pápeži si myslia, že sú neomylní.
|
|
|
|