1
|
To znamená, že Boh jej dal milosť, že sama ona bola svojou matkou svatou Annou pocata bez dedicneho hriechu a nasledne cely zivot nemala hriech, nie zo svojej podstaty alebo zasluhy - ale tak jej ucinil Boh. Boh si pripravil matku svojho Syna Jezisa Krista - a keby to bola bezna zena, mala by dedicny hriech aj bezne hriechy. To je nemyslitelne. K Bohu nic neciste nemoze ist a byt s nim.
|
|
|
2
|
|
1. 11.09.2016, 13:50
To znamená, že Boh jej dal milosť, že sama ona bola svojou matkou svatou Annou pocata bez dedicneho hriechu a nasledne cely zivot nemala hriech, nie zo svojej podstaty alebo zasluhy - ale tak jej ucinil Boh. Boh si pripravil matku svojho Syna Jezisa Krista - a keby to bola bezna zena, mala by dedicny hriech aj bezne hriechy. To je nemyslitelne. K Bohu nic neciste nemoze ist a byt s nim.
▲
11.09.2016, 13:54
|
Panna Maria, počatá bez poskvrny prvotního hříchu
Maria Virgo, Conceptio lmmaculata
8. prosince, slavnost
ŽIVOTOPIS
Jsem Neposkvrněné početí." - Tak se představila Matka Boží Bernardettě v Lurdech čtyři roky poté, co Pius IX. r. 1854 vyhlásil jako dogma, že Panna Maria byla počatá bez poskvrny dědičného hříchu.
ŽIVOTOPIS PRO MEDITACI
MILOSTIPLNÁ A POŽEHNANÁ
Maria, pro vyvolení za Matku Božího Syna - Spasitele, "byla od Boha obdařena dary hodnými tak velkého úkolu. Anděl Gabriel ji při zvěstování zdraví jako milostiplnou. Aby mohla dát svobodný souhlas své víry ke svému vyvolení, které jí bylo oznámeno, bylo třeba, aby byla cele nesena Boží milostí."(KKC 490)
Tato milost spočívala v dokonalém sjednocení s Bohem, jaké je možné jen v naprosté bezhříšnosti. Od hříchu prvních lidí se všichni rodíme s dědictvím zvaným "dědičný hřích" - představujícím jistou odloučenost od Boha a náklonnost ke zlému.
Papež Benedikt XVI. nám o svátku Neposkvrněného Početí v r. 2008 připomenul spojitost se dvěma základními pravdami naší víry. První je pravda o dědičném hříchu a druhou jeho přemožení Kristovou milostí. V té souvislosti poukázal, že na otázku o původu zla odpovídá Bible v prvních třech kapitolách. Smrt vstoupila do světa až skrze závist ďábla, který se nejen vzbouřil proti Bohu, ale svedl ke vzpouře i lidi. Bůh ve své lásce již tehdy přislíbil ženu, jejíž svaté početí v lůně Anny (pam. 26. 7.) je připomínáno dnešním svátkem.
Veliké obdarování, které Maria obdržela, bylo učiněno kvůli nám a předem pro zásluhy svého Syna, aby se Bůh pro naši spásu mohl stát člověkem. Církev toto ve víře dávno chápala, ale teprve roku 1854 vyslovil papež Pius IX. jako dogma: "Blahoslavená Panna Maria byla od prvního okamžiku svého početí pro zvláštní milost a výsadu všemohoucího Boha, vzhledem k zásluhám Ježíše Krista, Spasitele lidského rodu, uchráněna jakékoliv poskvrny dědičného hříchu."(KKC 491)
S tímto katolickým dogmatem nesouhlasily odloučené církve, soustřeďující se především na Bibli. Zde však evangelista Lukáš oslovuje Pannu Marii "MILOSTIPLNÁ" - jak by mohla být plná milostí, kdyby měla v sobě stín dědičné viny, který do této chvíle bránil člověku k plnému spojení s Bohem? Proto je již v andělových slovech skrytá pravda, vyhlášená Piem IX.
Pannu Marii poznáváme jako první nositelku živého Boha, jejíž celý život se odvíjel pro naši spásu. Proto také máme důvod vidět její podíl na našem vykoupení, vidět v ní Prostřednici všech milostí (pam. 8. 5.) a přímluvkyni k níž se máme obracet, jak k tomu vyzvala při zjevení sv. Kateřině Labouré (pam. 31. 12.) v Paříži r. 1930. Tam, v kapli na Rue du Bac, Panna Maria vyslovila žádost o ražení tzv. zázračné medailky s nápisem "Ó Maria, bez hříchu počatá, oroduj za nás, kteří se k Tobě utíkáme." Právě tuto modlitbu opakují zástupy poutníků v Lurdech, kde se Bernardetě Soubirous (pam. 16. 4.) v r. 1858 zjevovala po 18 dnů Panna Maria a při 16. zjevení se představila: "Jsem Neposkvrněné Početí." - To ještě tato dívka nevěděla, co to znamená, ani že 8. prosince 1854 byla papežem vyhlášena tato pravda za článek víry (dogma).
Můžeme si připomenout, že Panna Maria v Montichiari o svátku 8. 12. 1947 projevila nejen přání být ctěna jako Rosa Mystica, zejména pro získávání milostí duchovenstvu, ale též přání, aby se 8. prosince v poledne každý rok slavila hodina Milosti pro celý svět. V té době (12 - 13 h.) se má, pokud je to možné, vykonat návštěva kostela. Nejedná se zatím o potvrzení jako u dvou uvedených zjeveních, ale není zde nic, co by mohlo být v rozporu s Boží vůlí. Jako v Rue du Bac jde o to, že si potřebujeme vyprošovat Boží milosti z rukou té Prostřednice, které Bůh rozdělování milostí svěřil. Je nám připomínán Mariin stesk, že ač je plná milostí (Lk 1,28) i pro všechny naše potřeby, mnoho milostí nemůže zazářit, být dáno potřebným, protože o ně neprojevují zájem.
Souvislosti s medailkou Neposkvrněného početí jsou uvedeny u památky Kateřiny L. 31. 12. Liturgická oslava Početí Panny Marie se začala konat 9. prosince od konce VII. století na Východě. Ve Španělsku je tato oslava udávána od VIII. století. Od IX. století byla šířena řeckými osadníky v jižní Itálii a na Sicílii. V Irsku byl tou dobou svátek Neposkvrněného početí slaven pod názvem "Velký svátek Panny Marie". Na jihovýchodě Anglie jeho slavení zavedl ve své diecézi sv. Anselm z Canterbury v XI. století. U nás byl slaven již kolem roku 1200. Františkáni svátek Neposkvrněného početí zařadili na generální kapitule v Pise r. 1263 do liturgického kalendáře celého řádu. Na celou církev byl rozšířen v roce 1476 papežem Sixtem IV. a od dalšího roku byl uváděn v římském kalendáři. Papež Alexander VII. v r. 1661 jasně označil, že se jedná o oslavu Posvěcení Panny Marie od prvního okamžiku její existence.
PŘEDSEVZETÍ, MODLITBA
Dnešek oslavím účastí na mši svaté a využiji možnosti vyprošovat si potřebné milosti.
Bože, Tys uchránil Pannu Marii od dědičné viny, aby byla důstojným příbytkem Tvého Syna, a pro jeho budoucí zásluhy jsi ji už od počátku zahrnul svou milostí; na její přímluvu pomáhej i nám, ať čistí dojdeme k Tobě. Prosíme o to skrze Tvého Syna Ježíše Krista, našeho Pána, neboť on s Tebou v jednotě Ducha svatého žije a kraluje po všechny věky věků. Amen
(závěrečná modlitba z breviáře)
odkaz
|
|
|
3
|
|
1. 11.09.2016, 13:50
To znamená, že Boh jej dal milosť, že sama ona bola svojou matkou svatou Annou pocata bez dedicneho hriechu a nasledne cely zivot nemala hriech, nie zo svojej podstaty alebo zasluhy - ale tak jej ucinil Boh. Boh si pripravil matku svojho Syna Jezisa Krista - a keby to bola bezna zena, mala by dedicny hriech aj bezne hriechy. To je nemyslitelne. K Bohu nic neciste nemoze ist a byt s nim.
▲
11.09.2016, 13:57
|
L****a: K Bohu nic neciste nemoze ist a byt s nim.
To znamená, že ty k bohu v živote, ani po smrti nepôjdeš, pretože ty si nečistá. Iba ak by si klamala, že si v živote nesúložila, a nikdy si nemala menštruáciu. A to nehovorím o Ďalších nečistotách, ako napríklad špina za nechtami.
|
|
|
4
|
|
1. 11.09.2016, 13:50
To znamená, že Boh jej dal milosť, že sama ona bola svojou matkou svatou Annou pocata bez dedicneho hriechu a nasledne cely zivot nemala hriech, nie zo svojej podstaty alebo zasluhy - ale tak jej ucinil Boh. Boh si pripravil matku svojho Syna Jezisa Krista - a keby to bola bezna zena, mala by dedicny hriech aj bezne hriechy. To je nemyslitelne. K Bohu nic neciste nemoze ist a byt s nim.
▲
11.09.2016, 13:57
|
Biblia nám však nedáva žiadny dôvod veriť, že Mária bola bezhriešna. V skutočnosti nám Biblia dáva všetky dôvody na to, aby sme verili, že Ježiš Kristus je jedinou Osobou, ktorá nebola „nakazená” hriechom a ani nikdy žiadny hriech nespáchala (Kazateľ 7:20; Rimanom 3:23; 2 Korinťanom 5:21; 1 Petrova 2:22; 1 Jánova 3:5).
Modliť sa k Márií ako „k plnej milosti“ je pokus o okradnutie jedinečnosti Pána Ježiša Krista. Nazývať Máriu „milosti plnou“ je takisto urážka jej osoby. Ona sa tešila, že mala Spasiteľa. Vyhlásila: „Velebí moja duša Pána a môj Duch jasá v Bohu, mojom Spasiteľovi (Lk 1: 46-47). Nazýva Boha „Spasiteľom“, pretože On zachraňuje ľud od hriechu. A tak dokonca aj Pánova matka potrebovala Spasiteľa.
Mária podľa Biblie nie je milosti plná, ale milosťou obdarená. Jedine katolícky preklad Biblie o Márii hovorí ako milosti plnej (Lk 1,28). A je to zlý preklad. Mária je milosťou obdarená.
|
|
|
5
|
|
4. 11.09.2016, 13:57
Biblia nám však nedáva žiadny dôvod veriť, že Mária bola bezhriešna. V skutočnosti nám Biblia dáva všetky dôvody na to, aby sme verili, že Ježiš Kristus je jedinou Osobou, ktorá nebola „nakazená” hriechom a ani nikdy žiadny hriech nespáchala (Kazateľ 7:20; Rimanom 3:23; 2 Korinťanom 5:21; 1 Petrova 2:22; 1 Jánova 3:5).
Modliť sa k Márií ako „k plnej milosti“ je pokus o okradnutie jedinečnosti Pána Ježiša Krista. Nazývať Máriu „milosti plnou“ je takisto urážka jej osoby. Ona sa tešila, ž...
▲
11.09.2016, 13:58
|
Lk 1,28 A keď vošiel ku nej anjel, povedal: Raduj sa, obdarená milosťou! Pán s tebou, ty požehnaná medzi ženami!
|
|
|
8
|
|
5. 11.09.2016, 13:58
Lk 1,28 A keď vošiel ku nej anjel, povedal: Raduj sa, obdarená milosťou! Pán s tebou, ty požehnaná medzi ženami!
▲
11.09.2016, 14:08
|
Mas pozmenenu Biblu, Lukas 1,28 - pise takto: 8 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Zamerne tvoj protestansky vodca pozmenil Bibliu.
|
|
|
10
|
|
8. 11.09.2016, 14:08
Mas pozmenenu Biblu, Lukas 1,28 - pise takto: 8 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Zamerne tvoj protestansky vodca pozmenil Bibliu.
▲
11.09.2016, 14:32
|
Jediný,kto bol plný milosti a pravdy,bol Pán Ježiš / gr.orig. pleres charistos /
Panna Mária bola obdarená milosťou / kecharitomene /.
Takže,ak trochu porozmýšľaš lea,zbadáš,prečo katol. biblia nevychádza z orig.gréckych textov.
|
|
|
15
|
|
8. 11.09.2016, 14:08
Mas pozmenenu Biblu, Lukas 1,28 - pise takto: 8 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Zamerne tvoj protestansky vodca pozmenil Bibliu.
▲
11.09.2016, 14:51
|
Lea , kto pochopí podstatu hriešnosti človeka, už ani nepotrebuje k tomu rozne preklady a vysvetlovania......
Podstatou je že KAZDY clovek, ktorý príde na tento svet prirodzeným spôsobom je hriesny....(nedokaze žiť bez hriechu)
Prirodzeny sposob, to je z vole muža a ženy.......Takto sa narodila aj Maria.
Bezhriesny može byť len niekto, kto sa narodil nadprirodzeným spôsobom....a to sa u Ježiša stalo. nebolo to bez vole muža.....
stacilo k tomu panenske ženske telo.....(stacilo že Marie bola panna a nepoznala do vtedy muža....)
Toto musíš pochopiť, a uz nebudes potrebovať si to dokazovať písmom......
AK BY ZIL NA ZEMI CO LEN JEDEN CLOVEK BEZ HRIECHU, KRISTOVA OBET BY BOLA ZBYTOCNA!!!!
Je to o prušitelnom a neporušitelnom semene......semeno muža je porušiteľné, a semeno Boha je neporušiteľné....
|
|
|
19
|
|
1. 11.09.2016, 13:50
To znamená, že Boh jej dal milosť, že sama ona bola svojou matkou svatou Annou pocata bez dedicneho hriechu a nasledne cely zivot nemala hriech, nie zo svojej podstaty alebo zasluhy - ale tak jej ucinil Boh. Boh si pripravil matku svojho Syna Jezisa Krista - a keby to bola bezna zena, mala by dedicny hriech aj bezne hriechy. To je nemyslitelne. K Bohu nic neciste nemoze ist a byt s nim.
▲
11.09.2016, 17:23
|
Nebola plna milosti, bola omilostena...
Hej ani Jezis sa nemoze narodit v spinavych jasliach, ale v zlatom palaci..
Ja som myslel, ze pre Boha nie je nic nemozne, ale zda sa ze ty ho robis neschopneho
|
|
|
6
|
20 Lebo niet spravedlivého človeka na zemi, ktorý by robil dobré a nehrešil.
23 Lebo nieto rozdielu, lebo všetci zhrešili a postrádajú slávy Božej
21 Lebo toho, ktorý nepoznal hriechu, učinil za nás hriechom, aby sme my boli spravedlivosťou Božou v ňom.
21 Lebo nato ste povolaní, pretože aj Kristus trpel za nás zanechajúc nám príklad, aby ste nasledovali jeho šľapaje, 22 ktorý neučinil hriechu, ani sa nenašla v jeho ústach lesť;
5 A viete, že sa on ukázal nato, aby sňal naše hriechy, a hriechu v ňom niet.
V biblii je jasné lea, že len Ježiš kristus bol bezhriešny, nie Mária.
Ale to by si musela vedieť čo v písme stojí.
|
|
|
7
|
|
6. 11.09.2016, 14:02
20 Lebo niet spravedlivého človeka na zemi, ktorý by robil dobré a nehrešil.
23 Lebo nieto rozdielu, lebo všetci zhrešili a postrádajú slávy Božej
21 Lebo toho, ktorý nepoznal hriechu, učinil za nás hriechom, aby sme my boli spravedlivosťou Božou v ňom.
21 Lebo nato ste povolaní, pretože aj Kristus trpel za nás zanechajúc nám príklad, aby ste nasledovali jeho šľapaje, 22 ktorý neučinil hriechu, ani sa nenašla v jeho ústach lesť;
5 A viete, že sa on ukázal nato, aby sňal naše h...
▲
11.09.2016, 14:07
|
Biblia jasne pise a to je klucove:
Lukas 1, 28-31
Pridaj záložku 28 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Pridaj záložku 29 Ona sa nad jeho slovami zarazila a rozmýšľala, čo znamená takýto pozdrav.
Pridaj záložku 30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
Pridaj záložku 31 Počneš a porodíš syna a dáš mu meno Ježiš.
|
|
|
9
|
|
7. 11.09.2016, 14:07
Biblia jasne pise a to je klucove:
Lukas 1, 28-31
Pridaj záložku 28 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Pridaj záložku 29 Ona sa nad jeho slovami zarazila a rozmýšľala, čo znamená takýto pozdrav.
Pridaj záložku 30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
Pridaj záložku 31 Počneš a porodíš syna a dáš mu meno Ježiš.
▲
11.09.2016, 14:30
|
Pridaj záložku 28 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Pridaj záložku 30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
tie verše si tak odporújú že to až bolí.
Lk 1,28 A keď vošiel ku nej anjel, povedal: Raduj sa, obdarená milosťou! Pán s tebou, ty požehnaná medzi ženami!
30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
(všetky biblie majú napísané obdarená milosťou okrem vašej )
ten váš preklad nedáva zmysel.
najprv jej povie Zdravas Mária milosti plná a potom našla milost u Boha?
Keď našla milosť u Boha, nemohla byť milosti plná. Lebo len Boh je milosti plný
|
|
|
12
|
|
9. 11.09.2016, 14:30
Pridaj záložku 28 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Pridaj záložku 30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
tie verše si tak odporújú že to až bolí.
Lk 1,28 A keď vošiel ku nej anjel, povedal: Raduj sa, obdarená milosťou! Pán s tebou, ty požehnaná medzi ženami!
30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
(všetky biblie majú napísané obdarená milosťou okrem vašej )
ten váš pre...
▲
11.09.2016, 14:34
|
prečo potom nevyvyšujete aj štefana ako máriu? veď vo vašej biblii sa píše
Sk 6,8 A Štefan, plný viery, milosti a moci, činil veliké zázraky a divy medzi ľudom.
|
|
|
20
|
|
7. 11.09.2016, 14:07
Biblia jasne pise a to je klucove:
Lukas 1, 28-31
Pridaj záložku 28 Anjel prišiel k nej a povedal: "Zdravas, milosti plná, Pán s tebou."
Pridaj záložku 29 Ona sa nad jeho slovami zarazila a rozmýšľala, čo znamená takýto pozdrav.
Pridaj záložku 30 Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha.
Pridaj záložku 31 Počneš a porodíš syna a dáš mu meno Ježiš.
▲
11.09.2016, 17:26
|
1. pozri si grecky original, kde je kecharitomene a nie pleres charitos, takze omilostena a nie plna milosti
2. Nasla milost, pretoze si ju zvolil, aby porodila Jezisa
Nic viac v tom nevidim..
|
|
|
11
|
Teda nič v zlom, ale uvedomujete si že sa tu medzi sebou priete úplne zybtočne? Že ani jedna strana evidentne nepresvedčí tú druhú? Leu vaše citáty z biblie nezaujímajú, jej biblia je katechizmus. To ste si už mohli všimnúť.
|
|
|
13
|
|
11. 11.09.2016, 14:33
Teda nič v zlom, ale uvedomujete si že sa tu medzi sebou priete úplne zybtočne? Že ani jedna strana evidentne nepresvedčí tú druhú? Leu vaše citáty z biblie nezaujímajú, jej biblia je katechizmus. To ste si už mohli všimnúť.
▲
11.09.2016, 14:35
|
A tysi zase Lea uvedom, že tvoj katechizmus nezaujíma ľudí ktorý sa usilujú svoju vieru zakladať iba na Písme.
|
|
|
14
|
Nasledujúce tituly Márie si zrovnajte s Ježišovými titulmi ktoré sa pripisujú v Biblii jedine jemu:
Ježiš ako Spasiteľ, Záchranca Jn 4, 42; Sk 4,11-12; Hebr 14,25; Oz 13,4 – Mária Záchrankyňa
Ježiš ako trpiaci služobník Sk14,22; 1Pt2,21-24; Hebr 13,12 – Mária trpiaca služobnica
Ježiš, dielo vykúpenia dokončené Iz53,5; 1Pt3,18; Hebr10,12-14 – Mária dielo vykupiteľa pokračuje
Ježiš ako jediný Prostredník Iz 53,12; Rim8,34; Hebr8,6 a 12,24 – Mária Prostrednica
Ježiš Príhovorca Iz53,12; Rim8,34 – Mária Prímluvnica
Ježiš Obhájca 1Jn2,1-2; Hebr9,24 – Mária Obhájkyňa
Ježiš Vykupiteľ Ž31,5; Tit2,13-14; Zjv5,9 – Mária Spoluvykupiteľka
Ježiš Bezhriešny 2Kor5,21; Mt19,17; 1Jn3,5; Rim3,23 – Mária Bezhriešna, Nepoškvrnené počatie
Ježiš Všadeprítomný Ž139,7-9; Hebr13,5; Mt28,20 – Mária Všadeprítomná
Ježiš Božský Ž 86,10; Iz 44,6; Jn 1, 1; Jn 1,14 – Mária Božská
Ježiš Hoden uctievania Ex 20,4-5; Sk 10,24-26; Zjv 22,8-9 – Mária Hodná uctievania
Ježiš Kráľ pokoja Iz 9,6; Kol 1,19-20 – Mária Kráľovná pokoja
Ježiš Kráľ Kráľov 1Tim 6,15-16; Flp 2,9-11 – Mária Kráľovná Kráľovien
Ježiš Nový Adam 1kor 15,22; 1Kor 15,45 – Mária Nová Eva
Ježiš vzatý do neba v tele Jn 6,62; Ef 4,8-10; 1Kor 15,14 – Mária vzatá do neba v tele
Ježiš Ochranca Ž 59,11; Ž 119,114; Prís 3,5 – Mária Ochrankyňa
Ježiš koná zázraky Jn 20,30; Sk 2,22 – Mária koná zázraky
Ježiš Prorok Dt 18, 18-19; Iz 46,10; Jn 7,40 – Mária Prorokyňa
Ježiš Ranná Hviezda 2Pt, 1-19; Zjv 22,16 – Mária Ranná Hviezda
Ježiš rozmliaždi satana Rim 16,20; 1Jn 3,8 – Mária rozmlaždi satana
Ježiš Kráľ národov Jer 10,7; Zjv 15,3 – Mária matka všetkých národov
|
|
|
16
|
Mária nezomrela za tvoje hriechy. Kristus zomrel za tvoje hriechy. Preto satan chce, aby si verila Márii miesto Kristovi.
|
|
|
17
|
|
16. 11.09.2016, 16:33
Mária nezomrela za tvoje hriechy. Kristus zomrel za tvoje hriechy. Preto satan chce, aby si verila Márii miesto Kristovi.
▲
11.09.2016, 16:34
|
Prvá a druhá veta - pravdivé. Tretia je logicky aj nabozensky nezmysel.
|
|
|
18
|
|
17. 11.09.2016, 16:34
Prvá a druhá veta - pravdivé. Tretia je logicky aj nabozensky nezmysel.
▲
11.09.2016, 16:55
|
Nie je to nezmysel. Satan chce, aby si verila inému než Kristovi. ktorý za teba zomrel. Preto si oklamaná.
|
|
|
|