1
|
Kňaz Belrusconiho nepripustil k prijímaniu.
odkaz, ikona Trezor
|
 |
|
21
|
|
1. Romann 29.06.2008, 08:29
Kňaz Belrusconiho nepripustil k prijímaniu.
http://voltaire.netkosice.sk, ikona Trezor
▲
01.07.2008, 09:02
|
ani iní rozvedení nemôžu pristupovať k sviatostiam, tak prečo by mal byť Belrucsoni výnimkou? tu nejde o to aký úrad zastáva.
osobne sa mi nepaci ani ten clanok, ktory jednoducho na konci spomenie, ze cirkev nepripusta rozvod ani keby slo o zivot, - cirkev nejedna s ludmi ako s vecami, ale ma pred ocami ich dostojnost, ku kazdemu manzelstvu, ktore o to poziada, zaujima svoj postoj az po dokladnom preskumani - cirkev ma svoj tribunal a tam sa zaoberaju manzelskymi kauzami - je to riadny sudny proces, ktoreho vysledkom moze byt rozluka alebo aj nulita manzelstva
|
 |
|
2
|
Ak by to ten kňaz neurobil, tak by to vyzeralo tak, že on s tým súhlasí a podporuje jeho konanie, čo by bolo nesprávne. Kňaz konal správne. Neviem, komu sa čo zdá divné.
|
 |
|
3
|
Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva...
|
 |
|
4
|
|
3. 29.06.2008, 15:48
Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva...
▲
29.06.2008, 17:46
|
Degon dnes, 15:48
Čo to táraš?! Ukáž mi vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv výnimku o ktorej píšeš.
|
 |
|
5
|
|
4. Romann 29.06.2008, 17:46
Degon dnes, 15:48
Čo to táraš?! Ukáž mi vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv výnimku o ktorej píšeš.
▲
29.06.2008, 22:21
|
Romann, ale trošku slušnosti vo výrazoch by ti neuškodilo. Je to aj prejav tvojej inteligencie a kulturnosti.
|
 |
|
9
|
|
5. 29.06.2008, 22:21
Romann, ale trošku slušnosti vo výrazoch by ti neuškodilo. Je to aj prejav tvojej inteligencie a kulturnosti.
▲
30.06.2008, 10:29
|
Pohodka včera, 22:21
Ktoré neslušné výrazy som použil? Cituj. Inak vďaka za starostlivosť o moju inteligenciu. Tá je nezávislá od tvojho hodnotenia a starostlivosti :-)
|
 |
|
6
|
|
3. 29.06.2008, 15:48
Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva...
▲
30.06.2008, 04:55
|
ono s tými ľudskými právami,má každé náboženstvo problémi.
|
 |
|
7
|
|
6. 30.06.2008, 04:55
ono s tými ľudskými právami,má každé náboženstvo problémi.
▲
30.06.2008, 07:35
|
Vieme svoje fajer z reálu. Nebudem sa radšej rozpisovať, lebo Romann zase napíše, že som nevedomá.
|
 |
|
8
|
|
7. 30.06.2008, 07:35
Vieme svoje fajer z reálu. Nebudem sa radšej rozpisovať, lebo Romann zase napíše, že som nevedomá.
▲
30.06.2008, 10:26
|
Kedy? Kde som napísal, že si nevedomá? Cituj.
|
 |
|
15
|
|
3. 29.06.2008, 15:48
Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva...
▲
30.06.2008, 18:37
|
Degon; ... a cirkevné ano? ;-)
|
 |
|
16
|
|
3. 29.06.2008, 15:48
Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva...
▲
30.06.2008, 18:39
|
Degon; ...Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva... a cirkevné ano? ;-)
|
 |
|
17
|
|
3. 29.06.2008, 15:48
Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva...
▲
30.06.2008, 18:40
|
Degon; ...Eucharistia je kresťanská sviatosť na ktorú sa nevzťahujú občianske a ľudské práva... a cirkevné? ;-)
|
 |
|
10
|
Niektorí ľudia sa nedajú presvedčiť o tom že sa mýlia, lebo si "tvrdo" presadzujú to svoje (tým nechcem povedať, že sú natvrdlí)... 
|
 |
|
11
|
|
10. 30.06.2008, 11:15
Niektorí ľudia sa nedajú presvedčiť o tom že sa mýlia, lebo si "tvrdo" presadzujú to svoje (tým nechcem povedať, že sú natvrdlí)...
▲
30.06.2008, 14:08
|
Degon 11:15.
Priznanie je síce poľahčujúca okolnosť - keď to o sebe tvrdíš.
Preto sa ťa ešte raz pýtam: "Ukáž mi vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv výnimku o ktorej píšeš." A nevyhýbaj sa odpovedi.
|
 |
|
12
|
|
11. Romann 30.06.2008, 14:08
Degon 11:15.
Priznanie je síce poľahčujúca okolnosť - keď to o sebe tvrdíš.
Preto sa ťa ešte raz pýtam: "Ukáž mi vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv výnimku o ktorej píšeš." A nevyhýbaj sa odpovedi.
▲
30.06.2008, 17:11
|
Katolícka cirkev má svoje pomienky, na základe ktorých pripúšťa či nepripúšťa k prijímaniu. Vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv nie je žiadne "právo za každých okolností a podmienok dostať od Katolíckej cirkvi sväté prijímanie". :-) A nie je tam ani žiadna povinnosť "aby Katolícka cirkev za každých okolností a podmienok pripúšťala kohokoľvek na sväté prijímanie". :-)
Avšak neviem, o čo ide v tomto prípade - kňaz Belrusconiho nepripustil k prijímaniu; takže priamo k tomu sa nevyjadrujem.
|
 |
|
13
|
|
11. Romann 30.06.2008, 14:08
Degon 11:15.
Priznanie je síce poľahčujúca okolnosť - keď to o sebe tvrdíš.
Preto sa ťa ešte raz pýtam: "Ukáž mi vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv výnimku o ktorej píšeš." A nevyhýbaj sa odpovedi.
▲
30.06.2008, 17:22
|
Katolícka cirkev má svoje podmienky, na základe ktorých pripúšťa či nepripúšťa k prijímaniu. Vo Všeobecnej deklarácii ľudských práv nie je žiadne "právo za každých okolností a podmienok dostať od Katolíckej cirkvi sväté prijímanie". :-) A nie je tam ani žiadna povinnosť "aby Katolícka cirkev za každých okolností a podmienok pripúšťala kohokoľvek na sväté prijímanie". :-)
Avšak neviem, o čo ide v tomto prípade - kňaz Belrusconiho nepripustil k prijímaniu; takže priamo k tomu sa nevyjadrujem.
|
 |
|
14
|
ako sa to, " kto sce s vlkmi zit, musi s nima vyt" ... Belrusconi sa domnieval ,ze ich precura,...a neprecural (-:
|
 |
|
18
|
Jednoducho a vystizne to zhrnula Dorota. Podla Vs. deklaracie ludskych prav ma sice kazdy pravo vyznavat vlastne nabozenstvo a zucastnovat sa na bohosluzbach a pod., ale je to to iste, ako napr. ze tvoje dieta ma pravo na vzdelanie, ale ked tam chce chodit, tak musi splnat urcite podmienky, atd.
|
 |
|
19
|
Jednoducho a vystizne to zhrnula Dorota. Podla Vs. deklaracie ludskych prav ma sice kazdy pravo vyznavat vlastne nabozenstvo a zucastnovat sa na bohosluzbach a pod., ale je to to iste, ako napr. ze tvoje dieta ma pravo na vzdelanie, ale ked chce chodit do skoly, tak musi splnat urcite podmienky, atd.
|
 |
|
20
|
|
19. 30.06.2008, 18:57
Jednoducho a vystizne to zhrnula Dorota. Podla Vs. deklaracie ludskych prav ma sice kazdy pravo vyznavat vlastne nabozenstvo a zucastnovat sa na bohosluzbach a pod., ale je to to iste, ako napr. ze tvoje dieta ma pravo na vzdelanie, ale ked chce chodit do skoly, tak musi splnat urcite podmienky, atd.
▲
30.06.2008, 21:00
|
ano, ale otazkou stale ostava ci su nabozenstva pre ludi alebo ludia pre nabozenstvo (-:
|
 |
|
22
|
V tomto je Katolícka cirkev zásadová... Pokiaľ viem, aspoň niektoré iné kresťanské cirkvi (protestanské a pod.) umožňujú prijímanie aj rozvedeným. Je pravda, že aj samotné prijímanie ponímajú "len" ako symbol, hoci dôležitý.
|
 |
|
23
|
|
22. Krištof 01.07.2008, 13:36
V tomto je Katolícka cirkev zásadová... Pokiaľ viem, aspoň niektoré iné kresťanské cirkvi (protestanské a pod.) umožňujú prijímanie aj rozvedeným. Je pravda, že aj samotné prijímanie ponímajú "len" ako symbol, hoci dôležitý.
▲
01.07.2008, 13:56
|
Krištof, je vidieť, že máš prehlad. Katolická cirkev ani krt nevinného dieťaťa nevykoná, pokial rodičia nie sú sobášení v katolickom kostole. O príjímani, ani radšej nehovorím 
|
 |
|
30
|
|
23. 01.07.2008, 13:56
Krištof, je vidieť, že máš prehlad. Katolická cirkev ani krt nevinného dieťaťa nevykoná, pokial rodičia nie sú sobášení v katolickom kostole. O príjímani, ani radšej nehovorím 
▲
02.07.2008, 09:35
|
Dolezite je vediet, Pohodka, preco to Cirkev neurobi. Ide o to, ze krst ma svoje prava, ale vyplyvaju z neho aj povinnosti. Preto je dolezite, aby bol garant zo strany rodicov, ze dieta vychovaju v katolickej viere. Ak oni sami ziju vzdialeni od Cirkvi je to potom zlozite. Neviem, je to moj osobny nazor, ale ak by som nechcela deti vychovavat vo viere, tak by som ich nedala pokrstit. Lebo mnohi rodicia to tak robia, daju dieta pokrstit a potom sa na jeho zivot viery vykaslu a pritom su do urciteho casu za neho rovnako zodpovedny ako za fyzicky zivot. Potom je lepsie nedat ho pokrstit a v neskorsom veku sa moze rozhodnut same. Je to logickejsie ako dat ho pokrstit a potom povedat, ze "dala som ho pokrstit a ono nech sa rozhodne". Uz samym "dala som ho pokrstit" totiz rozhoduje za to dieta.
|
 |
|
32
|
|
30. 02.07.2008, 09:35
Dolezite je vediet, Pohodka, preco to Cirkev neurobi. Ide o to, ze krst ma svoje prava, ale vyplyvaju z neho aj povinnosti. Preto je dolezite, aby bol garant zo strany rodicov, ze dieta vychovaju v katolickej viere. Ak oni sami ziju vzdialeni od Cirkvi je to potom zlozite. Neviem, je to moj osobny nazor, ale ak by som nechcela deti vychovavat vo viere, tak by som ich nedala pokrstit. Lebo mnohi rodicia to tak robia, daju dieta pokrstit a potom sa na jeho zivot viery vykaslu a pritom su do urcite...
▲
02.07.2008, 12:54
|
Arwen, také isté povinosti krstných rodičov majú aj evanjelici, alebo kalvinisti. Na rozdiel od katolickej cirvi, nežiadajú, aby krsní rodičia boli sobášení v kostole. Dokonca krtnými rodičmi dieťaťa môžu byť, aj katolického vyznania. Pýtam sa, prečo je katolická cirkev v 21. storočí a po niekolkodesaťročí náboženskej neslobody, taká fanatická. 
|
 |
|
33
|
|
32. 02.07.2008, 12:54
Arwen, také isté povinosti krstných rodičov majú aj evanjelici, alebo kalvinisti. Na rozdiel od katolickej cirvi, nežiadajú, aby krsní rodičia boli sobášení v kostole. Dokonca krtnými rodičmi dieťaťa môžu byť, aj katolického vyznania. Pýtam sa, prečo je katolická cirkev v 21. storočí a po niekolkodesaťročí náboženskej neslobody, taká fanatická. 
▲
02.07.2008, 13:54
|
ja nerozpravam o krstnych rodicoch, ale o vlastnych rodicoch. katolicka cirkev ziada, aby veriaci, ktory sa zarucuju, ze budu vychovavat vo viere boli dospelymi krestanmi, teda, aby mali uz nejaku tu cestu viery za sebou, nemoze sprevadzat ten, kto nepozna cestu. ak krstni rodicia nie su sobaseni v kostole, tak to znamena, ze neziju podla toho co vyznavaju, lebo katolici hovoria o manzelstve ako o sviatosti (ak hovorim priamo o sobasi, netvrdim, ze vo vsetkom neziju podla svojho predsvedcenia). Ide o tom, ze manzelstvo je nieco co sa bytostne dotyka cloveka, preto k nemu treba mat aj co sa tyka viery jasny postoj - ak som clenom katolickej cirkvi, tak zaujimam rovnaky postoj, ale to neznamena, ze clenovia rkc su bez vlastnych nazorov, ci postojov, dolezite je v podstatnych veciach zachovat jednotu a v ostatnych tolerovat nazor ineho.
A este nieco - snahou RKC je nezabudat na korene, preto ani v 21. storoci nemeni to co je podstatne a nemenitelne, ale to neznamena, ze je fanaticka - fanatizmus je o niecom inom.
|
 |
|
24
|
Pohodka, ja hovorím - možno diplomaticky - o plusoch a mínusoch Katolíckej cirkvi. 
|
 |
|
25
|
|
24. Krištof 01.07.2008, 14:01
Pohodka, ja hovorím - možno diplomaticky - o plusoch a mínusoch Katolíckej cirkvi. 
▲
01.07.2008, 14:47
|
Krištof, bola by som rada, keby si odložil diplomaciu a povedal mi niečo o plusoch katolickej cirvi. Som trpezlivá, preto trpezlivo čakám 
|
 |
|
26
|
Pohodka, tak bez diplomacie: nechce sa mi vysvetľovať ti (tu na df. sk) to, čo považujem za plusy Katolíckej cirkvi. :-)
|
 |
|
28
|
|
26. Krištof 01.07.2008, 15:58
Pohodka, tak bez diplomacie: nechce sa mi vysvetľovať ti (tu na df. sk) to, čo považujem za plusy Katolíckej cirkvi. :-)
▲
01.07.2008, 16:32
|
Rešpektujem to Krištof 
|
 |
|
31
|
|
26. Krištof 01.07.2008, 15:58
Pohodka, tak bez diplomacie: nechce sa mi vysvetľovať ti (tu na df. sk) to, čo považujem za plusy Katolíckej cirkvi. :-)
▲
02.07.2008, 10:10
|
 chces naznacit, ze na vysvetlovanie plusov katolickej cirkvi potrebujes diplomaticky pristup? a to uz preco? (-:
|
 |
|
27
|
Zaujímavé, keď som čítala Pohodku a Krištofa, našla som dole tento náhodný výrok -
Neexistuje cesta ku šťastiu, pretože šťastie je cesta.
Podľa mňa si každý vyberá to svoje šťastie, svoju cestu a je zbytočné presviedčať niekoho iného o výhodách, či nevýhodách toho nášho šťastia, veď nemusí byť šťastím preňho 
|
 |
|
29
|
|
27. 01.07.2008, 16:07
Zaujímavé, keď som čítala Pohodku a Krištofa, našla som dole tento náhodný výrok -
Neexistuje cesta ku šťastiu, pretože šťastie je cesta.
Podľa mňa si každý vyberá to svoje šťastie, svoju cestu a je zbytočné presviedčať niekoho iného o výhodách, či nevýhodách toho nášho šťastia, veď nemusí byť šťastím preňho 
▲
01.07.2008, 16:35
|
Berenika, ja som to nečítala, ale považujem to za správny a pravdivý výrok. Čo je šťastie pre mňa, menusí byť šťastím iného. 
|
 |
|
34
|
No toto ? To sa ešte nestalo. Dnes sa len v dvoch náboženských témach diskutovala 
|
 |
|
35
|
|
34. 04.07.2008, 22:46
No toto ? To sa ešte nestalo. Dnes sa len v dvoch náboženských témach diskutovala 
▲
04.07.2008, 23:16
|
zaloz si vlastne :-D
ale nie, srandujem, je to o tom,ze tieto temy s arychlo vycerpaju. a stale sa dookola opakuju. 
|
 |
|
36
|
|
35. dorota 04.07.2008, 23:16
zaloz si vlastne :-D
ale nie, srandujem, je to o tom,ze tieto temy s arychlo vycerpaju. a stale sa dookola opakuju. 
▲
04.07.2008, 23:45
|
Ja a založiť nábožensku tému ? Ešte dobre, že mám zmysel pre humor
Dorota, nielen témy sa vyčerpajú, ale aj ich diskutéri. Všimni si kolko ich už mlčí 
|
 |
|
|