hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Neuznávam novoty v Katolíckej Cirkvi

príspevkov
12
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 23.5.2021 01:53 Klein
posledná zmena 23.5.2021 16:52
1
23.05.2021, 01:53
Mnohé zavedené zmeny v Cirkvi druhý vatikánsky koncil vôbec nenariadil. Práve opak je pravda.
Konštitúcia o posvätnej liturgii druhého vatikánskeho koncilu, Sacrosantum Concilium, je vo svojej podstate veľmi konzervatívny dokument.
Napr. navrhuje zachovať latinčinu v liturgii, gregoriánske spevy cez bohoslužbu, k modernej hudbe sa stavia veľmi zdržanlivo a povoľuje ju len so súhlasom biskupa. Ani dobre známy zvyk slávenia omše tvárou k ľudu nenájdete v dokumentoch koncilu.
Dnes je latinčina takmer zabudnutá a gregoriánsku hudbu počuť len veľmi príležitostne.

Moderné kostoly odstraňujú Krista z centra chrámu, budujú bohostánok naboku a doslova odsúvajú Krista do úzadia.
Vždy v celých dejinách bol oltár so svätostánkom v strede podľa vzoru Jeruzalemského chrámu. Tak ako bola kedysi v centre vo svätyni archa zmluvy, ktorá v sebe obsahovala mannu, chlieb z neba, ktorým kŕmil Boh izraelitov počas putovania na púšti, tak bol svätostánok, ktorý obsahoval Krista (chlieb večného života) ozdobený sviecami a kvetmi ako to najsvätejšie v chráme.

Všetky tieto novoty však prišli až po koncile často krát z pochybných zdrojov.
Napriek tomu, že koncil súčasné zmeny nenariaďoval, mnohí kňazi sa od 70. rokov vydali do dobrodružstva experimentovania. Vymýšľali kreatívne „vylepšenia“ liturgie: vyhadzovali z kostolov kazateľnice, zábradlia a presúvali oltáre. Vraj koncil im to požehnal...

Benedikt XVI. pred svojím odchodom napísal na túto tému ostrú kritiku.
Varoval Cirkev, že to, čo sa zaviedlo do praxe po koncile a čo aj chápu častokrát kňazi, že od nich požaduje duch doby koncilu, je do značnej miery lož. Používa silné slová ako „koncil vytvorený médiami“. Pod rúškom "ducha" koncilu sa mohlo robiť skoro čokoľvek. Mnohí teológovia pritom šírili falošné učenie o novom začiatku pre Cirkev - tzv. „Nové Turíce“, ktoré koncil mal byť.
none
2

1. Klein 23.05.2021, 01:53

Mnohé zavedené zmeny v Cirkvi druhý vatikánsky koncil vôbec nenariadil. Práve opak je pravda.
Konštitúcia o posvätnej liturgii druhého vatikánskeho koncilu, Sacrosantum Concilium, je vo svojej podstate veľmi konzervatívny dokument.
Napr. navrhuje zachovať latinčinu v liturgii, gregoriánske spevy cez bohoslužbu, k modernej hudbe sa stavia veľmi zdržanlivo a povoľuje ju len so súhlasom biskupa. Ani dobre známy zvyk slávenia omše tvárou k ľudu nenájdete v dokumentoch koncilu.
Dnes je ...

23.05.2021, 02:07
odkaz

Toto je pravá katolícka liturgia:
Dokonalosť, nádhera, majestátnosť, gregoriánska hudba, krásne rúcha, vznešený oltár...
none
4

1. Klein 23.05.2021, 01:53

Mnohé zavedené zmeny v Cirkvi druhý vatikánsky koncil vôbec nenariadil. Práve opak je pravda.
Konštitúcia o posvätnej liturgii druhého vatikánskeho koncilu, Sacrosantum Concilium, je vo svojej podstate veľmi konzervatívny dokument.
Napr. navrhuje zachovať latinčinu v liturgii, gregoriánske spevy cez bohoslužbu, k modernej hudbe sa stavia veľmi zdržanlivo a povoľuje ju len so súhlasom biskupa. Ani dobre známy zvyk slávenia omše tvárou k ľudu nenájdete v dokumentoch koncilu.
Dnes je ...

23.05.2021, 07:21
Ale klein....neprehanaj...zidia si nosili svoju archu zo sebou...a ako dopadli...
Jednoducho sa cirkev snazi do liturgie zapojit vsetkych ludi...urobit omsu putavejsiu, prijatelnejsiu aj pre mladych....ale to najpodstatnejsie na nej sa nezmenilo !
A co sa tyka bohostankov...tak su dokonca dva !
none
3
23.05.2021, 02:22
Klein, keby si prišiel s tým, že Cirkev odmietla božstvo Ježiša, alebo niečo podobné.

Ale toto?
none
5
23.05.2021, 11:18
V tomto by som problém nevidel, t.j. v zavedení národných jazykov ako liturgických, veď Boh nie je viazaný ľudskou rečou, problém nevidím ani v slúžení Sv.omše tvárou k ľudu. Premiestňovanie Bohostánku je vec už vážnejšia, ale nikdy som nebol v kostole, ktorý by nemal Bohostánok umiestnený vpredu pri oltári.

Problém je skôr v duchovnej rovine, v strate viery. Je mnoho katolíkov, ktorí vieru nežijú. Viera je pre nich len informatívna a nie performatívna. Potom v rozhovore s nimi môžeme badať silný odklon od katolíckej náuky, hoci ich v Nedeľu vidíme v kostole. Jozef Ratzinger už v 60. rokoch hovoril o Cirkvi, že je Cirkev pohanov, azda preto, že videl obrovský duchovný úpadok západných krajín. Problémom nebol koncil, veď na ňom časť kléru chcelo priviesť Cirkev do vyššieho štádia duchovnej vyzretosti, to znamená, že odpoveďou na zmenu doby mala byť vyššia teologická sféra, ktorá vytvorí predpoklad na hlbšie vniknutie do zjavených právd, a tak sa zaistí silnejšia viera, ktorá bude schopná čeliť modernej dobe. To sa však nestalo a neskôr aj Jozef Ratzinger priznal, že azda uvažovali v príliš vysokých teologických sférach a to až tak, že iná časť kléru považovala závery koncilu za modernizmus a zradu predošlého smerovania Cirkvi. Vytvorila sa aj ďalšia skupina, ktorá chcela záverom koncilu prisúdiť nový - liberálny ráz , zmena paradigmy, ktorá nastaví kurz Cirkvi k voľnejšiemu chápaniu právd viery.

Nejasnosť koncilu sa nepodarilo v nasledujúcich rokoch dať na správnu mieru, a tak jeho závery si začali biskupské konferencie viac menej aplikovať po svojom. Výsledok nie je dobrý, vidíme to napr. v Nemeckej cirkvi, kde hrozí ďalšia schizma ale toto všetko je len produktom času, ktorý žijeme.
none
6

5. Astax1 23.05.2021, 11:18

V tomto by som problém nevidel, t.j. v zavedení národných jazykov ako liturgických, veď Boh nie je viazaný ľudskou rečou, problém nevidím ani v slúžení Sv.omše tvárou k ľudu. Premiestňovanie Bohostánku je vec už vážnejšia, ale nikdy som nebol v kostole, ktorý by nemal Bohostánok umiestnený vpredu pri oltári.

Problém je skôr v duchovnej rovine, v strate viery. Je mnoho katolíkov, ktorí vieru nežijú. Viera je pre nich len informatívna a nie performatívna. Potom v rozhovore s nimi môžeme ...

23.05.2021, 11:32
astax, a tiež si myslím, že RKC môže čokoľvek urobiť a už nič nepomôže....jednoducho mám silný pocit, že sa začínajú napĺňať eschatologické verše: ,, Ale či Syn človeka nájde vieru na zemi, keď príde? "
👍: Astax1
none
7

6. llliiitttiii 23.05.2021, 11:32

astax, a tiež si myslím, že RKC môže čokoľvek urobiť a už nič nepomôže....jednoducho mám silný pocit, že sa začínajú napĺňať eschatologické verše: ,, Ale či Syn človeka nájde vieru na zemi, keď príde? "

23.05.2021, 13:07
6. Áno, som toho názoru, že žijeme apokalyptické časy. Všetko toto je predpovedané vo Svätom Písme a vie o tom aj Cirkev "odkaz

Nehovorím, že parúziu môžeme datovať ale predsa si môžeme uvedomovať skutočnosti, ktoré upriamujú našu pozornosť na jej blízkosť. Nie je to blízkosť v ľudskom ponímaní, pretože ostražitosť človeka stráca svoju intenzitu už po pár mesiacoch "čakania".
Akoby teda Cirkev mala zareagovať na súčasný stav? Môžeme vidieť, že aktivity akéhokoľvek druhu neprispievajú k zvráteniu tejto situácie. Je preto potrebné s odvahou priznať, že tieto časy môžu byť časmi poslednými a v tomto smere je potom potrebné rozviť aj teológiu eschatológie posledných čias. V skutočnosti sa Cirkev nikdy prioritne nezaoberala touto témou a tá si ako taká hovela na okraji teológie až do polovice minulého storočia. Pod váhou udalostí minulého storočia sa eschatológia začala stávať dôležitejšou témou a Hans Urs Von Balthazar ju nazval náveterným rohom teológie 20. storočia.
Ale aj tento impulz viac menej zanikol, pretože medzi teológmi stále existuje zatrpknutosť voči eschatológii. Mnohí pastieri sú v tomto ohľade slepí a radšej priznajú akúsi dočasnú etapu života Cirkvi, akoby mali uveriť, že je tu možnosť blízkeho konca. A argumenty, ktoré môžeme podložiť Svätým Písmom tu sú, ale nik ich nechce počuť.

Tak sa naozaj spĺňa "Ale či Syn človeka nájde vieru na zemi, keď príde?" Viera v Ježišovej otázke nie je len vyjadrením súhlasu rozumu a vôle so zjavenými pravdami, ale ako hovorí exegéta: „Viera je tu toľko ako pevná dôvera, očakávanie spásy a úsilie i práca za spásu sveta“. Spása sveta znamená spása celku, nádej, ktorá sa môže uskutočniť iba pri druhom Kristovom príchode. Ak v tomto duchu čítame aj podobenstvo v súvislosti s ktorým Ježiš položil túto otázku, potom táto Ježišova otázka má pre nás inú výpovednú hodnotu. V podobenstve sa spomína vdova, ktorá chodí za sudcom, aby ju obránil, ten však nechce, ale nakoniec súhlasí. Keď takto koná nespravodlivý sudca, či by Boh neobránil tých, ktorí budú k nemu volať o oslobodenie? Ale či naozaj budú prosiť o oslobodenie?
Najväčší nápor zla je pred druhým príchodom Krista a práve v tomto čase by mala Cirkev volať Pána o oslobodenie, ktorý by svojím príchodom zničil jej nepriateľov. Ale či Cirkev volá o oslobodenie, t.j. či prosí o príchod Krista?

Myslím si, že práve toto vyjadruje Ježišova otázka, "Ale či Syn človeka nájde vieru v jeho príchod, keď nastane jeho čas?". Táto otázka nám evokuje aj odpoveď, a tak Kristus príde, keď ho ani Cirkev nebude čakať, a azda ho Cirkev čaká?
none
8

7. Astax1 23.05.2021, 13:07

6. Áno, som toho názoru, že žijeme apokalyptické časy. Všetko toto je predpovedané vo Svätom Písme a vie o tom aj Cirkev "http://www.katechizmus.sk/?action=getk&kid=927

Nehovorím, že parúziu môžeme datovať ale predsa si môžeme uvedomovať skutočnosti, ktoré upriamujú našu pozornosť na jej blízkosť. Nie je to blízkosť v ľudskom ponímaní, pretože ostražitosť človeka stráca svoju intenzitu už po pár mesiacoch "čakania".
Akoby teda Cirkev mala zareagovať na súčasný stav? Môžeme vidieť, ...

23.05.2021, 13:13
tak vieš ako ...dve tisíc rokov nechodil.....a kým sa to všetko odkresťančí.....to ešte chvíľu potrvá....
none
10

8. llliiitttiii 23.05.2021, 13:13

tak vieš ako ...dve tisíc rokov nechodil.....a kým sa to všetko odkresťančí.....to ešte chvíľu potrvá....

23.05.2021, 13:45
8. Tu nejde ani tak o "odkresťančenie". Myslím si, že kresťanská viera tu bude viac menej prítomná aj pred príchodom Krista. Dôležitá je ale plnosť pravdy, ktorá sa nachádza jedine v Katolíckej Cirkvi. Tuším to bol Sv.Tomáš Akvinský, ktorý hovorí, že svet existuje iba pre Cirkev, keď tu Cirkev nebude, nebude ani svet. Ale viera je fenomén, ktorý nie je z tohto sveta. My nedokážeme posúdiť koľko viery je v Cirkvi, a možno ak by sme videli Božími očami v akom duchovnom stave sa nachádza Cirkev, zaplakali by sme. Niečo nám napovedá už naše okolie, keď síce vidíme ľudí v kostole, v Nedeľu a prikázanie sviatky, ale títo istí ľudia sa hanlivo vyjadrujú voči Cirkvi vo svetskej spoločnosti, hovoria, že nie je dôležité v akej cirkvi sa nachádzame, keď súhlasia s hriechmi, ktoré Cirkev pokladá za smrteľné, keď neveria pravdám viery, ktoré Katolícka Cirkev učí. Aj tu na tomto fóre sú takí. Hoci idú dokonca na prijímanie, neveria v základné pravdy Cirkvi. Môžeme taký stav potom nazvať vierou v plnú pravdu? Nie je to potom odpad od pravej viery?
A tak to "odkresťančenie" už naozaj môže byť v pokročilom stave.
none
9
23.05.2021, 13:27
Kedy v historii NEBOLI apokalyptické časy?
none
11

9. Nadja 23.05.2021, 13:27

Kedy v historii NEBOLI apokalyptické časy?

23.05.2021, 13:50
9. Časť teológov síce vyznáva myšlienku, že obsah Jánovej apokalypsy sa nedá vztiahnuť iba na bezprostredný čas pred Ježišovým príchodom, ale časť teológov hovorí opak. Ja som zástanca prostrednej cesty, že Jánova apokalypsa a eschatologické rozpravy Krista môžeme z časti interpretovať na každú historickú dobu, ale zároveň najviac vypovedajú o čase pred parúziou.

Veď len ťažko by sme mohli vysvetliť obrazy dvoch šeliem, ktoré zasahujú celý svet ešte pred tým, ako nastúpil globalizmus.
none
12

11. Astax1 23.05.2021, 13:50

9. Časť teológov síce vyznáva myšlienku, že obsah Jánovej apokalypsy sa nedá vztiahnuť iba na bezprostredný čas pred Ježišovým príchodom, ale časť teológov hovorí opak. Ja som zástanca prostrednej cesty, že Jánova apokalypsa a eschatologické rozpravy Krista môžeme z časti interpretovať na každú historickú dobu, ale zároveň najviac vypovedajú o čase pred parúziou.

Veď len ťažko by sme mohli vysvetliť obrazy dvoch šeliem, ktoré zasahujú celý svet ešte pred tým, ako nastúpil globalizmus.

23.05.2021, 16:52
Zdá sa, že apokalypsa by sa mohla týkať doby, v ktorej boli kresťania prenasledovaní, Nera totiž považovali za šelmu a cisára Domitiana za jeho akusi inkarnaciu, číselná hodnota písmien - 666 - by tiež mohla znamenať meno Nero.
Podľa mňa však ktorákoľvek doba by vedela označiť dve šelmy, vrcholilo to však okolo r. 1000 po Kristovi, lebo tento čas je v Biblii spomenutý...
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 116 755 B vygenerované za : 0.125 s unikátne zobrazenia tém : 36 135 unikátne zobrazenia blogov : 537 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Ďakujem ti náš Stvoriteľ, chcem byť s Tebou večný priateľ, ty's život si nám podaroval, potom si sa kdesi schoval. Milujem Ťa milý Bože, nechcem s Tebou byť na nože. Moja vôľa snáď pom...

citát dňa :

Na to, aby ste na sebe začali pracovať nie je nikdy neskoro. Prestať s tým je však vždy príliš skoro.