hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Na počiatku bolo Slovo - 3

príspevkov
6
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 26.3.2018 04:47 teolog
posledná zmena 11.6.2018 23:49
1
26.03.2018, 04:47
“Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha [grécky ton theon] a to Slovo bolo Boh [grécky theos].“ - Ján 1:1

Tento verš obsahuje dve formy gréckeho podstatného mena theos (boh). Pred prvým stojí ton, čo je v gréčtine forma určitého člena, a v tomto prípade sa slovo theon vzťahuje na Všemohúceho Boha. No v druhom výskyte pred slovom theos určitý člen nie je. Bol tu člen len omylom vynechaný?

Učenec James Allen Hewett uvádza tento verš ako príklad a zdôrazňuje: „V takejto vetnej konštrukcii podstatné meno v podmete a podstatné meno v prísudku nie je jedno a to isté, nie sú rovnaké, totožné!
none
5

1. teolog 26.03.2018, 04:47

“Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha [grécky ton theon] a to Slovo bolo Boh [grécky theos].“ - Ján 1:1

Tento verš obsahuje dve formy gréckeho podstatného mena theos (boh). Pred prvým stojí ton, čo je v gréčtine forma určitého člena, a v tomto prípade sa slovo theon vzťahuje na Všemohúceho Boha. No v druhom výskyte pred slovom theos určitý člen nie je. Bol tu člen len omylom vynechaný?

Učenec James Allen Hewett uvádza tento verš ako príklad a zdôrazňuje: „V takejto vetn...

11.06.2018, 22:56
Teolog, odkiaľ poznaš tento výrok Jamesa Allena Hewetta. Klobuk dole, lebo toto nehovorí len on, ale všetci znalci greckej gramatiky.
Totiž v starovekom gréckom ponimani, ak sa slovom "LOGOS" označí osoba, tak sa tym myslí poverená osoba konať a hovoriť v mene niekoho. Týmto slovom sa zvykli označovať aj bežní ľudia ako hovorcovia.
Ján však chce povedať, že LOGOS, ako zastupca Boha nie je nejaky bežný človek vybrany spomedzi ľudí,
ale že je to "boh" (božsta bytosť); teda Logos Je hovorca a zastupca Boha, nie Boh sam.
Ján používa v 1.kapitole LOGOS 2x. Logos je tu najprv "boh" (gramaicky anartrozny theos)
a tento "theos" potom meni svoju podstatu na "sarx" (telo), teda potom už nema postatu "theos".
My kresťania dnešnej sučasnosti sme zvyknuty uvažovať len o JEDINOM Bohu.
Ale biblia rozlišuje až 4 druhy "bohov".
1. Jediny pravý Boh - to je Otec. SZ toto hohorí 10x, v NZ oveľa viac krat.
2. "boh" - ako božská bytosť, ktoa nema fyzicke telo (napr. anjeli)
3. "boh" - ako človek, ktoreho Boh poveril Božskymi pravomocami. Napr. Mojžiš, izraelski sudcovia)
4. "boh" - falošný boh, modla

My musime brať do uvahy všetky tieto kategorie, ked citame Bibliu.
Ked Ján píše, že Slovo bolo "boh", tak to automaticky neznamenu tu 1.kategoriu.
V tomto pripade ide o 2. spomenutu kategoriu - bozska bytosť.
Logos je najprv "theos" (boh, bozska bytosť), potom sa prevteluje do "sarx" (telesna bytosť).
Ján ich špecificky oddeľuje tak, ako to len dovoľuje grecka gramatika a logika.
Boh (Otec) je jediny pravy Boh - toto uznaval sam Ježiš, a nepovažoval za "Boha" (s veľkym B) sam seba.
- Toto je predsa uplne jasne z Jána 17:3.
Ján uvádza Boha (Otca) s členom pred Theos.
Logos je však "theos" bez člena, a Ján hovorí, že Logos je u Boha. Nie že tym Bohom je sám Logos .
Prekladatelia Biblie však davaju do prekladu vlastnu teologiu a Logosa označuju Bohom s veľkym B.
A toto potom vedie do omylu čitateľov Biblie, ktorí sa budu bit aj do krvi za to, že Ježiš je Boh.
Lenže pravy Boh je len jeden (Otec), nie dvaja, traja...
Takto to chapal aj Pavol a pisal to tak vo všetkych svojich listoch.
Konkretne explicitne vyroky o tom sú napr. v 1.Kor.8:6; Ef.4:5 a veľmi veľa dalšich, tomu podobnych.

Len pre istotu - nezastavam sa ty učenia ziadnej cirkvi. Ale študujem NZ v originale a čítam po grecky.
Som dobry v gramatike a venoval som stovky hodin overovaniu syntaxe greckej vety, ako je ta u Jana 1:1c.
Je to štandardne používaná predikacia substantiva v nominative anartroznym substantivom v nominative,
napríklad ako u Jána 6:70. - Je Judáš naozaj diabol? (totožný s diablom), alebo je Judaš CHARAKTERIZOVANÝ, že je AKO diabol?
Odpovedz si sam. A ak odpovieš spravne, ta ista odpoved sa vzťahuje aj na pripad, či je Logos Bohom, alebo či je CHARAKTERIZOVANY, že je AKO Boh.
none
2
26.03.2018, 05:16
“Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a Slovo bolo bohom.“ Ján 1:1 (Preklad nového Sveta svätých Písiem)
none
3
26.03.2018, 10:52
Neber božie meno nadarmo......

Po tomto prikázaní veriaci šliapu DENNODENNE!!!!!
none
4
26.03.2018, 12:34
Duch Svaty naplnil Alzbetu a ona zvolala velkym hlasom....
Cim som si zasluzila ze matka mojho Pana prichadza ku mne?

Duch Svaty cez Alzbetu vyslovil Adonai, co v hebrejcine znamena "Moj Boh".

Duch Svaty Mariu nazval Matkou Bozou.

A kto by povedal nieco proti Duchu Svatemu, tomu sa neodpusti ani v tomto veku, ani v buducom. (Jezis Kristus)
none
6

4. Klein 26.03.2018, 12:34

Duch Svaty naplnil Alzbetu a ona zvolala velkym hlasom....
Cim som si zasluzila ze matka mojho Pana prichadza ku mne?

Duch Svaty cez Alzbetu vyslovil Adonai, co v hebrejcine znamena "Moj Boh".

Duch Svaty Mariu nazval Matkou Bozou.

A kto by povedal nieco proti Duchu Svatemu, tomu sa neodpusti ani v tomto veku, ani v buducom. (Jezis Kristus)

11.06.2018, 23:49
Klein, celkom ma zarazilo tvoje trvdenie, že Duch Svaty Mariu nazval Matkou Bozou.
Ja viem z Biblie, že Mária je matkou Syna Božieho. Mohol by si prosim uviesť verš,
kde je take tvrdenie, čo si napisal?
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 91 376 B vygenerované za : 0.103 s unikátne zobrazenia tém : 36 403 unikátne zobrazenia blogov : 543 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Vaše modlitby prinášajú úžasné výsledky ... Úprimná modlitba spravodlivého človeka má veľkú moc a prináša obdivuhodné výsledky. Jakub 5,16 Keď bol Ježiš popravený na kríži, nielenže zmyl všetky vaše hriechy svojou drahocennou krvou, ale dal vám a...

citát dňa :

Na to, aby ste na sebe začali pracovať nie je nikdy neskoro. Prestať s tým je však vždy príliš skoro.