Je o výrok sv. jána pavla II a neviem dokonca, či to nepovedal dokonca aj v braislave.
Každý človek má svoj názor a niekedy si mylím, či práve človek nebol stvorený na to, aby tento názor bol vždy smerom k bohu aspom kladný.
Máme názor a proti názor. Ak berieme do úvahy, že názor je vlastne akoby základná orientácia pri smerovaní duše človeka a vlasne názor je akýsi výsledok súhrnu myšlienok všetkého, čo človek prežil a vlastne k akým pozorvaniam, skúsenostiam a vôbec celkovo života sa dostal.
Názor jedného človeka nie je až tak potrebný, ale názor určitej množiny ľudí je vľmi dôležitý a častokrát ovplyvňuje spoločnosť a jej spoločenské zriadenie.
A pri učutých činnostiach, ako napríklad voľby, je názor nevyhnutná vec.
Ale nielen v súčastnej politike, ale aj v bibli je mnoho situácii, a nielen na exoduse, kedy nesprávny názor väšiny bol v určitej komunite rozhodujúcejčí bez ohľadu, či bol správny alebo nie, a preto automaticky docháza k snahe ovplyvňovať tento náozor , kde väčšinový názor rozhodoval o stave najbližšeJ BUDúCNOSTI.
V jednej teme písl napríklad tomas, že sa tam ocitlo pokope 6 ľudí, ale každý s iným vierovyznaním , pretože tú istú bibliu si vysvetlije každý inak.Každý si vytvoril nabibliu svoju predstavu a svoj názor a toto považuje zajediné svoje správne, ale súčastne nemôže mať pravdu klad a protiklad,jeden sa vždy mýli a jeden by mal mať pravdu. A kto by mal rohodnúť, kto je správne a kto je mimo.
Aj toto ľudstvo rieši hlavne tým, že určitá komunita vymyslí ideologiu, kde určí, čo je podľa nich správne a čo nie.
A tak sa dostávama do , kedy si vytváju ideologie na to, aby názory ľudí boli v ich prospech. bez ohľadu na to, či sú správne, alebo nie. Napríklad, keď bol mojiš na hore pre desatoro, zrazu prevládor medzi židmi iný názor,ktorý bol proti samotným základom božej moci. Vytvorili si zlaté teľa, a to začali uznávať ako boha. Prevádol iný názor, iného človeka, ako bol mojžiš. A toto bolo aj v evanjeeliu a je doteraz je všade v politike, v rodine, v zmestnaní, proste všade.
V evanjeliu je že bude žena poti mužovi, deti proti rodičom, brat proti bratovi ato všetko na základe presvedčenia, na zálade oačných názorov.
Dvaja budú spať na lôku, jedn bude vzatý a druhý nie. Je to preto, že obaja mali protichodné názory a jeden bol správny a druhý nie.
Ale prečo to je ???, veď každý by chcel mať len správny názor ? Čo vlastne ovplyvňuje to, aký má kto názor.? Nemusíme trikrát hádať, väčšinou sú to peniaze a moc. Lebo peniaze a moc s vytvárajú určité komunity, aby mali čo najväčšiu podporu pri volebných situáciách a tk sa názorykrdnú. Väčšinou ukradnú názory úbohým ľuďom, ktorých jen vždy väčšina a to jednoduchým spôsobom vymažú ich vlastný názor a dajú im tam potom svoje ideoloie, aby získali ich podporu.Úbohí si ndokážu vytoriť vlstný názor, a ak si aj vytvoria svoj náz, získajú síce suverenitu a vnútorný dojem,že to majú, le nemajú istotu a tk sa oddajú niekomu inému pod jeho názor a vlastne toto je tá úboha väčšina, ktorá sa potom dá ľahko ovplyvniť a je tým pádom zdrojom pre zlé ideologie, aby na základe ich nesprávneho názoru mohla bohatnúť komunita, korá tako získava moc a peniaze.
A tak sa názor stáva ideoloiou na ovládnuie práve tých, ktorý im ten hlas dali a v tom jevlastne tá úbohosť úbohých ľudí. Napríklad hitler získal si ľudí sympatiami uplne nesprávnými , pre ubohých to bolo lákave a znelo to príjemne, ale prišla určitá noc a zvčer dorána sa demokracia sympatií zmenila na najkrutejšiu ideologiu fašizmu a potom všetci, ubohí a aj inligenti, teda tí, čo boli dovtedy proti, boli vhodení do jedného vreca a kto v rámci tejto ideologie neudal svojho suseda, že robí niečo proti, bol zradca tak isto.teda tuuž nebolo potrebné sympatie, tu už sa kruto nariadilo a vládlo podľa ideoloie hitlera. A teda fašizmus nie je iba holokaust, to je ôsledok, Fašizmus je popretie základných práv osobnosti človka, aby aj úbohí mali moc a okrádali a ničili čo im vôbec nepatrilo. Demokracia je spoločnosť, kde sa ludia navzájom rešpektujú, a fašizmus je , keď určitá skupina všetky zaáklady demokracie odmieta a ľudí ponižuje tak, že im berie majetky a berie si na seba právomoce o všetkom rozhodovať bez ohľadu na názory.
A podľa tohoto sú na svete len dva druhy štátov, jední take čo sú oplotené a druhé bez zbytočných hraníc. A ploty sú dôležité pre komunity ľudí,ktorí potrebujú uvaliť na ľudí antidmokratický systém, aby ich mohli pvládať a robiť s nimi to, čo potrebojú oni a nie to čo potrebuje človek byť slobodný v demokraciii, kde mu nikto emôže jednoducho zobrať majetok,
a inak obmedzovať jeho sloodu.
A tak túžba po moci a peniazoch je tak silná, že tieto propagandy nanúti ľuďom, aby boli nad ľuďmi a ľudia pod nimi.
A tento stav sa dá zmeniť iba moensky armádou alebo ešte lepšie pomocnu sily a propagandou.
Leže ako presvedčiť úbohých, ak ich je suverenna väčšina ? Dotraz to riešili oslobodzujúce armády, ale ak je armáda aj nad nimi a spolupracuje s nimi, tak sa s tým ťažko pohne.
A tak sa skončí jedna diktatúra a začne znova ďalšia, lebo túžba po moci úbohých nepozná hrnice.