hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Je Mária Božia Matka?

príspevkov
29
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 14.8.2018 13:14 pozorovateľ
posledná zmena 3.9.2018 14:20
1
14.08.2018, 13:14
none
2

1. pozorovateľ 14.08.2018, 13:14

https://www.jw.org/sk/ucenie-biblie/otazky/maria-matka-bozia-theotokos/

14.08.2018, 17:04
"Je mariánska úcta biblická?" odkaz - V prvej časti toho textu sú najprv protestantské námietky voči mariánskej úcte, v druhej časti potom jej katolícka obhajoba. Pokračovanie článku odkaz
Samozrejme, katolík a pravoslávny tieto veci berú inak než ostatní... je to aj vec tej ktorej viery, skúsenosti a pod.
none
3
14.08.2018, 18:42
samozrejme ,že ucta k Marii ako to predvadzaju katolíci je nebiblická!!!a nie len...je to rúhanie!!!!

Bola to obycajna židovka.....ktora tiež potrebuje spasenie..... a to najhlavnejsie....narodila sa pod dedičným hriechom, tak ako kažy iný clovek na tajto planete.....samozrejme okrem Ježiša....

katolíci, nie sú len modlári, ale sa vysmievaju boziemu slovu a robia ju BEZHRIESNOU!!!!!!!...keby to bolo len o modlarstve, ale to je ovela horsie....
none
5

3. 14.08.2018, 18:42

samozrejme ,že ucta k Marii ako to predvadzaju katolíci je nebiblická!!!a nie len...je to rúhanie!!!!

Bola to obycajna židovka.....ktora tiež potrebuje spasenie..... a to najhlavnejsie....narodila sa pod dedičným hriechom, tak ako kažy iný clovek na tajto planete.....samozrejme okrem Ježiša....

katolíci, nie sú len modlári, ale sa vysmievaju boziemu slovu a robia ju BEZHRIESNOU!!!!!!!...keby to bolo len o modlarstve, ale to je ovela horsie....

15.08.2018, 12:56
Čo ti dáva istotu, že to tak je?
Tvoje presvedčenie môže byť odlišné od skutočného poznania, a pri tvojom presvedčení vieme, prečo to tak je.
Človek, ktorý sa zriekne duchovného dedičstva svojich predchodcov sa stáva slepým. V tej chvíli keď tak spraví, je ponechaný sám na seba a na svoje schopnosti poznávať pravdu. Ale Boh vo Sv.Písme neukladá každému jednotlivcovi zvláštnu charizmu pravdivého poznávanie ale naopak túto charizmu dáva spoločenstvu Cirkvi. Už staroveká Cirkev vo svojej viere, prisudzuje Márii titul "Matky Božej". V modlitbe "Pod tvoju ochranu" už v 3.storoči Cirkev vyznávala "Pod tvoju ochranu sa utiekame, svätá Božia Rodička, neodvracaj zrak od našich prosieb, pomôž nám v núdzi a z každého nebezpečenstva nás vysloboď, ty Panna slávna a požehnaná. Amen." A Mária je skutočne Božou Rodičkou, pretože večné slovo Otca sa stalo telom. Hypostatickú úniu Krista nemožno rozdelovať na človeka a na Boha - samostatne, ale Slovo Otca sa telom stalo, čo značí, že v osobe Krista sa neoddelitelne spojili dve prirodzenosti. A tí, čo nevýznávajú Máriu ako matku Boha trhajú Kristovu jednotu dvoch prirodzeností a popierajú božskosť Krista. A takých Sväté Písmo nazýva "antikristami".

Preto nie len Katolícka Cirkev ale prevažne všetky tradičné Cirkvi vyznávajú poprednú úlohu Panny Márie v ekonímii spásy.
Tohto duchovného bohatstva sa zriekli len reformované kresťanské smery a výsledok je nám známy.
none
6

5. Astax1 15.08.2018, 12:56

Čo ti dáva istotu, že to tak je?
Tvoje presvedčenie môže byť odlišné od skutočného poznania, a pri tvojom presvedčení vieme, prečo to tak je.
Človek, ktorý sa zriekne duchovného dedičstva svojich predchodcov sa stáva slepým. V tej chvíli keď tak spraví, je ponechaný sám na seba a na svoje schopnosti poznávať pravdu. Ale Boh vo Sv.Písme neukladá každému jednotlivcovi zvláštnu charizmu pravdivého poznávanie ale naopak túto charizmu dáva spoločenstvu Cirkvi. Už staroveká Cirkev vo svojej ...

15.08.2018, 13:02
Astax, čo myslíš, prečo to zjavenie v Lurdách nepovedalo, že sa volá Mária, ale povedalo, že sa volá Nepoškvrnené Počatie?
none
7

6. -era- 15.08.2018, 13:02

Astax, čo myslíš, prečo to zjavenie v Lurdách nepovedalo, že sa volá Mária, ale povedalo, že sa volá Nepoškvrnené Počatie?

15.08.2018, 13:29
Hoci sa sviatok Nepoškvrneného Počatia Panny Márie slávil v rôznych formách už od 7.storočia, ako článok viery bol prijatý až pápežom Piomom IX na Prvom Vatikánskom koncile 8.decembra 1854.
Sv.Bernadete sa Panna Mária zjavila 4.roky po vyhlásení tejto dogmy, a tým, že sa predstavila ako "Nepoškvrnené Počatie" potvrdila správnosť článku viery, ktorý bol predtým prijatý na koncile.

Ďalším dôvodom azda bolo to, že aby Bernadete uverila cirkevná vrchnosť, tak sa Panna Mária predstavila týmto titulom, o ktorom bežní laici v tej dobe nemali známosť. Teda Sv.Bernadeta nemohla sama od seba prísť s týmto titulom Panny Márie, pretože v tom čase to bola terminológia, ktorá bola známa iba klerikom.
none
8

7. Astax1 15.08.2018, 13:29

Hoci sa sviatok Nepoškvrneného Počatia Panny Márie slávil v rôznych formách už od 7.storočia, ako článok viery bol prijatý až pápežom Piomom IX na Prvom Vatikánskom koncile 8.decembra 1854.
Sv.Bernadete sa Panna Mária zjavila 4.roky po vyhlásení tejto dogmy, a tým, že sa predstavila ako "Nepoškvrnené Počatie" potvrdila správnosť článku viery, ktorý bol predtým prijatý na koncile.

Ďalším dôvodom azda bolo to, že aby Bernadete uverila cirkevná vrchnosť, tak sa Panna Mária predstavil...

15.08.2018, 13:38
Ďakujem.

A ešte by ma zaujímalo, ako si vysvetľuješ, že Mária mala sestru Máriu?
"Pri Ježišovom kríži stála jeho matka, sestra jeho matky, Mária Kleofášova ..."
none
10

8. -era- 15.08.2018, 13:38

Ďakujem.

A ešte by ma zaujímalo, ako si vysvetľuješ, že Mária mala sestru Máriu?
"Pri Ježišovom kríži stála jeho matka, sestra jeho matky, Mária Kleofášova ..."

15.08.2018, 14:21
Táto genealógia je dosť ťažká na preukázanie zo Sv.Písma, že Mária nemala sestru, a ani, že Kristus nemal iných súrodencov.
Ale je možné to spozorovať po sústredenom čítaní tu odkaz , kde som sa tejto téme venoval.

Tvoj postreh je správny, že sa jedná o inú "Máriu", teda nie Pannu Máriu. Táto Mária, o ktorej je reč je Mária Kleofašová/Alfeová, ktorá stála pod krížom. Zo Sv.Písma si môžeme všimnúť, že práve táto Mária je matkou Jakuba, Jozefa, Šimona a Júdu, ktorí su inde nazvaní Ježišovými bratmi. Preto ak sú Ježišovi bratranci alebo príbuzní nazvaní, ako jeho bratia, tak potom aj "sestra jeho Matky" môže byť sesternica alebo príbuzná.
Ťažko si možno predstaviť, že v hebrejskej kultúre by boli dve sestry pomenované rovnako.
none
11

10. Astax1 15.08.2018, 14:21

Táto genealógia je dosť ťažká na preukázanie zo Sv.Písma, že Mária nemala sestru, a ani, že Kristus nemal iných súrodencov.
Ale je možné to spozorovať po sústredenom čítaní tu http://www.diskusneforum.sk/tema/astax-jezis-bratia , kde som sa tejto téme venoval.

Tvoj postreh je správny, že sa jedná o inú "Máriu", teda nie Pannu Máriu. Táto Mária, o ktorej je reč je Mária Kleofašová/Alfeová, ktorá stála pod krížom. Zo Sv.Písma si môžeme všimnúť, že práve táto Mária je matkou Jakuba, ...

15.08.2018, 14:43
Vďaka.
none
23

10. Astax1 15.08.2018, 14:21

Táto genealógia je dosť ťažká na preukázanie zo Sv.Písma, že Mária nemala sestru, a ani, že Kristus nemal iných súrodencov.
Ale je možné to spozorovať po sústredenom čítaní tu http://www.diskusneforum.sk/tema/astax-jezis-bratia , kde som sa tejto téme venoval.

Tvoj postreh je správny, že sa jedná o inú "Máriu", teda nie Pannu Máriu. Táto Mária, o ktorej je reč je Mária Kleofašová/Alfeová, ktorá stála pod krížom. Zo Sv.Písma si môžeme všimnúť, že práve táto Mária je matkou Jakuba, ...

02.09.2018, 13:40
11,.....pletieš si biblické správy. ..........Takýto titulok:....... „DÔKAZ o Ježišovi vytesaný do kameň.........sa objavil na obálke časopisu Biblical Archaeology Review (november/december 2002). Tento titulok poukazoval na jednu vápencovú schránku na kosti, takzvané osuárium, ktorá sa našla v Izraeli. Osuáriá sa hojne používali medzi Židmi počas krátkeho obdobia od prvého storočia pred n. l. do roku 70 n. l. Dôvodom, prečo je táto schránka výnimočná, je aramejský nápis vytesaný na jednej strane. Učenci potvrdili jeho znenie: „Jakub, Jozefov syn, Ježišov brat.“
K tvojej argumentácií.......podľa Biblie mal Ježiš Nazaretský brata menom Jakub, ktorého považovali za syna Jozefa, ktorý bol manželom Márie. Keď Ježiš vyučoval vo svojom domovskom meste, udivení poslucháči sa pýtali: ..... „Či to nie je tesárov syn? Nevolá sa jeho matka Mária a jeho bratia Jakub a Jozef a Šimon a Judáš? A či nie sú všetky jeho sestry u nás?“ — Matúš 13:54–56; Lukáš 4:22; Ján 6:42.
Povedali by tí Nazaretčania to, čo povedali, ak by bol Ježiš Máriiným jediným dieťaťom? Veď niektorí z nich pravdepodobne na vlastné oči videli Máriu viackrát tehotnú, a tak vedeli, že Ježiš bol iba jedným z viacerých detí, ktoré sa Márii narodili.
Uvedom si,že je možné, že okrem rodiny Ježiša Krista existovala aj iná rodina, ktorej členovia sa volali Jakub, Jozef a Ježiš. André Lemaire, odborník na staré nápisy a pisateľ spomínaného článku v časopise Biblical Archaeology Review.odhaduje:........ „Počas dvoch generácií pred rokom 70 n. l. žilo v Jeruzaleme... pravdepodobne asi 20 ľudí, ktorí mohli byť označení ako ‚Jakub alebo Jakob, Jozefov syn, Ježišov brat‘.“ Napriek tomu si Lemaire myslí, že Jakub spomínaný na schránke je na 90 percent nevlastným bratom Ježiša Krista. Aj tento fakt poukazuje na to,že Ježiš mal naozaj bratov a sestry. Mária nemala dôvod zostať stále pannou, to Biblia nepodporuje,....práve naopak.
Dokonca ani niektorí katolícki teológovia nesúhlasia s touto tradičnou náukou a zastávajú názor, že Ježiš mal telesných bratov a sestry. Bývalý prezident Katolíckej biblickej spoločnosti v Amerike John P. Meier napísal: „Keď sa v N[ovom] Z[ákone] nepoužíva slovo adelfos [brat] obrazne, ale na označenie určitého telesného či právneho vzťahu, znamená jedine vlastný alebo nevlastný brat.“
A bratranec,alebo príbuzný je "sygenon".
Samotná Biblia hovorí: ........„Preto ako skrze jedného človeka [Adama] vstúpil do tohoto sveta hriech a skrze hriech smrť, tak aj smrť prešla na všetkých ľudí, lebo všetci zhrešili.“ ?(Rim. 5:12,.) Vzťahuje sa to aj na Máriu? Samozrejme! Písmo neudáva nikde výnimku. Aj preto čo tvrdíš je len cirkevná,ľudská náuka,nebiblická tradícia.
V Matúšovej správe sa hovorí, že Jozef Máriu...... „nepoznal... kým neporodila syna“. Matúš 1:25
A tento výraz v pôvodnom jazyku jasne poukazuje ,že potom "už mal s ňou styk."
/"Poznať muža"=mať pohlavný styk s mužom/
Aj preto tvoje slová zo záveru....."Ťažko si možno predstaviť, že v hebrejskej kultúre by boli dve sestry pomenované rovnako.",......sú len nepochopením toho, o čom sa v Písme píše. Ak aj dnes sú Ježišovia/menom/,.....to ešte neznamená ,že sú to Ježišovia identickí s tým z prvého storočia/s mesiášom/.
none
29

23. Shagara 02.09.2018, 13:40

11,.....pletieš si biblické správy. ..........Takýto titulok:....... „DÔKAZ o Ježišovi vytesaný do kameň.........sa objavil na obálke časopisu Biblical Archaeology Review (november/december 2002). Tento titulok poukazoval na jednu vápencovú schránku na kosti, takzvané osuárium, ktorá sa našla v Izraeli. Osuáriá sa hojne používali medzi Židmi počas krátkeho obdobia od prvého storočia pred n. l. do roku 70 n. l. Dôvodom, prečo je táto schránka výnimočná, je aramejský nápis vytesaný na jednej stran...

03.09.2018, 14:20
Shagara
Mal by si veriť menej svojím "nadriadeným" a viac rozjímať o tom, čo sa ti predkladá. Podrobovať svoje presvedčenie dôkladnému skúmaniu bez ohľadu na to, či si k tomuto presvedčeniu naklonený alebo nie. Ale to je ťažké, akoby sa odosobnit a "pozerať" z inej perspektívy na daný predmet.

Svoju argumentáciu ani neopieraš o biblickú správu ale staviaš ju len na domienkach a na možnostiach. Ale aj tieto možnosti sa vyrvracajú biblickými správami.

Vo Sv.Písme môžeme nájsť veľa príkladov, kde sa grécke slovo pre brat používalo aj na označenie iných, než súrodeneckých príbuzenstiev.
Napríklad:
Gn 11:26-28 - Lót je Abrahámov synovec (gr."anepsios" Gen. 13:8; 14:14,16 - Lót je tu však stále nazývaný Abrahámov brat (adelphos. Z tohto vyplýva, že hoci grécke slovo pre bratanca je "anepsios" Písmo tiež používa "adelphos" na opis bratranca.

V Liste Galaťanom 1, 19 sa píše: " Iného z apoštolov som nevidel, iba Jakuba, Pánovho brata."
Zo Sv.Písma vieme, že boli len dvaja apoštoli s menom Jakub.
- Jakub, syn Zebedejov a brat Jánov (Mt 4:21)
- Jakub, syn Alfeov a brat Júdov (Mt 10:3, Sk 1:13)
Zo Skutkov zisťujeme, že Jakub Zebedejov už bol zabitý Herodesom (Sk 12:2), a teda jediným záverom je, že Jakub opísaný ako „Pánov brat“ je Jakub Menší, syn Alfea a Márie. Toto objasňuje aj Jána 19:25 a otázku, kto je „sestra jeho [Ježišovej] matky“, totiž Mária Alfeova/Kleofášova. Ježiš tak bol s Jakubom Menším buď prabratanec alebo bratanec. Keď už je teda jasné, že apoštol Jakub Menší, syn Alfeov, t.j. Kleofášov, nebol Ježišov pokrvný brat, ale spolu s Júdom a Jozesom boli jeho bratancami, ešte viac do popredia vystupuje dôkaz, že Mária nemala viac detí. Ten istý Júda vo svojom liste 1:1 píše, že je Jakubovým bratom (Jakuba Menšieho).
DEFINITÍVNE platí, že Ježišovi bratia (a sestry) z Mt 13:55 a Mk 6:3 NIE SÚ jeho pokrvnými súrodencami, lebo jeden z nich, Jakub, je inde označený za „Pánovho brata“ a za apoštola, čím je jasné, že tento apoštol ako syn Alfeov nie je synom Ježišovej matky. Slovo „bratia“ z Mt 13:55 a Mk 6:3 nemôže mať význam „pokrvní bratia“, lebo ním nie je prvý menovaný „brat“ zo štyroch (Jakub Alfeov). Je samozrejme absolútne nemysliteľné, aby bol Jakub Ježišovým bratancom a ostatní traja už pokrvnými bratmi áno. Navyše, za „Pánovho brata“ je označovaný IBA jeho bratanec Jakub Alfeov.

Podľa Marka 6:3 bol Ježišovým bratom Jozes. Jozes je forma mena Jozef, tak ako je Judáš pre Júdu. Napríklad forma „Jozef“ u Mk 6:3 sa nachádza v kódexoch alef, Vaticanus, D, Theta, 33, 700, minuskule 892 a sýrskom a bohírskom rukopise.
Ak sú tieto dve mená rovnocenné, potom do hry vstupuje ďalší faktor. V hebrejskej kultúre je zriedkavé, aby otec (tesár Jozef) pomenoval svojho syna po sebe. V Biblii niet príkladu pre takúto kombináciu.
Z toho plynie, že Jozes nemohol byť Ježišovým pokrvným bratom a tým pádom to neboli ani zvyšní traja z Mk 6:3.

B.
„Vari to nie je tesár, (člen) syn (člen) Márie a brat Jakuba a Jozesa, Júdu a Šimona.“ (Mk 6:3)
Pred slovom „brat“ nie je člen, pred slovom „syn“ áno. To naznačuje, že vzťah medzi Ježišom a Máriou je precíznejší než medzi Ježišom a jeho bratmi.
Doslova: „ten syn tej Márie a príbuzný Jakuba a Jozesa a Júdu a Šimona [žiadne členy pred týmito menami].“
Členy u „syna“ a „Márie“ dávajú jemný dôraz na tieto dve podstatné mená a poukazujú na to, že spojenie medzi nimi je osobité.

O Ježišovi sa hovorí, že je adelphos ostatných. H.W.Smyth v Greek Grammar (Harvard Univ.Press, 1956) hovorí: „Names of relationship omit the article; but the article is needed when a definite individual is spoken of.“ Tu ale niet nijakej precíznosti. Keby bol býval Ježiš pokrvným bratom tých štyroch, Marek by napísal ho adelphos; bez členu to je nešpecifické a nevýlučné – Ježiš je príbuzný, je príbuzný ako jeden z mnohých, tých štyroch.

C.
Izraelskí muži po dosiahnutí 13 rokov sa stávali „synmi zákona“ a museli 3-krát za rok vykonať obrad v Chráme (Ex 23:14-16).
V Luk 2:41 je zmienka o prvom sviatku, o Pasche. Od Márie sa ako od ženy nežiadalo uskutočniť tento výlet (por. Ex 23:17, Dt 16:16). Ani ona ani žiadne z jej údajných detí nemuseli ísť, pretože všetky by mali menej ako 13.

„Jeho rodičia chodievali každý rok do Jeruzalema na veľkonočné sviatky. Keď mal dvanásť rokov, tiež išli, ako bývalo na sviatky zvykom. A keď sa dni slávností skončili a oni sa vracali domov, zostal chlapec Ježiš v Jeruzaleme, čo jeho rodičia nezbadali. Nazdávali sa, že je v sprievode. Prešli deň cesty a hľadali ho medzi príbuznými a známymi. No nenašli. Vrátili sa teda do Jeruzalema a tam ho hľadali. Po troch dňoch ho našli v chráme. Sedel medzi učiteľmi, počúval ich a kládol im otázky.“ (Luk 2:41-46)

1.
Z Máriinej strany išlo len o zvyk. Kým pre Jozefa to bola jeho povinnosť, od Márie sa to ani len neočakávalo. Vo svetle tohto, ako je pravdepodobné, že cestovala takú dlhú vzdialenosť (asi 115 km) s dvomi, tromi, štyrmi či šiestimi deťmi, pričom všetky mali pod 13 rokov? Navyše, Písmo hovorí, že Jozef a Mária z Nazaretu do Jeruzalema cestovali každý rok (v.41). To by zahŕňalo roky, keď bola tehotná alebo bola tesne po pôrode.

2.
V prípade, keď sa Ježiš stratil v Chráme, by mali jeho rodičia veľmi ťažkú úlohu, keby mali so sebou svoje deti. Celá cesta – z Nazaretu do Jeruzalema a späť (4+4), pobyt (7), cesta domov a znovu do Jeruzalema (1+1) a hľadanie (3) Ježiša by dokopy zabrali asi 20 dní.

3.
Ďalej, v raných Ježišových rokoch sa nikdy nespomínajú jeho údajní bratia alebo sestry. Vždy, keď sa spomína Svätá Rodina, sú to len tri osoby: Ježiš, Mária a Jozef.

4.
Celá tá udalosť nepoukazuje na prítomnosť ďalších súrodencov. Ježiš by bol býval zodpovedný za dozor nad svojimi mladšími súrodencami a tak by bol býval nedbalý svojich povinností ako starší brat. Jeho absencia by tiež pútala pozornosť jeho ďalších súrodencov, keďže by pravdepodobne cestovali v karaváne spolu.

5.
Ak sa držíme iba Biblie, potom je faktom, že tá je o Máriiných deťoch predtým, než Ježiš dosiahol 12 rokov, ticho. Ak teda chcete striktne ľpieť na Biblii, musíte povedať, že keďže Biblia nespomína údajné Máriine deti pred Ježišovými dvanástinami, museli sa narodiť po ceste do Jeruzalema. V tom prípade by bol Ježišov mladší brat asi o 13 rokov mladší.

6.
Podľa Marka 6:3 by mal mať Ježiš prinajmenej 4 bratov a 2 sestry. Keď začal verejne kázať, mal 30 rokov a mladší súrodenci by mali odhadom 17, 15, 14, 12, 10, 9 rokov. Na základe týchto faktov by boli bývali Ježišovi dospievajúci súrodenci natoľko od Ježiša mladší, že
a) je nepravdepodobné, aby ich židia spomínali nasledovným spôsobom: „Vari to nie je tesár, syn Márie a brat Jakuba a Jozesa, Júdu a Šimona? A nie sú tu s nami aj jeho sestry?“ (Mk 6:3)
b) boli by k svojmu staršiemu bratovi veľmi nezdvorilí:
“Jeho bratia mu povedali: „Odíď odtiaľto a choď do Judey, aby aj tvoji učeníci videli, aké skutky konáš! Veď nik nerobí nič v skrytosti, ak sa chce stať verejne známym. Keď robíš takéto veci, ukáž sa svetu!" Lebo ani jeho bratia v neho neverili.“ (Jn 7:3-5)

Ďalším argumentom je, prečo by Kristus na kríži zveroval svoju matku Jánovi, keby mal súrodencov?

K tvojím ďalším argumentom:
"„Preto ako skrze jedného človeka [Adama] vstúpil do tohoto sveta hriech a skrze hriech smrť, tak aj smrť prešla na všetkých ľudí, lebo všetci zhrešili.“ ?(Rim. 5:12,.)"

"všetci zhrešili," ale Ježiš musí byť výnimkou v tomto pravidle, lebo o ňom sa píše: "Bol nám podobný vo všetkom, okrem hriechu". To znamená, že Mária môže byt výnimkou taktiež. Grécke slovo pre "všetkých" je "pantes."
1 Kor 15:22 - Skrze Adama ("pantes") zomreli a v Kristovi ("pantes") budú žiť. Toto dokazuje, že "všetci "neznamená "každý jeden človek." Je tomu tak, pretože nie každý zomrel (Henoch a Eliáš boli vzatí do neba) a nie všetci pôjdu do neba (pretože to povedal Ježiš).

Rim 5:12 - Pavol hovorí, že smrť prišla na všetkých ("pantes") ľudí. Opäť, toto dokazuje, že "všetci" neznamená "každý jeden človek" pretože smrť neprišla na všetkých ľudí (ako sme videli u Henocha a Eliáša).

Tvoj argument "nepoznala muža".

Nesprávny výklad verša - Neobcoval s ňou, "kým" neporodila syna (Mt 1,25)

Mt 1:25 - tento verš hovorí, že Jozef neobcoval s Máriou (nepoznal Máriu) "kým" (po grécky "heos", )" neporodila syna.
Niektorí namietajú, že toto dokazuje, že Jozef mal styk s Máriou po tom, ako porodila syna. Toto je ale mylné čítanie tohto textu, pretože slovo "kým", "Až kým" "pokiaľ ne-" neznamená to isté, ako "niečo nerobiť...až kým sa niečo nestane a potom to robiť." "Heos" sa vzťahuje na minulosť, nikdy nie na budúcnosť. Namiesto, "až kým" neporodila syna znamená "do toho momentu" neporodila syna. Toto potvrdzuje, že Mária bola panna, keď porodila Syna. Tu sú ďalšie texty, ktoré potvrdzujú, že "až kým" znamená "do toho momentu":


Mt 28:29 - Ja som s vami "až do konca sveta." Toto ale neznamená, že Ježiš nebude s nami po konci sveta.

Lk 2:37 - Prorokyňa Anna bola vdovou "až do momentu kým" nedosiahla vek 84 rokov. Ale ona neprestala byť vdovou po 84 roku jej života.

Lk 20:43 - Ježiš hovorí, "Posaď sa mi po pravici, dokiaľ Ti nepriateľov nepoložím za podnožku." Ježiš nepožaduje apoštolov, aby prestali sedieť po jeho pravej ruke po tom, ako jeho nepriateľov nepoloží za podnožku .

1 Tim 4:13 - "Kým neprídem", buď usilovný v predčitovaní (Písma), napomínaní a vyučovaní. To ale neznamená, buď nečinný "potom ako" prídem.

Gn 8:7 - a vypustil krkavca. Ten vyletel a poletoval sem i tam, "kým" na zemi nevyschli vody. Krkavec nezačal lietať po tom ako vyschli vody.

Gn 28:15 - Pán neopusti Jakuba "dokiaľ" bude plniť jeho sľub. Toto však neznamená, že Pán následne opusti Jakuba.

Dt 34:6 - ale "až do dnešného dňa" nikto nepozná, kde je Mojžišov hrob. Toto však nezaručuje, že "niekto našiel to miesto odvtedy"

2 Sam. 6:23 - Saulova dcéra Michol bola bezdetná "až kým nezomrela. Z toho, ale nemôžeme vyvodiť, že mala deti po svojej smrti.

1 Mach. 5:54 - "pretože" nikto z nich nepadol v boji a bezpečne sa vrátili. Nikto z nich nepadol v boji aj potom ako sa bezpečne vrátili.
none
13

5. Astax1 15.08.2018, 12:56

Čo ti dáva istotu, že to tak je?
Tvoje presvedčenie môže byť odlišné od skutočného poznania, a pri tvojom presvedčení vieme, prečo to tak je.
Človek, ktorý sa zriekne duchovného dedičstva svojich predchodcov sa stáva slepým. V tej chvíli keď tak spraví, je ponechaný sám na seba a na svoje schopnosti poznávať pravdu. Ale Boh vo Sv.Písme neukladá každému jednotlivcovi zvláštnu charizmu pravdivého poznávanie ale naopak túto charizmu dáva spoločenstvu Cirkvi. Už staroveká Cirkev vo svojej ...

17.08.2018, 08:35
Astax, ja som tu písal o tom, že katolíci robia Mariu bezhriešnou!!!! a aj o modlarstve....Toho si sa ani nedotkol.
To že Bozie slovo, prislo v tele, neznamena že Maria ma nejake ine vlastnosti od ostatných zien....Boh sa rozhodol, že pride v tele ,tak prisiel....Podla mna mohol prísť aj inak, rovno sa zjaviť na zemi ako clovek.....pre Boha to nie je problém....
VSETCI ZHRESILI A NIET V NICH BOZEJ SLAVY!!!! VCETNE MARIE!!!! ak tvrdiš že Maria nemala hriechu, si pod vplyvom antikrista......
Mariu si mame vaziť to ano, podielala sa vyznamnou ulohoh v bozom diele....ani na chvilui nezávahala,aj ked vedela že može byt ukamenovaná....ved kto by jej veril že nemala muža a stejne porodila?.......

Vy marianskí fanatici, marianskí blázni ste zasli už tak daleko, že ťažko to budete vsetko vraciat na spravne kolaje....Už aj papež zacina pochybovať o jej "odkazoch".......
none
4
15.08.2018, 00:18
Veriaci-4. Prečo okrem Ježiša? Prečo potom absolvoval krst? Ním sa predsa zmýva dedičný hriech, alebo nie?
👍: Osvietený
none
14

4. 15.08.2018, 00:18

Veriaci-4. Prečo okrem Ježiša? Prečo potom absolvoval krst? Ním sa predsa zmýva dedičný hriech, alebo nie?

17.08.2018, 09:18
Pokrstenie Ježiša

Mt 3-13 Vtedy prišiel Ježiš z Galiley k Jordánu za Jánom, aby sa mu dal pokrstiť. 14 Ján mu však chcel v tom zabrániť a povedal: Ja by som sa mal tebe dať pokrstiť, a ty prichádzaš ku mne? 15 Ale Ježiš mu odpovedal: Nechaj to teraz! Patrí sa nám vykonať všetko, čo je spravodlivé. A tak mu Ján už nebránil
none
9
15.08.2018, 14:01
samozrejme že je bohorodička. porodit pana boha je bohovsky ťažke a to išla hlavička cez blanu
none
15

9. Osvietený 15.08.2018, 14:01

samozrejme že je bohorodička. porodit pana boha je bohovsky ťažke a to išla hlavička cez blanu

17.08.2018, 10:10
Osvietený- dostal si novú dávku žiarenia?
none
12
16.08.2018, 19:25
Inak asi akosi implicitne - niekedy nevedome - sa ráta s tým, že panna Mária je v súvislosti a súlade s Bohom, Kristom, Duchom sv., ale niekedy to môže vyzerať tak, akoby sama Mária (bez Boha) bola taká významná. Tak to však nie je. Teda panna Mária áno, ale v súvise (a súlade) s Bohom. Podobne ako na obrázku svätca alebo nebeského anjela je za a nad jeho hlavou svätožiara, čo je symbol Božieho Ducha. Nejde teda iba o toho svätca alebo anjela, ale aj - či najmä - o Boha, ktorý sa "prejavuje" cez svätca, Máriu, anjela resp. v súvislosti s nimi
none
16
18.08.2018, 09:04
"MYSLEL JSEM SI, ŽE KATOLÍCI UCTÍVAJÍ MARII TAK, JAKO SE PROTESTANTI MODLÍ K BOHU

Byl jsem přesvědčen, že katolíci uctívají Marii tak, jako se mi protestanti modlíme k Bohu. Na mnoha fotografiích lidé klečí před obrazem Marie nebo před její sochou či ikonou. Existuje nespočetné množství obsáhlých knih o Marii a desítky modlitebních knížek. Klasický protestantský názor, opírající se o biblický zákaz uctívání model, mariánskou úctu hodnotil jako formu modlářství. Otázky týkající se Marie mě znepokojovaly a instinktivně jsem je odsouval do pozadí. Nezastávala významné místo ani v mých kázáních, ani v životě.

Ale začínal jsem postupně chápat, jak důležité a ústřední místo zaujímá Panna Maria z pohledu naší víry v Ježíše Krista. Nikdy předtím jsem důsledně neuvažoval nad tím, jak těsně Maria souvisí se skutečností, že Ježíš Kristus je zároveň Bůh i člověk. Věděl jsem, jak je důležité mít správný postoj k Ježíši. Ten zase vede ke správnému postoji ke spáse. Vtělení má v naší víře ústřední místo.

Ježíš přijal lidskou podobu od Marie. Nebyl rozdělený na dvě nezávislé části, božskou a lidskou, ale byl jednou bytostí, božskou a zároveň lidskou, která se vtělila v Marii. To malé děťátko je Bůh. On je druhá božská osoba, Bůh Syn, který k nám přichází „v těle“, abychom byli spaseni. To je podstata vtělení.

Bez Mariina svolení a účasti, bez jejího souhlasu by se Ježíš nemohl stát člověkem a bez Ježíše nemůžeme být spaseni ani my, ani Maria. Bez Ježíše není Maria ničím. Její význam vychází z něho a ona na něho neustále ukazuje. Maria byla jedinečně obdarována, aby se mohla stát Pánovou matkou (srov. Lk 1,43), protože dítě, které nosila, je sám Boží Syn. Proto ji církev nazývá Boží Matkou. Není matkou Boha Otce – ten nemá matku –, ale matkou Boha Syna, protože on je Bohem, který se díky ní stal člověkem. Maria je tedy zcela jedinečná. Žádná jiná žena nikdy neměla tak velké poslání. Stalo se to jen jednou a už nikdy se nic takového nebude opakovat. Není divu, že všechna pokolení ji blahoslaví (srov. Lk 1,48).

Já osobně jsem ji nikdy neblahoslavil. Otázky týkající se Marie mě znepokojovaly a instinktivně jsem je odsouval do pozadí. Nezastávala významné místo ani v mých kázáních, ani v životě.

Když jsem Mariino poslání v Božím plánu spásy začal lépe chápat a zjistil jsem, jak je důležitá, více jsem rozuměl tomu, proč ji lidé uctívají. Proč jí vzdávají úctu krásnými čestnými tituly, sochami a svátky, jak je vlastní jihoevropskému stylu. Nemá to s modlářstvím nic společného. Uvědomil jsem si, že když někomu chceme vyjádřit respekt a úctu, projevujeme to různými způsoby, ale neznamená to, že se mu klaníme jako Bohu. Jižní styl uctívání se však kulturně liší od skandinávského způsobu projevu, na který jsem zvyklý.

Církev důsledně rozlišuje mezi bohopoctou, která je výlučně vyhrazena trojjedinému Bohu, a projevy úcty, které náležejí Marii. Marii neuctíváme jako Boha. Můžeme však Marii a svaté v modlitbě prosit o přímluvné modlitby stejně, jako prosíme o přímluvné modlitby ostatní křesťany. Maria a svatí žijí v nebi, aby uctívali Boha a spolu s námi prosili za to, aby se stala Boží vůle jak v nebi, tak i na zemi (srov. Zj 4,10; 5,8). Jsou vlastně více živí než my tady a všichni jsme navzájem spojeni jako údy téhož Kristova těla – těla, které se tudíž nachází v nebi i na zemi. Jako protestant jsem nebyl zvyklý uvažovat o tom, že nebesa takto se zemí spolupracují (viz Katechismus katolické církve, 971).

Když jsem se důkladněji ponořil do Bible, nalezl jsem v ní hodně zpráv o Marii. V důsledku povrchního uvažování jsem předpokládal, že se o ní mnoho nedočtu. Ve skutečnosti jsem dosud přeskakoval všechno, co se v evangeliích o Marii píše. Mluví se o ní už od vtělení a narození Ježíše, je přítomna jeho obětování chrámu, putovala s ním během jeho služby, stála pod křížem, když umíral. Nechybí ani při vylití Ducha v horní místnosti a při zrození církve, jak zaznamenávají Skutky apoštolů. Je přítomna všem těmto důležitým událostem."

Ulf Ekman, Birgitta Ekmanová, úryvok z knihy Velký objev (zdroj úryvku zFB).

Ulf Ekman v roku 1983 založil vo Švédsku evanjelikálny zbor Slovo života, ktorý dodnes vyvíja veľmi plodnú misionársku činnosť najmä v krajinách bývalého Sovietskeho zväzu a má spoločenstvá aj na Slovensku. Kniha je mapovaním dlhej cesty spoznávania a objavovania, ktorá priviedla zakladateľa mimoriadne živého a aktívneho spoločenstva spolu s jeho manželkou k rozhodnutiu vstúpiť do Katolíckej cirkvi, ktoré uskutočnili v roku 2014.
odkaz
none
17
02.09.2018, 00:32
ja si myslím, že v prvom rade si musíme uvedomiť základy základov a pri každom neoporozumení vraciať sa stále k základnejím záklaDOM.
Ak z tohoto vychádzam, potom som došiel k záveru, že môj najdôležitejší úkol tohoto života je spasenie mojej duše a to záleží jedine a jedine odomňa a práve pri tejto dikusii, by som chcel zdôrazniť, ako som to tu už mnohokrát zopakoval, že moje spasenie závisí jedine a jedine od toho, aký som ja a nie aká bola mária, ježišova matka, či samotný boh a celé nebo dokopy a cirkev, čo je cirkev proti nebu ? Alebo proti evanjeliu. Nie že by tu cirkev nemusela byť, to nie, je to predsa ježišovo dielo a bez nej by sme sa o spasení ani nedozvedeli,ale zase ak by ju chcel satan zneužiť na to, aby nás zviedol z cesty, musíme počítať s tým, že to využije, ale samozrejme aj ježiš má svoju moc a tiež má v každej cirkvi svojich.
Takže vlastne je tu boj o každého z nás medzi týmito dvomi, medzi ježišom a satanom, ale my sme tí,ktorí sa musia rozhodnúť, komu a prečo chceme patriť. A napriek tomu, že si všetci myslíme, že sme dobrí, už teraz každý z nás niektorému z tých dvoch patrí.
To že si niekto povie, dajte mi s tým pokoj, ja nechcem nikomu patriť, neexistuje niečo medzi nimi dvomi. Každý jednemu z nich patrí.
Žijeme tu vedľa seba pokolenie evy a pokolenie satana a pri vyhnaní raja boh ustanovil nepriateľstvo medzi týmito dvomi pokoleniami. jej pokolenie ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu. A možno dokonca boh chce pomôcť ľuďom poraziť satana ajk tým, že mu mnohých vatrhne z ruky tým, že im odpustí a preto posiela svojho syna, pomocou trojice ustanovuje pri jordáne systém odpustenia hriechov hriešným ľuďom.
Ja si dokonca myslím, že tam bol aj satan a musel sa pozrať aj na to, ako vyznávali jánovi svoje hriechy y nechali sa pokresrtiť. ...vreteničie plemeno, ako ste prišli na to, ako uniknúť božiemu hnevu. To je dôkaz, že zaradenie do dvoch skupín nie je naisto, aj keď v malom percente, ale tá možnosť je tu aj pre tých najhriešnejších. Nádej je tu stále vďaka ježišovi pre každého. Aj pre jedného zločinca vedľa ježiša, aj pte tých najväčších zločincov sveta tu stále v ježišovom mene svieti sviečka nádeje.
Ale zase na druhej strane, teda medzi tými najsvätejšími, to paltí tiež,lenže opačne. Koľkí sú si istý svojím neotrasiteľným miestom v nebi a tu už dávno patria satanovi. A možno by nakoniec prišli na to aj sami, ak by sa zamysleli, čo v cirkvi patrí satanovi a čo ježišovi, a niekedy to vôbec ani nie je ťažké.
A tu je práve tá naša osobná zodpovednosť nielen za seba, ale aj za cirkev, lebo ak svojím príkladom,či nariadením mnohým ľuďom pomôžeme k spaseniu, alebo ich z cesty spasenia odradíme,získame potom odmenu toho, alebo toho.
Ježiš nás naučil modliť sa : ..... a neuvoď nás do pokušenia, ..., lebo jeho, ako prvého hneď uviedol do pokušenia a vydal priamo satanovi, aby ho pokúšal 40 dní a nocí.
Ježiš povedal svojím učeníkom: satan si vás vyžiadal, aby vás preosial, ako pšenicu, ale ja sa budem za vás modliť. A koľkí z veriacich, si tiež vypočuli v duchovnom kontakte túto najstrašnejšiu vetu : satan si ťa vyžiadal, a nastalo skutočné peklo.
Ja osobne si myslím, že to pre človeka je obrovské ocenenie z neba, ale na druhej strane nejaká mizerná nádej, že sa dotyčnému človeku poraziť satan.
Prečo nevenujeme satanovi aspom tolko pozornosti, ako mu venoval ježiš v evanjeliu.
Lebo tot ,sú podstatné veci nášho spasenia a nie či bola mária taká, alebo taká, aký bol ježiš a aký je boh.lebo tiweto veci boli dané, pred tým, než existoval tento svet nebeskými mocnostiami a úbohý človiečik, akokolvek si myslí, že je svútý, alebo ho svätým iní robia,nemôže na tom nič zmeniť, naopak, dopúšťa hriechu proti duchu svätému, vlastne proti týmto obrovským duchovným mocnostiam a preto aj ježiš hovorí, že tento hriech nemôže odpusiť ani on a ani jeho otec.
A preto sa ja napríklad modlím ruženec k ježišovej matke, lebo ten deň, kď sa modlím je iný a lepší a keď ju prosím, aby sa za mňa prihovorila svojho syna, vôbec nemyslím na jej panenské lono, ale na to, čo všetko pre mňa urobila a nádejam sa, že ešte urobí. To, čo chcel ježiš, aby sme vewdelo o jeho matke je v evanjeliu a všetko ostatné je od človeka a čo je od človeka, môže byť aj od toho druhého.
Z tohoto dôvodu neverím na dogmy, ktoré vymyslel človek, cítim to ako urážku tej, na ktrú sa spolieham
none
18
02.09.2018, 00:41
...Nechápem ľudí, ktorí toto uverili, lebo čo ak sa v nebi naozaj stretneme z očí do očí, a ona už vie, že ja som o nej uveril len to, čo je v evanjeliu, čo chcel ježiš, aby som o nej vedel. Ona predsa prežila svoj život a určite si pamätá, ako ho prežila.
A teda znova a znova a ešte tisíc ráz tu zopakujem, nemárnite čas tým, aké boli svetské osobnosti, to vás nespasí, ale zamyslíte sa nad sebou, aký ste vy hriešnici a čo vbec sa s tým ešte dá robiť.
👍: meaculpa
none
19
02.09.2018, 01:05
21 ja to tiež tvrdím a je napísané , že blázon, čo si myslí, že je bez hriechu. Ide len o to, na čo dúfame a načo sa spoliehame.
Jeižštu bol, prežil svoj krátky život a nechal evanjelium pre tých, čo mu uverili a ktorí chcú ísť za ním. To je z jeho strany všetko a každý sa musí rozhodnúť sám.
none
20
02.09.2018, 01:14
To ťa otravuje, keď ti napíšem rozhodni sa sám ?

Mám taký dojem, že tu sme v kolonke náboženstvo.
none
21
02.09.2018, 06:21
enax, ty si ako moja žena, obaja chceme povedať to isté, ale vadíme sa iba preto, že to chce povedať každý svojím spôspbpm.
none
22
02.09.2018, 12:52
Uctievanie Márie je uctievanie satana,démonov. Za prvé,.....uctievať sa môže jedine Boh Otec a nikto iný, ani jeho syn.
Za druhé,.......ak veríme ,že nesmrteľná duša je nebiblická náuka,tak sa skutočná Mária nemohla zjavovať. Určite nie pred vzkriesením pri druhom príchode Krista.
Po tretie,.......to jasne poukazuje na zjavovanie démonov,ktorí sa vydávajú za Máriu/anjel svetla/.
Za štvrté,.....už obľuba "Márie" v strašení peklom ,je tiež dôkazom,kto je onou "Máriou"?!
Za piate,.....nepotrebujeme žiadne dodatočné posolstvá. Písmo hovorí ,že kto ich prijíma, "nech je prekliatý"!
Božie slovo je úplné a "Mária" alias démoni nech si plašia na hradoch a cintorínoch.
Za šieste,....Mária a jej posolstvá sú si navzájom rozporuplné a mnohé sa nenaplnili. O čom to svedčí?
none
28
02.09.2018, 22:29
Shagara, naozaj ťa srdečne pozdravujem a teraz môžeme ísť nato.
1. Čo myslíš pod pojmom uvtievať ? Lebo ja si ctím každého nielen boha, ale aj človeka a dokonca aj teba, pretože to čo píšeš má solínu úroveň, aj keď ja mám na to iný názor. A ježičšje jediný, ktorý z neba zostúpil a znova na nebo vystäúpil, teda jediný pozná cestu spasenia a on jediný môže spasiť človeka, bez neho to neexistuje. On prisľubil hriešnikom, že má pripravené príbytky pre nich vo svojom kráľovstve a dostať sa tam , to vie iba on jediný ako. Preto ľudí,ktorých si vyvolí sám boh, teda tých, čo ho vyznávajú v duchu a v pravde, pre tých posiela ježiša, aby mu ich priviedol.
2.Nepoznám výraz biblické náuky, poznám pojem evanjelium a čo je mimo evanjelia, to je od človeka a čo je od človeka , môe byť aj ot toho druhého a je mi jedno o akú cirkev sa jedná, či sj, alebo katolícku. Ježiš nás púrišiel spasiť a vieme, že telo zostáva tu na zemi, tak čo potom ide k nemu ? Určite vedomie človeka, ktoré nezaniká , pokračuje na druhej strane a ja som sa o tom presvedčil sám, keď som na are dvakrát zomrel od bolesti a prešielsom na druhú stranu. A či to nazveme dušou, alebo súbor myšlienok a faktov o živote jednotlivca v ktorom vznkli, nie je podstatné, podstatné je ako táto duša unesie zodpovednosť človeka za jeho život na zemi pri poslednom súde. No a marianske zjavenia, to sa naozaj nedá vylúčiť aj to, že to zneužil satan, ale na miestach zjavení sa dejú zázraky uzdravení a uzdravoval ježiš, satan určite nie. Teda ja redpokladám, že zjavenia boli pôvodne z neba. Napríklad pri fatimskom zjavení na otázku kto si, dotyčná pani odpovedala, som z neba. Teda ježišova matka to naozaj nemusela byť. Ale vo fatime bolo povedané, že ak cirkev nezasvätí rusko jej nepočnrnenému srdcu, príde vopjna druhá a ešte horšia a cirkev sa na to vy ...... a vojna prišla a za takúto maličkosť zaplatilo životom asi 110 milionov ľudí čo pri takom bohu, ako je otec nášho ježiša krista, ktorý vyhlásil, že každá slza bude zotretá a každá kvapka krvi zúčtovaná, bude zodpopvednosť maximálne krutá , to si ani nedokáže človek prtedstaviť, čo sa bude diať s tými, ktorí to dodnes neuverili a neurobili to, čo nebo takýmto spôsobom nariadilo. Človek nesmie posudzovať nič , čo je z neba. To bolo povedané petrovi, aby bil a jedol všetku zver, čistú,alebo nečistú. 4i sa mohla zjavovať, alebo nemohla, to my teraz tu na zemi nemáme patričné dôkazy, aby sa to dalo určiť, ale ježiš tiež hovorí farizejom: Pokrytci, podľa toho, ako zapadá slnko, viete povedať, aký bude zajtra de a tak aj je, ale znamenia z neba sa nesnažíte posudzovať.
3. To je veľmi ľahkovážne vyjadrenie a jy by som mal obavy, aby som sa neocitol takto v boji proti samotnému bohu. Demoni sa môžu vydávať za hoci koho, ale ježiš hovorí, poznáte ich podľa ovocia, nemôže zlý strom rodiť dobré ovocie a naopak. Teda zjavenia z neba, ktoré sa prezentuje zázrakmi, ktoré satan nerobí a teda by to malo byť z neba a človek by nemal posudzovať, čo je z neba.
Demonom a satanovi ježiš venuje v evanjeliu dosť veľa miesta a mnoho mpodobenstiev, ktoré nám vysveľujú dosť veľa, ale tvrdenia v súvistlosti s ježišovou matkou a demonmi, to nie, to by som mal strach z hriechu proti duchu svätému. Povedali, že je poasadnutý. Jeden lovek nevidí do duše iného človeka ako ježiš a preto nesmie o nikom vyhlásiť, či je v ňom satan alebo nie. Teda človek nesmie vyslovovať vecí, ktoré môže vedieť iba ježiš kristus, jeho otec a duch svätý.
Človek nemáí pávo ani povedať, čo boh chce, alebo nechce, lebo to čo boh chce, alebo nechce, je v evanjelium a nič okrem toho.
4. Obluba márie sa zakladá na ruženci, ktorý ak sa modlíme, naše dni sú neporovnateľne lepšiew ako dni, ak sa nemodlíme. A to je dôkaz a vlastmne obrovská sila o tom, že sa za náís priohovára u svojho syna. Treba to vyskúšať, inak sú takéto vyjadrenia neopodstatnené. Peklo patrí bohu, s tým satan nemá nič spoločné, je to boží trest pre tých, čo ho hanobia a sú hriešní a nenávidia ho a čo ja viem čo ešte všeličo. Ja si myslím, že satan je rád, že ľudia hrešia a neuznávajú boha, prečo by ich on za to trestal a o nich sa ani moc nestará, satan sa zaujíma viacej o veriacích, ktorí majú realnu šancu, že mu ich ježiš vytrhne z ruky,aby ich urobil aj ako odstrašujúci príad pre ostatných a katolícka cirkev má toho asi najviac a poreto je nzrejme asi aj najrealnejšia na spasenie.
5.Ano v katoíckej cirkvi je dosť takýchto a neverím, žeby sj nemali podobné problémy, lebo ak by boli pre satana bezvýzamný, boli by bezvýznamný aj pre nebo.Božie slovo je úplné - fatálna chyba.neviem čo myslíš pod božím slovom , ale ježiš jasne hovorí, že evanjelium je neúplné, lebo teraz by ste takýto pokrm nezniesli, ale príde duch pravdy a ten z môjho oberie a povie vám, čo máte robiť a ja práve som presvedčený, že fatima je duch pravdy a demonov nikdy nepodceňuj , sú duševne silnejší, ako človek, respektíve , veľmi ľahko ovládnu človeka , ktorý ch evidntne podceňje. V evanjeliu mnoho podobenstiev a príkladov, ako to s nimi a nami funguje.
6.nesledujem to takto podrobne a už som napísal, že satan nedopustí posolstvá z nba a všemožne ich bude brzdiť, prekrúcať a pridávť k to,mu lži a klamstvá, len aby čo najviac ľudí mu uverilo a nehľadali viacej cestu spasenia
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 167 542 B vygenerované za : 0.102 s unikátne zobrazenia tém : 33 444 unikátne zobrazenia blogov : 455 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Je veľmi zaujímavé, že naše presvedčenie nám bráni spoznať pravdu... Vlastne, po nej aj pátrať. Poznáme to všetci, ale málokto proti tomu aj bojuje, a aj keď bojuje, veľakrát bez úspechu. Zato máme všetci túžbu o svojej verzii pravdy poúčať druhých ...

citát dňa :

Svojich priateľov chváľ verejne, ale kritizuj medzi štyrmi očami.