hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Duch pravdy

príspevkov
50
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 27.5.2010 22:50
posledná zmena 13.6.2010 17:48
1
27.05.2010, 22:50
Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného človeka, ktorý nemá s činom nič spoločného, a že by potom skutočného vraha prepustil bez trestu? Ani jeden z vás by niečo také nepovažoval za správne! Avšak o Bohu si dáte niečo také nahovoriť bez toho, že by ste sa čo len vo vnútri vzopreli proti tomu!
Prímate to dokonca s vďakou a hlas, nabádajúcí vás k premýšľaniu, snažíte sa potlačiť ako neoprávnený!
none
2

1. 27.05.2010, 22:50

Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného č...

27.05.2010, 22:52
O bogu sa zmienuj len ked sa ta opytaju..inak je to hnusna propaganda a na tomto fore budes zabanovany!!
none
21

2. 27.05.2010, 22:52

O bogu sa zmienuj len ked sa ta opytaju..inak je to hnusna propaganda a na tomto fore budes zabanovany!!

28.05.2010, 00:35
....mna jeden taky ban0l...)
none
4

1. 27.05.2010, 22:50

Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného č...

27.05.2010, 23:07
Rečičky sú to zdanlivo pekné, ale len zdanlivo a iba prázdne rečičky.
none
10

1. 27.05.2010, 22:50

Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného č...

27.05.2010, 23:40
boh je hlavne laska,cez ducha sväteho možme vnimať božiu pritomnosť,citiť boha v sebe,ak človek počuva tento hlas,ide spravnou cestou,to je pravda,to je cesta,to je pokoj...no a poprieť boha,znamena poprieť sam seba(dla mna).
none
11

10. piskotka 27.05.2010, 23:40

boh je hlavne laska,cez ducha sväteho možme vnimať božiu pritomnosť,citiť boha v sebe,ak človek počuva tento hlas,ide spravnou cestou,to je pravda,to je cesta,to je pokoj...no a poprieť boha,znamena poprieť sam seba(dla mna).

27.05.2010, 23:49
...p0prieram...ale mna t0 vzpruzuje...divne,ze???
none
12

11. 27.05.2010, 23:49

...p0prieram...ale mna t0 vzpruzuje...divne,ze???

27.05.2010, 23:55
mna vie vzpružiť hlavne laska,divne,že?
none
24

1. 27.05.2010, 22:50

Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného č...

28.05.2010, 05:18
to sú keci,aký spravodlivý,ak dopustil kapitalizmus,boh má k dokonalosti veľmi daleko,každý deň sa o tom môžeme presvedčiť..
none
32

1. 27.05.2010, 22:50

Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného č...

30.05.2010, 19:06
"Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného človeka, ktorý nemá s činom nič spoločného, a že by potom skutočného vraha prepustil bez trestu?"
Ak si to vezmeme z hľadiska Kristovej obete, tak Boh tu dáva cenu Kristovho života - dobre, nevinného života - za hriešnych ľudí. Kto môže oslobodiť hriešnych, ak nie bezhriešny? Je to teda cena Ježišovho života za oslobodenie hriešneho človeka z hriechu. Hriešny človek sa nemôže sám oslobodiť, lebo je hriešny a na oslobodenie (vykúpenie) je potrebená bezhriešnosť. Hriechom tu mám na mysli najmä ten tzv. dedičný hriech.

Ak za dlžníka, ktorý nie je schopný platiť (je insolventný), niekto bohatý a dobrý zaplatí jeho veľký dlh zo svojich peňazí, vyrieši jeho problém. Takto "oslobodený" od dlhu potom svojmu dobrodincovi môže byť vďačný, zaviazaný. Neviem, či je to najlepšie prirovnanie (hoci všetky prirovania vraj krívajú).

Ale opakujem, to neznamená, že bez Kristovej obete sa človek nevyhnutne dostane po smrti do pekla, do odlúčenia od Božej lásky a pod.
none
34

32. Krištof 30.05.2010, 19:06

"Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného človeka, ktorý nemá s činom nič spoločného, a že by potom skutočného vraha prepustil bez trestu?"
Ak si to vezmeme z hľadiska Kristovej obete, tak Boh tu dáva cenu Kristovho života - dobre, nevinného života - za hriešnych ľudí. Kto môže oslobodiť hriešnych, ak nie bezhriešny? Je to teda cena Ježišovho života za oslobodenie hriešneho človeka z hriechu....

31.05.2010, 21:39
Naozaj si myslis, ze niekto moze trpiet za hriechy ineho alebo inych? Ze, za to co si spachal ty, moze trpiet niekto iny? Na zemi mozno ano, ale v duchovnej oblasti? Takuto nizku predstavu mas o bozej spravodlivosti. Nie je to ruhanie proti Bohu?
Dedicny hriech, rozpravku, ktora nema logiku, tu vsuvas preco?
Tebe to dava zmysel?! Jezis podla biblie vedel co ho caka. Ak by ale vedel, ze jeho zavrazdenim budu zmyste hriechy vsetkych aj jeho vrahov, preco by prosil boha, aby toho bol usetreny? Vari neveris, ze keby nam to malo naozaj pomoct, tak by sa jezis obetoval bez zavahania?!
Privela nelogickych az protichodnych veci je vo vykladoch svetovych cirkvi. Ale chyba nie je iba na cirkvach a nabozenstvach. My sami by sme sa mali snazit hladat pravdu, a nie len slepo prijimat, co nam nasi skorumpovani alebo neznali nabozensky vodcovia vtlkaju do hlav.
none
35

34. 31.05.2010, 21:39

Naozaj si myslis, ze niekto moze trpiet za hriechy ineho alebo inych? Ze, za to co si spachal ty, moze trpiet niekto iny? Na zemi mozno ano, ale v duchovnej oblasti? Takuto nizku predstavu mas o bozej spravodlivosti. Nie je to ruhanie proti Bohu?
Dedicny hriech, rozpravku, ktora nema logiku, tu vsuvas preco?
Tebe to dava zmysel?! Jezis podla biblie vedel co ho caka. Ak by ale vedel, ze jeho zavrazdenim budu zmyste hriechy vsetkych aj jeho vrahov, preco by prosil boha, aby toho bol usetr...

03.06.2010, 11:13
Muz.zmarsu,
vychádzaš zo svojich predstáv. Ako chceš, aby sa niekto vyslobodil sám? Bude trpieť za svoje hriechy a to ho vyslobodí? Veď to len "trpí", ale keď je hriešny, nevylobodí sa, to je jeho základný stav. Na to potrebuje bezhriešneho vykupiteľa (osloboditeľa) zo samotného hriechu.
Podľa Biblie "hriech vedie k smrti" - ide o oddelenie (sa) od Boha, zdroja duchovného života, poznania a pod. A zo smrti sa človek nemôže vyslobodiť sám. Sú veci, ktoré presahujú hranice samotného človeka (ľudstva). A keď je človek od narodenia hriešny - "vzdialený" od Boha - nemôže sám zaplatiť dokonalú cenu za seba, lebo dokonalú cenu môže dať len bezhriešna bytosť. Kristus bol bezhriešny, bol totiž stále s Bohom, ba bol/je Boh.
Pochop, že nežijeme v "duchovnej oblasti", ale "na svete", sme "daleko" od Boha, nemáme bez jeho zásahu absolútne poznanie o jeho pravde a pláne, nežijeme s ním v jednote... Až pokým on nezasiahne. A on zasahuje prostredníctvom Krista. Kristus preto musel obetovať svoj pozemský života, aký máme my ľudia. On dal svoj pozemský život, aby človek mal duchovný život - otvoril pre človeka nebo. Nemôžem za to, že niekto nechápe existenciu prvotného hriechu - pádu na tento svet. Nemôžem za to, že si niekto myslí, že má od narodenia - resp. časovo aj neskôr - sám od seba absolútne poznanie Božieho plánu s ľudstvom, že si myslí, že žije v dokonalom súlade s Bohom, že je bezhriešny. Podľa mňa to však bez Kristovej obete možné nie je.

Prostredníctvom Kristovej obete nemá odpustené hriechy každý, ale iba ten, kto to prijíma vo viere. Táto viera (duchovné poznanie) je zásahom od Boha. Len či má človek o toto poznanie záujem, či sa necíti sám dosť múdry a "božský".

Teba keby mali ísť umučiť a zavraždiť, ani by si sa nezachvel? Podľa mňa každý normálny človek by sa chvel a bál, lebo by chcel žiť a bál by sa aj bolesti a pod. Ježiš mal z toho strach, povedal - "duch je pripravený, ale telo je slabé". Ale potom išiel a pokorne prijal ten "horký kalich".

Človek môže mať nejaký duchovný život alebo sa modliť k Bohu a Boh ho počuje, to je v poriadku, no oná Kristova obeť má daný význam.
none
36

35. Krištof 03.06.2010, 11:13

Muz.zmarsu,
vychádzaš zo svojich predstáv. Ako chceš, aby sa niekto vyslobodil sám? Bude trpieť za svoje hriechy a to ho vyslobodí? Veď to len "trpí", ale keď je hriešny, nevylobodí sa, to je jeho základný stav. Na to potrebuje bezhriešneho vykupiteľa (osloboditeľa) zo samotného hriechu.
Podľa Biblie "hriech vedie k smrti" - ide o oddelenie (sa) od Boha, zdroja duchovného života, poznania a pod. A zo smrti sa človek nemôže vyslobodiť sám. Sú veci, ktoré presahujú hranice samotného člove...

03.06.2010, 11:39
Len dodám, že samozrejme, že Boh je spravodlivý - k jeho spravodlivosti patrí aj milosť, odpustenie -, takže kto bude celý život zlý s tvrdým srdcom, ako sa hovorí, kto bude odporovať Bohu, logicky nemôže byť po smrti v nebi. No Kristove dielo má význam už pre pozemský život, ide o akési otvorenie neba a nový život už tu...
none
37

36. Krištof 03.06.2010, 11:39

Len dodám, že samozrejme, že Boh je spravodlivý - k jeho spravodlivosti patrí aj milosť, odpustenie -, takže kto bude celý život zlý s tvrdým srdcom, ako sa hovorí, kto bude odporovať Bohu, logicky nemôže byť po smrti v nebi. No Kristove dielo má význam už pre pozemský život, ide o akési otvorenie neba a nový život už tu...

03.06.2010, 16:50
Nevychadzam zo svojich predstav, vychadzam zo svojho citenia alebo tusenia. Predstavy su len hmota, aj ked pomerne jemna. Hmotou nespoznas nic z duchovneho, ktore je celkom inej podstaty a je omnoho vyssie nad hmotou. Nic co je nizsie nemoze pochopit to vyssie, jednoducho to nejde. To len na margo tvojej prvej vety.

OK, takze ci spravne chapem tvoje myslienkove pochody. Kazdy, kto sa sem narodi, je hriesny. Samotne narodenie je hriech. Alebo presnejsie popis tvoje predstavy o prvotnom hriechu. Jezis dostal vynimku, a narodil sa bezhriechu. Zrejme si dovolil pouzit iny sposom narodenia sa, nez ten, ktory je pevne zakotveny vo stvoreni samotnym stvoritelom. Tu je hned prvy nedostatok v tvojom podani - boh stanovil zakony a jezis ich porusil. Ak je jezis sucastou boha, resp. ak je samotnym bohom, tak boh musel porusit svoje vlastne zakony, a tym popriet svoje vlastne stvorenie. A to len preto, aby sa jezis mohol narodit na tento svet bez hriechu. Uf, tak to jeho stvorenie stoji naozaj na vratkych nozickach, toto by sa dalo vydedukovat s tvojho prispevku.

Zakon spatnej vazby, zakon karmi, v bibli popisany aj spojenim "oko za oko, zub za zub". Ak si ublizil, je alebo bude ublizene aj tebe, aby si mal moznost pochopist a nieco sa naucit. Ak pochopis, naucis sa, vyslobodis sa. Na co by nas stvoritel stvoril hned hriesnych, hadam nie na to, aby potom posielal svojeho syna na zabitie a tym nas vykupil. A to nie vsetkych, len podla nejakeho zvlastneho kluca, ktory si tu neopisal celkom presne. To je druhy nedostatok. Mne to zmysel nedava.
Hriech naozaj moze viest k smrti. Nie len k fyzickej, ale aj k duchovnej. No problem.

Spasitel, osloboditel, nepochopeny jezis. Certa stareho sa sem prisiel nechat zabit! Prisiel nas ucit. Mnohi proroci nas varovali pred nami samimy, pred vrazdou syna bozieho. Zmyslom tychto zjaveni nebolo vylicit co sa ma stat. Boli to varovania, boli to rady a napomenutia. Hluchi a slepi ludia skoda namahy. Hadzali perly sviniam. To je dalsi nedostatok. Nedava zmysle jezisove poslanie vo vykladoch nasich cirkvi, a aj tvojom.

S tym zasahom suhlasim. Skutocne na tom ludstvo bolo az tak zle, ze zasah krista musel prist. Musel nam prist niekto povedat, kde robime chyby. Obeta jezisa nebola v strate jeho fyzickeho tela. Az je to smiesne vysvetlovat. Jeho obeta bola, zazit na zemi to, co zazil. Odhodlal sa prejst triznenim a dat nam tolko potrebovanu message. Ludstvo potrebovalo a stale potrebuje ucitela. A preto sa v biblii spomina udajne druhy jezisou prichod. Tiez nepochopene a prekrutene, ale to odbocujem.

Nic neotvoril, len priniesol vysvetlenia, pochopenia. Otvorenie neba je myslene v tomto ponimani. Nebo nekdy nebolo zavrete. Nebo sa da otvorit aj z hora samotnym bohom, na to sem nemusel posielat jezisa. To je stvrty nedostatok v tvojich myslienkovych pochodoch. Nedava mi to opat zmysle.

Vobec si nemyslim, ze som bezhriesny a ze stvoreniu rozumiem. Neviem vobec nic. Nieco malo tusim a citim. Mam v sebe zivu vieru, nie tu slepu, ktoru ma vacsina veriacich. Moja ziva viera ma nuti spoznavat stvorenie a teda urcitu cast boha, precitovanim, zitim vo stvoreni. Nijako inak to nejde. Mozes prijat "pravdy" nabozenstiev za avoje, ci uz z duchovnej pohodlnosti, lenivosti alebo hluposti. Le prijal si len myslienkove formy, nijaka z nich ti neumozni prezit a hlavne precitit stvorenie.

Spravodlivost nie je o odpustani. Odpustanie popiera spravodlivot. Uvazuj! Bozia spravodlivost je v jeho zakonoch, ktore prenikaju vsetkymi urovnami stvorenia a ktoru nemoze obist nikto, ani jezis. Je to dokonaly zakon, system, ktory tu je. Kedze je dokonaly, je nemenny. Vsak naco nieco dokonale menit, bolo by to poprenie dokonalosti stvorenie, alebo dokonalosti stvoritela.

Privela medzier je v uceni, ktore ta oslovilo. Ja ho neprimam.
none
38

37. 03.06.2010, 16:50

Nevychadzam zo svojich predstav, vychadzam zo svojho citenia alebo tusenia. Predstavy su len hmota, aj ked pomerne jemna. Hmotou nespoznas nic z duchovneho, ktore je celkom inej podstaty a je omnoho vyssie nad hmotou. Nic co je nizsie nemoze pochopit to vyssie, jednoducho to nejde. To len na margo tvojej prvej vety.

OK, takze ci spravne chapem tvoje myslienkove pochody. Kazdy, kto sa sem narodi, je hriesny. Samotne narodenie je hriech. Alebo presnejsie popis tvoje predstavy o prvotnom h...

03.06.2010, 22:36
"Vobec si nemyslim, ze som bezhriesny a ze stvoreniu rozumiem. Neviem vobec nic."
Tu si to úžasne priznal a aj celé vystihol. :-)

Vidím, že vychádzaš aj z odlišných základov. Máš svoje názory, "tušenia", resp. prijímaš názory iných koncepcií. To je tvoja vec, sú rôzne náboženstvá a filozofie, každý má svoj život... Podľa mňa nie si takto zlý človek, no mýliš sa a nechápeš to. Veci, o ktorých píšem, ani nemôžeš plne chápať, pretože ako som už uviedol, to poznanie je Božím darom cez Krista. Neviem, či máš o to záujem, alebo už máš svoje poznanie a viac nepotrebuješ.

Nie narodenie sa sem je hriech - to som neuviedol, to si vymýšľaš. Ale keď sa narodíme, staneme sa hneď hriešni - príchod na tento svet znamená stať sa hriešny (nie narodenie je hriech, ale kto sa narodí, stane sa hriešny). A hriech - opakujem už niekoľkýkrát - v tomto zmysle znamená, že nie sme zjednotení s Bohom, nemáme poznanie Boha, pravdy, jeho plánu s nami, zmyslu života a pod. Je to tzv. PRVOTNÝ hriech. (Lepšie než ten tzv. dedičný, hoci je to to isté.) Lebo z náboženského hľadiska ide o to, aby sme boli zjednotení s Bohom, aby sme mali poznanie Boha, jeho plánu s nami a pod. Ale pri telesnom narodení sa sem to nemáme - sme teda hriešni, "vzdialení" Bohu.

Niečo iné je - znova opakujem - Kristov príchod na svet. On bol predsa poslaný Bohom, v rámci Božieho plánu, ako Boží Syn, ako sám Boh, ako Syn človeka... Teda Ježiš sa príchodom na svet nestal hriešny - veď Písmo hovorí, že bol dokonca počatý Duchom svätým. Ježiš bol od začiatku Boží vyvolený, bezhriešny. Teda s ním Boh bol, on poznanie Boha mal. Do you understand? Vidíš ten rodziel medzi Ježišom a iným človekom? Hoci - inak - aj on musel prejsť svojím ľudským životom podobne ako iní ľudia.

Nie je dobré vyjadrenie, že Boh nás "stvoril hriešnych" - ale narodením sa na tento svet žijeme proste mimo neho, žijeme v odlišných - svetských - podmienkach, musíme sa vyvíjať a proste žiť tento život. A to je ten hriech, sme totiž "ďaleko" od Boha... Až neskôr môžeme začať žiť s Bohom, môžeme sa pre to rozhodnúť - skrze Krista. Symbolicky to začína krstom a reálne by to mal byť tzv. krst Duchom svätým, opäť cez Krista. Až tak sa môžeme zbaviť onoho prvotného hriechu a stať sa "spravodlivými", teda žijúcimi s Bohom a Kristom. A to vďaka vykúpenie z prvotného hriechu prostredníctvom Krista. Niekedy sa tomu hovorí znovuzrodenie. Druhé narodenie - narodenie sa z Ducha sv.
"Ježiš: Veru, veru ti hovorím: Ak sa niekto nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vojsť do kráľovstva Božieho. Čo sa narodilo z tela, je telo, a čo sa narodilo z Ducha, je duch." (Jn 3, 5-6)
"Lebo ani Syn človeka neprišiel, aby Jemu slúžili, ale aby On slúžil a dal život ako výkupné za mnohých." (Mk 10,45)

A druhá vec sú osobné hriechy - zlo ľudí. Pýcha, nenávisť, agresivita, lož... Kristus bol skôr pokorný a správny. Dal ľuďom príklad. Ježiš prišiel na tento svet, žil tu, potvrdil - a obnovil - hodnotu ľudských stvorení, odišiel k Otcovi, ale aj sa vrátil a žije s veriacimi, v ich vnútri... "Ježiš mu odpovedal: Ak ma niekto miluje, bude zachovávať moje slovo, a môj Otec ho bude milovať a prídeme k nemu a budeme prebývať u neho." (Jn 14,23)

So spravodlivosťou súvisí aj milosť, odpustenie (robí sa to aj vo svetských zákonoch). Nie je to tak, že keď je napísane: Nepokradneš! a ty niečo pokradneš - dostaneš sa nevyhnutne do pekla. Ak sa pokúsiš napraviť, môžeš dostať milosť. Boh je láska, nie diabolský sudca. Iste je aj moc, ale najmä láska.
none
39

38. Krištof 03.06.2010, 22:36

"Vobec si nemyslim, ze som bezhriesny a ze stvoreniu rozumiem. Neviem vobec nic."
Tu si to úžasne priznal a aj celé vystihol. :-)

Vidím, že vychádzaš aj z odlišných základov. Máš svoje názory, "tušenia", resp. prijímaš názory iných koncepcií. To je tvoja vec, sú rôzne náboženstvá a filozofie, každý má svoj život... Podľa mňa nie si takto zlý človek, no mýliš sa a nechápeš to. Veci, o ktorých píšem, ani nemôžeš plne chápať, pretože ako som už uviedol, to poznanie je Božím darom cez ...

04.06.2010, 15:53
Aby som ešte vyjasnil tú otázku okolo prvotného hriechu v súvislosti s narodením sa, príchodom na svet. Prečo narodenie nie je (prvotným) hriechom? Pretože nositeľom prvotného hriechu môže byť jedine človek, ale narodenie je "neosobný" jav resp. proces. Jav alebo proces nemôže byť nositeľom prvotného hriechu. Tým môže byť iba človek, ktorý príde na svet. Teda nie príchod na svet je prvotným hriechom, to nie je ani žiadne zlo, ale človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech. Inak ide o čisto kresťanský pojem, napr. židovstvu a islamu nie je vlastný.

Trochu iná situácia je v oblasti osobných hriechov. Tak napr. už samotný jav a proces krádeže je zlý, škodlivý aj hriešny, hoci samozrejme zodpovedný nie je jav či proces, ale daná osoba ("zlodej"). Vždy ide hlavne o danú osobu, nie o jav či proces.
none
40

39. Krištof 04.06.2010, 15:53

Aby som ešte vyjasnil tú otázku okolo prvotného hriechu v súvislosti s narodením sa, príchodom na svet. Prečo narodenie nie je (prvotným) hriechom? Pretože nositeľom prvotného hriechu môže byť jedine človek, ale narodenie je "neosobný" jav resp. proces. Jav alebo proces nemôže byť nositeľom prvotného hriechu. Tým môže byť iba človek, ktorý príde na svet. Teda nie príchod na svet je prvotným hriechom, to nie je ani žiadne zlo, ale človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech. Inak ide o čisto kresť...

04.06.2010, 18:32
A uvažujem o tom ďalej, snažiac sa naformulovať to presnejšie, hoci to nemusí byť celkom ok takto sa o to snažiť.
Podľa NZ hriech vedieť k smrti (Rim 6,23), teda ak akémusi odpadnutiu od Boha... Ľudia, ktorí majú prvotný hriech, sú v tejto smrti. Bezhriešny Kristus dáva svoj život za ľudí, zomiera, ale je aj duchovne vzkriesený, prekonáva smrť - za ľudí a tým je ich hriech odstránený, sú vzkriesení – oživení – s ním (Ef 2,5-6). Kristus tak za ľudí prekonáva hriech a smrť a dáva im večný život s Bohom. Ako zástupca je potrebný, lebo ani mŕtvy sa nemôže vzkriesiť sám, potrebuje niekoho zvonku, kto ho vyslobodí zo smrti.
To, čo Ježiš pre nás prekonáva, sú podmienky pozemského života: prvotný hriech a život bez Boha. To, čo nám prekonaním týchto podmienok prináša, je večný život, spojenie s Bohom...

Niekto sa však nemusí cítiť "mŕtvy"... A ani nejde o to, že sa takto musia zmeniť fyzické podmienky života. Ide o náboženské (a príp. etické) zdokonalenie podmienok... Ide o naplnenie plánu v náboženskom smere.
none
41

39. Krištof 04.06.2010, 15:53

Aby som ešte vyjasnil tú otázku okolo prvotného hriechu v súvislosti s narodením sa, príchodom na svet. Prečo narodenie nie je (prvotným) hriechom? Pretože nositeľom prvotného hriechu môže byť jedine človek, ale narodenie je "neosobný" jav resp. proces. Jav alebo proces nemôže byť nositeľom prvotného hriechu. Tým môže byť iba človek, ktorý príde na svet. Teda nie príchod na svet je prvotným hriechom, to nie je ani žiadne zlo, ale človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech. Inak ide o čisto kresť...

07.06.2010, 21:50
Tak kedy alebo ako vznika hriech? Citujem ta: "Teda nie príchod na svet je prvotným hriechom, to nie je ani žiadne zlo, ale človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech." Chaos, anarchia, tetovane potkany? Hadam to nie je az take komplikovane, ze sa to neda jednoznacne vyjadrit?! Zda sa, ze to nema s logikou nic spolocne.
Ale podme k podstate.
Podla teba to teda z jezisom a bohom bolo takto:
Boh si hovori: "Vidim ludia, ze nezijete podla mojich zakonov, ze ste padli. Poslem vam preto mojho syna, vy ho zabijete a tym sa vykupite z hriechov, ale to len ak mu uverite, resp. ak uverite mne a budete zit podla mojich zakonov". To je pekna hlupost. Nedava to zmysle, nema logiku. Ak chce niekoho boh omilostit, tak na to potrebuje, aby mu zabili syna. Kristof, spamataj sa!
none
43

41. 07.06.2010, 21:50

Tak kedy alebo ako vznika hriech? Citujem ta: "Teda nie príchod na svet je prvotným hriechom, to nie je ani žiadne zlo, ale človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech." Chaos, anarchia, tetovane potkany? Hadam to nie je az take komplikovane, ze sa to neda jednoznacne vyjadrit?! Zda sa, ze to nema s logikou nic spolocne.
Ale podme k podstate.
Podla teba to teda z jezisom a bohom bolo takto:
Boh si hovori: "Vidim ludia, ze nezijete podla mojich zakonov, ze ste padli. Poslem vam preto m...

08.06.2010, 16:33
Muz.zmarsu,
ty ma už... Koľkokrát ti mám vysvetliť, že narodenie je len istý jav alebo proces, takže to nemôže byť hriech. Až samotný človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech - je odlúčený od Boha... Nie PRÍCHOD (proces, jav) na svet je hriech, ale ČLOVEK, ktorý príde na svet, je "hriešny".
Otázka nestojí ani tak tak, kedy presne vzniká prvotný hriech, ale čo je to prvotný hriech, na koho sa vzťahuje a pod. Nuž každopádne človek od narodenia ho má. Čo tu riešiš.

Je to biblické učenie, napr. Ježiš o sebe hovorí: "Lebo ani Syn človeka neprišiel, aby Jemu slúžili, ale aby On slúžil a dal život ako výkupné za mnohých." (Mk 10,45) Kristus obetovaním svojho pozemského života, aký má každý človek, ničí aj prekážku medzi hmotným svetom a duchovným svetom, svojím vzkriesením pre duchovný život oživuje duchovne aj ľudí "mŕtvych" pre prvotný hriech, aj pre ich osobné zlo. Ježiš je tiež obeť za zlo ľudí, lebo ľudia robia zlo a zlo človeka duchovne či mravne ubíja, tým je vzdialený dokonalému Bohu. Aj vo svetskom právnom systéme sú tresty, sankcie za priestupky, zločiny a pod. Zločiny sa ani tam neodpúšťajú "len tak", to by bolo nezodpovedné.
Iba Ježiš mohol zaplatiť tú dokonalú cenu za hriech ľudí, lebo iba on bol zo všetkých ľudí mimo prvotný hriech čiže bezriešny. Ľudia nevedeli, že keď umučia a zabijú Ježiša, urobia to aj preto, že on je Božia obeť za ich hriechy. Zdanlivo za tým boli iba "obyčajné" politické, spoločenské či morálne príčiny... Ale Boh - a Ježiš - vedel, ako to je, poznal ľudí, ich situáciu, a že tak sa zároveň vykúpia "mnohí"... Ľudia to zistili až potom, keď boli vyslobodení (dovtedy to aspoň čiastočne poznali iba vyvolení židovskí proroci). Ale opakujem, to neznamená, že bez Kristovej obete sa človek po smrti nevyhnutne musí dostať do pekla (vykúpenie sa vzťahuje už na život tu, nie len po smrti)
none
44

43. Krištof 08.06.2010, 16:33

Muz.zmarsu,
ty ma už... Koľkokrát ti mám vysvetliť, že narodenie je len istý jav alebo proces, takže to nemôže byť hriech. Až samotný človek, ktorý sa narodí, má prvotný hriech - je odlúčený od Boha... Nie PRÍCHOD (proces, jav) na svet je hriech, ale ČLOVEK, ktorý príde na svet, je "hriešny".
Otázka nestojí ani tak tak, kedy presne vzniká prvotný hriech, ale čo je to prvotný hriech, na koho sa vzťahuje a pod. Nuž každopádne človek od narodenia ho má. Čo tu riešiš.

Je to biblick...

08.06.2010, 18:23
A predsa ešte jedna vlastne významná stránka k tejto veci. Inšpiroval ma k tomu istý list bývalého pápeža Jána Pavla II. (poznám ho už dávnejšie, ale teraz som si naň tak spomenul). Týka sa Kristovho, ale aj všeobecne ľudského utrpenia. Vieme, ako je to na tomto svete - je tu veľa dobra, ale aj utrpenia. Citujem:
"V Kristovom kríži sa prostredníctvom utrpenia nielen zavŕšilo vykúpenie, ale bolo vykúpené aj samo ľudské utrpenie. Kristus - bez akejkoľvek vlastnej viny - vzal na seba "všetku zlobu hriechu"... Vykupiteľ trpel namiesto človeka a pre človeka. Každý človek má podiel na vykúpení... Tým, že Kristus uskutočnil vykúpenie prostredníctvom utrpenia, dal ľudskému utrpeniu vykupiteľskú hodnotu. Teda každý človek sa svojím utrpením môže zúčastniť na Kristovom vykupiteľskom utrpení."
none
45

44. Krištof 08.06.2010, 18:23

A predsa ešte jedna vlastne významná stránka k tejto veci. Inšpiroval ma k tomu istý list bývalého pápeža Jána Pavla II. (poznám ho už dávnejšie, ale teraz som si naň tak spomenul). Týka sa Kristovho, ale aj všeobecne ľudského utrpenia. Vieme, ako je to na tomto svete - je tu veľa dobra, ale aj utrpenia. Citujem:
"V Kristovom kríži sa prostredníctvom utrpenia nielen zavŕšilo vykúpenie, ale bolo vykúpené aj samo ľudské utrpenie. Kristus - bez akejkoľvek vlastnej viny - vzal na seba "všetku z...

08.06.2010, 22:21
Naco primat jednoduche pravdy, ked mozeme prijat komplikovany blud! Povedzme, ze chapem, co si predstavujes pod "prvotnym" hriechom, aj ked tento pojem je od veci. Nie je to az tak vzdialene mojej predstave. Ty hovoris, ze je to odlucenie od boha, ja hovorim, ze je to nenasledovanie zakonov stvorenia, nazvem to mozno tebe prijatelnejsim spojenim, bozimi zakonmi. Mozno si myslis to iste co ja, ale "odlucenie" moze znamenat viacero moznosti a z toho co si napisal, sa domnievam, ze ty to chapes ako doslovne odlucenie. Toto ale nie je podstatne, takmer sa v tom dokonca zhodneme.
O co mi naozaj ide, je nespravne pochopena jezisova obeta. Zabudni na texty, ktore vzisli priamo z cirkvi. Su len pokusom nieco vysvetlit, nieco v com maju samotne cirkvi od zakladov nejasno! Prosim, o bibliu sa da opriet, pokial mas jasnu mysel a ochotu prijat veci neskreslene, pokial nie si prilis ovplyvneny "oficialnymi" vykladacmi "bozieho" slova. "Lebo ani Syn človeka neprišiel, aby Jemu slúžili, ale aby On slúžil a dal život ako výkupné za mnohých." Kde v tejto vete, kde v bibli je priamo napisane to, co tu tvrdis?! To co tu tvrdis, su len vyklady, s ktorymi nas cirkvi zamoruju. Ale prosim, rozoberme tento blud. Sluzba syna bozieho, (ty sa domnievas ze jezisa, ja si myslim, ze syn cloveka a syn bozi su dve odlisne identity, ale tvarme sa, ze sa bavime o jezisovi) ma byt chapana v uceni nas ludi. Jeho vykupenie - vykupenie skrze krista, ma byt chapane, ako vykupenie skrze jeho slova, jeho ucenia. Ved je to uplne jednoduche a jasne. Jeho obeta bola v tom, ze sa sem do tychto sraciek inkarnoval, aj ked vedel, cim musi prejst, utrapami a potupnou smrtou. Mas to tu jasne a jednoduche. V tomto zneni, tazko najdes nejaky nedostatok, pokial nepotrebujes na prijatnie velkej pravdy komplikovanu a na pochopenie narocnu koncepciu. Slovo kristove, jeho ucenie, ozivuje duchovne v nas. Nie jeho obeta. Bohu ide o nas vyvoj, o to aby sme opat nasli cestu k duchovnemu. Neslo mu o obetovanie jeho syna! Ziadne vykupenie, ziadne rozpravky. "Ľudia to zistili až potom, keď boli vyslobodení". Do prdele kedy? Po jezisovej smrti?! Je faktom, ze po jezisovej smrti boli jeho ucenici prenasledovani, muceni a zabijani. Biblia bola prijata v tretom storoci, ak sa nemilim, a to z jasnych politickych dovodov. Vyznavanie jezisoveho ucenia bolo do tejto doby prakticky zakazene a nabozenske smery, ktore boli k jeho uceniu najblizsie, potlacene. Tak kedy to teda zistili?! A s tym listom na zaver sa radsej nechval, je tak daleko od pravdy, ze nema cenu sa o tom vobec bavit.
none
46

45. 08.06.2010, 22:21

Naco primat jednoduche pravdy, ked mozeme prijat komplikovany blud! Povedzme, ze chapem, co si predstavujes pod "prvotnym" hriechom, aj ked tento pojem je od veci. Nie je to az tak vzdialene mojej predstave. Ty hovoris, ze je to odlucenie od boha, ja hovorim, ze je to nenasledovanie zakonov stvorenia, nazvem to mozno tebe prijatelnejsim spojenim, bozimi zakonmi. Mozno si myslis to iste co ja, ale "odlucenie" moze znamenat viacero moznosti a z toho co si napisal, sa domnievam, ze ty to chapes ako...

09.06.2010, 17:36
Načo prijímať pravdu, keď môžeme prijať tvoje „jednoduché“ koncepcie! Najlepšie je to jednoduché? Pre každého môže byť to jednoduché čosi iné!
Prvotný hriech – odlúčenie od Boha je aj v tom, že tento svet je relatívny, časný, ohraničený, vyvíja sa a je iný ako duchovný svet – absolútno, večnosť. Aj ľudia sa vyvíjajú a žijú tu - vzdialení absolútnu, Bohu. Človek sa nezjednotí s Bohom, keď bude nasledovať akési zákony stvorenia. Človek – obmedzený tvor - sám žiadnymi svojimi snahami nemôže primäť Boha k tomu, aby sa mu On úplne priblížil. To sa môže stať iba vtedy, ak človek prijíme Božiu cestu. Preto Ježiš hovorí: „Ja som cesta, pravda i život. Nik neprichádza k Otcovi, ak len nie cezo mňa.“ (Jn 14,6) Teda žiadne dodržiavanie zákonov stvorenia nespôsobí, že sa tak ktokoľvek dostane k zjednoteniu s Bohom.
Iste, tieto koncepcie o dodržiavaní zákonov stvorenia môžu človeka priviesť na nejakú duchovnú cestu, na cestu morálky a osobnostného rozvoja... Koniec koncov každé náboženstvo ponúka nejaké spôsoby, praktiky a skutky, ako naplniť duchovný život alebo ako urobiť život zmysluplným. To je v poriadku. Ja si aj myslím, že keď sa tak človek aj z iného duchovného prúdu chce priblížiť k absolútnu, Boh ho azda počuje, nie je „ďaleko“. A človeku môže dodať nejakú silu trebárs aj to, že za svoju Vyššiu moc považuje dajaký Strom. Aj ten mu teoreticky môže dodávať nejakú silu, poskytnúť mu oporu... Aké jednoduché. A vraj zjavené pravdy sú potrebné, kdeže! Stačí taký jasný a jednoduchý Strom! V tom ti dávam za pravdu (alebo skôr nie?).

Cirkev o Ježišovej obete nemá ani nemala nejasno, práveže od začiatku je to jedno z jej najdôležitejších učení.
"Lebo ani Syn človeka neprišiel, aby Jemu slúžili, ale aby On slúžil a dal život ako výkupné za mnohých." (Mk 10,45) Tu Ježiš jasne hovorí, že prišiel dať život ako výkupné za mnohých. A Ježiš sa sám podľa Biblie viackrát nazýva Syn človeka, napr. Jn 9,35-38, alebo napr. Mk 14,61-62. Prečo by som mal prijímať iné koncepcie? O Jeho obeti hovorí celá NZ, napr. 1J 2,1-2.
Iba tak sme vykúpení. Nie skrze jeho „slová“, „učenie“ - napr. „Milujte aj svojich nepriateľov“... Neviem, ako sa zjednotím s Bohom, keď budem milovať svojich nepriateľov – Boh bude nútený ma vykúpiť? Asi tak, „synu, ty si taký spravodlivý, dodržiavaš to a to, nemôžem ti odolať, skláňam sa pred tvojou láskou, prijmi ma, prosím, za svojho“. V skutočnosti však Boh sám v Synovi zmieruje a zjednocuje ľudí so sebou. Ale iste – dobro je dobro, dobré skutky sú dobré, napr. vo vzťahu k núdznym, alebo vo vzťahu k životnému prostrediu... To všetko sa ráta (ak sa to nespája s duchovnou pýchou), tak človek oživuje svoju dušu, je to dobré pre jeho duševný rast. Ale neoživuje to dokonale jeho vzťah s Bohom, nedochádza tak k zjednoteniu Boha a človeka.

Ľudia – najprv učeníci - prijali Ježišovo učenie o obeti po jeho vzkriesení, ale najmä po tom, čo na nich na Letnice zostúpil Duch svätý. (Skutky 2. kap.) Najprv ani učeníci nechápali Ježišove slová o jeho obeti a pod. (Mt 16,21-23)

To, že Biblia je zmanipulovaná, že jej texty boli prijaté až v 4. storočí a pod., sú len mýty, asi aby sme uverili iným koncepciám. Zaoberá sa tým aj táto kniha odkaz
none
47

46. Krištof 09.06.2010, 17:36

Načo prijímať pravdu, keď môžeme prijať tvoje „jednoduché“ koncepcie! Najlepšie je to jednoduché? Pre každého môže byť to jednoduché čosi iné!
Prvotný hriech – odlúčenie od Boha je aj v tom, že tento svet je relatívny, časný, ohraničený, vyvíja sa a je iný ako duchovný svet – absolútno, večnosť. Aj ľudia sa vyvíjajú a žijú tu - vzdialení absolútnu, Bohu. Človek sa nezjednotí s Bohom, keď bude nasledovať akési zákony stvorenia. Človek – obmedzený tvor - sám žiadnymi svojimi snahami nemôže pr...

09.06.2010, 17:48
je zaujímavé, keď podaktorí tvrdia, že Biblia je zmanipulovaná, ale to, čo z nej sami citujú a akceptujú, nie je podľa nich zmanipulované. Takže zmanipulované je asi len to, čo im nepasuje do koncepcie, hmm

Iste, veriaci boli prenasledovaní, ale ani to nedokázalo úplne zničiť dané texty (boli schopní ochrániť ich)
none
48

47. Krištof 09.06.2010, 17:48

je zaujímavé, keď podaktorí tvrdia, že Biblia je zmanipulovaná, ale to, čo z nej sami citujú a akceptujú, nie je podľa nich zmanipulované. Takže zmanipulované je asi len to, čo im nepasuje do koncepcie, hmm

Iste, veriaci boli prenasledovaní, ale ani to nedokázalo úplne zničiť dané texty (boli schopní ochrániť ich)

09.06.2010, 22:17
Pokusme sa zamerat na fakty.
"Lebo ani Syn človeka neprišiel, aby Jemu slúžili, ale aby On slúžil a dal život ako výkupné za mnohých." Fakt je, ze koncepcia ktoru zastavas, tu v tejto vete nie je jednoznacne vyjadrena. "Dal zivot ako vykupne za mnohych" nepotvrdzuje ani nevyvracia ani "moju" ani "tvoju" koncepciu. Vysvetlenie ake tu spoluprezentujes priamo v biblii nie je, je to len v oficialnych vykladoch. Ukaz mi ine miesto v biblii, ktore by potvrdzovalo to co si tu odprezentoval. Kedze sa tato veta da vysvetlit viacerymi sposobmi, preco by mal byt ten komplikovanejsi a plny medzier spravny? A pytam sa dalej. Je to takmer podstata toho, na com cirkvi stavaju. Vsimni si ako sa jezis detailne a vo velkom rozsahu venoval mnohym inym temam. Preco potom tak podstatnu vec nedovysvetloval tak, aby bola jednoznacne pochopena? Napada ma iba jedina odpoved. Je to koli tomu, ze ani on nepredpokladal, ze tak jednoducha vec moze byt niekym prekrutena. Ak budes reagovat, prosim opri sa o nejake fakty, trebars aj o bibliu, nepouzivaj niecije spisane nazory na bibliu. Ani samotna biblia nie je autorskym dielom, a teda ani jej vyklady nemozu byt.
none
49

48. 09.06.2010, 22:17

Pokusme sa zamerat na fakty.
"Lebo ani Syn človeka neprišiel, aby Jemu slúžili, ale aby On slúžil a dal život ako výkupné za mnohých." Fakt je, ze koncepcia ktoru zastavas, tu v tejto vete nie je jednoznacne vyjadrena. "Dal zivot ako vykupne za mnohych" nepotvrdzuje ani nevyvracia ani "moju" ani "tvoju" koncepciu. Vysvetlenie ake tu spoluprezentujes priamo v biblii nie je, je to len v oficialnych vykladoch. Ukaz mi ine miesto v biblii, ktore by potvrdzovalo to co si tu odprezentoval. Kedze s...

13.06.2010, 17:43
Pár dní som tu zas nebol. Nechce sa mi nejako vo veľkom argumentovať k tvojmu príspevku, hoci by sa dalo. Ježiš sa týmito vecami dosť zaoberal a to rôznym spôsobom. A nielen on, je toho kvázi plná Nová zmluvu a dokonca aj v Starej zmluve sú o tom proroctvá, pozri najmä Izaiáš 53. kapitola. Čo sa týka Ježišových výrokov, pozri aspoň Mt 26,26-28, „posledná večera“.

Ale ešte by som zase inými slovami skúsil vysvetliť význam Kristovej obete, trochu tak filozoficky. Teda ako je to s „Baránkom Božím, ktorý sníma hriech sveta“? (Jn 1,29-34) Niežeby sa to dalo „vysvetliť“, ale niečo sa k tomu povedať dá.
Myslím si, že je to obeť človeka – Krista za človeka (ľudstvo). Súvisí s duchovným „napätím“, ktoré je medzi duchovným svetom Boha a hmotným svetom ľudí. Ľudia v rozličných náboženstvách a príp. duchovných prúdoch sa toto „napätie“ snažili a snažia riešiť rôzne, napr. určitými skutkami, modlitbou, meditáciou, ale aj prinášaním obiet... Ježišova zástupná obeť života, aký má každý človek, uvoľňuje toto napätie. Jeho vzkriesenie pre nebeský život prináša aspoň čiastočne tento nebeský život aj do zemského života ľudí. Jeho dokonalá a „Bohu milá“ obeť je nutná, no aj postačujúca potenciálne pre každého človeka aj budúcich generácií. Ľudia tak už zdarma cez Krista majú odpustenie hriechov a duchovné požehnanie, pomazanie. Prostredníctvom Krista tak majú tiež prístup k Božiemu Duchu, ktorého deťmi sa stávajú. Ako sa však k tomuto požehnaniu dostať? „Odvtedy začal Ježiš kázať a hovoriť: Pokánie čiňte, lebo sa priblížilo kráľovstvo nebeské.“ (Mt 4,17)
none
50

49. Krištof 13.06.2010, 17:43

Pár dní som tu zas nebol. Nechce sa mi nejako vo veľkom argumentovať k tvojmu príspevku, hoci by sa dalo. Ježiš sa týmito vecami dosť zaoberal a to rôznym spôsobom. A nielen on, je toho kvázi plná Nová zmluvu a dokonca aj v Starej zmluve sú o tom proroctvá, pozri najmä Izaiáš 53. kapitola. Čo sa týka Ježišových výrokov, pozri aspoň Mt 26,26-28, „posledná večera“.

Ale ešte by som zase inými slovami skúsil vysvetliť význam Kristovej obete, trochu tak filozoficky. Teda ako je to s „Baránk...

13.06.2010, 17:48
Ako je známe Bibliu sa dá čítať nielen na papieri, lež aj v elektronickej podobe. odkaz
none
42

36. Krištof 03.06.2010, 11:39

Len dodám, že samozrejme, že Boh je spravodlivý - k jeho spravodlivosti patrí aj milosť, odpustenie -, takže kto bude celý život zlý s tvrdým srdcom, ako sa hovorí, kto bude odporovať Bohu, logicky nemôže byť po smrti v nebi. No Kristove dielo má význam už pre pozemský život, ide o akési otvorenie neba a nový život už tu...

07.06.2010, 22:14
Odkiaľ si vykutral tú samozrejmosť?
none
33

1. 27.05.2010, 22:50

Človek by nemal zabúdať, že Boh je tiež spravodlivosť sama, a to v nedotknuteľnej dokonalosti! Kto o tom pochybuje, ten sa rúha proti Bohu, posmieva sa jeho dokonalosti.
Ako sa môže človek odvážiť pochybovať o tom svojím prianím, že by Boh mohol prijať odpykanie za druhých od niekoho, kto ani vinu vo stvorení nespáchal, kto sám nie je páchateľom!
Kto z vás, ľudia, považoval by za správne a pravdepodobné, že pozemský sudca by bol schopný vedome dať popraviť miesto vraha celkom nevinného č...

30.05.2010, 19:07
Heh, "súhlasiť" som tu nechcel, chcel som iba "reagovať"
none
3
27.05.2010, 23:00
Nechapem tebe a evidentne ani Bohu a tobož nie jeho spravodlivym sudom. V tom to cele vazí. Vlastne aj mravec ak by mal rozum by asi enchapal, ak by mu clovek presiel autom po mravenisku a rozmackal zopar kukiel.
Neviem, domnievas sa ze Boh je duchom pravdy-teda ju pozna..celu, ale prečo by sa mal nami zapodievat a nieco z pravdy nam davat, ked mu to moze byt lahostajné. Taketo veci nechapem...alebo je teda duch pravdy spolocník cloveka?
none
5

3. ranexil 27.05.2010, 23:00

Nechapem tebe a evidentne ani Bohu a tobož nie jeho spravodlivym sudom. V tom to cele vazí. Vlastne aj mravec ak by mal rozum by asi enchapal, ak by mu clovek presiel autom po mravenisku a rozmackal zopar kukiel.
Neviem, domnievas sa ze Boh je duchom pravdy-teda ju pozna..celu, ale prečo by sa mal nami zapodievat a nieco z pravdy nam davat, ked mu to moze byt lahostajné. Taketo veci nechapem...alebo je teda duch pravdy spolocník cloveka?

27.05.2010, 23:11
Ale vsak On sa nami zapodieva: ublizuje nam a tym na nas prenasa cast svojich vedomosti.
none
6

5. 27.05.2010, 23:11

Ale vsak On sa nami zapodieva: ublizuje nam a tym na nas prenasa cast svojich vedomosti.

27.05.2010, 23:15
ako nam ubližuje boh?
none
7

6. piskotka 27.05.2010, 23:15

ako nam ubližuje boh?

27.05.2010, 23:19
Napriklad vezme auto a prejde nam par kukiel. Mravci sa cuduju, pobehuju, pripadne nadavaju.. ale nic na tom nezmenia. A boh si ani nevsimol, kde zaparkoval 😉. Ale on vie, ze ked bude po mravcoch stale chodit, tak z nich raz vyrastu taki mali bozikovia, jemu podobni 😉. Tak nema ani vycitky svedomia 😉.
none
8

7. 27.05.2010, 23:19

Napriklad vezme auto a prejde nam par kukiel. Mravci sa cuduju, pobehuju, pripadne nadavaju.. ale nic na tom nezmenia. A boh si ani nevsimol, kde zaparkoval 😉. Ale on vie, ze ked bude po mravcoch stale chodit, tak z nich raz vyrastu taki mali bozikovia, jemu podobni 😉. Tak nema ani vycitky svedomia 😉.

27.05.2010, 23:27
a si si isty,že boh ma vodičak?...no takže nam vlastne pomaha,aby z nas vyrastli božikovia jemu podobní?...prečo by mal mať potom vyčitky svedomia?🙂)
none
9

8. piskotka 27.05.2010, 23:27

a si si isty,že boh ma vodičak?...no takže nam vlastne pomaha,aby z nas vyrastli božikovia jemu podobní?...prečo by mal mať potom vyčitky svedomia?🙂)

27.05.2010, 23:33
Je to pochopitelne metafora, ktora ilustruje smutno-krutu pravdu, ze aj bolestou je clovek ziv. Boh urcite vodicak nema, on sa len uci jazdit 😉. Ale sak prajme mu 😉.
none
16

6. piskotka 27.05.2010, 23:15

ako nam ubližuje boh?

28.05.2010, 00:23
...ze sa tvari,ze je...)))
none
19

16. 28.05.2010, 00:23

...ze sa tvari,ze je...)))

28.05.2010, 00:28
ako ťa to može vytočiť?
none
20

19. piskotka 28.05.2010, 00:28

ako ťa to može vytočiť?

28.05.2010, 00:33
...ak je t0 mne,tak nevytaca...ale 0neee....
none
17
28.05.2010, 00:24
na tieto otazky si musis zodpovedat sam, martan . ja ti do toho kafrat nebudem. cestne slovo.
none
25
28.05.2010, 07:16
Zamerom bolo diskutovat o mylnom nazore vykupenia hriechov obetovanim sa Jezisa. O klamstve, ktore nam niektore cirkvi vtlkaju do hlav. Tymto smerom pripevok zrejme neoslovil...
none
26

25. 28.05.2010, 07:16

Zamerom bolo diskutovat o mylnom nazore vykupenia hriechov obetovanim sa Jezisa. O klamstve, ktore nam niektore cirkvi vtlkaju do hlav. Tymto smerom pripevok zrejme neoslovil...

28.05.2010, 07:23
Celé kresťanstvo je plné takýchto krepostí, ktoré ľudia berú vážne.
none
27
28.05.2010, 08:54
k téme: vôbec by som to nespájala s Bohom,, ..takéto "osudy" sú popretkávané rôznymi okolnosťami .., a inak náš osud máme vraj vo hviezdach - v okamžiku nášho narodenia. Čiže "osudové" pripisujem nielen hviezdnym konšteláciám a ich individuálnemu vplyvu , ale aj tomu , či je niekto "v správnom čase na správnom mieste " čo platíí aj an sudcov . Pozadie tomu všetkému dávajú nielen zákony a ich "hra" , ale osoby ktoré disponujú s nejakým ľudským faktorom , ktorý tiež môže zlyhať.
none
28

27. 28.05.2010, 08:54

k téme: vôbec by som to nespájala s Bohom,, ..takéto "osudy" sú popretkávané rôznymi okolnosťami .., a inak náš osud máme vraj vo hviezdach - v okamžiku nášho narodenia. Čiže "osudové" pripisujem nielen hviezdnym konšteláciám a ich individuálnemu vplyvu , ale aj tomu , či je niekto "v správnom čase na správnom mieste " čo platíí aj an sudcov . Pozadie tomu všetkému dávajú nielen zákony a ich "hra" , ale osoby ktoré disponujú s nejakým ľudským faktorom , ktorý tiež môže zlyhať.

28.05.2010, 09:34
To sú len drísty.
none

najnovšie príspevky :

havran [zobraz vlákno] pred 4 hodinami
prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 209 246 B vygenerované za : 0.083 s unikátne zobrazenia tém : 36 275 unikátne zobrazenia blogov : 539 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Možno si myslíš, že programovanie je náročná činnosť a vyžaduje si nejaké špeciálne zručnosti... Ale nie je to celkom tak... Snáď každý z nás denno-denne programuje a ani si to neuvedomuje... Chceš ...

citát dňa :

Život je ako diamant - tvrdý, ale krásny.