1
|
Často sa aj tu na fóre premieľa pojem inteligencie, čo to vlastne je, ako vzniká a čím je ovplyvnená. Kedže sa práve učím na atestáciu, rozhodla som sa, že vás budem otravovať s jednou mojou otázkou, ktorú som si mala vypracovať.
Mala som rozobrať a vysvetliť druhy inteligencie u ľudí, tzv. „theory of multiple intelligences“ alebo skrátene MI teória, mohlo by to byť zaujímavé čítanie pre niektorých z vás.
V ľudskom mozgu sa nezávisle od seba evolučne vyvinuli rôzne druhy schopností, ktoré by sa dali zaradiť ku prísluchajúcemu druhu inteligencie. Každý človek má vyvinuté všetky druhy, ale niektoré, vraj zvyčajne 2-3, bývajú viac rozvinuté ako iné, najmä v dôsledku dedičnosti a prostredia. Takže logika je len časť inteligencie, nie ako sa možno niektorí mylne domnievajú, že jej gro.
Takže idem na to, pokúsim sa stručne:
1. Verbálne jazyková inteligencia – človek s ľahkosťou používa hovorené slovo, má veľkú slovnú zásobu, vie pútavo rozprávať príbehy, nemá problém so žiadnym jazykovým prejavom, či už písomným, či ústnym. Ovláda „umenie reči“ , dokáže si dobre zapamätať mená, názvy, dátumy. Dokáže úspešne presviedčať iných.
2. Logicko-matematická inteligencia – blíži sa asi najviac ku tomu, čo považujeme za tradičnú inteligenciu. Logické myslenie, racionálne riešenia problémov, človek ovláda prácu s číslami, numerické príklady. Dobré abstraktné myslenie, kvantifikácia javov, analýza a kategorizácia. Je dobrý v matematike, fyzike.
3. Priestorová inteligencia- alebo aj vizuálna inteligencia je vyvinutá u ľudí, ktorých zaujíma kreslenie, projektovanie, konštruovanie, snívanie, sledovanie videa, filmu, fotografií. Má skvelú predstavivosť, zmysel pre orientáciu v priestore, je dobrý v grafickom prejave myšlienok. Obdivovateľ výtvarného umenia a spravidla aj tvorcom.
4. Telesnekinestetická inteligencia – človek s takouto vysoko vyvinutou inteligenciou je dobrý v manuálnych prácach, v športe, tanci, skvelo ovláda vlastné telo, vie dobre koordinovať a kontrolovať svoje pohyby. Má problémy pochopiť informácie, ktoré iba počúva, číta alebo vidí v statickej podobe. je to zväčša neposedný aktívny človek, v detstve zaradený medzi hyperaktívne deti.
5. Muzikálna inteligencia- človek má v sebe prirodzený zmysel pre rytmus a melódiu, zvyčajne rád spieva a hrá na hudobný nástroj. Je dobrý v rozoznávaní tónov, rytmov, tempa. Tento človek máva zväčša problém napísať aj krátku slohovú prácu na nejakú tému, ale bez väčších problémov dokáže skomponovať vlastnú pieseň.
6. Interpersonálna inteligencia- prejavuje sa v medziľudských vzťahoch, ľudia so silne vyvinutou touto zložkou inteligencie mávajú zväčša veľa priateľov, mávajú silnú empatiu a dokážu asertívne a bez vyvolávania konfliktov komunikovať s inými za každých podmienok.. Sú to extroverti, ktorí radi komunikujú , ale sú aj dobrí v chápaní iných, čím často bývajú iným oporou. Vyhovuje im kolektívna práca v skupine.
7. Intrapersonálna inteligencia- inklinujú k nej ľudia samotári, introverti, ktorí vyhľadávajú skôr samotu ako spoločnosť. Ľudia s vyvinutým týmto druhom inteligencie mávajú bohatý vnútorný život, vyhranené názory a vysokú sebadôveru.
Je dobrý v chápaní seba, je zameraný na svoje pocity, sny. Robí a koná často nepochopiteľne pre svoje okolie.
( proste taký typický čudák ;-)
8. Ako ôsmy druh inteligencie sa uvádza inteligencia prírodná- človek s vysoko vyvinutou touto zložkou inteligencie má rád prírodu, zvieratá, takmer všetok voľný čas trávi na čerstvom vzduchu prechádzkami, turistikou, kempovaním, rád pracuje v záhrade a pod. Zaujíma sa hlboko o ekologické problémy, ochranu zvierat a prírody a aj sa aktívne angažuje. Je dobrý v botanike a zoológii, v ekológii, kategorizovaní a hierarchizovaní vecí a javov.
Celkom zaujímavé, čo poviete? Našli ste sa? :-)
|
|
|
36
|
|
1. 17.03.2013, 17:35
Často sa aj tu na fóre premieľa pojem inteligencie, čo to vlastne je, ako vzniká a čím je ovplyvnená. Kedže sa práve učím na atestáciu, rozhodla som sa, že vás budem otravovať s jednou mojou otázkou, ktorú som si mala vypracovať.
Mala som rozobrať a vysvetliť druhy inteligencie u ľudí, tzv. „theory of multiple intelligences“ alebo skrátene MI teória, mohlo by to byť zaujímavé čítanie pre niektorých z vás.
V ľudskom mozgu sa nezávisle od seba evolučne vyvinuli rôzne druhy schopností, k...
▲
17.03.2013, 19:58
|
priestorova inteligencia je u mna des,kebyze to nevykryju dobre dorozumievacie schopnosti zabludim vsade,no a aj ta matematika nie je nic moc,ostatne ako tak nieco lepise ,nieco slabsie,ale tieto dve na bode mrazu
|
|
|
37
|
|
36. 17.03.2013, 19:58
priestorova inteligencia je u mna des,kebyze to nevykryju dobre dorozumievacie schopnosti zabludim vsade,no a aj ta matematika nie je nic moc,ostatne ako tak nieco lepise ,nieco slabsie,ale tieto dve na bode mrazu
▲
17.03.2013, 20:01
|
Priestorová inteligencia na križovatke: Auto prichádza sprava, ďalšie zľava. Hrôza, des, kto komu dá prednosť?
No, a kto má priestorovú inteligenciu, postupuje podľa semafora.
|
|
|
39
|
|
37. 17.03.2013, 20:01
Priestorová inteligencia na križovatke: Auto prichádza sprava, ďalšie zľava. Hrôza, des, kto komu dá prednosť?
No, a kto má priestorovú inteligenciu, postupuje podľa semafora.
▲
17.03.2013, 20:03
|
este ze sa viem usmievat,inak by ma podaktori zabili
|
|
|
43
|
|
1. 17.03.2013, 17:35
Často sa aj tu na fóre premieľa pojem inteligencie, čo to vlastne je, ako vzniká a čím je ovplyvnená. Kedže sa práve učím na atestáciu, rozhodla som sa, že vás budem otravovať s jednou mojou otázkou, ktorú som si mala vypracovať.
Mala som rozobrať a vysvetliť druhy inteligencie u ľudí, tzv. „theory of multiple intelligences“ alebo skrátene MI teória, mohlo by to byť zaujímavé čítanie pre niektorých z vás.
V ľudskom mozgu sa nezávisle od seba evolučne vyvinuli rôzne druhy schopností, k...
▲
17.03.2013, 21:10
|
Zoe, keby si tak odpovedala alebo napísala o tejto téme, dostaneš áčko ako vyšité. Ja z tých 8. inteligencií disponujem len 3. inteligenciami, ale zato má naplňajú a som spokojná. Mám 1,6 a 7. Logika a matika je fuj hnusobstvo, priestorova orientácia mám slabú ako čaj, stratím sa už aj tam, kde sú dve chodby. Manuálne práce a zručnosť - tak to nie. Muzikálna inteligencia- slabá, akurát dokážem vnímať krásu hudby a to je všetko. A prírodná inteligencia - nemá extra vrúcny vzťah k zvieratám, nemám ich v byte, neobliekam, nespím s ními a nebozkám, rovnako neviem pochopiť ako môže človek viac smútiť, keď mu umrie andulka, ako keď mu zomrie niekto blízky.
|
|
|
44
|
|
43. 17.03.2013, 21:10
Zoe, keby si tak odpovedala alebo napísala o tejto téme, dostaneš áčko ako vyšité. Ja z tých 8. inteligencií disponujem len 3. inteligenciami, ale zato má naplňajú a som spokojná. Mám 1,6 a 7. Logika a matika je fuj hnusobstvo, priestorova orientácia mám slabú ako čaj, stratím sa už aj tam, kde sú dve chodby. Manuálne práce a zručnosť - tak to nie. Muzikálna inteligencia- slabá, akurát dokážem vnímať krásu hudby a to je všetko. A prírodná inteligencia - nemá extra vrúcny vzťah k zvieratám, nemám...
▲
17.03.2013, 21:16
|
Dík, Lea, keby si ty bola skúšajúca, tak nepochybujem, že by som prešla .-) Ale vieš ako to tam chodí? Ak vieš jednu otázku a sypeš, zastavia ťa, že ok a dajú ti inú, proste zábava :-)
A to delenie ber s rezervou, jednak neviem, či som to dobre spracovala a jednak neviem, či sa skutočne dá tým nejako riadiť v živote a hodnotiť sa skrz toho. Celkovo aj rôzne testy inteligencie sú nejednoznačné a nedostačujúce ako aj podľa mňa takéto rôzne teoretické delenia.
|
|
|
46
|
|
44. 17.03.2013, 21:16
Dík, Lea, keby si ty bola skúšajúca, tak nepochybujem, že by som prešla .-) Ale vieš ako to tam chodí? Ak vieš jednu otázku a sypeš, zastavia ťa, že ok a dajú ti inú, proste zábava :-)
A to delenie ber s rezervou, jednak neviem, či som to dobre spracovala a jednak neviem, či sa skutočne dá tým nejako riadiť v živote a hodnotiť sa skrz toho. Celkovo aj rôzne testy inteligencie sú nejednoznačné a nedostačujúce ako aj podľa mňa takéto rôzne teoretické delenia.
▲
17.03.2013, 21:23
|
To si buď istá. Keď sypeš, mali by Ťa zastaviť a dať áčko. A čo budú skúšať a dávať otázku takú, kde bude človek len habkať? Teórie nie sú hlúposti a luxus, ale sú výsledkom bádaní. Ja teórie milujem, ale prax už nie. Som skrátka teoretik. Aj to je jedno z členení. To, že ľudia sa členia na teoretikov a praktikov asi v rámci zručnosti, už si nepamätám celkom presne.
|
|
|
49
|
|
46. 17.03.2013, 21:23
To si buď istá. Keď sypeš, mali by Ťa zastaviť a dať áčko. A čo budú skúšať a dávať otázku takú, kde bude človek len habkať? Teórie nie sú hlúposti a luxus, ale sú výsledkom bádaní. Ja teórie milujem, ale prax už nie. Som skrátka teoretik. Aj to je jedno z členení. To, že ľudia sa členia na teoretikov a praktikov asi v rámci zručnosti, už si nepamätám celkom presne.
▲
17.03.2013, 21:28
|
Tak občas si niektorí ľudia skrz teba potrebujú niečo dokázať, napríklad starý pán profesor, ktorý je doma pod papučou potom takto týra nevinné učiteľky na skúškach, zvlášť ak vie, že je dotyčná sama a nepríde mu žiadny chlap rozbiť hubu, už som zvykla .-)
|
|
|
2
|
Ani nemôžem napísať kde všade som sa našiel, lebo by ma ľudia nenávideli.......
|
|
|
3
|
odkaz
Pozerám, že už ste tu tiež podobnú tému mali :-)
Majo, prečo nenávideli, ved všetci máme vyvinuté všetky, len niektoré viac a niektoré menej. Tak nezúfaj ;-)
|
|
|
4
|
Ľudia nemajú radi ak je niekto lepší od nich.......
|
|
|
5
|
|
4. 17.03.2013, 18:02
Ľudia nemajú radi ak je niekto lepší od nich.......
▲
17.03.2013, 18:05
|
To len ľudia s pocitom menejcennosti, iní sú v pohode :-)
|
|
|
6
|
|
5. 17.03.2013, 18:05
To len ľudia s pocitom menejcennosti, iní sú v pohode :-)
▲
17.03.2013, 18:08
|
No práve, veď tu na DF je ich plno........
|
|
|
7
|
|
6. 17.03.2013, 18:08
No práve, veď tu na DF je ich plno........
▲
17.03.2013, 18:10
|
Neviem, takmer nikoho tu nepoznám a podľa prejavu na defku sa snažím si neutvárať definitívny obraz o niekom .-)
Aj ja som protivnejšia v realite, hehe .-)
|
|
|
9
|
|
7. 17.03.2013, 18:10
Neviem, takmer nikoho tu nepoznám a podľa prejavu na defku sa snažím si neutvárať definitívny obraz o niekom .-)
Aj ja som protivnejšia v realite, hehe .-)
▲
17.03.2013, 18:12
|
|
12
|
Ja sa nepretvarujem, len mám pazúriky ukryté, pretože nemienim bojovať aj tu, dosť bojujem všade inde ;-) A vidíš, aj ty s pretvaruješ, každý tu nosí masku, niekto anjela, niekto čerta :-)
|
|
|
13
|
|
12. 17.03.2013, 18:16
Ja sa nepretvarujem, len mám pazúriky ukryté, pretože nemienim bojovať aj tu, dosť bojujem všade inde ;-) A vidíš, aj ty s pretvaruješ, každý tu nosí masku, niekto anjela, niekto čerta :-)
▲
17.03.2013, 18:18
|
Ja som ale dobrosrdečný veselý čert.........tak pazúriky, hmmm,hmmmm
|
|
|
22
|
|
13. 17.03.2013, 18:18
Ja som ale dobrosrdečný veselý čert.........tak pazúriky, hmmm,hmmmm
▲
17.03.2013, 18:31
|
|
8
|
Vo vsetkych, okrem muzikantskej...a aj to asi len preto, lebo som sa vdaka kvantu zaujmov vykaslal na taketo veci hudobne .
|
|
|
11
|
|
8. Ranexill 17.03.2013, 18:12
Vo vsetkych, okrem muzikantskej...a aj to asi len preto, lebo som sa vdaka kvantu zaujmov vykaslal na taketo veci hudobne .
▲
17.03.2013, 18:14
|
Tak to by sme asi doplňali, lebo ja som mimo vo výtvarnej.........
|
|
|
17
|
|
11. 17.03.2013, 18:14
Tak to by sme asi doplňali, lebo ja som mimo vo výtvarnej.........
▲
17.03.2013, 18:21
|
Čo tým chceš ranexilovi naznačiť?
|
|
|
24
|
|
17. Nadja 17.03.2013, 18:21
Čo tým chceš ranexilovi naznačiť?
▲
17.03.2013, 18:33
|
Na teba to takto zapôsobilo ?
|
|
|
18
|
|
11. 17.03.2013, 18:14
Tak to by sme asi doplňali, lebo ja som mimo vo výtvarnej.........
▲
17.03.2013, 18:22
|
Ja vám doplním hudbu a kreslenie, ale chcem za to od každého trochu logiky a toho všetkého okolo toho, ja tak neznášam matematiku, ešte ju aj nerada učím deti, vrr
|
|
|
10
|
vôbec nie. ma to spoločne s niečim ako iskra, ktoru podchytiš/aktivuješ, stavaš sa kymkoľvek, ale smanipulovať sa to neda. žiadne geny, prostredie, choroby,... zvyčajne sa najde chytrak ktory ti tu inteligenciu "nanuti". realita je v skutočnosti uplne ina a jednoducha, sme chori, žijeme v iluzii
|
|
|
14
|
|
10. 17.03.2013, 18:13
vôbec nie. ma to spoločne s niečim ako iskra, ktoru podchytiš/aktivuješ, stavaš sa kymkoľvek, ale smanipulovať sa to neda. žiadne geny, prostredie, choroby,... zvyčajne sa najde chytrak ktory ti tu inteligenciu "nanuti". realita je v skutočnosti uplne ina a jednoducha, sme chori, žijeme v iluzii
▲
17.03.2013, 18:19
|
Zabudli este an iluzornu inteligenciu. Ta je vlastna vsetkym okrem blueevila
|
|
|
15
|
|
10. 17.03.2013, 18:13
vôbec nie. ma to spoločne s niečim ako iskra, ktoru podchytiš/aktivuješ, stavaš sa kymkoľvek, ale smanipulovať sa to neda. žiadne geny, prostredie, choroby,... zvyčajne sa najde chytrak ktory ti tu inteligenciu "nanuti". realita je v skutočnosti uplne ina a jednoducha, sme chori, žijeme v iluzii
▲
17.03.2013, 18:19
|
Blue, ja som tú teóriu nevymyslela, ale nedovolím si odporovať múdrejším odo mňa. A ked si vytiahnem túto otázku, tak budem aj celkom rada, pretože je najľahšia zo všetkých :-)
|
|
|
20
|
|
15. 17.03.2013, 18:19
Blue, ja som tú teóriu nevymyslela, ale nedovolím si odporovať múdrejším odo mňa. A ked si vytiahnem túto otázku, tak budem aj celkom rada, pretože je najľahšia zo všetkých :-)
▲
17.03.2013, 18:27
|
ved o to ide že je to vymyslene, nikto to neposunul dalej k pravemu poznaniu. každy z tych docentov je iba herec
14/ skus to rozviesť čo je ta iluzorna inteligencia
|
|
|
35
|
|
20. 17.03.2013, 18:27
ved o to ide že je to vymyslene, nikto to neposunul dalej k pravemu poznaniu. každy z tych docentov je iba herec
14/ skus to rozviesť čo je ta iluzorna inteligencia
▲
17.03.2013, 19:52
|
Iluzorna stojí na vnemoch z tohto sveta a funguje v zmyslenych mantineloch...ale funguje, kedze je to uzavrety system.
Prakticky sa neda prekonat, kedze kazdy ju ma v kotrbe a skrz nu posudzuje veci a seba uprostred veci.
|
|
|
19
|
|
10. 17.03.2013, 18:13
vôbec nie. ma to spoločne s niečim ako iskra, ktoru podchytiš/aktivuješ, stavaš sa kymkoľvek, ale smanipulovať sa to neda. žiadne geny, prostredie, choroby,... zvyčajne sa najde chytrak ktory ti tu inteligenciu "nanuti". realita je v skutočnosti uplne ina a jednoducha, sme chori, žijeme v iluzii
▲
17.03.2013, 18:25
|
To je sokol ten fešák? Odpadnem, haha .-)))
|
|
|
21
|
|
19. 17.03.2013, 18:25
To je sokol ten fešák? Odpadnem, haha .-)))
▲
17.03.2013, 18:30
|
|
23
|
|
21. 17.03.2013, 18:30
Stade: http://www.facebook.com/pages/Bohosloveck%C3%A1-univerzita-%C5%A0erca-Je%C5%BEi%C5%A1ovho-v-Hostoviciach/145567775512245
▲
17.03.2013, 18:33
|
On je mi tak nesympatický ...
|
|
|
16
|
Majko, omyl, ľudia nemajú radi, ak sa im nejakým spôsobom dáva najavo, že je niekto lepší od nich, ale predsa sa radi obracajú o pomoc na lepších, ako sú sami, nie?
|
|
|
25
|
|
16. Nadja 17.03.2013, 18:20
Majko, omyl, ľudia nemajú radi, ak sa im nejakým spôsobom dáva najavo, že je niekto lepší od nich, ale predsa sa radi obracajú o pomoc na lepších, ako sú sami, nie?
▲
17.03.2013, 18:35
|
No ale tým že ich poučuješ im dávaš najavo že si lepší od nich, nie ?
|
|
|
26
|
|
25. 17.03.2013, 18:35
No ale tým že ich poučuješ im dávaš najavo že si lepší od nich, nie ?
▲
17.03.2013, 18:41
|
Ale ved ak niekoho požiadam o niečo, čo si neviem spraviť sama, tak snád ho potom za to nebudem kritizovať, že on to dokáže a ja nie ....nie? :-)
|
|
|
27
|
|
26. 17.03.2013, 18:41
Ale ved ak niekoho požiadam o niečo, čo si neviem spraviť sama, tak snád ho potom za to nebudem kritizovať, že on to dokáže a ja nie ....nie? :-)
▲
17.03.2013, 18:43
|
Iste, ale ke´d sa to bude stále opakovať a dotyčný bude všetko vedieť, tak ti ro pôjde časom na nervy........
|
|
|
28
|
|
27. 17.03.2013, 18:43
Iste, ale ke´d sa to bude stále opakovať a dotyčný bude všetko vedieť, tak ti ro pôjde časom na nervy........
▲
17.03.2013, 18:45
|
Nemyslím ...ved sa všetko budem snažiť od neho naučiť a ja zase budem učiť jeho to, čo nevie on, sa to vyrovná .-)
|
|
|
29
|
|
28. 17.03.2013, 18:45
Nemyslím ...ved sa všetko budem snažiť od neho naučiť a ja zase budem učiť jeho to, čo nevie on, sa to vyrovná .-)
▲
17.03.2013, 18:49
|
No dobre, vzdávam sa .........
|
|
|
30
|
|
29. 17.03.2013, 18:49
No dobre, vzdávam sa .........
▲
17.03.2013, 18:51
|
Napríklad ja sa chcem naučiť chytať ryby a za to môžem niekoho naučiť paličkovať :-))
|
|
|
31
|
|
30. 17.03.2013, 18:51
Napríklad ja sa chcem naučiť chytať ryby a za to môžem niekoho naučiť paličkovať :-))
▲
17.03.2013, 18:54
|
|
32
|
|
31. 17.03.2013, 18:54
Hehehehehehe, to je fakt užitočné, sedím si na rybách a paličkujem pre kapra dečku, na ktorej ho potom budem servírovať......
▲
17.03.2013, 19:00
|
Nemusí to byť dečka, tie sa dnes už tak nevyrábajú, skôr také niečo: odkaz
Ryba za rybu :-))
|
|
|
34
|
|
32. 17.03.2013, 19:00
Nemusí to byť dečka, tie sa dnes už tak nevyrábajú, skôr také niečo:http://nd01.jxs.cz/554/948/5eacc555ab_10205396_o2.jpg
Ryba za rybu :-))
▲
17.03.2013, 19:02
|
Také chcem, fíha........pekné. Takže rybu donesiem aj ke´d nič nechytím ?
|
|
|
38
|
ale je to somarina.
to, ze ma niekto rad prirodu, z neho nerobi inteligentneho cloveka.
a ta intrapersonalna je tiez hlupost
toto ta nuti ucit sa? :D
sice, ako sa dobre pamatam, kedysi som sa to aj ja musela. a pritom je to hrba kecov.
|
|
|
40
|
|
38. 17.03.2013, 20:01
ale je to somarina.
to, ze ma niekto rad prirodu, z neho nerobi inteligentneho cloveka.
a ta intrapersonalna je tiez hlupost
toto ta nuti ucit sa? :D
sice, ako sa dobre pamatam, kedysi som sa to aj ja musela. a pritom je to hrba kecov.
▲
17.03.2013, 20:28
|
Som čakala, že kto sa ozve na tú prírodnú pretože tá nesedí ani mne nejako ..a je to skôr nejaký nový výmysel, sa neuvádza ani v staršej literatúre. ktovie aké druhy ešte vymyslia o pár rokov, možno tam bude zaradená aj tá iluzórna ranexova :-))
A áno, také sa musíme učiť a to je ešte celkom fajn otázka, čo ty na toto: Epistemologicko ontologické východiská vyučovacieho procesu a ich implementácia v didaktických zásadách :-))
A aby som vysvetlila, druhy inteligencie je len časť otázky, druhá časť je rozdelenie učebných štýlov podľa týchto druhov, čiže napríklad dieťa, ktoré má viac vyvinutú logiku bude lepšie v matematike a dieťa s verbálnou v slovenskom jazyku a podobne. A my to akože musíme ovládať .-)
|
|
|
41
|
|
40. 17.03.2013, 20:28
Som čakala, že kto sa ozve na tú prírodnú pretože tá nesedí ani mne nejako ..a je to skôr nejaký nový výmysel, sa neuvádza ani v staršej literatúre. ktovie aké druhy ešte vymyslia o pár rokov, možno tam bude zaradená aj tá iluzórna ranexova :-))
A áno, také sa musíme učiť a to je ešte celkom fajn otázka, čo ty na toto: Epistemologicko ontologické východiská vyučovacieho procesu a ich implementácia v didaktických zásadách :-))
A aby som vysvetlila, druhy inteligencie je len časť otáz...
▲
17.03.2013, 20:36
|
dobra hovadina. sak to vidis, ci je dieta lepsie v matike alebo v jazyku.
ale ako hovori jeden moj kamarat - aj pedagogovia a psychologovia musia obcas vykazat nejaku tu publikacnu cinnost. asi tak to aj vzniklo
|
|
|
42
|
|
41. 17.03.2013, 20:36
dobra hovadina. sak to vidis, ci je dieta lepsie v matike alebo v jazyku.
ale ako hovori jeden moj kamarat - aj pedagogovia a psychologovia musia obcas vykazat nejaku tu publikacnu cinnost. asi tak to aj vzniklo
▲
17.03.2013, 20:40
|
Hej, ale ty musíš presne vedieť prečo je lepšie v tom a prečo v tom. Źe to nemá hlbší zmysel pre to dieťa, to je už, samozrejme, nepodstatné. Ale čo už, odverklikujem a idem domov s papierom na zvýšenie platu a mám na háku :-)
|
|
|
45
|
|
42. 17.03.2013, 20:40
Hej, ale ty musíš presne vedieť prečo je lepšie v tom a prečo v tom. Źe to nemá hlbší zmysel pre to dieťa, to je už, samozrejme, nepodstatné. Ale čo už, odverklikujem a idem domov s papierom na zvýšenie platu a mám na háku :-)
▲
17.03.2013, 21:17
|
Fuj, jake skarede
|
|
|
47
|
|
45. Ranexill 17.03.2013, 21:17
Fuj, jake skarede
▲
17.03.2013, 21:25
|
Ćo je škaredé? Taký je život, ranex, ked žena žije sama. Musí sa obracať, ak chce žiť ako tak slušne :-)
|
|
|
48
|
|
47. 17.03.2013, 21:25
Ćo je škaredé? Taký je život, ranex, ked žena žije sama. Musí sa obracať, ak chce žiť ako tak slušne :-)
▲
17.03.2013, 21:25
|
no a niekedy doslova obracat :D:D:D (nedalo mi)..hoci tam o tej slusnosti by sa dalo polemizovat
|
|
|
50
|
|
48. 17.03.2013, 21:25
no a niekedy doslova obracat :D:D:D (nedalo mi)..hoci tam o tej slusnosti by sa dalo polemizovat
▲
17.03.2013, 21:29
|
Som si až po napísaní všimla ten dvojzmysel :-)) A slušný by som asi skutočne skôr nahradila ...znesiteľným životom, asi to skôr, ako vždy idealizujem :-)
|
|
|
51
|
|
47. 17.03.2013, 21:25
Ćo je škaredé? Taký je život, ranex, ked žena žije sama. Musí sa obracať, ak chce žiť ako tak slušne :-)
▲
17.03.2013, 21:54
|
Skarede je, ze ludia musia robit sprostosti, aby dostali cosi navyse, kedze sprosti ci ustrachani o tom orzhoduju.
ustrasení, ktorým ide iba o vlastne stolicky tak vykazuju cinnost, len aby vykazovali.
( a samozrejme ti nic nezazlievam)
|
|
|
52
|
|
51. Ranexill 17.03.2013, 21:54
Skarede je, ze ludia musia robit sprostosti, aby dostali cosi navyse, kedze sprosti ci ustrachani o tom orzhoduju.
ustrasení, ktorým ide iba o vlastne stolicky tak vykazuju cinnost, len aby vykazovali.
( a samozrejme ti nic nezazlievam)
▲
17.03.2013, 21:56
|
To si trafil presne, ranex :-)
|
|
|
53
|
|
52. 17.03.2013, 21:56
To si trafil presne, ranex :-)
▲
17.03.2013, 22:01
|
To, čo sa deje napríklad ohľadom kreditného systému v školstve, atestácií, to je také absurdné, že nezainteresovaný človek by ani neuveril. Ved vlastne ako vo všetkom, občas lepšie ani nezamýšľať sa.
Dobrú noc .-)
|
|
|
54
|
|
53. 17.03.2013, 22:01
To, čo sa deje napríklad ohľadom kreditného systému v školstve, atestácií, to je také absurdné, že nezainteresovaný človek by ani neuveril. Ved vlastne ako vo všetkom, občas lepšie ani nezamýšľať sa.
Dobrú noc .-)
▲
18.03.2013, 22:07
|
tiež má v apríli čakajú až 3 kredit. vzdelávania s následnými prácami a obhajobami..Šlak by trafil tých hore..
a ešte si za to poriadne zaplať..
|
|
|
56
|
|
54. 18.03.2013, 22:07
tiež má v apríli čakajú až 3 kredit. vzdelávania s následnými prácami a obhajobami..Šlak by trafil tých hore..
a ešte si za to poriadne zaplať..
▲
18.03.2013, 23:08
|
Niektoré kreditné sú celkom zaujímavé, možno budeš milo prekvapená, niektoré ale nudné, niektoré drahé, niektoré lacnejšie, záleží od toho, čo si vyberieš a aké máš možnosti, ale neostávaj pri kreditoch, sú neisté, žeň to hore ku atestácii, pretože to je aspoň ako tak zaručené a nikto ti to nemôže vziať tak, ako občas skutočne ťažko a pracne nadobudnuté kredity.
Treba využiť tento systém, ktorý je proti nám... čo najviac ako tak v náš prospech .-)
|
|
|
60
|
|
56. 18.03.2013, 23:08
Niektoré kreditné sú celkom zaujímavé, možno budeš milo prekvapená, niektoré ale nudné, niektoré drahé, niektoré lacnejšie, záleží od toho, čo si vyberieš a aké máš možnosti, ale neostávaj pri kreditoch, sú neisté, žeň to hore ku atestácii, pretože to je aspoň ako tak zaručené a nikto ti to nemôže vziať tak, ako občas skutočne ťažko a pracne nadobudnuté kredity.
Treba využiť tento systém, ktorý je proti nám... čo najviac ako tak v náš prospech .-)
▲
19.03.2013, 23:10
|
|
61
|
|
60. 19.03.2013, 23:10
zásada postupnosti .)
▲
19.03.2013, 23:14
|
Sinaji, toto si prečítaj a najmä si pusti videá ...úžasné dievčatko, taký hlas som už dávno nepočula :-)
odkaz
|
|
|
62
|
|
61. 19.03.2013, 23:14
Sinaji, toto si prečítaj a najmä si pusti videá ...úžasné dievčatko, taký hlas som už dávno nepočula :-)
http://najmama.aktuality.sk/clanok/232528/vyrazi-vam-dych-dievcatko-prislo-o-mamicku-svojim-spevom-dojima-cely-svet/?i9=8b9321d3d279
▲
19.03.2013, 23:21
|
smutný príbeh..tak malé dieťa bolo nútené pochopiť, že príroda je silnejšia a voči nej sa nedá bojovať..
a hlas má neskutočný...
|
|
|
63
|
|
62. 19.03.2013, 23:21
smutný príbeh..tak malé dieťa bolo nútené pochopiť, že príroda je silnejšia a voči nej sa nedá bojovať..
a hlas má neskutočný...
▲
19.03.2013, 23:28
|
A si čítala ako statočne sa s mamkou rozlúčila? Taká malá? Obdivuhodné ... Deti ma neustále prekvapujú a to už s nimi pracujem toľko rokov ...
A hlas? Zimomriavky som mala .-) Na youtube teraz sledujem ďalšie videá o nej, spieva prevažne gospelové piesne.
|
|
|
64
|
|
63. 19.03.2013, 23:28
A si čítala ako statočne sa s mamkou rozlúčila? Taká malá? Obdivuhodné ... Deti ma neustále prekvapujú a to už s nimi pracujem toľko rokov ...
A hlas? Zimomriavky som mala .-) Na youtube teraz sledujem ďalšie videá o nej, spieva prevažne gospelové piesne.
▲
19.03.2013, 23:30
|
Moja obľúbená "dúhová" v jej podaní :-)
odkaz
brú.-)
|
|
|
65
|
|
63. 19.03.2013, 23:28
A si čítala ako statočne sa s mamkou rozlúčila? Taká malá? Obdivuhodné ... Deti ma neustále prekvapujú a to už s nimi pracujem toľko rokov ...
A hlas? Zimomriavky som mala .-) Na youtube teraz sledujem ďalšie videá o nej, spieva prevažne gospelové piesne.
▲
20.03.2013, 01:00
|
áno, preto som napísala, že bola nutená pochopiť..
deti sú mnohokrát silnejšie ako samotní dospelí....vidieť to hlavne v prípadoch, ked je naopak ťažko choré dieťa..no i napriek tomu, práve ono povzbudzuje a dodáva silu svojim rodičom..
prišla o matku, no je niečo čo jej dáva stále dovod na úsmev, šťastie a naplňa ju, a to je jej úžasný hlas .)
|
|
|
55
|
Jasne, niekde som cital este aj o viacerych druhoch inteligencneho zamerania. A ved logicky, venujeme sa tomu, co nas bavi, zaujima a vzhladom k tomu v tychto smeroch rastu aj nase schopnosti, ci uz fyzicke, alebo mentalne.
Ja myslim, ze osobne mam najblizsie k tej poslednej. Prirodzene, intuitivne myslenie, analogie z prirodnych javov to zboznujem.
|
|
|
57
|
|
55. 18.03.2013, 22:16
Jasne, niekde som cital este aj o viacerych druhoch inteligencneho zamerania. A ved logicky, venujeme sa tomu, co nas bavi, zaujima a vzhladom k tomu v tychto smeroch rastu aj nase schopnosti, ci uz fyzicke, alebo mentalne.
Ja myslim, ze osobne mam najblizsie k tej poslednej. Prirodzene, intuitivne myslenie, analogie z prirodnych javov to zboznujem.
▲
18.03.2013, 23:10
|
Nuž, občas sa venujeme aj tomu, na čo nemáme vyvinuté schopnosti a nedosahujeme vysoké výkony, len tak, pre zábavu, či ako hobby :-)
|
|
|
58
|
Čo sa môžem naučiť od atestovanej učitelky ?
|
|
|
59
|
|
58. 19.03.2013, 08:35
Čo sa môžem naučiť od atestovanej učitelky ?
▲
19.03.2013, 23:07
|
|
66
|
Mala Zoe, chcem sa ta opytat kedze vidim , ze mame rovnake okruhy k atestacke ci mas nieco k tejto teme lebo ja neviem co tam akoze ma byt....Epistemologicko ontologické východiská vyučovacieho procesu a ich implementácia v didaktických zásadách...neviem mi s tymto pomoct? Dakujem...pa pa
|
|
|
67
|
|
66. 04.04.2013, 08:39
Mala Zoe, chcem sa ta opytat kedze vidim , ze mame rovnake okruhy k atestacke ci mas nieco k tejto teme lebo ja neviem co tam akoze ma byt....Epistemologicko ontologické východiská vyučovacieho procesu a ich implementácia v didaktických zásadách...neviem mi s tymto pomoct? Dakujem...pa pa
▲
04.04.2013, 08:43
|
odkaz
Ja som mala "šťastie ako vždy a vytiahla som si práve túto excelentnú .-)
Držím palce.
|
|
|
68
|
Chcem sa ja, technické poleno, opýtať technicky zdatnejších. Potrebujem si vytlačiť písmenká s veľkosťou zhruba 8-10 cm, ale veľkosť vo Worde - 72, ktorú mi maximálne udáva, nestačí. Dá sa to vôbec nejako? :-)
|
|
|
|