Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  náboženstvo  téma
kategórie:  

Čo vlastne znamená Otče náš?

18
reakcií
1370
prečítaní
Tému 31. januára 2014, 20:36 založil Lucifero.

podobné témy:

názov témy
posledná
reakcií
05. 02. 2016
25
16. 04. 2017
14
 
 


1.
označiť príspevok

Lucifero muž
   31. 1. 2014, 20:36 avatar
Otče náš, ktorý si na nebesiach,
posväť sa meno Tvoje, To sa vezme svätenička a pokropí sa nápis Pán, alebo Hospodin, alebo Ježiš, alebo Kristus?
príď kráľovstvo Tvoje, Prečo má prísť božie kráľovstvo na túto mizernú nezaujímavú planétu a nie veriaci do kráľovstva nebeského?
buď vôľa Tvoja, Veď je všemohúci, vždy sa splní čo chce.
ako v nebi, tak i na zemi. Prečo len v nebi a na zemi. A čo keď človek začne dobývať iné planéty?
Chlieb náš každodenný, daj nám dnes
a odpusť nám naše viny, Aké viny. Za všetky vaše viny môže predsa On. Bez jeho vôle si ani neuprdnete.
ako i my odpúšťame svojim vinníkom No tomu neverím, podľa toho ako sa častujejete len na tomto DF-ku, že by ste radi odpúšťali.
a neuveď nás do pokušenia, No to je novinka. Ten dobrák, že vás uvádza do pokušenia? Veď to je od neho riadne svinstvo. Keďže je všemohúci, jeho pokušeniu nemôžete odolať. A keďže je aj vševediaci, vie to. Je to teda pekný sviniar.
ale zbav nás od zlého. Ako vás môže zbaviť zlého keď sám stvoril ZLO?
Amen. A tým je to všetko spečatené. Môj komentár. Už ako chlapec som v modlitbách nevidel logiku a zmysel. Pýtal som sa na náboženstve kňaza. No natáral mi len samé sprostosti. Tak mi skúste milí svätuškári logicky vysvetliť čo tie jednotlivé vety otčenáša vlastne značia. Teším sa na vysvetľovanie najme tých s mínusovým IQ.
Súhlasí Scarletshadow


3.
označiť príspevok

TvojOponent19
   31. 1. 2014, 20:56 avatar
Neverím na existenciu víl a preto nemám nutkavú potrebu niekomu dokazovať, že neexistujú. Nerozumiem, prečo ateisti musia skúmať boha a jeho skutky, keď neveria...
No to bude tým, že ateista je ateistom len deklaratívnym. V skutočnosti jeho nepriateľský postoj ku kresťanom je žobranie po informáciách.


6.
označiť príspevok

Lucifero muž
   1. 2. 2014, 10:38 avatar
3. Ateisti neskúmajú boha, ale skutky, ktoré podľa Biblie vykonal. A tým sa snažia otvoriť oči veriacim, ktorí si myslia o svojom Bohu presný opak toho, ho prezentuje Biblia a RKC.
Súhlasí Kasafran


7.
označiť príspevok

Lemmy muž
   1. 2. 2014, 19:17 avatar
Hovoríš: "Neverím na existenciu víl a preto nemám nutkavú potrebu niekomu dokazovať, že neexistujú."

A prečo si z vlastných slov nevieš odvodiť: "Neverím na existenciu bohov a preto nemám nutkavú potrebu niekomu dokazovať, že neexistujú." Lebo neraz chybne sa dožaduješ od ateistov, aby dokazovali neexistenciu.
Súhlasí Wolfe, Kasafran


9.
označiť príspevok

TvojOponent19
   1. 2. 2014, 20:52 avatar
  Zjavne si nepochopil.


10.
označiť príspevok

Lemmy muž
   1. 2. 2014, 20:54 avatar
Ja som dobre pochopil, ty sa vykrúcaš, lebo som ťa odhalil.


17.
označiť príspevok

ruwolf_5 muž
   2. 2. 2014, 23:14 avatar
Vypatlanec ako vždy nechápe.

Ak Ti bude niekto tvrdiť, že víly pod hrozbou smrti zakázali napr. chodiť v lete v plavkách a budú to chcieť presadiť do zákonov (zákaz plaviek pod hrozbou smrti), tiež budeš mlčať?
Súhlasí Lemmy


4.
označiť príspevok

rieka
   31. 1. 2014, 21:10 avatar
Otce nas - pochadzame z Teba , sme Tvoje deti
Ktory si na nebesiach- na tom mieste, ktore je v kralovstve ducha, teda aj v najmensej a predsa vecnej ciastke ducha, v našej duši.
Posvat sa meno tvoje - nemožme sa modlit k Tebe len slovami,ale mame byt hodni Teba, priblizovat sa k Tebe svojou laskou. Ty si otec, ktorý nas neuči boju,ale blaženosti pokoja.
Prid kralovstvo Tvoje - kralovstvo nebeske - kralovstvo ducha a lasky, lebo to je prave evanjelium
Bud vola Tvoja -Nech Tvoj zakon dobroty panuje nad duchom a hmotou, nad viditelnym aj neviditelnym.
Chlieb nas kazdodenný daj nam dnes - Bez smitky chleba by sme nemohli živiť dušu, ktora prebýva v tele. Lebo nielen zo sameho chleba je človek živý.
Atd.


5.
označiť príspevok

Lucifero muž
   1. 2. 2014, 10:35 avatar
4. No vidíš rieka akú sprostosť si napísal. Citujem tvoje predstavy o tvojom Bohu: Ty si otec, ktorý nas neuči boju,ale blaženosti pokoja. To je tvoj omyl. A tu je skutočnosť: Takto hovorí Boh Izraelov: ,Pripášte každý svoj meč na svoje bedrá, prejdite ta i naspäť, od brány k bráne v tábore a zabite každý svojho brata a každý svojho priateľa a každý svojho blížneho. Mojžiš povedal: „Dnes ste zasvätili svoje ruky Pánovi – Hospodinovi – veď každý bol proti svojmu bratovi – a preto dnes ste požehnaní.“ (2. M – Exodus 32/27 – 29).
(Príkaz Pána – Hospodna) Starca, mládenca, pannu, decko i ženy vraždite... Ez. 9/6. Koniec citátu z Biblie. A všimni si, že nekáže zabíjať len nepriateľov.
Súhlasí Wolfe, Kasafran


8.
označiť príspevok

rieka
   1. 2. 2014, 20:35 avatar
Som žena,ale neva Aha takze ty pod evanjeliom chapes knihu ? Myslim si,že to tak nie je,aj ked mozem sa samozrejme mylitSkusim napisat ako to chapem ja, evanjelium nie su 4 zviazane zvazky (vydane)o zivote jezisa. Jezis je zivy a evanjelium je laska. jezis bol boži posol, jeho evanjeliom bola DOBRA ZVEST. Prinasal pokoj a dobro tam, kde panovalo zlo,lásku tam ,kde panovala nenavist. Dam si odtat ruku, že Boh nekazal vrazdit a ubližovať.


13.
označiť príspevok

Wolfe muž
   2. 2. 2014, 01:19 avatar
Mozno by si mala citat bibliu celu a nie len vyhovujuce casti, co pocujes v kostole..
Inak asi by si sa mala poobzerat po comsi takomto www.ortea.cz Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


11.
označiť príspevok

skyper777
   1. 2. 2014, 22:23 avatar
 LUCIFERO,len kvôli abecede,ktorú zatiaľ málo ľudí pozná:Slová BIBLIE nemajú takmer žiadny DOSLOVNÝ VÝZNAM.Majú význam symbolický-OBRAZNÝ,KTORý JE čLOVEKU NEDOSTUPNý. Preto akékoľvek výklady a konštrukcie kohokoľvek vrátane cirkví a ich predstaviteľov sú nekvalifikované a plné neprávd a ziel,ktorých dôsledky ukazuje celá história a súčasnosť.PRETO I TVOJE KONšTRUKCIE Sú POMIMO.Pravý výklad Svojho Slova podáva iba Jeho AUTOR Pán Ježiš Kristus DOSLOVNE vo Svojom NOVOM Zjavení.Skús si tam overiť Svoje pojmy,postoje a pozície. 


14.
označiť príspevok

Wolfe muž
   2. 2. 2014, 01:22 avatar
Odkial potom cerpas zdroj, ked je podla teba textova biblia blbost?
Súhlasí Kasafran, Lucifero


15.
označiť príspevok

Wolfe muž
   2. 2. 2014, 01:27 avatar
Mimochodom Boh sa prihovaral k urcitym (uz toto to robi docela nedoveryhodne) ludom aj v starom zakone.


16.
označiť príspevok

Lucifero muž
   2. 2. 2014, 22:32 avatar
No keď myslíš skyper 777. tak som si to overil a zistil som, že tvoj Ježiš bol sadomasochistický psychopat tak bažiaci zapísať sa natrvalo do dejín tohoto sveto, že sa dal ukrížovaľť. A takáto bola jeho zle informovanými veriacimi skutočná láska: Boh navštívil svoj ľud. Splnil prisľúbenia, ktoré dal Abrahámovi a jeho potomstvu. Urobil to nad všetko očakávanie: poslal svojho milovaného syna. Toto sa dočítame v Katechizme katolíckej cirkvi vydanom SSV, Trnava v r. 1999 na str. 110.
Zaujímavé je, že boží ľud, Abrahámovi potomci, Ježiša Krista, Pánovho – Hospodinovho jediného a milovaného syna neuznávajú. Kristus, hlavná postava Nového Zákona je katolíckou cirkvou svätou prezentovaný ako osobnosť nesmierne humánna, milujúca všetkých ľudí bez rozdielu, plná milosti. Proste Super Star. Je to naozaj tak? Kto je vlastne v skutočnosti Ježiš Kristus a prečo prišiel na Zem? Nechajme ho nech sa nám predstaví sám. „Poďte za mnou, a učiním vás rybármi ľudí,“ povedal Kristus v ev. sv. Matúša 4/19 dvom bratom ktorí v Galilejskom mori lovili ryby. „A oni šli.“ Zamyslime sa čo sa stane s ľuďmi, ktorých ulovia. O nich sa v evanjeliu nevraví. Ale je to zaujímavá otázka. Rybári ľudí. Čo sa stane s ulovenými rybami je obecne známe. Nestálo by zato zamyslieť sa čo sa stane s ľuďmi ulovenými Kristovými rybármi? Prečítajme si, čo bolo úlohou Pánových rybárov a poľovníkov v Jeremiášovi 16/16, 17. Pochytať hriešnikov a potrestať ich. Lenže podľa cirkvi svätej sem Kristus preto neprišiel. Načo sem vlastne Kristus prišiel? Odpovie nám Matúš 10/35, 36: „Lebo som prišiel rozdeliť človeka proti jeho otcovi a dcéru proti jej materi a nevestu proti jej svokre, a nepriateľmi človeka budú jeho domáci.“
Cirkvi vôbec nevadí, že toto je v príkrom rozpore s Pánovým – Hospodinovým prikázaním, aby sme si ctili svojich rodičov.
Ježiš to vie. V Matúšovi 15/3 toto prikázanie cituje. sám ho vôbec nedodržiava. Potvrdzuje to Matúš 12/48 a v nadväznosti Matúš 13/55. Kristus priamo odvrhuje svoju matku, bratov i sestry. (Rozumný čitateľ iste po prečítaní si naznačených pasáží pochopí, že učenie cirkvi svätej o tom, že Ježiš bol jedináčik je zjavne pochybné.) Ale zamyslime sa takto: Čo by sme si asi pomysleli o človeku, ktorý by sa zachoval podobne? No aj Lukáš v 12/49 nám odovzdáva Kristov odkaz: „Oheň som prišiel hodiť na Zem, a čo chcem, ak už je zapálený?“ A ďalej sv. Lukáš v 14/26 odkazuje tým, čo chcú nasledovať Krista ako jeho učeníci Ježišovu požiadavku: „Ak ide niekto ku mne a nemá v nenávisti svojho otca i matere, ženy i detí, bratov i sestier, ba ešte len aj svojej vlastnej duše, nemôže byť mojím učeníkom.“ Akási čudná láska, nezdá sa vám? Na mieste je ďalšia hamletovská otázka. Tentoraz modifikovaná ako: milovať, či nenávidieť? A ešte o lovení ľudí. O poľovačke na ľudí Kristus hovoril dokonca v podobenstvách. Matúš 13/47, 48 prirovnáva nebeské kráľovstvo k vlečnej sieti, spustenej do mora a tiahnúcej so sebou tvorov z každého druhu, ktorú, keď sa naplní, vytiahnú na breh a zoberú, čo je dobré. Zlé jednoducho vyhádžu. Nuž všetci ulovení majú smolu. Zvieratám sa niet čo čudovať, nerozmýšľajú. Ale čo ľudia? O lovení nájdeme zmienku aj v Starom zákone. Týka sa lovenia duší. Nachádza sa v Ezechielovi 13/18, 20. Osobne hovorí Pán – Hospodin, poťažne Jahve: „Beda tým, čo na kĺb každej ruky šijú obväzy a hotujú závoje na hlavu pre každý vzrast, aby ulovili duše. Lovíte duše ľudu môjho a pre seba duše oživujete? A znesväcujete ma u ľudu môjho za priehrštie jačmeňa a za ohryzky chleba, keď zabíjate duše, ktoré nemajú zomrieť, a oživujete duše, ktoré nemajú žiť...“ Všimnime si, že podľa Pána – Hospodina sa s dušami dá manipulovať rôznym spôsobom. Z Ježišovho sľubu, že z bratov urobí rybárov ľudí teraz jasne vyplýva, že ide o lov ľudí za účelom ich zneužitia. Nie spasenia. Ďalej si všimnime, že duša nie je nesmrteľná ako to tvrdí cirkev svätá. Napokon aj Démokritos* je rovnakého názoru. Podľa neho sa aj duša skladá z atómov. No tie sú menšie ako atómy hrubej hmoty, guľaté, veľmi rýchle a ohnivé. Démokritova duša z malých, guľatých, rýchlych a ohnivých atómov tiež nie je nesmrteľná. Natíska sa teda otázka: Súhlasia kresťania vyznávaním učenia cirkvi svätej o Kristovi, aby sa po smrti manipulovalo s ich dušami? Pozrime sa ešte na ďalšie humánne vlastnosti Ježiša Krista. Nájdeme o nich zmienku v ev. Sv. Matúša 18/6, 7. Vyhráža sa hriešnikom a vraví, že by bolo lepšie tomu kto, v tomto konkrétnom prípade, pohorší čo len jedného z maličkých, keby mu uviazali na krk žarnov a utopili ho. (Ale vraj sem prišiel zbaviť nás hriechov!)
No nielen jednotlivcom hrozí. Hrozba sa týka celého sveta. Svetu vraj bude beda pre pohoršenia. Pohoršenia vraj musia prísť, čo je od všemohúceho nanajvýš prekvapujúce konštatovanie. No beda ľuďom, ktorí pohoršenia zapríčinia.
Tamže, ale v 26/8 – 12 sa Ježiš prejavuje ako sebec keď vyjadruje nespokojnosť s názorom svojich učeníkov na použitie vzácnej masti, ktorú neznáma žena vyliala na jeho nohy. Podľa učeníkov sa drahá masť mohla predať za mnoho peňazí a peniaze sa mali rozdať chudobným. No ľudomil Ježiš sa proti tomu striktne ohradil s poznámkou, že chudobných je dosť, ale on je len jeden. Čo tam po chudobných, pomyslel si zrejme Ježiško. Veď ich bude kráľovstvo nebeské. Prečo by sa mali mať dobre aj na Zemi? Samozrejme, že ma okamžite napadol výrok predsedu komunistickej strany z malého mestečka na juhu Slovenska: jeden strana, jeden Lenin, jeden Já. Aj Lenin, tento červený ľudomil robil všetko pre ľudí. Najme popraviská, žaláre, koncentračné tábory. A rozkrádal ich majetky. No aj napriek tomu bol nesmierne ospevovaný a milovaný.
Aj ďalší „jeden“ spôsobil miliónom nesmierne utrpenie. Je známy z hesla: Ein Reich. Ein Volk. Ein Führer. Čo si možno pomyslieť o duševnom rozpoložení božstva ako je Kristus? Z Nového zákona je zrejmé, že sa vôbec nechoval tak chválitebne ako o ňom tvrdí cirkev. Napokon aj sám priznáva, že on nie je dobrý v Matúšovi 19/17. Tak ako Pán – Hospodin priznáva, že stvoril zlo a zhubcu. (Kap. 21.) To ale popiera cirkevnú dogmu o svätej Trojici, kde sú podľa katechizmu (str. 71) všetci rovnakí, jednej podstaty a jednej prirodzenosti. Ďalšia nepravdivá cirkevná dogma.
A aby som bol komplexný prečítaj si aj o slaboduchých podobenstvách tvojho jebnutého idolu: T
o bolo slaboduché ako Kristove podobenstvá, začul som raz pri ceste do práce cez bratislavské centrálne trhovisko poznámku trhového „apača“. Poznal som ho z videnia. Každé ráno pomáhal trhovníkom vykladať tovar a pár korún, čo za prácu utŕžil ihneď začal prepíjať. Neviem, čo komentoval svojou poznámkou, ale vzbudila vo mne zvedavosť. Pozrel som si zblízka Ježišove podobenstvá.
Sú naozaj zaujímavé.
Na prvé som narazil v Ev. Sv. Matúša 7/17. Hovorí o tom, že dobrý strom rodí dobré ovocie a zlý, že rodí zlé ovocie.
Ó aká múdrosť.
Pripomenulo mi výrok vodcu ruského proletariátu, ktorý na mítingu pracujúcich v jednom záporožskom závode povedal: „Kto kráča, ten ide.“
Fantastické.
No ihneď som postrehol medzi Kristom a Leninom určitú podobnosť.
Akú?
Na základe ich učenia vznikli organizácie, ktoré pôsobili stá tisícom nevinných po dlhý čas hrozné utrpenie a smrť. Rozdiel je len v tom, že jeden sľuboval blaženosť po smrti, v kráľovstve nebeskom, druhý ešte počas života, na zemi.
Prvý svoje sľuby nedodržal. Vyplýva to zo Zjavenia sv. Jána 6/9 – 11, kde protestujú duše zabitých pre slovo božie: „A kričali veľkým hlasom a vraveli: ,Až dokedy, Samovládca, svätý a pravdivý, nesúdiš a nepomstíš našej krvi na tých, ktorí bývajú na zemi?‘ A bolo dané jednému každému dlhé biele rúcho, a bolo im povedané, aby odpočívali ešte krátky čas, až sa doplní počet aj ich bratov, ktorí majú tiež byť zabití ako aj oni.“ Podozrivé, čo? Kde tu je sľúbené kráľovstvo nebeské a blaženosť v ňom?
Druhý svoje sľuby nedodržal tiež. To vieme.
Ale vráťme sa ku Kristovým podobenstvám.
Ďalšie zaujímavé podobenstvo je taktiež v Matúšovi 9/12: „Zdraví nepotrebujú lekára, ale nemocní.“ Nemôžem si pomôcť, ale pripomína mi výroky istého straníckeho tajomníka Rusínskeho pôvodu.
Vari najpresvedčivejšie v naznačenej súvislosti pôsobí podobenstvo o rozsievačovi uvedené v Ev. Sv. Matúša 13/3 – 9. Opisuje ako rozsievač vyšiel siať. No ako sial, niektoré semená padali na kraj cesty. Tie pozobali vtáky. Ďalšie osivo popadalo na skaly, iné do tŕnia.
Z podobenstva je zrejmé, že len neveľa zrna padlo na úrodnú pôdu. Tým chcel Ježiš povedať, že len málo z jeho slov, ktoré medzi ľuďmi „rozsieva“ prinesie „úrodu“.
Rozoberme si toto podobenstvo.
Ani ten najhlúpejší roľník by nerozsieval vzácne osivo do neupravenej pôdy. A už vôbec nie na skaly alebo do tŕnia. To by urobil len šialený rozsievač, neschopný uvedomiť si nezmyselnosť svojej práce.
Okrem toho toto podobenstvo nevyjadruje skutočnosť. Kristove slová nie sú citlivé ako vyšľachtené semienka, čo potrebujú neustálu pozornosť roľníka. Je to skôr semeno buriny, ktorá sa uchytí takmer všade. Svedčí o tom počet pokrstených katolíkov, ktorých je v súčasnosti takmer miliarda. (Svetové náboženstvá, vydali Mladé letá v r. 1993 str. 160.)
No úplne ma fascinovalo podobenstvo o kráľovstve nebeskom nachádzajúce sa tiež v Matúšovi v 22. kapitole. Ježiš formou inotaju vysvetľuje podstatu nebeského kráľovstva.
Prirovnáva ho ku kráľovi, ktorý vystrojil pre svojho syna svadbu. Prizval na ňu význačných hostí. No tí všetci sa svadobnej hostiny odmietli zúčastniť, (asi vedeli prečo), hoci im bolo dané na vedomie, že ich čaká obed a že kráľ pobil svoje voly a krmný dobytok.
Tak hostiteľ poslal sluhov, nech privedú všetkých, ktorých nájdu na okolí. Priviedli. Dobrých i zlých. A jeden mal ešte aj smolu, lebo keď sa kráľ prišiel pozrieť na hodovníkov všimol si, že je tam človek neodiaty do svadobného rúcha. Dal ho zviazať a vyhodiť do vonkajšej tmy.
Tam bude plač a škrípanie zubami.
Takže to je kráľovstvo nebeské?
Neviem prečo by som sa mal hrnúť do takého niečoho.
O kráľovstve nebeskom nájdeme v Novom zákone vari najviac podobenstiev.
No ani podľa jedného jediného z týchto podobenstiev niet o čo stáť.
Zaujímavé podobenstvo z hľadiska našej úvahy je v Markovi 9/50: „Soľ je dobrá. Ale keby sa soľ stala neslanou, čím ju osolíte?“ V Ev. Sv. Jána je podobenstvo o pánoch, posloch a sluhoch. Hovorí sa v ňom, že sluha nie je väčší (mocnejší, dôležitejší) ako jeho pán a že ani posol nie je viac ako ten, čo ho poslal. A tí, čo toto vedia sú vraj blahoslavení ak to aj robia. Nevidieť tu žiadnu súvislosť. Podobenstvo je každému zrejmé. Svojim zmyslom je však dané. Nemožno činiť pána väčším ako sluhu. Ani posla ako toho, ktorý ho poslal. To je predsa vopred stanovené spoločenským postavením jednotlivých aktérov. Šokujúce však je, že cirkev sa neriadi týmto podobenstvom, hoci pochádza už z Nového zákona. Pán – Hospodin poslal svojho jediného syna. Je teda ten, čo ho poslal. Ježiš je poslaný, teda posol. Prečo je ale pre cirkev viac posol ako ten, čo ho poslal? Napriek Ježišovmu podobenstvu. Aj keď cirkev o tom vie, toto podobenstvo svojho veľkého učiteľa ignoruje. Nemôže byť preto podľa Ev. Sv. Jána blahoslavená. No možno je toto odkaz čohosi celkom iného ako nám tvrdí cirkev svätá.


12.
označiť príspevok

skyper777
   1. 2. 2014, 23:15 avatar
  V Novom Zjavení Pána Ježiša Krista máš vysvetlené každé Slovo Otčenáša.Je tam i ZMENA MODLITBY,PODOBNE ,AKO BOLA UROBENÁ ZMENA v čase 1. príchodu Ježiša Krista,kedy Prišiel naplniť Mojžišov Zákon a DESATORO Zmenil na Zákon Lásky k Bohu blížnemu a sebe.TENTO Nový Zákon doteraz ako vidíš ľudia neprijali. SúčASNE Už PLATNý TEXT "Otčenáša"znie AJ V
DOSLOVNOM VýZNAME TAKTO:
Náš Pane Ježiši Kriste v nebi i na zemi i v mori,i v zóne vymiestenia ,i na planéte nula ,i v našej zjednotenej sentientnej mysli.V čistote nášho srdca s kladným a dobrým úmyslom svätíme Tvoju Novú Prirodzenosť ako Absolútne Pozitívnu a Svätú.Príď Tvoja Láska a Tvoja Múdrosť,Tvoje Dobro a Tvoja Pravda,I Tvoje Pozitívne skutky a Tvoja Viera ,a nech sa natrvalo ustanoví vo všetkých aspektoch nášho života.Buď Tvoja Vôľa všade v súcne a bytí ,i v zóne vymiestenia a na planéte nula i v našej zjednotenej sentientnej mysli.A nenechaj nás ,aby sme sa uvádzali do akéhokoľvek pokušenia nepravdami a zlami negatívneho stavu,ale osloboď nás od všetkých neprávd a ziel negatívneho stavu,a od stotožnenia sa nimi.Lebo Tvoja Je Sláva,Moc,i Kráľovstvo navždy ,do večnosti Amen./je to povedané voľne,preto si porovnaj Jeho/Jej Originál./Táto nová verzia nahrádza Otčenáš pre nasledovníka Pána Ježiša Krista,ktorý-á,číta a praktizuje Jeho/Jej Nové Zjavenie. 


18.
označiť príspevok

Wolfe muž
   3. 2. 2014, 07:44 avatar
Ty brdo, ake sci-fi...
Inak rad pouzivas cudzo znejuce slovicka aby si vyzeral dolezito a zaujimavo?

Co si to pisal o tych egach?
Asi si vedel, o com si pisal  


19.
označiť príspevok

gabor muž
   15. 2. 2016, 07:04 avatar
skyper777----kdo ti dal alebo inym pravomoc nieco menit?Ci nepoznas pismo co uvadza?
Súhlasí Wolfe


2.
označiť príspevok

Osvietený muž
   31. 1. 2014, 20:41

Príspevok bol vymazaný administrátorom.

váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Žena krásna a verná je tak ojedinelý prípad ako
dokonalý preklad poézie. Preklad obvykle nie je pekný, keď je verný, a nie je verný, keď je pekný.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(90 961 bytes in 0,389 seconds)