Hoď ma hore
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  náboženstvo  téma
kategórie:  

Čo je heréza. Odkiaľ sa berú a prečo vznikajú herézy.

126
reakcií
2028
prečítaní
Tému 19. novembra 2016, 20:19 založil lea_pragmaticka1.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   19. 11. 2016, 20:19 avatar
2089 Nevera je nedbanlivosť o zjavenú pravdu(162) alebo dobrovoľné odmietnutie súhlasu s ňou. „Heréza je tvrdošijné popieranie,(817) po prijatí krstu, nejakej pravdy, ktorú treba veriť božskou a katolíckou vierou, alebo tvrdošijné pochybovanie o nej; apostáza je úplné odvrhnutie kresťanskej viery; schizma je odmietnutie podriadiť sa rímskemu pápežovi alebo odmietnutie spoločenstva s členmi Cirkvi, ktorí sú mu podriadení.“

817 V skutočnosti „v tejto jednej a jedinej Božej Cirkvi vznikli už na začiatku určité roztržky, ktoré Apoštol prísne karhá ako odsúdeniahodné. V neskorších storočiach sa však vyskytli väčšie rozpory a nemalé spoločenstvá sa oddelili od plného spoločenstva Katolíckej cirkvi, niekedy vinou ľudí z jednej i druhej strany.“ (2089) Rozštiepenia, ktoré zraňujú jednotu Kristovho tela (rozlišujeme herézu, apostázu a schizmu), nevznikajú bez hriechov ľudí:
„Kde sú hriechy, tam je mnohosť, tam sú schizmy, herézy a rozpory. Kde je však čnosť tam je jednota, tam je súlad, na základe ktorého všetci veriaci mal jedno srdce a jednu dušu“


101.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 00:18 avatar
1,...o skutočnej heréze ale môže hovoriť len Biblia:
Matúš 15:9....."Nadarmo ma však uctievajú, lebo ako náuky vyučujú ľudské príkazy."
Ježiš o tiež povedal: ......„Obratne odsúvate Božie prikázania, aby ste si ponechali svoju tradíciu.“ (Mar. 7:9)
Rim. 10:2-3....." „Svedčím o nich, že majú horlivosť pre Boha, ale nie podľa presného poznania; lebo sa nepodriadili Božej spravodlivosti, pretože nepoznali Božiu spravodlivosť, ale usilovali sa ustanoviť si svoju vlastnú.“
A tak skutočná heréza je to,ak nerešpektujeme dané výstrahy! A to RKC porušuje na celej čiare.


102.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:21 avatar
no Jehovoví svedkovia od nich ďaleko neutekajú.


103.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 00:24 avatar
102,...tvoj nepodložený názor. 
Nikto by ma osobne a s Bibliou v ruke nepresvedčil o tom,že JS učia herézy! Presný opak je pravdou! Môže byť akokoľvek učený! Biblia nepustí,a ani história a ani logika!


104.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:29 avatar
"Nikto by ma osobne a s Bibliou v ruke nepresvedčil o tom,že JS učia herézy! Presný opak je pravdou! Môže byť akokoľvek učený! Biblia nepustí,a ani história a ani logika!"

To by mi mohol napísať aj Astax  


105.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:30 avatar
Katechizmus a strážna veža. Jedna horšia náuka od druhej  


106.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:32 avatar
Ináč kedy už bude ten armagedon? Prorokovali ste že v roku 1914, potom že v roku 1956 či ako znova vám to nevyšlo, tak sa pýtam teba ako Jehovovho svedka že kedy už príde aby som vedel o tom dopredu.


110.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 00:42 avatar
106,.....neboj, zistíš to,keď....." uvedie pomstu na tých, čo nepoznajú Boha/ale iba trojicu/ a na tých, ktorí neposlúchajú dobré posolstvo o našom Pánu Ježišovi."


113.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:48 avatar
O vašom archanjelovi? Ja nechcem vaše posolstvo o vašom archanjelovi. Mne stačí posolstvo, pravé biblické posolstvo o Kristovi.


114.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:52 avatar
28 Dávajte pozor na seba a na celé stádo, v ktorom vás Duch Svätý ustanovil za biskupov, aby ste pásli Božiu Cirkev, ktorú si získal vlastnou krvou.
Vy sa držíte archanjelskej krvi.


119.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 01:28 avatar
114,...a to je aké učenie? Nejaké nové? Už sa za nás obetoval duch svätý a nie Kristus?
A anjeli nemajú krv,to by si mal vedieť! 


120.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 01:36 avatar
Tak podľa vás sa obetoval sám archanjel Michael. No Michael nie je Kristus. Tým pádom ste nahradili Krista Michaelom.
Všimni si akou krvou si získal Boh? Vlastnou krvou, Kristovou krvou.


115.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:56 avatar
Ináč zneužívať vytrhnutí citát na niekoho je ľahké. Je veľa citátov o farizejoch, ktoré pasujú jak na rkc tak na SJ.


117.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 01:19 avatar
Pán Ježiš Kristus nie je anjel-archanjel. Už by ste si to mali uvedomiť.


118.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 01:26 avatar
117,....a prečo tomu kresťania v prvých storočiach verili?
A ak je niekto Bohom stvorený, a žije v duchovnej ríši,tak čo môže byť iné,ako anjel? Alebo Boh splodil iného Boha? 
Ak povieme ,že ježíš je "anjelom zmluvy", tak učíme pravdu Písiem a nijak tým neznižujeme hodnotu Božieho syna.


121.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 01:38 avatar
Heb 1,13 A kedy ktorému z anjelov povedal: "Seď po mojej pravici, kým nepoložím tvojich nepriateľov za podnožku tvojim nohám"?

8 Ja, Ján, som to počul a videl. A keď som to počul a videl, padol som k nohám anjela, ktorý mi toto ukázal, a chcel som sa mu klaňať. 9 Ale on mi povedal: "Pozor, nerob to! Som spoluslužobník tvoj a tvojich bratov prorokov a tých, čo zachovávajú slová tejto knihy. Bohu sa klaňaj!"

Mt 2,11 Vošli do domu a uvideli dieťa s Máriou, jeho matkou, padli na zem a klaňali sa mu. Potom otvorili svoje pokladnice a dali mu dary: zlato, kadidlo a myrhu.

Mt 14,33 Tí, čo boli na loďke, klaňali sa mu a vraveli: "Naozaj si Boží Syn!"

Mt 28,9 A hľa, Ježiš im išiel v ústrety a oslovil ich: "Pozdravujem vás!" Ony pristúpili, objali mu nohy a klaňali sa mu.

Mt 28,17 Keď ho uvideli, klaňali sa mu, no niektorí pochybovali.


122.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 01:42 avatar
Inak v 118 ti to už viac krát bolo o tom písané a vysvetľované. Lenže ty dávaš dookola tie isté otázky ako wolfe a Ludwig. Človek vám napíše odpoveď a vy zas to isté sa pýtate od začiatku .

Neznižujete hodnotu Božieho syna? Keď ho prirovnávate k obyčajnému stvoreniu anjelovi?

Heb 1,13 A kedy ktorému z anjelov povedal: "Seď po mojej pravici, kým nepoložím tvojich nepriateľov za podnožku tvojim nohám"?


123.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 01:42 avatar
A končím túto debatu, lebo nikdam nevedie.


124.
označiť príspevok

Wolfe muž
   20. 11. 2016, 07:56 avatar
Co ja mam s tebou?
Ved ja som sa na tuto temu s tebou ani nerozpraval...
Este vtedy ked sme kecali som jasne povedal, ze sa o tom nechcem bavit..


127.
označiť príspevok

Ludwig muž
   20. 11. 2016, 10:12

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



126.
označiť príspevok

Ludwig muž
   20. 11. 2016, 09:53

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



108.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 00:38 avatar
105,...došli ti už biblické argumenty a skĺzavaš k osočovaniu? Aj protestanti majú svoje "učenie",ktoré ich odlišuje.
Ak by bolo v súlade s Bibliou,tak by bolo všetko v poriadku!


111.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:43 avatar
108. Nie nedošli mi biblické argumenty, ale uvedomil som si, že nemá cenu ti niečo argumentovať bibliou lebo ty más svoju pravdu. K osočovaniu? Kto v 101 osočoval koho? Prídeš mi už ako lea. Ale keď tebe niekto napíše čo si myslí o vás, tak už osočuje.


2.
označiť príspevok

lea_pragmaticka1
   19. 11. 2016, 20:21 avatar
Medzi prvé herézy patrilo popieranie, že Pán Ježiš je aj pravý človek.

465 Prvé bludy (herézy) nepopierali natoľko Kristovo božstvo ako skôr jeho pravú ľudskú prirodzenosť (gnostický doketizmus). Kresťanská viera už od apoštolských čias zdôrazňovala skutočné vtelenie Božieho Syna, ktorý „prišiel v tele“. Ale v treťom storočí musela Cirkev na koncile v Antiochii vyhlásiť proti Pavlovi zo Samosaty, že Ježiš Kristus je Boží Syn prirodzenosťou, a nie adopciou. Prvý ekumenický koncil v Nicei roku 325 vo svojom Kréde vyznal, že Boží Syn „je splodený, nie stvorený, jednej podstaty [po grécky homousios] s Otcom“,(242) a odsúdil Ária, ktorý tvrdil, že „Boží Syn povstal z ničoho“ a že „má inú podstatu alebo bytnosť“ ako Otec.


8.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 20:33

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



28.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:00 avatar
Z kabaly pochádza gnosticizmus.
A gnosticizmus učí, že mesiáš je starý Osiris.
No pravý mesiáš je Ludwig Ježiš Kristus. Podľa tvojej dedukcie nemôže byť Ježiš mesiáš, lebo aj v iných náboženstvách, sektách sú (nepraví) mesiáši? To isté platí aj pre trojicu. To že v iných náboženstvách hinduizme uctievajú "trojjediného" falošného boha neznamená, že my kresťania nemôžme mať pravého trojjediného Boha.

Pozri sa do starovekého Babylonu. Chaldejci uctievali Bela, alebo Merodocha. A potom tam bol Ninus a ten bol tiež uctievaný ako Tammuz. Ženy Izraela boli veľmi naklonené k plaču Tammuza, pretože on bol umelý padělaný mesiáš.
Diabol pripravil falošného mesiáša ešte pred príchodom toho skutočného, aby ľudia neprijali naozajstného mesiáša.
Ježiš je ten pravý mesiáš ludwig a nie Tammuz.Tak ako náš Boh trojjediný je ten pravý. Neporovnávaj nášho trojjediného Boha s falošnými trojjedinými bohmi.
Pamätaj Ježiš Kristus je ten pravý mesiáš. Nie ty falošní čo boli pred ním , alebo po ňom.
Súhlasí Fotooon


31.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:10

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



32.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:17 avatar
Píšem to sem preto, lebo zas si sem pridal že trijjedinosť je pôvodne babylonské a neskôr egyptské dedičstvo a preto nemôže by´t pravá trojjedinosť. Podľa tvojej dedukcie nemôže byť Ježiš mesiáš, lebo aj v iných náboženstvách, sektách sú (nepraví) mesiáši. Keby sme sa mali riadiť tým čo si pridal.


33.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:19

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



35.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:22 avatar
33 tak ako vy na základe písma spochybnujete trojicu, tak tí čo veria v trojjedinosť na základe písma trojicu podporujú. Zrejme čítate každý iné písmo :D


37.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:26

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



34.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:19 avatar
Prečo by pravá tráva nemohla byt zelená len preto, lebo ju niekto na tvojom dvore prefarbil na hnedo a povedal že to je zelená tráva?


36.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:22

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



38.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:29 avatar
Nato ti môžem odpisať ako Toman Shagarovi
"Na tvoj argument, že triáda je z pohanstva ti ponúknem iný pohľad. Satan chcúc sa povýšiť a "vymeniť" Boha na tróne, potom ako bol zvrhnutý na zem, vyrobil kópiu trojjediného Boha (Osiris-Isis-Horus a ďalšie im podobné) a skrze tieto pohanské trojice sa nechá uctievať. Niečo ako satanisti a ich obrátený kríž. Je to výsmech Boha. Vytvorenie falošnej trojice je tiež výsmech Boha, plagiátorstvo, neustála snaha satana nahradiť Boha. "

"Tým chcem povedať, že tvoje vysvetlenie, že trojjediný Boh je plagiátorstvo pohanských trojíc môže byť v skutočnosti úplne naopak. Teda, že pohanské trojice sú napodobeninou trojjediného Boha s úmyslom nahradiť Boha."


39.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:35

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



41.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:38

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



42.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:39 avatar
Ja rozumiem čo mi píšeš. Len píšem že tak ako ty tvrdíš že trojica sa z písma nedá vyčítať, tak veriaci v trojjediného Boha to z písma jednoducho vyčítajú. Je zas veľa veršov, ktoré podporujú trojjedinosť. A podľa veriacich v trojicu vy čo máte pár veršov proti trojici ste tie verše jednoducho nepochopili a neberiete ohľad na kontext písma, len že ste si vytrhli verš z kontextu.


44.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:44

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



46.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:48

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



47.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:48 avatar
Tak môžte. Ja pravdupovediac to ani neriešim. Verím v trojjediného Boha, ale zas neodsudzujem to, že vy to vidíte inak. Nakoniec, podľa mňa Boh neodsúdi jednu, alebo druhú skupinu kvoli tomu že jedna skupina nemá také poznanie ako druhá.


49.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:53

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



50.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:57 avatar
Ale je napísané, že každý kto verí v Krista nie je súdený, tí čo neverili už sú odsúdení.
Kto verí v neho, bude mať večný život.
Súhlasí Slušný človek


53.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:59 avatar
Keď to takto píšeš, tak prave možno vy čo neveríte že Kristus je Boh 2 osoba, tak ste neuverili v neho.


55.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 23:00 avatar
Neviem ja to neriešim. Ja verím v Boha, verím v Krista a ostatné neriešim.


58.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:05 avatar
53,....ale takáto podmienka nie je v Písme. Kresťan má veriť v Božieho syna a nasledovať jeho učenie.


62.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:13 avatar
To Slovo je Boh. Tomáš povedal Ježišovi Pán môj a Boh môj a Ježiš ho neopravil! myslíš, že Ježiš by mu nepovedal Tomáš nevrav tak je jediný Boh Otec? Alebo keď sa klaňali Ježišovi Ježiš nepovedal neklaňaj sa Bohu sa klaňaj. Ďalej ako môže Boh pomazať Boha keď nie tak že Otec pomazal Syna? Je jasné že Boh je jediný spasiteľ. Žeby boli nakoniec dvaja? Boh a Kristus? Boh je Alfa a Omega. Kristus je Alfa a Omega. Sú dvaja Alfa Omegovia? Ktoremu z anjelov povedal aby sedel po jeho pravici kým mu nepodloží nepriateľov k nohám? Ako môže byž Kristus anjel?

"Ježiš povedal, že jedna podmienka na záchranu je aj "presné poznanie pravdy". Ak ju niekto nepozná,je to jeho vina a jeho pastierov."
To je pravda a už by ste mali opustiť tých vaších falošných pastierov a prorokov čo predpovedali armagedon 30x a stále im to nevyšlo.


66.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:21 avatar
26 Nato Boh povedal: "Urobme človeka na náš obraz a podľa našej podoby! Nech vládne nad rybami mora i nad vtáctvom neba i nad dobytkom a divou zverou a nad všetkými plazmi, čo sa plazia po zemi!"

22 Potom im Pán, Boh, povedal: "Hľa, človek sa stal ako jeden z nás! Poznal dobro i zlo. Len aby teraz nenačiahol svoju ruku po strome života a nejedol a nežil naveky!"

7 Poďme, zostúpme a pomäťme tam ich jazyk, aby nik nerozumel reči druhého!"

Z týchto veršov vyznievajú len dve veci. Buď je Boh schyzofrenik, ktorí si vyká a rozpráva sa sám so sebou, alebo je tu trojica. Otec, Syn a Duch Svätý, ktorí sú Boh.


69.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:24

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



72.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:32 avatar
Ak teda namietate, že sa Ježiš modlil sám k sebe.

"To ako keby si tvrdil,žer Ježiš vystúpil sám ku sebe. Alebo ako som už spomínal,že ked sa Ježiš modlil ,tak sa modlil sám ku sebe,....keď na dreve skonával tak "opúšťal sám seba",

Odpoviem proti otázkou.

Môže Boh pomazať samého seba?

"Tvoj trón, Bože, trvá naveky
a žezlo tvojho kráľovstva je žezlo spravodlivosti.
Miluješ spravodlivosť a nenávidíš neprávosť,
preto ťa Boh, tvoj Boh, pomazal
olejom radosti viac ako tvojich druhov"

"Tvoj trón, Bože, trvá naveky...preto ťa Boh, tvoj Boh, pomazal olejom radosti viac ako tvojich druhov" Ako môže Boh pomazať Boha, ak nie tak, že Otec pomazal Syna?

Ak teda platí predchádzajúce nemôže platiť aj to, že " Vystupujem k môjmu Otcovi a k vášmu Otcovi, <<k môjmu Bohu>> a k vášmu Bohu"?

A Dávid hovorí : " "Pán povedal môjmu Pánovi: Seď po mojej pravici, kým ti nepoložím tvojich nepriateľov pod nohy"? Nazval by Dávid Pána t.j. Boha Otca tým istým titulom aj Syna, ak by bol syn menší? Neprevinil by sa potom Dávid rúhaním?


76.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:36

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



81.
označiť príspevok

Fotooon muž
   19. 11. 2016, 23:43

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



80.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:40 avatar
72,...všetko čo si citoval ,práve poukazuje ,že trojica je nebiblická. Všade je tam odlíšenie syna od Otca. Syn má svojho Boha,tak ako ho máme i my!
A daný žalm sme už rozoberali. Sú tu použité slová "adoni"/Ježiš/ a "Adonaj"/Boh Otec/.
Na Ježiša nie je použité slovo Adonaj,a aj keby bolo,....aj tak by to neznamenalo,že je Boh!
Ale i tu Písmo rozlišuje výrazmi....Adonaj a adoni!
Viac na :.....www.google.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


75.
označiť príspevok

Fotooon muž
   19. 11. 2016, 23:36

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



71.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:28 avatar
62,...Luther,to naozaj nechápeš ,alebo sa iba robíš?!
Už sa písalo,že aj iní anjeli sa predstavovali ako "pravý Boh,...ako,...."JHVH",...a podobne, a predsa to neznamenalo,že boli Všemohúci Bohovia.
Naozaj ti uniká ,že je "veľa bohov a pánov",ako tvrdí Písmo?
A byť "po pravici Boha", neznamená pre premýšľajúceho človeka,to...že to sa rovná byť pravý Boh!
Si zlý matematik! Alebo len klameš?!
Pre istotu budeš bližšie k tým počtom ak si prečítaš túto tému:.....Konce sveta v dejinách kresťanstva


77.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:37 avatar
To Slovo je Boh. Už si to konečne zapíš do hlavy.


82.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:43 avatar
77,...ak vieme ,že za druhým "bohom",nie je určitý člen,tak potom dané slovo znamená: "boh,...božskej podstaty,...bohu podobný,....atď"!
Ako chápať verše, kde je Pán Ježiš nazvaný bohom? Ján1:1


85.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:47 avatar
Môže Boh pomazať samého seba?

"Tvoj trón, Bože, trvá naveky
a žezlo tvojho kráľovstva je žezlo spravodlivosti.
Miluješ spravodlivosť a nenávidíš neprávosť,
preto ťa Boh, tvoj Boh, pomazal
olejom radosti viac ako tvojich druhov"

"Tvoj trón, Bože, trvá naveky...preto ťa Boh, tvoj Boh, pomazal olejom radosti viac ako tvojich druhov" Ako môže Boh pomazať Boha, ak nie tak, že Otec pomazal Syna?

Ak teda platí predchádzajúce nemôže platiť aj to, že " Vystupujem k môjmu Otcovi a k vášmu Otcovi, <<k môjmu Bohu>> a k vášmu Bohu"?

A Dávid hovorí : " "Pán povedal môjmu Pánovi: Seď po mojej pravici, kým ti nepoložím tvojich nepriateľov pod nohy"? Nazval by Dávid Pána t.j. Boha Otca tým istým titulom aj Syna, ak by bol syn menší? Neprevinil by sa potom Dávid rúhaním?


60.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:08

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



63.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:14 avatar
"To by bolo v biblii priamo napísané, nemyslíš?"
Ozaj všetko je tak priamo napísané že farizeji ukrižovali mesiáša.


64.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:19

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



67.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:22

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



68.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:24 avatar
"Aj to bolo napísané, že ho ukrižujú a nespoznajú ho".
Presne tak. Preto aj vy ste nerozpoznali trojicu.

Nie je nič zlé ak používame termín "Trojica" aj keď sa toto slovo nenachádza v Biblii. Je kratšie povedať "Trojica" ako hovoriť "3 spolu jestvujúce večné osoby jediného Boha." Ak je toto problémom pre vás, uvážte nasledovné: slovo starý otec sa tiež v Biblii nepoužíva. Avšak vieme, že Biblia vypovedá aj o niektorých starých otcoch. Abrahám bol starým otcom Jakoba. Tak sa nedajte termínom "Trojica" zmiasť. Čo je veľmi dôležité, je sám koncept OBSIAHNUTÝ v slove "Trojica", ktorý sa v Písme nachádza.


70.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:26

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



74.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:34 avatar
Neviem ako budete argumentovať vy čo ste z Krista spravili obyčajného anjela.
Názvoslovie. Tu neide o to názvoslovie, ale to o čom píšeme. Boh je trojjediný, má tri osoby. Nemáš už ako argumentovať, melieš z posledného, tak aspoň budeš spochybňovať názvoslovie.


78.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:38

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



84.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:45 avatar
1 Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh.
Súhlasí Fotooon


87.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:55 avatar
84,....aj keby celá Biblia bola proti trojici,...celá história,....učenie prvotných kresťanov,....a keby to bolo aj proti zdravému rozumu,....my aj tak budeme veriť v trojjediného boha,lebo....."lebo sme si urobili útočišťom lož a skryli sme sa vo falošnosti.‘“ (Izaiáš 28:14, 15)
Súhlasí Ludwig


95.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:05 avatar
Ale všimnime si reakciu Židov (Jehovových svedkov)na tento výrok: “Pre dobrý skutok ťa nekameňujeme, ale pre rúhanie, že sa ty, človek, robíš Bohom” (Ján 10:33). Židia (Jehovoví svedkovia) pochopili Ježišov výrok ako vyhlásenie sa za Boha. V nasledujúcich veršoch Ježiš Židov nepresviedča napríklad tým, že by povedal: “Ja netvrdím, že som Boh.” To naznačuje, že Ježiš naozaj chcel povedať, že je Bohom výrokom: “Ja a môj Otec sme jedno” (Ján 10:30). Ján 8:58 je ďalším príkladom. Ježiš hovorí: Veru, veru, hovorím vám: Prv, ako bol Abrahám, ja som!” A znovu reakcia Židov (Jehovových svedkov) je, že berú do rúk kamene a chcú ho kameňovať (Ján 8:59). Prečo by Židia chceli Ježiša ukameňovať, keby nepovedal niečo, o čom oni boli presvedčení, že je rúhanie, menovite, že o sebe tvrdil, že je Boh?


98.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:07 avatar
to v zátvorke Jehovoví svedkovia je pre to, že vy mi pripadáte ako voľakedy farizeji.


99.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:10 avatar
Mt 23,13 Beda vám, zákonníci a farizejˇJehovoví svedkovia)i, pokrytci, lebo zatvárate nebeské kráľovstvo pred ľuďmi! Sami doň nevchádzate, a tým, čo vchádzajú, vojsť nedovolíte.

Mt 23,15 Beda vám, zákonníci a farizeji (Jehovoví svedkovia), pokrytci, lebo obchádzate more i zem, aby ste získali jedného novoverca, a keď sa ním stane, urobíte z neho syna pekla dva razy horšieho, ako ste sami!


88.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:56

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



100.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:13 avatar
Začnime s tým, že sa pozrieme na Žalm 82 – žalm ktorý Ježiš cituje u Jána 10:34. Hebrejské slovo „bohovia“ v Žalme 82:6 je Elohim. To sa vzťahuje na jedného opravdového Boha, ale má aj iné konotácie. Žalm 82:1 hovorí: „Boh stojí v zhromaždení bohov, uprostred bohov vynáša súd.“ Je jasné, že v nasledovných troch veršoch slovo „bohovia“ sa používa pre sudcov a iných ľudí ktorý sú v pozícii vlasti. Pomenovanie človeka sudcu „bohom“ poukazuje na tri veci: 1. On má autoritu nad ostatnými ľuďmi; 2. Moc ktorú má je moc ktorej sa treba báť; 3. Jeho moc pochádza od Boha, ktorý bude súdiť celú zem (verš 8).

Toto použitie slova „boh“ pre človeka je zriedkave, ale dá sa najsť aj v inych častiach Starého zákona. Napríklad, keď Boh poslal Mojžiša pred faraóna povedal: „Hospodin riekol Mojžišovi: Hľa, urobím ťa bohom pre faraóna a tvoj brat Áron ti bude prorokom.“ (2. Mojžišova 7:1). Toto znamená, že Mojžiš ako Boží posol hovoril slovo Božie a tak bol Boží predstaviteľ pred faraónom. Hebrejské slovo „Elohim“ je preložené ako „sudca“ v 2. Mojžišovej 21:6 a 22:8, 9 a 28.

Podstata 82. Žalmu je v tom, že sudcovia musia súdiť spravodlivo, pretože jedného dňa budú stáť pred Sudcom. Verše 6 a 7 upozorňujú ľudských sudcov že aj oni budú súdení: „Povedal som: Bohovia ste, všetci ste synovia Najvyššieho, ale umriete ako ľudia a padnete ako hociktoré knieža.“ Tento oddiel hovorý, že Boh postavil ľudí na pozície, kde sú ako bohovia medzi ľudmi. Ale musia si zapamätať, lebo reprezentuju Boha v tomto svete, že sú smrteľní a že jedného dňa budú zodpovedať pred Bohom ako konali a súdili.

Teraz sa pozrime na oddiel kde Ježiš používa tieto verše. Ježiš len čo povedal, že je Syn Boží (Ján 10:25-30). Neveriaci Židia obvinili Ježiša pre rúhanie sa Bohu (verš 33). A potom Ježiš cituje Žalm 82:6 a pripomína Židov, že zákon sa vzťahuje na obyčajného človeka a predsa ho nazýva „bohom“. Ježišova podstata je toto: obviňujete ma za rúhanie sa Bohu, lebo som seba nazval „Synom Božím“; a vaše písma tak nazývaju sudcov. Ak tí ktorí sú zvolení aby boli sudcovia tu na zemi sa môžu považovať „bohmi“ tako o koľko viacej sa môže považovať Ten, ktorého Boh vyvolil a poslal (verše 34-36)?

Z druhej strany máme hada ktorý oklamal Evu v Edenskéj záhrade. Jeho výrok „ale Boh vie, že v ten deň, keď budete z neho jesť, otvoria sa vám oči a budete ako Boh;“ (1. Mojžišova 3:5) bola polu pravda. Ich oči boli otvorené (verš 7), ale sa nestali ako Boh. Stal sa celkom opak – stratili autoritu namiesto toho aby ju získali. Satan oklamal Evu s tým, že jej povedal, že bude ako Boh a tak ju odviedol do hriechu. Ježiš podporoval svoje tvrdenie že je Syn Boží na základe Písma – ľudia, ktorý majú vplyv sú považovaní ako bohovia; a Mesiáš je osoba ktorá má vplyv. Človek nie je „boh“, alebo „malí boh“. Mi nie sme bohovia. Boh je Boh a my ktorí poznáme Krista sme jeho deti.

gotquestions.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


107.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 00:35 avatar
100,...veľa slov,ale nič biblické a logické!
Byť "Božím synom" neznamená byť Boh/pravý/: To by aj anjeli boli Bohovia.
Za druhé, ......Ježiša náboženskí vodcovia za to,"že Boha nazýval svojim Otcom", označili ako rúhača ,čo sa "robí rovní Bohu".
Vidieť v týchto slovách,že považovali Ježiša za Boha,je absurdné! Židia dobre vedeli ,že mesiáš má byť "prorok spomedzi ľudu",...."niekto poslaný Bohom",...ale nie "samotný Boh"!
A to,že to povedal obyčajný tesár z Nazaretu,tak to ich priviedlo k danému konštatovaniu. Nič a rovnosti,a ešte menej o trojici.
Topiaci sa aj stebla slamky chytá!
Ježiš na zemi bol "menší od anjelov", a to dokonalý človek je! Ak by bol Boh,Bohočlovek....tak by Písmo opakovane nepoukazovalo ,že je "nižší od anjelov". Ako by mohol byť,ak by bol súčasťou trojjediného Boha,Boh?
Ale tento rozpor trinitárov nezaujíma! Budú tvrdiť svoje,aj keď Písmo tvrdí opak!


109.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:41 avatar
107
Astax ti na to pekne odpovedal. Vidno, že tebe je zbytočné niečo písať. Ty hneď nato začnes zas svoje pravdy nám tlačiť.


112.
označiť príspevok

Shagara muž
   20. 11. 2016, 00:44 avatar
109,...Astax nič nepovedal! Len opakuje trinitársku rétoriku a nepoužíva zdravý úsudok a pravdu Písma.


116.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 01:01 avatar
Rovnako ako ty si mi nič nepovedal, len opakuješ rétoriku strážnej a nepoužívaš pravdu písma. Na ten tvoj zdravý úsudok je tu jeden verš.

1Kor 2,14 Živočíšny človek neprijíma veci Božieho Ducha; sú mu bláznovstvom a nemôže ich pochopiť, lebo ich treba duchovne posudzovať.

Nechápeš trojjedinosti, lebo si živočíšny človek. Preto ti to príde ako bláznovstvo, proti zdravému úsudku.


79.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:39

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



86.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:51 avatar
79,...trinitári musia stále klamať a vymýšľať stále len niečo,aby zakryli svoju bludnú,nebiblickú náuku!
Aj v tomto prípade sa už mnohí vynašli. A vysvetľujú to takým spôsobom,že by to aj koňa rozplakalo!
A mnohí priznávajú/trinitári/,že aj v SZ je "Pánov anjel", Ježiš,.....ale keď JS povedia/ako i cirkevní otcovia/ ,že Ježiš bol anjel,tak dobre že z kože nevyskočia!
Na trhu je aj kniha o trojici ktorá to priznáva.


89.
označiť príspevok

Luther muž
   20. 11. 2016, 00:01 avatar
Heb 1,13 A kedy ktorému z anjelov povedal: "Seď po mojej pravici, kým nepoložím tvojich nepriateľov za podnožku tvojim nohám"?

8 Ja, Ján, som to počul a videl. A keď som to počul a videl, padol som k nohám anjela, ktorý mi toto ukázal, a chcel som sa mu klaňať. 9 Ale on mi povedal: "Pozor, nerob to! Som spoluslužobník tvoj a tvojich bratov prorokov a tých, čo zachovávajú slová tejto knihy. Bohu sa klaňaj!"

Mt 2,11 Vošli do domu a uvideli dieťa s Máriou, jeho matkou, padli na zem a klaňali sa mu. Potom otvorili svoje pokladnice a dali mu dary: zlato, kadidlo a myrhu.

Mt 14,33 Tí, čo boli na loďke, klaňali sa mu a vraveli: "Naozaj si Boží Syn!"

Mt 28,9 A hľa, Ježiš im išiel v ústrety a oslovil ich: "Pozdravujem vás!" Ony pristúpili, objali mu nohy a klaňali sa mu.

Mt 28,17 Keď ho uvideli, klaňali sa mu, no niektorí pochybovali.


90.
označiť príspevok

Lemmy muž
   20. 11. 2016, 00:03 avatar
Boh chcel, aby Ježiš bol pravičiar, lebo Duch svätý, ktorý sedel po jeho ľavici, už mu beztak robil starosti.


97.
označiť príspevok

Ludwig muž
   20. 11. 2016, 00:07

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



73.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:33 avatar
68,...to ,že v Písme sa pojem trojica nenachádza,to je ten najmenší problém!
Problémom je to,že Biblia je veľmi prísna ak sa jedná o monoteizmus a jediného,nedeliteľného Boha.
A taký Boh aj bol do konca 3 storočia.
To,čo vzniklo potom,bol len dôsledok odpadnutia od pravdy,bol to dôsledok i cirkevnej a svetskej politiky a vplyvu pohanstva. V danom čase Eusébius nariekal,že "kresťanstvo je takmer úplne pohanské".
Ak vnímame správanie kresťanov ,hlavne od 4 storočia,tak to bol horor a náboženský teror! Toto nemohla byť Kristova cirkev,cirkev ktorá bola vždy prenasledovaná. Teraz sa "kresťanstvo" ,zmenilo na cirkev prenasledovateľov!
Luther,ty len veríš v náuku RKC, a nie v biblickú náuku!
Súhlasí Ludwig


65.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:21 avatar
63,...aj to je tam! Ak si to nečítal,tak skús znovu! Napríklad keď Štefan rečnil a podobne.


83.
označiť príspevok

Luther muž
   19. 11. 2016, 23:44 avatar
Mk 14,58 "My sme ho počuli hovoriť: “Ja zborím tento chrám zhotovený rukou a za tri dni postavím iný, nie rukou zhotovený.”

(Jn 10,17) Preto ma miluje Otec, že ja kladiem svoju dušu, aby som ju zase vzal. 18 Nikto jej neberie odo mňa, ale ja ju kladiem sám od seba. Mám právo ju položiť a mám právo ju zase vziať. To prikázanie som dostal od svojho Otca.


56.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 23:02

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



57.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:03 avatar
50,...aj toto je príklad vytrhnutia z kontextu Písma. To musíš vnímať aj v kontexte iných častí Písma! Príklad,prečo bol Izrael zavrhnutý? Samozrejme,preto ,že neprijal mesiáša,...ale i preto,že sa držali "ľudských náuk a nebiblických tradícií". To sú spojené nádoby,a nedá sa to oddeliť. Ak by sa držali Písma,pravdy,....tak by spoznali mesiáša a uverili v neho!


54.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 22:59 avatar
47,...tu vidieť Themistocles,....že nemáš biblické poznanie. Sorry! Ak Boh nie je trojica, tak potom uctievanie trojice je to najhrubšie modlárstvo,....a "modlári nevojdu do Božieho kráľovstva". Naopak,ak by bol Kristus naozaj Všemohúci Boh, a niekto mu to upiera,tak aj to by znamenalo zničenie.
V SZ ,stačil malý odklon od uctievania jediného Boha, nejaké zmiešavanie s okolitými národmi/s ich náukami,a pod/ a Boh už trestal a ničil Izraelitov. A opäť podotýkam, výlučná oddanosť jedinému Bohu/JHVH/ ,je otázkou života a smrti. Je to 1 prikázanie , a ide v slede s mnohými inými,....a tu sa nerobia ústupky!
Ježiš povedal, že jedna podmienka na záchranu je aj "presné poznanie pravdy". Ak ju niekto nepozná,je to jeho vina a jeho pastierov.


48.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 22:53 avatar
42,....čo je vytrhnuté z kontextu?
Ježiš povie, "že jeho Otec je väčší ako on",...a vy to otočíte úplne naopak.
Kde sa tam píše ,že Ježiš to myslel nejak inak? Alebo že to povedal ako človek?
Je to veľmi úbohý alibizmus ,ak zrazu oddelíme jeho božstvo,a tvrdíme ,že Ježiš raz rozpráva ako človek,raz ako Boh, a raz ako bohočlovek. Ale to v Písme nie je,....to je len ľudský,cirkevný dodatok,predstava ,ktorá sa nedá nijak overiť!
Ježiš povie ,že jeho Otec je "Hlava", a dá to do súvisu aj s inými stupňami podriadenosti u ľudí/žena-muž,Kristus-zbor/, a vy poviete,že tie prvé dva stupne platia,ale ten tretí nie. Prečo? Potom môžme zrušiť aj to,že Kristus nie je "hlavou cirkvi", a "muž nie je hlavou ženy"!
A takto môžme pokračovať,.....donekonečna. Čo to je za výklad. To je jasná dezinterpretácia!


51.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 22:58

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



45.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 22:46 avatar
38,......pripusťme že áno,.......ale normou toho ,čo je správne,je práve Biblia ,a tá na celej čiare odporuje tejto náuke!
Pojmy ako ...." Otec je hlava......,Otec väčší,......iba Boh je dobrý,.....syn sa nakoniec podriadi,.....nemôže robiť nič sám od seba,.....nie je jeho učenie,....jeho sláva/Krista/ je menšia od Otca,....je iba odleskom Boha,.....,je splodený,.....je počiatok stvorenia,.....je anjel zmluvy/Ježiš/,......,nepozná čas konca,.....ak niečo mal,tak to vždy dostal od Otca,.....Boh nezomiera,....nemôže byť pokúšaný,.....nemusí sa učiť poslušnosti,......",....a mnoho iných, absolútne svedčia o jedinom,jednoosobnom Bohu,o prísnom monoteizme,..... aj SZ aj NZ!
Viera v trojicu je mnohobožstvo,polyteizmus.


40.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 22:36 avatar
32,...nie je to len o tom,....že triády ,trojice boli hlavne v pohanských náboženstvách.
Kto sleduje vývoj danej dogmy,tak nutne /ak je intelektuálne poctivý/ musí dospieť k záveru,že trojica pred koncom 3 storočia bol neznámy pojem v kresťanstve. Aj keď sa už aj tu objavili isté náznaky dvoch/neskôr troch bohov/,stále sa vnímali vo väčšine pohľadov oddelene,kde Ježiš bol stále podriadený Otcovi a Boh JHVH,ktorý sám bol označovaný za Všemohúceho Boha.
Trojica je navyše nepochopiteľná,a nelogická! A hlavne - nebiblická!
Štátna ,mocenská cirkev 4 storočia nebola určite nositeľom pravdy,hlavne ak vieme ,že tu išlo tiež o isté politické ovplyvňovanie a zásah Konštantína. Tiež si treba uvedomiť,že za danou náukou/trojicou/ boli hlavne konvertiti z pohanov. Trebárs Augustín a podobne.


43.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 22:41 avatar
Tak to si už vykonzultujte z Tomanom, alebo Fotooonom.  


52.
označiť príspevok

Fotooon muž
   19. 11. 2016, 22:59

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



125.
označiť príspevok

Rafael muž
   20. 11. 2016, 08:25 avatar
Vyborny rozbor, vdaka. Ukazka ako to dopadne, ked si niekto aj nasilne privlastni patent na rozum v zaujme kontroly svojho postavenia. Miesto sirenia lasky nastane sirenie strachu a totalita. Dalsim vaznym argumentom je fakt, ze pismo v podstate nikde vyslovne koncept trojice nehlasa a je v zasade vzdy proti niecomu takemu. Trojica je podporena len umelym poskladanim utrzkov, pritom tymto sposobom sa da vyargumentovat kadejaky nezmysel, napr. i to, ze Peter bol sam Lucifer.


3.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:22 avatar
Biblia úplne jednoznačne hovorí, že máme uctievať jedine Boha. Jediný prípad, keď sa v Biblii uctieva niekto iný ako Boh, sú falošní bohovia, čo je Satan a jeho démoni. Všetci nasledovatelia Pána Boha odmietajú vlastné uctievanie. Peter a apoštoli odmietli vlastné uctievanie (Skutky 10:25-26; 14:13-14). Aj svätí anjeli odmietli vlastné uctievanie (Zjavenie 19:10; 22:9). Reakcia je vždy rovnaká, „Bohu sa klaňaj!”

Rímski katolíci sa snažia „obísť” tieto jasné biblické princípy vyhlásením, že oni sa Márii ani svätým „neklaňajú”, ale si Máriu a svätých skôr len „vážia”. Použitím iného slova sa nezmení podstata toho, čo sa vykonáva. Definícia slova „klaňať sa” je „prijímať niekoho alebo niečo s rešpektom alebo úctou”. Nikde v Biblii nie sme vyzývaní k tomu, aby sme sa klaňali komukoľvek okrem samotného Boha. Nie je nič zlé na rešpektovaní tých verných kresťanov, ktorí nás predišli (pozri Židom kapitola 11). Nie je nič zlé na uznávaní Márie ako pozemskej matky Ježiša. Biblia popisuje Máriu ako „obdarenú milosťou” od Boha (Lukáš 1:28). Zároveň sa však v Biblii nenachádza žiadny pokyn k uctievaniu tých, ktorí šli do neba. Áno, máme nasledovať ich príklad, ale zbožňovanie, uctievanie či klaňanie, to určite nie!

Keď sú katolíci nútení priznať, že v skutočnosti Máriu naozaj uctievajú, vyhlásia, že vlastne uctievajú Boha prostredníctvom nej, a to tým, že chvália nádherné stvorenie, ktoré Boh stvoril. Mária predstavuje v ich mysliach najkrajšie a najúžasnejšie stvorenie od Boha, pričom jej chválou chvália jej Stvoriteľa. Pre katolíkov je to analogické nasmerovaniu chvály na umelca tým, že chvália jeho sochu alebo maľbu. Problém však v tomto prípade spočíva v tom, že Boh výslovne zakazuje, aby ho niekto chválil prostredníctvom stvorených vecí. Nemáme sa klaňať ani slúžiť nijakej podobe tých vecí, ktoré sú hore na nebi, ani tých, ktoré sú dole na zemi (Exodus 20:4-5). Verš v Rimanom 1:25 to ani jasnejšie nemohol vyjadriť, „ako takí, ktorý premenili pravdu Božiu na lož a radšej sťa Boha ctili a bohoslúžili stvoreniu než Stvoriteľovi — ktorý je požehnaný na veky. Amen.” Áno, Boh stvoril nádherné a úžasné veci. Áno, Mária bola zbožná žena, ktorá je hodná nášho rešpektu. Nemáme však v žiadnom prípade ctiť Boha „sprostredkovane” uctievaním vecí (alebo ľudí), ktoré On stvoril. Také konanie je zjavné modlárstvo.

Hlavný spôsob, akým katolíci „uctievajú” Máriu a svätých, je modlitba k nim. Ako uvádza nasledujúci odsek, modlitba ku komukoľvek inému ako Bohu, je protiibiblická – modlitba k svätým a Márii. Či sa už vykonáva modlitba k Márii a/alebo svätým, alebo sa prosia o orodovanie – žiadna z týchto praktík nie je biblická. Modlitba je súčasť bohoslužby. Keď sa modlíme k Bohu, pripúšťame, že potrebujeme Jeho pomoc. Nasmerovanie našich modlitieb ku komukoľvek inému ako Bohu, je olúpenie Boha o slávu, ktorá prináleži jedine Jemu.

Ďalší spôsob, akým katolíci „uctievajú” Máriu a svätých, je vytváranie ich sôch a obrazov. Mnohí katolíci používajú obrazy Márie a/alebo svätých ako „talizmany pre šťastie”. Akékoľvek zbežné čítanie Biblie odhalí takéto konanie ako zjavnú modloslužbu (Exodus 20:4-6; 1 Korinťanom 12:12; 1 Jánova 5:21). Trenie korálok ruženca je modloslužba. Zapaľovanie sviečok pred sochou alebo podobizňou svätého je modloslužba. Pochovávanie sochy Jozefa v nádeji, že predáte svoj dom (ako aj nespočetné množstvo ďalších katolíckych praktík) je modloslužba.

Nejde o terminológiu. Či už je daný postup popísaný ako „bohoslužba” alebo „uctievanie”, alebo akýmkoľvek iným pojmom, problém je rovnaký. Vždy, keď pripisujeme niečo, čo prináleži Bohu, niekomu alebo niečomu inému, je to modloslužba. Biblia nás nikde neučí, aby sme uctievali, modlili sa, spoliehali sa, alebo „zbožňovali” kohokoľvek iného ako Boha. Máme slúžiť jedine samotnému Bohu. Sláva, chvála a česť patrí jedine samotnému Bohu. Jedine Boh je hoden „...vziať slávu a česť a moc...” (Zjavenie 4:11). Jedine samotný Boh je hoden prijať našu službu, poklonu a chválu (Nehemiáš 9:6; Zjavenie 15:4).


4.
označiť príspevok

Slušný človek muž
   19. 11. 2016, 20:25 avatar
Milaníčko. A ty odkedy dávaš náboženské príspevky. Alebo som niečo zmeškal?


5.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:26 avatar
To dávam preto, aby sa Lea necítila taká osamotená, ja cítim s ňou.  


6.
označiť príspevok

Ludwig muž
   19. 11. 2016, 20:26

Príspevok bol vymazaný administrátorom.



7.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:27 avatar
Ja mám aj srdce aj keď sa to možno niekedy nezdá...................   


9.
označiť príspevok

Slušný človek muž
   19. 11. 2016, 20:34 avatar
O tom nepochybujem. Ako by si inak mohol chodiť po horách, keby si nemal srdce?


14.
označiť príspevok

Wolfe muž
   19. 11. 2016, 20:50 avatar
Milanicko? kto sa ti hackol na ucet?


15.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:51 avatar
To ja sám, skúšam si, či mám dlhý........................príspevok.................  


10.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:35 avatar
Na úvod položím zásadnú otázku: Bola trojica učením Pána Ježiša a jeho apoštolov? Ak áno, muselo by sa učenie o trojici objaviť plne sformované už v 1. storočí. Skutočnosť je však taká, že trojicu nevyučoval žiaden apoštol. Jej zástancovia tvrdia, že trojjedinosť z Biblie vyplýva. Potom je však divné, prečo by Boh tak dôležitú náuku neobjasnil priamym spôsobom aj prvým učeníkom Pána Ježiša – apoštolom? Prečo by Duch pravdy, ktorý ich mal, ako to píše Ján 16:13 uvádzať do každej pravdy, neuviedol aj do tohto? Prečo by nechal svojich nasledovníkov pre budúcnosť v tejto veci v neistote? Pravda je však taká, že nikoho v neistote nenechal, pretože Pavol apoštol veľmi zrozumiteľne napísal: „...lebo je veľa bohov, a veľa pánov – pre nás je len jediný Boh, Otec,“(1. Kor. 8:5b-6 NT). Takže nie trojicu, ani tri božské osoby tvoriace jedného Boha. V tom absolútnom zmysle je pre nás Bohom iba jeden. Aj iné bytosti sú v Biblii nazvané bohmi, ale nikto z nich nie je Bohom v takom zmysle ako Otec. Tak isto Júda Boha Otca od svojho Syna jasne rozlíšil, keď napísal: „No tomu, ktorý vás môže bez potknutia sa uchrániť a bez úhony s jasotom postaviť pred svojou slávou, jedinému Bohu nášmu Záchrancovi skrze Ježiša Krista, nášho Pána, sláva, veličenstvo, vláda a zvrchovanosť spred celého veku aj teraz aj do všetkých vekov. Amen“(Júda 1:25 preklad Miloš Pavlík). Ježiš Kristus nemôže byť tým jediným Bohom, pretože skrze neho je ten jediný Boh oslávený. Z tohto verša môžeme vidieť, že to nebolo, nie je a ani nebude nikdy inak, pretože skrze Ježiša Krista, nám bola ukázaná tá skutočná zvrchovanosť Najvyššieho Boha, ktorá bude trvať do všetkých vekov. Tak isto apoštol Ján napísal, ako sa Pán Ježiš modlil: „Avšak ten večný život je v tom, aby poznali teba, jediného pravého Boha, (teda nie trojjediného) a toho, ktorého si poslal Ježiša Krista“ (Ján 17:3 NT). Tu vidíme, že jediný pravý Boh je iná bytosť, ako ten, ktorého pravý Boh poslal. Podobne apoštol Pavol v závere listu do Ríma napísal o zjavení tajomstva, ktoré bolo vyjavené „prorockými písmami na rozkaz večného Boha, oznámeného všetkým národom, aby boli privedené k poslušnosti viery – jedinému múdremu Bohu skrze Ježiša Krista sláva na veky vekov!“(Rim. 16:27 NT). Úvahy toho typu, že Syn je osobou trojjediného Boha, alebo inak povedané, že je v tom istom zmysle Bohom ako Otec, nemôžu nikdy s uvedenými veršami dosiahnuť súlad. Ježiš Kristus je tu spomenutý ako niekto iný, je tým, ktorý má za úlohu ľudí k tomu „jedinému múdremu Bohu“ priviesť. Pritom, ako jeho Syn, plne odráža Otcovu múdrosť. Je obrazom Boha a výrazom (doslovne kópiou, odtlačkom) jeho podstaty (Žid. 1:3), ale to ho nestavia do pozície rovného Bohu. On nie je obrazom seba, svojej podstaty, ale niekoho väčšieho, koho potrebujú ľudia v prvom rade poznať. Pán Ježiš prišiel zjaviť Otcovu povahu, pretože on jediný bol jeho priamym Synom, a tak ho mohol najlepšie poznať (Ján 1:18; Mat. 11:27).

Tak isto svedčí Písmo o tom, že Boží Syn má svoj počiatok, ktorý ako zosobnená múdrosť hovorí: „JeHoVaH si ma nadobudol za počiatok svojej cesty, pred všetkými svojimi skutkami, pred všetkými časy“(Prísl. 8:22 preklad Jozef Roháček autorizovaná úprava Dušan Seberíny). Čo to znamená, že ho Boh nadobudol? Istotne nie to, že už pred tým existoval, ako tvrdia zástancovia trojice. Je to veľmi prosté a jednoduché, nadobudnúť znamená, že získal to, čo predtým nemal. Ako však Jahveh nadobudol svojho Syna, ktorý je tu predstavený ako zosobnená múdrosť? Odpoveď je v ďalších veršoch 24-25, kde múdrosť hovorí: „Keď ešte nebolo priepastí bola som splodená, ...skôr ako boli vrchy bola som splodená“(Prísl. 8:24-25 J. Roh.). Z toho vyplýva, že ho Boh Jahveh splodil ešte pred všetkým stvorením, pretože to všetko ostatné už nadobudol skrze svojho Syna (Ján 1:3). Niektorí zástancovia trojice poukazujú na to, že táto múdrosť nemusí predstavovať Syna. No potom by sme museli prijať názor, že Boh predtým tak múdry nebol, lebo múdrosť nadobudol, čo je nezmysel, Boh sa predsa nemení. Splodiť znamená stať sa otcom. Takže Boh splodil svojho Syna, ktorý je tu nazvaný múdrosťou, pretože je ako poslušný Syn obrazom svojho Otca - jeho veľkej múdrosti. Jeruzalemská Biblia Prísl. 8:22 prekladá: „Jahve ma stvoril na začiatku svojej stvoriteľskej činnosti, prv než najdávnejšie zo svojich diel“. Všimnime si ako to súhlasí s tým, keď je Syn Boží predstavený v Zjavení Jána ako „počiatok Božieho stvorenia“(Zj. 3:14 preklad ekumenický slovenský). Ale aký je rozdiel medzi stvorením a splodením? Žiadny, pretože v 90. Žalme hovorí Mojžiš vo svojej modlitbe: „Prv ako boli splodené vrchy a prv ako si roditeľsky sformoval zem a okruh sveta, od veku až na veky ty, ó silný Bože“(Žalm 90:2 J. Roh.). Či boli vrchy stvorené, alebo splodené, je to isté. Oba výrazy znamenajú ich vznik a to isté platí aj pri Synovi Božom.

O dňoch Synovho zrodu hovorí aj prorok Micheáš, keď hovorí, že „Jeho pôvod (pochádzanie, východiskový bod) je v praveku v časoch večnosti“(Mich. 5:1b preklad evanjelický). Niektorí zástancovia trojice sa snažia poukázať na to, že slovo „pôvod“ hebrejsky „MOCAÓTAV“ je plurál, a preto ho aj niektoré preklady Biblie uvádzajú v množnom čísle ako „východiská“. Hebrejčina však často používa pri abstraktných slovách plurál, a pritom sa jedná o jednu vec. Napríklad slovo „život“ je „CHAJJÍM“, „voda“ je „MAJJÍM“, teda v plurále, ale označujú vždy len jednu vec. Viac svetla do toho nám môže dať kontext. Micheáš ešte predtým hovorí: „Ale ty Betlehem Efrata, hoci si najmenší medzi judskými čeľaďami, z teba mi vyjde ten, ktorý bude vládcom v Izraeli“(Mich. 5:1a evan.). Najskôr hovorí o Synovom pôvode (vyjdení) ako o človeku narodenom v Betleheme, potom ako o nebeskej bytosti, ktorej pôvod je ešte v dobe, keď neexistovalo žiadne iné stvorenie. Preto je aj nazvaný v Kol. 1:15 „prvorodený všetkého stvorenia“ čo znamená, že je zaradený do veľkej skupiny, „všetkého stvorenia.“ Je tam však ako ten, ktorý sa zrodil pred všetkými ostatnými bytosťami tejto veľkej skupiny, je teda prvý v poradí. Až potom „ním boli stvorené všetky veci, veci v nebesiach aj veci na zemi, viditeľné a neviditeľné,“(Kol. 1:16 Pavlík). Vidíme tu zreteľne v akom poradí to všetko povstalo. Slovo prvorodený tu nemožno chápať v tom význame, ako v liste Rimanom: „aby on bol prvorodený medzi mnohými bratmi“(Rim. 8:29 NT), ale čo sa týka poradia zrodu, pretože potom v ďalšom verši Kol. 1:16 nasleduje to, čo povstalo ďalšie, teda nebeské bytosti – anjeli (neviditeľné), a potom zemské bytosti - zvieratá a ľudia (viditeľné). Potvrdzuje to tiež význam gréckeho slova prototókos, ktoré znamená prvý narodený, čo označuje samozrejme poradie.

Niektorí z veriacich v trojicu namietajú, že keď bol Pán Ježiš splodený, neexistoval čas, a tak je podľa nich Syn večne plodený. Tento názor začal prvý krát učiť v 3. storočí Origenes. Nemá to však žiadne opodstatnenie v Biblii. Práve naopak Biblia učí že bol čas, pretože keď sa vrátime späť do Micheášovho proroctva (Mich. 5:1-2) uvidíme, že Synov pôvod je v pradávnych časoch (hebr. „MI KEDEM“), z dní veku“(hebr. „MI-JMEJ OLAM“). „MI KEDEM“ znamená veľmi dávne obdobie (pravek). „MI-JMEJ“ je spojenie predložky „z“ s plurálom od slova JOM – deň. Jedná sa teda o dni, čo sú určité časové úseky, ktoré boli aj v praveku. Synov pôvod (východiskový bod) je teda predsa len v čase, v dávnych dňoch praveku. Septuaginta (hebrejské Písma preložené do gréčtiny) to dokonca prekladá „ap archés ek hémeron aiónos" „od začiatku z dní veku.“ Z toho by vyplývalo, že počiatok jeho existencie znamenal koniec večnosti a začiatok prvého veku. A tak vidíme, že aj Septuaginta potvrdzuje to, čo je v pôvodnom hebrejskom texte a nazýva čas Synovho zrodu začiatok dní veku. Rozdiel medzi Bohom Otcom a jeho Synom nám pomôže ukázať ak si porovnáme s práve rozoberaným veršom z Micheáša Žalm 93:2, ktorý hovorí o Bohu Otcovi tieto slová: „od večnosti (hebr. „OLAM“) si ty“(pr. J. Roh.). V oboch veršoch je zhodne použité hebrejské slovo OLAM, čo znamená vek, veky, alebo večnosť, no veľký rozdiel je v tom, že Syn má v dňoch veku svoj pôvod („MOCAÓTAV“), čo o Bohu Otcovi neplatí. On totiž žiadny pôvod v nijakých dňoch nemá, on proste od večnosti je.

Tiež posledná kniha Biblie nazýva Božieho Syna: ,,svedok verný a pravdivý, počiatok Božieho stvorenia“ (Zj. 3:14) čo korešponduje s Prísl. 8:22, kde ho Boh Jahveh „nadobudol ako počiatok (prvotinu) svojej cesty, najskorší zo svojich pradávnych skutkov“. Splodenie Syna bolo prvým zo všetkých Božích skutkov, začiatkom jeho cesty. Pán Ježiš je jediný Syn, ktorý bol splodený iba samotným Bohom. Ostatných už Boh nadobudol aj s pomocou tohto jednorodeného Syna. Niektorí tiež namietajú, že počiatok grécky arché neznamená začiatok jeho existencie, ale vraj to, že Syn dal začiatok všetkým stvoreným veciam. Na to však Biblia používa iný výraz „archégos“- „pôvodca, počínateľ“(Sk. 3:15) odvodený od slova arché. Tento odvodený výraz však v Zj. 3:14 Ján nepoužil. Zástancovia trojice ďalej hovoria, že Boh Otec je tiež nazvaný ako „počiatok i koniec“(Zj 21:6) a Otec je predsa večný. Tu je však zásadný rozdiel, Otec je „počiatok“, ale v absolútnom význame a nie ako prvý v poradí z nejakej skupiny (stvorenia). Všimnite si prosím, že Syn je „začiatok Božieho stvorenia („ktiseós“)“(Zj. 3:14 Pavlík), teda začiatok toho všetkého, čo Boh stvoril. Potvrdzuje to aj preklad Dr. Onřeje M. Petrů, ktorý prekladá: „...začiatok vecí od Boha stvorených.“ Preklad Miloša Pavlíka má v poznámke pod čiarou (str. 305) k slovu „ktisis“, ktoré je použité aj v Zj. 3:14 poznámku: „používa sa pre „stvorenie“ ako čin aj pre „stvorenstvo“ alebo „tvora“ vo všeobecnom zmysle“. To znamená, že by sme mohli považovať Ježiša Krista za počiatok činov, (stvorení) Boha, čo sa zhoduje s Príslovím 8:22, kde hovorí zosobnená Múdrosť - predľudský Kristus, že ho Jahveh nadobudol, ako najskorší z jeho (Božích) pradávnych skutkov. Jeruzalemská Biblia ako som už prv spomenul, to prekladá, že ho „stvoril ...prv než najdávnejšie zo svojich diel“. Oba texty, ako Zj. 3:14, tak aj Prísl. 8:22 hovoria o tom istom, že predľudský Kristus je prvým zo všetkých Božích diel.

V Bohu je teda začiatok úplne všetkého, ako to napísal aj Pavol: „no my máme jedného Boha, Otca z ktorého je všetko“(1. Kor. 8:6 ekum. sl.), teda aj Syn. Boh Otec je aj „koniec“ v tom zmysle, že privedie všetky veci až do konca, aby bol on „všetko vo všetkom“, alebo ešte zrozumiteľnejšie, že on bude „každému všetkým“(1. Kor. 15:28 pr. NsSP). Z toho tiež vyplýva, že Boh Otec bude všetkým aj svojmu Synovi, teda bude stále jeho Pánom, Kráľom, Otcom aj Bohom. Aj Syn je nazvaný „prvý a posledný“ (Zj. 1:17), kontext však hovorí o jeho smrti a vzkriesení (Zj. 1:18) a nie ako u Otca, ktorý je „prvý“, čo sa týka existencie vôbec. Otec dal všetkému počiatok a tak isto koniec bude v rozhodujúcej miere patriť jemu, veď ani Syn nevedel, kedy ho Otec pošle (Mar. 13:32). Otec bude všetko napĺňať a jemu bude musieť byť v konečnom dôsledku všetko podrobené, nevynímajúc Syna (1. Kor. 15:28). Syn je v inom zmysle prvý. On je „prvý“ ktorý bol vzkriesený k životu v nebi ale zároveň aj „posledný“ ktorý bol vzkriesený samotným Bohom. Všetci ostatní už majú byť vzkriesení skrze Syna (Ján 5:25). Syn je tiež „prvý“ zo všetkých bytostí, ktoré Boh nadobudol sám, ale zároveň aj „posledný“, pretože pri nadobudnutí ostatných, sa už podieľal aj Syn.

Taktiež postavenie Pána Ježiša ako podriadeného Bohu je z Biblie dosť výrazne vidieť. Keď žiadala matka Jána a Jakuba, aby jej synovia sedeli v kráľovstve Pána Ježiša po jeho pravici a ľavici, Pán Ježiš jej odpovedal: ,,Môj kalich budete piť, ale dať niekomu sedieť po mojej pravici alebo ľavici nepatrí mne; to dostanú tí, ktorým to pripravil môj Otec.“ (Mat. 20:23 kat. Nv). Môžeme tak vidieť, že aj v nebesiach bude Syn, čo sa týka právomoci nižší od svojho Otca a hlavné rozhodovanie bude stále na Bohu Otcovi.

Keď farizeji obviňovali Pána Ježiša, „povedali: „Tento v

Viac tu: jedinyboh.webnode.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


11.
označiť príspevok

-era- muž
   19. 11. 2016, 20:38 avatar
Milaníčko, pekne ťa prosím, neblbni už aj ty :-)


13.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:39 avatar
To ja si len skúšam, či dám dlhší príspevok ako ten predtým, no nieje to bomba hra ?   


12.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:38 avatar
04.05.2010 11:27

Títo veriaci, ktorí nasledovali apoštolov sú obvykle nazývaní v?literatúre ako apoštolskí otcovia. Možno sú tak nazvaní práve preto, že viacerí z?nich boli aj súčasníkmi apoštolov.

Prvým, ktorého by som chcel spomenúť je učeník apoštolov Klemens Rímsky. Klemens bol biskupom v?Ríme podľa Eusébia v?rokoch 92 až 101. Origenes ho ztotožňuje s?Klemensom, ktorý bol spolupracovníkom apoštola Pavla (Fil. 4:3). Zachoval sa od neho 1 list, ktorý napísal Korinťanom. Vo tomto liste Klemens spomína Otca, Syna aj Ducha, ale nevyvodzuje z?toho nijaké učenie o?trojici. „Či nemáme jedného Boha, jedného Krista a?jedného ducha milosti, ktorý bol na vás vyliaty? A?jedno povolanie v?Kristu?“(1. Kl. Kor. 46:6pr. Dr. K.Gábriš). Všimnite si, že Klemens tu nazýva Bohom iba Otca a?Krista spomína zvlášť. Tým jedným Duchom nemyslí nejakú ďalšiu (tretiu) osobu, pretože ďalej hovorí o Duchu, že bol vyliaty. Jedno je aj povolanie, ktoré tiež nie je osobou.

Klemens jednoznačne rozlišoval medzi Všemohúcim Bohom a?jeho Synom Ježišom Kristom: „Nech vás naplní milosť a?pokoj všemohúceho Boha skrze Ježiša Krista“(1. Kl. Kor. úvod pr. Thdr.Š.Mordel); „Všimnime si milovaní bratia, ako nám opätovne dosvedčuje všemohúci Boh, že bude vzkriesenie, ktorého prvotinou urobil Pána Ježiša Krista a?to jeho zmŕtvychvstaním“(1. Kl. Kor. 24:1 pr. Š.M.). Z?textov vidíme, že Ježiša Krista nemôžeme vtesnať do bytosti Všemohúceho Boha. Ježiš Kristus je u?neho zjavne niekto iný. Je to bytosť, ktorá má vzťah k?Všemohúcemu Bohu. Potvrdzujú to aj ďalšie verše z?Klemensovho listu: 20:11; 64:1a. Klemens považoval Boha Otca za jediného pravého Boha. Spomenul Mojžiša, ktorý vyriešil spor rodov v?Izraeli ohľadom kňazstva tým, že uložil ich palice do truhly zmluvy: „...urobil tak preto, aby v?Izraeli nevznikli spory a?aby bolo oslávené meno pravého a?jediného Boha“(1. Kl. Kor. 43:6 pr. Š.M.). Ešte jednoznačnejšie to podáva v?závere svojho listu: „nech všetky národy spoznajú, že ty si Boh náš jediný a?Ježiš Kristus, že je tvoj sluha a?my že sme tvoj ľud a?ovce Tvojej pastvy“(1. Kl. Kor. 59:4b pr. K.G.). Ježiš Kristus je sluhom jediného Boha, preto nijako nemôže byť on tým jediným Bohom. Klemens považoval Boha za jedinečnú bytosť, keď o?ňom napísal: „...ty jediný robíš dobre a?si Bohom každej bytosti“(1. Kl. Kor. 59:3 pr. Š.M.). Je to v?súlade so slovami Pána Ježiša, keď povedal bohatému mládencovi: „Prečo ma nazývaš dobrým? Nik nie je dobrý, iba jediný – Boh“(Mar. 10:18 ekum. pr.). Boh je teda dobrý spôsobom, že sa mu nikto nevyrovná. Ak je Bohom každej bytosti, ako píše Klemens, tak je Bohom aj Ježišovi Kristovi. O?Bohu ďalej píše: „Presvätý stvoriteľ a?Otec vekov jediný dokonale pozná množstvo a?nádheru týchto darov“(1. Kl. Kor. 35:3 pr. Š.M.). Iba Boh Otec má dokonalé poznanie všetkých vecí. Klemens ho tiež nazýva: večným a?všemocným Bohom (1. Kl. Kor. 32:4b pr. Š.M. ). Krista považuje za vyššieho od anjelov (1. Kl. Kor. 36:2), čím ukazuje, že nemôže byť rovný Bohu, lebo ak by bol, tak jeho porovnávanie s?anjelmi by nemalo zmysel. V?závere svojho listu dáva Klemens jednoznačne najavo rozdiel medzi jediným pravým Bohom a?inými bytosťami: „že by sme svojím otvoreným duchovným zrakom spoznali teba, jediného Najvyššieho medzi najvyššími, najsvätejšieho medzi svätými“(1. Kl. Kor. 59:3 pr. Š.M.). Boh Otec má u?Klemensa ako jediný najvyššie postavenie a je svätý spôsobom, že sa mu nikto nevyrovná (Zj. 15:4).

Čo sa týka modlitby Klemens považuje za jediného adresáta Boha Otca: „...chudobný nech ďakuje (v modlitbe) Bohu...“(1. Kl. Kor. 38:2 pr. K.G.); „S veľkou a?svätou horlivosťou ste svoje ruky zbožne dvíhali ku všemohúcemu Bohu a?prosili ho,“(1. Kl. Kor. 2.3a pr. Š.M.). O?modlitbách ku Kristovi sa Klemens ani slovkom nezmieňuje.

Ďalším, ktorý bol učeníkom apoštolov, konkrétne Jána, bol biskup z?Antiochie Ignátius. Ireneus, Origenes a?Eusébius potvrdzujú, že Ignátius bol asi druhým biskupom v?Antiochii. Podľa Eusébia podstúpil mučenícku smrť v?Ríme za cisára Trajána. Zachovalo sa od neho 7 listov, ktoré napísal počas toho, keď ho viedli rímsky vojaci cez Malú Áziu do Ríma. Písanie listov môžeme datovať do rokov 110 až 117. Ignátius bol zatknutý, pretože sa odmietol pokloniť cisárovi. Bol to muž veľkej odvahy a?silnej viery. Z?jeho listov je však už badať mierny odklon od učenia apoštolov. V?náuke o?Bohu však nevyznáva učenie o?trojici, hoci spomína Otca, Syna i?Ducha na jednom mieste: „Snažte sa zdokonaľovať v?učení Pána i?apoštolov , aby všetko, čo učiníte prospelo od začiatku až do konca telu i?duši, viere i?láske v?Synovi i?Otcovi i?Duchu,“(Ign. Magn. 13:1). Kresťania ak sa budú zdokonaľovať v?Kristovom učení, nebudú len v?ňom, pretože Kristus povedal, že je to učenie Otcove (Ján 7:16), tiež budú aj v?Duchu, pretože Duch je pôsobením Otcovým (Ján 14:10). Ignátius síce nazýva Ježiša Krista bohom na viacerých miestach, no to vôbec neznamená, že by vyznával trojjediného Boha. Bohom nazval Krista aj Ján (Ján 1:1,18), ale pritom vedel, že jediný pravý Boh je niekto iný, ako Ježiš Kristus (Ján 17:3). Ignátius si prial, „aby boli neveriaci naskrze presvedčení, že je jeden Boh, ktorý sa zjavil skrze Ježiša Krista,“(Ign. Magn. 8:2b pr. Š.M.). V?tom je aj vysvetlenie Ignátiovho výroku: „Odstránená bola nevedomosť, staré kráľovstvo zahynulo, keď sa Boh ukázal ako človek, k?novote večného života“(Ign. Ef. 19:3 pr. K.G.). Boh sa ukázal skrze Ježiša Krista, človeka v ktorom prebýval svojím Duchom. Tak ukázal svoju povahu a?charakter. Ignátius jednoznačne napísal v?úvode listu Rimanom: „cirkvi, ktorej sa veľkodušnosťou najvyššieho Otca a?Ježiša Krista, jeho jediného Syna dostalo zľutovania,“(pr. K. Gábriš). Boha Otca nazval Najvyšším a?Ježiša Krista jeho jediným Synom, čo úplne vylučuje, že by veril v?Krista, ako Najvyššieho, alebo Všemohúceho Boha. V?liste do Magnézie píše: „všetci sa zbiehajte k?Ježišovi Kristovi, ktorý vznikol z?jedného Otca, je pri jednom a?vrátil sa (k nemu)“(Ign. Magn. 7:2b pr. K.G.). Z?tohto verša môžeme dokonca vidieť, že Ignátius veril, že Syn mal počiatok, alebo vznik. Hoci aj viac ráz nazval Krista bohom, neznamená to, že bol pre neho Bohom Všemohúcim.

Podobne ako predošlí dvaja aj tretí, ktorého chcem uviesť bol učeníkom apoštolov. Polykarp bol biskupom v?Smyrne a?jeho žiak Ireneus v?liste Florinovi nazýva Jána Polykarpovým učiteľom. Polykarp bol upálený potom, čo ho rímsky prefekt požiadal, aby zlorečil Kristovi a?on to odmietol. Zachoval sa od neho iba 1 list, ktorý napísal Filipanom. Ani Polykarp nevyznával učenie o?trojici a?ani náznakom neukázal, že by bol Kristus rovný Všemohúcemu Bohu. Hneď v?úvode napísal: „Nech sa rozmnoží pri vás milosrdenstvo a?pokoj od všemohúceho Boha a?od Ježiša Krista, nášho Spasiteľa“(Pol. Fil. Úvod pr. K.Gábriš). Polykarp nebol nijaký trinitár a?jasne rozlišoval medzi Všemohúcim Bohom a?jeho Synom. Bohom nazýva na 1 mieste aj Ježiša Krista, no v?tej istej vete nazýva Otca Kristovým Bohom: „Boh a?Otec nášho Pána Ježiša Krista a?sám večný veľkňaz Boh (boh) Ježiš Kristus, nech vás posilňuje vo viere,“(Pol. Fil.12:2 pr. Š.M.). V?niektorých rukopisoch tohto listu však namiesto slova Boh (boh) je tam Boží Syn. Aj keby bola správna 1. verzia a?Polykarp by označil Ježiša Krista titulom theos - boh, predsa vidíme, že považoval Boha Otca za Kristovho Boha. Čo sa týka modlitieb napísal: „...prosme všemohúceho Boha, aby nás neuviedol do pokušenia“ “(Pol. Fil.7:2 pr. Š.M.). Takže rovnako ako Klemens, alebo Ignátius, ani Polykarp nevyznával trojosobného Boha.

Ďalším o?ktorom by som sa chcel zmieniť je Hermas, od ktorého sa nám zachovalo rozsiahle dielo „Pastier“. Vo fragmente Murartoryho z?2. stor. je zmienka: „Pastiera najnovšie v?Ríme napísal Hermas, keď na katedre mesta Ríma sedel biskup Pius, jeho brat.“ Pius bol biskupom v?Ríme od r. 140 do r. 155. Mnohé údaje v?diele „Pastier“ však poukazujú na skorší vznik spisu, a?to na prvé desaťročie 2. storočia. V?prvých storočiach bol dokonca tento spis zaradený na koniec Svätého Písma a?bolo z?neho čítané na bohoslužbách. Niektorí radia Hermesa medzi ľudí, ktorí boli prorocky obdarovaní.

Ako aj tí pred ním, ani Hermas nebol vyznávač trojjediného Boha. V?1.prikázaní veľmi jednoznačne píše: „Predovšetkým ver, že je jeden Boh, ktorý všetko stvoril a?usporiadal a?učinil z?ničoho,“(Her. 1. pr. 1:1 pr. Š.M.).

V?3. videní spomína 6 anjelov, ktorí vynikajú nad ostatnými: „To sú svätí anjeli, ktorí boli stvorení prví“(Her. 3. viď. 4:1b pr. Š.M.). V?5. videní 1:2b spomína anjela, ktorý je nazvaný „najvznešenejší“ a?v?5. prikázaní 1:7b je o?ňom napísané: „Všetci totiž boli ospravedlnení najsvätejším anjelom“. Tu mi to nedá, aby som nespomenul, veľkú podobnosť s?Ježišom Kristom. Kto iný by mohol všetkých ospravedlniť, ako ten, kto má na to prostriedok, pretože vykonal zástupnú obeť na kríži. On prevyšuje 6 najvýznamnejších anjelov (Her. 9. podob. 6:1-2b) nielen výškou postavy. V?12. kapitole je nazvaný Synom Božím a?je postavený pred ostatné tvorstvo: „Syn Boží sa narodil pred všetkým jeho stvorením, takže sa stal Otcovi radcom pri jeho stvorení“(Her. 9. podob. 12:2 pr. K.Gábriš). Syn Boží teda mal svoj počiatok. V?8. podobenstve potom anjel Hermasovi odhaľuje, aké má meno ten najsvätejší anjel: „Ten veľký a?vznešený anjel je Michael, ktorý má moc nad týmto ľudom a?riadi ho. Je totiž ustanovený, aby Boží zákon vložil do sŕc veriacich“(Her. 8. podob. 3:3 pr. Š.M.). Kto iný by mal vkladať do sŕdc Božie ustanovenia, ako ten, ktorý sa stal človekom, aby ich naplnil. A?tiež komu inému by Boh zveril ľudí, aby ich riadil, ako tej jemu najbližšej bytosti v?nebi. Všetky indície nás vedú len k?jednej bytosti, jedinečnému Božiemu Synovi – Ježišovi Kristovi. V úvode som spomenul, že tento Hermasov spis sa čítaval v?zhromaždení prvých kresťanov. Takže predstava, že by bol archanjel Michael totožný s?predľudským Ježiš

Viac tu: jedinyboh.webnode.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk


16.
označiť príspevok

Slušný človek muž
   19. 11. 2016, 20:53 avatar
Milanko. Jednu vec nechápem. Prečo si do toho textu dal tak veľa otáznikov?


17.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 20:53 avatar
Aby bolo veľa odpovedí. 


18.
označiť príspevok

Wolfe muž
   19. 11. 2016, 21:01 avatar
Pretoze ked to kopiroval odtialto jedinyboh.webnode.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

tak su tam na niektorych miestach pouzite tabulatory namiesto medzier a df ich asi nevedel precitat a bral to ako cudzi znak..
Súhlasí Shagara


19.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 21:02 avatar
Budem asi potrestaný, či ?   


20.
označiť príspevok

Wolfe muž
   19. 11. 2016, 21:03 avatar
Rozhodne


22.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 21:04 avatar
Pomôže mi, keď sa budem celý rok kajať ?


24.
označiť príspevok

Wolfe muž
   19. 11. 2016, 21:07 avatar
Iba rok? To uz mas kajanie na dozivotie


61.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:12 avatar
19,...pôjdeš do katolíckeho pekla! 
Súhlasí Lemmy


21.
označiť príspevok

Slušný človek muž
   19. 11. 2016, 21:04 avatar
Wolfe, ja viem. Len som si trochu zašpásoval. Zasa. 


23.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 21:04 avatar
Špásuj so ženskými radšej.....................  


25.
označiť príspevok

Wolfe muž
   19. 11. 2016, 21:07 avatar
Aaaha..


26.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 21:08 avatar


27.
označiť príspevok

Themistocles muž
   19. 11. 2016, 21:46 avatar
Tak a kto má pravdu? Tí čo vravia o trojjedinosti, alebo tí druhí? Oháňate sa tu svojimi náukami a výkladom, ale kto má pravdu?


29.
označiť príspevok

-era- muž
   19. 11. 2016, 22:09 avatar
Čo je to pravda?


30.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   19. 11. 2016, 22:09 avatar
To je dobre vysvetlená lož. 


92.
označiť príspevok

Lemmy muž
   20. 11. 2016, 00:04 avatar
Vysvetľuj!


93.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   20. 11. 2016, 00:05 avatar
Nemôžem, lebo to by som ťa klamal. 


59.
označiť príspevok

Shagara muž
   19. 11. 2016, 23:07 avatar
27,......Ježiš je "Božie slovo",...opýtaj sa jeho! Ako? Nuž,čítaj Písma a ak budeš vytrvalý a pokorný spoznáš pravdu. Kristus uistil o tom svojich nasledovníkov: "Hľadajte a nájdete"! A Biblia je tou normou,...čomu veriť a čo odsúdiť ako ľudské nálezy,náuky! Mat.15:9......


91.
označiť príspevok

Lemmy muž
   20. 11. 2016, 00:04 avatar
Pravdu majú tí tretí.


94.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   20. 11. 2016, 00:05 avatar
Tí trojediní dvaja ?


96.
označiť príspevok

Mil@níčko muž
   20. 11. 2016, 00:06 avatar
trojediní = trojjediní..........
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 17:10,  mufko rasista.......
dnes, 17:10,  Ba aj sám seba
dnes, 17:10,  Ty máš protislovenské občianstvo, lebo pomáhaš zaplavovať Slovensko ruskými fekáliami...
dnes, 17:09,  Chudák Maiga hokejiss ho zaženie *13*13*13 lebo nema správnu farbu a správne naboženstvo...
dnes, 17:06,  stav trvá *13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13
dnes, 17:06,  zaplavme ruskými hovnometnými hoaxami *13*13*13*13 lebo to sudruhom na gebule drísta
dnes, 17:05,  Edo mám slovenské občianstvo ty protislovenská špina nie
dnes, 17:04,  Edo už nechce aby sme vpúšťali moslimov do Europy :)
dnes, 17:03,  Ty si písal že nemaš občanství EU súdruh a Haag je v Anglicku
dnes, 17:02,  Tvoju hlavu už zaplavenu maš už len ostatok EU *13*13*13
dnes, 16:59,  Títo sú to. Lebo treba zakázať interupcie a do škôlok slavobránou pozvať osýpky a iné...
dnes, 16:59,  nechajme Europu zaplaviť moslimami a premeniť na eurábiu
dnes, 16:58,  Edo ty si priznal že nemáš slovenské občianstvo, ja mám ved si za zánik Slovenska
dnes, 16:57,  Ved ty chceš aby bola Europa zaplavená moslimami a tým islamizovaná
dnes, 16:56,  Presne V Malmo migranti páchajú obrovskú kriminalitu...
dnes, 16:56,  Alebo elektrický koterec pre Hokejiss by stačila aj zvieracia kazajka lebo on ako jediný nemá...
dnes, 16:53,  obkolesme sa betonovým plotom......
dnes, 16:51,  to zaleži od ludi či sa stanu krestanmi.....reinkarnacia nie je o kresťanstve.....
dnes, 16:48,  chudaci švedi ako to len môžu prežiť ??? Nechapem *13*13*13 Imigranti zakladajú hnutie...
dnes, 16:46,  Hoax: Útok muslimů na procesí v Seville *13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13*13 Dnes se...
neprehliadnite
df.sk na Facebooku
vyhľadávanie
 
Žiadny učený z neba nespadol, ale hlupákov akoby zhadzovali.
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(312 190 bytes in 0,541 seconds)