1
|
Tu budem definovať toto kráľovstvo z pohľadu ľudského ako istú ustanovizeň.
Pochopíme to vtedy ak spomeniem príklad ľudského kráľovstva,vlády.
Je každému zrejme,že vládu tvorí parlament, ktorý v závislosti od počtu obyvateľov a veľkosti spravovaného územia ,má istý ,daný počet parlamentných kresiel. Trebárs na Slovensku je ich 150, a podobne je to aj v iných krajinách.
Máme premiéra a aj prezidenta.
A táto hierarchia platí aj v nebeskej vláde. Samozrejme,vzhľadom k veľkosti spravovaného územia a počtu poddaných Božieho kráľovstva je tu tých kresiel viac-144 000.
Premiér je Ježiš a Prezidentom je Boh Jehova, v systéme ,kde je prezidentský status,tak ako je to aj v Amerike ,alebo v Rusku.
V Písme sa rozvíja súperenie ľudskej vlády/vlád/ voči Božej vláde. V Písme sú tieto dva systémy v prísne antagonistickom vzťahu.
Cieľom je aby ľudia pochopili,že ľudské vlády nikdy nemôžu vyriešiť problémy ľudí,akokoľvek sa snažia a pri akomkoľvek ľudskom zriadení. A preto sa nezávislosť od Boha vníma ako ťažký priestupok, a dôkaz vzbury voči Bohu.
Nie sme tak utvorení,aby si mohli ľudia šťastne vládnuť samy!
Aj z tohto pohľadu je zrejme,že číslo -144 000 je doslovné,a tvoria ho tí,čo budú "vládnuť nad zemou",...nad novou ,ľudskou spoločnosťou.
A tak predstava,že všetci idú do neba a budú nad niekym vládnuť je nebiblická a nelogická.
To,že tomu je tak ,poukazuje aj fakt,že nakoniec keď toto opatrenie od Boha vo forme 1000-ročného kráľovstva vyrieši problémy ľudí a privedie ľudstvo a zem k dokonalosti,.....tak potom sa aj táto vláda a Ježiš podrobia Všemohúcemu Bohu Jehovovi ,ktorý je Zvrchovaným a univerzálnym vládcom celého vesmíru.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Ale keď mu bude všetko podrobené, potom sa aj sám Syn podrobí Tomu, ktorý mu všetko podrobil, aby bol Boh každému všetkým.“ ?(1. Kor. 15:25, 28)
Daniel 2:44,......"A za dní tých kráľov zriadi nebeský Boh kráľovstvo, ktoré nebude nikdy zničené. A kráľovstvo nebude prenesené na nijaký iný ľud. Rozdrví a ukončí všetky tieto kráľovstvá a ono samo bude stáť až na neurčité časy;"
|
|
|
2
|
2,......K danému počtu 144 000:
Viacerí biblickí učenci, v minulosti i v súčasnosti, dospeli k rovnakému záveru — že toto číslo je doslovné. Napríklad britský lexikograf Dr. Ethelbert W. Bullinger asi pred 100 rokmi poznamenal: .........„Je to jednoduché vyjadrenie faktu — určitý počet v protiklade k neurčitému počtu v tej istej kapitole.“ ?(The Apocalypse or „The Day of the Lord”, strana 282) A Robert L. Thomas ml., profesor, ktorý vyučuje Nový zákon na Master’s Seminary v Spojených štátoch, pred časom napísal: ....... „Tvrdenie, že ide o symbolické číslo, z pohľadu exegetiky neobstojí.“ Okrem toho dodal: „Je tu [v Zjavení 7:4] uvedené konkrétne číslo v protiklade k nekonkrétnemu počtu v 7:9. Ak by sa toto číslo malo brať symbolicky, potom by sa žiadne číslo v tejto knihe nemohlo brať doslovne.“ — Revelation: An Exegetical Commentary, 1. zväzok, strana 474.
Niektorí argumentujú tým, že celé Zjavenie je napísané symbolickým jazykom, a tak všetky čísla, ktoré sa v tejto knihe nachádzajú, vrátane čísla 144 000, musia byť symbolické. (Zjavenie 1:1, 4; 2:10) No takýto záver zjavne nie je správny.
Aj tu sa ukazuje ich prekrútenosť. Veľmi často sa aj tu na DF tvrdí,že keď je v Písme niečo napísané,tak sa to musí chápať doslovne. A tak aj nevinná "zem a nebesia musia zhorieť". Prečo tu nechce niekto vidieť symboliku,kde skutočne naozaj aj je? Ale pri danom počte -144 000, kontext napovedá ,že tomu tak nie je!
Teda to, či je nejaké číslo v Zjavení doslovné, alebo symbolické, závisí od širších súvislostí a kontextu.
Ako som už písal ,aj označenie....... „prvé ovocie“ sa vzťahuje na malý reprezentatívny výber. Aj Ježiš, keď bol na zemi, hovoril o tých, ktorí s ním budú vládnuť v jeho nebeskom Kráľovstve, a označil ich ako...... „malé stádo“. /Lukáš 12:32; 22:29/
Tá výnimočnosť, ten "reprezentatívny výber" vidno aj v slovách....."„Šťastný a svätý je každý, kto má podiel na prvom vzkriesení; nad tými druhá smrť nemá právomoc.“ ?(Zjavenie 20:6a)
|
|
|
|