hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

BOL JEZIS DIKTATOROM?

príspevkov
28
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 15.7.2012 09:01 gabor
posledná zmena 17.7.2012 14:02
1
15.07.2012, 09:01
Z evanjelia sa dozvedame ze Jezis bol sama laska,milost,otpustal,mal rad svojich nepriatelov,zehnal tych co ho preklinali atd.No vo versi Lukas sa pise LUKAS 19:27 ale tych mojich nepriatelov ktori nechceli aby som kraloval nad nimi dovedte sem a pobyte ich predomnou.Nejaky zvlastny verse zo strany Lukasa ze by Jezis nemal rad svojich nepriatelov? Ako sy to vysvetlujete?
none
7

1. gabor 15.07.2012, 09:01

Z evanjelia sa dozvedame ze Jezis bol sama laska,milost,otpustal,mal rad svojich nepriatelov,zehnal tych co ho preklinali atd.No vo versi Lukas sa pise LUKAS 19:27 ale tych mojich nepriatelov ktori nechceli aby som kraloval nad nimi dovedte sem a pobyte ich predomnou.Nejaky zvlastny verse zo strany Lukasa ze by Jezis nemal rad svojich nepriatelov? Ako sy to vysvetlujete?

15.07.2012, 10:04
Prečo ti Ježiš nedáva spávať?
none
11

1. gabor 15.07.2012, 09:01

Z evanjelia sa dozvedame ze Jezis bol sama laska,milost,otpustal,mal rad svojich nepriatelov,zehnal tych co ho preklinali atd.No vo versi Lukas sa pise LUKAS 19:27 ale tych mojich nepriatelov ktori nechceli aby som kraloval nad nimi dovedte sem a pobyte ich predomnou.Nejaky zvlastny verse zo strany Lukasa ze by Jezis nemal rad svojich nepriatelov? Ako sy to vysvetlujete?

15.07.2012, 10:24
Takýto bol Ježiš podľa Biblie.
Nedomnievajte sa, že som prišiel dať pokoj na Zem; neprišiel som dať pokoj,
ale meč. Ježiš, Mt. 10/34
Načo sem vlastne Kristus prišiel?
Odpovie nám Matúš 10/35, 36:
„Lebo som prišiel rozdeliť človeka proti jeho otcovi a dcéru proti jej materi a nevestu proti jej svokre, a nepriateľmi človeka budú jeho domáci.“
V Matúšovi 12/48 a v nadväznosti na Matúša 13/55. Kristus priamo odvrhuje svoju matku, bratov i sestry. Čo by sme si asi pomysleli o človeku, ktorý by sa zachoval podobne?
No aj Lukáš v 12/49 nám odovzdáva Kristov odkaz:
„Oheň som prišiel hodiť na Zem, a čo chcem, ak už je zapálený?“
A ďalej sv. Lukáš v 14/26 odkazuje tým, čo chcú nasledovať Krista ako jeho učeníci Ježišovu požiadavku:
„Ak ide niekto ku mne a nemá v nenávisti svojho otca i matere, ženy i detí, bratov i sestier, ba ešte len aj svojej vlastnej duše, nemôže byť mojím učeníkom.“
Akási čudná láska, čo?
A ešte o lovení ľudí. O poľovačke na ľudí Kristus hovoril dokonca v podobenstvách.
Matúš 13/47, 48 prirovnáva nebeské kráľovstvo k vlečnej sieti, spustenej do mora a tiahnucej so sebou tvorov z každého druhu, ktorú, keď sa naplní, vytiahnu na breh a zoberú, čo je dobré. Zlé jednoducho vyhádžu. Nuž všetci ulovení majú smolu.
Zvieratám sa niet čo čudovať, nerozmýšľajú. Ale čo ľudia?
Pozrime sa ešte na ďalšie humánne vlastnosti Ježiša Krista. Nájdeme o nich zmienku v ev. Sv. Matúša 18/6, 7. Vyhráža sa hriešnikom a vraví, že by bolo lepšie tomu kto, v tomto konkrétnom prípade, pohorší čo len jedného z maličkých, keby mu uviazali na krk žarnov a utopili ho. (Ale vraj sem prišiel zbaviť nás hriechov!)
No nielen jednotlivcom hrozí. Hrozba sa týka celého sveta. Svetu vraj bude beda pre pohoršenia. Pohoršenia vraj musia prísť, čo je od všemohúceho nanajvýš prekvapujúce konštatovanie. No beda ľuďom, ktorí pohoršenia zapríčinia.
Tamže, ale v 26/8 – 12 sa Ježiš prejavuje ako sebec keď vyjadruje nespokojnosť s názorom svojich učeníkov na použitie vzácnej masti, ktorú neznáma žena vyliala na jeho nohy.
Podľa učeníkov sa drahá masť mohla predať za mnoho peňazí a peniaze sa mali rozdať chudobným. No ľudomil Ježiš sa proti tomu striktne ohradil s poznámkou, že chudobných je dosť, ale on je len jeden. Čo tam po chudobných, pomyslel si zrejme Ježiško. Veď ich bude kráľovstvo nebeské. Prečo by sa mali mať dobre aj na Zemi?
Čo si možno pomyslieť o duševnom rozpoložení božstva ako je Kristus? Z Nového zákona je zrejmé, že sa vôbec nechoval tak chválitebne ako o ňom tvrdí cirkev.
Napokon aj sám priznáva, že on nie je dobrý v Matúšovi 19/17. Tak ako Pán – Hospodin priznáva, že stvoril zlo. To ale popiera cirkevnú dogmu o svätej Trojici, kde sú podľa katechizmu (str. 71) všetci rovnakí, jednej podstaty a jednej prirodzenosti. Ďalšia nepravdivá cirkevná dogma.
Pozrime sa ešte na niektoré Kristové podobenstvá: Pozrel som si zblízka Ježišove podobenstvá. Sú naozaj zaujímavé. Na prvé som narazil v Ev. Sv. Matúša 7/17. Hovorí o tom, že dobrý strom rodí dobré ovocie a zlý, že rodí zlé ovocie. Ó aká múdrosť.
Pripomenulo mi výrok vodcu ruského proletariátu, ktorý na mítingu pracujúcich v jednom záporožskom závode povedal: „Kto kráča, ten ide.“ Fantastické. No ihneď som postrehol medzi Kristom a Leninom určitú podobnosť. Akú? Na základe ich učenia vznikli organizácie, ktoré pôsobili stá tisícom nevinných po dlhý čas hrozné utrpenie a smrť. Rozdiel je len v tom, že jeden sľuboval blaženosť po smrti, v kráľovstve nebeskom, druhý ešte počas života, na zemi. Druhý svoje sľuby nedodržal, to už vieme. A čo ten prvý? Ale vráťme sa ku Kristovým podobenstvám. Ďalšie zaujímavé je taktiež v Matúšovi 9/12: „Zdraví nepotrebujú lekára, ale nemocní.“ Nemôžem si pomôcť, ale pripomína mi výroky istého straníckeho tajomníka Rusínskeho pôvodu. Vari najpresvedčivejšie v naznačenej súvislosti pôsobí podobenstvo o rozsievačovi uvedené v Ev. Sv. Matúša 13/3 – 9. Opisuje ako rozsievač vyšiel siať. No ako sial, niektoré semená padali na kraj cesty. Tie pozobali vtáky. Ďalšie osivo popadalo na skaly, iné do tŕnia. Z podobenstva je zrejmé, že len neveľa zrna padlo na úrodnú pôdu. Tým chcel Ježiš povedať, že len málo z jeho slov, ktoré medzi ľuďmi „rozsieva“ prinesie „úrodu“. Rozoberme si toto podobenstvo. Ani ten najhlúpejší roľník by nerozsieval vzácne osivo do neupravenej pôdy. A už vôbec nie na skaly alebo do tŕnia. To by urobil len šialený rozsievač, neschopný uvedomiť si nezmyselnosť svojej práce. Okrem toho toto podobenstvo nevyjadruje skutočnosť. Kristove slová nie sú citlivé ako vyšľachtené semienka, čo potrebujú neustálu pozornosť roľníka. Je to skôr semeno buriny, ktorá sa uchytí takmer všade. Svedčí o tom počet pokrstených katolíkov, ktorých je takmer miliarda. (Svetové náboženstvá, vydali Mladé letá v r. 1993 str. 160.)
No úplne ma fascinovalo podobenstvo o kráľovstve nebeskom nachádzajúce sa tiež v Matúšovi v 22. kapitole. Ježiš formou inotaju vysvetľuje podstatu nebeského kráľovstva.
Prirovnáva ho ku kráľovi, ktorý vystrojil pre svojho syna svadbu. Prizval na ňu význačných hostí. No tí všetci sa svadobnej hostiny odmietli zúčastniť, (asi vedeli prečo), hoci im bolo dané na vedomie, že ich čaká obed a že kráľ pobil svoje voly a krmný dobytok. Tak hostiteľ poslal sluhov, nech privedú všetkých, ktorých nájdu na okolí. Priviedli. Dobrých i zlých. A jeden mal ešte aj smolu, lebo keď sa kráľ prišiel pozrieť na hodovníkov všimol si, že je tam človek neodiaty do svadobného rúcha. Dal ho zviazať a vyhodiť do vonkajšej tmy. Tam bude plač a škrípanie zubami. Takže to je kráľovstvo nebeské? Neviem prečo by som sa mal hrnúť do takého niečoho. O kráľovstve nebeskom nájdeme v Novom zákone vari najviac podobenstiev. No ani podľa jedného jediného z týchto podobenstiev niet o čo stáť. Zaujímavé podobenstvo z hľadiska našej úvahy je v Markovi 9/50: „Soľ je dobrá. Ale keby sa soľ stala neslanou, čím ju osolíte?“ No kto by už solil soľ? V Ev. Sv. Jána je podobenstvo o pánoch, posloch a sluhoch. Hovorí sa v ňom, že sluha nie je väčší (mocnejší, dôležitejší) ako jeho pán a že ani posol nie je viac ako ten, čo ho poslal. A tí, čo toto vedia sú vraj blahoslavení ak to aj robia. Nevidieť tu žiadnu súvislosť. Podobenstvo je každému zrejmé. Svojim zmyslom je však dané. Nemožno činiť pána väčším ako sluhu. Ani posla ako toho, ktorý ho poslal. To je predsa vopred stanovené spoločenským postavením jednotlivých aktérov. Šokujúce však je, že cirkev sa neriadi týmto podobenstvom, hoci pochádza už z Nového zákona. Pán – Hospodin poslal svojho jediného syna. Je teda ten, čo ho poslal. Ježiš je poslaný, teda posol. Prečo je ale pre cirkev viac posol ako ten, čo ho poslal? Napriek Ježišovmu podobenstvu. Cirkev napriek tomu, že o tom vie, toto podobenstvo svojho veľkého učiteľa nedodržiava. Nemôže byť podľa Ev. Sv. Jána blahoslavená.
No možno je toto odkaz čohosi celkom iného ako nám tvrdí cirkev svätá.
?

To ale popiera cirkevnú dogmu o svätej Trojici, kde sú podľa katechizmu (str. 71) všetci rovnakí, jednej podstaty a jednej prirodzenosti. Ďalšia nepravdivá cirkevná dogma.
none
14

11. 15.07.2012, 10:24

Takýto bol Ježiš podľa Biblie.
Nedomnievajte sa, že som prišiel dať pokoj na Zem; neprišiel som dať pokoj,
ale meč. Ježiš, Mt. 10/34
Načo sem vlastne Kristus prišiel?
Odpovie nám Matúš 10/35, 36:
„Lebo som prišiel rozdeliť človeka proti jeho otcovi a dcéru proti jej materi a nevestu proti jej svokre, a nepriateľmi človeka budú jeho domáci.“
V Matúšovi 12/48 a v nadväznosti na Matúša 13/55. Kristus priamo odvrhuje svoju matku, bratov i sestry. Čo by sme si asi po...

15.07.2012, 10:26
Fascinujúce. Ako sa ateisti zaujímajú o Bibliu a ich posadnutosťou ju citovať a ako vždy vytrhnuto z kontextu.Aj preto ateizmus je horší než náboženstvo.
none
17

1. gabor 15.07.2012, 09:01

Z evanjelia sa dozvedame ze Jezis bol sama laska,milost,otpustal,mal rad svojich nepriatelov,zehnal tych co ho preklinali atd.No vo versi Lukas sa pise LUKAS 19:27 ale tych mojich nepriatelov ktori nechceli aby som kraloval nad nimi dovedte sem a pobyte ich predomnou.Nejaky zvlastny verse zo strany Lukasa ze by Jezis nemal rad svojich nepriatelov? Ako sy to vysvetlujete?

15.07.2012, 11:18
1. Je to o interpretácii tej pasáže, ako aj iných pasáží. Kritici si to interpretujú po svojom negatívne. V tom Lk 19 nejde o Ježišove slová, ale slová šľachtica, ktorý si mal v ďalekej krajine prevziať kráľovstvo v podobenstve: "Ježiš mu povedal: "Dnes prišla spása do tohoto domu. Veď aj on je Abrahámovým synom. Lebo Syn človeka prišiel hľadať a zachrániť, čo sa stratilo."
Tým, čo to počuli, pridal ešte podobenstvo, lebo bol blízko Jeruzalema a oni si mysleli, že sa už zjaví Božie kráľovstvo.
A tak povedal: "Istý človek vznešeného pôvodu odchádzal do ďalekej krajiny prevziať kráľovstvo a potom sa mal vrátiť."

Alebo si vezmime Ježišove slová o podmienkach učeníctva v Lk 14, 25-27: "Išli s ním veľké zástupy. Tu sa obrátil a povedal im: "Ak niekto prichádza ku mne a nemá v nenávisti svojho otca, matku, ženu, deti, bratov, sestry, ba aj svoj život, nemôže byť mojím učeníkom. A kto ide za mnou a nenesie svoj kríž, nemôže byť mojím učeníkom."
Čo tým Ježiš myslí? Z jeho učenia (o láske k blížnym aj k nepriateľom atď.) vyplýva, že nie to, aby doslova nenávideli svojich príbuzných, lež v tom zmysle, že ich milujú menej, ako milujú Ježiša. O Jakobovi je tiež napísané, že "nenávidel" Leu a miloval Ráchel, čo znamenalo, že Leu miloval menej ako jej sestru Ráchel. (Gn 29, 30-33) Ježiš tým zdôraznil, že stať sa učeníkom je vážna zodpovednosť. Byť jeho učeníkom nesie so sebou možnosť ťažkostí a prenasledovania. Bez toho, aby učeník "niesol svoj kríž", by tie ťažkosti nezvládol. Zrejme je rozdiel medzi obyčajným veriacim a takýmto učeníkom.
none
2
15.07.2012, 09:13
"Zákon je pre pacholkov. Milujte Boha, ako ho ja milujem, ako jeho syn. Čo je nám božím synom po morálke?"
(Ježiš)
none
5
15.07.2012, 09:44
Pravdu povediac , to neustále prekáranie sa s veriacimi sa mi vôbec nepáči. Treba ich ponechať v tej ich tme.To večné sportenie sa o tom či je , alebo nieje len berie energiu ľuďom na konkrétne reálne činy v prospech ľudstva a seba samého. Práve to dáva cirkvi život ako strašiakovi , krorého sa bojíte.
none
6

5. havran 15.07.2012, 09:44

Pravdu povediac , to neustále prekáranie sa s veriacimi sa mi vôbec nepáči. Treba ich ponechať v tej ich tme.To večné sportenie sa o tom či je , alebo nieje len berie energiu ľuďom na konkrétne reálne činy v prospech ľudstva a seba samého. Práve to dáva cirkvi život ako strašiakovi , krorého sa bojíte.

15.07.2012, 09:50
aj keď sa zdá, že Cirkev, veriaci a viera sú spojení neviditeľnou niťou, je to len zdanie..
avšak večný súboj o hľadaní dobra a zla, pravdy a spravodlivosti tu bude stále ako boj a útek..
propagandu, ktorej slúžilo a slúži náboženstvo, môže nahradiť výsledok vedy, alebo sedliackeho rozumu,
lebo idealizmom sa dosahujú mocenské ciele, ale vždy to bude len teória.. na úkor iných
none
8
15.07.2012, 10:11
REci ma jak padlý anjel a nie jak svatost sama.
Ako inac by bol na zemi, ak by na nu nepadol?
👍: Nadja
none
9
15.07.2012, 10:14
On si predsa musel uvedomovať, že jeho slová "nastav druhú tvár" nemôžu platiť pre štátne inštitúcie, lebo by tu nastal chaos, anarchia a královstvo zla...
none
10

9. Nadja 15.07.2012, 10:14

On si predsa musel uvedomovať, že jeho slová "nastav druhú tvár" nemôžu platiť pre štátne inštitúcie, lebo by tu nastal chaos, anarchia a královstvo zla...

15.07.2012, 10:23
Lucifer ma mnoho mien..a zviedol cely svet..Je srandovne sledovat ako mu hovoria inym menom a sebeklamu, ze je to Boh.
A okrem toho, padlí i tak priniesli to vsetko, co z cloveka urobilo cloveka, takze je nutne otvroene priznat, ze bez nich by civilizacie a pokroku nebolo.
👍: Nadja
none
12

10. Ranexill 15.07.2012, 10:23

Lucifer ma mnoho mien..a zviedol cely svet..Je srandovne sledovat ako mu hovoria inym menom a sebeklamu, ze je to Boh.
A okrem toho, padlí i tak priniesli to vsetko, co z cloveka urobilo cloveka, takze je nutne otvroene priznat, ze bez nich by civilizacie a pokroku nebolo.

15.07.2012, 10:25
A na čo by nám bola civilizácia a pokrok, ak by sme boli šťastní v raji?
none
13

12. Nadja 15.07.2012, 10:25

A na čo by nám bola civilizácia a pokrok, ak by sme boli šťastní v raji?

15.07.2012, 10:26
V raji si tí blbeckovia neuvedomuju, ze stastní su..takze by ti bol raj na nic.
none
16

13. Ranexill 15.07.2012, 10:26

V raji si tí blbeckovia neuvedomuju, ze stastní su..takze by ti bol raj na nic.

15.07.2012, 10:29
V raji nič nechceš, asi len existuješ... inak strašná hovadina, fakt
none
15
15.07.2012, 10:27
tak, ze aj jezis bol len clovek.
none
18
15.07.2012, 13:07
Kristof
Ved aj mi krestania sa snasime v nutit Jezisa Judaizmus a snazime sa po svojom interpretovat SZ.Ak bol Jezis prvnez Bol Abraham znaci ze on musel povedat prorokom,nebudes mat inych bohov,Ja som 1a posledny Boh,Okrem mna niet ineho Boha,Okrem mna niet ineho spasitela,atd.Samozrejme ze im bolo tasko uverit Jezisovy ked zrazu prisiel z novym ucenim,a pred tym bolo povedane inac.Ja som Boh ja sa nemenim. Prorok ako EZACHIEL 22:8 a 13:18-20 verse o loveni dusi.Milime si ze sme lespsi pri interpretaciji SZ ako ty co predavaju vyse 3000 rokou z pokolenia na pokolenie svoju TORU?
none
22

18. gabor 15.07.2012, 13:07

Kristof
Ved aj mi krestania sa snasime v nutit Jezisa Judaizmus a snazime sa po svojom interpretovat SZ.Ak bol Jezis prvnez Bol Abraham znaci ze on musel povedat prorokom,nebudes mat inych bohov,Ja som 1a posledny Boh,Okrem mna niet ineho Boha,Okrem mna niet ineho spasitela,atd.Samozrejme ze im bolo tasko uverit Jezisovy ked zrazu prisiel z novym ucenim,a pred tym bolo povedane inac.Ja som Boh ja sa nemenim. Prorok ako EZACHIEL 22:8 a 13:18-20 verse o loveni dusi.Milime si ze sme lespsi pri...

15.07.2012, 18:46
Gabor, ty si kresťan? A ty nepoznáš pasáže zo Starého zákona, ktoré predpovedali Krista? Veď sa na ne odvolávajú aj tí Židia, ktorí prijali kresťantvo resp. Ježiša ako Pána a Spasiteľa. Aj prví kresťania - ako Pavol alebo Ján - boli Židia. A židia to chápu tak, že Mesiáš bude Boh. Lenže väčšina židov ešte stále čaká na príchod svojho Mesiáša. Pozri napr. Dan 7, 13-14: "Videl som v nočnom videní a hľa, v oblakoch neba prichádzal ktosi ako Syn človeka; prišiel až k Starcovi dní, priviedli ho pred neho. A jemu bola odovzdaná vláda a kráľovstva, takže jemu slúžili všetky národy, kmene a nárečia; jeho vláda je vláda večná, ktorá nezaniká, a jeho kráľovstvo, ktoré nezahynie."

Alebo Izaiáš 9, 5: "Lebo chlapček sa nám narodil, daný nám je syn, na jeho pleci bude kniežatstvo a bude nazvaný: zázračný Radca, mocný Boh, večný Otec, Knieža pokoja."
Alebo Izaiáš 53. kap. a iné.
Kdo jsou mesiánští Židé odkaz
none
26

22. Krištof 15.07.2012, 18:46

Gabor, ty si kresťan? A ty nepoznáš pasáže zo Starého zákona, ktoré predpovedali Krista? Veď sa na ne odvolávajú aj tí Židia, ktorí prijali kresťantvo resp. Ježiša ako Pána a Spasiteľa. Aj prví kresťania - ako Pavol alebo Ján - boli Židia. A židia to chápu tak, že Mesiáš bude Boh. Lenže väčšina židov ešte stále čaká na príchod svojho Mesiáša. Pozri napr. Dan 7, 13-14: "Videl som v nočnom videní a hľa, v oblakoch neba prichádzal ktosi ako Syn človeka; prišiel až k Starcovi dní, priviedli ho pred ...

16.07.2012, 08:53
kristov
Ano poznam tie pasaze prave zato ze Pavol bol zid aj Jan a 30 rokov sa snazili zidom zvestovat krista a aj tak neprijali ho.A nakonec Pavol skoncil slovami oni ho zabyli.No podla zidovskych 13 principov nesplnia mesiasske proroctva mozno ze ich poznas teda bud mame mi pravdu krestania alebo JUDAIZMUS.Bud mi sme boli zvedeni alebo zidia.Ty vies dobre ze Judaizmus neuznal Jezisa ani nase evanjelium oni maju svoju TORU A TALMUD.
none
27

18. gabor 15.07.2012, 13:07

Kristof
Ved aj mi krestania sa snasime v nutit Jezisa Judaizmus a snazime sa po svojom interpretovat SZ.Ak bol Jezis prvnez Bol Abraham znaci ze on musel povedat prorokom,nebudes mat inych bohov,Ja som 1a posledny Boh,Okrem mna niet ineho Boha,Okrem mna niet ineho spasitela,atd.Samozrejme ze im bolo tasko uverit Jezisovy ked zrazu prisiel z novym ucenim,a pred tym bolo povedane inac.Ja som Boh ja sa nemenim. Prorok ako EZACHIEL 22:8 a 13:18-20 verse o loveni dusi.Milime si ze sme lespsi pri...

16.07.2012, 16:54
Gabor, mnohí Židia už na začiatku prijali Krista, a to aj poprední a kňazi. Pozri napr. Jn 3, 1-2: "Medzi farizejmi bol človek menom Nikodém, popredný muž u Židov. On prišiel v noci k Ježišovi a povedal mu: "Rabbi, vieme, že si prišiel od Boha ako učiteľ, lebo nik nemôže robiť také znamenia, aké ty robíš, ak nie je s ním Boh." Tento Nikodém bol náboženský učiteľ. Aj neskôr sa spomína Nikodém, zastal sa Ježiša, Jn 7, 50-51: "Jeden z nich, Nikodém, ten, čo predtým prišiel k Ježišovi, im povedal: Odsúdi náš zákon človeka prv, ako by ho vypočul a zistil, čo urobil?" A potom ešte neskôr takisto prišiel a prispel k veci, Jn 19, 39: "Prišiel aj Nikodém, ten, čo bol kedysi u neho v noci. Priniesol asi sto libier zmesi myrhy s aloou."
Alebo Sk 6, 7: "Božie slovo sa šírilo a počet učeníkov v Jeruzaleme veľmi rástol. Aj veľa kňazov poslušne prijalo vieru."
Alebo ešte predtým tritisíc ľudí, Sk 2, 41: "Oni prijali jeho slovo a dali sa pokrstiť; a v ten deň sa pridalo asi tritisíc duší."
Podobne keď si zoberieme Židov neskôr a v súčasnosti po celom svete, ktorí kedy prijali kresťanstvo. Boli a sú Židia (ako etnikum) kresťanmi (náboženstvo). Napr. nacisti počas svojej vlády prenasledovali tých katolíkov, ktorí boli židovského pôvodu. Teda nejde len o tých tzv. mesiášskych Židov. Na druhej strane je pravda, že Židia ako celok neprijali Krista. Bola aj politická koncepcia Mesiáša. Kristus však predsavuje skôr duchovno náboženského a osobného Mesiáša. A je pre všetkých ľudí, nielen pre Židov, ako o tom svedčí "Zákon (Tóra) aj proroci". Inak o tom, či je Ježiš podľa "Starého zákona" zasľubený Mesiáš, ale nie, hovorí aj Michael L. Brown, PhD, ktorý vyrástol v židovskej rodine, ale duchovné záležitosti ho nezaujímali. Neskôr sa dostal do cirkevného zboru, lebo sa mu páčili dve tamojšie dievčatá, príbuzné pastora. A raz sa stalo niečo nečakané. Keď opakoval slová pastora v modlitbe pokánia a viery, zrazu sa pristihol pri tom, že Kristovmu posolstvu verí. "Bolo to, akoby niekto zrazu zažal svetlo," povedal. Uveril, hoci k lepšiemu sa menil len pomaly. Aby mohol lepšie pochopiť a preskúmať mesiášske zasľúbenia, podujal sa na mnohoročné vzdelávanie, ktoré sa zavŕšilo magisterským titulom a doktorátom v oblasti blízkovýchodných jazykov a literatúry v New Yorku University. Vyučoval na Trinity Evangelical Divinity School, Fullerovom teologickom seminári, Regent University v dvadsiatich krajinách. Je autor osemnástich kníh z daných oblastí, komentátor k rôznym slovníkom, prednášajúci atď. Takže on odpovedá na tieto otázky, ako to viem z tejto knihy odkaz
Samozrejme, židia majú právo na svoj názor, to je ok. Mimochodom Krista podľa Pavla nezabili Židia, ale zomrel za hriechy ľudí. O Kristovi v Starom zákone sa píše aj tu odkaz

Inak čo sa týka otázky, "kto má alebo nemá pravdu", je mi blízky názor, ktorý vraj zastával i Ján Pavol II., že Duch svätý ovplyvnil nielen kresťanstvo, lež aj niektoré iné náboženstvá (judaizmus, islam, budhizmus...), ich pôvodné idey, že aj v nich je miera pravdy a dobra, hoci práve kresťanstvo má k pravde najbližšie.
none
19
15.07.2012, 14:46
Ježiš bol síce človek ale nie obyčajný.
none
20

19. 15.07.2012, 14:46

Ježiš bol síce človek ale nie obyčajný.

15.07.2012, 16:26
Tiez si myslim, ze bol krasny...
none
25

20. 15.07.2012, 16:26

Tiez si myslim, ze bol krasny...

15.07.2012, 19:06
aj okrem iného, ...jeho sa dalo len milovať, on sa nedal nenávidieť,....mali z neho strach, bol hrozbou,..preto ho ukrižovali
none
21
15.07.2012, 16:31
Ježiš natáral kopu sprostostí, no keď sa pomýlil povedal aj veľkú pravdu. Jedna z týchto právd je táto: Blahoslavení chudobní duchom, lebo ich je nebeské kráľovstvo. Matúš 5:3. Tým s vami svätuškármi pekne vykíval. Buď uznáte, že ste chudobní duchom a pôjdete do kráľovstva nebeského, alebo popriete, že ste chudobní duchom a nevojdete do kráľovstva nebeského. Tu vám už žiadne prekrúcanie a ani tvrdenia, že viete, čo si Ježiš myslel, čo je riadna hovadina, vôbec nepomôžu. Takže máte na výber. No je tu aj ďalšia možnosť. Priznáte si, že ste chudobní duchom a nevojdete do kráľovstva nebeského. Lebo ja viem, že si Ježiš myslel, že si vás preskúša a každého, kto nato naletí do kráľovstva nebeského nepustí. Že ja nemôžem vedieť, čo si Ježiš myslel? Tak niektorí to bezpečne vedia a druhí to v žiadnom prípade nemôžu vedieť? To je tiež pekne strelený argument. Nechcem tu písať, čo si o tom myslým, keďže vy to určite viete lepšie ako ja. PS. To o chudobe ducha som nevymyslel ja ale váš idol Ježiš. Takže sa na mňa nehnevajte.A prečo by ste aj mali veď z vás určite nikto nie je chudobný duchom. To si vaše príspevky len my ateisti a tí, čo uznávajô, že na Zem pricestovali bohovia z vesmíru a Pán so svojim takzvaným jediným a milovaným synom, ktorého mu spravil duch svätý,bol len ubohým bôžikom, len zle vykladáme.
none
23

21. 15.07.2012, 16:31

Ježiš natáral kopu sprostostí, no keď sa pomýlil povedal aj veľkú pravdu. Jedna z týchto právd je táto: Blahoslavení chudobní duchom, lebo ich je nebeské kráľovstvo. Matúš 5:3. Tým s vami svätuškármi pekne vykíval. Buď uznáte, že ste chudobní duchom a pôjdete do kráľovstva nebeského, alebo popriete, že ste chudobní duchom a nevojdete do kráľovstva nebeského. Tu vám už žiadne prekrúcanie a ani tvrdenia, že viete, čo si Ježiš myslel, čo je riadna hovadina, vôbec nepomôžu. Takže máte na výber. No j...

15.07.2012, 18:49
Antidogmatik, ty máš v tomto smere taký kritizujúci prístup. Trochu mi tam chýba pokora, ale to je tvoja vec. Chudobný duchom podľa mňa znamená jednoducho pokorný pred Bohom, keď uvažujeme v kontexte Biblie a kresťanstva.
Napríklad: "Iní si mysleli, že chudoba duchom tu znamená mentálnu indispozíciu človeka – teda chudoba mysle. Ale ani na takúto chudobu sa tu nemyslí...
Abrahám bol bohatý muž a predsa nežil pre bohatstvo. Všetko jeho jasanie bolo sústredené na Mesiáša, ktorý mal prísť a v ktorého dúfal (Ján 8:56). Daniel a jeho priatelia v Babylone boli vyučení všetkej tej babylonskej múdrosti. Boli vzdelaní a predsa ostali závislí na svojom Bohu, v ktorého verili a keď na to prišlo, boli ochotní ísť aj do ohnivej pece. Spomeňme si na Jozefa, ktorý bol bohatý a bol vo vysokom postavení a predsa to bol muž, ktorý bol duchovne chudobný. Mojžiš, vychovávaný ako syn faraónovej dcéry, dostal najlepšie egyptské vzdelanie a predsa tento človek, ako učí Biblia, bol v tom čase najpokornejší človek na zemi. Spomeňme si aj na ďalšie starozákonné postavy. Rovnako aj u nich nachádzame duchovnú chudobu a vyznanie: Bože, pred Tebou nemám nič, som chudobný.
Dávid v Ž 70:6 vyznáva: „Ale ja som biedny a chudobný; Bože, ponáhľaj sa ku mne!“ Toto je vnímanie, ktoré má ten, ktorý je duchovne chudobný.
Je možné byť vynikajúcim právnikom, vynikajúcou lekárkou, vynikajúcim vedcom a pritom byť chudobný duchom. Na druhej strane môžeš byť vynikajúcim právnikom, lekárom vedcom, ale ak si svoje povolanie urobíš svojím cieľom, strácaš duchovnú chudobu, pretože v tom máš svoje najvyššie potešenie. Otázka znie: V čom je tvoje skutočné potešenie? Je tvoje potešenie v Ježišovi Kristovi?
Ak je v ňom, tak potom všetko ostatné bude podriadené jemu. Je možné, že si ťa Boh postaví na miesto, kde byť je veľké pokušenie, ale keď vieš, že Boh ťa tam chce mať a vieš, že je to dar od neho, môžeš aj tam zostať duchovne chudobný."
odkaz
none
24
15.07.2012, 18:52
Je mi luto Krista.
none
28
17.07.2012, 14:02
Kristov
tak podla teba Abraham nezil pre bohatstvo,tak potom preco Sarai trvala nato aby ABraham vihnal Ismaela i z Hagar ci nie azda pre Bohatstvo?Po umrti Sarai ci Abraham sa neozenil este raz z Ketum a mali 6 synov aj tych nevyhnal pre bohatsvo aby ostalo vsetko Izakovy.Ci nenabudol to bohatstvo podvodom na faraona a Abemelika?A o Mojzisovy keby som ti zacal vyberat verse byblicke to by sme vydeli c bol pokorny clovek aj jeho brat Aron.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 152 115 B vygenerované za : 0.084 s unikátne zobrazenia tém : 33 442 unikátne zobrazenia blogov : 455 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

Navždy dokonalý skrze Ježišovo dokonalé dielo Ale tento priniesol obeť za hriechy a navždy sa posadil po pravici Boha. ...Lebo jednou obetou navždy zdokonalil tých, čo sú posväcovaní. Hebrejom 10:12,14 Boli ste niekedy ako kresťan sužovaní myšlienk...

citát dňa :

Nadmerné upieranie sa o ideály brzdí vlastný intelektuálny rast!