1
|
Boh, zjavený v sláve vesmíru, je tajomným, hrozivým, vzdialeným, nepochopiteľným a nevypočítateľným Bohom. Tento Boh nám v Ježišovi Kristovi odkrýva svoje vnútro. V Kristovom vtelení sa Boh otvára, vo svojom obetavom sebadarovaní sa nám zjavuje ako Láska. Boh sa pre nás v Kristovi stáva absolútnym Ty.
Utváranie vzťahu človeka s Bohom sa v niečom podobá utváraniu vzťahu človeka s človekom:
Keď Janko po prvýkrát stretne Aničku, zmocní sa ho príjemné zaujatie. Je očarený jej vonkajším vyžarovaním, jej krásou, šarmom, bezprostrednosťou, hravosťou, milotou – vonkajšími kvalitami jej osoby. Ešte nepozná ani jej meno – je pre neho iba Ona. Začne o nej snívať, zaujíma sa o ňu, chce o nej vedieť čo najviac. Postupne ju spoznáva. Dozvie sa jej meno, pôvod, časti jej životného príbehu. Potom nastane chvíľa, keď oproti sebe stoja tvárou v tvár. Janko koktavo vysloví svoje vyznanie. Anička odpovedá. Slovo za slovom sa ich vzťah zo vzťahu On a Ona mení na vzťah Ja a Ty.
Aj vo vzťahu s Bohom sme na začiatku zaujatí zázrakom bytia, slávou zmysluplných kvalít, ktoré k nám vyžarujú z absolútna za vesmírom. Ak to oslovenie aktívne prijmeme, začíname hľadať. Siahame po informáciách, ktoré by nás k nemu doviedli; berieme do rúk Bibliu, čítame texty, ktoré na Boha odkazujú, vyhľadávame ľudí, ktorí Božiu skutočnosť osobne zakúsili. Vo vlastnom živote, vo vesmíre i v dejinách postupne nachádzame stopy Boha, znamenia, ktoré nám zanechal, útržky jeho príbehu vo svete.
Boh je však pre nás stále tým neosobným „To“. Potrebujeme sa s ním stretnúť osobne, tvárou v tvár, aby sme mohli prijať a darovať lásku. Boh ako absolútny subjekt vstupuje do komunikácie s naším subjektom vo vtelení, v sebaobetovaní a v zmŕtvychvstaní Ježiša Krista.
Tajomstvo Ježišovej identity
Ján vo svojom evanjeliu zaznamenal tajomnú udalosť. Pri večeri pred ukrižovaním sa Ježiš rozpráva so svojimi priateľmi, pripravuje ich na tragické udalosti, ktoré o chvíľu nastanú. Jeden z učeníkov vysloví prastaré ľudské prianie, tú najstaršiu trýzeň človeka: „Ukáž nám Boha.“ Ježišova odpoveď vyráža dych: „Taký dlhý čas som s vami, a nespoznal si ma? Kto videl mňa, videl Boha.“
Kto si, Kriste? V tej tajomnej chvíli, pred drámou ukrižovania, sa Boh v Ježišovi definitívne odkryl. Ten, ktorý je všetko vo všetkom, ktorý udržuje vesmír v neprestajnom tanci atómov, ten, ktorý obnovuje život buniek vo všetkých tvoroch, dáva svetlo mysli a rytmus srdcu človeka, tu sedí s priateľmi za stolom. Svojimi ľudskými očami sa im díva do očí. O krátky čas vstane a podstúpi cestu odsúdenia, mučenia a smrti. Ten, ktorý je všetko vo všetkom, sa stane ničím. A práve tam, kde sa Boh v Kristovi úplne vzdá svojej moci nad svetom, vytvoril Boh miesto pre svoje zjednotenie s človekom. Tam môže naše Ja vstúpiť do vzťahu lásky s jeho absolútnym Ty.
(úryvok z knihy D. Pastirčáka)
|
 |
|
4
|
Boh je však pre nás stále tým neosobným „To“. Potrebujeme sa s ním stretnúť osobne, tvárou v tvár, aby sme mohli prijať a darovať lásku. Boh ako absolútny subjekt vstupuje do komunikácie s naším subjektom vo vtelení, v sebaobetovaní a v zmŕtvychvstaní Ježiša Krista.
Pekne napísane, ako od neosobného chapania bozstva prejst k osobnemu v tomto prípade skrze mysterium smrti a zmyrtvych vstania J.Krista.
Moja otazka Rastos,
Prečo potrebuješ prostredníka ku tomu, aby si vstupil v priamy kontakt s Bohom?
|
 |
|
6
|
|
4. Ranexill 01.08.2011, 12:12
Boh je však pre nás stále tým neosobným „To“. Potrebujeme sa s ním stretnúť osobne, tvárou v tvár, aby sme mohli prijať a darovať lásku. Boh ako absolútny subjekt vstupuje do komunikácie s naším subjektom vo vtelení, v sebaobetovaní a v zmŕtvychvstaní Ježiša Krista.
Pekne napísane, ako od neosobného chapania bozstva prejst k osobnemu v tomto prípade skrze mysterium smrti a zmyrtvych vstania J.Krista.
Moja otazka Rastos,
Prečo potrebuješ prostredníka ku tomu, aby si vstupil v p...
▲
01.08.2011, 12:21
|
Ved je to tam napisane. Inac o nom nevies dost, bez jk zostava z velkej casti nespoznany.
|
 |
|
7
|
|
6. rastos 01.08.2011, 12:21
Ved je to tam napisane. Inac o nom nevies dost, bez jk zostava z velkej casti nespoznany.
▲
01.08.2011, 12:24
|
Ja som cital v inej knihe, knihe, tkroá tu bola skor nez biblia, a mnohymi je tiez pokladana za svatu, ze uctievanie Boha skrze prostredníkov je nepsravne, aj ekd on Boh ich v takomto smerovaní utvrdí. Pretoze clvoek ide nato podla svojich sklonov a vysky duchovnosti a pripravenosti. Cez prostredníkov sa znu iste plody, ktoré prostredník ako ista tvar vlastností dava z Boha. V prípade JK ide o zname veci.
Vacsi veriaci nez najsvetejsi krestan bol trebars Job, kedze uctieval Boha priamo a prijal i to zle co an neho Boh dal. V prípade JK zlo nema miesto.
|
 |
|
9
|
|
7. Ranexill 01.08.2011, 12:24
Ja som cital v inej knihe, knihe, tkroá tu bola skor nez biblia, a mnohymi je tiez pokladana za svatu, ze uctievanie Boha skrze prostredníkov je nepsravne, aj ekd on Boh ich v takomto smerovaní utvrdí. Pretoze clvoek ide nato podla svojich sklonov a vysky duchovnosti a pripravenosti. Cez prostredníkov sa znu iste plody, ktoré prostredník ako ista tvar vlastností dava z Boha. V prípade JK ide o zname veci.
Vacsi veriaci nez najsvetejsi krestan bol trebars Job, kedze uctieval Boha priamo a pri...
▲
01.08.2011, 12:28
|
Ano, mas pravdu, je to nespravne, ini prostrednici nie su.
jk je vsak legitimny a jediny prostrednik, dany ludom.
|
 |
|
12
|
|
9. rastos 01.08.2011, 12:28
Ano, mas pravdu, je to nespravne, ini prostrednici nie su.
jk je vsak legitimny a jediny prostrednik, dany ludom.
▲
01.08.2011, 12:33
|
Ale nie je. legitímny prostredník je aj Satan. Vid knihu Jobovu. ALe Satanove sprostredkovanie bozieho na cloveka prinasa to co temer nik nechce. Takze skus radsej popremyslat.
A co apostolovia? Tí su tak silnym odklonom od Boha, ze ta posuvaju skrz svoje videnie k Jezisovi a nasledne este cez Jezisa. Vlastne kazdy apostol bol iba odchylením cloveka od Boha. Ku tomu prirataj dalsich prízivníkov na jeho svetle a ziastis ze ak pocuvas farara, tkroý ti hovorí o apostolovi tak uz zo svetla bozieho mas figu, lebo kazdy v tom retazci su kusok vzal.
Uctievaj Boha a Jezisa obidi.
|
 |
|
10
|
|
7. Ranexill 01.08.2011, 12:24
Ja som cital v inej knihe, knihe, tkroá tu bola skor nez biblia, a mnohymi je tiez pokladana za svatu, ze uctievanie Boha skrze prostredníkov je nepsravne, aj ekd on Boh ich v takomto smerovaní utvrdí. Pretoze clvoek ide nato podla svojich sklonov a vysky duchovnosti a pripravenosti. Cez prostredníkov sa znu iste plody, ktoré prostredník ako ista tvar vlastností dava z Boha. V prípade JK ide o zname veci.
Vacsi veriaci nez najsvetejsi krestan bol trebars Job, kedze uctieval Boha priamo a pri...
▲
01.08.2011, 12:29
|
Alebo presnejsie aby si porozumel Rastos, s JK sa cloveku dava vízia Boha, vlastna jeho pohladu na Boha. Pohladu J.K.ako bozieho syna. Ale ty si niekym inym a tak pohlad sprostredkovaný okuliarmi J.K. Je pohlad skresleny.
|
 |
|
13
|
|
10. Ranexill 01.08.2011, 12:29
Alebo presnejsie aby si porozumel Rastos, s JK sa cloveku dava vízia Boha, vlastna jeho pohladu na Boha. Pohladu J.K.ako bozieho syna. Ale ty si niekym inym a tak pohlad sprostredkovaný okuliarmi J.K. Je pohlad skresleny.
▲
01.08.2011, 12:34
|
Clovek sam nevidi Boha, moze sa o nom dozvediet iba od niekoho, kto ho naozaj videl a legitimoval sa ako vyslany posol.
V dejinach nie je nik takyto iny, nez jk.
|
 |
|
15
|
|
13. rastos 01.08.2011, 12:34
Clovek sam nevidi Boha, moze sa o nom dozvediet iba od niekoho, kto ho naozaj videl a legitimoval sa ako vyslany posol.
V dejinach nie je nik takyto iny, nez jk.
▲
01.08.2011, 12:41
|
Nie nepravda, ved i Mojzis ho videl. Henoch videl tiez Hospodina, salis rastos.
|
 |
|
16
|
|
15. Ranexill 01.08.2011, 12:41
Nie nepravda, ved i Mojzis ho videl. Henoch videl tiez Hospodina, salis rastos.
▲
01.08.2011, 12:45
|
isteze, nieco aj sprostredkovali, a bolo nacim ich pocuvat. Tak isto ako (a hlavne) jk, a nie ako ty vravis, ze obist ich.
|
 |
|
18
|
|
16. rastos 01.08.2011, 12:45
isteze, nieco aj sprostredkovali, a bolo nacim ich pocuvat. Tak isto ako (a hlavne) jk, a nie ako ty vravis, ze obist ich.
▲
01.08.2011, 12:54
|
rastos dobre vies, co sa snazim povedat🙂) Ak pocuvas niekoho skusensoti, to este neznamena, ze si jeho nasledovníkom, ci uctievacom🙂))
|
 |
|
|