hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
Astax Ježiš bratia
príspevkov 36 |
zobrazení 3 |
tému vytvoril(a) 7.10.2016 21:21
posledná zmena 8.10.2016 10:54
|
1
|
Ty vravíš že to neboli jeho bratia ale bratranci? Hneď ťa vyvediem z omylu.
Ga 1,19 Iného z apoštolov som nevidel, iba Jakuba, Pánovho brata
Grécky preklad
19?????? ?? ??? ????????? ??? ????? ?? ?? ??????? ??? ??????? ??? ??????
??????? zznamená v gréčtine brat.
????????? znamená v gréčtine bratranec.
|
|
|
2
|
Nechápem prečo grécke slová tu neidú pridať no pozrite si to tam je jasne napísané brat. a bratranec je v gréčtine úplne iné slovo
|
|
|
4
|
|
2. 07.10.2016, 21:24
Nechápem prečo grécke slová tu neidú pridať no pozrite si to tam je jasne napísané brat. a bratranec je v gréčtine úplne iné slovo
▲
07.10.2016, 21:26
|
odkaz
pozrite si Galatským 19 verš tam je slovo brat jasne v gréčtine.
A bratranec je úplne iné slovo ktoré si môžete taktiež v gréčtine pozrieť.
odkaz
Tu si môžete preložiť brat a bratranec.
|
|
|
3
|
Gréčtinu ti to sem v originále neprekopíruje, ako vidíš. Budeš ju musieť preložiť do latinky.
|
|
|
5
|
|
3. 07.10.2016, 21:25
Gréčtinu ti to sem v originále neprekopíruje, ako vidíš. Budeš ju musieť preložiť do latinky.
▲
07.10.2016, 21:26
|
Ja nepochybujem o tom, že gréčtina má dostatočnú slovnú zásobu nato, aby rozlišovala slovne medzi bratancom a bratom.
|
|
|
6
|
|
5. 07.10.2016, 21:26
Ja nepochybujem o tom, že gréčtina má dostatočnú slovnú zásobu nato, aby rozlišovala slovne medzi bratancom a bratom.
▲
07.10.2016, 21:28
|
Jasné veď oni majú slovo aj brat aj bratranec. prečo by potom v slove bratranec ako vraví astax nebolo napísané gréckym bratranec ale brat? to jasne svedčí o tom že sa jednalo o brata.
|
|
|
7
|
|
6. 07.10.2016, 21:28
Jasné veď oni majú slovo aj brat aj bratranec. prečo by potom v slove bratranec ako vraví astax nebolo napísané gréckym bratranec ale brat? to jasne svedčí o tom že sa jednalo o brata.
▲
07.10.2016, 21:33
|
Rovnako mi preložilo aj v ostatných veršoch kde sa spomínajú Ježišoví bratia ako bratia nie bratranci.
|
|
|
8
|
|
7. 07.10.2016, 21:33
Rovnako mi preložilo aj v ostatných veršoch kde sa spomínajú Ježišoví bratia ako bratia nie bratranci.
▲
07.10.2016, 21:36
|
Už vidím ako Astax tu bude mútiť že to to je tak a nie tak ale jasne sa to dá preložiť.
|
|
|
9
|
"A o tom, za kym isiel Jezis - za svojimi bratmi, som ti povedal, nemusia to byt pokrvni bratia, ale spiritualni"
Astax1
Jasne spirituálny bratia žili s Ježišom Máriou A Jozefom.
Mt 13,55 Vari to nie je tesárov syn? Nevolá sa jeho matka Mária a jeho bratia Jakub a Jozef, Šimon a Júda?
Mt 12,47 Ktosi mu povedal: "Vonku stojí tvoja matka a tvoji bratia a chcú sa s tebou rozprávať."
Myslíš že myslel duchovných bratov keď mu ktosi povedal že vonku stojí jeho matka a jeho bratia?
Keď hneď nato Ježiš povedal
Mt 12,49 Vystrel ruku nad svojich učeníkov a povedal: "Hľa, moja matka a moji bratia.
Mt 12,50 Lebo každý, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je na nebesiach, je môj brat i sestra i matka."
(tu myslel duchovných ako ty vravíš "spirituálnych bratov" a matku v týchto veršoch) to je podobenstvo
Samozrejme Ježiš Kristus je Boh (Syn) on je od počiatku v skutočnosti nemá naozajstnú matku ani bratov
Jn 8,58 Ježiš im povedal: "Veru, veru, hovorím vám: Prv ako bol Abrahám, Ja Som."
Jn 1,1 Na počiatku bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to Slovo bol Bôh.
Jn 1,2 Ten, to Slovo bolo na počiatku u Boha.
Jn 1,14 A on, to Slovo sa stalo telom a stánilo medzi nami, a hľadeli sme na jeho slávu, na slávu jako jednorodeného od Otca a bol plný milosti a pravdy.
No čo sa týka biologickej matky Ježiša jeho tela v ktorom bol na zemi tak Mária bola jeho matka a mal aj polo-bratov z Máriinej strany.
Mt 12,47 Ktosi mu povedal: "Vonku stojí tvoja matka a tvoji bratia a chcú sa s tebou rozprávať."
Mt 13,55 Vari to nie je tesárov syn? Nevolá sa jeho matka Mária a jeho bratia Jakub a Jozef, Šimon a Júda?
|
|
|
12
|
|
9. 07.10.2016, 21:55
"A o tom, za kym isiel Jezis - za svojimi bratmi, som ti povedal, nemusia to byt pokrvni bratia, ale spiritualni"
Astax1
Jasne spirituálny bratia žili s Ježišom Máriou A Jozefom.
Mt 13,55 Vari to nie je tesárov syn? Nevolá sa jeho matka Mária a jeho bratia Jakub a Jozef, Šimon a Júda?
Mt 12,47 Ktosi mu povedal: "Vonku stojí tvoja matka a tvoji bratia a chcú sa s tebou rozprávať."
Myslíš že myslel duchovných bratov keď mu ktosi povedal že vonku stojí jeho mat...
▲
07.10.2016, 22:25
|
9,.......Ježiš nie je Všemohúci Boh, to iba RKC si osvojila pohanskú filozofiu a svetu predstavila nepochopiteľného,trojjediného boha.
Ak aj je Ježiš označený ako boh v Písme,neznamená to,že je Všemohúci Boh. V Písme je veľa "bohov a pánov",ale je iba jeden pravý Boh a jeden Boží syn/"Syn Najvyššieho"/ Ježiš Kristus. Trojjediná bytosť je nezmysel.
|
|
|
34
|
|
12. Shagara 07.10.2016, 22:25
9,.......Ježiš nie je Všemohúci Boh, to iba RKC si osvojila pohanskú filozofiu a svetu predstavila nepochopiteľného,trojjediného boha.
Ak aj je Ježiš označený ako boh v Písme,neznamená to,že je Všemohúci Boh. V Písme je veľa "bohov a pánov",ale je iba jeden pravý Boh a jeden Boží syn/"Syn Najvyššieho"/ Ježiš Kristus. Trojjediná bytosť je nezmysel.
▲
08.10.2016, 10:44
|
Tvrdenia strážnej veže nikoho nezaujímajú. Ježiš je v písme popísaný so všetkými atribútmi, ktoré náležia Bohu v pravom slova zmysle: odkaz
|
|
|
35
|
|
34. 08.10.2016, 10:44
Tvrdenia strážnej veže nikoho nezaujímajú. Ježiš je v písme popísaný so všetkými atribútmi, ktoré náležia Bohu v pravom slova zmysle: http://www.tlg.estranky.sk/clanky/trojjedinost-boha.html
▲
08.10.2016, 10:46
|
Tie citáty nesvedčia o tom, že Ježiš je totožný s Bohom.
|
|
|
36
|
|
35. 08.10.2016, 10:46
Tie citáty nesvedčia o tom, že Ježiš je totožný s Bohom.
▲
08.10.2016, 10:54
|
Samozrejme, že svedčia. Chcel by si, aby nesvedčili. (Vyjadruj sa presnejšie.)
|
|
|
10
|
adelfoi- po grécky brat
exádelfos- bratranec po grécky
theíos - ujo
theía- teta
atď atď.
V písme je jasne písané adelfoi a nie exádelfos
|
|
|
11
|
54 Prišiel do svojej vlasti a učil ich v synagóge. Oni sa divili a hovorili: "Skade má tento takú múdrosť a zázračnú moc? 55 Vari to nie je tesárov syn? Nevolá sa jeho matka Mária a jeho bratia Jakub a Jozef, Šimon a Júda?
Tu je pekne vidno ako sa divili odkiaľ má takú múdrosť a zázračnú moc keď je tesárov syn a povedali aj o jeho matke a bratoch tu je tiež vidno že vraveli o jeho rodine a nie o nejakých duchovných bratov.
Ďalej mal aj sestry ale to už nebudem rozoberať.
|
|
|
13
|
Čo ti mám na to povedať?
Už ani neviem ako by som ťa nazval, pretože človek nenapíše citujem ťa: "Ach k tebe sa už ani radšej nebudem vyjadrovať." , "Adios amigos" a v zápätí znovu vytvorí novú tému - toho istého typu - a očakáva, že sa do nej zapojím?
Prepáč, že to poviem ale to už hraničí so schizofréniou. Čo si ako od toho sľubuješ?
A už vôbec nehovorím o tom, že všetky tieto tvoje pseudo-argumenty som už vyvrátil v tej téme, na ktorú som ti dal link. Ak teda nestojíš o to, aby si si prečítal tie argumenty v danej téme načo to tu píšeš znova? Seriózne mi odpovedz na čo si myslíš, že je to dobré? Aby si presvedčil samého seba?
A už nehovorím o tom, že nevieš ani ň o starovekej gréčtine.
|
|
|
15
|
|
13. Astax1 07.10.2016, 22:44
Čo ti mám na to povedať?
Už ani neviem ako by som ťa nazval, pretože človek nenapíše citujem ťa: "Ach k tebe sa už ani radšej nebudem vyjadrovať." , "Adios amigos" a v zápätí znovu vytvorí novú tému - toho istého typu - a očakáva, že sa do nej zapojím?
Prepáč, že to poviem ale to už hraničí so schizofréniou. Čo si ako od toho sľubuješ?
A už vôbec nehovorím o tom, že všetky tieto tvoje pseudo-argumenty som už vyvrátil v tej téme, na ktorú som ti dal link. Ak teda nestojíš o to, ...
▲
07.10.2016, 22:49
|
O prepáč zabudol som že ty si ešte s herkulom sa pretláčal na páku a popritom tvoril starogréčtinu
|
|
|
14
|
Ga 1,18 Až po troch rokoch som šiel do Jeruzalema, aby som videl Kéfasa, a zostal som uňho pätnásť dní.
Ga 1,19 Iného z apoštolov som nevidel, iba Jakuba, Pánovho brata
Videl Kéfasa, iného z apoštolov nevidel, iba Jakuba, Pánovho brata.
Iného apoštola nevidel len kéfasa, iba videl Jakuba, Pánovho brata.
nemyslel apoštola Jakuba Zebedejov ale Jakuba Pánovho brata.
Iného apoštola ako Kéfasa nevidel iba Pánovho brata Jakuba videl.
Len píšem aby bolo jasno.
|
|
|
16
|
Tieto verše sú argumentom toho, že Ježiš skutočne nemal bratov. Pretože ten Jakub je Júdov brat. A Júda bol synom Márie Alfeovej/Kleopasovej. Preto ti vravím prečítaj si moje komentáre a potom niečo píš!
Ježišoví "bratia" (adelphoi)) = bratanci alebo príbuzní
Lk 1:36 - Alžbeta je Máriina príbuzná. Niektoré Biblie to prekladajú ako "sesternica," ale toto je nepresný preklad , pretože hebrejčina a aramejčina nepoznajú výraz pre "sesternicu."
Lk 22:32 - Ježiš hovorí Petrovi, aby posilnil svojich "bratov." V tomto prípade tu jasne vidíme Ježiša použiť výraz "bratia", ktorý sa vzťahuje na ďalších apoštolov, nie jeho biologických bratov.
Sk 1:12-15 - zhromaždenie Ježišových "bratov" tu možno počítať na 120. To je príliš veľa "bratov." Brat znamená v hebrejčine "príbuzný".
Sk 7:26; 11:1; 13:15,38; 15:3,23,32; 28:17,21 - tu je len niekoľko z mnoho iných prípadov, kde výraz "bratia" neznamená pokrvných bratov.
Rim 9:3 - Pavol používa výrazy "bratia" a "príbuzní" a vzájomne ich zamieňa. Zmienka Ježišových "bratov" nedokazuje, že Mária mala aj ďalšie deti.
Gn 11:26-28 - Lót je Abrahámov synovec (gr."anepsios") / Gen. 13:8; 14:14,16 - Lót je tu však stále nazývaný Abrahámov brat (adelphos") . Z tohto vyplýva, že hoci grécke slovo pre bratanca je "anepsios," Písmo tiež používa "adelphos" na opis bratranca.
Gn 29:15 - Laban volá Jakuba svojím "bratom", aj keď Jakub je jeho synovec. Toto tiež dokazuje, že brat znamená príbuzný alebo bratranec.
Dt 23:7; 1 Kron. 15:5-18; Jer. 34:9; Neh. 5:7 -"bratia" tu znamenajú "príbuzní". Hebrejčina a aramejčina nemajú žiaden výraz pre "bratranca."
2 Sam. 1:26; 1 Kráľ 9:13, 20:32 - v týchto veršoch výraz "bratia" tu nemusí znamenať (pokrvnú líniu), podobne ako výraz "priateľ".
2 Kráľ 10:13-14 - Kráľových Achaziašových 42 "bratov" bolo skutočne 42 jeho príbuzných.
1 Kron 23:21-22 - Eleazárové dcéry si vzali svojich "bratov", ktorí boli v skutočnosti ich bratancami.
Neh 4:14; 5:1,5,8,10,14 - tu sú ďalšie prípady "bratov" vo význame "bratrancov" a "príbuzných."
Tob 5:11 - Tobit prosí Azariáša, aby sa stotožnil s ním a jeho ľudom, ale stále ho nazýva "bratom."
Amos 1: 9 - bratstvo tiež môže znamenať spojenca (kde nie je žiadna pokrvná línia).
Ex 13:2,12 - Ježiš je niekedy pomenovaný ako "prvorodený" syn Márie. Ale "prvorodený" je bežným židovským výrazom znamenajúcim prvé dieťa, ktoré otvorilo matkino lono. Nemá to nič spoločné s matkou, ktorá ma v budúcnosti ďalšie deti.
Ex 34:20 - podľa Mojžišovho zákona, "prvorodený" syn musel byt zasvätený. Status "Prvorodeného" nepožaduje "druhorodeného".
Ez 44:2 - Ezechiel prorokuje, že žiadny človek nemôže prejsť cez tú bránu, ktorou Pán vstúpil na tento svet. Toto je proroctvo Máriinho nepretržitého panenstva. Mária zostala pannou pred, počas a po narodení Ježiša.
Jn 19:25 - nasledovné verše dokazujú, že Jakub a Jozef sú Ježišovi bratanci a nie bratia: Mária, manželka Kleofasova bola sestrou Panny Márie.
Mt 27:61, 28:1 - Matúš sa dokonca zmieňuje o Márii, manželke Kleofasovej ako o " tej inej Márii."
Mt 27:56; Mk 15:47 - Mária, manželka Kleofasova je matkou Jakuba a Jozefa.
Mk 6:3 - Jakub a Jozef sú nazvaní Ježišovi "bratia". Takto Jakub a Jozef sú v skutočnosti Ježišovi bratanci.
Slovo adelphoi sa v tom čase používalo na vyjadrenie aj brata aj bratranca. Preto to svätopisec nerozlišuje
Jakub a Jozef, „Ježišovi bratia“ (Matúš 13:55), sú synovia istej Márie, ktorá sprevádzala Ježiša a zreteľne sa označuje ako „iná Mária“ (Matúš 28:1) Ide o Ježišových blízkych príbuzných podľa známeho vyjadrovania Starého zákona
Kto chce Bibliu správne vysvetľovať, by mal brať ohľad jednak na súvislosť a ostatné verše a jednak na význam slov. Bez toho sa nemožno zaobísť. Ako som povedal pojem „brat“ má široký význam zvlášť v starej gréčtine kde sa nebral ohľad na rozdiel medzi bratom a bratrancom.
„Ježíš jí řekl: "Nedotýkej se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Ale jdi k mým bratrům a řekni jim...“ (Jn 20:17)
Ku komu vlastne Mária Magdaléna šla?
„Marie Magdaléna pak přišla a oznámila učedníkům, že viděla Pána a že jí řekl tyto věci.“ (Jn 20:18)
Keď Ježiš povedal „bratom“, myslel na učeníkov, a nie pokrvných bratov.
Podobne Ján 7:5 sa môže týkať bratancov, a nie pokrvných bratov.
„Není to snad ten tesař, syn Marie a bratr Jakuba, Jozese, Judy a Šimona? A nejsou snad jeho sestry tady s námi?“
„Sestra“ (adelphe) = sestra, blízka príbuzná, sesternica, podľa slovníkov.
Takže slovníková definícia nám pre svoj široký rozsah nepomôže rozhodnúť sa pre pokrvné sestry. No prvá časť verša nám to objasní lepšie, a to z toho dôvodu, že Jakub, Jozes, Júda a (možno aj Šimon) boli synmi Alfea/Kleofáša, a teda nemohli byť Ježišovými pokrvnými bratmi, čo vrhá jasné svetlo aj na „jeho sestry“.
Odôvodnenie:
„Byly tam také ženy, které přihlížely zpovzdálí; mezi nimi i Marie Magdaléna a Marie, matka Jozese a Jakuba Menšího, a Salome.“ (Mk 15:40)
„Byla mezi nimi Marie Magdaléna a Marie, matka Jakuba a Jozese, a matka Zebedeových synů.“ (Mt 27:56)
„U Ježíšova kříže však stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdaléna.“ (Jn 19:25)
„Jakub Zebedeův a jeho bratr Jan.“ (Mt 10:2)
„...Jakub Alfeův a Lebeus příjmením Tadeáš.“ (Mt 10:3)
„...Jakub Alfeův a Šimon Zélótes a Juda Jakubův.“ (Sk 1:13)
Pri kríži sú menované iba Mária, Ježišova matka, Mária Magdaléna, Mária Kleofášova/Alfea a Salome (t.j. matka Zebedjovych synov).
V Jánovi 19:25 sa spomína „sestra jeho matky“, čo môže byť buď vzápätí menovaná Mária Kleofášova alebo Salome („sestra“ tu ale zasa nemusí znamenať pokrvnú sestru). Ja predpokladám, že „sestra“ Ježišovej matky je Mária Kleofášova.
Z uvedených pasáží vidíme, že máme inú Máriu, ktorá bola ženou Kleofáša (Alfea) a matkou troch Ježišových „bratov“ – Jakuba (Menšieho), Jozesa a Júdu. To jasne ukazuje, že Mária, Ježišova matka, nebola matkou Jakuba, Jozesa a Júdu z Marka 6:3.
Ten istý Júda vo svojom liste 1:1 píše, že je Jakubovým bratom (Jakuba Menšieho).
GENEALÓGIA
–-Zebedej - Mt 4:21, Mk 1:19, Mk 3:17
+>-splodil - Jakuba a Jána
–-Salome - Mt 27:56, Mk 15:40
–-Kleofáš (Alfeus) - Mt 10:2-3, Jn 19:25, Sk1:13
+>-splodil - Jakuba (menšieho), Jozesa a Júdu
–-Mária, ďalšia Mária - Mt 27:56, 61, 28:1, Jn 19:25
„Žádného jiného z apoštolů jsem však neviděl, kromě Jakuba, Pánova bratra.“ (Gal 1:19)
a) Slovo brat je zase ono široké „adelphos“.
b) V Biblii sa uvádzajú iba dvaja apoštoli menom Jakub:
- Jakub, syn Zebedejov a brat Jánov (Mt 4:21)
- Jakub, syn Alfeov a brat Júdov (Mt 10:3, Sk 1:13)
Zo Skutkov zisťujeme, že Jakub Zebedejov už bol zabitý Herodesom (Sk 12:2), a teda jediným záverom je, že Jakub opísaný ako „Pánov brat“ je Jakub Menší, syn Alfea a Márie. Toto objasňuje aj Jána 19:25 a otázku, kto je „sestra jeho [Ježišovej] matky“, totiž Mária Alfeova/Kleofášova. Keďže dve sestry s menom Mária sú v jednej rodine vylúčené, Mária Kleofášova bola Máriinou sesternicou alebo švagrovou (t.j. Jozefovou sestrou) a Ježiš tak bol s Jakubom Menším buď prabratanec alebo bratanec. Keď už je teda jasné, že apoštol Jakub Menší, syn Alfeov, t.j. Kleofášov, nebol Ježišov pokrvný brat, ale spolu s Júdom a Jozesom boli jeho bratancami, ešte viac do popredia vystupuje dôkaz, že Mária nemala viac detí.
" ked si Jezisovi bratia a sestry zalozili rodiny a nehovoriac, ze si mysleli, ze je blazon, tak radsej dal, aby sa navzajom o seba postarali jeho matka a jeho najoblubenejsi ucenik.. ktory bol pod krizom.." Podľa tvojho argumentu, aj ak by sme predpokladali, že Jakub opísaný ako „Pánov brat“ je skutočným pokrvným bratom Ježiša, čo ale bolo vyvrátené vyššie, musela by sa naskytnúť otázka prečo Ježiš nezveril svojmu "bratovi", ktorý v neho veril svoju a teda aj jeho matku? Ale namiesto toho svoju matku dáva Jánovi.
Jakub Alfeov = syn Alfeov a Mária Kleopasova = žena Alfeova, preto Jakub Alfeov (syn Alfea) = Jakub Menší (syn Márie Kleopasovej).
Apoštol Jakub Menší bol Pánovým „bratom“ preto, lebo „sestra“ (buď pokrvná, ale skôr švagriná) jeho matky bola Jakubovou matkou. Tak boli vlastne bratancami.
DEFINITÍVNE platí, že Ježišovi bratia (a sestry) z Mt 13:55 a Mk 6:3 NIE SÚ jeho pokrvnými súrodencami, lebo jeden z nich, Jakub, je inde označený za „Pánovho brata“ a za apoštola, čím je jasné, že tento apoštol ako syn Alfeov nie je synom Ježišovej matky. Slovo „bratia“ z Mt 13:55 a Mk 6:3 nemôže mať význam „pokrvní bratia“, lebo ním nie je prvý menovaný „brat“ zo štyroch (Jakub Alfeov). Je samozrejme absolútne nemysliteľné, aby bol Jakub Ježišovým bratancom a ostatní traja už pokrvnými bratmi áno. Navyše, za „Pánovho brata“ je označovaný IBA jeho bratanec Jakub Alfeov.
Takže, katolícka náuka, že Mária nemala okrem Ježiša ďalšie deti, je absolútne biblická a pravdivá.
Podľa Marka 6:3 bol Ježišovým bratom Jozes. Jozes je forma mena Jozef, tak ako je Judáš pre Júdu. Napríklad forma „Jozef“ u Mk 6:3 sa nachádza v kódexoch alef, Vaticanus, D, Theta, 33, 700, minuskule 892 a sýrskom a bohírskom rukopise.
Ak sú tieto dve mená rovnocenné, potom do hry vstupuje ďalší faktor. V hebrejskej kultúre je zriedkavé, aby otec (tesár Jozef) pomenoval svojho syna po sebe. V Biblii niet príkladu pre takúto kombináciu.
Z toho plynie, že Jozes nemohol byť Ježišovým pokrvným bratom a tým pádom to neboli ani zvyšní traja z Mk 6:3.
B.
„Vari to nie je tesár, (člen) syn (člen) Márie a brat Jakuba a Jozesa, Júdu a Šimona.“ (Mk 6:3)
Pred slovom „brat“ nie je člen, pred slovom „syn“ áno. To naznačuje, že vzťah medzi Ježišom a Máriou je precíznejší než medzi Ježišom a jeho bratmi.
Doslova: „ten syn tej Márie a príbuzný Jakuba a Jozesa a Júdu a Šimona [žiadne členy pred týmito menami].“
Členy u „syna“ a „Márie“ dávajú jemný dôraz na tieto dve podstatné mená a poukazujú na to, že spojenie medzi nimi je osobité.
O Ježišovi sa hovorí, že je adelphos ostatných. H.W.Smyth v Greek Grammar (Harvard Univ.Press, 1956) hovorí: „Names of relationship omit the article; but the article is needed when a definite individual is spoken of.“ Tu ale niet nijakej precíznosti. Keby bol býval Ježiš pokrvným bratom tých štyroch, Marek by napísal ho adelphos; bez členu to je nešpecifické a nevýlučné – Ježiš je príbuzný, je príbuzný ako jeden z mnohých, tých štyroch.
C.
Izraelskí muži po dosiahnutí 13 rokov sa stávali „synmi zákona“ a museli 3-krát za rok vykonať obrad v Chráme (Ex 23:14-16).
V Luk 2:41 je zmienka o prvom sviatku, o Pasche. Od Márie sa ako od ženy nežiadalo uskutočniť tento výlet (por. Ex 23:17, Dt 16:16). Ani ona ani žiadne z jej údajných detí nemuseli ísť, pretože všetky by mali menej ako 13.
„Jeho rodičia chodievali každý rok do Jeruzalema na veľkonočné sviatky. Keď mal dvanásť rokov, tiež išli, ako bývalo na sviatky zvykom. A keď sa dni slávností skončili a oni sa vracali domov, zostal chlapec Ježiš v Jeruzaleme, čo jeho rodičia nezbadali. Nazdávali sa, že je v sprievode. Prešli deň cesty a hľadali ho medzi príbuznými a známymi. No nenašli. Vrátili sa teda do Jeruzalema a tam ho hľadali. Po troch dňoch ho našli v chráme. Sedel medzi učiteľmi, počúval ich a kládol im otázky.“ (Luk 2:41-46)
1.
Z Máriinej strany išlo len o zvyk. Kým pre Jozefa to bola jeho povinnosť, od Márie sa to ani len neočakávalo. Vo svetle tohto, ako je pravdepodobné, že cestovala takú dlhú vzdialenosť (asi 115 km) s dvomi, tromi, štyrmi či šiestimi deťmi, pričom všetky mali pod 13 rokov? Navyše, Písmo hovorí, že Jozef a Mária z Nazaretu do Jeruzalema cestovali každý rok (v.41). To by zahŕňalo roky, keď bola tehotná alebo bola tesne po pôrode.
2.
V prípade, keď sa Ježiš stratil v Chráme, by mali jeho rodičia veľmi ťažkú úlohu, keby mali so sebou svoje deti. Celá cesta – z Nazaretu do Jeruzalema a späť (4+4), pobyt (7), cesta domov a znovu do Jeruzalema (1+1) a hľadanie (3) Ježiša by dokopy zabrali asi 20 dní.
3.
Ďalej, v raných Ježišových rokoch sa nikdy nespomínajú jeho údajní bratia alebo sestry. Vždy, keď sa spomína Svätá Rodina, sú to len tri osoby: Ježiš, Mária a Jozef.
4.
Celá tá udalosť nepoukazuje na prítomnosť ďalších súrodencov. Ježiš by bol býval zodpovedný za dozor nad svojimi mladšími súrodencami a tak by bol býval nedbalý svojich povinností ako starší brat. Jeho absencia by tiež pútala pozornosť jeho ďalších súrodencov, keďže by pravdepodobne cestovali v karaváne spolu.
5.
Ak sa držíme iba Biblie, potom je faktom, že tá je o Máriiných deťoch predtým, než Ježiš dosiahol 12 rokov, ticho. Ak teda chcete striktne ľpieť na Biblii, musíte povedať, že keďže Biblia nespomína údajné Máriine deti pred Ježišovými dvanástinami, museli sa narodiť po ceste do Jeruzalema. V tom prípade by bol Ježišov mladší brat asi o 13 rokov mladší.
6.
Podľa Marka 6:3 by mal mať Ježiš prinajmenej 4 bratov a 2 sestry. Keď začal verejne kázať, mal 30 rokov a mladší súrodenci by mali odhadom 17, 15, 14, 12, 10, 9 rokov. Na základe týchto faktov by boli bývali Ježišovi dospievajúci súrodenci natoľko od Ježiša mladší, že
a) je nepravdepodobné, aby ich židia spomínali nasledovným spôsobom: „Vari to nie je tesár, syn Márie a brat Jakuba a Jozesa, Júdu a Šimona? A nie sú tu s nami aj jeho sestry?“ (Mk 6:3)
b) boli by k svojmu staršiemu bratovi veľmi nezdvorilí:
“Jeho bratia mu povedali: „Odíď odtiaľto a choď do Judey, aby aj tvoji učeníci videli, aké skutky konáš! Veď nik nerobí nič v skrytosti, ak sa chce stať verejne známym. Keď robíš takéto veci, ukáž sa svetu!" Lebo ani jeho bratia v neho neverili.“ (Jn 7:3-5)
|
|
|
17
|
Mk v 6 kapitole čítame: "Vari to nie je tesárov syn? " Písmo nám na tomto mieste hovorí, že Ježiš je menovaný ako tesárov syn, čiže syn Jozefa. Pritom vieme, že to tak nie je. Ježiš sa narodil skrze Ducha Svätého. Písmo v tomto verši len poukazuje na mienku spoluobčanov, že Jozef je otec Ježiša. Ak by táto výpoveď mala teologickú hodnotu musela by sa dostať do rozporu s veršami Mt1,18 , Lk 1,26-38. Evanjeliá súčasne s týmto mylným názorom Ježišových spoluobčanov citujú týchto ľudí, keď menujú Jakuba, ktorý má brata Jozefa a vo vzťahu k Ježišovi ich aj ďalších, všetkých rovnako nazývajú Ježišovými bratmi.
"A nie sú tu s nami aj jeho sestry?" Z tohto môžeme usudzovať, že s nimi sa zdržiavali aj jeho "bratia", ktorí sú tam menovaní a ktorých poznajú. No nevieme či s nimi bol aj otec tých "bratov"-bratrancov. Preto môžu spomínať len Ježišových bratrancov a chceli poukázať na to, že ho poznajú. Toto potvrdzuje aj fakt s tými členmi „ten syn tej Márie a príbuzný Jakuba a Jozesa a Júdu a Šimona [žiadne členy pred týmito menami].“
"Alebo nestacilo by spomenut otca a matku? Spominat bratrancov, co je teda vzdialena rodina mi pride uz nadbytocne..." Môžeme predpokladať, že chceli umocniť fakt, že ho poznajú, pretože v tom čase bol Jozef pestún Ježiša už mŕtvy a jeho matka Mária chodila s Ježišom a nezdržiavala sa u nich. Taktiež musíme brať do úvahy dobový spôsob vyjadrovania.
"Preco sa nespomenul Jan krstitel? Bol najznamejsi z bratrancov.. ci uz tym, ze krstil ludi, alebo tym co mu spravil Herodes (teda skor Herodias a Salome) (samozrejme podla toho v akej casovej rovine sa to nachadza)." Tu taktiež musíme vychádzať z toho, že Mk 6,3 je len výpoveď Ježišových spoluobčanov. Preto nepredpokladám, že by títo občania vedeli, že Ján Krstiteľ je bratrancom Ježišovým. Ba čo viac "Aj Alžbeta, tvoja príbuzná, počala syna v starobe. Už je v šiestom mesiaci. A hovorili o nej, že je neplodná(...) V tých dňoch sa Mária vydala na cestu a ponáhľala sa do istého judejského mesta v hornatom kraji." Preto je oprávnené predpokladať, že Ježiš a Ján Krstiteľ nevyrastali spolu, a že ho Ježišovi spoluobčania nepoznali, preto nemohli o ňom povedať "že je s nimi". Taktiež v tom čase môžeme predpokladať, že Ján už vykonával svoju službu alebo, že bol už mŕtvy.
"Ono problem je, ze to adolphos krutis ako sa ti hodi, v pripade Jakuba a Jana Zebedejovych su to bratia ale v pripade Jezisa to uz musia byt bratranci.." Ako som napísal to slovo má široký význam, preto musíme vychádzať z rôznych kontextov sv.písme a na základe nich posudzovať bratský alebo bratranecký vzťah. Lenže u Jakuba a Jána Zebedejových je jasne napísané, že sú vlastný bratia, pretože majú spoločného otca. " Ako šiel odtiaľ ďalej, videl iných dvoch bratov, Jakuba Zebedejovho a jeho brata Jána, ako na lodi so svojím otcom Zebedejom opravujú siete, aj ich povolal." Spolu so svojím otcom opravujú siete. A vo sv.písme tiež čítame, že pod krížom bola aj "matka Zebedeových synov". Preto nie je pochýb o tom, že Jakub a Ján sú vlastnými bratmi.
"A o tom, za kym isiel Jezis - za svojimi bratmi, som ti povedal, nemusia to byt pokrvni bratia, ale spiritualni" Ten text som uviedol preto, aby som ti ukázal, že treba rozlišovať z kontextu.
„Jakub Zebedeův a jeho bratr Jan.“ (Mt 10:2)
„...Jakub Alfeův a Lebeus příjmením Tadeáš.“ (Mt 10:3)"
"Ty si robis srandu 🙂 nehovoriac, ze si to vytrhol z kontextu" Týmto som ti chcel ukázať, že sú len dvaja apoštoli Jakubovia. Jakub Zebedeov a Jakub Alfeov nazývaný aj menší. Lenže vieme, že Júda je brat Jakuba Alfea. Pretože Júda vo svojom liste 1:1 píše, že je Jakubovým bratom (Jakuba Menšieho). A taktiež vieme, že pod Krížom stále Mária Alfeova/ Kleopasova, matka Jakuba a Jozesa-Jozefa a teda matka aj Júdu. V Sk 1:13 je síce Júda nazvaný ako Jakubov "Juda Jakubov.“ (Sk 1:13)" Ale Lukáš Júdu identifikoval pomocou jeho brata Jakuba, ktorý bol známejší ako ich otec Alfeus.
V Markovi 16:1 sa píše o „Márii Jakubovej“, t.j. Marek takisto porušil pravidlo nazývať ženu po mužovi (viď Jn 19:25: „Mária Kleopasova“) a stotožnil Máriu s Jakubom, jej synom.
Ak môže platiť, že „Mária Jakubova“ = Mária, matka Jakubova, potom môže platiť aj to, že „Júda Jakubov“ = Júda, brat Jakubov. To potvrdzuje aj fakt, že Júda vo svojom liste nazýva Jakuba svojím bratom.
Asi si prehliadol Gal 1:19. „Žádného jiného z apoštolů jsem však neviděl, kromě Jakuba, Pánova bratra.“ Lenže vyššie je napísané, že sú len dvaja apoštoli Jakubovia. Zo Skutkov zisťujeme, že Jakub Zebedejov už bol zabitý Herodesom (Sk 12:2), a teda jediným záverom je, že Jakub opísaný ako „Pánov brat“ je Jakub Menší, syn Alfea a Márie. Toto objasňuje aj Jána 19:25 a otázku, kto je „sestra jeho [Ježišovej] matky“, totiž Mária Alfeova/Kleofášova. Keďže dve sestry s menom Mária sú v jednej rodine vylúčené, Mária Kleofášova bola Máriinou sesternicou alebo švagrovou (t.j. Jozefovou sestrou) a Ježiš tak bol s Jakubom Menším buď prabratanec alebo bratanec. Ak by platilo tvoje, že Jakub Alfeov apoštol nie je ten Jakub V Mk 6:3 prečo by bol nazvaný ako Pánov brat? Čiže je jasne dokázané že Jakub, Jozes a Júda, ktorí sú bratia niesu pokrvnými bratmi Ježiša.
"Ano jeho aspostoli (menovci jeho bratov)" Tento argument už bol vyvrátený.
"Chces povedat, ze ti "bratranci" ktori mali Jezisa za blazna sa stali Jezisovymi apostolmi."
"Veď nik nerobí nič v skrytosti, ak sa chce stať verejne známym. Keď robíš takéto veci, ukáž sa svetu!" Môžme povedať, že oni už boli jeho učeníkmi. Ježišovi „bratia“ s ním chodili od začiatku, boli na svadbe v Káne prítomní prvému zázraku a potom s ním išli do Kafarnauma (Jn 2:12). Aj jeho "bratia" videli prvý veľký zázrak kde „zjavil svoju slávu“ (2:11).
Niektorí tvrdia, že Ježišovi bratia nevideli jeho skutky podľa tohto „Ak činíš takéto veci, ukáž sa svetu." Argumentujú tým, že je tam použité slovo "ak". To môže naznačovať, že jeho skutky nevideli. Opak je pravdou, lebo na svadbe v Káne Ján najprv hovorí, že na onú svadbu boli pozvaní aj Ježišovi učeníci (2:2) a potom spomína učeníkov spolu s „jeho bratmi“ (2:12). Čiže medzi jeho učeníkov patrili aj jeho "bratia". Prečo ale potom slová „ani jeho bratia v neho totiž neverili“ . Môžme predpokladať, že jeho "bratia" mali tiež mylnú predstavu o Mesiášovi ako zvyšok židov. Preto radili Ježišovi aby sa ukázal svetu, aby sa stal kráľom a oslobodil židov.
"Izraelskí muži po dosiahnutí 13 rokov sa stávali „synmi zákona“ a museli 3-krát za rok vykonať obrad v Chráme (Ex 23:14-16).
V Luk 2:41 je zmienka o prvom sviatku, o Pasche. Od Márie sa ako od ženy nežiadalo uskutočniť tento výlet (por. Ex 23:17, Dt 16:16). Ani ona ani žiadne z jej údajných detí nemuseli ísť, pretože všetky by mali menej ako 13." Táto povinnosť bola uložená len pre Jozefa no ďalej čítame : „Jeho rodičia chodievali každý rok do Jeruzalem." Čiže do Jeruzalema chodila aj Panna Mária spolu so sv. Jozefom. Prečo by ale Panna Mária chodila každý rok do Jeruzalema, keď to nemala za povinnosť a ešte k tomu v čase, ak by mala tesne pred pôrodom alebo po pôrode? Absolvovala by takú namáhavú cestu? Odpoveď znie nie. Ďalej, v raných Ježišových rokoch sa nikdy nespomínajú jeho údajní bratia alebo sestry. Vždy, keď sa spomína Svätá Rodina, sú to len tri osoby: Ježiš, Mária a Jozef. Prečo by to vtedy nebolo potrebné a neskôr áno. A taktiež by bolo veľmi nepravdepodobné, že by evanjelista nespomenul Ježišových súrodencov počas toho ako bol stratený v Jeruzaleme. V skutočnosti by mal on za nich zodpovednosť ako starší brat. Taktiež platí, že jeho absencia by tiež pútala pozornosť jeho ďalších súrodencov, keďže by pravdepodobne cestovali v karaváne spolu. Ak teda nemal súrodencov pred tým ako sa stratil v Jeruzaleme tak by bol rozdiel medzi ním a jeho ďalšími súrodencami 13 rokov. Preto tie roky 30-13=17. Tie ďalšie roky nie sú podstatné 15, 14, 12, 10 ,9 to môžeme iba odhadovať. Ak by boli jeho súrodenci v takomto veku židia by ich pravdepodobne nespomenuli v Mk 6:3 ešte k tomu tak že "nie sú s nami" A taktiež by bolo neprípustné aby 17 ročný brat hovoril 30 ročnému aby išiel niečo urobiť.
ako bolo preukázané Ježišov "brat" v Mk 6:3 je v skutočnosti Jakub Alfeov/Kleopasov a teda bratranec Ježiša. Bolo by absolútne neprípustné aby židia najskôr menovali jeho bratrancov (Jakuba, Jozesa, Júdu a predpokladá sa, že aj Šimon bol ich brat - apoštol Šimon Zelóta) a potom jeho bratov. Čiže Mk 6:3 vo svetle ostatných veršov nedokazuje, že Ježiš mal bratov práve naopak. Tak isto to nedokazuje ani Mk. 3:31–35.
"Lk 2, 41 Jeho rodičia chodievali KAŽDÝ ROK do Jeruzalema na veľkonočné sviatky.
Takze chodili tam KAZDY ROK..
Ked mal 12 rokov, tak ako bolo na sviatky zvykom... takze NIE PRETOZE MAL 12 rokov, ale pretoze TAK BOLO NA SVIATKY ZVYKOM" Lenže ak tam chodili každý rok musíme predpokladať, že Mária v tom čase ako išli do Jeruzalema mala pred pôrodom alebo tesne po pôrode. Preto je logické sa pýtať, či by absolvovala takú namáhavú cestu v takom stave? Ja si myslím, že nie.
"Stale beries, ze ak by mal Jezis bratov tak nemohol mat bratrancov.." Ja vychádzam z toho, že nemal bratov. Pretože prečo by boli menovaní jeho bratranci v Mk 6:3 keď mal bratov. A to, že Jakub, Jozes, Júda sú jeho bratrancami je dokázané. Takže neviem v akej súvislosti by som mal vidieť jeho bratrancov?
""V skutočnosti by mal on za nich zodpovednosť ako starší brat. Taktiež platí, že jeho absencia by tiež pútala pozornosť jeho ďalších súrodencov, keďže by pravdepodobne cestovali v karaváne spolu." >> Ked jeho absencia neuputala matku alebo otcima, tak urcite by uputala bratov"
Práve toto poukazuje na to, že s nimi nemohli ísť jeho "bratia". Pretože ak by boli jeho "bratia" s rodičmi istotne by sa zaujímali o to, kde je ich starší brat nehovoriac, že by sa o to zaujímal aj Jozef a Mária. Môžme taktiež pripustiť, že jeho "bratia" necestovali s ich "rodičmi" ale s príbuznými. V takom prípade by sa istotne zaujímali "bratia" a možno aj ich príbuzní kde je ich starší brat keď s nimi necestuje. Lenže vieme, že Ježiš a Mária prešli deň cesty, a že ho hľadali medzi príbuznými. Ak by sa vracali do Jeruzalema nestálo by to evanjelistovi ani za to, že by upozornil kde sa práve nachádzali Ježišovi "bratia" keď ho Ježiš a Mária hľadali?
Ja si myslím, že je viac než jasné, že Ježiš nemal ďalších súrodencov.
|
|
|
19
|
|
17. Astax1 07.10.2016, 22:55
Mk v 6 kapitole čítame: "Vari to nie je tesárov syn? " Písmo nám na tomto mieste hovorí, že Ježiš je menovaný ako tesárov syn, čiže syn Jozefa. Pritom vieme, že to tak nie je. Ježiš sa narodil skrze Ducha Svätého. Písmo v tomto verši len poukazuje na mienku spoluobčanov, že Jozef je otec Ježiša. Ak by táto výpoveď mala teologickú hodnotu musela by sa dostať do rozporu s veršami Mt1,18 , Lk 1,26-38. Evanjeliá súčasne s týmto mylným názorom Ježišových spoluobčanov citujú týchto ľudí, keď menujú Ja...
▲
07.10.2016, 23:04
|
Načo to sem posielaš? Čítal som to neboj už minule
No kedže tak ovládaš starogréčtinu tak by si mal vedieť bola milosti plná, a nájdi mi jej nepoškvrnené počatie, nájdi mi v písme kde je bezhriešna.
Jediný,kto bol plný milosti a pravdy,bol Pán Ježiš / gr.orig. pleres charistos /
Panna Mária bola obdarená milosťou / kecharitomene /.
Takže Astax 1 ty ako znalec gréčtiny by si mal o tom vedieť.
|
|
|
18
|
A prosím odpovedz mi na moju otázku.
"Čo si ako od toho sľubuješ?
Ak teda nestojíš o to, aby si si prečítal tie argumenty v danej téme načo to tu píšeš znova? Seriózne mi odpovedz na čo si myslíš, že je to dobré? Aby si presvedčil samého seba?"
Poviem ti ja sa považujem v celku za kľudného človeka ale toto mi už pomaly začína dvíhať tlak. Preto sa lúčim, možno sa "uvidíme" o týždeň.
|
|
|
20
|
|
18. Astax1 07.10.2016, 22:58
A prosím odpovedz mi na moju otázku.
"Čo si ako od toho sľubuješ?
Ak teda nestojíš o to, aby si si prečítal tie argumenty v danej téme načo to tu píšeš znova? Seriózne mi odpovedz na čo si myslíš, že je to dobré? Aby si presvedčil samého seba?"
Poviem ti ja sa považujem v celku za kľudného človeka ale toto mi už pomaly začína dvíhať tlak. Preto sa lúčim, možno sa "uvidíme" o týždeň.
▲
07.10.2016, 23:04
|
uvidíme o týždeň? prečo o týždeň?
|
|
|
21
|
|
20. 07.10.2016, 23:04
uvidíme o týždeň? prečo o týždeň?
▲
07.10.2016, 23:07
|
Lebo sem zrejme neplánuje prísť skôr...
|
|
|
22
|
Astax 1 jedna otázka
Kol 4,10 Pozdravuje vás môj spoluväzeň Aristarchus aj Barnabášov bratanec Marek - už ste o ňom dostali pokyny; prijmite ho, ak príde k vám, -
Zaujimavé, že v liste kološanom exádelfos- bratranec po grécky je 😉
|
|
|
23
|
Priete sa tu o slová ktoré nemajú žiadny význam, lebo nijako nemenia obsah Evanjelia. Ježiš kristus zostane tým istým Ježišom kristom, bez ohladu na to či mal alebo nemal súrodencov.
|
|
|
24
|
|
23. 07.10.2016, 23:23
Priete sa tu o slová ktoré nemajú žiadny význam, lebo nijako nemenia obsah Evanjelia. Ježiš kristus zostane tým istým Ježišom kristom, bez ohladu na to či mal alebo nemal súrodencov.
▲
07.10.2016, 23:32
|
Teraz som si to celé prečítal. No Astax 1 v tomto budeš máš pravdu čo sa týka Ježišových bratov. V tomto s tebou už súhlasím.
Ludwig veď jasne.
|
|
|
25
|
|
24. 07.10.2016, 23:32
Teraz som si to celé prečítal. No Astax 1 v tomto budeš máš pravdu čo sa týka Ježišových bratov. V tomto s tebou už súhlasím.
Ludwig veď jasne.
▲
07.10.2016, 23:35
|
Ja nie som vo všetkom neomylný a keď zistím že nemám pravdu tak si ju priznám.
Neomylný je len Boh.
|
|
|
26
|
No čo sa týka ostatných vecí, základných vecí čo sa týka učenia katechizmu ktoré odporuje písmu a Máriinymi zjaveniami ktoré odporujú písmu, vyvyšovaním a uctievaním Márie ktoré odporujú písmu, vašimi tradíciami ktoré odporuju písmu, vašim modlárstvom, ktoré odporuje písmu, vašimi pridanými apokryfnými knihami a deuterokanonickými knihami ktoré odporujú písmu, to čo sa narobila zlého RKC, to čo sa deje v Assisi a čo stvárajú vaši pápeži ktorí odporujú písmu a vašimi dogmami ktoré odporujú písmu tak okato že to priam až nie je možné, tak s tým súhlasiť nikdy nebudem.
|
|
|
27
|
A zabudol som dopísať vaším nepochopením spásy a Kristovej obety.
|
|
|
28
|
|
27. 08.10.2016, 00:04
A zabudol som dopísať vaším nepochopením spásy a Kristovej obety.
▲
08.10.2016, 00:06
|
No súhlasím s tým, že Ježiš nemal bratov a sestry. To je asi jediné v čom si ma ty presvedčil že máš pravdu.
|
|
|
29
|
Tak ako napísal Ludwig nič nemení na podstate všetkého to či Ježiš mal bratov, alebo nemal. To je nepodstatná vec.
|
|
|
30
|
A čo sa týka pápežov. Tak oni za 1 nie su neomylní a za 2 ich určite nevedie Duch Svätý.Keď zvážime, že 29 pápežov bolo nechutne skorumpovaných a nemorálnych, a hlavne nekresťanských (pápežovia sa
dopustili násilia, cudzoložstva, smilstva, incestu, vraždy, politických vrážd, krádeží, podplácania, podvodov a kúpili si
pápežstvo za peniaze.) tak to samo o sebe svedčí o ich neomylnosti a čistote. Niektorí pápežovia si vzájomne protirečili vo
svojich vierovyznaniach (Sixtus V. odporúčal čítanie Biblie, Pius VII. ho zakázal a pod.). Niektorí pápežovia prehlasovali
veci, ktoré protirečili Božej vôli (Mikuláš V. súhlasil s napadnutím Afričanov a ich zotročením? Clement IV. považoval čítanie
Biblie za nesprávne? Lev VII. odsúdil akúkoľvek náboženskú slobodu, biblické spoločnosti a preklady? Lev VIII. prehlásil
letničných za "nepriateľov s kresťanským menom"...) ?
V 14. stor. došlo k situácii, kde existovali vedľa seba dvaja pápeži (jeden v Ríme a druhý v juhofrancúzskom Avignone).
Kostnický koncil, nám toľko známy odsúdením Jána Husa v r. 1415, bol zvolaný práve za účelom skončenia tohoto
hrozného stavu. Preto zvolili nového pápeža, ale tí ďalší dvaja sa len tak nevzdali, a tak, na krátku dobu existovali súčasne
traja pápeži. ktorý bol ten správny zástupca jedného Ježiša, a ktorý halva cirkvi, či prostredník medzi Bohom a
človekom?!
Ďalej ani neuvádzam čo stvárajú dnešní pápeži, ktorí zapreli Krista v Assisi.
|
|
|
31
|
Základ pápežstva je v Mt 16:18: "A ja ti hovorím: Ty si Peter (grécky: "Petros" muž. rodu kameň [kus skaly]), a na tej
skale (grécky "petra" žen. rod skala) vystavím si cirkev a brány záhrobia ju nepremôžu". Hoci je medzi týmito dvoma
slovami (petros a petra) zvuková podobnosť, význam je úplne iný: Petros znamená malý kameň kus zo skaly, no petra
znamená veľká skala.
Myšlienka vybudovať cirkev na kameni je smiešna a zrejme to nemôže byť to, čo Kristus mienil.. Ježiš s tou skalou Petra
nestotožňuje, ale uvádza do protikladu. Ukazuje, aký malý je kameň Peter oproti veľkej skale, na ktorej má byť
vybudovaná cirkev. Zdravý rozum a aj písmo to potvrdzujú. Keby cirkev mala byť skutočne založená na apoštolovi
Petrovi, tak by bola tou najneistejšou a najnestálejšou stavbou na svete. ? V písme máme totiž celý rad textov o budovaní
cirkvi, základu a kameňoch a Písmo musíme vykladať Písmom: Mt 7:247, 1P 2:48, 1Kor 10:14? Pán Ježiš nehovoril, že
Peter bude základom cirkvi, ale že bude jedným z kameňov (Ef 2:20).
|
|
|
32
|
|
31. 08.10.2016, 00:29
Základ pápežstva je v Mt 16:18: "A ja ti hovorím: Ty si Peter (grécky: "Petros" muž. rodu kameň [kus skaly]), a na tej
skale (grécky "petra" žen. rod skala) vystavím si cirkev a brány záhrobia ju nepremôžu". Hoci je medzi týmito dvoma
slovami (petros a petra) zvuková podobnosť, význam je úplne iný: Petros znamená malý kameň kus zo skaly, no petra
znamená veľká skala.
Myšlienka vybudovať cirkev na kameni je smiešna a zrejme to nemôže byť to, čo Kristus mienil.. Ježiš s t...
▲
08.10.2016, 00:33
|
Známa je dogma o pápežskej neomylnosti, ktorá bola prijatá v 19. storočí. Tvrdí, že pápež je neomylný (nemôže sa
pomýliť), pokiaľ oficiálne vyhlasuje (ex cathedra), cirkevná učenie. Toto mu pripisuje jednu z Božích vlastností pápež ale
nie je Boh!
Pápež (z lat. Otec), nazývaný ako "Svätý Otec" alebo "jeho svätosť" je považovaný za hlavu cirkvi a prostredníka medzi
Bohom a človekom. Je mu tiež prisúdená moc nad dušami v očistci. Biblia na toto odpovedá jednoznačným nie: 1 Tim
2:5? Kol 1:18? Ef 1:2223? Mt 23:910.
Kolosenským 1:18 "a on (Ježiš) je hlavou tela, cirkvi, ktorý je počiatkom, prvorodeným z mŕtvych, aby on bol vo všetkom
prvý."
Efezským 1:22 "A všetko poddal pod jeho (Ježišove) nohy a jeho dal za hlavu nado všetko cirkvi, ktorá je jeho telom,
plnosťou toho, ktorý si naplňuje všetko vo všetkom."
|
|
|
33
|
|
32. 08.10.2016, 00:33
Známa je dogma o pápežskej neomylnosti, ktorá bola prijatá v 19. storočí. Tvrdí, že pápež je neomylný (nemôže sa
pomýliť), pokiaľ oficiálne vyhlasuje (ex cathedra), cirkevná učenie. Toto mu pripisuje jednu z Božích vlastností pápež ale
nie je Boh!
Pápež (z lat. Otec), nazývaný ako "Svätý Otec" alebo "jeho svätosť" je považovaný za hlavu cirkvi a prostredníka medzi
Bohom a človekom. Je mu tiež prisúdená moc nad dušami v očistci. Biblia na toto odpovedá jednoznačným nie: 1 Tim
...
▲
08.10.2016, 00:33
|
čo sa týka pápežov. Tak oni za 1 nie su neomylní a za 2 ich určite nevedie Duch Svätý.Keď zvážime, že 29 pápežov bolo nechutne skorumpovaných a nemorálnych, a hlavne nekresťanských (pápežovia sa
dopustili násilia, cudzoložstva, smilstva, incestu, vraždy, politických vrážd, krádeží, podplácania, podvodov a kúpili si
pápežstvo za peniaze.) tak to samo o sebe svedčí o ich neomylnosti a čistote. Niektorí pápežovia si vzájomne protirečili vo
svojich vierovyznaniach (Sixtus V. odporúčal čítanie Biblie, Pius VII. ho zakázal a pod.). Niektorí pápežovia prehlasovali
veci, ktoré protirečili Božej vôli (Mikuláš V. súhlasil s napadnutím Afričanov a ich zotročením? Clement IV. považoval čítanie
Biblie za nesprávne? Lev VII. odsúdil akúkoľvek náboženskú slobodu, biblické spoločnosti a preklady? Lev VIII. prehlásil
letničných za "nepriateľov s kresťanským menom"...) ?
V 14. stor. došlo k situácii, kde existovali vedľa seba dvaja pápeži (jeden v Ríme a druhý v juhofrancúzskom Avignone).
Kostnický koncil, nám toľko známy odsúdením Jána Husa v r. 1415, bol zvolaný práve za účelom skončenia tohoto
hrozného stavu. Preto zvolili nového pápeža, ale tí ďalší dvaja sa len tak nevzdali, a tak, na krátku dobu existovali súčasne
traja pápeži. ktorý bol ten správny zástupca jedného Ježiša, a ktorý halva cirkvi, či prostredník medzi Bohom a
človekom?!
Ďalej ani neuvádzam čo stvárajú dnešní pápeži, ktorí zapreli Krista v Assisi.
|
|
|
|
prevádzkuje diskusneforum.sk
kontaktuj správcu diskusného fóra
vytvoril dzI/O 2023 - 2024
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 1:45 )
veľkosť : 198 056 B
vygenerované za : 0.112 s
unikátne zobrazenia tém : 301 153
unikátne zobrazenia blogov : 3 177
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
|
možnosti :
hlavná stránka
nastavenia
blogy
todo
hľadanie :
blog dňa :
Satan, náš žalobca Mnoho ľudí si myslí, že Boh má úplnú moc nad svetom a pripisujú mu za vinu všetky katastrofy, tragické nehody, vojny a konflikty, choroby a iné trápenia. Títo ľudia nechápu, že v tomto svete je reálne aktívny - zničujúci satan, kt...
citát dňa :
To, že je niekto dospelý, nemusí hneď znamenať, že je aj rozumný.
|