hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Aký to má význam pre ľudstvo, či je Ježiš BOH, alebo nie je ?

príspevkov
18
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 4.3.2013 22:55 elemír
posledná zmena 6.3.2013 18:36
1
04.03.2013, 22:55
Máme štyroch evanjelistov a piaty Pavol k tomu. Traja evanjelisti Matúš, Marek a Lukáš majú spoločné, že Ježiš nie je Boh, je syn boží, mesiáš. Aj týchto troch by som ja osobne rozdelil na dve skupiny a to Marek a Matúš, ktorí sú stručnejší a vecnejší a tým praktickejší a pre mňa jasnejší. Lukáš, o ktorom som sa dozvedel, že bol pôvodom lekár, namaľoval obraz Matky božej , lebo istý čas vraj žil v jej blízkosti. O tom som jednoznačne presvedčený, pretože vypisuje detstvo Ježiša ako by ho počul z toho najdôveryhodnejšieho zdroja, teda od jeho matky. To sú detaily, ku ktorým sa ostatní evanjelisti nedostali. Z toho ja osobne aj predpokladám, že vekovo títo traja evanjelisti boli približne rovnako a Ján evanjelista by mohol byť každému z nich synom. Pod krížom odovzdáva Jána do opatery svojej matky, či to obaja naplnili v ďalšom živote, nie je jednoznačne stanovené, ale nie sú ani pochybnosti. Ján, ako chlapec, bol Ježišov miláčik do poslednej kosti. Za jeho života bol pod starostlivosťou priamo Petrovou. Tým sa aj dokazuje Ježišova spoľahlivosť na Petra. Možno preto Peter nechápal, keď sa ho Ježiš po sebe trikrát pýtal :Miluješ ma viacej ako títo? Peter sa otočil a pozrel na Jána a čo bude s týmto ? Aj pri umývaní nôh mali učeníci inú autoritu ako Peter, Peter sa s ním rozpráva, ako rovný s rovným, ako dobrí kamaráti a preto ho viac zaujíma, čo bude s Jánom ako reči o milujúcom vzťahu. Ján by podľa toho napísal evanjelium až na začiatku druhého storočia a vtedy mal nielen skúsenosti so života s Ježišom, ale aj skúsenosti so šírením prvých evanjelií a tým sa jednoznačne odlišuje od prvých troch evanjelistov. Ján píše svoje vlastné skúsenosti a pamäti na Ježiša zvlášť, čo sa týka posledných dní Ježiša a jeho umučenia. V tom mu ja doslova verím, ako napríklad Lukášovi o detstve Ježiša. Dlho si to pripravoval a teda chcel začať od piky, dokonca sa na začiatku pustil do pôvodu otca Ježiša Krista, ktorý teda tiež musel mať svojho otca, to už ale na mňa nepôsobí tak jednoznačne, aj keď predpokladám, že o tom tiež asi dlho debatoval s Ježišom a predpokladám, že tu mu Ježiš povedal niektoré veci, ktoré mu zároveň zakázal napísať a on akoby ten začiatok chcel naznačiť, že niečo veľké vie, ale nesmie povedať. Prví traja evanjelisti označujú Ježiša za mesiáša, syna božieho, božieho mesiáša a v Matúšovi :Mesiáš, syn živého Boha a to vždy ústami Petra apoštola takým spôsobom, akoby ústami Petra hovoril priamo jeho Otec, nezjavilo ti to telo a krv, ale môj otec, ktorý je na nebesiach.
Ján v prológu hovorí jasne o Ježišovi Kristovi a snaží sa dokázať jeho prítomnosť najprv Jánom Krstiteľom a potom samotným Bohom. Jednorodený boh, ktorý je v lone Otca, ten o ňom priniesol zvesť. Tu vlastne sa snaží Ján poukázať na to, že aj Otec jeho Otca, je jednorodený, teda Boh otec Ježiša Krista tiež ako Boh pochádza ako jednorodený syn svojho Boha Otca. Lenže píše tiež, ktorý je v lone Otca, čo si by mohlo byť, že ešte nie je počatý ??? Teda tu je niečo, čo nerozumiem ako napríklad nerozumiem vete, že : Bez neho nepovstalo nič z toho, čo povstalo. Že by to znamenalo, že sú len dve veci, a to tie, ktoré povstali a stoja a to teda jedine jeho zásluhou a druhé veci sú tie, čo nepovstali. Je tu ešte taká možnosť, že v prvom odseku prológu popisuje Ján pôvod jednorodeného boha, ktorý je v lone otca, ktorý o Ježišovi priniesol zvesť. V ďalšej kapitole označuje Ján Ježiša ako Baránka božieho a titul Boha nepoužíva.
Beriem to, že to sú veci pre lepšie pochopenie budúcich generácii, ktoré budú inteligentnejšie ako my, alebo samozrejme, že aj teraz pre inteligentnejších ľudí ako som ja a mne z prológu vychádza, že o Ježišovi svedčia dvaja a to Ján Krstiteľ a ten druhý, čo o ňom svedčí, je Jednorodený Boh, ktorý je v lone Otca. A teda ani z tohto nevychádza, že Ježiš je Boh. A dokonca, ak by sa aj tieto nejasné vyjadrenia použili na to, že Ján definoval Ježiša, ako Boha, aj tak je to stále 1 : 3, teda traja evanjelisti proti jednému, ale posledná veta je pre mňa dostatočne jasná: Boha nikto nikdy nevidel. Jednorodený Boh, ktorý je v lone Otca, ten o ňom priniesol zvesť, teda o Ježišovi, teda ani 1 : 3.
NO a nakoniec na priamu otázku židov, kto si, že sa vydávaš za Boha, Ježiš odpovedá: Som boží syn.
A preto, že evanjelium je božie, nemal by byť Ježiš Boh. A podľa mňa, ani nie je, lebo je veľa vecí, ktoré zle veríme. Napríklad: Otče náš, ktorý si na nebesiach,.... Koľkí veria týmto Ježišovým slovám a koľkí nie ? Koľkí sa modlia Ježišov Otčenáš s tým, že tvrdia, že Boh je všade tu na zemi a nie iba na nebesiach. Tak je to aj z celým evanjeliom. Niečo veríme a niečo nie ??? Evanjelium napísali predsa ľudia ako my, ako Ježiš a ak nebol boh, bol takmer ako my. Bol boží syn, ale božie zbrane na svoju ochranu bral do rúk len výnimočne, aby unikol davu, ak ešte neprišla jeho chvíľa. Ale predsa tu bola výnimka, medi nami a evanjelistami. Ježiš hovorí o svojich učeníkoch: Neradujte sa z toho, že sa vám poddávajú zlí duchovia a uzdravujete nemocných, ale radujte sa z toho, že vaše mená už sú zapísané v nebesiach. Teda evanjelisti ešte pred začiatkom písania evanjelií, boli zapísaní v nebi a bol tým vylúčený zlý duch v nich viac, ako v ktoromkoľvek človeku dodnes ! A to je ten boží pôvod evanjelia, písali ho ľudia, ktorých mená už boli v nebi a teda mali iný kontakt s nebom ako iní ľudia dodnes.
A ak by ešte niekto chcel vedieť úplne podrobne o Ježišovi Kristovi, nech si prečíta Pavlov list Hebrejom, alebo teda židom. Ak teda nie celý Pavol by mal byť súčasťou evanjelií, ako piate evanjelium, tak aspoň tento list židom by som tam ja osobne pripojil.
Ježiš pochádza z robotníckej rodiny a takisto si povoláva aj apoštolov z tohto prostredia, ale Pavol je z vyššej inteligencie a list židom je dielo, ktoré dodnes v ľudstve nemá obdoby. Na tú dobu novinársky štýl, ako hľadať argumenty a fakty a ako s nimi pedagogicky narábať a uviesť ich do praxe.
A aký to má význam, či je Ježiš boh, alebo nie ? Takmer žiadny, zbytočná hádka o ničom. Podstatné je, načo Ježiš prišiel a či prišiel v rovnošate generála, alebo admirála, je absolútne jedno.
A úplne nakoniec, Ježiš hovorí: pred tým, než bol tento svet, ja som bol. A teda dávno pred tým, než existoval tento náš maličký vesmírik veľký len niekoľko tisíc miliárd svetelných rokov, teda v čase pred nami nami nepredstaviteľnom, bol stanovený presne status jeho osobnosti nebeskými mocnosťami a my ľudia nemôžeme na tom nič zmeniť a ani sa netreba o to zaujímať, aby nám pre nepodstatnú vec neušla podstata veci.
none
2
04.03.2013, 23:09
Predtym nez tento svet bol, bol "JA SOM"...je to spatne pochopene a este spatnejsie prelozene.
none
3
04.03.2013, 23:27
Naopak je to veta, ktorá je mementom dnešnej vedy o skladbe hmoty a robí z veľkého tresku detský blábol.
none
4

3. elemír 04.03.2013, 23:27

Naopak je to veta, ktorá je mementom dnešnej vedy o skladbe hmoty a robí z veľkého tresku detský blábol.

04.03.2013, 23:44
Ty si vytretý?
Pojem JA som Je meno Boha.
none
5
05.03.2013, 03:27
Ján 1,3: „ Všetko povstalo skrze neho, a bez neho nepovstalo ani jedno z toho, čo povstalo.“, všetko povstalo skrze slovo a slovo = Ježiš Kristus ako stvoriteľ sveta.

O2:
Ján 1,18: „Boha nikto nikdy nevidel, ale jednorodený Syn, ktorý je v lone Otcovom, on nám vysvetlil.“ Všimni si, že tam nie je jednorodený Boh ale jednorodený Syn. Neviem v akom preklade si našiel jednorodený Boh. Pochybujem, že taký existuje. V lone Otcovom znamená, že Otec splodil / porodil Syna, že z neho vyšiel. Inde sa hovorí, že je jednorodený syn.

„o Ježišovi svedčia dvaja a to Ján Krstiteľ a ten druhý, čo o ňom svedčí, je Jednorodený Boh“, Žiadne dve osoby, žiadny druhá osoba nie je, lebo Jednorodený Boh = Jednorodený Syn, viď O2.

Boží syn nie je boh? Ja som syn človeka, takže som človek. Mačka má mladé a tiež sú to mačky. Takže ak je niekto syn boží, je Boh. To je jasne jak facka, viď O2, tam je ďalší dôkaz: „v lone Otcovom“.

No inak mám zvláštny pocit z tvojho dlhého príspevku. Pôsobí rozporuplne. Na jednej strane sa zdá, že dobre poznáš Písmo, ďaleko lepšie ako ja, no na druhej strane máš trochu hokej v základných otázkach a pojmoch.
none
6

5. milky945 05.03.2013, 03:27

Ján 1,3: „ Všetko povstalo skrze neho, a bez neho nepovstalo ani jedno z toho, čo povstalo.“, všetko povstalo skrze slovo a slovo = Ježiš Kristus ako stvoriteľ sveta.

O2:
Ján 1,18: „Boha nikto nikdy nevidel, ale jednorodený Syn, ktorý je v lone Otcovom, on nám vysvetlil.“ Všimni si, že tam nie je jednorodený Boh ale jednorodený Syn. Neviem v akom preklade si našiel jednorodený Boh. Pochybujem, že taký existuje. V lone Otcovom znamená, že Otec splodil / porodil Syna, že z neho vyši...

05.03.2013, 03:55
Jan 1,1 : V počiatku bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to Slovo bol Bôh.
Jan 1,14 : A on, to Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami, a hľadeli sme na jeho slávu, na slávu jako jednorodeného od Otca a bol plný milosti a pravdy.

V Jan 1,14 máš dôkaz, že to slovo = Kristus, jednorodený Syn Otca. Takže Ján 1,1 možno prerozprávať takto:

V počiatku bol Ježiš a Ježiš bol u Boha a ten Ježiš bol Boh.

Zopakujem poslednú vetu: Ježiš bol Boh.
none
13

5. milky945 05.03.2013, 03:27

Ján 1,3: „ Všetko povstalo skrze neho, a bez neho nepovstalo ani jedno z toho, čo povstalo.“, všetko povstalo skrze slovo a slovo = Ježiš Kristus ako stvoriteľ sveta.

O2:
Ján 1,18: „Boha nikto nikdy nevidel, ale jednorodený Syn, ktorý je v lone Otcovom, on nám vysvetlil.“ Všimni si, že tam nie je jednorodený Boh ale jednorodený Syn. Neviem v akom preklade si našiel jednorodený Boh. Pochybujem, že taký existuje. V lone Otcovom znamená, že Otec splodil / porodil Syna, že z neho vyši...

05.03.2013, 13:13
Ach áno, to sa dalo čakať. Jednorodený Boh vo verši 18 Ján 1 je katolícky preklad, ktorý má zrejme pôvod v dogme o Trojici. A v tej dogme sa priam núka hovoriť o Synovi ako o Bohu, hovoriť o Otcovi ako o Bohu a zamieňať tieto pojmy lárom fárom. Potom z toho vznikne guláš ako elimirovi. Ale o tom som mal vlastnú tému, nebudem to tu viac rozvádzať.
none
7
05.03.2013, 06:57
milky si mimo podstaty veci, ešte raz, čo je dôležitejšie, kto bol Ježiš, alebo načo tu bol ???? O tom je táto téma. Toto sú tie veci, ktoré nás ženú prteč od podstaty, bazírujeme na kravinách a podstata veci nám uniká.
V tom Jánovom prologu to tam vôbec nie je jedoznačne napísané, ale vy to tam chcete jednoznačne mať, tak si to tam nasili nappcháte, veď som písal, aj tak by to bolo iba 1 : 3. Traja evanjelisti v oveľa jasnejšej situácii a na oveľa bezprestrednejšie otázky odpovedajú jednoznačne ústami Petra apoštola, ktorými hovorí otec Ježiša Krista a tomu neveríte ?? Ale asi nie, lebo ak ste neuverili Ježišovi v prvej vete Otčenáša, ktorý sa modlíte denno denne, že Otec je na nebesiach a nioe tu, tak ako chcete uveriť, že Ježiš nie je Boh. Práve toto sú tie satanove deformácie a smeje sa nám do očí, aké kraviny smemu schopní zožrať a pri tom stačí sa trošku zastaviť a zamyslieť sa nad jednoduchosťou a nie sa zalietať ako chrbtový kôš do tajomnosti a vsúvať si debiliny medzi riadky, keď je všetko jednoznačne a jednoducho napísané.
Veď kde je Ježiš od Boha ? Sluha, ktorý prišiel umývať nohy obyčajným ľudom a ktorý ak chcel hlásať evanjelium ožranom, tak sa snimi opil, aby mu to potom židia otrieskali o halvu. Nemôže byť sluha väčší ako pán a ani posol väčší, ako ten. čo ho poslal.
Lenže jedna vec ma zarazila, že v akom preklade som našiel výraz Jednorodený Boh. mám nový zákon od Slovenskej liturgickej spoločnosti z roku 1992. Ale nech by boli preklady akékoľvek, nie je podstatné, kto a čo hovorí, ale čo je povedané. Ak by toto povedal pápež, uverili by ste, že nie je Boh ?? Ja neviem, kto ste vy, ja som nič, ale v prvom rade hľadím na to, čo je napísané a neposudzujem podľa vzoru niekoho, o ktorom si myslím, že je môj vzor, ako sa mám postaviť k vyslovenej myšlienke, rozmýšľajte sami. Podľa mňa je to jednoznačne, tu nie je o čom debatovať, ale ten druhú vždy dokáže u nás obrátiť rebríček hodnôt a potom sa každý v dobrej viere spoliehame na niečo iné a až na druhej strane sa uvidí, kto sa spoliehal správne.
Mne sa to stalo asi pred dvoma rokmi, keď mi bolo vnuknuté, že musím napísať, že Ježiš nie je Boh. Odskočil som od počítača a dva týždne som sa ho nedotlkol a dva týždne som chodil so slzami v očiach až som pomaličky prichádzal na to, že predsa toto je pravda a nie to, čo nie je jednoznačne napísané. A túto bolesť si musíš milky pretrpieť aj ty a každý, kto to nakoniec predsa len uverí. Iba že táto bolesť sa nikdy nesmie premeniť na nenávisť, zúrivosť, lebo to je bolesť Ježišova. Je to daň a vďaka za poznanie.
Nehľadajte už viac medzi riadkami a spoľahnite sa na jednoznačné vyjadrenie jeho Otca ústami Petra apoštola, že Ježiš je syn boží, mesiáš. A viete prečo neveríte, čo hovorí Otec Ježiša ústami Petra a hľadáte medzi riadkami ????
Koľko bolo Mariánskych zjavení a vždy bolo povedané, kto iný, ak nie panna Mária, ale iba vo fatime povedala, kto je a to jediné zjavenie cirkev neuznala. Napriek tomu, že blahorečila vizionárov tohoto zjaveniaa koľko je takýchto rozporov a prečo, komu to vic slúži nebu, alebo satanovi????
none
8
05.03.2013, 07:25
Z gulášu nikdy nebude hovädzia polievka. To nesúvislé táranie môžeš vysvetľovať ako chceš. Ako z toho stvoriť pravdu? To skôr už by som prijal ten nezmysel o stvorení Adama.
none
9
05.03.2013, 08:46
otázka:
Aký to má význam pre ľudstvo, či je Ježiš BOH, alebo nie je ?

taký, že cez Ježiša, Otca a ducha sv. = Boha, (už mám v tom guláš aj ja )...bolo ľudstvo mocnými vydierané, zastrašované a "znásilňované -metaforicky" /..a cez Boha dosahujú u veriacich ich slepú poslušnosť..oddanosť.
none
10

9. 05.03.2013, 08:46

otázka:
Aký to má význam pre ľudstvo, či je Ježiš BOH, alebo nie je ?

taký, že cez Ježiša, Otca a ducha sv. = Boha, (už mám v tom guláš aj ja )...bolo ľudstvo mocnými vydierané, zastrašované a "znásilňované -metaforicky" /..a cez Boha dosahujú u veriacich ich slepú poslušnosť..oddanosť.

05.03.2013, 08:56
Ónya - to je jediná teologická dialektika: Boh otec ,syn svätý a duch svätý. No vidíš a Hegel msl svoju idealistickú triádu a materialisti tvrdili , že je to tak , ale naopak. Najviac sa materialisti zhodli s kresťanmi: Prach si a v prach sa obrátiš. Teda materia - duša - matéria. Hegel : duch - matéria - duch. Už je to lepšie? Furt gulaš.
none
11

10. havran 05.03.2013, 08:56

Ónya - to je jediná teologická dialektika: Boh otec ,syn svätý a duch svätý. No vidíš a Hegel msl svoju idealistickú triádu a materialisti tvrdili , že je to tak , ale naopak. Najviac sa materialisti zhodli s kresťanmi: Prach si a v prach sa obrátiš. Teda materia - duša - matéria. Hegel : duch - matéria - duch. Už je to lepšie? Furt gulaš.

05.03.2013, 08:58
pekný galimatiáš..alebo gulimatiáš
none
12
05.03.2013, 09:04
..... potom už len "gulemetáš"
none
15
05.03.2013, 14:21
Elimír, píšeš o pomere 3:1 v prospech troch evanjelistov (Matúš, Marek a Lukáš). Ale všetci traja citovali jedného Petra, takže pomer je v skutočnosti 1:1. Keď už. A to 1:1 je "Syn živého Boha." (Mat 16,16) vs. "Ježiš bol Boh" (Jan 1, 1), čo je vlastne to isté, tak neviem / nechápem, čo tu riešiš.

No a na tvoju zásadnú otázku "čo je dôležitejšie, kto bol Ježiš, alebo načo tu bol ????" odpoviem takto. Ježiš je Pravda a tá pravda hovorí kto je a načo tu bol. Takže aby si pochopil načo tu bol, musíš správne pochopiť kto bol. Nemôžeš dávať jednému prednosť.
none
17
05.03.2013, 20:39
milky, mám taký dojem, že som ťa zahnal tam, kde som to nechcel. A syn živého Boha, tak isto tam nikde nevidím, že je boh. Veď ja to nechcem nič nanútiť nikomu, ani tebe, ja som tiež do určitej doby bol v hlbokom presvedčení, že je BOH. Mne to teraz pripadá také malomeštiacke, že ak teda je Ježiš ten, čo odpušťa hriechy, no tak sa mu musíme nejako zalíškať a zrazu zistzínme , že v evanjeliu nikde nie je napísané, že je Boh. Tak je to potom jasné, dáme mu titul Bpoha a možno nám za to odpustí viacej hriechov. No ale čo ptom Svätá trojica ? Nevadí, voľačo vymyslíme. Takže ak chceme, aby bol Ježiš boh, potom musia byť všetci traja ako trojjediný a ak by si predsa len niekto myslel, či to náhodou nie je blbosť, tak na Svätú trojicu uvalíme velikánske tajomstvo.
Toto sa ti páči ????
A pre mňa je a bude dôležitejšie myslieť na svoje hriechy, ako na to, čo, alebo kto je Ježiš. Lebo ak by som rozmýšľal o tom, či je boh, alebo nie je, zabudnem na svoje hriechy a môže sa stať, že si po mňa prídu a miesto odpustenia hriechov, budem mať na košeli posledné menú mojich hriechov. A či potom pri poslednom súde sa bude Ježiš pýtať na to, kto ho mal za Boha a kto za božieho syna, to ja osobne nepredpokladám.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 121 748 B vygenerované za : 0.067 s unikátne zobrazenia tém : 33 550 unikátne zobrazenia blogov : 459 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Ďakujem ti náš Stvoriteľ, chcem byť s Tebou večný priateľ, ty's život si nám podaroval, potom si sa kdesi schoval. Milujem Ťa milý Bože, nechcem s Tebou byť na nože. Moja vôľa snáď pom...

citát dňa :

Tvoj úsmev je tvoje logo, tvoja osobnosť je tvoja vizitka, aké pocity zanecháš v druhých po tom, čo mali s tebou skúsenosť je tvoja obchodná značka.