hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Ako sa modliť?Modlitba

príspevkov
33
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 23.11.2016 22:31
posledná zmena 27.11.2016 17:49
1
23.11.2016, 22:31
Biblia nás učí, že sa máme modliť k Bohu v mene Ježiša Krista.

Ďalej hovorí, že sa nemáme modliť veľa ako pohania. Spasený človek sa má modliť biblickým spôsobom – používať Božie Slovo a Božie zasľúbenia Božie ako modlitbu. Má sa modliť všade, nie dookola ako mantru,(ruženec) ale celým srdcom, mysľou, vôľou. Na jednej strane má modlitba má svoje vyhradené miesto, ale na strane druhej modliť sa máme všade. Naša bytosť by mala vždy keď sa dá v neustálom rozhovore s Bohom. Modlitba – rozhovor je vždy medzi dvoma. Raz jeden hovorí, raz druhý. No dôraz by mal byť hlavne na reč toho druhého – Boha. Hovor Pane, Tvoj služobník počúva. My sme skôr zvyknutí na modlitbu v štýle: Počúvaj Pane, tvoj služobník rozpráva. Množstvami rapotanej modlitby nedávame žiaden priestor Bohu. Modlitby, v ktorých Boh nedostane priestor aby prehovoril nie sú modlitby.
none
2

1. 23.11.2016, 22:31

Biblia nás učí, že sa máme modliť k Bohu v mene Ježiša Krista.

Ďalej hovorí, že sa nemáme modliť veľa ako pohania. Spasený človek sa má modliť biblickým spôsobom – používať Božie Slovo a Božie zasľúbenia Božie ako modlitbu. Má sa modliť všade, nie dookola ako mantru,(ruženec) ale celým srdcom, mysľou, vôľou. Na jednej strane má modlitba má svoje vyhradené miesto, ale na strane druhej modliť sa máme všade. Naša bytosť by mala vždy keď sa dá v neustálom rozhovore s Bohom. Modlitba – rozho...

23.11.2016, 22:35
Luther, uz by si mohol dat aj nejaku inu temu.
none
3

2. omega 23.11.2016, 22:35

Luther, uz by si mohol dat aj nejaku inu temu.

23.11.2016, 22:37
Napríklad niečo z katolíckeho katechizmu, aby si bol/bola spokojná?
none
10

3. 23.11.2016, 22:37

Napríklad niečo z katolíckeho katechizmu, aby si bol/bola spokojná?

23.11.2016, 22:51
Preco by clovek s prezyvkou Luther daval nieco z Katechizmu? Ale je tu sama nabozenska tema, taka Lea 7 rokov diskutovala aj na ine temy, ale niektori cely cas co tu su pisu len fanaticke hluposti..
none
22

10. omega 23.11.2016, 22:51

Preco by clovek s prezyvkou Luther daval nieco z Katechizmu? Ale je tu sama nabozenska tema, taka Lea 7 rokov diskutovala aj na ine temy, ale niektori cely cas co tu su pisu len fanaticke hluposti..

23.11.2016, 23:14
fanaticke hluposti
to je pravda. Fanatické hlúposti katechizmu.
none
24

10. omega 23.11.2016, 22:51

Preco by clovek s prezyvkou Luther daval nieco z Katechizmu? Ale je tu sama nabozenska tema, taka Lea 7 rokov diskutovala aj na ine temy, ale niektori cely cas co tu su pisu len fanaticke hluposti..

23.11.2016, 23:16
Ja tu chodím jedine kvoli náboženským témam. Keď ti to vadí, tvoja vec.
none
26

10. omega 23.11.2016, 22:51

Preco by clovek s prezyvkou Luther daval nieco z Katechizmu? Ale je tu sama nabozenska tema, taka Lea 7 rokov diskutovala aj na ine temy, ale niektori cely cas co tu su pisu len fanaticke hluposti..

24.11.2016, 01:13
none
4

2. omega 23.11.2016, 22:35

Luther, uz by si mohol dat aj nejaku inu temu.

23.11.2016, 22:38
Akú inú tému?
none
5

4. 23.11.2016, 22:38

Akú inú tému?

23.11.2016, 22:41
Z bezneho zivota, alebo ty ani nejedavas?
none
7

5. omega 23.11.2016, 22:41

Z bezneho zivota, alebo ty ani nejedavas?

23.11.2016, 22:42
To je náboženská časť fóra. Nebudem tu zakladať témy, čo som jedol na obed.
none
30

1. 23.11.2016, 22:31

Biblia nás učí, že sa máme modliť k Bohu v mene Ježiša Krista.

Ďalej hovorí, že sa nemáme modliť veľa ako pohania. Spasený človek sa má modliť biblickým spôsobom – používať Božie Slovo a Božie zasľúbenia Božie ako modlitbu. Má sa modliť všade, nie dookola ako mantru,(ruženec) ale celým srdcom, mysľou, vôľou. Na jednej strane má modlitba má svoje vyhradené miesto, ale na strane druhej modliť sa máme všade. Naša bytosť by mala vždy keď sa dá v neustálom rozhovore s Bohom. Modlitba – rozho...

25.11.2016, 15:57
1,...teda ,nikdy by sme sa nemali modliť ako farizeji a ako katolíci.
Treba vedieť i to,že Boh k nám prehovára skrze svoje Slovo. A tak najprv musíme to počúvať a až potom bude naša modlitba správna,ak bude v súlade s Božou vôľou. Modlitba je spontánny rozhovor s Bohom a určite to nie sú naučené,mechanické modlitby ala RKC!
none
8
23.11.2016, 22:50
Cesty modlitby



2680 Modlitba sa obracia predovšetkým na Otca; takisto sa zameriava na Ježiša Krista, najmä vzývaním jeho svätého mena: „Pane, Ježišu Kriste, Boží Syn, zmiluj sa nado mnou hriešnikom!“

2681 „Nik nemôže povedať ,Ježiš je Pán,‘ iba ak v Duchu Svätom“ (1Kor 12,3). Cirkev nás povzbudzuje, aby sme vzývali Ducha Svätého ako vnútorného Učiteľa kresťanskej modlitby.

2682 Cirkev sa rada modlí v spoločenstve s Pannou Máriou, a to pre jej jedinečnú spoluprácu s pôsobením Ducha Svätého, aby spolu s ňou zvelebovala veľké veci, ktoré v nej urobil Boh, a aby jej zverovala prosby a chvály.
none
9

8. 23.11.2016, 22:50

Cesty modlitby



2680 Modlitba sa obracia predovšetkým na Otca; takisto sa zameriava na Ježiša Krista, najmä vzývaním jeho svätého mena: „Pane, Ježišu Kriste, Boží Syn, zmiluj sa nado mnou hriešnikom!“

2681 „Nik nemôže povedať ,Ježiš je Pán,‘ iba ak v Duchu Svätom“ (1Kor 12,3). Cirkev nás povzbudzuje, aby sme vzývali Ducha Svätého ako vnútorného Učiteľa kresťanskej modlitby.

2682 Cirkev sa rada modlí v spoločenstve s Pannou Máriou, a to pre jej jedinečnú spo...

23.11.2016, 22:51
čiže Boh Otec, Boh Syn, Boh Duch svätý a Panna Mária - to sú kľúčové osoby
none
15

9. 23.11.2016, 22:51

čiže Boh Otec, Boh Syn, Boh Duch svätý a Panna Mária - to sú kľúčové osoby

23.11.2016, 23:02
Modliť sa máš jedine K Bohu Otcovi skrze Ježiša Krista. Nájdi mi v písme kde sa človek modlí k niekomu inému! Vy sa modlíte ku kadekomu svätému nie len k Márii.

Biblia nikde nespomína nikoho, kto by žiadal niekoho v Nebi, aby sa za neho modlil. Biblia nikde nepopisuje nikoho v Nebi, kto by sa modlil za niekoho na zemi. (2) Biblia neuvádza ani len náznak toho, že by Mária alebo svätí mohli vypočuť naše modlitby. Mária a svätí nie sú vševedúci. Dokonca aj keď sú oslávení v Nebi, stále sú to len ohraničené bytosti s obmedzeniami. Ako by vôbec mohli vypočuť modlitby miliónov ľudí? Vždy, keď Biblia spomína modlitbu alebo rozhovor s mŕtvymi, je to v kontexte čarodejníctva, bosoráctva, čiernokňažníctva a veštenia - čo sú také aktivity, ktoré Biblia prísne odsudzuje (Leviticus 20:27; Deuteronomium 18:10-13). Jediný prípad, keď sa vyskytol rozhovor so „svätým”, bol rozhovor so Samuelom v 1 Samuelovej 28:7-19, pričom Samuel nebol veľmi nadšený z toho, že ho vyrušujú.
none
16

15. 23.11.2016, 23:02

Modliť sa máš jedine K Bohu Otcovi skrze Ježiša Krista. Nájdi mi v písme kde sa človek modlí k niekomu inému! Vy sa modlíte ku kadekomu svätému nie len k Márii.

Biblia nikde nespomína nikoho, kto by žiadal niekoho v Nebi, aby sa za neho modlil. Biblia nikde nepopisuje nikoho v Nebi, kto by sa modlil za niekoho na zemi. (2) Biblia neuvádza ani len náznak toho, že by Mária alebo svätí mohli vypočuť naše modlitby. Mária a svätí nie sú vševedúci. Dokonca aj keď sú oslávení v Nebi, stále sú...

23.11.2016, 23:06
Na žiadnom mieste Biblia nevedie veriacich v Krista, aby sa modlili ku komukoľvek inému okrem Boha. Biblia nikde nepovzbudzuje a ani len nespomína, aby veriaci žiadali jednotlivých ľudí v Nebi o ich modlitby. Prečo sa potom tak veľa katolíkov modlí k Márii a/alebo svätým, alebo žiada o ich modlitby? Katolíci vnímajú Máriu a svätých ako „sprostredkovateľov” k Bohu. Veria, že svätý, ktorý je oslávený v Nebi, má „priamejší prístup” k Bohu ako máme my. A preto, ak svätý prednesie modlitbu pred Boha, je účinnejšia ako naša modlitba priamo k Bohu. Táto predstava je zjavne nebiblická. Židom 4:16 nám hovorí, že my, veriaci tu na zemi, môžeme „...so smelou dôverou pristupovať ku trónu milosti...”

1 Timoteovi 2:5 hovorí, „Lebo je jeden Boh, jeden aj prostredník Boha a ľudí, človek Kristus Ježiš.”. Neexistuje nik, kto by mohol plniť úlohu prostredníka medzi nami a Bohom. Ak je Ježiš JEDINÝ prostredník, to naznačuje, že Mária a svätí nemôžu byť prostredníkmi. Nemôžu sprostredkovať naše modlitebné prosby k Bohu. Navyše, Biblia nám hovorí, že Ježiš Kristus sám prosí za nás pred Otcom, „prečo aj môže vždycky dokonale spasiť tých, ktorí skrze neho prichádzajú k Bohu, vždycky žijúc, aby sa primlúval za nich” (Židom 7:25). Načo by sme potrebovali Máriu alebo svätých, ktorí by orodovali za nás, keď máme samotného Ježiša, ktorý sa za nás prihovára? Koho by Boh počúval pozornejšie ako svojho Syna? Rimanom 8:26-27 popisuje Ducha Svätého, ktorý sa prihovára za nás. Aká potreba by mohla ešte existovať, pre ktorú by sme potrebovali Máriu alebo svätých orodujúcich za nás, keď máme 2. a 3. člena Trojice, ktorí sa už za nás prihovárajú pred Otcom v Nebi?

Boh neodpovedá na modlitby na základe toho, kto sa modlí. Boh odpovedá na modlitby na základe toho, či sú vyslovené v súlade s Jeho vôľou (1 Jánova 5:14-15). Neexistuje žiadne opodstatnenie ani žiadna potreba pre modlitbu ku komukoľvek inému ako k samotnému Bohu. Neexistuje žiadne opodstatnenie pre žiadanie tých, ktorí sú v Nebi, aby sa za nás modlili. Jedine Boh dokáže vypočuť naše modlitby. Jedine Boh dokáže odpovedať na naše modlitby. Nikto iný v Nebi nemá lepší prístup k Božiemu trónu ako my prostredníctvom modlitby (Židom 4:16).

Keď Ježiš učil svojich učeníkov modliť sa, odovzdal im to, čo je všeobecne známe ako „Otče náš”. Učí nás adresovať svoju modlitbu Bohu. Keď sa modlitba adresuje niekomu, tak je to vždy Boh! Nikde nenájdeme jediný príklad niekoho, kto by sa modlil modlitbu k akémukoľvek „svätému” či anjelovi či komukoľvek inému (okrem modlitieb k falošným bohom). Navyše, vždy, keď sa nejaký zbožný človek poklonil (v náboženskej situácii), aby tak uctieval niekoho iného ako Boha (hlavne apoštolov alebo anjelov), bolo mu prikázané, aby vstal a prestal to robiť (Skutky 10:25-26; Skutky 14:13-16; Matúš 4:10; Zjavenie 19:10; Zjavenie 22:8-9). Rímskokatolícka cirkev tvrdí, že uctieva jedine Boha, ale že si „váži” Máriu a svätých. Aký je v tom rozdiel? Človek, ktorý sa modlí ruženec strávi viac času vzývaním Márie ako Boha! Popri každom jednom vzývaní Boha v ruženci sa desaťkrát vzýva Mária!
prax opakovania ružencových modlitieb je v mnohých ohľadoch konaním proti Písmu. Jedine Boh dokáže počuť naše modlitby. Jedine Boh dokáže aj vypočuť naše modlitby. Biblia na žiadnom mieste nevedie kresťanov k modlitbe ani k prosbe svätých či Márie (v nebesiach) za ich modlitby.
none
18

15. 23.11.2016, 23:02

Modliť sa máš jedine K Bohu Otcovi skrze Ježiša Krista. Nájdi mi v písme kde sa človek modlí k niekomu inému! Vy sa modlíte ku kadekomu svätému nie len k Márii.

Biblia nikde nespomína nikoho, kto by žiadal niekoho v Nebi, aby sa za neho modlil. Biblia nikde nepopisuje nikoho v Nebi, kto by sa modlil za niekoho na zemi. (2) Biblia neuvádza ani len náznak toho, že by Mária alebo svätí mohli vypočuť naše modlitby. Mária a svätí nie sú vševedúci. Dokonca aj keď sú oslávení v Nebi, stále sú...

23.11.2016, 23:09
Už sme to rozoberali. Ale môžem to tu ešte dať:

Je to dobré a uzitocné utiekat sa k svätym?

Povstáva otázka, ci pre obdrzanie Bozej milosti je potrebné utiekat sa aj k príhovoru svätych.

Ze je dovolené a uzitocné vzyvat svätych ako prostredníkov, aby pre nás vyprosili skrze zásluhy Jezisa Krista to, co my svojimi zásluhami nie sme hodní dostat je ucením Cirkvi prehlásenym na Tridentskom Koncile. "Je dobré a tiez uzitocné vzyvat ich v modlitbe a utiekat sa k ich pomoci a prispeniu, aby sme obsiahli od Boha dobrodenia skrze jeho Syna Jezisa Krista."

Takéto vzyvanie bolo odsúdené bezboznym Kalvínom, ale úplne nespravodlivo. Lebo ak dovolené a uzitocné vzyvat na pomoc zivych svätych a prosit ich aby nám prispeli svojimi modlitbami, ako to urobil prorok Baruch, ked povedal: "Modlite sa k Pánovi, násmu Bohu, aj za nás…" (Bar 1:13). A sv. Pavol: "Bratia! Modlite sa aj za nás!" (Sol 5:25). A Boh sám chcel, aby sa Jóbovi priatelia odporúcali do jeho modlitieb, aby potom skrze jeho zásluhy k nim bol milostivy: "Chodte k môjmu sluzobníkovi Jóbovi… A môj sluzobník Jób sa za vás pomodlí. Na neho budem mat ohlad a nepostihnem vás súzením…" (Jób 42:8). Nuz ak je dovolené odporúcat sa zivym, preco by nemalo byt dovolené vzyvat svätych, ktorí sa v nebi este zblizsia tesia Bohu? To nie je umensenie úcty, ktorá sa má vzdávat Bohu, ale znásobenie, ako ked si uctievame krála nielen v jeho osobe, ale aj v jeho sluzobníkoch.

A preto, ako hovorí sv. Tomás, je dobre ak sa utiekame k mnohym svätym, "lebo modlitbami mnohych sa niekedy vyprosí to, co modlitba jedného nevyprosí." Niekto vsak povie, k comu je dobré utiekat sa k svätym, aby sa za nás modlili, ked aj tak sa modlia za vsetkych, ktorí sú toho hodní? Ten isty ucitel odpovedá, ze o nikom sa nemôze povedat, ze je hodny toho, aby sa za neho svätí modlili, ale "stáva sa hodnym, ak sa k nemu (svätému) zbozne utieka."
none
20

18. 23.11.2016, 23:09

Už sme to rozoberali. Ale môžem to tu ešte dať:

Je to dobré a uzitocné utiekat sa k svätym?

Povstáva otázka, ci pre obdrzanie Bozej milosti je potrebné utiekat sa aj k príhovoru svätych.

Ze je dovolené a uzitocné vzyvat svätych ako prostredníkov, aby pre nás vyprosili skrze zásluhy Jezisa Krista to, co my svojimi zásluhami nie sme hodní dostat je ucením Cirkvi prehlásenym na Tridentskom Koncile. "Je dobré a tiez uzitocné vzyvat ich v modlitbe a utiekat sa k ich pomoci ...

23.11.2016, 23:11
III. Modlitba orodovania

2634 Orodovanie je prosebná modlitba, ktorá nás zblízka pripodobňuje Ježišovej modlitbe. On je jediný orodovník u Otca za všetkých ľudí, najmä za hriešnikov. (432) „Preto môže naveky spasiť tých, ktorí skrze neho prichádzajú k Bohu, lebo žije stále, aby sa za nich prihováral“ (Hebr 7,25). Sám Duch Svätý „sa prihovára za nás“ a „prihovára sa za svätých, ako sa páči Bohu“ (Rim 8,26-27).

2635 Orodovať,(2571) prosiť za druhých, je od čias Abraháma príznačnou vlastnosťou srdca, ktoré je v súlade s Božím milosrdenstvom. V období Cirkvi má kresťanské orodovanie účasť na Kristovom orodovaní: je výrazom spoločenstva svätých.(2577) Kto sa modlí, pri orodovaní „nehľadí iba na svoje vlastné záujmy, ale aj na záujmy iných“ (Flp 2,4), ba dokonca sa modlí aj za tých, ktorí mu robia zle.

2636 Prvé kresťanské spoločenstvá intenzívne prežívali túto formu solidarity. Apoštol Pavol im tak dáva účasť na svojej službe evanjeliu, ale sa za ne aj modlí. Orodovanie kresťanov nepozná hranice: „za všetkých ľudí, za… všetkých, čo sú na vyšších miestach“(1900) (1Tim 2,1-2), za prenasledovateľov, za spásu tých, čo odmietajú evanjelium. (1037)
none
21

18. 23.11.2016, 23:09

Už sme to rozoberali. Ale môžem to tu ešte dať:

Je to dobré a uzitocné utiekat sa k svätym?

Povstáva otázka, ci pre obdrzanie Bozej milosti je potrebné utiekat sa aj k príhovoru svätych.

Ze je dovolené a uzitocné vzyvat svätych ako prostredníkov, aby pre nás vyprosili skrze zásluhy Jezisa Krista to, co my svojimi zásluhami nie sme hodní dostat je ucením Cirkvi prehlásenym na Tridentskom Koncile. "Je dobré a tiez uzitocné vzyvat ich v modlitbe a utiekat sa k ich pomoci ...

23.11.2016, 23:11
Katolíci argumentujú, že modlitba k Márii a svätým sa ničím nelíši od toho, keď niekoho tu na zemi požiadame, aby sa za nás modlil. Preverme teda toto tvrdenie. (1) Apoštol Pavol žiada ostatných kresťanov, aby sa modlili zaňho v Efežanom 6:19. Mnoho biblických veršov uvádza veriacich, ako sa jeden za druhého modlia (2 Korinťanom 1:11; Efežanom 1:16; Filipänom 1:19; 2 Timoteovi 1:3). Biblia nikde nespomína nikoho, kto by žiadal niekoho v Nebi, aby sa za neho modlil. Biblia nikde nepopisuje nikoho v Nebi, kto by sa modlil za niekoho na zemi. (2) Biblia neuvádza ani len náznak toho, že by Mária alebo svätí mohli vypočuť naše modlitby. Mária a svätí nie sú vševedúci. Dokonca aj keď sú oslávení v Nebi, stále sú to len ohraničené bytosti s obmedzeniami. Ako by vôbec mohli vypočuť modlitby miliónov ľudí? Vždy, keď Biblia spomína modlitbu alebo rozhovor s mŕtvymi, je to v kontexte čarodejníctva, bosoráctva, čiernokňažníctva a veštenia - čo sú také aktivity, ktoré Biblia prísne odsudzuje (Leviticus 20:27; Deuteronomium 18:10-13). Jediný prípad, keď sa vyskytol rozhovor so „svätým”, bol rozhovor so Samuelom v 1 Samuelovej 28:7-19, pričom Samuel nebol veľmi nadšený z toho, že ho vyrušujú. Je očividne zrejmé, že modlitba k Márii alebo svätým je úplne odlišná od požiadania niekoho tu na zemi, aby sa za vás modlil. Jeden spôsob modlitby má silný biblický základ, druhý zasa nemá absolútne žiadny biblický základ.
none
31

21. 23.11.2016, 23:11

Katolíci argumentujú, že modlitba k Márii a svätým sa ničím nelíši od toho, keď niekoho tu na zemi požiadame, aby sa za nás modlil. Preverme teda toto tvrdenie. (1) Apoštol Pavol žiada ostatných kresťanov, aby sa modlili zaňho v Efežanom 6:19. Mnoho biblických veršov uvádza veriacich, ako sa jeden za druhého modlia (2 Korinťanom 1:11; Efežanom 1:16; Filipänom 1:19; 2 Timoteovi 1:3). Biblia nikde nespomína nikoho, kto by žiadal niekoho v Nebi, aby sa za neho modlil. Biblia nikde nepopisuje nikoho...

25.11.2016, 16:16
31,....." aj keď sú oslávení v Nebi,",.....a kde si sa to dočítal? Ako môžme vedieť kto je v nebi/kto vytrval/ a kto teda sa správal ako svätý/čistý,bezúhonný/? Sme v pozícii Boha,že rozhodujeme kto je v nebi a ku komu sa máme modliť?
A ak je niekto "oslávený v nebi",tak už bolo koniec tohto systému vecí/sveta/, a kresťania už dostali svoju odmenu?
Naozaj tak hovorí Písmo?
Nehovorí Písmo,........že sa tak stane až keď príde Kristus pri svojom druhom príchode?
„Keď príde Syn človeka v svojej sláve a všetci anjeli s ním,“........ povedal Hežiš, ........„vtedy sa posadí na svoj slávny trón. A budú pred ním zhromaždené všetky národy a oddelí ľudí jedných od druhých, tak ako pastier oddeľuje ovce od capov.“ Ľudia, ktorí teda budú posúdení nepriaznivo,........ „odídu do večného odrezania, ale spravodliví do večného života“. (Mat. 24?1-3,.25:31–34, 40, 41, 45, 46)
Alebo.......„Prichádza hodina, keď všetci v pamätných hrobkách budú počuť... hlas [Syna človeka] a vyjdú, tí, ktorí konali dobro, na vzkriesenie života, a tí, ktorí konali hanebne, na vzkriesenie súdu.“ A to v "posledný deň" tohto skazeného sveta. Ján 11:24
Ale zatiaľ nevidím,že by sme tu už mali nový svet,novú zem?! Načo čakať,keď môžme byť v nebi hneď na základe cirkevných náuk?
none
33

31. Shagara 25.11.2016, 16:16

31,....." aj keď sú oslávení v Nebi,",.....a kde si sa to dočítal? Ako môžme vedieť kto je v nebi/kto vytrval/ a kto teda sa správal ako svätý/čistý,bezúhonný/? Sme v pozícii Boha,že rozhodujeme kto je v nebi a ku komu sa máme modliť?
A ak je niekto "oslávený v nebi",tak už bolo koniec tohto systému vecí/sveta/, a kresťania už dostali svoju odmenu?
Naozaj tak hovorí Písmo?
Nehovorí Písmo,........že sa tak stane až keď príde Kristus pri svojom druhom príchode?
„Keď príde Syn člov...

27.11.2016, 17:49
Chceš povedať že je tu tá možnosť, že Mária a apoštol Peter a Pavol sú v pekle? Ale no táak. O nikom si nemôžeme byť istý že kde skončí, ale myslím si že je isté, že Mária a napríklad apoštol Peter a Pavol sú v nebi. Prečítaj si písmo. Oni plnili Božiu vôľu. Boh si ich vyvolil a myslím si že oni majú isté miesto v nebi.
none
28

18. 23.11.2016, 23:09

Už sme to rozoberali. Ale môžem to tu ešte dať:

Je to dobré a uzitocné utiekat sa k svätym?

Povstáva otázka, ci pre obdrzanie Bozej milosti je potrebné utiekat sa aj k príhovoru svätych.

Ze je dovolené a uzitocné vzyvat svätych ako prostredníkov, aby pre nás vyprosili skrze zásluhy Jezisa Krista to, co my svojimi zásluhami nie sme hodní dostat je ucením Cirkvi prehlásenym na Tridentskom Koncile. "Je dobré a tiez uzitocné vzyvat ich v modlitbe a utiekat sa k ich pomoci ...

24.11.2016, 01:20
27 Lea
"prosit ich aby nám prispeli svojimi modlitbami, ako to urobil prorok Baruch, ked povedal: "Modlite sa k Pánovi, násmu Bohu, aj za nás…" (Bar 1:13). A sv. Pavol: "Bratia! Modlite sa aj za nás!" (Sol 5:25). A Boh sám chcel, aby sa Jóbovi priatelia odporúcali do jeho modlitieb, aby potom skrze jeho zásluhy k nim bol milostivy: "Chodte k môjmu sluzobníkovi Jóbovi… A môj sluzobník Jób sa za vás pomodlí."

Ale to boli ludia TU NA ZEMI, nie ludia ktori zomreli, ci su v nebi alebo kdekolvek...
Mimochodom nemozes mat istotu, ze ked si povie RKC, ze tak tento je svaty tak je naozaj svaty..
none
27

9. 23.11.2016, 22:51

čiže Boh Otec, Boh Syn, Boh Duch svätý a Panna Mária - to sú kľúčové osoby

24.11.2016, 01:16
14 alias stvorjediny boh
none
32

9. 23.11.2016, 22:51

čiže Boh Otec, Boh Syn, Boh Duch svätý a Panna Mária - to sú kľúčové osoby

25.11.2016, 16:18
14 zabudla si na Petra,aj ten je "kľúčovou osobou", Práve on dostal kľúče od kráľovstva!
none
12
23.11.2016, 22:55
formy modlitby

2720 Cirkev vyzýva veriacich na pravidelnú modlitbu: na každodenné modlitby, na liturgiu hodín, na nedeľné slávenie Eucharistie a na sviatky liturgického roka.

2721 Kresťanská tradícia pozná tri hlavné formy života modlitby: ústnu modlitbu, rozjímanie a kontemplatívnu modlitbu. Všetky tri majú ako spoločnú črtu sústredenosť srdca.

2722 Ústna modlitba, založená na jednote tela a ducha v ľudskej prirodzenosti, pridružuje telo k vnútornej modlitbe srdca podľa príkladu Ježiša Krista, ktorý sa modlí k svojmu Otcovi a učí svojich učeníkov „Otče náš“.

2723 Rozjímanie je nábožné uvažovanie, ktoré uvádza do činnosti myslenie, predstavivosť, city a túžby. Jeho cieľom je osvojiť si vierou predmet, o ktorom sa uvažuje, a porovnávať ho s realitou vlastného života.

2724 Kontemplatívna modlitba je jednoduché vyjadrenie tajomstva modlitby. Je to pohľad viery upretý na Ježiša, počúvanie Božieho slova, mlčanlivá láska. Kontemplatívna modlitba uskutočňuje zjednotenie s Kristovou modlitbou v takej miere, v akej nám dáva účasť na jeho tajomstve.
none
13
23.11.2016, 22:56
A hlavne všetci sme povolaní k modlitbe:

VŠEOBECNÉ POVOLANIE K MODLITBE

2566 Človek hľadá Boha. Stvorením Boh povoláva každé bytie z ničoty k jestvovaniu. Človek, ovenčený „slávou a cťou“(296) (Ž8,6), je – po anjeloch – schopný uznať, že Pánovo meno je „vznešené… na celej zemi“ (Ž8,2). Aj po tom, čo človek hriechom stratil podobnosť s Bohom,(355) zostáva „na obraz“ svojho Stvoriteľa. Zachováva si túžbu(28) po tom, ktorý ho volá k jestvovaniu. Všetky náboženstvá svedčia o tomto bytostnom hľadaní človeka.

2567 Boh prvý volá človeka. Či už človek zabudne na svojho Stvoriteľa alebo sa skrýva ďaleko od jeho tváre, či sa už ženie za svojimi idolmi, alebo obviňuje božstvo, že ho opustilo, živý a pravý Boh neúnavne volá každého človeka k tajomnému stretnutiu v modlitbe.(30) Tento krok lásky verného Boha je v modlitbe vždy prvý, krok človeka je vždy odpoveďou. Postupne ako sa Boh zjavuje a zjavuje človeka jemu samému,(142) modlitba sa javí ako vzájomné volanie, ako dráma zmluvy. Táto dráma prostredníctvom slov a skutkov angažuje srdce. Odhaľuje sa v priebehu celých dejín spásy.
none
29
24.11.2016, 13:58
Robte to, čo vám prospieva a nerobte to, čo vám škodí. Ak sa dopopčujete o niečom, že by to mohlo byť dobré, neverte najprv nikomu a vyskúšajte, ale ťažko je teraz skúšať tým, čo si na to nakydali kopu špíny.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 17.4.2024 8:30 ) veľkosť : 159 066 B vygenerované za : 0.103 s unikátne zobrazenia tém : 50 320 unikátne zobrazenia blogov : 898 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz 1. Spoznaj, na čom si. 2. Nastav si ciele. 3. Sleduj, kam odchádzajú tvoje peniaze. 4. Míňaj menej na neužitočné veci. 5. Splácaj svoje dlhy čím skôr. 6. Spor si na ťažšie časy. 7. Vytvo...

citát dňa :

Život je ako pohár a je iba na tebe čím si ho naplníš. Aj tak si to nakoniec vypiješ sám.