Ísť na začiatok.
prihlásenie:
Registrácia  |  Zabudnuté heslo
tu sa nachádzate: hlavná stránka  politika  téma
kategórie:  

Ako neplatiť za benzín / Nechcem platiť za benzín / Ako ušetriť na benzíne / Nechcem znečisťovať životné prostredie

6
reakcií
203
prečítaní
Tému 31. júla 2022, 12:07 založil Znovuzrodený Kresťan.

podobné témy:



1.
označiť príspevok

Znovuzrodený Kresťan muž
   31. 7. 2022, 12:07 avatar
image.smedata.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Minicross na elektrinu. Cena len okolo 730 eur / životnosť do 10 rokov / hmotnosť len 30 kg / maximálna rýchlosť 45 km/h / náklady na palivo sú len 1,5 Kwh = 0,24 eur na 100 km, čo je asi 11 krát menej než pri elektroautách a 40 krát menej než pri autách na diesel pri dnešných cenách benzínu / 0 % emisií / Pri nízkych rýchlostiach slabá hlučnosť / Dá sa nastaviť maximálna rýchlosť / Dojazd 30 km / O dosť nižšie náklady na údržbu v porovnaní s autom i s elektro autami / Veľkou výhodou je tiež nízka výška sedadla. Nohami si teda dočiahnete na zem. Pri bicykle si nohami dočiahnete iba na pedále, a to znižuje stabilitu a zapríčinuje väčšie množstvo pádov / Nie je potrebný vodičský preukaz / Dá sa nabíjať doma v zástrčke

Nevýhodou minicrossu je jeho dojazd. Dojazd síce stačí na pohybovanie sa v rámci mesta a na cestu do najbližšej dediny mimo mesta, ale nestačí už na cestovanie z Bratislavy do Košíc. Problém je predovšetkým v tom, že na Slovensku nemáme dostatok elektro čerpacích staníc. Minicross si teda viete nabiť doma, ale už komplikovanejšie to bude v meste. To by sa však mohlo a malo do budúcna zmeniť. Nevýhodou je tiež, že unesie len jedného človeka, takže nie je to dopravný prostriedok na rodinné výlety s deťmi. Každopádne je to vhodný prostriedok na cestu do práce a na mimo rodinné výlety.

Tou najhlavnejšou nevýhodou je však to, že sa minicrossom rovnako ako pri bicykli nemôže jazdiť po chodníku, ale iba po cestách. Veľa ľudí sa pritom bojí jazdiť na cestách. Áno, bol by potrebný nový zákon, ktorý by umožňoval minicrossom (spolu s bicyklami) jazdu po chodníkoch, pričom by sa stanovila nejaká maximálna rýchlosť do 10km/h. V podstate minicross sa od bicyklu ani moc nelíši, do veľkosti a šírky je rovnaký ako bicykel. Elektrický minicross rovnako ako bicykel nevydáva emisie. Najčastejšími námietkami proti jazde elektrických minicrossov či bicyklov na chodníku sú bezpečnosť chodcov a cyklistov/minicrossov. Poďme sa preto pozrieť, čo na to hovoria štatistiky. :

image.smedata.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Z obrázku vidíme štruktúru zrážok bicyklistov za jednotlivé roky. V roku 2017 bolo v USA 80 tisíc zrážok cyklistov spojených so zrážkami s autami, či motorkami, pričom iba 2000 tisíc prípadov bolo zrážok bicyklistov s chodcami. Z tohoto potom následne vyplýva to, že pravdepodobnosť že sa cyklista zrazí s autom/motorkou je 40 násobne vyššia než zrážka s chodcom. Preto vzhľadom na bezpečnosť cyklistov nemá zmysel posielať cyklistov na cestu a zakazovať im jazdu na chodníku.

Bezpečnosť chodcov :

Bezpečnosť cyklistov by sa pri povolenej jazde na chodníku mnohonásobne zvýšila. Zvýšila by sa však i bezpečnosť chodcov ak by na chodníku jazdilo viac bicyklistov ?

image.smedata.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Autá, kamióny, dodávky, autobusy a motorky spôsobili v roku 2016 425 úmrtí chodcov, pričom cyklisti len 2 úmrtia, čo je 212 násobne menej ! V prípade úrazov štatistická správa ďalej píše : "Takmer 26 000 chodcov bolo v rokoch 2012 až 2016 ťažko zranenými vozidlami . Dve percentá z nich zahŕňali bicykel a 81 % auto (a iné cestné vozidlá)". Takže aj z pohľadu úrazovosti je 50 násobne menšia pravdepodobnosť úrazu chodca s bicyklistom, než úraz chodca s cestným dopravným prostriedkom !

fullfact.org Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Tieto štatistiky však treba dať do pomeru s tým koľko % ľudí využíva v Británii cestné dopravné prostriedky a koľko % využíva bicykle

image.smedata.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Z tabuľky vidíme, že v Británii až 15% ľudí používa bicykel dva a viac krát do týždna. 85% tým pádom používa cestné dopravné prostriedky. A síce v Británii jazdí 5,5 násobne menej bicyklov než aut, za to však spôsobujú 212 násobne menej úmrtí, a 50 násobne menej úrazov chodcov. Z toho teda vyplýva to, že ak by bicyklisti jazdili v rovnakej miere ako cestné dopravné prostriedky, stále by bola pravdepodobnosť úrazu či úmrtia chodcov spôsobených bicyklom mnohonásobne menšia než cestným dopravným prostriedkom. A teda nemá zmysel zakazovať cyklistom jazdiť na chodníkoch, a to ani z pohľadu bezpečia chodcov. To by sa potom muselo zakázať i jazda autami, ktoré predstavujú pre chodcov vyššie nebezpečenstvo úmrtia a úrazu než bicyklisti. Tu treba tiež dodať, že v prípade jazdy minicrossov by to bolo ešte oveľa viac bezpečnejšie, kedže na minicrosse sa dá nastaviť maximálna rýchlosť, tá sa však pri bicyklovaní nedá ukontrolovať. Minicrossy majú tiež širšie pneumatiky než bicykle, čo znižuje pravdepodobnosť šmykov. Minicrossy sú nižšie než bicykle, takže sa nohami dá dotknúť zeme, čo zlepšuje stabilitu a zabranuje pádom. Minicrossy sú 3 násobne ťažšie než bicykle čo zvyšuje ich stabilitu.

www.statista.com Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Súčasná bezpečnosť jazdy na jednotlivých dopravných prostriedkoch :

image.smedata.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Veľmi zaujímavá štatistika. V nej vidíme súčasnú incidenciu úrazov a úmrtí na 1,6 miliardy kilometrov jazdy na jednotlivých dopravných prostriedkov. V prípade jazdy na bicykli to je 5353 úrazov na 1,6 miliardy kilometrov. To je 1 úraz na 300 tisíc kilometrov. Ak by niekto jazdil celý život na bicykli a teda za deň by prešiel 20 kilometrov, pričom za 55 rokov by to bolo 20x365x55 = 401 tisíc kilometrov. To by predstavovalo 1,33 úrazu za život. To nie je moc optimistické. Pravdepodobnosť úmrtia na bicykli by bola 1/132 = 0,7% ! V porovnaní s jazdou v aute je to až 20 násobne vyššia pravdepodobnosť úrazu, a 15 násobná vyššia pravdepodobnosť úmrtia. Aj z tohoto dôvodu ľudia nie sú moc motivovaní uprednostniť jazdu na bicykli pred jazdou na aute.

Ako sme si však už hovorili 98% zrážok cyklistov pripadá na zrážky s cestnými dopravnými prostriedkami na ceste, takže ak by cyklisti mohli jazdiť na chodníku počet zrážok i úmrtí by sa tým pádom znížil o 98% na hodnotu 106 a 0,6, čo sú hodnoty nižšie než hodnoty úrazovosti a úmrtnosti pri cestovaní s autom ! A to hovorím iba o cyklistoch, v prípade minicrossov by tieto čísla boli ešte nižšie, vzhľadom na nastaviteľnosť rýchlosti na minicrosse a väčšej stabilite v porovnaní s bicyklom.

__________________________

Záverom :

Elektrické minicrossy spĺňajú všetky potrebné parametre ktorými sú : nízka investícia, nízke náklady na palivo a údržbu, šetrnosť k životnému prostrediu, fyzicky nenamáhavá jazda, bezpečnosť. Bolo by však potrebné umožniť minicrossom jazdu po chodníkoch s maximálnou povolenou rýchlosťou 10 km/h. Na hrádzach a cyklotrasách mimo mesta by sa maximálna rýchlosť mohla zvýšiť aj na 30 km/h. Bolo by tiež potrebné vybudovať viacej elektrostaníc, aby sa umožnila jazda minicrossov aj na väčšie vzdialenosti. Tiež by bolo potrebné vybudovať viacej cyklotrás smerujúcich von z mesta a spájajúcich medzi sebou jednotlivé mestá a dediny, ako i cyklotrasy z ktorých by sa dalo dostať z jednej časti mesta do druhej časti mesta, aby sa znížilo množstvo jázd minicrossov na mestských chodníkov. Dotácie na tieto trasy by sme mohli čerpať z eurofondov. Bolo by potom už na každom človekovi či by sa rozhodol minicrossami zcela nahradiť jazdu autom, alebo by mal minicross len ako doplnok k benzínovému autu, aby znížil náklady na palivo a opotrebovanie benzínového auta.

PS : DAVAM DO TRVALEJ POZORNOSTI MOJU KRESTANSKU STRANKU O ZAZRAKOCH A ZNAMENIACH V KRESTANSTVE

paranormalnejavy1.webnode.sk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

                                                                   


2.
označiť príspevok

YouLove
   31. 7. 2022, 19:56 avatar
1
problem vyrieseny ,
na bicykli, peskom, na kolobezke, vratime sa ku konom

ps: odpadnem  aka zivota napln, vela duchovneho svetla prajem 


3.
označiť príspevok

Znovuzrodený Kresťan muž
   31. 7. 2022, 20:30 avatar
Ach vidieť že si nepochopila


4.
označiť príspevok

Nadja žena
   1. 8. 2022, 12:13 avatar
K tomuto by som mala toľko veľa pripomienok a poznámok, že sa do toho ani nejdem púšťať, ale chcem pripomenúť tvoj odhad v minulosti, že najefektívnejší je parný pohon, ktorý extremne šetrí životné prostredie tým, že pomáha spalovať nepotrebné lesy...
Najlepší by bol parou poháňaný bicykel...


5.
označiť príspevok

Znovuzrodený Kresťan muž
   1. 8. 2022, 12:28 avatar
Tak daj aspon jednu poznámku, ideálne k minicrossom..

parou pohánaný bicykel ? Inak aj vodné pary zvyšujú oteplovanie, a možno aj viac než CO2

www.bbc.co.uk Tento odkaz smeruje mimo DF.sk

Bicykel nie je nič moc. Aj keby sa dal uviesť bicykel na parný pohon jeho rýchlosť by bola veľmi nízka, ak by si chcel vyššiu rýchlosť musel by si tam dať viac pary, no potom by hrozilo že by si utrpel popáleniny pri parných výparov z bicyklu, a musel by si tiež zvýšiť kapacitu bicykla aby sa tam zmestilo viac pary. Tým by sa však hmotnosť bicykla zvýšila, a aj jeho cena predražila...


6.
označiť príspevok

Nadja žena
   1. 8. 2022, 12:34 avatar
Radšej nebudem komentovať, ale poznámku.. napr. v nevýhodách uvádzaš jazdenie po chodníku, to by ovšem zvýšilo počet úrazov chodcov, logicky. V nevýhodách vôbec nepripomínaš počasie, jazdenie v zime, v daždi, atď...


7.
označiť príspevok

Znovuzrodený Kresťan muž
   1. 8. 2022, 13:32 avatar
Prečo si si neprečítala celý moj článok ? Ak by si ho prečítala zistila by si že som tam o bezpečnosti písal......
váš príspevok

Pridávať príspevky môžu iba zaregistrovaní účastníci fóra.

Som zaregistrovaný

nick: heslo:
zostať trvalo prihlásený    
Nie som zaregistrovaný

Vaša prezývka:  

Po zaregistrovaní budete automaticky presmerovaní do tejto témy.

najnovšie príspevky na celom fóre

dnes, 18:48,  Nič nové . Na programe plochá zem.
dnes, 17:54,  "Keď kráčaš po zemi ako po guli, nejdeš do žiadneho kopca." Ok, tak sem daj...
dnes, 17:51,  "Na povrchu veľkej gule ktorá ťa vždy priťahuje smerom do stredu nič neuvidíš, len...
dnes, 17:15,  Jeho zmýšľanie vyplýva z presvedčenia, že zem je plochá. Teda keď uvádza príklad, ako...
dnes, 17:07,  Miešaš hrušky s jablkami. Samozrejme, že keď kráčaš do kopca, musíš ísť šikmo ku...
dnes, 17:04,  Lebo používaš nesprávne priamú úmernosť a nie priebeh funkcie sínus. Na povrchu...
dnes, 16:53,  Písal si že pri 10 kilometrov sa výška zvýši len o 1,57 metra, a to je to čo som ti...
dnes, 16:49,  Kráčas podla toho akú krivku ma terén. Nie je možné na šikmom teréne kráčať rovno......
dnes, 16:47,  Všetky hodnoty funkcie sínus ti vygeneruje grafická kalkulačka. Jednotkovej kružnice. Už...
dnes, 16:37,  "Funkcia sínus nemá nič spoločné s priamou úmernosťou. Je to funkcia kružnice....
dnes, 16:30,  Čo sa týka tvojho tvrdenia v príspevku 8, že na každý 1km musíš vystúpiť do výšky 680...
dnes, 16:21,  .......a okrem toho, keď cestuješ po obvode kružnice tak klesáš, nie stúpaš.
dnes, 16:18,  To sú veľmi malé výšky s ohľadom na veľkosť zemegule. 10km výška, to je, akoby si mal...
dnes, 16:13,  Funkcia sínus nemá nič spoločné s priamou úmernosťou. Je to funkcia kružnice. Funkcia...
dnes, 15:56,  "Na 1 km je výškové prevýšenie 6371 km * sínus (1/6371) = 0.0001569 km = 0.1559...
dnes, 15:09,  Od rovníka na pól je to pí/2 radiánov, čiže 1,57...(atď). To znamená výškové...
dnes, 13:32,  Používaš nejaké čudné výpočty. Polomer Zeme je 6371 km. Ak by si sa chcel z rovníka...
dnes, 12:26,  Jeden radián je uhol, ktorý vytína na obvode kružnice oblúk dĺžky rovnajúcej sa jej...
dnes, 11:09,  Prečo si ticho ? Trucuješ ?
dnes, 11:08,  Na Ukrajine je 100 tisíc ruských vojakov, ak by si sa ich spýtala na názor, kto je za...
neprehliadnite
vyhľadávanie
 
Posielam Ti zoznam všetkého, čo by som si na Vianoce želal: Teba!
Prevádzkuje df.sk | TOPlist
(79 613 bytes in 0,305 seconds)