hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Ako je to?

príspevkov
33
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 25.3.2017 10:20
posledná zmena 25.3.2017 20:19
1
25.03.2017, 10:20
13 A preto, ak pokrm pohoršuje môjho brata, nebudem jesť mäsa na veky, aby som nepohoršil svojho brata.

Čo ak jedného človeka pohoršuje vegetariánstvo, druhého jesť mäso? Ha?
none
3

1. 25.03.2017, 10:20

13 A preto, ak pokrm pohoršuje môjho brata, nebudem jesť mäsa na veky, aby som nepohoršil svojho brata.

Čo ak jedného človeka pohoršuje vegetariánstvo, druhého jesť mäso? Ha?

25.03.2017, 10:24
To mám žiť zo slnečnej energie?
none
4

3. 25.03.2017, 10:24

To mám žiť zo slnečnej energie?

25.03.2017, 10:26
To by bolo ideálne. Ale tam sa jednalo o mäso obetované modlám. Niektorých to potkýnalo, tak pavol povedal, že radšej nebude jesť mäso, ako by mal potkýňať svojím počínaním spolukresťana.
none
5

4. Slušný človek 25.03.2017, 10:26

To by bolo ideálne. Ale tam sa jednalo o mäso obetované modlám. Niektorých to potkýnalo, tak pavol povedal, že radšej nebude jesť mäso, ako by mal potkýňať svojím počínaním spolukresťana.

25.03.2017, 10:35
15 Ale ak zarmucuje sa tvoj brat pre pokrm, už nechodíš v láske. Neveď do záhuby svojím pokrmom toho, za ktorého Kristus zomrel! 16 Nech sa tedy nerúhajú vášmu dobrému! 17 Lebo kráľovstvo Božie nie je pokrm a nápoj, ale spravedlivosť, pokoj a radosť v Svätom Duchu.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
22 Ty že máš vieru? Maj ju sám u seba pred Bohom. Blahoslavený, kto sám seba nesúdi v tom, čo uznáva za dobré.

Neviem mne to všetko príde ako neustále protirečenie si.
none
6

5. 25.03.2017, 10:35

15 Ale ak zarmucuje sa tvoj brat pre pokrm, už nechodíš v láske. Neveď do záhuby svojím pokrmom toho, za ktorého Kristus zomrel! 16 Nech sa tedy nerúhajú vášmu dobrému! 17 Lebo kráľovstvo Božie nie je pokrm a nápoj, ale spravedlivosť, pokoj a radosť v Svätom Duchu.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
22 Ty že máš vieru? Maj ju sám u seba pred Bohom. Blahoslavený, kto sám seba nesúdi v tom, čo uznáva za dobré.

Neviem mne to všetko príde...

25.03.2017, 10:37
Máme jesť čo chceme, keď to pohoršuje niekoho tak to jesť nemáme
no nech sa teda nerúhajú nášmu dobrému.Lebo kráľovstvo Božie nie je pokrm a nápoj, ale spravedlivosť, pokoj a radosť v Svätom Duchu.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
none
7

6. 25.03.2017, 10:37

Máme jesť čo chceme, keď to pohoršuje niekoho tak to jesť nemáme
no nech sa teda nerúhajú nášmu dobrému.Lebo kráľovstvo Božie nie je pokrm a nápoj, ale spravedlivosť, pokoj a radosť v Svätom Duchu.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata

25.03.2017, 10:39
A
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
none
8

7. 25.03.2017, 10:39

A
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,

25.03.2017, 10:42
3 Ten, kto jie, nech nepohŕda tým, kto nejie; a zase ten, kto nejie, nech nesúdi toho, kto jie, lebo ho Bôh prijal.

Čiže keď sa niekto pohoršuje že nemám piť víno a jesť mäso, tak ho nebudem jesť aby sa nepohoršoval? A v zápätí je napísané,

Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
3 Ten, kto jie, nech nepohŕda tým, kto nejie; a zase ten, kto nejie, nech nesúdi toho, kto jie, lebo ho Bôh prijal.

Čiže nikoho nemá pohoršovať nech je mäso alebo je vegetarián.
none
9

8. 25.03.2017, 10:42

3 Ten, kto jie, nech nepohŕda tým, kto nejie; a zase ten, kto nejie, nech nesúdi toho, kto jie, lebo ho Bôh prijal.

Čiže keď sa niekto pohoršuje že nemám piť víno a jesť mäso, tak ho nebudem jesť aby sa nepohoršoval? A v zápätí je napísané,

Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
3 Ten, kto jie, nech nepohŕda tým, kto nejie; a zase t...

25.03.2017, 10:53
Teda je napísané
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
3 Ten, kto jie, nech nepohŕda tým, kto nejie; a zase ten, kto nejie, nech nesúdi toho, kto jie, lebo ho Bôh prijal.
22 Ty že máš vieru? Maj ju sám u seba pred Bohom. Blahoslavený, kto sám seba nesúdi v tom, čo uznáva za dobré.

A je napísané
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
15 Ale ak zarmucuje sa tvoj brat pre pokrm, už nechodíš v láske. Neveď do záhuby svojím pokrmom toho, za ktorého Kristus zomrel! 16 Nech sa tedy nerúhajú vášmu dobrému!

Veď to si protirečí.
Ja môžem podľa písma jesť všetko a nemám pohŕdať tým, čo je tak ako on chce. Ale keď jeho pohoršuje čo jem, tak už to nemám jesť, no vzápetí, nech sa ten, ktorý pohoršuje nerúha tomu, že ja jem napríklad mäso. Veď to všetko protirečí všetkému.

Ja môžem jesť všetko, nech nepohŕda mnou nikto čo jem a pijem nech ma nik nesúdi pre pokrm. no keď sa niekto pohoršuje nemám to jesť.
No ten čo sa pohoršuje sa nemá rúhať nášmu dobrému. Veď to nedáva zmysel.
?
none
10

9. 25.03.2017, 10:53

Teda je napísané
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
3 Ten, kto jie, nech nepohŕda tým, kto nejie; a zase ten, kto nejie, nech nesúdi toho, kto jie, lebo ho Bôh prijal.
22 Ty že máš vieru? Maj ju sám u seba pred Bohom. Blahoslavený, kto sám seba nesúdi v tom, čo uznáva za dobré.

A je napísané
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
15 Ale ak zarmucuje sa tvoj brat p...

25.03.2017, 10:56
Veď keď je napísané že môžme jesť všetko a nech sa druhý nepohoršuje, tak sa ten druhý nemá pohoršovať. Vzápetí, ak sa pohoršuje to nemáme jesť, ale ten čo sa pohoršuje nech sa nerúha tomu čo uznáme za dobré v rámci jedla.
none
27

1. 25.03.2017, 10:20

13 A preto, ak pokrm pohoršuje môjho brata, nebudem jesť mäsa na veky, aby som nepohoršil svojho brata.

Čo ak jedného človeka pohoršuje vegetariánstvo, druhého jesť mäso? Ha?

25.03.2017, 19:45
1,....Themistocles, nestraš a nehľadaj fantómov!
Kontext poukazuje na niečo iné! Ide hlavne o prípady keď má ešte niekto slabé svedomie a z času na čas ,by preto mal pravý kresťan/duchovne spôsobilý/,radšej ustúpiť v niečom,/čo samo o sebe nemusí byť zlé/na čom sa jeho brat potkýna!
Ak by teda naše konanie malo zraniť svedomie spolukresťana, bratská láska nás podnieti byť ohľaduplní a vyhnúť sa takému konaniu. Samozrejme, ide viac menej o ojedinelé prípady, a nie "naveky",ako to píšeš ty!
Spomeniem príklad Ježiša,.......Pavol hovorí: ......„Ani Kristus sa nepáčil sám sebe, ale ako je napísané: ‚Pohanenia tých, ktorí hanili teba, padli na mňa.‘“ Ježiš za nás ochotne obetoval svoj život. Určite aj my sme ochotní obetovať niektoré svoje práva,/ako som naznačil predtým/ ak to umožní ‚tým, ktorí nie sú silní‘, aby s nami v jednote oslavovali Boha, a nepotkýnali sa. Áno, ak sme ústretoví a veľkorysí voči kresťanom so slabším svedomím — čiže sa ochotne vzdáme toho, na čo máme právo —, prejavujeme tým..... „rovnaké zmýšľanie, aké mal Kristus Ježiš“. — Rimanom 15:1–5. Ha!?
none
11
25.03.2017, 11:04
Napíšem ako to ja chápem. Ak sa nemýlim, tak sa jednalo o mäso obetované modlám. Treba si uvedomiť že kresťania v gréckych mestách tvorili v tých časoch menšinu populácie a ostatné obyvateľstvo uctievalo modly, s výnimkou malých židovských komunít. Týmto modlám často aj obetovávali zvieratá, ale časť z toho obetovaného mäsa aj zjedli alebo predali na trhu. Takže keď si si doniesol mäso z trhu, mohlo byť obetované modlám. Niekto také mäso zjedol s čistým svedomím, vediac že aj keď je "mnoho bohov a mnoho pánov", tak pravý Boh je len jeden a jedol to mäso ako každé iné. Ale niekto mal pochybnosti či sa jedením takého mäsa neprehrešuje proti Bohu, teda jeho svedomie nebolo pri jedení čisté a preto sa dopúšťal hriechu, ak jedol s výčitkami svedomia. A mohol ho k tomu posmeliť práve ten brat ktorý jedol bez výčitiek svedomia. V takýchto prípadoch sa ale treba riadiť láskou k blížnemu, brať ohlad na to že môžem svojím konaním prispieť k tomu že slabší vo viere padne. Dá sa to prirovnať k tomu ,že si dáš pohárik vína pri človeku čo bol alkoholik a musí abstinovať, inak sa opäť dostane do závislosti. Síce nie je nič zlé na tom dať si trochu vína, ale ak si ho dáš pred abstinentom môžeš spôsobiť že si ho dá tiež, a tým mu spôsobíš pád, ublížiš mu.
none
12

11. 25.03.2017, 11:04

Napíšem ako to ja chápem. Ak sa nemýlim, tak sa jednalo o mäso obetované modlám. Treba si uvedomiť že kresťania v gréckych mestách tvorili v tých časoch menšinu populácie a ostatné obyvateľstvo uctievalo modly, s výnimkou malých židovských komunít. Týmto modlám často aj obetovávali zvieratá, ale časť z toho obetovaného mäsa aj zjedli alebo predali na trhu. Takže keď si si doniesol mäso z trhu, mohlo byť obetované modlám. Niekto také mäso zjedol s čistým svedomím, vediac že aj keď je "mnoho bohov...

25.03.2017, 11:08
Ludwig. Mäso obetované modlám. No v Rimanoch sa nepíše nič o mäse obetované modlám. Ale o tom sa vraví v 1 liste koriťanom. veď si prečítaj.

1list Koriťanom
mäso modlám obetované

No Rimanom
Zhovievavosť voči slabým vo viere

1 Slabého vo viere sa ujímajte, (a) nie, aby ste posudzovali jeho zmýšľanie. 2 Jeden verí, že môže všetko jesť; slabý je len zeleninu. 3 Kto je (všetko), nech nepohŕda tým, kto neje (všetko), a kto neje (všetko), nech nesúdi toho, čo (všetko) je. Veď Boh ho prijal. 4 Kto si ty, že súdiš cudzieho sluhu? On svojmu Pánovi stojí, alebo padá. Ale bude stáť, lebo Pán má moc udržať ho. 5 Niekto súdi, že jeden deň je viac ako druhý; iný zas súdi, že všetky dni (sú rovnaké). Len nech je každý úplne presvedčený o svojom. 6 Kto zachováva (niektorý) deň, Pánovi ho zachováva, a kto nezachováva (niektorý) deň, Pánovi ho nezachováva. A kto je (všetko), Pánovi je, lebo Bohu ďakuje; kto však neje (všetko), Pánovi neje, a tiež Bohu ďakuje. 7 Nikto z nás totiž nežije sebe a nikto sebe neumiera. 8 Lebo ak žijeme, Pánovi žijeme, ak umierame, Pánovi umierame. A tak či žijeme, či umierame, Pánovi sme. 9 Veď práve na to Kristus umrel a ožil, aby panoval aj nad mŕtvymi aj nad živými. 10 Prečo teda súdiš brata? Alebo ty zase, prečo pohŕdaš bratom? Veď všetci sa postavíme pred súdnu stolicu Božiu, 11 lebo je napísané: Akože som živý, hovorí Pán, každé koleno bude kľakať predo mnou a každý jazyk bude vyznávať Boha. 12 Tak teda každý z nás (Bohu) vydá počet za seba.

Kresťanskou slobodou nepohoršujeme iných
13 Nesúďme sa teda navzájom, ale radšej súďte tak, aby ste bratovi nezavdali príčinu urážať sa alebo pohoršovať. 14 Viem, a som presvedčený v Pánovi Ježišovi, že samo osebe nič nie je nečisté. Len tomu je niečo nečisté, kto to za nečisté pokladá. 15 Lebo ak je tvoj brat zarmútený pre pokrm, nepokračuješ podľa lásky. Nepriveď svojím pokrmom do zahynutia toho, za ktorého Kristus umrel. 16 Nech teda nebude potupované vaše dobro. 17 Lebo kráľovstvo Božie nie je jedenie a pitie, ale spravodlivosť, pokoj a radosť v Duchu Svätom. 18 Kto teda slúži Kristovi, je milý Bohu a v úcte u ľudí. 19 Preto snažme sa o to, čo vedie k pokoju a vzájomnému budovaniu. 20 Pre pokrm neskaz dielo Božie! Všetko je síce čisté, ale je na škodu človeku, ktorý ho požíva s pohoršením. 21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno a nerobiť, na čom sa brat uráža. 22 Vieru, ktorú máš, zachovaj pre seba pred Bohom. Blahoslavený, kto nesúdi sám seba v tom, čo uznáva za správne. 23 Kto však má pochybnosti, keď (niečo) požíva, odsúdený je preto, že to nepožíva z viery. A všetko, čo nie je z viery, je hriech.
none
13

12. 25.03.2017, 11:08

Ludwig. Mäso obetované modlám. No v Rimanoch sa nepíše nič o mäse obetované modlám. Ale o tom sa vraví v 1 liste koriťanom. veď si prečítaj.

1list Koriťanom
mäso modlám obetované

No Rimanom
Zhovievavosť voči slabým vo viere

1 Slabého vo viere sa ujímajte, (a) nie, aby ste posudzovali jeho zmýšľanie. 2 Jeden verí, že môže všetko jesť; slabý je len zeleninu. 3 Kto je (všetko), nech nepohŕda tým, kto neje (všetko), a kto neje (všetko), nech nesúdi toho, čo (všetko...

25.03.2017, 11:09
ja tu teraz nepíšem čo je v liste koriťanom ale rimanom. A tam sa nepíše o mäse modlám obetované.
none
14

13. 25.03.2017, 11:09

ja tu teraz nepíšem čo je v liste koriťanom ale rimanom. A tam sa nepíše o mäse modlám obetované.

25.03.2017, 11:11
Zároveň si pozri protirečenia v liste rimanom.

Pridám jeden verš.
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
none
16

14. 25.03.2017, 11:11

Zároveň si pozri protirečenia v liste rimanom.

Pridám jeden verš.
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,

25.03.2017, 11:17
Tak brat čo jedol všetko nemal súdiť toho čo nejedol a naopak. To je v poriadku. Ale zároveň si nemali byť ani na pád a v istých situáciách bolo lepšie ak sa silnejší vo viere prispôsobil tomu slabšiemu. Takže v tých veršoch podla mňa nie sú protiklady.
none
15

12. 25.03.2017, 11:08

Ludwig. Mäso obetované modlám. No v Rimanoch sa nepíše nič o mäse obetované modlám. Ale o tom sa vraví v 1 liste koriťanom. veď si prečítaj.

1list Koriťanom
mäso modlám obetované

No Rimanom
Zhovievavosť voči slabým vo viere

1 Slabého vo viere sa ujímajte, (a) nie, aby ste posudzovali jeho zmýšľanie. 2 Jeden verí, že môže všetko jesť; slabý je len zeleninu. 3 Kto je (všetko), nech nepohŕda tým, kto neje (všetko), a kto neje (všetko), nech nesúdi toho, čo (všetko...

25.03.2017, 11:14
Podla mňa sa to ale stále týka tej problematiky. Prečo slabý jedol iba zeleninu? Pravdepodobne preto, lebo sa obával že mäso bez zisteného pôvodu mohlo byť obetované modlám. Tak ho nejedol. Iný zase jedol všetko, vediac že tí bohovia ,ktorým to mäso obetovali, vlastne žiadny bohovia nie sú, lebo modla je nič. Obaja konali v súlade s vierou, podla poznania aké im bolo dané. A nemali pohŕdať jeden druhým. Ale ak by ten jeden svojím jedením mäsa mal prispieť k pádu toho druhého, žeby si z neho vzal aj on ale s nečistým svedomím, tak vtedy mal aj on radšej jesť iba zeleninu. O to ide, nebyť na druhému na pád, to myslím Pavol myslel tým pohoršením.
none
17

15. 25.03.2017, 11:14

Podla mňa sa to ale stále týka tej problematiky. Prečo slabý jedol iba zeleninu? Pravdepodobne preto, lebo sa obával že mäso bez zisteného pôvodu mohlo byť obetované modlám. Tak ho nejedol. Iný zase jedol všetko, vediac že tí bohovia ,ktorým to mäso obetovali, vlastne žiadny bohovia nie sú, lebo modla je nič. Obaja konali v súlade s vierou, podla poznania aké im bolo dané. A nemali pohŕdať jeden druhým. Ale ak by ten jeden svojím jedením mäsa mal prispieť k pádu toho druhého, žeby si z neho vzal...

25.03.2017, 11:17
To sa už ludwig netýka tej istej problematiky. Mäso obetované modlám je v 1Kor.
No Rimanom
Zhovievavosť voči slabým vo viere
Kresťanskou slobodou nepohoršujeme iných

Keby sa mám pridŕžať toho čo je v liste rimanom, tak žijem zo slnečnej energie. Lebo to že jem mäso môže pohoršiť vegetariána a to že jem len zeleninu môžem pohoršiť toho čo je aj mäso. Čiže ak by som pohoršil týchto dvoch ľudí, budem žrať asi kamene.
none
18

17. 25.03.2017, 11:17

To sa už ludwig netýka tej istej problematiky. Mäso obetované modlám je v 1Kor.
No Rimanom
Zhovievavosť voči slabým vo viere
Kresťanskou slobodou nepohoršujeme iných

Keby sa mám pridŕžať toho čo je v liste rimanom, tak žijem zo slnečnej energie. Lebo to že jem mäso môže pohoršiť vegetariána a to že jem len zeleninu môžem pohoršiť toho čo je aj mäso. Čiže ak by som pohoršil týchto dvoch ľudí, budem žrať asi kamene.

25.03.2017, 11:20
Vzápätí je napísané že nikto nech sa nadomnou nepohoršuje, môžem jesť čo chcem. No keď sa pohoršuje, to nemám jesť a ten čo sa pohoršuje by sa nemal pohoršovať a rúhať tomu čo ja uznám za dobré. Veď to je protirečenie protirečenie.
none
20

18. 25.03.2017, 11:20

Vzápätí je napísané že nikto nech sa nadomnou nepohoršuje, môžem jesť čo chcem. No keď sa pohoršuje, to nemám jesť a ten čo sa pohoršuje by sa nemal pohoršovať a rúhať tomu čo ja uznám za dobré. Veď to je protirečenie protirečenie.

25.03.2017, 11:22
Nesprávne v tomto prípade vnímaš slovo pohoršenie. Niekoho pohoršiť nemusí znamenať v biblickom jazyku, že nad tebou niekto ohrnuje nos za to čo robíš. Pohoršiť znamená aj byť niekomu na pád, konať tak že druhý kvôli tebe zhreší. Aj to znamená byť niekomu pohoršenie.
none
19

17. 25.03.2017, 11:17

To sa už ludwig netýka tej istej problematiky. Mäso obetované modlám je v 1Kor.
No Rimanom
Zhovievavosť voči slabým vo viere
Kresťanskou slobodou nepohoršujeme iných

Keby sa mám pridŕžať toho čo je v liste rimanom, tak žijem zo slnečnej energie. Lebo to že jem mäso môže pohoršiť vegetariána a to že jem len zeleninu môžem pohoršiť toho čo je aj mäso. Čiže ak by som pohoršil týchto dvoch ľudí, budem žrať asi kamene.

25.03.2017, 11:20
Ale neberieš v úvahu dobu a miesto vzniku toho listu. Som pevne presvedčený, že ten čo jedol zeleninu to nerobil preto že bol vegeterián, ale práve preto že sa obával že mäso bolo obetované modlám. Pre nič iné. Toto bol vtedajší problém v zboroch, mäso obetované modlám.
none
21

19. 25.03.2017, 11:20

Ale neberieš v úvahu dobu a miesto vzniku toho listu. Som pevne presvedčený, že ten čo jedol zeleninu to nerobil preto že bol vegeterián, ale práve preto že sa obával že mäso bolo obetované modlám. Pre nič iné. Toto bol vtedajší problém v zboroch, mäso obetované modlám.

25.03.2017, 11:26
Dobre a čo takto kresťan vegetarián, ktorý sa pohoršuje nad kresťanom čo je mäso? Má ten kresťan prestať jesť mäso? Vzápätí sa kresťan ktorý je mäso začne pohoršovať prečo som vegetarián. Ako teraz výjdem z tejto problematiiky??

15 Lebo ak je tvoj brat zarmútený pre pokrm, nepokračuješ podľa lásky. Nepriveď svojím pokrmom do zahynutia toho, za ktorého Kristus umrel.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata

No vzápätí
Kol 2,16 Nech vás teda nik nesúdi pre pokrm ani pre nápoj, ani pre sviatok, novmesiac alebo soboty,
3 Kto je (všetko), nech nepohŕda tým, kto neje (všetko), a kto neje (všetko), nech nesúdi toho, čo (všetko) je. Veď Boh ho prijal. 4 Kto si ty, že súdiš cudzieho sluhu? On svojmu Pánovi stojí, alebo padá. Ale bude stáť, lebo Pán má moc udržať ho.
22 Ty že máš vieru? Maj ju sám u seba pred Bohom. Blahoslavený, kto sám seba nesúdi v tom, čo uznáva za dobré.

Veď to nedáva zmysel.
none
22

21. 25.03.2017, 11:26

Dobre a čo takto kresťan vegetarián, ktorý sa pohoršuje nad kresťanom čo je mäso? Má ten kresťan prestať jesť mäso? Vzápätí sa kresťan ktorý je mäso začne pohoršovať prečo som vegetarián. Ako teraz výjdem z tejto problematiiky??

15 Lebo ak je tvoj brat zarmútený pre pokrm, nepokračuješ podľa lásky. Nepriveď svojím pokrmom do zahynutia toho, za ktorého Kristus umrel.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata

No vzápätí
Kol 2,16 Nech ...

25.03.2017, 11:32
Ako som písal, slovo pohoršenie si zle vykladáš. Všimni si v akom význame ho použil Kristus,

"Ale pre toho, kto by pohoršil jedného z týchto maličkých, čo veria vo mňa, bolo by lepšie, keby mu zavesili mlynský kameň na krk a ponorili ho do morskej hlbiny. Beda svetu pre pohoršenie! Pohoršenia síce musia prísť, ale beda človekovi, skrze ktorého pohoršenie prichádza!"

Vidíš že slovo pohoršenie znamená priviesť niekoho k pádu, k hriechu, v takom zmysle nemáš byť niekomu na pohoršenie. Ty vnímaš to slovo v dnešnom poňatí, že kto sa nad tebou pohoršuje, tak sa pozerá na teba zvrchu, niečo mu na teba vadí a pod. A k tomu príkladu ktorý si uviedol. Vegetariánovi nemôžeš byť na pohoršenie (v biblickom zmysle toho slova), lebo nikde nie je napísané že človek nesmie jesť mäso. Takže na pád kresťanovi-vegetariánovi byť nemôžeš, čím ho zvádzaš k hriechu keď ješ mäso?
none
23

22. 25.03.2017, 11:32

Ako som písal, slovo pohoršenie si zle vykladáš. Všimni si v akom význame ho použil Kristus,

"Ale pre toho, kto by pohoršil jedného z týchto maličkých, čo veria vo mňa, bolo by lepšie, keby mu zavesili mlynský kameň na krk a ponorili ho do morskej hlbiny. Beda svetu pre pohoršenie! Pohoršenia síce musia prísť, ale beda človekovi, skrze ktorého pohoršenie prichádza!"

Vidíš že slovo pohoršenie znamená priviesť niekoho k pádu, k hriechu, v takom zmysle nemáš byť niekomu na pohorš...

25.03.2017, 11:33
Asi máš pravdu.
none
24

22. 25.03.2017, 11:32

Ako som písal, slovo pohoršenie si zle vykladáš. Všimni si v akom význame ho použil Kristus,

"Ale pre toho, kto by pohoršil jedného z týchto maličkých, čo veria vo mňa, bolo by lepšie, keby mu zavesili mlynský kameň na krk a ponorili ho do morskej hlbiny. Beda svetu pre pohoršenie! Pohoršenia síce musia prísť, ale beda človekovi, skrze ktorého pohoršenie prichádza!"

Vidíš že slovo pohoršenie znamená priviesť niekoho k pádu, k hriechu, v takom zmysle nemáš byť niekomu na pohorš...

25.03.2017, 11:38
A ako vysvetlíš to s pitím vína?
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata
none
25

24. 25.03.2017, 11:38

A ako vysvetlíš to s pitím vína?
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata

25.03.2017, 12:03
Vy musite byt strasne nestastni ludia ;-) ;-) ;-)
none
26

25. Scarlet666 25.03.2017, 12:03

Vy musite byt strasne nestastni ludia ;-) ;-) ;-)

25.03.2017, 12:11
30. Celé je to o tom, že človek je zodpovedný za seba, za vlastné činy. Nesúďme druhých. Správajme sa tak, aby skrze nás neprišli pohoršenia - aj keď súvisia s nedokonalosťou druhých.
none
31

24. 25.03.2017, 11:38

A ako vysvetlíš to s pitím vína?
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata

25.03.2017, 20:09
Tak ako to Pavol myslel s tým mäsom. Skrátka ak za istých okolností bude môjmu bratovi na pád že pijem víno, tak treba brať na to ohľad a vystríhať sa toho. To je myslím celá myšlienka.
none
28

21. 25.03.2017, 11:26

Dobre a čo takto kresťan vegetarián, ktorý sa pohoršuje nad kresťanom čo je mäso? Má ten kresťan prestať jesť mäso? Vzápätí sa kresťan ktorý je mäso začne pohoršovať prečo som vegetarián. Ako teraz výjdem z tejto problematiiky??

15 Lebo ak je tvoj brat zarmútený pre pokrm, nepokračuješ podľa lásky. Nepriveď svojím pokrmom do zahynutia toho, za ktorého Kristus umrel.
Rim 14,21 Dobre je nejesť mäso a nepiť víno ani nič, čo pohoršuje tvojho brata

No vzápätí
Kol 2,16 Nech ...

25.03.2017, 19:58
27,....dáva to zmysel,....len ty ideš do extrémov. Ja som dlhé roky kresťan,.....a predsa bolo iba málo prípadov,kedy som musel uplatniť danú zásadu z úvodu témy!
Tu ide o prípady jednotlivcov,ktorí sú krátko kresťania,alebo ide o záujemcov,poťažne aj o svetských ľudí.......ale mnohé veci sa postupne upravia,vyjasnia a potom už sa nikto nepotkýna!
Samozrejme,sú isté prípady,kedy to trvá dlhšie,alebo musíme v záujme solidarity sa správať v zmysle danej zásady!
Napríklad môžeme žiť v oblasti, kde väčšina ľudí patrí k náboženstvu, ktoré zachováva jeden deň v týždni ako sviatok. Aby sa na nás susedia nepotkli a aby im to nebránilo prijať dobré posolstvo, v tento deň sa radšej vyhneme práci, ktorá by susedov pohoršovala. V inom prípade sa bohatý kresťan, ktorý chce slúžiť viac, môže presťahovať na miesto, kde žijú chudobnejší ľudia. Mohol by brať ohľad na svojich nových susedov tým, že sa bude obliekať veľmi jednoducho alebo že bude žiť skromnejšie, než mu to dovoľuje jeho finančná situácia. A podobne,.....ale nemusí: Otázka stojí,...."je lepšie trvať na svojich právach", a privádzať druhých k potknutiu,......čo by mohlo na druhej strane vyvolať istú nevraživosť,závisť,zlé vzťahy a podobne? Teda, ak dbáme v zmysle danej zásady,máme i mi z toho úžitok a aj druhá strana,
Myslím si,že nie nadarmo povedal Ježiš, že ho máme nasledovať,a prinášať isté obete,....a vedieť sa "zaprieť",a podobne!
none
29

28. Shagara 25.03.2017, 19:58

27,....dáva to zmysel,....len ty ideš do extrémov. Ja som dlhé roky kresťan,.....a predsa bolo iba málo prípadov,kedy som musel uplatniť danú zásadu z úvodu témy!
Tu ide o prípady jednotlivcov,ktorí sú krátko kresťania,alebo ide o záujemcov,poťažne aj o svetských ľudí.......ale mnohé veci sa postupne upravia,vyjasnia a potom už sa nikto nepotkýna!
Samozrejme,sú isté prípady,kedy to trvá dlhšie,alebo musíme v záujme solidarity sa správať v zmysle danej zásady!
Napríklad môžeme žiť v ...

25.03.2017, 20:02
13 A preto, ak pokrm pohoršuje môjho brata, nebudem jesť mäsa na veky, aby som nepohoršil svojho brata.
none
30

29. 25.03.2017, 20:02

13 A preto, ak pokrm pohoršuje môjho brata, nebudem jesť mäsa na veky, aby som nepohoršil svojho brata.

25.03.2017, 20:04
".ale mnohé veci sa postupne upravia,vyjasnia a potom už sa nikto nepotkýna!"

Nebudem jesť mäsa na veky. Nie že nebudem jesť mäso dokiaľ... ale navždy už nebudem jesť mäso
none
32

19. 25.03.2017, 11:20

Ale neberieš v úvahu dobu a miesto vzniku toho listu. Som pevne presvedčený, že ten čo jedol zeleninu to nerobil preto že bol vegeterián, ale práve preto že sa obával že mäso bolo obetované modlám. Pre nič iné. Toto bol vtedajší problém v zboroch, mäso obetované modlám.

25.03.2017, 20:11
25,...v niečom máš pravdu, ale táto zásada sa netýka len mäsa,zeleniny,vína,.......a tak aj dnes je tu spektrum vecí,ktoré môžu niekoho iritovať,a tak skutočný kresťan by stále mal konať v zmysle danej zásady!
Kontext správy napovedá,že problém slabších svedomí a silnejších je stálou súčasťou kresťanského života, a dotýka sa to i neveriacich.
Príklad,....niekto chce "evanjelizovať",ale robí to takým spôsobom,že ak si ho vypočujú hocikde i tu na DF,/,alebo lepšie ,ak si niekto prečíta jeho príspevky,reakcie/, tak iní kresťania,alebo neveriaci budú viac bočiť od takýchto extrémnych názorov a podania, a v konečnom dôsledku taký človek nebude priťahovať ľudí k pravde,ku Kristovi,....ale naopak bude ich odpudzovať!
Aj preto Písmo varuje takýchto "učiteľov", slovami u Jakuba 3:1....."Nech sa nestanú z vás mnohí učiteľmi, moji bratia, lebo viete, že budeme prísnejšie súdení. 2 Všetci sa totiž mnohokrát potkýname. Ak sa niekto nepotkýna v slove, je dokonalý muž, schopný držať na uzde aj celé [svoje] telo."
none
33

32. Shagara 25.03.2017, 20:11

25,...v niečom máš pravdu, ale táto zásada sa netýka len mäsa,zeleniny,vína,.......a tak aj dnes je tu spektrum vecí,ktoré môžu niekoho iritovať,a tak skutočný kresťan by stále mal konať v zmysle danej zásady!
Kontext správy napovedá,že problém slabších svedomí a silnejších je stálou súčasťou kresťanského života, a dotýka sa to i neveriacich.
Príklad,....niekto chce "evanjelizovať",ale robí to takým spôsobom,že ak si ho vypočujú hocikde i tu na DF,/,alebo lepšie ,ak si niekto prečíta j...

25.03.2017, 20:19
V tom máš samozrejme pravdu. Netýka sa to len jedla, ide o zásadu ako takú. A s tým "evanjelizovaním" si uviedlo tiež dobrý príklad. Predpokladám že je to narážka na mňa, ale ja ju prijímam ako plne oprávnenú. Ale myslím že aj teba sa to týka, hoci menej ako mňa. Nezdá sa mi že vždy sa ti darí zachovať patričnú miernosť...A nepíšem ti to preto že vzťahujem tvoje slová na teba a potrebujem ti to vrátiť.
none

najnovšie príspevky :

havran [zobraz vlákno] pred 3 hodinami
prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 veľkosť : 171 347 B vygenerované za : 0.131 s unikátne zobrazenia tém : 36 227 unikátne zobrazenia blogov : 538 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz Ďakujem ti náš Stvoriteľ, chcem byť s Tebou večný priateľ, ty's život si nám podaroval, potom si sa kdesi schoval. Milujem Ťa milý Bože, nechcem s Tebou byť na nože. Moja vôľa snáď pom...

citát dňa :

while ( ! $success ) $try ++ ;