hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Aké by boli reakcie verejnosti, ak by katolícka cirkev ponúkla do ekumenizácie nasledovné úpravy:

príspevkov
29
zobrazení
0
tému vytvoril(a) 11.10.2012 18:28 elemír
posledná zmena 16.10.2012 11:39
1
11.10.2012, 18:28
Aké by boli reakcie, ak by katolícka cirkev ponúkla do ekumenizácie a evanjelizácie nasledovné úpravy:

1. Zrušili by sa všetky dogmy, je ich niečo cez 300, vrátane tých dobrých, aby nedochádzalo ku zbytočným diskusiám. Pôvodní veriaci by sa k tomu mohli postaviť podľa svojho rozhodnutia a navonok a pre nových prípadných veriacich by sa brali dogmy ako pozostatok upevnenia viery pre tú, ktorú dobu v ktorej vznikli a pre novú vieru v treťom tisícročí sa počíta s demokratickejším vedením cirkvi, kde by dogmy nemali opodstatnenie.
2. Ježiš by už nebol Boh. Bol by iba to, čo o ňom povedal Jeho Otec ústami Petra apoštola , teda mesiáš, syn boží.
3. Tým pádom by sa zrušilo nepochopiteľné tajomstvo na Svätej Trojici a Svätá Trojica by bola iba presne to, ako ju zadefinoval v evanjeliu Ježiš Kristus a to: „Kedy bude koniec sveta, to vie len môj Otec“ a druhý Ježišov výrok: Ak sa prehrešíte proti mne, alebo proti môjmu Otcovi, to sa dá odpustiť, ak sa však prehrešíte proti Duchu Svätému, to sa nedá odpustiť!“ Z toho vyplýva, že najvyšší je Duch Svätý, potom jeho Otec ako jediný Boh a potom Ježiš Kristus ako mesiáš a syn boží.
4. Plne uznávať panenstvo Matky Božej, ale nevyzdvihovať ho až na takú mieru, ako je to v katolíckej cirkvi. Vo Fatimskom zjavením ju deti oslovovali Naša Pani a aj dnes, každá žena, ktorá má dieťa, je pani. Upriamiť viacej pozornosť na jej srdce ovinuté tŕňmi a tiež na jej hlavu, aby sa pri každom oslovení neupriamovala pozornosť na jej lono, aby sa viac upriamila pozornosť na jej inteligenciu a tiež aj touto mierou aby sa viacej posilnil jej matriarchiát v treťom tisícročí. Jej panenstvo predpovedal už Izaiáš: „Porodila skôr, než kvílila, skôr než prišli na ňu bôle, porodila chlapca.“ A iba Duch Svätý vie zdôvodniť, prečo to všetko tak bolo.
5. Zrušiť autoritatívne vedenie cirkvi, teda prejsť k demokratickejšiemu vedeniu cirkvi. Nie je to až také zlé, ale konečne už vymazať zo slovníka antidemokratické pojmy ako je napríklad buričstvo, podkopávanie autority pápežského stolca, rebélia a o všetkých týchto veciach nechať voľne a demokraticky diskutovať. Týmto by sa ale podstatne zdvihla nielen autorita samotného pápeža, ale celej hierarchie cirkvi, pretože kňazi a hierarchia vyššie by už iba nekopírovali, čo je cirkvou povolené a nariadené, ale sami v rámci evanjelia by museli byť aktívnejší vo vysvetľovaní a zvestovaní pravdy božej .Teraz sú nútení preberať niečo zhora a odovzdávať neporušené, ale potom by museli hľadať vlastné cesty vedenia veriacich a evanjelizácie neveriacich v miestach, kde by sa nachádzali a prispôsobovať konkrétnym podmienkam. Väčšina z nich by tento úkol prijala s nadšením.
6. Viacej venovať času hrozbe satana, najmenej toľko percent, ako to robil Ježiš v evanjeliu. A každý člen hierarchie a tiež aj každý laik, by si mal pripustiť, že ak sa aj modlí v Duchu Svätom, nemožno úplne vylúčiť prítomnosť a vplyv satana. Lebo kto by mohol z ľudí predpokladať, že je v Petrovi bol satan, keď Ježiš predpovedal svoje umučenie. Iba Ježiš ho v ňom uvidel a hneď aj vyhnal. Ak teda Peter netušil v blízkosti Ježiša, že je v ňom satan, ako si môžeme byť my istí, že v nás satan nemôže byť ? Veď predsa kto sme my a kto bol Peter ?
7. Opraviť v tomto zmysle katechizmus a nevyvyšovať ho nad evanjelium.
Ťažko by mohol niekto niečo také predpokladať, že by sa naozaj niečo také mohlo v cirkvi stať, ale ak by sa tým zvýšil záujem o katolícku cirkev čo len o niekoľko ľudí, určite by to stálo za to, vôbec začať o tom rozmýšľať. Určite každého z vás ešte aj niečo napadlo, ale to by malo byť predmetom diskusie. A už dopredu prosím diskutérov zdržať sa diktátorských výrazov uvedených vyššie a prosím o demokraticky voľnú diskusiu, lebo demokracia je predsa inteligenčne vyššie, ako diktatúra a Ježiš bol sluha, ktorý umýval nohy a sluha a služba sú nezlučiteľné s diktatúrou. On prišiel slúžiť a nie diktátorsky panovať. Takže buričstvo, osočovanie a podkopávanie a čo ja viem ešte čo, sú nezlučiteľné s jeho menom a ak chceme ponúknuť svetu budovať cirkev v jeho mene, vyškrtnime tieto slová z našich diskusii.
none
5

1. elemír 11.10.2012, 18:28

Aké by boli reakcie, ak by katolícka cirkev ponúkla do ekumenizácie a evanjelizácie nasledovné úpravy:

1. Zrušili by sa všetky dogmy, je ich niečo cez 300, vrátane tých dobrých, aby nedochádzalo ku zbytočným diskusiám. Pôvodní veriaci by sa k tomu mohli postaviť podľa svojho rozhodnutia a navonok a pre nových prípadných veriacich by sa brali dogmy ako pozostatok upevnenia viery pre tú, ktorú dobu v ktorej vznikli a pre novú vieru v treťom tisícročí sa počíta s demokratickejším veden...

11.10.2012, 19:38
Uvítala by som úpravy ateistických dogiem. To znamena, aby prestali vzdy a vsetko popierat, a ked uz nie popierat tak zamerne prekrucat. Lebo niet vacsej dogmy ako je ateisticka.
none
6

5. 11.10.2012, 19:38

Uvítala by som úpravy ateistických dogiem. To znamena, aby prestali vzdy a vsetko popierat, a ked uz nie popierat tak zamerne prekrucat. Lebo niet vacsej dogmy ako je ateisticka.

11.10.2012, 20:12
ateizmus ani nema dogmy a laskavo ked uz do vsetkeho strkas nos tak si aspon ujasni co je dogma ok?
none
8

6. 11.10.2012, 20:12

ateizmus ani nema dogmy a laskavo ked uz do vsetkeho strkas nos tak si aspon ujasni co je dogma ok?

11.10.2012, 20:19
Zakladnou a nemennou dogmou ateizmu, je vsetko popriet co momentalne nedokaze clovek svojimi zmyslami vnimat a pochopit. Cize zakladom ateizmu je popieranie. A aby nebol popieraniu samotnemu smutno si ateisti zmysleli, ze treba aj prekrucat. A tak su dvaja kamarati - popieranie a prekrucanie.
none
9

8. 11.10.2012, 20:19

Zakladnou a nemennou dogmou ateizmu, je vsetko popriet co momentalne nedokaze clovek svojimi zmyslami vnimat a pochopit. Cize zakladom ateizmu je popieranie. A aby nebol popieraniu samotnemu smutno si ateisti zmysleli, ze treba aj prekrucat. A tak su dvaja kamarati - popieranie a prekrucanie.

11.10.2012, 20:19
to popieram
none
10

9. 11.10.2012, 20:19

to popieram

11.10.2012, 20:23
Ether na teba sa hnevam. Ked si prisiel na DF po dlhom case si sa mi potesil ako maly chlapec, aj sme si pekne pisali. A po par prispevkoch si spadol do starych kolaji, kde sa ma snazis zdiskreditovat, teda moje temy a nazory. Hlavna vec, ze ked som bola novacik aj ty, tak si sa mi ostosest snazil vtriet do priazne, aj ked som ta vzdy odbijala ako male steniatko. Daco ti poviem ty patris k tym muzom, ku ktorym sa neoplati, aby sa zena spravala milo, na teba plati len odmietanie a bicovanie. Poznam takych muzov aj v realite, cim viac som na nich tvrda a chladna, tym viac sa lepia, a ked pristan a som mila odijdu, lebo nemaju koho dobijat.
none
11

10. 11.10.2012, 20:23

Ether na teba sa hnevam. Ked si prisiel na DF po dlhom case si sa mi potesil ako maly chlapec, aj sme si pekne pisali. A po par prispevkoch si spadol do starych kolaji, kde sa ma snazis zdiskreditovat, teda moje temy a nazory. Hlavna vec, ze ked som bola novacik aj ty, tak si sa mi ostosest snazil vtriet do priazne, aj ked som ta vzdy odbijala ako male steniatko. Daco ti poviem ty patris k tym muzom, ku ktorym sa neoplati, aby sa zena spravala milo, na teba plati len odmietanie a bicovanie. Pozn...

11.10.2012, 20:25
asi si len nezvykla na môj humor ale dobre, keď to tak vidíš, nech sa páči ale inak som údajne veľmi milý človek... no možno nie
none
12

11. 11.10.2012, 20:25

asi si len nezvykla na môj humor ale dobre, keď to tak vidíš, nech sa páči ale inak som údajne veľmi milý človek... no možno nie

11.10.2012, 20:30
Mily? Preto sa snazim znizit moju vaznost na DF? Preto rozpravas o mojich originalnych nazoroch s despektom a snahou ma potupit? Toto ja ako osoba zo vzneseneho rodu nemam rada. Nehnevaj sa. Dlho uz ta poznam aj tvoj styl pisania a prejavy smerom ku mne. Chcem ci nechcem budem musiet byt k tebe tvrda a prisna, bez prejavov miloty a akceptacie. Toto je moje konecne vyjadrenie a vysvetlenie ako budem k tebe pristupovat. A inak s tou nohou som mala pravdu, ze si mal bolesti a potiaze, tak sa nehraj na frajera, ze si si zahral aj futbal, dobre vies akymi bolestami si presiel a rovnako aj pri namahani, chlade alebo zmene pocasia ta boli. Ale to je jedno. Povedala som co som chcela .
none
13

12. 11.10.2012, 20:30

Mily? Preto sa snazim znizit moju vaznost na DF? Preto rozpravas o mojich originalnych nazoroch s despektom a snahou ma potupit? Toto ja ako osoba zo vzneseneho rodu nemam rada. Nehnevaj sa. Dlho uz ta poznam aj tvoj styl pisania a prejavy smerom ku mne. Chcem ci nechcem budem musiet byt k tebe tvrda a prisna, bez prejavov miloty a akceptacie. Toto je moje konecne vyjadrenie a vysvetlenie ako budem k tebe pristupovat. A inak s tou nohou som mala pravdu, ze si mal bolesti a potiaze, tak sa nehraj...

11.10.2012, 20:33
áno, asi preto sa snažíš znížiť svoju vážnosť zas ti niečo sedí na nose, ja to nie som
čo sa týka nohy, treba pripustiť, že meteosenzitívny som, ale skôr na staršie zranenie, koleno poslúcha a futbal som bol bez problémov hrať skutočne, to je fakt a na tom nič nezmeníšale v pokoji rozprávaj
none
14

13. 11.10.2012, 20:33

áno, asi preto sa snažíš znížiť svoju vážnosť zas ti niečo sedí na nose, ja to nie som
čo sa týka nohy, treba pripustiť, že meteosenzitívny som, ale skôr na staršie zranenie, koleno poslúcha a futbal som bol bez problémov hrať skutočne, to je fakt a na tom nič nezmeníšale v pokoji rozprávaj

11.10.2012, 20:35
a budem
none
15

14. 11.10.2012, 20:35

a budem

11.10.2012, 20:35
smelo do toho
none
16

8. 11.10.2012, 20:19

Zakladnou a nemennou dogmou ateizmu, je vsetko popriet co momentalne nedokaze clovek svojimi zmyslami vnimat a pochopit. Cize zakladom ateizmu je popieranie. A aby nebol popieraniu samotnemu smutno si ateisti zmysleli, ze treba aj prekrucat. A tak su dvaja kamarati - popieranie a prekrucanie.

11.10.2012, 21:47
to co popisujes je skepticizmus, ateizmus len popiera akekolvek osobne bozstva a nabozenstva, tj. ateizmus len popiera teizmus, mimo ine, definicia svetonazoru aka filozofickeho postoja nie je dogma, zase dokazujes ze najviac rozprava ten co nic nevie, svoju vaznost znizujes sama ked trepes nezmysli, dvakrat meraj a raz rez, to ti radim, tvojim prispevkom sa doda vacsia vaznost ked si ich lepsie premyslis
none
17

16. 11.10.2012, 21:47

to co popisujes je skepticizmus, ateizmus len popiera akekolvek osobne bozstva a nabozenstva, tj. ateizmus len popiera teizmus, mimo ine, definicia svetonazoru aka filozofickeho postoja nie je dogma, zase dokazujes ze najviac rozprava ten co nic nevie, svoju vaznost znizujes sama ked trepes nezmysli, dvakrat meraj a raz rez, to ti radim, tvojim prispevkom sa doda vacsia vaznost ked si ich lepsie premyslis

11.10.2012, 21:56
ale ateizmus predsa nič okrem existencie boha nepopiera, to, že logicky potom stojí na druhej strane oproti náboženstvu je už len toho nevyhnutným dôsledkom
none
2
11.10.2012, 18:38
Výborný nápad elemír, ale chýba mu koncovka. Takáto. Všetkych cirkevných hodnostárov vypchať a urobiť z nich múzeum cirkvi svätejspolu so zločinmi, ktoré táto organizácia doteraz napáchala. Všimni si, nie som taký krvilačný ako Zola, ktorý povedal (prepáčte mi, že opakujem čo už na fore je), že na svete bude dobre, keď posledná tehla z posledného kostola zabije posledného farára.
none
3

2. 11.10.2012, 18:38

Výborný nápad elemír, ale chýba mu koncovka. Takáto. Všetkych cirkevných hodnostárov vypchať a urobiť z nich múzeum cirkvi svätejspolu so zločinmi, ktoré táto organizácia doteraz napáchala. Všimni si, nie som taký krvilačný ako Zola, ktorý povedal (prepáčte mi, že opakujem čo už na fore je), že na svete bude dobre, keď posledná tehla z posledného kostola zabije posledného farára.

11.10.2012, 18:41
iste ale náboženstvo ako také poprieť nemôžeme, keďže je istou súčasťou našej kultúry
none
4

3. 11.10.2012, 18:41

iste ale náboženstvo ako také poprieť nemôžeme, keďže je istou súčasťou našej kultúry

11.10.2012, 19:16
istou sucastou nasej kultury bola aj spolupatricnost a popreli sme ju 🙂
none
7

4. 11.10.2012, 19:16

istou sucastou nasej kultury bola aj spolupatricnost a popreli sme ju 🙂

11.10.2012, 20:14
ale nie všetci Boris, ergo nepopreli
none
18
12.10.2012, 11:07
...ako, sama viem, že niektorí farári boli a sú služobníci boží na Zemi, a že sa tak aj správali, správajú...ale zo starých rití nové vetry nebudú...tak to bolo aj za perestrojky. Ja si predstavujem jedno spoločné celosvetové náboženstvo. Zhodné prvky zosúladiť, a že ich je! Úctu k prorokom a mesiášom cirkví, tedak k ich učeniu, zachovať.
none
19
13.10.2012, 02:28
Vôbec som nemal na mysli rozbíjanie, ako sa na tom vytešuje lucifero a ani nejaký zlepenec. proste zamontovať do toho vyššiu inteligenciu, ak teda priznáme, že v poslednej dobe tá všeobecná inteligencia ľudstva predsale trochu vzrástla a nárast inteligencie v treťom tisícročí bude ešte väčší, nemalo by sa čakať na fatálne dôsledky, ale už teraz dopredu vyčítať budúcnosť a začať k tomu prispôsobovať cirkev. Lebo najhlavnejším poslaním cirkvi je šíriť evanjelium a kto uverí, toho pokrstiť a takéto vykopávky, ktoré sú v katlíckej cirkvi, by mohli pôsobiť dosť negatívne a nešlo by tam o získavanie nových veriacích, ale by sa mohlo stať, že by išlo o veľké straty veriacich. príkladom tohoto neriešeného problému už sú núspešné misie do naších betonových džunglí. Na začiatku 90 rokov sa takmer v každom meste objavila skupinka nadšených mladých kňazov, ktorí vo veľkom získavali mládež do cirkvi. Kde sú dnes, môžu to byž teraz 40-tnici ? Omše sa slúžili v náhradných priestoroch škôl a iných zariadení, ako v kostoloch a vôbec prečo sa takýmto spôsobom neprejavujú dnešní mladí kňazi ? Robia sa rôzne kongresy semináre synódy a čo ja viem, čo ešte, ale aké to má konkrétne výsledky ? Koľko získa cirkev po tkej synóde o evanjelizácii nových veriacích ? A koľko by mohla získať, ak by sa pokúsila zbaviť historicky zastaralých vecí ?
none
20
13.10.2012, 11:57
1. Elemír, myslím si, že sa mýliš vo viacerých bodoch, ale vyjadrím sa aspoň k jednej. K tej tvojej "satanizácii" pomaly už všetkého. Píšeš: "A každý člen hierarchie a tiež aj každý laik, by si mal pripustiť, že ak sa aj modlí v Duchu Svätom, nemožno úplne vylúčiť prítomnosť a vplyv satana. Lebo kto by mohol z ľudí predpokladať, že je v Petrovi bol satan, keď Ježiš predpovedal svoje umučenie. Iba Ježiš ho v ňom uvidel a hneď aj vyhnal. Ak teda Peter netušil v blízkosti Ježiša, že je v ňom satan, ako si môžeme byť my istí, že v nás satan nemôže byť ? Veď predsa kto sme my a kto bol Peter ?"

A čo ak si v skutočnosti ty pod vplyvom Satana, keď toto píšeš? Mal by si byť kritickejší aj voči sebe, nemyslíš?. Inak človek vo svojom zle nemusí byť závislý od Satana. Človek je totiž schopný zla, či už z nedbanlivosti alebo úmyselne aj sám, bez Satana. Hoci niekedy je to možno spolupráca človeka a Satana. Človek môže robiť zlo aj z nevedomosti či nedbanlivosti, nielen úmyselne; Satan skôr úmyselne.
Ježiš podľa Písma nepovedal, že v Petrovi bol vtedy Satan. Hebrejské slovo "satan" znamená protivník, odporca, ktorý je proti Bohu. Teda keď Ježiš povedal Petrovi: "Choď za mňa satan!", nemyslel tým, "si pod vplyvom Satana". Skôr ho v tej chvíli vnímal ako odporcu, ktorý sa proti nemu stavia, viac-menej v nevedomosti. Peter vtedy ešte nevedel, čo je v tej súvislosti Božia vôľa. Teda v nevedomosti odporoval "Božím veciam", bol odporca, "satan". Neskôr (hlavne po smrti a vzkriesení Krista) však pochopil Božie veci a neodporoval im, už nebol "satan". Ale inak to nevylučuje, že aj veriaci môže byť niekedy pod menším či väčším vplyvom Satana.
none
21
13.10.2012, 13:38
Hmm ohľadom Trojice v Starom zákone je zaujímavý aj ten prípad, keď sa Abrahámovi "zjavil Pán v podobe troch mužov". Gn 18 kap.: "A znova sa mu zjavil Pán pri terebintoch Mamreho, keď za najväčšej horúčavy dňa sedel pri vchode do stanu. Keď zdvihol oči, videl neďaleko seba stáť troch mužov. Len čo ich zbadal, utekal im od vchodu svojho stanu v ústrety, poklonil sa až k zemi a povedal: "Pane, ak nachádzam milosť v tvojich očiach, neobíď svojho služobníka;"
Hoci vo všeobecnosti sa to interpretuje tak, že šlo o troch Pánových anjelov. Aj tu: "Jedného dňa sa Abrahámovi zjavil sám Boh v podobe troch mladých mužov (anjelov, v kresťanstve symbol Najsvätejšej Trojice)," odkaz
Michael L. Brown, PhD., ktorý vyrástol v židovskej rodine a je v znalcom aj na hebrejské písma Starej zmluvy k tomu zas hovorí toto: "V Genesis 18 sa Jahve a dvaja anjeli zjavia Abrahámovi."
none
22
13.10.2012, 15:31
Pýtaš sa, či aj já nie som pod vplyvom satana. Nie, že by som stále na to myslel, ale ak aj napríklad píšem toto, nedá sa na neho namyslieť, zvlášť ak si predstavíš je jeho moc je podobná Bohu, ale opačná. Ježiš povedal o ňon jasne, že je majster lži a klamu a určite sa nezastaví pred nikým a ani pred pápežom a práve tí pápeži, ktorý sa cítili neomilný a pred ním absolutne istí, práve cez tých sa mu podarilo dostať do cirkvi mnohé nezmysly. Napríklad ja som donedávna ani len nezapochyboval, že Ježiš nie je boh. A keď som písal a bolo mi akosi vnuknuté, aby som to napísal, práve vtedy som odskočil od počítača, lebo v tú chvíľu som bol presvedčený, že to bol satan, čo mi to vnukol napísať. Dva týždne som sa nedotkol počítača s tým, že tot predsa nenapíšem, že toto predsa nemôe byť pravda, dva týždne som chodil takmer so zaslzenými očami. Nakoniec predsa som si sadol azobral do ruky evanjelium a začal som hľadať jednu jedinú vec, hľadal som vetu, kde je napísané, že Ježiš je boh a nič také som nenašiel a vtedy sa mi to začalo otáčať, že čo ak to ten ježiš predsa len chce. Krátko na to som otvoril níhodou evanjelium na strane, kde bolo napísané, že príde duch pravdy, ktorý z môjho zoberie a povie vám, čo máte robiť. Najprv som zase pomyslel ny satana, komu by vicej vyhovovalo, ak by bol ježiš bohom.ASle keď ma napadlo, že Ježiš kľačal pred človekom a umýval mu nohy a Ježiš neprišiel vládnuť, ale slúžiť, tak som to zobral, že teda dobre. Je to dlhé, ale musím ešte dpolniť, že krátko na to raz po prijímaní v kostole akoby ma niekto potlapkal po placi a hovorí mi: Tu máš za to odmenu. Obzrel som sa a vpravo odomňa stáli moji rodičia, ktorí zomreli pred pár rokmi. Nikdy v živote som sa s nimi tak neobjal, ako vtedy. Dodnes nemôžem vylúčiť, že aj túto akoby skutočnú víziu zorganizoval satan, ale čím ďalej tým vicej som presvedčený o tom, že to vnuknutie napísať o Ježišovi, že nie je boh, predsa asi prišlo od toho ducha pravdy, ktorý akoby tu už niekde bol. Ani apoštoli neboli od satana uchránení v jeho tesnej blízkosti. Keď ich neprijali v jednom meste opýtali sa Ježša, či majú toto mesto zničiť, na to im on odpovedal: "Neviete, čieho ste ducha" Ježiš ich určite takto pripravoval aj na túto možnosť stretnutia so satanom.A o tom by sa dalo ešte veľa a veľa, ale ja chcem práve na toto upozorniť, aby sme si na tot dávali väčší pozor. Možno to teraz vyznieva, že sa venuje väčšia pozornosť satanovi ako Ježišovi. Ibaže v Ježišovi som si istý, ale nebezpečenstvo zo satanovej strany je veliké, zvlášť, ak sa začíname dotýkať takýchto chúlostivých tém. Ajv katolíckej cirkvi je toho dosť, čo tam má aj satan, ale ak to tam má zabetónované cez najvyššiu hierarchiu, nikto s tým nepohne a zrejme asi ani s tým, čím so začal túto tému.
none
23

22. elemír 13.10.2012, 15:31

Pýtaš sa, či aj já nie som pod vplyvom satana. Nie, že by som stále na to myslel, ale ak aj napríklad píšem toto, nedá sa na neho namyslieť, zvlášť ak si predstavíš je jeho moc je podobná Bohu, ale opačná. Ježiš povedal o ňon jasne, že je majster lži a klamu a určite sa nezastaví pred nikým a ani pred pápežom a práve tí pápeži, ktorý sa cítili neomilný a pred ním absolutne istí, práve cez tých sa mu podarilo dostať do cirkvi mnohé nezmysly. Napríklad ja som donedávna ani len nezapochyboval, že J...

13.10.2012, 16:48
Nechcem ti brať názor, len uvediem, ako to asi vidím ja. Satanova moc zrejme nie je podobná Bohu, keďže Satan je len stvorená bytosť, anjel, ktorý "padol". Trojicu a to, že Ježiš je Boh, uznávajú nielen katolíci, ale aj pravoslávni, evanjelici, mnohí protestanti, anglikáni. Ježiš však žil na tomto svete ako človek aj s istými obmedzeniami. Tu sú dve pasáže z rozhovoru knihy Kauza Kristus; v prvej hovorí istý teológ o tom, prečo nebol Ježiš na zemi všemocný a pod. (aj podľa Listu Filipanom 2. kap.)

"Druhé riešenie je akási forma vyprázdnenia, čo vystihuje grécke slovo kenosis. Toto
vychádza z druhej kapitoly Listu Filipanom, kde nám Pavol hovorí, že Ježiš ,svoju rovnosť
s Bohom nepovažoval za niečo, čo by mal využívať' - takto by sa to malo prekladať -
,zriekol sa tejto hodnosti'. Stal sa nikým."
To sa mi zdalo akési nejasné. „Mohli by ste to bližšie objasniť?" požiadal som ho. „Čo
presne znamenalo spomínané ,vyprázdnenie'?"
Zjavne som sa dotkol horúceho zemiaka. „To je dobrá otázka", odvetil prikývnutím. „Počas
stáročí ľudia na to odpovedali rozlične. Napríklad: vyprázdnil sa, teda vzdal sa svojej
božskej povahy? No potom by viac nebol Bohom. Vzdal sa atribútov svojej božskej povahy?
Aj toto sa mi zdá sporné, pretože je náročné oddeliť atribúty od. reality. Ak máte
zviera, ktoré vyzerá ako kôň, páchne ako kôň a má všetky atribúty koňa, potom určite máte
koňa. Takže neviem, čo pre Boha znamená zrieknuť sa svojich atribútov a stále zostať
Bohom.
Podľa iných sa nevzdal svojich atribútov, vzdal sa používania svojich atribútov, a teda prijal
isté obmedzenia. To sa mi už celkom pozdáva, aj keď boli momenty, keď to nerobil.
Odpúšťal hriechy spôsobom, ktorý prislúcha iba Bohu, čo je atribút božskosti. Ďalší dospeli
k záveru, že sa zriekol zvrchovaného používania svojich atribútov. Myslia tým, že konal
ako Boh, keď mu jeho nebeský Otec k tomu dal výslovný príkaz. Takéto ponímanie sa mi
zdá omnoho výstižnejšie. Problém je v tom, že večný Syn v istom zmysle vždy koná podľa
Otcových príkazov, čo nikdy nemožno obísť. Ale aj tak sa mi to zdá výstižnejšie."
Cítil som, že sa krútime niekde okolo podstaty celej veci, ale nezdalo sa mi, že sa nám k nej
podarilo dostať. A videlo sa mi, že podobne to vníma aj Carson.
„Prísne vzaté", pokračoval, „druhá kapitola Filipanom nám nehovorí, čoho presne sa večný
Syn Otca zriekol. Vyprázdnil sa a stal sa nikým. Zjavne ide o vyprázdnenie, ale týka sa
jedného z ústredných tajomstiev kresťanskej viery - vtelenia. Máme do činenia s beztvarým,
nehmotným, vševedúcim, všadeprítomným, všemohúcim Duchom a konečným,
hmatateľným, fyzickým, času podriadeným stvorením. V úsilí vysvetliť, ako sa ten prvý stal
druhým, nevyhnutne musíme zostať stáť pred tajomstvami. A tak sa časť kresťanskej
teológie zamerala ani nie tak na úsilie celkom to vysvetliť, ale na pokus o jasnú a racionálnu
syntézu na základe rovnakého prístupu ku všetkým skúmaným miestam biblického textu."
To je múdry spôsob ako povedať, že teológovia môžu prísť s vysvetlením, ktoré na prvý
pohľad dáva zmysel, aj keď nie sú schopní vysvetliť každý detail Ježišovho vtelenia. V
istom zmysle to znelo teologicky. Ak je vtelenie skutočnosťou, neprekvapuje, že ho naša
konečná myseľ nedokáže úplne pochopiť. Videlo sa mi, že akési Ježišovo dobrovoľné
„vyprázdnenie sa", teda zrieknutie sa zvrchovaného používania svojich atribútov by mohlo
rozumne vysvetliť, prečo sa počas svojej pozemskej existencie vo všeobecnosti neprejavoval
ako vševedúci, všemohúci a všadeprítomný, aj keď Nový zákon jasne tvrdí, že mal
všetky tieto vlastnosti."

"ZODPOVEDÁ JEŽIŠ PORTRÉTU BOHA?
• Je vševedúci: V Evanjeliu podľa Jána, v kapitole 16, vo verši 30 apoštol Ján Ježišovi odpovedá: „Teraz vieme, že vieš všetko."
• Je všadeprítomný: V Evanjeliu podľa Matúša, v kapitole 28, vo verši 20 Ježiš vraví: „Ja som s vami po všetky dni, až do skončenia sveta", a v kapitole 18, vo verši 20: „Kde sú zhromaždení dvaja alebo traja v mojom mene, tam som ja medzi nimi."
• Je všemohúci: V Evanjeliu podľa Matúša, v kapitole 28, vo verši 18 sú zaznamenané Ježišove slová: „Daná mi je všetka moc na nebi aj na zemi."
• Je večný: Úvod Evanjelia podľa Jána, prvá kapitola, prvý verš o Ježišovi vyhlasuje: „Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha a to Slovo bol Boh."
• Je nemenný: V Liste Hebrejom, v trinástej kapitole, vo verši 8 sa píše: „Ježiš Kristus je ten istý včera, dnes i naveky." Starý zákon používa na vykreslenie tohto Božieho portrétu pojmy ako Alfa a Omega, Pán, Spasiteľ, Kráľ, Sudca, Svetlo, Skala, Vykupiteľ, Pastier, Stvoriteľ, darca života, ten, čo odpúšťa hriechy či ten, čo hovorí s božskou autoritou. Je fascinujúce pozorovať, že Nový zákon aplikuje každé jedno z týchto vyjadrení na Ježiša. Ježiš to všetko zhrnul slovami zaznamenanými v Jánovom evanjeliu, v kapitole štrnásť, vo verši sedem: „Ak ste ma poznali, budete poznať aj môjho Otca." Voľný preklad by znel: „Keď sa pozriete na obraz Boha načrtnutý v Starom zákone, uvidíte moju podobu."

odkaz 9. kapitola
none
24
13.10.2012, 21:52
Výborne Krištof,takéto veci naozaj rád čítam a hneď je jasné, že ty k tomu pristupuješ tak akoby vedecky a ja sa pokúšam hľadať pravdy v jednoduchých výrazoch a niekedy potopm tu moju fantáziu neudržím na uzde. To, že trojicu uznávajú vštky kresľanské cirkvi je trochu aj dôsledok historického vývvoja, lebo spory, na základe ktorých vlastne vznikli, boli o inom. 4o sa týka definície Ježiša, tam mňa zaujalo namä to, že bol prv, ako bol tento svet a na základe tohoto ja tvrdím, že tento náš vesmír o veľkosti niekoľko tisíc miliard svetelných rokov, je len akási malá časť obrovsky nepredstaviteľného celku a tak isto časovo. Tie hodnoty času pre slnečnú sústavu, ktoré udávajú vedci sú reálne, ale iba ako časť veľkého celku a jeho času. Ďalej, Ježiš je prvorodený z mŕtvych. On jediný na zemi mal minulý život a aj sám o sebe hovorí: Mám práo svoj život dať a mám právo svoj život vziať, ale to vlastne ma privádza ku podobenstvu o Svätej Trojici. Je to podobenstvo i vinici, kde ježiš je ako vínny kmeň, jeho otec hospodár, alebo, záhradník a Duch Svätý je vlastne ten priestor mimo vinice, lebo vinica patrí satanovi, pretože Ježiš ho označil za knieža tohoto sveta. Ak sa teda chce napríklad kvapka vody dostať von zo satanovej vinice, musí najprv nájsť koreň Ježišovho vínneho kmeňa. Ak sa aj dostane do tohoto kmeňa, ešte nemá vyhraté, lebo Otec ošetruje len tie vetvičky, ktoré prinášajú úrodu. To znamená, že sa musí dostať do plodu, ktorý otec záhradník zoberie a vynesie z vinice. Je to jediná cesta, aKO SA ODTIAľTO DOSTAť. A Ježiš ak hovorí, že mám právo svojživot dať a vziať, ta vo vinici ho dáva toľkokrát, koľkokrát jr tam vínnych kmeňov. A takto nejako obrazne funguje Svätá trojica. Ježiš prišiel preto, aby bol neustále tu na zemi ako vínny ker, ktorý sa nepohne z miesta a spoliha sa na svojho Otca záhradníka, ktorý ho ošetruje a Ducha sätého, ktorý mu zosiela životodárny dážď a vôbec priaznivé poveternostné podmienky. Toto je moja predstava o tom, aký má každý člen Svätej trojice podiel na našom spasení. Takto sa mi to, zdá perfektne premyslené a vymakané hodné Boha. Všetci sa nádherne doplňajú, nikto nerobí to, čo ten pred, lebo úloha každého člena trojice je jedinečná a to, čo musí samotný človek urobiť, aby sa dostal do tohoto záchranného mechnizmu, bolo definované pri Jordáne za jána Krstiteľa. Aj Ján, keď ho vidí, hľa barámok boží, teda predmet obety svojho otca. Intelektuálna vzdialnsť ježiša a nás je veľmi vzdialená, možno tak ako medzi ním a jeho otcom a preto nie je boh. Aj napríklad to, že jeden boh nemôže obetovať druhého boha. Napriek tomu, ľudia ho určite už za jeho života na zemi považovali za boha, lebo boli presvedčení, že také veci môže obiť len Boh, preto bola tá otázkavlastne, z koho ma považujúľudia a za koho mapovažuje te vy. Ja predpokladám, že Ježišovi, ktorý o sebe tvrdil, že je sluha, toto božstvo nevyhovovalo, ale apoštoli a Peter ho určite za Boha mali. Preto asi prichádza Pavol a v liste židom nádherným spôsobom opisuje Ježiša ako kňaza na spôsob Melchizedeka. Pavol je najvzelanejší z apoštolov a trošku tým začal trčať z davu osotaných učeníkov. Po rozdelení cirkvi na Jeruzalemskú a rímsku, Pavla odhovárali, aby nešiel do Jeruzalema veľmi vážne. V Lisatoch sa uvédza problémy s briezkou a šírenie evanjelia medzi pohanmi, teda nielen židom sa zvestovalo evanjelium. Ja by som si tipol, že to bol aj problém Ježišovho božstva. On tam samozrejme neohrozene šiel a nakoniec predsa len došlo k akej takej dohode, Ale o opravu tohoto stavu akoby sa Ježiš predsa len pokúšal ešte v apokalypse, tam je presne zadefinovaný úplne podrobne v listoch siedmym cirkvám. Mne sa dokonca podarilo urobiť z týchto listov tabuľku sedem krát sedem. A práve preto podozrievam satana z moci podobnej Bohu, lebo dokázal prekonať niektoré jeho stvoriteľské zámery. Začalo to tým, že oklamal Adama a Evu.A Ježiš tiež hovorí,o byline, ktorú nestvoril boh a ktorá bude vykorenená a hodená do ohňa. A práve Ježiš samotný je akoby sluha a sluha nemôže byť väčší, ako jeho pán, alebo ešte hovorí, že posol nemôže byť väčší, ako ten, čo ho poslal. A mne takto tá Svätá Trojica pasuje. Žiadne tajomstvá, naopak, presne vieme, čo kto z tých troch pre nás robí a nie je to logickejšie ako to nepochpopiteľné tajomstvo iba preto, že niekto chcel mať z Ježiša boha a čo teraz s tým tretím. Ježiš je cesta, otec pravda a duch svätý večný život, ak nás títo traja dostanú za brány pekelné..Alebo ešte aj krv, voda a život, teda Ježišova preliata krv, otcova voda spod božieho trónu a zase Duch svätý život mimo vinice.
none
25
14.10.2012, 08:58
Vzájomná podobnosť Ježša a jeho Otca, odkaz pre Krištofa.Ja napríklad som nepoznal svojho deda po otovi, lebo zomrel, keď mal môj otec 10 rokov a bolo to v roku 1936. Mezostala nám po ňom ani žiadna fotografia a samozrejme sme po dedine pátrali,či u niekoho by sa predsa len nenašla nejaká fotografia. A keď sme sa pýtrali jedbej paní na fotografiu, tak ona ná, úplne z nadšením hovorila, vy neviete, ako vyzrel váš dedo. no ,presne ako jeho najstarší syn. Ako by mu z oka vypadol, ani nemusíte žiadnefotografie zháňať. Ja tiež som sa veľmi podobal na svojho otca, že to až niekedy ľudia žasli. A preto si občas takto všímam ľudí a raz som bols núčatami v parku na hojdačkách a tých preliezkach a tam som uvidel rodinku, že nielen otec a syn, ale ešte aj tí malá vnuci tak sa nádherne všetci na seba podobali, že mi to pripadalo také milé a krásne.
Ja si myslím, že každý z nás má občas také vízie, ktoré sa nedajú nanútiť, ktoré nevieme vyvolať, niečo ako sen, ktorý prebehne pred očami človeka, aj keď nespí. Totiž je napísané, že Boha nikto nikdy nevidel , ale Ježiš hovorí ďalej ,že len ak mu to syn neumožní. Ja som mal tiež takýto zážitok o ktorom neviem, či to bol sen a či skutočnosť, ale raz na omši pri pozdvihovaní z hostie vyžiarilo svetlo ako zo silného reflektora, ale pred tým stál mladý muž 30 tnik, ktorý mal tvár podľa obrazu Božieho milosrdenstva. Tak akoby hrdo sa usmieval a ukazoval pri tom rukou na žiariacu hostiu a pozeral ku dverám kostola. potom som sa aj ja otočil a v uličke zrazu bolo pódioum, po oboch stranách nádherné veliké kvety a po pódiu šiel človek odetý v odeve z doby Kristovej a ktorého tvár akoby som videl na mnohých maľovaných obrázkoch, ktoré sa predávajú na púti, alebo ku primicám a ktoré znázorňovali Ježša ako pastiera. Pomaličky kráčal ku oltáru a z tváre nádherný pokoj a láska, ale na pozadí aj obrovská moc a síla.Ani jedenz tých dvoch ale nemal zavesenú na hrudi menovku a ja som neustaly pochybovač, že čo ak je to zase vo mne satan, napriek tomu to bol pre mňa nádherný zážitok. Ta tvár, naktorej bol veľmi milý taký polovčný úsmev a akoby tiež aj hrdosť na svoho syna, ktorý akoby mu ukazoval na hostiu : toto mám pre teba. Lenže ja som tak prepchatý a vystrašený tým satanom, že takéto vízie beriem s velikou rezervou, lebo taký majster lži, ako je on, by tiež ľahko mohol zorganizovať podobné divadlo.Ale tá nádhera z toho zážitku, to sa nedá zabudnúť. Potom to maloešte nejaké pokračovanie, ale na to tu nie je priestor. Asi pol roka, či rok pred tým som takýmto spôsobom videl inú osobnosť. Zničoho ničň, tiež v kostole, akoby ma zatriasla zimnica a zrazu som videl vedľa seba stáť osobnosť vysokú hádam aj šeť metrov. Jeho tvár bola podobná jednej z europských celebrít, ktorá zachvíľu zažiarila na euroskom nebi a mal čierne čižmy a kabát nádhernej tnavočervenej a tmavohnedej kombinácie. Celý kabát mal posiaTY ZLATýMI ornamentami z masívneho zlata a ornamenty boli veľké asi ako dlaň. Iba stál a uprene hľadel na oltár. Keď som sa pýtla miekoho z druhej strany, s ktorými sa mi občas podarí takto komunikovať, čo to je? nikto tam vtedy nebol, lebo tiež mu neviselA menovka.iba v pozadí, akoby som videl matku božiu so zaslzenými očami, ktoré boli ešte aj plné bôľu. Takže človek nemôže vedieť, či tieto vízie sú skutočnosť, alebo čo to vlastne je.Nedá sa to porovnať so snom, lebo to sa mi stava väčšinou pri omsi a pri plnom vedomí. Kto vie, možno raz sa na druhej strane dozviem, čo to bolo.
none
26
14.10.2012, 09:37
Elemír, ja mám v tomto asi vecnejší prístup, ty zas taký tvorivejší, subjektívnejší. Asi si taký senzitívny na takéto zážitky. Takéto "vízie" môžeš brať ako niečo medzi nebom a zemou, svoje osobné zážitky na obohatenie, ktoré môžeš komunikovať aj iným, hoci to zrejme nie je nejaká nová súčasť všeobecnej viery.

Mne sa dnes v noci snívalo o ateistoch. Boli všelijakí. Ale jeden bol taký slušný a pokojný. Tuším aj napísal nejakú knihu. Sedeli a pozerali sme u neho rozprávku Lolek a Bolek. Ponúkol ma keksíkmi Zlaté oblátky Opavia, čokoládové. Uvedomil som si, že aj "humanista" môže byť normálny. Božský sen, nie? ;-)

Raz som v istej básni napísal:
Miluj cudzinca
Aj ty si cudzinec
"...som najprv človek..."
Aby bolo možné zakúsiť lásku
je nutné zakúsiť odlišnosť
hovorí pán Fromm

Miluj aj svojho ateistu
čo ti kradne dušu
čo vraj nejestvuje
Miluj ho z tej duše
a tak mu unikne spod rúk
akoby nimi chcel zovrieť ducha
Miluj svojho ateistu
on je tiež Boží tvor

Toto by mohla byť akási osobná filozofia. Avšak pri diskusiách a polemikách sa to prejavuje niekedy tak ostrejšie, zvyšuje sa hlas, píše sa veľkými písmenami a pod. ;-)
none
27
14.10.2012, 13:07
Samozrejme, že niekedy naozaj prasknú nery a človek to na nich vysype, ako žito s kombajnu. Ale vžda sú veľkou inšpiráciu. Aj na tomto forema donútili rozmýšľať oi veciach, ku ktorým by som sa asi nikdy nedostal a aj preto chodil Ježiš medzi hriešnikov pre inšpiráciu a získať jedného veriaceho je viacej ako 99 oviec, ktoré zanechal. Lenže dnešná cirkevná hierachia akoby to povžovala za hrozné, aby veriací išiel medzi neveriacich, zvrhlíkov a čo ja viem, čo ešte, Presne ako farizeji vyčítali Ježišovi. Samozrejme, že to nie je jednoduché hľadať medzi takýmito hrišnikmi veď Ježiš posielal učenníkov ako ovce medzi vlkov. V poslednej dobe mi tu chýba to nadšenie mladých kňazov na začiatku 90 rokov. Neboli kostoly, boli školy a hlavne mladí ľudia sa takto schádzali. Ísť medz hriešnikov, ako by sa dnes popvažovalo za hriech a pri tom by to mala byť prvoradá povinnosť.
none
28
16.10.2012, 11:08
Krištof, znova a znova čítam tie tvoje veci a zo začiatku som nerozumel tomu výrazu : "vyprázdňovanie". Napadlo ma, či v tom nebola najvyššia forma opovrhnutia tým, že sa pred ním vypázdnil sexuálne. To by potom mohlo mať niečo spoločné aj s nenávisťou neba voči sexu. Aj keď tam by som predpokladal, že každá osobnosť, či v nebi a či záhrobí ako takom, raz bola človekom a teda mala pohlavie. A teraz zo svojej pozície vie, čo my netušíme a preto nás vyzýva na sexuálnu zdržanlivosť a snaží sa nás tak varovať, uchrániť niečoho negatívneho na druhej strane. Ale to som zase prišiel do fantázii, ktoré mi tu viacerí dikutéri otrieskali ohlavu.
none
29
16.10.2012, 11:39
S tým vyprázdnením som mal na mysli satana niekdy dávno pred tým, než existoval vôbec tento svet, ale to ma k tomu doviedol začiatok toho tvojho príspevku.
A teraz je to vlastne nádherný príklad, ako si dávam naňho pozor, na satana, a predsa ma takto dobehol a to sa mi stane vždy, keď v horlivosti naňho zabudnem. Aj to je dôkaz o tom aká je aj on sila.
Na túto tému je aj niekde v evanjeliu napísané, že keď bol Ježiš človekom, bol menší ako hocikto v nebi. A ak ma nezaujíma nepochopochopiteľné tajomstvo Svätej Trojice a držím sa Ježišových vyjadrení o Svätej Trojici v evanjeliu, potom je Ježiš podľa podobenstva o vinici vínny kmeň, u nás sa tomu hovorí koreň a kmeň hrozna a teda je ten prvý z Trojice, ktorý začína náš spásonosný proces tým, že nás svojimi koreňmi vytiahne cez kmeň až do plodu hrozna, ktoré plody potom Otec, ako záhradník vynáša z vinice patriacej satanovi, von za brány vinice,lebo za bránou vinice už je priestor Ducha Svätého. Ježišov kmeň je potom podľa mojej fantázie cesta z temnôt zeme až do plodu, ktorý je nad zemou, tam berie plody otec záhradník, zrejme naposledy pretriedí a spracováva nás ako plod pre potreby Ducha Svätého, teda pre svet mimo satanovho kniežatsva.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 17.4.2024 8:30 ) veľkosť : 180 874 B vygenerované za : 0.092 s unikátne zobrazenia tém : 47 198 unikátne zobrazenia blogov : 778 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

hľadanie :

blog dňa :

odkaz 1. Spoznaj, na čom si. 2. Nastav si ciele. 3. Sleduj, kam odchádzajú tvoje peniaze. 4. Míňaj menej na neužitočné veci. 5. Splácaj svoje dlhy čím skôr. 6. Spor si na ťažšie časy. 7. Vytvo...

citát dňa :

Buď samouk, nečakaj, kým ťa naučí život.