Modlitba ruženca aj úcta k Panne Márií má úplne biblický základ:
MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD.
Datum: Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:28:39 CEST
Téma: Katolicismus
MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD.
Lk 1:28 - "Zdravas Mária, milosti plná, Pán s Tebou." Toto sú slová vyrieknuté Bohom a doručené k nám cez anjela Gabriela (ktorý je poslom Božím). Takto, keď katolíci recitujú tento verš, keď sa modlia ruženec, vyslovujú slová, ktoré vyriekol o nej Boh.
Lk 1:28 – taktiež slovné spojenie "milosti plná" je preložené z gréckeho slova "kecharitomene." Toto je jedinečný titul, ktorý bol daný Márii a naznačuje dokonalosť milosti z minulej udalosti. Mária nie je len "vysoko ctená." Ona bola zdokonalená milosťou Božou. "Plný milosti" je v Písme použité na opis už len jednej bytosti okrem nej - Ježiša Krista v Jn 1:14. /ako cloveka/
Lk 1:38 - Máriino fiat znamená "nech sa mi stane podľa tvojho slova." Mária je dokonalým modelom viery v Boha a je hodna nášho obdivu.
Lk 1:42 - "Požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho, Ježiš." Spojenie "požehnaná si medzi ženami" skutočne znamená "ty si najpožehnanejšia medzi ženami." Slovo najpožehnanejšia sa tu nevyskytuje z toho dôvodu, že grécky jazyk nepozná superlatív. Tiež si treba všimnúť, že Alžbeta najprv zdraví Máriu a až potom Ježiša - Toto je hyperdulia (ale nie latria, ktorá patrí jedine Bohu). My tiež môžeme, ak chceme, skrze Máriu chváliť Ježiša. Nakoniec, katolíci opakujú tieto Bohom inspirované slová Alžbety v Ruženci.
Lk 1:43 - Alžbetine slová "Matka môjho Pána" (v hebrejčine Alžbeta používa "Adonai" čo znamená Pán Boh) sú ekvivalentom slov "Svätá Mária, Matka Božia", ktoré sa katolíci modlia v Ruženci. Táto formula je jednoduchá: Ježiš je božská osoba a táto osoba je Boh. Mária je Ježišova matka, takže Mária je Matkou Boha (Mária nie je len matkou Ježišovou ľudskej prirodzenosti - matky sú matky osôb, nielen prirodzenosti).
.
.. Lk 1:48 - Mária prorokuje, že všetky pokolenia ju budú velebiť, tak ako katolíci robia v modlitbe "Zdravas Maria". Su nejake protestantské cirkvi , jestvujuce po cele starocia, ktore uctievaju matku Boziu so specialnymi modlitbami a zboznostou?Ziadne.
Lk 2:35 - Simeon prorokuje, že Máriu prenikne meč bolesti. Mária takto zohráva veľmi dôležitú úlohu v našom vykúpení. Kým Ježišovo utrpenie bolo všetkým, čo potrebujeme k nášmu vykúpeniu, Boh chcel, aby sa Mária podriadeným spôsobom zúčastňovala na utrpení svojho Syna, rovnako ako nám On dovoľuje zúčastniť sa našim utrpením. na utrpeni svojho Syna
Lk 2:19,51 - Mária si uchovávala všetky tieto slová vo svojom srdci. Katolíci si toto pripomínajú, keď sa zasväcujú Máriinmu Nepoškvrnenému Srdcu a všetkým bohatstvám a múdrosti, ktoré sú v ňom obsiahnuté Slovo zasvatit znamena, ze sa davame do jej ochrany, aby nam svojim orodovanim pomahala..
Gen. 3:15 - od úplného začiatku môžeme pozorovať, že Boh dáva Márii jedinečnú úlohu v histórii spásy. Boh hovorí "Položím nepriateľstvo medzi teba a ženu, medzi tvoje potomstvo a jej potomstvo." Toto sa vzťahuje na Ježiša (to "nepriateľstvo") a Máriu ("ženu"). Výraz "jej potomstvo" (spermatos) nie je spomenutý nikde inde v Písme.
Gen 3:15 / Zjv. 12:1 - Písmo začína a aj končí so ženou, ktorá bojuje so satanom. Toto poukazuje na moc tejto ženy s potomstvom a učí nás, že Ježiš a Mária sú Nový Adam a Nová Eva.
Jn 2:4, 19:26 - Ježiš volá Máriu "žena" Keď Ježiš používa pre Mariu titul "žena" (gnyai), je to vzdy titul DOSTOJNOSI A UCTY, nejde tu o obycajne pomenovanie.. Je to ekvivalent slova PANI alebo MADAM. A take iste pomenovanie zeny/gnyai- MADAM,PANI,/ JE POUZITE AJ V GEN.3.15..Jedna sa tu o Pannu Mariu..Ked sa totiz hovori o Eve,pouziva sa normalny titul beznej zeny, nie MADAM alebo PANI: Tak, ako Eva bola matkou starého stvorenia, Mária je matkou nového stvorenia. Pokolenie tejto ženy pošliape hadovi hlavu.
Iz 7:14; Mt 1:23 - panna (po grécky "parthenos") počne Syna a dá mu meno Emanuel, čo znamená "Boh s nami."
Lk 1:35 - toto dieťa sa bude volať svätý Syn Boží. Maria je MATKOU BOZIEHO SYNA ,ALEBO MATKOU BOHA/“Theotokos“/ NESPRAVNY VYKLAD VERSA „VSETCI ZHRESILI“:
Lk 1:47Maria vola Boha SPASITEL.. Niektorí protestanti používajú tento verš v neprospech Márie. Prečo? Samozrejme Boh je Máriin Spasiteľ! Ved Maria bola uchranena od dedicneho hriechu, nie svojou zasluhou,alebo mocou, ale vdaka Bohu, Bozou mocou. Rim 3:23 - Niektorí protestanti používajú verš "všetci zhrešili" ako pokus dokázať , že Mária mala tiež hriechy. Ale slová "všetci zhrešili " znamenajú, že všetci podliehajú dedičnému hriechu. Mária bola uchránená od dedičného hriechu, nie svojou zásluhou, ale vďaka Bohu. Rim 3:23 - konečne "všetci zhrešili," ale Ježiš je výnimkou v tomto pravidle. On ako clovek nezhresil. Grécke slovo pre "všetkých" je "pantes."
Rim 5:19 - tu Pavol hovorí, že "mnohí (nie všetci) sa stali hriešnymi." Pavol tu používa vyraz "polloi," nie "pantes." Protirečí si Pavol s tým, čo povedal v Rim 3:23? Samozrejme, že nie. Pavol mal na mysli, že všetci podliehajú dedičnému hriechu, ale nie všetci odmietajú Boha.
1 Kor 15:22 - Skrze Adama ("pantes") zomreli a v Kristovi ("pantes") budú žiť. Toto dokazuje, že "všetci "neznamená "každý jeden človek." Je tomu tak, pretože nie každý zomrel (Henoch a Eliáš boli vzatí do neba) a nie všetci pôjdu do neba (pretože to povedal Ježiš).
Rim 5:12 - Pavol hovorí, že smrť prišla na všetkých ("pantes") ľudí. Opäť, toto dokazuje, že "všetci" neznamená "každý jeden človek" pretože smrť neprišla na všetkých ľudí (ako sme videli u Henocha a Eliáša).
Rim 3:10-11 - Protestanti tiež používajú tento verš, aby dokázali, že všetky ľudské bytosti sú hriešne a teda taktiež Mária musí byť hriešna. Ale pozrime sa na Žalm 14, ktorý tvorí základ tohto verša.
Žalm 14 - tento žalm neučí, že všetci ľudia sú hriešni. Učí len, že medzi skazenými ľuďmi, všetci zhrešili. Spravodliví pokračujú hľadať Boha.
Žalm 53:1-3 - "niet nikoho, kto by robil dobre" sa vzťahuje na tých, ktorí odpadli od Boha. Inak je to u tých, ktorí zostali verní, konajú dobro. Ježiš volá verných ľudí "dobrými."
Lk 18:19 - Ježiš hovorí, "Nikto nie je dobrý, iba Boh sám." Ale potom v Mt 12:35 Ježiš tiež hovorí "Dobrý človek vynáša dobré z dobrého pokladu..." Takže Ježiš hovorí ,že nikto nie je dobrý okrem Boha, a potom nazýva inú osobu dobrou.
Rim 9:11 - Boh rozlišuje medzi Jakubom a Ezauom v lone, predtým ako zhrešili. Mária bola tiež odlíšená od zvyšku ľudstva v lone, tým, že bola ušetrená Bohom od dedičného hriechu.
Lk 1:48 - Mária nazýva samu seba ponížená. Ale každé stvorenie je ponížené v porovnaní s Bohom. Tak napríklad v Mt 11:29 dokonca Ježiš hovorí, že je ponížený v srdci. Poníženosť je znakom pokory, ktorá je najväčšou cnosťou svätosti, pretože nám dovoľuje, aby sme sa vyprázdnili a prijali milosť Božiu, ktorá zmení naše hriešne životy.
NANEBOVZATIE PANNY MARIE
Zjv 12:1 - vidíme Máriu, "ženu" odetú slnkom. Kým v Zjv 6:9 vidíme len duše mučeníkov v nebi, v Zjv 12:1 vidíme Máriu aj S TELOM AJ S DUSOU
Gn 5:24, Heb 11:5 - Henoch bol vzatý s telom do neba bez toho, že by zomrel. Urobil by Boh menej pre Máriu ?
2 Kráľ 2:11-12; 1 Mach 2:58 - Eliáš bol vzatý do neba v ohnivom voze. Ježiš by neurobil menej pre svoju Požehnanú Matku
Ž 132:8 - Povstaň, Hospodine, a choď k miestu svojho odpočinku, Ty i Archa Tvojej moci!/Maria/ Obaja Ježiš a Mária boli vzatí do neba do ich večného odpočinku
1 Sol. 4:17 - Máme byť uchvátení do oblakov, aby sme stretli Pána na nebesiach a tak aby sme mohli byt navždy s Ním.
2 Sol 2:15 - Pavol nám káže, aby sme zotrvali na ústnej (nielen písanej) tradícii. Apoštolská tradícia hovorí, že Mária bola vzatá do neba. Kým hľadanie kostí svätých bolo bežnou praxou v tých časoch (a bolo by obzvlášť dôležité získať Máriine kosti, keďže bola Matkou Božou), nikto nepotvrdil, že by našiel Máriine kosti. Je tomu tak, pretože neboli dostupné. Mária bola vzatá s telom i s dušou do neba.
odkaz