1
|
Dve maľby s rovnakým názvom, záhrada. Jeden od hornorýnskeho maliara z XV.storočia, druhý - autor Farfa, futuristický maliar XX.storočie. Rovnaký názov zdôvodňuje obsah. A predsa, aký je rozdiel v spôsobe videnia, precítenia, techniky. V "rajskej záhradke" vyjadruje hornorýnsky majster nadprirodzený svet, kde všetko smeruje k bohu, skvostnou, premyslenou maľbou, bohatou na jemné farebné harmónie.
Umenie 20. storočia skoncovalo s minulosťou a pohľad na veci prekonal hlboké zmeny. Objektívna príroda akoby z umenia zmizla, ostala v ňom iba hra geometrických štruktúr a rytmov, pričom sa často uplatňujú také technické prostriedky, ktoré sú tradičnej maľbe úplne cudzie.
...Prette, Capaldo - Tvorivosť, tvar, farba
Podobný posun badať aj v ostatných odvetviach. Sochy verne zobrazujúce skutočnosť vystriedali akési zjednodušené verzie, kde sa mnohé detaily vôbec nespracovávajú a tak socha symbolizuje skorej len objatie, či pohyb.
Básne, dakedy tak jednoducho formulované, úhľadne zarovnávané do štvorverší, vystriedali hry so slovami, často nezrozumiteľné, vyvolávajúce skorej len pocity, než ucelené obrazy.
|
|
|
2
|
Nemon ..umenie vždy prechádzalo a prechádza svojimi obdobiami..napr. ty ukazuješ na realizmus , ktorý postupne prešiel do modernizmu. Vývoj umenia prechádzal (nebudem všetky obdobia menovať) napr..od romantizmu, cez baroko, rokoko, ...až po ranný realizmus , socialistický realizmus...moderné umenie. Nemon..viac menej všetci tvorcovia ovládajú ( aspoň kresbou, alebo hudbou klasicizmus, realizmus ..ale tým, že je už obdobie moderna (výtv. umenie,. literatúra, hudba..)
tvorcovia sa prikláňajú k zjednodušeným (moderným) prejavom. A aj tie majú svoju zákonitosť, ktorá nepustí..))
|
|
|
3
|
a dnes počítačová grafika nahradí umenie..dnes nemusí ten človek vedieť kresliť, ..stačí ak má trochu estetického cítenia, nápady a technickú zručnosť..všetko mu dobrý program urobí viac menej sám..napr. veľmi sa to využíva v grafickom designe.
|
|
|
4
|
dodatok..nielen v grafickom designe.., aj priemyselnom, úžitkovom..vlastne skoro všade.., dokonca už na umeleckých školách sa všetky návrhy robia cez pc a nie ako pred pár rokmi, že sa pekne ručne vykreslovali..)..mno sme už ako stroje ..veľa nechýba k tomu aby sme boli ako roboti....
|
|
|
5
|
veda a umenie sa zlucuju a clovek viac doveruje v ludi ako v Boha,co sa odzrkadluje aj v dielach..a aj tak neviem,ktory obraz je nefalsovany k bazni,bo to vychadza iba z nabozenstva a to je jedno ktoreho..
|
|
|
6
|
Kedysi bolo umenie akési jasnejšie - malo "hlavu aj pätu", popri všetkej jeho "umeleckosti", náznakovosti a tak. Potom prišla postmoderna s jej nejanosťou, "rozbitosťou", ktorá možno - kriticky povedané - zobrazuje všetko a nič. Možno súvisí s "rozbitosťou" moderného sveta - človeka.
|
|
|
10
|
|
6. Krištof 12.11.2010, 16:06
Kedysi bolo umenie akési jasnejšie - malo "hlavu aj pätu", popri všetkej jeho "umeleckosti", náznakovosti a tak. Potom prišla postmoderna s jej nejanosťou, "rozbitosťou", ktorá možno - kriticky povedané - zobrazuje všetko a nič. Možno súvisí s "rozbitosťou" moderného sveta - človeka.
▲
13.11.2010, 19:17
|
na umenie sa treba vedieť "dívať Krištof..ale každý má rád niečo iné..len ti poviem, že taká "klasický realizmus " ako sa robil v umení kedysi, by v dnešnej tvorbe bol gýčom...))
|
|
|
11
|
|
10. 13.11.2010, 19:17
na umenie sa treba vedieť "dívať Krištof..ale každý má rád niečo iné..len ti poviem, že taká "klasický realizmus " ako sa robil v umení kedysi, by v dnešnej tvorbe bol gýčom...))
▲
14.11.2010, 14:32
|
Ónya to výtvarné umenie, čo som sem dal na ukážku, nie je gýč ani dnes. A pre takých "jednoduchých" ľudí to možno nebolo dosť dobré ani vtedy.
odkaz
|
|
|
14
|
|
11. Krištof 14.11.2010, 14:32
Ónya to výtvarné umenie, čo som sem dal na ukážku, nie je gýč ani dnes. A pre takých "jednoduchých" ľudí to možno nebolo dosť dobré ani vtedy.
http://staff.lsrhs.net/~HodinL/images/van_gogh_church.jpg
▲
14.11.2010, 17:52
|
Krištof .nepochopili sme sa..asi som to nejasne napísala,..aj to čo máš v linku, aj staré klasické umenie má svoju umeleckú hodnotu nepopierateľne..chcela som povedať, že dnešná moderná doba má inú predstavu o súčasnej tvorbe..a ak by niekto tvoril tak realisticky ako kedysi napr. štylom baroka, bolo by to možno už považované za "gýč"..to len ako ako príklad )), realistická tvorba nevymrela , záleží ako je "podaná "))
|
|
|
12
|
|
10. 13.11.2010, 19:17
na umenie sa treba vedieť "dívať Krištof..ale každý má rád niečo iné..len ti poviem, že taká "klasický realizmus " ako sa robil v umení kedysi, by v dnešnej tvorbe bol gýčom...))
▲
14.11.2010, 17:35
|
gýčom by som to zrovna nenazýval, ale v dnešnej dobe fotografií už proste nemá zmysel len kopírovať realitu. Chce to nejakú pridanú hodnotu, a to si aj tí umelci uvedomili. A zase druhá vec, ktorá hýbe vývoj je podľa mňa aj revolta. Mladí nemajú záujem len kopírovať techniky svojich majstrov, tak sa snažia robiť iné diela, inými technikami.
|
|
|
8
|
ja mam rad radsej impresionistov. Degas, MOnet, Manet.
|
|
|
15
|
|
8. 12.11.2010, 18:18
ja mam rad radsej impresionistov. Degas, MOnet, Manet.
▲
15.11.2010, 13:28
|
|
13
|
dobrý je aj Salvador Dálí. Vlastne je toho spústa, čo všetko sa oplatí vidieť.
|
|
|
16
|
... ospravedlňujem sa po Repinovi malo byť:
odkaz
|
|
|
|