1
|
Čo, alebo kto je Boh?
Stvoriteľ je inteligencia, stojaca za všetkým čo vzniklo a jestvuje. Inteligencia, ktorú nikto nikdy nevidel. Neviditeľná inteligencia, ktorej nezmazateľnú pečať nesie v sebe všetko viditeľné.
Lepšie pochopiť, kto je to vlastne Stvoriteľ snáď môžeme na tomto príklade: O najvyššom vesmírnom Princípe sa zvykne hovoriť, že je Láskou. Ak si pre porovnanie vezmeme lásku ľudskú, tak v skutočnosti ani tú samotnú ako takú ešte nikto nikdy nevidel. Vidieť možno iba jej vonkajšie prejavy. Vidieť možno objatie, úsmev, pohladenie, avšak lásku samotnú nikdy nikto nevidel, matematicky nevypočítal a vedecky nedokázal. Nevieme, či má farbu modrú, bielu, alebo červenú. Nevieme akú má šírku a akú výšku, aký tvar a ako vyzerá. A predsa jestvuje! Ak príde a zasiahne nás, každý ju veľmi zreteľne CÍTI, ale vidieť môže už iba jej vonkajšie prejavy.
Lásku možno iba cítiť! Možno ju vnímať citom, ale ak by sme o nej chceli podávať nejaké rozumové a exaktné dôkazy, hneď sa dostávame do problémov.
No a obdobne je to aj so Stvoriteľom. Aj On je Láska, ktorú nikto nikdy nevidel. Láska, ktorej vonkajšie prejavy sú však viditeľné každému, kto ich vidieť chce.
Veď čo iného, ako nekonečné Dobro a Láska mohli dať impulz a možnosť k vzniku života? Vzniku vedomého bytia? Vzniku možnosti jestvovania, poskytujúceho človeku k využívaniu všetko, čo sa nachádza vo stvorení?
Boh, ktorý je Láskou, sa prejavuje v dare nášho vlastného bytia a vo všetkom okolo nás. V stromoch, oblakoch, vo zvieratách, horách, kvetoch i ostatných ľuďoch. Všetko toto sú vonkajšie a viditeľné prejavy existencie neviditeľnej Inteligencie, ktorá stojí za vonkajšími vecami. Sú to viditeľné prejavy Lásky, ktorou je Boh. Túto Veľkú Lásku samotnú však nikto nikdy nevidel podobne, ako je tomu s láskou ľudskou.
Vnímať citom! Vycítiť! To je jediná cesta k pochopeniu a uvedomeniu si existencie Stvoriteľa. Tak, ako každý z nás jasne cíti, kedy prežíva lásku, či už k partnerovi, k dieťaťu a podobne, tak sa dá jasne jedine citom vytušiť súcnosť existencie Stvoriteľa, stojaceho za všetkým viditeľným.
Vycítiť! Nakoľko ale ľudstvo už dlhú dobu a dlhé stáročia kladie do popredia hlavne svoj rozum, žiada i rozumové dôkazy pre potvrdenie existencie Stvoriteľa. Chce ho vidieť, ohmatať, vypočítať a vedecky dokázať. A keď sa to nedarí, hneď pohotovo prehlási, že nijaký Stvoriteľ neexistuje.
Pri všetkej svojej učenosti si ľudia neuvedomujú, že potom by predsa nemohla jestvovať ani ich vlastná, ľudská láska, lebo ani tú nemožno vidieť, ohmatať vypočítať a vedecky dokázať. Možno ju len cítiť a vnútorne prežívať, pričom vidieť sa dajú iba jej vonkajšie prejavy.
Vycítiť a vnútorne prežívať! Jedine prostredníctvom nášho citu a v cite sme my ako ľudia schopní prežívať lásku a jedine prostredníctvom našej živej citovej schopnosti môžeme vnímať súcnosť existencie Stvoriteľa. Prostredníctvom citu ju môžeme prežiť v sebe v takej miere, že sa nám to stane niečím nezvratným, o čom nemôže byť absolútne žiadnych pochybností.
Ľudstvo sa však vždy delilo na veriacich a ateistov. Veriaci boli ľudia viac citoví a preto mohli prostredníctvom svojho citu vytušiť nezvratnosť existencie Stvoriteľa.
Ateisti sú zas ľudia rozumoví a materialistickí, uznávajúci za reálne iba to, čo možno vidieť a ohmatať. Keďže ale súcnosť Stvoriteľa je práve takýmto rozumovým spôsobom neuchopiteľná, znamená to pre ich, že neexistuje.
Rozum a cit! Rozum, určený na pôsobenie v hmote a cit, určený pre vnímanie a vyciťovanie vecí vyšších, vznešenejších a hmotu presahujúcich.
Oba sú potrebné. Správna miera rozumu a správna miera citu vytvára harmonickú ľudskú osobnosť. Jedinca, schopného ovládať hmotu prostredníctvom svojho rozumu, avšak zároveň schopného prostredníctvom citu vnímať, vyciťovať a akceptovať skutočnosti, hmotu presahujúce. Takto má vyzerať pôsobenie ideálneho človeka.
Žiaľ, takýto ľudia sú však dnes na zemi jav ojedinelý. Zväčša totiž existujú iba odchýlky a to buď na jednu, alebo na druhú stranu. Buď teda máme takých, ktorí sa upli k veciam nadhmotným a sú odtrhnutí od reality, alebo zase máme iných, a tých je väčšina, ktorí sa upli na hmotu, a to až do takej miery, že stratili schopnosť vnímania reality nadhmotnej. To sú takzvaní materialisti, ktorých vládcom vnútorného života je rozum, zamedzujúci a znemožňujúci im citové vnímanie existencie Stvoriteľa a všetkých vecí s tým súvisiacich.
Takzvaná „civilizácia“, ktorú takýto, na rozum upnutí, alebo lepšie povedané rozumom obmedzení ľudia vytvárajú je presne taká istá, ako oni. Materialistická, chladná, vypočítavá, bez citu a bez duchovného rozmeru. Bez duchovného rozmeru, ktorý sa prejavuje ľudskosťou, spravodlivosťou, čestnosťou a ušľachtilosťou.
A aj keby materialistická civilizácia dosiahla toho najvyššieho blahobytu, vždy zostane dutou, prázdnou a neschopnou naplniť dušu človeka. Onen vnútorný smäd a hlad duše, ktorý materialistický človek pociťuje sa potom snaží zaplniť rôznymi pôžitkami a rôznym užívaním si dúfajúc, že mu to prinesie šťastie a naplnenie. Avšak prázdnou a vnútorne nenaplnenou zostane napokon každá podobná ľudská duša, pretože pravé šťastie, naplnenie a mier prichádzajú vždy iba zhora. Zhora, od Stvoriteľa, ako dar za život žitý Jemu ku cti. Za život naplnený ľudskosťou, čestnosťou, spravodlivosťou, dobrom, ušľachtilosťou a ústretovosťou voči druhým.
Cenu a hodnotu prežívania takého druhu šťastia, vnútorného mieru a naplnenia však môže pochopiť a obdržať iba človek citu! Iba človek duchovný! Ostatným, čiže materialistom musia postačiť úbohé a prázdne hmotné pôžitky a radovánky, po ktorých tak prahnú, pretože namiesto drahocennej a vzácnej perly ducha si vybrali hrabanie sa v prachu hmoty, s pohľadom upretým a úzko obmedzeným iba na hmotné.
odkaz v spolupráci s M.Š.
|
|
|
17
|
|
1. 05.11.2012, 18:24
Čo, alebo kto je Boh?
Stvoriteľ je inteligencia, stojaca za všetkým čo vzniklo a jestvuje. Inteligencia, ktorú nikto nikdy nevidel. Neviditeľná inteligencia, ktorej nezmazateľnú pečať nesie v sebe všetko viditeľné.
Lepšie pochopiť, kto je to vlastne Stvoriteľ snáď môžeme na tomto príklade: O najvyššom vesmírnom Princípe sa zvykne hovoriť, že je Láskou. Ak si pre porovnanie vezmeme lásku ľudskú, tak v skutočnosti ani tú samotnú ako takú ešte nikto nikdy nevidel. Vidieť možn...
▲
06.11.2012, 07:08
|
...skvelý článok ...bezvýhradne súhlasím ...
...for milan.s. :
odkaz
; )
|
|
|
2
|
milan.s.; ... ak niekto bude reagovať, aj odpovieš, alebo si len le****m svojej reklamy
|
|
|
3
|
|
2. J.Tull 05.11.2012, 18:28
milan.s.; ... ak niekto bude reagovať, aj odpovieš, alebo si len le****m svojej reklamy
▲
05.11.2012, 18:29
|
hlupakom odpovedat netreba.. ved to nema ani ziadny vyznam.
|
|
|
13
|
|
3. 05.11.2012, 18:29
hlupakom odpovedat netreba.. ved to nema ani ziadny vyznam.
▲
05.11.2012, 22:57
|
Akým hlupákom? Veď to hlupák napísal, preto nemôže reagovať. Čítaj, čo vypotil: Ateisti sú zas ľudia… uznávajúci za reálne iba to, čo možno vidieť a ohmatať.
Veď to napísal nejaký primitív, nedouk.
|
|
|
14
|
|
13. 05.11.2012, 22:57
Akým hlupákom? Veď to hlupák napísal, preto nemôže reagovať. Čítaj, čo vypotil: Ateisti sú zas ľudia… uznávajúci za reálne iba to, čo možno vidieť a ohmatať.
Veď to napísal nejaký primitív, nedouk.
▲
05.11.2012, 23:04
|
Vlado ja som to ani necital 🙂
len som reagoval na J.Tulla.
ze je tu drviva vacsina silno presvedcena o tej svojej pravde o tom sa snad nemusime bavit 🙂) vratane J.Tulla.
|
|
|
15
|
|
14. 05.11.2012, 23:04
Vlado ja som to ani necital 🙂
len som reagoval na J.Tulla.
ze je tu drviva vacsina silno presvedcena o tej svojej pravde o tom sa snad nemusime bavit 🙂) vratane J.Tulla.
▲
05.11.2012, 23:51
|
Ale Milan by mohol sa zapájať do diskusie. Je to predsa diskusné fórum, nie tapetovacie štúdio.
|
|
|
16
|
|
15. 05.11.2012, 23:51
Ale Milan by mohol sa zapájať do diskusie. Je to predsa diskusné fórum, nie tapetovacie štúdio.
▲
05.11.2012, 23:56
|
a ved sa tu diskutuje 🙂 milan dava pre diskusiu podnet. Mne osobne nevadi, ze nediskutuje. ved napr.
"A aj keby materialistická civilizácia dosiahla toho najvyššieho blahobytu, vždy zostane dutou, prázdnou a neschopnou naplniť dušu človeka. Onen vnútorný smäd a hlad duše, ktorý materialistický človek pociťuje sa potom snaží zaplniť rôznymi pôžitkami a rôznym užívaním si dúfajúc, že mu to prinesie šťastie a naplnenie za život naplnený ľudskosťou, čestnosťou, spravodlivosťou, dobrom, ušľachtilosťou a ústretovosťou voči druhým.
Cenu a hodnotu prežívania takého druhu šťastia, vnútorného mieru a naplnenia však môže pochopiť a obdržať iba človek citu! Iba človek duchovný! Ostatným, čiže materialistom musia postačiť úbohé a prázdne hmotné pôžitky a radovánky, po ktorých tak prahnú, pretože namiesto drahocennej a vzácnej perly ducha si vybrali hrabanie sa v prachu hmoty, s pohľadom upretým a úzko obmedzeným iba na hmotné.
Viac na: odkaz
s tymto sa plne stotoznujem, nasiel som si svoje
|
|
|
4
|
Da sa to aj strucne. Boh nie je Milan S.
|
|
|
5
|
|
4. Ranexill 05.11.2012, 18:32
Da sa to aj strucne. Boh nie je Milan S.
▲
05.11.2012, 18:37
|
Ranexil; Možno je namysleným prorokom ...
|
|
|
6
|
dobre, ak hovoríš, že ľudskú lásku tiež ešte nikdy nikto nevidel, čo je ok, ale prečo si myslíš, že jej vonkajšie prejavy sú objatie, úsmev a pohladenie?
|
|
|
7
|
|
6. 05.11.2012, 18:44
dobre, ak hovoríš, že ľudskú lásku tiež ešte nikdy nikto nevidel, čo je ok, ale prečo si myslíš, že jej vonkajšie prejavy sú objatie, úsmev a pohladenie?
▲
05.11.2012, 18:49
|
vieš ty vôbec, ako vyzerá vonkajší prejav lásky takého sadistu?
|
|
|
11
|
"Ľudstvo sa však vždy delilo na veriacich a ateistov."
už je doba, ked sa ľudstvo delí na pacientov a potencionálnych pacientov.
|
|
|
18
|
|
11. 05.11.2012, 21:24
"Ľudstvo sa však vždy delilo na veriacich a ateistov."
už je doba, ked sa ľudstvo delí na pacientov a potencionálnych pacientov.
▲
06.11.2012, 08:02
|
dilemma ľudstvo je ako celok veriace , len každý verí niečomu, môže byť aj inému a bojuje za svoju vieru. Jeden verí v Boha , iný zase v nečijú , alebo vlastnú pravdu , silu poznania , vedy , posmrtný život .... atd. Ide len o to , aké má človek kritéria na overenie toho čomu verí. Niekomu stačí prísľub pravdy hoc i po smrti , iní hľadajú odpovede tu a teraz.
|
|
|
12
|
ja si od rana spievam tuto pesnicku,je taka chytlava,rano ju hrali v radii
odkaz
|
|
|
19
|
Rozum a cit by mali tvoriť dialektickú jednotu a tiež tak idealizmus a materializmus , ale je obrovský rozdiel v tom ako sa tento fakt prezentuje z táborov veriacich a ateistov. Ateisti sú prezentovaní protistranou teistov ako ich úhlavní nepriatelia , pričom ateisti veriacich tak nevnímajú , chápu ich duchovné potreby a princípy ich života , ktorý ich naplňa. Je primitívne používať ateizmus a teizmus ako východziu základňu osobného napádania. Je to vlastne len rozdiel nazerania na mechanizmus fungovania a usporiadania Vesmíru. Veriaci ľudia ktorí veria dogmatike viery za žiadnych okolností nepristupia na jasné a dokázané fakty a znevažujú ateistov. Treba si uvedomiť , že vždy bude existovať miera poznania a miera nepoznania. Neexistuje absolútne poznania , to je vždy relatívne a preto vždy zostane priestor pre vieru.
|
|
|
20
|
Rozum a cit. Co je rozum a co je cit? Z pohladu mediciny, jedna cast mozgu sa zaobera racionalitou a druha cast mozgu sa zaobera emociami. Ale ked sa na to pozrieme plasticky, v com sa rozlisuju? V nicom a to niektori ludia nedokazu pochopit. Emocie nas vedu k racionalite, tak isto, ako k fantazii. To, ze sme oddelili emocie od racionality, je nas subjektviny pocit. V skutocnosti ziadny rozdiel nie je. Emocie totiz tiez podliehaju urcitej kauzalite a to, ze v tom niektori ludia nedokazu najst system, je tiez ich subjektivny postoj, kedze maju mozog, ale nedokazu si svoj mozog ovladnut tak, aby si povedali "Ano, tento mozog je moj". Zmietaju sa burkami emocii a nerozumeju im. Miesto toho, aby hladali poriadok vo svojej hlave, zurivo hladaju poriadok vo svojom okoli. Nedokazu pochopit, ze racionalita Vesmiru zacina pri racionalite vo svojom vnutri - v mozgu. Je treba si pripustit niektore vyssie principy, uvedomit si, ze clovek nie je panom Vesmiru, no moze sa k tomu priblizit. Je treba si uvedomit, ze clovek je castou Vesmiru a teda, ze podlieha urcitym zakonom, ktore su pre Vesmir samozrejme. Je len na cloveku, ako sa uvedomi, aby pochopil, cim je.
|
|
|
21
|
Boris; k "3" ... ďakujem za odpoveď , len nerozumiem celkom dobre, ako si to v súvislosti s mojou otázkou na milana. s. myslel. To všetci, ktorí reagujú na jeho témy sú hlupáci? Pokiaľ viem nereaguje na nikoho /možno existuje nejaká dávna výnimka .../ ... alebo na súhlasné netreba a ten kto nesúhlasí je automaticky hlupákom? ... hlupák je ten, kto má odlišný názor?, kto nesúhlasí s tým „mojím“? ...
Je pravdou, že už ani ja nereagujem na niektorých diskutérov /svoje dôvody som im napísal/, ale nepokladám ich za hlupákov ... Nejde len o to, že ich vlastne nepoznám ...
|
|
|
22
|
Boris; k "21" ... každý človek si vytvára na základe subjektívnych skúseností, skúseností v tom najširšom zmysle, vedome, ale i podvedome, svoje pravdy, pravdičky ...
Mohol by si napísať, ktorá je tá moja? Veď ju musíš poznať, keď si ma zaradil do "drviva vacsina silno presvedcena o tej svojej pravde" ...
|
|
|
23
|
havran; ... súhlasím, aj keď si myslím, že i medzi ateistami sa nájdu takí, ktorí prilievajú olej do ohňa ... Proste sme ľudia, nie stelesnenie dokonalosti a tak i reagujeme – ľudsky, to znamená niekedy aj extrémne; pritom je viac-menej jedno, či ide o teistu, alebo ateistu /rozdiel je najmä v tom, že vo všeobecnosti, historicky, sú ateisti v menšine, pália, ak to tak možno povedať, z obranných línií.../
Pokladám za nebezpečné, ak sa „tí druhí“ súdia, nielen otvorene, na základe inakosti, či už farby pleti, výzoru, kultúry, zmýšľania ... Aj o tom je, v negatívnom zmysle, milanom. s. prilepený plagát. Mrzí ma, že si to tí, ktorí s ním súhlasia, nevšimli. Sme stavaní tak, že menej kriticky prijímame to, o čom predpokladáme, že korešponduje s našou pravdou, hľadáme vlastné sebaujistenie a často popritom uveríme i tvrdeniam, ktoré by sme inak neprijali /nielen vtedy, ak by to boli tvrdenia z „druhej strany“ .../.
Nejde len o to, že autor plagátu používa analógiu ako dôkaz, že rovnako dobre by sa mohlo dokazovať, že tento svet vznikol z nenávisti ..., že mláti slameného panáka - svoju vlastnú predstavu o ateistoch ...
„Správna miera rozumu a správna miera citu vytvára harmonickú ľudskú osobnosť“ – s tým by sa dalo súhlasiť. Podľa môjho názoru však nezáleží na tom, či je niekto veriaci, alebo nie. „Cit“ neznamená len súvislosť s transcendentnom a „materializmus“, ako svetonázor, neznamená „bez duchovného rozmeru“, len „duchovné“ chápe v súvislosti s človekom, nie s Bohom ... Nie je, podľa mňa, podstatné, či má niekto cit pre Boha, alebo nie, za oveľa podstatnejšie pokladám, či má „cit“ pre toho druhého a ten viera v Boha automaticky nezaručuje /častokrát je tomu, ako ukazuje nielen dávna história, naopak .../. To, čo nás urobilo ľuďmi, to, čím sme sa odlišovali od iných živočíšnych druhov, nebol ani tak rozum, ale väčší cit spolupatričnosti znásobený rozumom a schopnosťou reči Vznikom civilizácií sa však začal strácať a viac sme sa začali deliť na jedných a tých druhých ...
|
|
|
24
|
úchyl, stvoril ešte aj zdanie, aby nás klamal.
|
|
|
26
|
...stojím si za súhlasom aj za svojim príspevkom ...a odpoved na môj súhlas s trojkou máš v príspevku číslo dvadsaťjeden ; ))
|
|
|
27
|
|
26. rose.madder 06.11.2012, 19:50
...stojím si za súhlasom aj za svojim príspevkom ...a odpoved na môj súhlas s trojkou máš v príspevku číslo dvadsaťjeden ; ))
▲
06.11.2012, 19:54
|
..presne v treťom riadku,aby som bola presná : )
|
|
|
28
|
rose.madder; ... v "21" potom Ti zopakujem:
... každý človek si vytvára na základe subjektívnych skúseností, skúseností v tom najširšom zmysle, vedome, ale i podvedome, svoje pravdy, pravdičky ...
Mohla by si napísať, ktorá je tá moja? Veď ju musíš poznať, keď súhlasíš s mojím zaradením do "drviva vacsina silno presvedcena o tej svojej pravde" ...
|
|
|
29
|
|
28. J.Tull 06.11.2012, 19:57
rose.madder; ... v "21" potom Ti zopakujem:
... každý človek si vytvára na základe subjektívnych skúseností, skúseností v tom najširšom zmysle, vedome, ale i podvedome, svoje pravdy, pravdičky ...
Mohla by si napísať, ktorá je tá moja? Veď ju musíš poznať, keď súhlasíš s mojím zaradením do "drviva vacsina silno presvedcena o tej svojej pravde" ...
▲
06.11.2012, 20:01
|
..tull, môj súhlas nebol útok na teba, prečo to berieš tak osobne? ...proste som súhlasila s borisovým názorom, že ak tu človek hodí článok s náboženským obsahom, kde vyznáva svoje presvedčenie, s niektorými je naozaj zbytočné debatovať ...proste kde nie je vôľa, nie je ani cesta pochopiť ....pritom viem, že samotný boris neverí ...preto sa mi páčila jeho objektívna reakcia ...s tebou konkrétne to nemá nič, nebud vzťahovačný ako ja ; ))
|
|
|
31
|
|
29. rose.madder 06.11.2012, 20:01
..tull, môj súhlas nebol útok na teba, prečo to berieš tak osobne? ...proste som súhlasila s borisovým názorom, že ak tu človek hodí článok s náboženským obsahom, kde vyznáva svoje presvedčenie, s niektorými je naozaj zbytočné debatovať ...proste kde nie je vôľa, nie je ani cesta pochopiť ....pritom viem, že samotný boris neverí ...preto sa mi páčila jeho objektívna reakcia ...s tebou konkrétne to nemá nič, nebud vzťahovačný ako ja ; ))
▲
06.11.2012, 20:12
|
rose.madder; ... napísal som svoju "35", predtým ako som si prečítal Tvoju "34" ... to len k tej vzťahovačnosti ...
|
|
|
32
|
|
29. rose.madder 06.11.2012, 20:01
..tull, môj súhlas nebol útok na teba, prečo to berieš tak osobne? ...proste som súhlasila s borisovým názorom, že ak tu človek hodí článok s náboženským obsahom, kde vyznáva svoje presvedčenie, s niektorými je naozaj zbytočné debatovať ...proste kde nie je vôľa, nie je ani cesta pochopiť ....pritom viem, že samotný boris neverí ...preto sa mi páčila jeho objektívna reakcia ...s tebou konkrétne to nemá nič, nebud vzťahovačný ako ja ; ))
▲
06.11.2012, 20:16
|
rose.madder; ... prečítala si "28" /viem otázka je na skôr na Borisa, ale tak trochu súvisí i s Tvojim súhlasom .../
|
|
|
30
|
...ja som radšej článku, ktorý sa mi páči a poteší ma, i ked sa dotyčný nezúčastní debaty o ňom ...ako článku, textu, ktorý ma nezaujíma, ale autor je aktívny v debate .. ( tiež píšem všeobecne, nie o tebe, ok? ; ))
|
|
|
33
|
rose.madder; ... zaujímal by ma aj Tvoj názor na "30" ...
... samozrejme nemusíš reagovať, aj tak musím končiť ... prajem príjemný zbytok dňa ...
|
|
|
35
|
|
33. J.Tull 06.11.2012, 20:19
rose.madder; ... zaujímal by ma aj Tvoj názor na "30" ...
... samozrejme nemusíš reagovať, aj tak musím končiť ... prajem príjemný zbytok dňa ...
▲
06.11.2012, 20:24
|
...dobre si nám to nandal bejbííí! Vyhlasujem ťa za Svetlého Kaka s definitívnou platnosťou!
|
|
|
37
|
|
33. J.Tull 06.11.2012, 20:19
rose.madder; ... zaujímal by ma aj Tvoj názor na "30" ...
... samozrejme nemusíš reagovať, aj tak musím končiť ... prajem príjemný zbytok dňa ...
▲
06.11.2012, 20:31
|
..priznám sa, nečítala som, až teraz ... výsledok máš pod svojim príspevkom : )
|
|
|
34
|
...no, tentokrát súhlasím s Tullinom. Milan Š sem vždy niečo fakt silné duchovné drbne a ďalej veta. Dobre, šak ja mu jeho svätú cestu neberiem, aj viem ako sa k nej dopracoval, ale tiež asi musí platiť účty, dane, deti kŕmiť, šatiť a teda v potu tváre pracovať. Pochybujem, že telo nasýtiš duchovnými myšlienkami akokoľvek povznášajúcimi...Je to potrava pre dušu, aj to asi v prvom rade pre jeho dušu...Žiadne praktické návody?
|
|
|
36
|
|
34. 06.11.2012, 20:21
...no, tentokrát súhlasím s Tullinom. Milan Š sem vždy niečo fakt silné duchovné drbne a ďalej veta. Dobre, šak ja mu jeho svätú cestu neberiem, aj viem ako sa k nej dopracoval, ale tiež asi musí platiť účty, dane, deti kŕmiť, šatiť a teda v potu tváre pracovať. Pochybujem, že telo nasýtiš duchovnými myšlienkami akokoľvek povznášajúcimi...Je to potrava pre dušu, aj to asi v prvom rade pre jeho dušu...Žiadne praktické návody?
▲
06.11.2012, 20:30
|
...a nikdy nezabudne dodať, že až na pár výnimiek, teda akože ja a ešte my traja...ako to spočítal? a ostatných hodiť do toho fuj hnusného materialistického pekla, Boha Jeho!
|
|
|
38
|
|
36. 06.11.2012, 20:30
...a nikdy nezabudne dodať, že až na pár výnimiek, teda akože ja a ešte my traja...ako to spočítal? a ostatných hodiť do toho fuj hnusného materialistického pekla, Boha Jeho!
▲
06.11.2012, 20:32
|
|
39
|
...vieš, Milan Š., pôsobíš na mňa ako Spasiteľ ľudstva...ale ako chceš spasiť ľudstvo, keď ním pohŕdaš a keď sa nad ním vyvyšuješ? Pozor na nadradenosť kámo!
..."Skutočná vieru nemôžeš nikomu vnútiť ani ju predať. Má vyrastať z pochybností, ktorých sa sami postupne zbavujeme na základe vlastných skúseností a prežitého. Veriť by sme mali tomu, o čom sme sa prevedčili, že funguje. Veriť môžeme svojim vlastným citom a pocitom, a preto je veľmi dôležité im venovať patričnú pozornosť. Viera je veľmi krehká rastlinka, na ktorú každá faloš pôsobí ako sucho a mráz. Bez úprimnosti ani nevyklíči, bez slobody hynie. Viera, láska a sebadôvera, to sú základné kamene pre výstavbu šťastného a spokojného života."
J. Slámová
...ešte dodám, že o ten spokojný a šťastný život ľudstva by nám malo ísť v prvom rade. Tvoríme jeden celok, jeden druh, jedno vedomie.
|
|
|
40
|
Petrana; rose.madder; ... nereagoval som preto, aby som to niekomu "nandal", aby som niekomu vnucoval nejakú tú svoju pravdu, nejako sa vyvyšoval, pretŕčal sa svojimi znalosťami ... Ako som už často písal, stotožňujem sa s: "Viem, že neviem skoro nič a aj to sotva". Diskutujem v témach, v ktorých nie som odborníkom, ale sú mi koníčkom, viem tak, ako napr. filatelista vie o svojich známkach, o tom, čo súvisí s jeho sériami známok, pričom sám je mechanikom systémov kontrol riadenia, ale spoznáva svet exotických rastlín, ktoré sú námetom jeho známok a zároveň si uvedomuje, že v tejto oblasti je len laikom ...
Je viacero dôvodov prečo diskutujem, už som o nich viackrát písal napr. aj v odkaz ...
V tomto prípade nejde ani tak o to, že komunikáciu pokladám za dôležitú, ani nechcem milanovi.s. brať jeho "svätú cestu", ako napísala Petrana, ani mi nejde o neho osobne. Horšie je to už s tým jeho delením viď. jej "43" a logickými klammi, tým vlastne učením k necitlivosti a učením k nemysleniu t.j. k plytkosti citu i rozumu a to je nákazlivá choroba, ktorej účinky pôsobia široko a sú schopné silnieť ...
Aby sme si rozumeli nepranierujem teizmus. Vôbec ho nepokladám vo všeobecnosti za zlo. V mnohom práve naopak. Tvorí s ateizmom dialektickú jednotu /podobne písal v "26" havran/ ...
a ak niekto dokáže stať sa, byť "mravným", vďaka nemu /poznám také prípady .../ i to má svoj veľký význam. Pranierujem, keď človek pre svojho Boha už nevidí druhého človeka, keď sa jedni pokladajú za čosi viac, ako tí druhí, keď zrazu, prijatím viery, všetko vedia, svoju pravdu pokladajú za jedine možnú, otvorene, ale i skryte upierajú možnosť právd iných, ostatní, podľa nich, veria nezmyslom, tápu, dokonca sú v ich očiach "smrteľnými" nepriateľmi, len preto, že nezdieľajú tú ich "jedine správnu Pravdu" ...
|
|
|
|